سایر خبرها
پرفروش ترین های نیمه اول دهه 90 سینمای ایران
است و هنوز نتوانسته موفقیت قسمت نخستش را تکرار کند. 1392 هیس! دخترها فریاد نمی زنند موفقیت با سوژه ملتهب هیس! دخترها فریاد نمی زنند در عید فطر سال 1392 اکران شد. این یعنی بیش از یک ربع قرن گذشت تا پوران درخشنده دوباره فیلمی را کارگردانی کند که توجه مخاطب خاص و عام به آن جلب شود. او در فاصله پرنده کوچک خوشبختی تا هیس... چندین فیلم ناموفق ساخت و بالاخره با ...
سرلشکر باقری: نمی توان در مورد پذیرش قطعنامه 598 کسی را متهم کرد
...؛ اتفاق فاو افتاد و عراق خطر را به جدیت احساس کردند، همه به حمایت از صدام برخواستند؛ اطلاعات موجود است میزان تسلیحات و کمک هایی که به عراق در سال های 65-64 شد قابل قیاس با گذشته نیست. عراقی ها با 400 هواپیما و 12 لشگر زمینی جنگ را اغاز کردند، این 400 هواپیما در طول جنگ ساقط شد و 12 لشگر منهدم گشت. من مسئول شمارش این ها بودم. ولیکن در روزی که ما قطعنامه را پذیرفتیم عراق 700 هواپیمای ...
سرلشکر باقری: نمی توان در مورد پذیرش قطعنامه 598 کسی را متهم کرد
...؛ اتفاق فاو افتاد و عراق خطر را به جدیت احساس کردند، همه به حمایت از صدام برخواستند؛ اطلاعات موجود است میزان تسلیحات و کمک هایی که به عراق در سال های 65-64 شد قابل قیاس با گذشته نیست. عراقی ها با 400 هواپیما و 12 لشگر زمینی جنگ را آغاز کردند، این 400 هواپیما در طول جنگ ساقط شد و 12 لشگر منهدم گشت. من مسئول شمارش این ها بودم. ولیکن در روزی که ما قطعنامه را پذیرفتیم عراق 700 هواپیمای ...
یورو 2016 تلویزیون را نجات داده است
جدی از بخش حرفه ای و ساخت سریال های جذاب برای مخاطبان، اعتمادسازی را در دستور کار خود قرار دهد. به طور مثال امروز همه مجبورند برای تماشای بازی های فوتبال و مسابقات به تلویزیون مراجعه کنند، باید همین اتفاق برای دیگر برنامه ها و مجموعه های تلویزیون هم رخ دهد تا دوباره شاهد اتفاقات خوب برای رسانه ملی باشیم. با ساخت معمای شاه سرمایه مادی و مخاطب تلویزیون با هم از بین می رود ...
نویسنده خوب برای رادیو کم داریم
با اشاره به پیشینه تئاتری خود اظهار کرد: من فعالیت های هنری ام را از تئاتر شروع کردم و بعد وارد رادیو شده و در این رسانه ماندگار شدم. متخصص درباره ویژگی های کار رادیویی توضیح داد: کار رادیو گاهی از مدیوم های دیگر سخت تر است چراکه شما فقط از یک طریق صدا می توانید مخاطب خود را جذب کنید. حسی که به صدا می دهید و بازی شما با آن نیازمند قابلیت هایی است. درحالی که در تصویر میزانسن، دکور، صحنه، نور، صدا ...
لاریجانی: بحران های موجود درکشور به دلیل دستورهای دولت قبل به بانک هاست
طور که پیشتر متذکر شدم ما هنوز جای خالی چنین حزبِ قدرتمندی را می بینیم. ابتدای انقلاب بود و برای اینکه رأی مردم سامان پیدا کند نیاز به تشکیلاتی داشتیم. بزرگان حزب جمهوری اسلامی و در رأس آن شهید بهشتی نقش مؤثری در سروسامان دادن آرای مردم داشتند و به این دلیل حزب جمهوری اسلامی در آن فضا به وجود آمد و افراد مؤثری نیز در آن حضور یافتند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به اقدامات شهید ...
