سایر منابع:
سایر خبرها
پورسرخ با مرز خوشبختی دیده خواهد شد
خوشبختی به ایفای نقش می پردازند. همچنین از جمله عوامل دیگر این سریال می توان به جانشین تهیه کننده: مجید پرکار، نویسنده : علی خودسیانی ،مدیر تصویربرداری: علیرضا رنجبران، تدوین : امین عابدی ،مدیر صدابرداری: مهدی آزادی، مدیر تولید: شاپور دلدار ، طراح صحنه و لباس: سارا صفری، طراح چهره پردازی: سحرموسوی، مدیر برنامه ریزی: مجتبی خادم زاده، دستیار اول کارگردان: امین محمودی ،منشی صحنه: نوشا عبدالله زاده، عکاس: ارمغان رسام اشاره کرد. ...
اعضای شورای فیلمنامه سیمای استان ها منصوب شدند
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، به پیشنهاد رئیس مرکز سیمای استان ها دکتر علی دارابی طی احکام جداگانه ای دکتر تاجبخش فنائیان، دکتر احمدرضا معتمدی، مهدی فرجی، فریدون حسن پور، ضیاءالدین دری، ناصر هاشم زاده، محمد رضا معصوم زادگان، محمود زنده نام، حبیب الله بهمنی و پوران درخشنده را به عنوان اعضاء شورای فیلمنامه سیمای استان ها منصوب کرد. معاون رئیس رسانه ملی در امور استان ها ...
واکنش خانم بازیگر نسبت به خبر طلاقش
به گزارش شفاف :به تازگی بحث داغ شبکه های اجتماعی جدایی مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی است. تا مدتی هیچ خبری مبنی بر تایید یا تکذیب از طرف این دو هنرمند منتشر نشد اما در آخرین اخبار رسیده طباطبایی به این خبر واکنش نشان داد. بهنوش طباطبایی بازیگر سرشناس کشور در پاسخ به خبرنگاری که در تماسی تلفنی صحت این خبر را از او سوال کرد، گفت : این خبر را نه تایید میکنم و نه تکذیب. منبع:جام جم آنلاین ...
تاریکی شب، روشنایی روز داستانی عاشقانه در بستر سیاسی
آماده می شوند، این فرصت خوبی می شود برای گپ وگفت با عوامل مجموعه. حجت قاسم زاده اصل، نویسنده و کارگردان این مجموعه در پاسخ به این سوال که آیا در این اثر همچون ساخته های قبلی تان به مفهوم زندگی به معنای واقعی اش می پردازید؟ به جام جم گفت: همه کارگردان ها دنیای خاص خودشان را دارند که با تفاوت هایی اندک همان دنیایی را که می شناسند، عرضه می کنند و به گمانم بهتر آن است آدم راجع به چیزهایی که ...
امین تارخ و شقایق فراهانی در هست و نیست
به گزارش جام جم آنلاین محسن شایان فر ، تهیه کننده سریال هست و نیست به فارس گفت: از چندی پیش بازنویسی مجموعه هست و نیست به کارگردانی محمدرضا آهنج شروع شده است. در حال حاضر همه لوکیشن ها این مجموعه انتخاب شده و در مرحله انتخاب بازیگران و دیگر عوامل مجموعه هستیم. وی با اشاره به اینکه همه لوکیشن های مجموعه در تهران است، توضیح داد: تا کنون امین تارخ، شقایق فراهانی و بهاره افشاری به عنوان ...
واکنش بهنوش طباطبایی به خبر جدایی اش از مهدی پاکدل
به تازگی بحث داغ شبکه های اجتماعی جدایی مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی است. به گزارش جام جم آنلاین، تا مدتی هیچ خبری مبنی بر تایید یا تکذیب از طرف این دو هنرمند منتشر نشد اما در آخرین اخبار رسیده طباطبایی به این خبر واکنش نشان داد. بهنوش طباطبایی بازیگر سرشناس کشور در پاسخ به خبرنگاری که در تماسی تلفنی صحت این خبر را از او سوال کرد، گفت: این خبر را نه تایید می کنم و نه تکذیب. ...
