سایر منابع:
سایر خبرها
مرد خندان روی قله
از آنجایی که این گروه از بازیگران، باطن بشاش، نرم، مهربان، مثبت و اخلاق نیکویی دارند، در گفتار و همصحبتی و همنشینی هم، دل مخاطب را با حرف هایی دلنشین به دست می آورند. حالا اگر این ویژگی ها با تجربیاتی گرانبها و ماندگار در عرصه بازیگری و دانشی وسیع نیز همراه باشد، نتیجه، شخصیتی منحصربه فرد و بی اندازه دوست داشتنی خواهد بود. چنین افرادی در دیدارهای حضوری چنان رفتار و گفتار دلپذیری دارند که دوست دارید زمان در این ملاقات ها و گفت وگوها متوقف شود و حال خوشتان تا همیشه تکثیر شود. طرفداران و دوستداران این بازیگران محبوب و مردمی هم اگر شانس دیدار با آنها را داشته باشند، قطعا از آن لحظه به عنوان یکی از خاطره انگیزترین و دوست داشتنی ترین اوقات زندگی خود یاد می کنند؛ چراکه این بازیگران گشاده رو و خوش اخلاق، برای یکایک مردم احترام قائل هستند و دوست دارند تصویر دلپذیری از خود نزد مخاطبان باقی بگذارند و این مکمل بسیار خوبی برای همه آن نقش های درخشانی است که طی سال ها مردم با آنها خاطره دارند. مهدی هاشمی که امروز 70 ساله می شود، یکی از بهترین مصداق های این گروه از بازیگران است. بازیگری توانا و تمام نشدنی که هنوز آن شور و شوق روزهای جوانی و سال های اوج کارنامه اش در دهه های 60 و 70 را می توان در انتخاب های درست و بازی های تاثیرگذارش دید. او در بازیگری به قله ای رسیده و خیال پایین آمدن از آن را هم ندارد. برای اثبات این ادعا و به عنوان پایان مجال اندک این نوشته، فقط محض نمونه تازه ترین بازی او در سینما را ببینید؛ شخصیت متفاوت و تاثیرگذاری که او از یک شکنجه گر ساواک در سیانور ارائه می دهد، بیانگر این است که بازیگران بزرگ می توانند با هنرمندی و درک و تحلیل درست نقش، کلیشه ها را کنار بزنند و حتی در فضایی مستعد تکرار، شخصیت هایی نو و منحصربه فرد خلق کنند. علی رستگار - فرهنگ و هنر ...
ماجرای طلاق بازیگر زن معروف سینما و تلویزیون + عکس
به گزارش سرویس حوادث"جام نیوز" ، مرجانه گلچین بازیگر 48 ساله کشورمان شب گذشته مهمان برنامه دورهمی بود و به گفتگو با مهران مدیری پرداخت. مرجانه گلچین مهمان برنامه دورهمی بود. این بازیگر در همان ابتدا با پاسخ مهران مدیری مواجه شد که از وی پرسید چرا قصد پیر شدن ندارد؟ و در جواب مرجانه گلچین کپی کارت ملی خود را به مهران مدیری داد که با خنده حاضرین همرا شد.. سپس مهران مدیری اعلام کرد ...
ترسیم سیمای دانشجو در رسانه ملی
فرا رسیدن شانزدهم آذر ماه، بهانه ای شد تا به سراغ مطرح ترین مجموعه های نمایشی ساخته شده در سیما برویم که دانشجویان را به عنوان موضوع اصلی خود قرار داده اند و بررسی کنیم این مجموعه ها چقدر توانسته اند در ترسیم سیمایی دقیق از دانشجویان کشور موفق عمل کنند. نگاهی عاشقانه و احساسی حمید لبخنده در نیمه ابتدایی دهه 70 مجموعه ای را کارگردانی کرد که اولین نگاه به آشنا شدن دانشجویان در محیط دانشگاه و بعد ازدواج شان داشت. در پناه تو که سال 1374 از شبکه دوی سیما روی آنتن رفت، در جامعه هم بشدت مورد استقبال قرار گرفت و سه بازیگر اصلی آن، یعنی لعیا زنگنه، محمد جوهرچی و رامین پرچمی خیلی زود به ستارگان آن سال ها تبدیل شدند. شخصیت اصلی مجموعه، مریم افشار (با بازی لعیا زنگنه) در آن دوران ترسیم سیمایی جدید از دخترانی بود که در عین داشتن حجاب، در محیط های علمی هم موفق عمل می کردند و حتی نوع چادر به سر کردن زنگنه به الگویی برای دختران آن روزگار تبدیل شد. محمد (با بازی خوب حسن جوهرچی) هم دیگر شخصیت اصلی مجموعه بود که او هم در آن دوران به نمادی از جوانان محجوب، صبور و خجالتی تبدیل شد. البته این قالب تا مدت ها گریبان جوهرچی را گرفت و کارگردانان در نقش های بعدی هم که به او پیشنهاد می کردند، انگار به نوعی منتظر ادامه پیدا کردن همان محمد بودند. 