حرف بدون مرز این است که جنگ را قدرت ها راه می اندازند نه ملت ها
در تمام دنیا برای جذب مخاطب و فروش مطرح است، سینماهای سرگروه هم به این نکته ها فکر می کنند و فیلمی می خواهند که بازیگر چهره داشته باشد تا مخاطب به بهانه بازیگر چهره وارد سینما شود و بعد با دنیا و قصه فیلم ارتباط برقرار کند. حالا فضای دیگری متولد شده به نام هنر و تجربه که فیلم هایی را روی اکران می برد که با شکل و شمایل عمومی سینما فرق می کنند و جزو آثاری نیستند که بازیگر چهره دارند یا ...
نیاز واقعی مخاطب رادیو را بشناسیم/ حرکت به سمت فضای مجازی
دانش بیشتری را به مخاطبان خود منتقل کند. وی با اشاره به اینکه در برخی از دیدگا ه های کارشناسی به کاهش مخاطب رسانه های قدیمی اشاره می شود، افزود: شاید به دلیل تکثر شبکه های تلویزیونی و تنوع سرویس های رسانه های نوین، به این رسانه ها بیشتر توجه شود، اما این موضوع از اهمیت رادیو نمی کاهد، ضمن آنکه رادیو نیز می تواند با بهره گیری از رسانه های نوین صدای خود را به اشکال مختلف به مخاطبانش ...
درسگفتارهای سیری در سپهر قرآن/ قسمت 2
شده یا خوار گشته است . نه نعمتِ فراوانِ کسی نشان دهنده ی بختیار بودن اوست و نه سختی ها و بلاها نشان دهنده رویگردانی خداوند است. البته منظور از رزق فقط مال و منال نیست بلکه برخورداری هایی که شخص دارد مانند علم ، خوش مشربی ، اولاد، دوستان و خانواده بخشی از رزق است. هم چنین ما اصل بقای رزق داریم به این معنا که درباره عموم مردم این گونه است که اگر در جایی بخشی از رزق بنده ای کم شود در جای دیگر افزوده ...
چرا موسیقی چاوشی هنوز هم طرفدار دارد؟
کرده ام. باید منتظر ماند و دید آیا چاووشی می تواند بعد از امیر بی گزند دوباره رکورد خود را بزند؟ نظر طرفدارهای چاووشی نسبت به او پریناز ایزدیار: هرچه بخواند، گوش می کنم من صرفا شنونده موسیقی هستم؛ یعنی نه اهل موسیقی ام و نه می توانم به شکل حرفه ای درباره آن نظری بدهم. اما به نظرم موسیقی محسن چاووشی خیلی پرطرفدار است، چون هم خودش خوب می خواند و هم جنس صدا و شعرهایی که ...
با علیرضا منصوریان از شوکی که شهباززاده به او وارد کرد تا دفاع از حضور بانوان در تمرین استقلال
.... تازه هزینه هم می کنند. طفلی ها در این گرما و در ماه مبارک رمضان می آیند. می بینم که خیلی ها روزه هستند. انشالله بعد از رمضان بتوانیم هزینه کنیم و حداقل به هواداران نوشیدنی بدهیم. دو سه برنامه ویژه برای طرفداران داریم که به محمد حسین زرندی مدیر رسانه ای تیم هم گفتم. ماه مبارک تمام شود انشالله این برنامه ها را اجرا می کنیم. در روزهای اول حضور بانوان هم نشاط خاصی به تمرینات داده بود. حتی ...
ماه عسل امسال موفق تر از سال گذشته است
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در این بازدید، رئیس سازمان صدا وسیما در سخنانی، کیفیت ماه عسل را قابل قبول عنوان کرد و گفت: ماه عسل یک برنامه دلی است و به ماهیت انسان توجه می کند ؛ انسان ها گوهر وجودی شان گنجی باارزش است و شما در این برنامه به آن گوهر می پردازید وبه همین دلیل برنامه با استقبال مخاطبان همراه می شود. وی افزود: ماه عسل پیام های خوبی برای مخاطبانش ...