ادامه فیلمبرداری سریال لبخند رخساره در مشهد
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه یک، تهیه کننده این سریال با اعلام این خبر افزود: هم اکنون گروه در لوکیشن بیمارستان امام رضا(ع) مشهد هستند و تصویربرداری در این لوکیشن تا پایان امروز دوشنبه سوم آبان ادامه خواهد داشت. زینب تقوایی ادامه داد: کامبیز دیرباز، بهناز جعفری، علیرضا آرا، مجید نوروزی و مجید واشقانی در مشهد مقابل دوربین می روند و به زودی آتیلا پسیانی و پریوش نظریه هم به ...
نباید از آدم ها توقع داشت
شمسی فضل اللهی از بازیگران باسابقه تئاتر، سینما، تلویزیون و رادیوست. نمایشنامه می نویسد و به حافظ خوانی و فردوسی خوانی هم معروف است. می گوید: دوست نداشته و ندارم، بپرم وسط آدم هایی که به یکباره موفق شده اند، چون این روش هزینه اخلاقی دارد و من حاضر نیستم چنین هزینه ای را بدهم . شمسی فضل اللهی صدای خوبی دارد؛ صدای دلنشینی که از شنیدنش خسته نمی شوی، هر کلامش پر از انرژی مثبت است و خوشبینی. با او هم صحبت شدیم تا برایمان از دیدگاه هایش درباره زندگی بگوید. شما به مهربانی شهرت دارید؛ آیا مهربانی خصلتی ذاتی است یا می توان آن را یاد گرفت؟ هر دو! مهربانی نوعی اخلاق و رفتار ذاتی است اما هر آدمی در طول زندگی اش به این نتیجه می رسد که مردم به او بدهکار نیستند و او از کسی طلبکار نیست. همین اصل باعث می شود آدم ها مهربان تر شوند. خداوند هرکسی را با انرژی و مختصات ویژه ای آفریده است. هر آدمی خلق شده تا در دنیا کاری انجام دهد. وقتی بدانی خدا چرا تو را آفریده، مهربان می شوی. البته این مهربانی تا زمانی ادامه پیدا می کند که نتیجه عکس از این رفتارت، نگیری و دلسرد نشوی. اما با همه اینها معتقدم بازتاب رفتار و گفتار ما به خودمان برمی گردد. دلخوری ها و طلبکاری ها و.. خودمان را بیشتر اذیت می کند. واقعیت این است که ما به دنیا آمده ایم تا درست زندگی کرده و از آن مراقبت کنیم. با این دیدگاه، زندگی کردن چقدر بستگی به محیطی دارد که افراد در آن متولد شده و رشد می کنند؟ کاملا بستگی به خانواده و نوع تربیتی دارد که در خانه به فرزندان داده می شود. اگر به بچه ها زیاده طلبی آموزش دهیم، آنها از همان کودکی خودشان را مهم تر از دیگران می پندارند و به خودشان اجازه می دهند حق دیگران را نادیده بگیرند. مهربانی کردن پدر و مادر و اعضای خانواده به هم در تربیت و شخصیت فرزندان خیلی تاثیر دارد و مهم تر از این احترام گذاشتن به یکدیگر است. بچه اگر در خانواده ای بزرگ شود که محبت و احترام اصل اول آن است، شخصیت قوی و محترمی پیدا می کند. البته آدم ها انتخاب کننده هم هستند. اگر در محیطی بی مهر بزرگ شده اند، می توانند وقتی بزرگ شدند، خودشان انتخاب کنند؛ مهربانی و احترام یا خشونت و بی احترامی. آدمیزاد مدام در حال تغییر است و باید از بدی ها به سمت خوبی حرکت کند. گفتید که نباید از دیگران توقع داشته باشیم؛ همان حرفی که این روزها به نام عشق بی قید و شرط مطرح می شود.آیا در دنیای واقعی و فراتر از دنیای معنوی و علم روان شناسی چنین چیزی امکان پذیر است؟ باید متوجه این نکته باشیم که از چه کسی توقع داریم که با ما خوب تا کند و مهربان باشد! مسلما از کارمندان یک اداره نمی توان توقع محبت داشت، آنها کار روزانه خود را انجام می دهند.