سایر منابع:
سایر خبرها
دنبال می کند مهر درستی می زند. برخلاف شمار زیادی از فیلم های سینمای ما، شغل بازیگران در داستان فیلم نقش اساسی دارد. رعنا و عماد بازیگران تئاتر مرگ فروشنده اثر آرتور میلر هستند و این تئاتر با محتوای فیلم پیوند عمیقی دارد. فرهادی در این فیلم نشان داد که تنها خالق پایان های معلق و جذاب در فیلم هایش نیست. فروشنده آغازی کوبنده و تأثیرگذار دارد. فیلم به شکل اضطراب آفرینی از آپارتمان ترک برداشته و در خطر ...
انسان برای انتقام آن هم به سبک عماد باید به گاوی خشمگین و غیر منطقی تبدیل شود و یا این دیدگاه کارگردان را نشان می دهد که برای هر تغییر و اصلاحی باید همه چیز - از انسان گرفته تا جامعه - نابود شود و از نو دوباره ساخته شود، آیا این دیدگاه اصلاحاتی است یا فریبی برای طغیان؟ در هر حال فروشنده توانسته با منحرف کردن ذهن مخاطب از صحنه تعدی و کشمکش درونی رعنا به سوپر مارکت و کارآگاه بازی عماد و استفاده ...
در ابتدای فیلم شرایط چنان است که بیننده گمان می برد شرایط جنگی وجود دارد؛ ولی به زودی مشخص می شود لودری در نزدیکی در حال حفاری است و ساکنان همسایه را مجبور به ترک منزل خود کرده است. عماد فقط مسئول خانواده خود نیست، او باید جور معلولان را نیز بکشد آنچنان که از هر انسان توانمند و مصلحی انتظار می رود. درحالی که مردم در حال ترک ساختمان هستند شیشه حریم خانه عماد ترک می خورد و عماد واقعه را به نظاره ...