نسیم ادبی در ضیافت افطار حسن روحانی چه گفت؟
موفقیت یک اثر نمایشی شده است. این بازیگر تئاتر با اشاره به محل بحث قرار گرفتن پخش تیزر فیلم های سینمایی و یا تئاتری از برخی شبکه ها به تاثیر تبلیغات بر جذب مخاطب اشاره کرده و گفت: سهم تئاتر و هنرمندان از رسانه های ملی که روز به روز رقبای جدید پیدا می کنند چیزی است که این روزها مطرح شده است. ما خواهان حمایت تبلیغاتی تلویزیون ملی خودمان هستیم . باور کنید این فرهنگ سازی برای آن بچه ای که مقابل ...
روحانی: موفقیت جهانی سینما و موسیقی افتخار ملی است
...، عقلانیت و همزیستی به سینما بازگشته و بحران تا حدود زیادی فروکش کرده است؛ همچنان که جامعه نیز با تلاش دولت تدبیر و امید به این سمت و سو سوق یافته است. سینماگران با همان مشکلاتی مواجه هستند که شما در سطح کلان با آن مواجه هستید. او در ادامه مشکلات سینماگران در دوران بیکاری و از کار افتادگی و نیز توجه به پخش تبلیغات فیلم های سینمایی در رسانه ها را مورد اشاره قرار داده و از دولت درخواست ...
نشت اطلاعات با منبع خاکستری؛ تحلیل افخمی از چالش رسانه ای دولت با افکار عمومی بر سر فیش های حقوقی
در مورد فیش های حقوقی که این روزها به موضوع مهم رسانه ها تبدیل شده، رویکرد رسانه های مجازی توانسته بر تصمیم گیری های کلان اثر بگذارد. این موج اثرگذاری همان رسانه های کوچکی است که در دست مردم است. درواقع با فرض همه شکنندگی و تزلزل محتوای رسانه های جدید، می توان از پنجره این رسانه ها، افکار عمومی را رصد کرد. به گزارش کاوشگران روابط عمومی به نقل از شفقنا رسانه،شهروند نوشت: حسین افخمی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی است که در حوزه اقتصادسیاسی رسانه ها و تحلیل کارکردی رسانه های جدید در ایران، نقدها و نکته های جدی و پراهمیتی را مطرح کرده است. این مدرس دانشگاه معتقد است که رسانه های جدید به علت دسترسی بی واسطه به افکار عمومی و رها بودن از قیدوبند برخی مقررات و خط قرمزها، تصویر واقعی تری از شیوه مواجهه جامعه با رویدادها و پدیده های مختلف به دست می دهند. او البته تأکید هم می کند که این رسانه ها از یک سو به واسطه گستردگی مصرف و از سوی دیگر به علت امکان تغییر و ویرایش محتوا، شکننده هستند و امکان تحریف آنها نیز وجود دارد... . با توجه به موضوع فیش های حقوقی که در یکی، دوهفته اخیر به سوژه اصلی رسانه ها تبدیل شده می خواستم درباره مفهوم افشاگری در رسانه ها از شما بپرسم. مکانیزم شکل گیری چنین افشاگری هایی به لحاظ مدیریت اطلاعات چیست؟ چه ساختاری را در فضای رسانه ای دنبال می کند و احیانا چه پیامدها یا نتایجی دارد؟ این یک موضوع تازه نیست، در گذشته هم چنین اتفاق هایی در رسانه های رسمی بوده و هنوز هم هست. از ابتدا تکنیکی به نام نشت اطلاعات یا درز اطلاعات وجود داشته که هم دولت ها و هم فعالان رسانه ای از آن استفاده کرده اند و همچنان نیز استفاده می کنند. بهره گیری از این تکنیک در دولت ها دو شیوه دارد. گاهی دولت ها مشخصا و با برنامه قبلی تصمیم می گیرند که اطلاعاتی خاص را با منبع خاکستری در رسانه ها درز بدهند، منبع خاکستری یعنی گوینده خبر نه کاملا معلوم است و نه کاملا مجهول. این شیوه در اطلاعات انجام می شود تا نگرش و واکنش افکار عمومی به آن خبر تست شود. برای مثال در موضوع گران شدن بنزین، ابتدا خبر احتمال گران شدن بنزین را