در یک اداره باید رفتارها بر اساس ادب و احترام دو طرفه باشد. از کارمندان نمی توان توقع رابطه صمیمی داشت. هرچند در محیط خانواده، فامیل و دوستان هم نباید توقع داشت که آنها محبت و مهربانی را مستقیم جواب بدهند. نباید برای کسی کاری کنیم و توقع داشته باشیم که در ازای آن طرف مقابل هم برای ما کاری بکند. اگر چنین روحیه ای داریم، بهتر است اصلا برای کسی کاری نکنیم. چون این روش نامش مهربانی نیست؛ معامله است! بپذیریم که آدم ها عوض می شوند؛ قرار نیست اگر به کسی در شرایطی مهربانی و لطفی کردیم، آن آدم تا آخر عمر رابطه اش را با ما حفظ کند ! پذیرش این نوع نگاه کمی سخت است ! مگر چاره دیگری هم داریم! آدم ها کاری را می کنند که دوست دارند. نباید از آنها توقع داشت؛ حتی از فرزندان.آنها کارهای زیادی دارند و شاید نرسند هر روز به پدر و مادرشان سر بزنند، نباید آنها را مورد شماتت قرار داد. آنان جوان هستند و باید کار کنند و نمی توانند همه وقت خود را صرف ما کنند. در این شرایط بحرانی به نام تنهایی به وجود می آید که همه جوامع را تهدید می کند؛ این که هر کسی به فکر خودش باشد. هیچ آدمی تنها نمی ماند ! این که از تنهایی بترسیم و خودمان را با چیزهای بیهوده سرگرم کنیم، فاجعه است؛ پس کی کتاب بخوانیم؟ کی درون خودمان را غنی کنیم؟ بزرگانی مانند حافظ، مولوی، فردوسی و... اگر مدام در حال معاشرت و سرگرم کردن خودشان بودند که فرصتی برای نوشتن و تفکر پیدا نمی کردند. شما از ابتدا در زندگی هدف گذاری داشته اید و شاید برای همین است که حافظ خوانی و فردوسی خوانی شما را خوشحال می کند و احساس تنهایی نمی کنید؟ بله! دوست دارم همیشه در حال رشد و پیشرفت باشم. از صحبت ها و دورهم جمع شدن های معمولی بشدت دوری می کنم. چرا باید در میان جمعی بنشینم که مدام از ...
شکرستانی به شیرینی تولید ملی
این مجموعه به کارگردانی محمدرضا فخرایی زاده و با تکنیک کات اوت در مرکز پویانمایی صبا ساخته شده و جامعه هدف آن مخاطب عام است. در بخش جدید شکرستان، ژاله علو به جای مرحوم مرتضی احمدی در نقش راوی گویندگی می کند و مهدی آرین نژاد، فرانک رفیعی، نرگس فولادوند و علی همت مومیوند ازجمله گویندگان دیگر این مجموعه هستند. شیرین کامی با شکرستان جواد فرحانی، تهیه کننده شکرستان به جام جم گفت: در شرایطی که اقتصاد برای همه مردم مهم است و مقام معظم رهبری نیزامسال را سال اقتصاد مقاومتی نامیده اند، ما به کمپین آری به تولید ملی پیوستیم. برای این که بتوانیم مخاطبان را با مشکلات تولیدکننده های داخلی آشنا و انواع کالاهای ایرانی را به آنها معرفی کنیم، تصمیم گرفتیم شکرستان را در قسمت های دو دقیقه ای با موضوع اقتصاد مقاومتی و تولید ملی بسازیم، شاید که بتوانیم فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی را کم کم بین مردم جا بیندازیم. وی افزود: همیشه ثابت شده که اگر موضوعی را صادقانه برای مردم توضیح بدهیم و آنها را آگاه کنیم با ما همراه می شوند. شکرستان یک مجموعه انیمیشنی طنز محسوب می شود که گنجاندن موضوعی جدی و اقتصادی در این قالب به تامل و توجه بیشتری نیاز دارد. فرحانی در این باره بیان کرد: همیشه در قالب طنز و سرگرمی می شود پیام ها را بهتر منتقل کرد و شاهداثرگذاری بیشتری بود. کار هنرمند این است که بعضی از موضوعات و پیام ها را از نگاهِ خود و شرایط موجود به مردم انتقال دهد. این تهیه کننده درباره مدت زمان کوتاه هر قسمت شکرستان خاطرنشان کرد: تولید انیمیشن