2 مجموعه پیشرو اگرچه لبخنده مجموعه دانشجویی اش را زودتر ساخت و روانه آنتن کرد، با این حال شاید بتوان از دو سریال روزگار جوانی و بعد دختران به عنوان اولین آثار جدی سیما در پرداختن به موضوعِ معضلات جوانان نام برد. روزگار جوانی که در سال های 1377 و 78 از شبکه تازه تاسیس تهران روی آنتن رفت، داستان تعدادی جوان از اقوام مختلف کشور بود که به بهانه قبولی در دانشگاهی در تهران دور هم جمع شده بودند و هر کدام شخصیت و مشکلات خاص خود را داشتند. داستان مجموعه با دیدی اجتماعی، به معضلات و نیازهای گوناگون این جوانان نگاه می کرد. روزگار جوانی را اصغر فرهادی نوشت و اصغر توسلی تهیه کنندگی کرد. کارگردانی کار را هم در سری نخست، شاپور قریب عهده دار بود که در سری دوم به توسلی واگذار شد. به گفته توسلی، گروه آن زمان در جریان تحقیق و تفحص برای نگارش داستان روزگار جوانی بود که در این تحقیق ها با بخشی از مشکلات و نیازهای دانشجویان دختر هم مواجه شدند. این بهانه ای برای ساخت سریال دختران شد؛ مجموعه ای که سال 1379 روی آنتن رفت و این بار محوریت داستان، تعدادی دختر دانشجو و جمع شدن شان کنار هم بود. دختران به نوعی اولین مجموعه ای بود که به معضلات استقلال دختران و زندگی شان به دور از خانواده می پرداخت. نگارش این مجموعه را حسین مرتضاییان آبکنار به عهده داشت و کارگردانی کار را هم مجدد اصغر توسلی انجام داد. لزوم شناخت نسل دانشجو اصغر توسلی با ساخت دو مجموعه روزگار جوانی و دختران، به نوعی یگانه کارگردانی محسوب می شود که بیشترین شناخت را از دغدغه ها و نیازهای نسل جوان دانشجو کسب کرده است. وی درخصوص چگونگی تحقیق برای ساخت این مجموعه ها به جام جم می گوید: خود من زمانی دانشجو بودم. به دانشگاه صداوسیما می رفتم و اتفاقا زندگی من هم در آن مدت در خوابگاه می گذشت. اصغر فرهادی (نویسنده سری اول روزگار جوانی) هم به همین صورت بود و خودمان با بخش زیادی از مشکلات و کاستی ها آشنا بودیم. توسلی تاکید می کند: با این حال برای ساخت روزگار جوانی به محیط دانشگاه ها رفتیم و با جوانان زیادی صحبت کردیم. ما دهه پنجاهی بودیم و برای رسیدن به تصویر جوانان دهه 70 لازم بود با خودشان هم صحبت کنیم و دغدغه هایشان را جویا شویم. توسلی معتقد است: کسی که می خواهد دست به ساخت چنین آثاری بزند، باید مسائل و مشکلات نسل جوان و دانشجو را بشناسد. الان متاسفانه می بینیم نویسندگان و کارگردانان ما عموما از نسل جوان فاصله گرفته اند و شناختی از آنان ندارند که این اتفاق خوبی نیست. اگر قرار است مجموعه ای بسازیم، باید به سراغ خود جوانان برویم و مسائل و معضلاتشان را از زبان خودشان جویا شویم. الان خیلی از این جوان ها مشکلاتشان را حتی در دانشگاه ها هم نمی توانند براحتی بیان کنند و به نظرم رسانه ملی باید بیشتر به این مسأله بپردازد. نقش کمک رسان رسانه ملی در ارتباط با مشکلات جوانان جبار آذین اعتقاد دارد ساخت مجموعه های اجتماعی با محوریت دانشجویان می تواند در ارتباط برقرار کردن هرچه بیشتر این قشر با رسانه ملی نقش داشته باشد. این منتقد و مدرس می گوید: یکی از مهم ترین مسائل مرتبط با زندگی جوانان، بحث تحصیل است. یک جوان در دوران دانشجویی با معضلات و مشکلات زیادی سر و کار دارد و نیاز است به او کمک شود تا بتواند این دوره را پشت سر بگذارد. در این راه، رسانه ملی می تواند واقعا کمک کننده باشد. لذا در وهله اول لازم است دست به یک کار پژوهشی و رفتارشناسی زده و دغدغه های اصلی و اساسی جوانان شناسایی شود. وی انتقادی را هم نسبت به کمتر ساخته شدن این نوع آثار در شرایط فعلی وارد می داند و می گوید: معمولا نقش محوری دانشجویان در مجموعه های ما کمرنگ شده است و اگر شخصیتی هم باشد، عموما نمودی طنز دارد و خیلی به شکل ریشه ای به مشکلاتش پرداخته نمی شود یا دیگر جنبه ها و هنرهای زندگی یک جوان دانشجو چون ورزش، هنر و... را در کنار تحصیلش نمایش نمی دهیم. دانشجو در مسیر تاریخ حبیب پارسا، شخصیت اصلی مجموعه مدار صفر درجه با بازی شهاب حسینی هم یک دانشجو بود که در دوره ای متفاوت به لحاظ تاریخی زندگی می کرد. داستان مجموعه از آنجا آغاز می شود که حبیب برای تحصیل در رشته فلسفه به دانشگاهی در شهر پاریس سفر می کند، اما دوران دانشجویی اش مصادف می شود با سال های آغاز جنگ جهانی دوم و سربازان ارتش نازی که پس از اشغال شهر شروع به شناسایی و ا ...