در یک رسانه معتبر نشر می دهند تا واکنش افکار عمومی را ببینند. اگر افکار عمومی به این خبر واکنش نشان بدهد و در مقابل آن بایستد و مخالفت کند، دولت وارد قضیه می شود و با تکذیب رسمی آن خبر، التهاب جامعه را می گیرد. اما اگر افکار عمومی واکنش تنش آمیزی به آن خبر نداشته باشد، دولت هم خبر را تأیید می کند و آن تصمیم اجرایی می شود. اما همیشه دولت ها به صورت هماهنگ و منسجم چنین کاری را انجام نمی دهند، گاهی برخی از افراد شاغل در نهادهای دولتی که به برخی اطلاعات خاص دسترسی دارند، ممکن است احساس کنند که لازم است افکار عمومی از آن اطلاعات خاص آگاهی داشته باشند، این افراد بدون هماهنگی با رأس و بدنه دولت اقدام به انتشار چنین اطلاعاتی می کنند. البته این مورد معمولا در کشورهایی انجام می شود که دادگاه ها، رسانه ها را برای کشف منبع خبر مواخذه نمی کنند. در این کشورها منبع خبر مصونیت دارد و نشت اطلاعاتی با این شیوه، پیگرد قانونی نخواهد داشت. یعنی کسی که در دولت شاغل است و خودسرانه اطلاعاتی را به رسانه ها درز می دهد، مصون از پیگیری قضائی است مگر این که شرایط جنگی و بحرانی باشد. در این موقعیت ها معمولا افکار عمومی به اطلاعاتی دسترسی پیدا می کنند که حاشیه برانگیز و تنش زاست. افکار عمومی و جامع مدنی پس از اطلاع از این موضوع ها، دولت ها را مواخذه و دولت ها هم برای جلوگیری از بروز بحران سعی در توجیه رویدادها می کنند. دولت ها در این موقعیت یک توجیه مشهور دارند. آنها به صورت رسمی اعلام می کنند که بله ما از چنین اطلاعاتی آگاه بوده ایم اما فعلا نمی خواستیم آن اطلاعات را منتشر کنیم تا همه افراد درگیر آن را شناسایی و در زمان دیگری مسأله را رسانه ای کنیم. در مورد فیش های حقوقی کدام یک از این دو گونه بیشتر قابل تحلیل است؟ هیچ یک! چون گونه سومی هم در کار است. شیوه سوم که در بحث فیش های حقوقی به نظرم قدرت استدلال و تحلیل بیشتری ایجاد می کند این است که برخی افراد که الزاما در بدنه دولت ها نیستند و دسترسی به برخی اطلاعات دارند، این اطلاعات را برای پیشبرد برخی اهداف خاص یا جناحی و سیاسی منتشر می کنند. البته این اطلاعات معمولا وجه امنیتی ندارند و اهمیت آنها صرفا مبتنی بر برخی از ارزش های خبری است. این دسته از افراد، اخبار و اطلاعاتی را که حساسیت بیشتری در افکار عمومی ایجا می کنند، اصطلاحا در آب نمک می گذارند تا در زمان مناسب نشت دهند. این زمان مناسب معمولا در ماه ها و هفته های نزدیک به برگزاری انتخابات های سیاسی است. موضوع از این جا به بعد دیگر به روزنامه نگاری سیاسی ارتباط پیدا می کند. در این گونه مواقع قدرت دفاعی دولت ها و حزب های حاکم در حوزه روابط عمومی به سنجش گذاشته می شود. این جا کارزار نبرد و مبارزه میان روابط عمومی دولت ها و رسانه های مخالفان یا رقیبان سیاسی است. در قریب به اتفاق موارد، سوژه های اطلاعاتی که در چنین موقعیتی نشت داده می شوند، نابرابری های اجتماعی است. همان طور که گفتم، رقیبان سیاسی معمولا اطلاعاتی را نشت می دهند که افکار عمومی حساسیت بیشتری در مواجهه با آن دارند. نابرابری های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، دسترسی های نابرابر به رفاه، بهداشت و... از این دست موضوعات هستند که همچون بمب در افکار عمومی منفجر می شود. درواقع هر چقدر که سوژه مورد نظر بیشتر بتواند نابرابری های اجتماعی (یعنی نقطه جوش حساسیت افکار عمومی) را تبیین کند، احتمال شکست دولت ها در نبرد رسانه ای نیز بیشتر است. از این نظر است که می گویم با کمک شیوه سوم نشت اطلاعات بیشتر می توان موضوع فیش های حقوقی را تبیین و تحلیل کرد. این موضوع احساسات عمومی را بیشتر تحریک می کند و مطالبه گری جامعه را به شدت افزایش می دهد. حالا دیگر روابط عمومی دولت می ماند و روش هایی که باید برای مدیریت این افشاگری های ناگهانی اعمال کند. دولت چه کار باید بکند؟ خودش می داند. اما رسانه های جدید پیش قراول هستند. آنها به سرعت واکنش نشان می دهند و پیش می روند. البته این اتفاق خوبی است که منجر به شفاف سازی بیشتر می شود. دولت هم باید به این شفاف سازی کمک کند. در مقابل سیل شبکه های اجتماعی و رسانه های جدید ایستادن و خود را آماج حملات آنها کردن یعنی شکست. آیا ممکن است که عمومیت یافتن واکنش ها به این موضع، امکان مواجهه عقلانی رسانه های رسمی با مسأله فیش های حقوقی را محدود کند؟ هجمه افکار عمومی و بازخواست های آنها به واسطه گسترش رسانه های مجازی و... نمی تواند بحران زا باشد؟ به هرحال این اتفاق مهمی است. منتها شیوه مواجهه با آن است که نتیجه کار را مشخص می کند. افشاگری رسانه های جدید، درواقع پاسخ به رویکرد محافظه کارانه رسانه های رسمی است. حتی سایت های خبری و برخی از روزنامه ها نیز با توجه به ساخت و بافت اقتصادی – سیاسی شان جسارت پرداختن به برخی موضوعات حساسیت انگیز را ندارند، چه برسد به این که بخواهند افشاگری کنند. به طورکلی روزنامه نگاری تحقیقی در ایران چندان که باید و شاید پا نگرفته و رشد نکرده است. از این نظر می فکر می کنم رسانه های مجازی که در دسترس ترین رسانه ها برای شهروند - خبرنگاران است خود مسئولیت این گونه از روزنامه نگاری را برعهده گرفته. به هرحال از نظر من به هر شکلی که این موضوعات مطرح بشود، خوب است. البته خب نباید فراموش کنیم که همین مسأله برای یک عده هم دردسر بسیار بزرگی است اما برای کلیت جامعه خوب است و بحران زا نیست، بلکه شفاف گر است. یعنی اگر بحرانی هم ایجاد شود، علتش رسانه نیست، علتش ساختار اجتماعی است. رسانه در این ماجرا اطلاع رسانی می کند. اما کم نیستند کسانی که می گویند رسانه های جدید، به همان میزان که می توانند اثرگذار و انسجام بخش باشند، شکننده و آسیب زا هم هستند، یعنی ممکن است واقعیت را تحریف کنند یا یک موج مردمی را به انحراف بکشانند. ضعف های اساسی رسانه های جدید را می توان در چند مورد دسته بندی کرد. نکته اساسی این است همان طور که شما هم می گویید، می توان محتوای این رسانه ها را تغییر داد و مهندسی کرد. از این رو ممکن است کسانی با درز برخی اطلاعات، زمینه انحراف را در مسیر حرکت افکار عمومی فراهم کنند. این همان چیزی است که به قولی اسمش را می گذاریم شکنندگی! اما این همه ماجرا نیست. رسانه های چاپی در مقایسه با رسانه های جدید ماندگاری بیشتری دارند. منظورم از ماندگاری این است که وقتی یک روزنامه چاپ شد، شما می توانید نسخه ای از آن روزنامه را بدون تغییر، سال های سال نگاه دارید، این درحالی است که به سادگی می توان محتوای منتشر شده در رسانه های جدید را ادیت کرد و تغییر داد. بنابراین کشف صحت و سقم یک خبر در فضای مجازی و از طریق رسانه های جدید برای کاربران عام این رسانه ها آسان نیست. به همین دلیل وقتی با مصرف بسیار گسترده رسانه