زمانبر است و برای این که کار سرعت پیدا کند، پیام باید در مدت زمان کوتاهی و به صورت خلاصه مطرح شود. وی تاکید کرد: تولید ملی کلمه شیرینی است و به دل می نشیند؛ شکرستان نیز شیرین است ولی قطعا به شیرینی تولید ملی نیست، امیدواریم این دو با هم ترکیب شده و به کام مردم ما شیرین شوند. تفکر پشت یک متن حمید برزگر، نویسنده آثاری چون جُنگ 77 ، خانه ما و زیر آسمان شهر که در اغلب موارد نویسندگی سریال های تلویزیونی را به عهده داشته، این بار با شکرستانی ها همکاری می کند. وی درباره چگونگی نگارش این مجموعه گفت: پشت هر متنی یک تفکر وجود دارد، ما نیز براساس نظرات و تحلیل های جامعه شناسان و پژوهشگران که از طریق جست وجوهای اینترنتی یا استفاده از کتاب های مورد نظر به آنها دست یافتیم، داستان های خود را طراحی کرده و به نگارش درآوردیم. تمامِ این مجموعه جز محتوای اصلی براساس تخیل است. برزگر افزود: شکرستان شخصیت های زیادی دارد که همگی برای مردم شناخته شده هستند. در حال حاضر لازم ندانستیم که شخصیت جدیدی به این مجموعه اضافه کنیم. وی یادآور شد: زمانی که می خواهیم اثری دو دقیقه ای بسازیم برای معرفی آن به زمان نیاز است، اما در این مورد فضایی داریم که مردم آن را می شناسند و برایشان شیرین است. نوشتن و ساختن آثار کوتاه، سخت تر از کارهای بلند است، چون در یک زمان محدود باید موضوعی را شروع کنیم، پیام را انتقال بدهیم و به پایان برسانیم. این نویسنده در پاسخ به این که در نگارش متن فیلمنامه برای مخاطب عام به چه نکاتی باید توجه داشت، تاکید کرد: باید با زبان همه فهم و جذاب درمورد موضوع صحبت شود. فضای انیمیشن را همه دوست دارند اما داستان و محتوا نیز باید به گونه ای باشد که هم برای کودک و هم برای بزرگسال جذاب و قابل فهم باشد. اسکندرِ دوست داشتنی شوکت حجت، سرپرست گویندگان شکرستان است که بسیاری از ما صدای او را در نقش ایشیزاکی در کارتون فوتبالیست ها و سگارو در سفرهای میتی کومان به یاد داریم. او تا کنون در نقش ها و تیپ های متفاوتی در فیلم ها و سریال ها و انیمیشن های بسیاری گویندگی کرده است. حجت در شکرستان علاوه براین که سرپرست صداپیشه هاست، گویندگی نقش اسکندر را نیز به عهده دارد. وی درباره روند گویندگی شکرستان بیان کرد: ما کار را تازه شروع و فعلا حدود پنج تا شش قسمت را صداگذاری کرده ایم. تصمیم داریم قسمت های آماده شده این مجموعه به تعداد قابل توجهی برسد تا گویندگی را ادامه دهیم. حجت درباره نقش خود در شکرستان گفت: نقش من یک نوزاد شش ماهه است که خیلی دوستش دارم، عروسکش نیز وارد بازار شده و برای کودکان نیز دوست داشتنی است. علاقه به دنیای انیمیشن حجت درباره تفاوت گویندگی در حوزه فیلم، سریال و انیمیشن گفت: کسی که کارش را دوست داشته باشد، برایش فرقی ندارد که در کدام ژانر یا حوزه گویندگی کند و مانند خیاط ماهری است که هر پارچه ای به او بدهند، می تواند با آن لباس بدوزد. آثار مستند، فیلم ها و سریال های مختلف هر کدام جذابیت خاص خود را دارد، ولی طبیعتا دنیای انیمیشن جذاب تر است به این دلیل که در آن تخیل وجود دارد و ما می توانیم باورهایمان را نقاشی کنیم. من دنیای انیمیشن را بیشتر دوست دارم. وی افزود: خوب است که یک گوینده در همه انواع آثار گویندگی کند و تبحر داشته باشد، چون اگر دائم کاری را انجام دهیم هر چقدر هم که لذتبخش باشد، مثل هر روز چل ...
حاشیه های زیبا و تلخ از مجریان صدا و سیما/فرزاد حسنی،رامبد جوان،علی ضیا،محمود شهریاری
از فعالیت سیاسی اش گفت/ درآمد 20 میلیونی آقای مجری کلاه برداری موضوع پنج شنبه شب دورهمی بود و مهران مدیری استندآپ کمدی را با این موضوع اجرا کرد و بعد از آن نمایش با حضور چند بازیگر جدید از جمله رامین ناصرنصیر، سروش جمشیدی، امیر جنانی و لیلا ایرانی اجرا شد. اما دورهمی مهران مدیری امشب میزبان رضا رشیدپور مجری تلویزیون بود. رشید پور ابتدا از حضورش در برنامه ابراز خوشحالی کرد و ...
داوری جشنواره تولیدات مراکز استان ها کلید خورد
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، نشست معاون امور استان های صدا و سیما با اعضای هیئت داوران نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها با حضور اعضای هیئت داوران از جمله پروانه معصومی، ضیا ءالدین دری، مهدی فرجی، دکتر تاجبخش فنائیان، دکتر محمد سریر، دکتر علیرضا قزوه، دکتر احمد ضابطی جهرمی، هوشنگ جاوید، دکتر حسن عابدینی، سید مهرداد سید مهدی، دکتر اردشیر زابلی زاده، محمد حسین نیرومند، دکتر مریم جلالی و جمعی از استادان و هنرمندان در معاونت امور استان های رسانه ملی برگزار شد. علی دارابی معاون امور استان های صداوسیما در ابتدای نشست گفت:امسال نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز در استان خوزستان از سه شنبه 30 آذر تا پنجشنبه 3 دی ماه برگزار خواهد شد. وی درباره آمار آثار ارسالی به هیئت داوران گفت:در بخش سیما 207 اثر شامل 15 عنوان انیمیشن، 61 عنوان مستند، 41 عنوان نمایش، 83 عنوان هم برنامه بعه دفتر جشنواره رسیده است. در بخش صدا نیز 325 عنوان که شامل 118 برنامه ترکیبی ساده، 97 ترکیبی نمایش، نمایشی 30 عنوان، 28 عنوان مسابقه و 51 عنوان مستند است در جشنواره شرکت کرده اند، در بخش موسیقی 197 عنوان اثر، در بخش خبر 253 عنوان شامل 198 بخش تلویزیون، 99 بخش خبر رادیویی، 66 عنوان خبر مکتوب، همچنین در بخش پژوهش بیش از 141 عنوان پژوهش به هیئت انتخاب رسیده است. معاون امور استان ها ادامه داد: از 60 نفر صاحب نظر و هنرمند، مدیران ارشد رسانه و استاد برای داوری این آثار کمک گرفته ایم و تا پایان آبان ماه کار هیئت داوران برای ارزیابی آثار ادامه خواهد داشت. دکتر دارابی اظهار داشت: نکته دوم این است که از رهگذر این کار داوری بیشتر یک انتقال تجربه صورت گیرد تا نقاط ضعف و قوت مراکز روشن شود و ما از طریق بیانیه داوری کمیسیون ها می توانیم این انتقال تجربه را انجام دهیم. از طرفی باید داوری سالم صورت گیرد چرا که بیشتر مراکز توجه خاصی به این داوری ها دارند و باید رقابت سالم بین مراکز صدا و سیما ایجاد شود. دارابی افزود: جشنواره تولیدات مراکز اهداف گوناگونی را دنبال می کند که از جمله آن ایجاد رقابت تخصصی بین مراکز صدا و سیما و انتقال تجارب موفق، نمایش بهترین برنامه ها و در نهایت برقراری نظام تشویقی و انگیزشی در فرایند تولید در مراکز استان ها است. به گفته معاون امور استان های رسانه ملی به مناسبت برگزاری این جشنواره، هفته فرهنگی و هنری در اهواز و 27 شهرستان بزرگ استان برگزار خواهد شد که این برنامه ها شامل برنامه های فرهنگی، هنری، شعرخوانی، اجرای موسیقی و ... است. دکتر دارابی تصریح کرد: افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره به عهده آقای فرجی که یکی از مدیران با سابقه تلویزیون است خواهد بود. همچنین شبکه اول و شبکه پنج سیما برنامه های