های مجازی در یک جامعه روبه رو هستید که بیشتر مصرف کنندگان آن، سواد رسانه ای کافی برای تجزیه وتحلیل محتواهای رسانه ای ندارند، شکنندگی معنا پیدا می کند. بر همین اساس کسانی می توانند ادعا کنند خود دولت مسأله فیش های حقوقی را مطرح کرده است که با برجسته کردن موضوع و پرورش آن، در آینده ای نزدیک علیه رقبایش افشاگری کند. از دل محتواهای رسانه های جدید ممکن این گونه نگاهی هم بیرون بیاید. اما با این همه نباید از نظر دور داشت که همان طور که گفتم، در رسانه های جدید امکان کنترل محتوا و اعمال برخی مقررات محدود کننده وجود ندارد، از این نظر می توان گفت شبکه های اجتماعی و رسانه های جدید مثل تلگرام، اینستاگرام و... ممکن است تصویر واقعی تری از افکار عمومی جامعه به دست بدهند. در مورد فیش های حقوقی که این روزها به موضوع مهم رسانه ها تبدیل شده، رویکرد رسانه های مجازی توانسته بر تصمیم گیری های کلان اثر بگذارد. این موج اثرگذاری همان رسانه های کوچکی است که در دست مردم است. درواقع با فرض همه شکنندگی و تزلزل محتوای رسانه های جدید، می توان از پنجره این رسانه ها، افکار عمومی را رصد کرد. درواقع آیا می توان این گونه گفت که رسانه های جدید دارند برای اولویت بندی محتوای رسانه های رسمی خط مشی تعیین می کنند. بله. از خیلی وقت پیش هم این گونه بوده که هر رسانه ای مطلبی تولید می کرده، بسیاری از دیگر رسانه ها هم درباره همان موضوع، مطالبی را کار کرده اند. این همان چیزی است که در ارتباطات به آن برجسته سازی می گویند، درواقع تعامل رسانه ها در موضوع های خبری است. یعنی هر رسانه ای می تواند برای رسانه دیگر، موضوعی را جذاب کند. اما مفهوم حایلی که در این بین وجود دارد، برد رسانه ای است. هر رسانه ای که بیشتر متنفذ باشد، بیشتر می تواند برجسته سازی کند. طبیعی است که رسانه های جدید به دلیل ارتباط بی واسطه و لحظه به لحظه ای که با کاربرانشان دارند، برد بیشتری هم دارند. قدرت رسانه ها متناسب و منتسب به برد رسانه ای است. در موضوع فیش های حقوقی هم نبرد اصلی میان روابط عمومی دولت و رسانه هاست. این جا یک نبرد رسانه ای در جریان است، براساس همان متدی که اسمش را شیوه سوم نشت اطلاعات گذاشتیم. ...
ادعای تهیه کننده پربیننده ترین فیلم سینمایی بعد از انقلاب: بسیاری از مردم بعد از "قلاده های طلا"، سینما ...
طالبی قبل از فیلم قفس طلایی روی پرده سینما بود. فیلمی که باعث شد، بسیاری از مردم، سینما را تحریم کنند. قفس طلایی که برای ساختن اش یک میلیون دلار هزینه کرده بودم، بعد از آن اکران شد و در فروش گیشه، شکست بدی خورد! امین حیایی (بازیگر فیلم قلاده های طلا )، نقش اول فیلم من هم بود! اما مردم از او استقبال نکردند و فیلم خوب و لایقی که برای ساختش، زمان زیادی را صرف کرده بودیم و قسمتی از آن در کشور آمریکا، فیلم ...
بررسی فنی نیسان جوک2016 / سوغات ژاپنی جهان نوین برای ایران
یکی از دستاوردهای برجام که از مدت ها پیش انتظار آن می رفت، بازگشت خودروسازان بزرگ جهانی با عرضه محصولات جدید به کشورمان بوده است. با این وجود، این فرآیند کمی بیش از انتظار مردم جامعه به طول انجامیده است و خودروسازان و واردکنندگان هنوز نتوانسته اند آن گونه که بایدوشاید رضایت مردم را در این دوره جلب کنند. در این میان، یکی از خبرهای خوبی که در روزهای اخیر در میان رسانه های خودرویی به سرعت ...