جشنواره را پوشش می دهند و شبکه های شما و شبکه های استانی هم این رخداد را دنبال می کنند . هوشنگ جاوید عضو هیات داوری موسیقی نیز در این نشست اظهار داشت: با تجربه هایی که در دوره های قبلی در جشنواره های مراکز داشتیم باید آسیب شناسی پس از جشنواره را جدی بگیریم. وی ادامه داد:علاوه بر بررسی الگوهای مستندات، انتقال فرهنگ درست از طریق جشنواره صورت می گیرد. حتی می توانیم یک آیین نامه داشته باشیم تا یک الگوی مستند در این جشنواره ها فراهم شود. از طرفی بانک اطلاعات در فضای مجازی ایجاد شود تا مردم بتوانند با این جشنواره در ارتباط باشند. البته کارگاه های آموزشی در کنار این جشنواره را جدی بگیریم. پروانه معصومی یکی از داوران بخش سیما نیز گفت: بیشتر به دلیل ساخت فیلم ها و سریال ها در این مراسم حضور دارم و با توجه به اینکه خودم خارج از تهران زندگی می کنم متوجه می شوم که برای ساخت یک اثر استانی، بودجه کمی در اختیار آنها قرار می دهند. فیلمی که در استان ها ساخته می شود بیشتر ایرانی است و ما آن را درک می کنیم و آنها با بودجه کم نمی توانند آثار زیادی را تولید کنند. اگر ما می خواهیم با شبکه های ماهواره ای رقابت کنیم باید تلاش کنیم تا مردم پای تلویزیون بنشینند. ضیاءالدین دری یکی دیگر از داوران بخش سیما اظهار داشت: همه دوستانی که در این جلسه حضور دارند رسانه را می شناسند. با نظراتی که داده می شود این جشنواره به سمت جهت گیری و هدف مندی می رود. اگر از فرصت استفاده کنیم می توانیم نظرات را طبقه بندی و برای سال های آینده تجربه های مهم داشته باشیم. علیرضا قزوه عضو هیئت داوری موسیقی در ادامه گفت: در دیداری که شاعران با رهبری داشتند، حضرت آقا فرمودند سرود را جدی بگیرید. وی ادامه داد: از طرفی واحد موسیقی که خیلی جاها وجود داشت، نامش سرود انقلابی بود اما به مرور سرودهای انقلابی حذف شد. وی افزود: به نظرم در زمان حال به تعادل نیاز داریم. هنوز مردم ما انقلابی هستند و شاعران باید از سرود انقلابی فاصله نگیرند. نیاز به یک برنامه ریزی جدی داریم که همین جشنواره ها فرصت خوبی برای این کار است. سید مهرداد سید مهدی رئیس خبرگزاری صدا و سیما مهمترین رخداد و خبر مراکز استانی صدا و سیما را در حال حاضر نوزدهمین جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: این جشنواره فضای رقابت را برای برنامه سازان در مراکز به وجود آورده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این عضو هیئت داوری افزود: مراکز استانی صدا و سیما از نظر مالی و نیروی انسانی در مضیقه هستند و برگزاری این جشنواره توانسته هنرمندان و برنامه سازان استانی را از رکود خارج و فضای خاصی را ایجاد کند. دکتر حسن عابدینی یکی دیگر از اعضا هیئت داوری خبر نیز ارزیابی آثار، تبادل تجربه، برگزاری کارگاه های آموزشی، شناخت ...
عشق جاوید است به رادیو فرهنگ می آید
کتاب عشق جاوید است و انتشار آن خواهد گفت. سمیه داننده مترجم رمان یابنده نگهبان نوشته استفان کینگ نیز میهمان برنامه چاپ اول خواهد بود تا درباره این اثر صحبت کند. برنامه چاپ اول کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که به معرفی تازه های نشر اختصاص دارد که روزهای شنبه تا سه شنبه ساعت 18:30 پخش می شود. این برنامه به تهیه کنندگی پرویز جمالی، کارشناسی بهاره برهانی و با اجرای حامد عباسی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف 106 و ای ام ردیف 585 به روی آنتن می رود ...