رسانه ملی زمینه ساز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است
این مهم برای آینده نظام حکایت دارد. همچنین رسانه ها می توانند، از ظرفیت علما و بزرگان نیز در راستای تحقق این گفتمان بهره ببرند و به عنوان مهمترین پل ارتباطی بین علما و مردم باشند. البته باید بر این نکته تاکید شود که یکی از الزامات هربرنامه اقتصادی ، خاصه اقتصاد مقاومتی توجه به امر بهره وری است چراکه بدون تحقق چرخه های بهره وری هیچ نظام اقتصادی تاب مقاومت ندارد و نمی تواند در ...
شخص محوری مانع ورود سرمایه خارجی
برجام نوعی تغییر رویه در کشور ما محسوب می شود که از آن انتظارات زیادی برای اثرگذاری بر مسائل اقتصادی می رود. به نظر شما این تغییر رویه توانسته برای جذب سرمایه خارجی، به عنوان یکی از اثرات توافق بر حوزه اقتصاد، گشایشی ایجاد کند؟ توافق هسته ای اتفاق مهمی برای کشور بود. این توافق هم از دید منتقدان و هم از دید موافقان، یک اتفاق بزرگ بود که هرکدام از زاویه دید خود به آن می نگرند. طرف مخالف یک سوژه ...
تبلیغات آبدار تلویزیونی برای روزه داران
همچنان خلاء وجود فضای ماه رمضانی در رسانه ملی قابل لمس است. تبلیغات خوش رنگ و لعاب در ماه رمضان تبلیغات کالا و خدمات بخش درآمدزایی در رسانه ملی محسوب می شود و هرچند که تبلیغات به اندازه مجموعه ها بر مخاطب تاثیر نمی گذارد اما اثر کمی نیز نخواهد داشت، این را می شود از پخش برخی از تکیه کلام ها و طنز ساختن از روی تبلیغات و گره زدن آن با مشکلات اجتماعی متوجه شد. به نظر می ...
ماه نشان عید فطر راهی حرم مطهر رضوی می شود/ شورای معارف مانع اجرای شب های روشن شد
درباره اجرا و ساخت دکور برنامه ماه نشان گفت: وجه شباهت شب های روشن و ماه نشان در لوکیشن و دغدغه های مردم است، اما دکور این برنامه برای برنامه ای یک ساله بنا شده و گویا شبکه تصمیم بر این دارد که ماه نشان در طول سال هفته ای یک یا دو شب به روی آنتن برود. ابراهیم پور با بیان اینکه به احتمال 90 درصد عید فطر مهمان حرم رضوی هستیم، پیرامون خادمی و نشان این برنامه خاطر نشان کرد: لطف آقا امام رضا ...
21 شکارچی تفنگ خود را زمین گذاشتند
هایی در خصوص طبیعت گردی تدریس می کرد، در حال حاضر چندسالی است که در آموزشگاه دانش عکاسی به طور تخصصی عکاسی از حیات وحش آموزش داده می شود. او درباره استفاده از فتوشاپ در عکاسی توضیح داد: استفاده از فتوشاپ در عکاسی شامل دو بخش است؛ یک بخش اضافه کردن قسمت های مختلف به عکس است که هیچ عکاس حرفه ای این کار را انجام نمی دهد و از نظر هنری این کاری غیرقانونی است چراکه در هیچ جشنواره و اکسپویی از ...
عباس رافعی:هیچ کس عین خیالش نیست فلسطین دارد محو می شود
از فیلم آوازهای سرزمین من، نخستین فیلم ایرانی با موضوع داعش *جناب رافعی چرا هیچگاه موفق نشدیم درباره فلسطین اشغالی فیلم خوب بسازیم ؟ - شما که دلیلش را بهتر می دانید اما بگذارید این موضوع را با صراحت لهجه بیشتری تشریح کنم که تا به امروز کسانی که از ایران در مورد فلسطین فیلم می ساختند (غیر از چند مورد خاص)، نگاهی توریستی به این سرزمین و وقایع در پیوست با آن داشتند؛ مثل کسانی که ...