نامه روزنامه نگاران و خبرنگاران در حمایت از یاشار سلطانی
صبح حمید ابراهیمی / ورزش سه برنا قاسمی / ایسنا زینب مرتضایی/ جام جم مهدی حاتمی / آزاد امیر لعلی / مدیریت ارتباطات سارا حامدی / تعادل جواد آریانی / آزاد یاسمن خالقیان / ایلنا زهرا بادامچی / آزاد پژمان موسوی / ایران حمیدرضا پناهنده / آزاد مهشاد کریمی / ایسنا ...
انتصاب در صدا و سیما
...> شورای عالی سیاستگذاری با همکاری شوراهای تخصصی سازمان در زمینه های مختلف و تعامل با حوزه برنامه ریزی و با همراهی حوزه های اجرایی، زمینه مساعد برای عملیاتی و اجرایی شدن سیاست های کلان نظام و ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و راهبردها و جهت گیری های مورد نظر ریاست محترم سازمان و تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و رسانه در ارتباط با سازمان صداوسیما را فراهم خواهد کرد. ...
آیا زوج مشهور ایرانی طلاق گرفته اند؟
به گزارش "توریسم آنلاین" به نقل از جام جم آنلاین،به تازگی بحث داغ شبکه های اجتماعی جدایی و طلاق مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی هست که هرچه مردم سعی می کنند شایعه درست نشود ولی این دو کارهایی می کنند که این گمانه زنی را قوت می بخشد! ماجرا از این قرار است که مدتی است که زمزمه جدایی مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی سوژه داغ کاربران فضای مجازی شده است، اما هیچ خبری مبنی بر تایید یا تکذیب از طرف ...
طمع ورزی از مهربانی دورمان کرده است
اینها صحبت های عزت الله رمضانی فر است؛ بازیگری که سال هاست در این حرفه بازیگری فعال است. او هم دوره بازیگرانی مانند علی نصیریان، جمشید مشایخی، سعید پورصمیمی و پرویز پورصمیمی بوده و در فیلم هایی مانند گاو، پستچی، از فریاد تا ترور، بلوف و ... بازی کرده اما دست تقدیر و نامهربانی برخی از دوستانش نگذاشته او به حق خود برسد. رمضانی فر که در سریال علی البدل بازی کرده است معتقد است که برای حرفه خود حرمت قائل است و هر نقشی را برای پول بازی نمی کند. با او درباره زندگی و حرفه اش هم صحبت شدیم. سال 1323 در کدام محله تهران متولد شدید؟ در خیابان مولوی به دنیا آمدم. در آن زمان محله مولوی یکی از محله های خوب تهران بود و مثل اکنون مرکز خرید نبود. الان موقعیت محله مولوی خیلی تغییر کرده، برخی از قدیمی ها از آن خیابان رفته اند و بعضی ها هم مانده اند و خانه های قدیمی را خراب کرده و دوباره ساخته اند، اما محله خود را ترک نکرده اند چون به زندگی در جنوب شهر با ویژگی هایی که دارد عادت کرده اند. جنوب شهر چه ویژگی دارد که گروهی نمی توانند یا نمی خواهند آنجا را ترک کنند؟ در دوره ما مردم این مناطق خیلی پایبند به زندگی سنتی بوده و همه از حال یکدیگر باخبر بودند. چیزی که الان خیلی کم دیده می شود. تنگناهای اقتصادی باعث شده که مردم از هم دور شوند. بیشتر مردم مجبورند برای تامین مخارج زندگی دو یا سه جا کار کنند در این شرایط حتی نمی توانند، اعضای خانواده خود و فرزندانشان را ببینند چه برسد به فامیل و همسایه ها. در دوره نوجوانی و جوانی شما که نداری ها و کمبود ها خیلی بیشتر از امروز بود، پس چطور مردم با هم مهربان تر بودند و بیشتر از حال یکدیگر خبر داشتند؟ مردم در آن دوره قانع تر و مثل امروز مال اندوز نبودند. مثل حالا نبود که طرف میلیاردر است اما باز هم به هزار راه می زند تا پول بیشتری پس انداز کند اما حتی حاضر نیست به خواهر و برادر خودش کمک کند. ثروتمند شدن در ذات خود، بد نیست، به نظرتان چگونه می توان یک ثروتمند خوب بود؟ به نظرم همه چیز بستگی به تربیت خانوادگی دارد. خیلی از آدم هایی که در زمینه های مختلف ورزشی، پزشکی و ... موفق شده و به شهرت رسید ه اند، بچه های جنوب شهر هستند که زندگی سختی داشته اند اما غیرت به خرج داده و روی پای خود ایستاده اند و موفقیت های بزرگی کسب کرده اند. خیلی از بچه های جنوب شهر هم هستند که در خانواده های سالم بزرگ شد ه اند، هم درس می خوانند و هم کار می کنند. منظورتان از خانواده سالم، چگونه خانواده ای است؟ وقتی رابطه پدر و مادر با هم خوب باشد، و آنها در شادی و غم در کنار هم باشند و از هم حمایت کنند، خانواده سالم ساخته می شود. بیشتر معتادان و خلافکاران در خانواده هایی بزرگ شده اند که پدر یا مادر و یا هر دو مشکل داشته و نتوانسته اند فرزندان خود را درست تربیت کنند. در چنین شرایطی فقط آنهایی می توانند، موفق شوند که آدم های خوبی سر راهشان قرار گرفته و راه درست را به آنها نشان دهند و از آنان حمایت کنند. شما چطور به دنیای بازیگری راه پیدا کردید؟ من زندگی پر فراز و نشیبی داشتم. وقتی شش سالم بود، مادرم فوت کرد و خواهر بزرگ ترم مرا بزرگ کرد. پدرم الوارفروش بود که او هم ورشکسته شد و بعد از مدتی به دلیل بیماری بینایی اش را از دست داد، هر چند بعد از مدتی دوباره بینایی اش را به دست آورد، اما شرایط زندگی ما خیلی سخت شد.اما من خوشبختانه توانستم درسم را بخوانم آن هم در محله ای که هیچ نشانی از فرهنگ و هنر در آن نبود و اعتیاد بیداد می کرد.همه سینماگران می دانند که من حتی سیگار هم نمی کشم و فقط تاکنون دوبار نقش معتاد را بازی کرد ه ام. از بچگی به بازیگری علاقه مند شدم. سینما تمدن سرکوچه ما بود و من برای تماشای فیلم مرتب به این سینما می رفتم. وقتی به دبیرستان رفتم، با سعید پورصمیمی و اسماعیل محرابی که اکنون از بازیگران معروف هستند، گروه تئاتر تشکیل دادیم و برای بچه ها نمایش اجرا می کردیم.چون به بازیگری علاقه مند بودیم تحقیق کردیم که جایی را برای آموزش پیدا کنیم و به کلاس های زنده یاد سمندریان رسیدیم. زمان ثبت نام حدود 80 نفر ثبت نام کرده بودند اما چون آموزش ها خیلی سخت بود، خیلی ها کلاس ها را ادامه ندادند و آخر کلاس حدود شش نفر ماندیم؛ مرحوم پرویز فنی زاده، پرویز پورحسینی و مریم معترف هم جزو شاگردان همان کلاس بودند. جالب است که شما برای ورود به دنیای بازیگری مثل خیلی ها به خیابان لاله زار نرفته اید و ترجیح داده اید که درس بازیگری بخوانید. ...
نگاه تازه به اعتیاد در جهت شبکه نسیم
به گزارش جام جم، نقش دوران کودکی و مسائل و مشکلات مرتبط با سبک زندگی در گرایش افراد به استفاده از مواد مخدر در برنامه جهت به تهیه کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی سعید آقاخانی بررسی می شود. برنامه جهت به منظور بررسی ریشه های علل اعتیاد به مواد مخدر، به معضلات اجتماعی، سبک زندگی، رفتار و تعاملات اجتماعی نیز می پردازد و طرح و ایده اولیه آن را سعید آقاخانی مطرح کرده است. جواد فرحانی درباره ...