امروز برای سینما پوستر هنری کارکرد دارد - خداحافظی با نسخه کاغذی
بینید و هم در طراحی پوستر فیلم دختر . ضمن اینکه یکی دیگر از علائقم به وجود آوردن حس و حال خوب برای مخاطب است. به نوعی می شود گفت انتقال انرژی مثبت! و این که مخاطب ترغیب شود وانتخاب کند؛ انتخابی برای دیدن فیلم در سالن سینما! وی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره به کار نبردن رنگ تیره در کارهایش نیز توضیح داد: اصولا به نقاشان بزرگ امپرسیونیست دلبستگی غریبی دارم .شاید این همان ناخودآگاه است که ...
واکسیناسیون خانواده ها دربرابر سونامی بی اخلاقی با تقویت عزت نفس
او در تمام طول مصاحبه "خانواده" و "اخلاق" را به عنوان شاه کلید سخنانش و به عنوان دو عنصر مهم جامعه مورد تاکید قرار داده و معتقد است ما باید از هر اقدامی که مخدوش کننده عزت نفسمان است بپرهیزیم. این استاد دانشگاه خطر بحران اخلاقی در جامعه را هشدار داد و گفت: وقتی حرف از بحران می شود یعنی ما نیازمند اقدامات اساسی هستیم. آنچه در ذیل می خوانید متن کامل مصاحبه چند ساعته ایسنا یا پروفسور شکوه نوابی نژاد است. ایسن ...
راه علاج قضیه فلسطین از منظر رهبر انقلاب
طور وانمود کردند که فلسطین یک جای متروکه مخروبه بدبختی بود؛ ما آمدیم این جا را آباد کردیم! دروغ به افکار عمومی! همیشه سعی میکردند خودشان را مظلوم جلوه دهند؛ الان هم همین طور است! در این مجلاّت امریکایی – مثل تایم و نیوزویک – که بنده گاهی به اینها مراجعه دارم، اگر کوچکترین حادثه ای علیه یک خانواده یهودی اتّفاق بیفتد، عکس و تفصیلات و سنّ کشته شده و مظلومیت بچه هایش را بزرگ میکنند؛ اما صدها و هزارها ...
بهرام جلالی پور: باید دراماتورژهای مسلّط به آثار کلاسیک تربیت کنیم/اقتباس ها معاصرسازی نشده اند
به اجرا در می آید. با توجه به اینکه گرایش کودکان امروزی به بازی های کامپیوتری بسیار شدید است، این نمایش هشداری به خانواده ها و مخاطبان نوجوان است و در مورد آسیب های این رسانه های جدید صحبت می کند . 505502
معرفی جدیدترین بازی های پی سی و کنسول
پرچم یکی از بازی های موفقی بود که توانست همان تجربه های لذت بخش را با داستان و ایده های جدیدش ترکیب کند و با استقبال خوب مخاطبان و منتقدان رو به رو شود. حالا بعد از اینکه شماره نخست، سراغ پلتفرم های مختلفی رفت، نوبت به قسمت دوم حماسه پرچم رسیده است تا گیم پلی موفق قسمت نخست را در دنیای وایکینگ ها ادامه دهد. ============================== شاید به این مقالات هم علاقمند باشید : ...
حرفهای جالب یک عکاس و قوم نگار مطرح ایران
.... این اتفاق قبلا هم بوده و مثلا توسط قلم طراحی انجام می گرفته؛ اما پس از پیدایش دوربین عکاسی و عمومی شدن و سَبُک شدن و قابل حمل شدنش، بسیاری در سفرهاشان از آن استفاده کردند یا مستقیما در تحقیقات علوم اجتماعی با همان برخوردهای اولیه که در تولید کارت ویزیت ها و کارت پستال ها انجام می شد، این اتفاق هم افتاد. اما برای اولین بار این موضوع بیشتر برای چهره شناسی استفاده می شد و معمولا انسانها را از نظر ...
مجلس ضربت زدن بسیار مدرن است
من که به نوعی محصول این دوره هستند به رغم استقبال عمومی، واکنش هایی را به دنبال داشت. بسیاری از مخاطبان و دوستان او در جست وجوی رحمانیانِ پل و... بودند. سرانجام محمد رحمانیان بار دیگر به آن چیزی برگشته است که بسیاری دلتنگش بودند. او به سراغ متنی از بهرام بیضایی رفته است: مجلس ضربت زدن. شما هم متن های زیادی دارید که به صحنه نرفته اند. چرا به سراغ متن آقای بیضایی رفتید؟ دو سال ...