بسته شدن مرز مهران به علت سوء مدیریت ستاد مرکزی اربعین بود/ علاج مشکلات زائران اربعین در ایلام احداث ...
مدیریتی استان تقدیر نمایم. با نوعی سوء مدیریت در عرصه کلان از سوی ستاد مرکزی اربعین رو به رو بودیم اما در این میان با وجود همه خدمات مردم نسبت به زائران ما با نوعی سوء مدیریت در عرصه کلان از سوی مسئولین ستاد مرکزی اربعین در تهران رو به رو بودیم که لازم است به منظور رهایی از این وضعیت در سال آینده به برخی از این مشکلات اشاره نمایم. 1- اولین واساسی ترین مشکل در شهر مهران ریشه در عدم ...
حقایقی درباره علی حاتمی به بهانه سالروز درگذشت این فیلمساز/ از عدم حضور بهروز وثوقی در هزار دستان تا نظر ...
علی حاتمی در 24 مرداد ماه 1323 در کوچه اردیبهشت خیابان شاپور تهران به دنیا آمد، محله ای که رضا خوشنویس در مجموعه ی هزاردستان به عنوان نشانی محل سکونتش به مستنطق شش انگشتی می دهد. چرا بهروز وثوقی در هزار دستان بازی نکرد؟ یکی از نکاتی که در باره سریال هزار دستان کمتر به آن اشاره شده، علاقه علی حاتمی برای بازی بهروز وثوقی در سریال هزار دستان بوده است. جمشید مشایخی در سال 82 در مراسم ...
15نوزادی که هرگز پیدا نشدند
دهند - شما به شخصه نسبت به موضوع زنان و کودکان، دغدغه داشتید و موضوع خرید و فروش نوزادان در سطح تهران را هم برای اولین بار در جایگاه یک مسئول، رسانه ای کردید. اصلا چطور شد که با چنین موضوعی مواجه شدید؟ 10 سالی هست که خیریه مهرآفرین در مجموعه ما در حال فعالیت است و شاید دغدغه شخصی من در بحث آسیب های اجتماعی باعث شد تا سعی کنم از جایگاه شورای شهر، اقشاری که همواره خارج از برنامه ...
دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا شد
این کشور شامل ورمونت ، نیوهمپشایر ، نیویورک ، ویرجینیا ، کانتیکت و نیوجرسی کار خود را آغاز کرد. در حالی که نظرسنجی ها حاکی از رقابت شانه به شانه هیلاری کلینتون از حزب دموکرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه است، نتیجه رقابت روز سه شنبه، تعیین کننده یکی از آن دو به عنوان مستاجر بعدی کاخ سفید در چهار سال آینده خواهد بود. *10:10 دونالد ترامپ با پیروزی در ایالت پنسلیوانیا و کسب ...
من عاشق پسر داییم بودم / همدیگر را ملاقات کردیم و من کلید در ورودی مجتمع را به او دادم
شان کلید خورد. مجید وقتی از خانه شان بیرون آمد تا به محل کارش برود، نمی دانست که معشوقه همسرش با میلگرد در پارکینگ خانه انتظارش را می کشد تا او را به قتل برساند. مریم نقشه قتل شوهرش را به همراه پسردایی 50 ساله اش اجرا کرد. این زن 42ساله که عاشق پسردایی اش شده بود، با همدستی او و برای ازدواج، شوهرش را کشت و جنازه اش را به آتش کشید. مریم یکی از ده ها زنی است که به خاطر خیانت، همسرش را تا ...
روح زنانگی فدای برابری دلاری
عنوان مثال : Isabel Begg : او رییس بخش تبلیغات و بیزنس و مسائل حقوقی بی بی سی است. او 139,400 پوند حقوق می گیرد. Shane Allen : او مسئول راه اندازی بخش برنامه های کمدی و ناظر بخش خصوصی است. او 207,000 پوند حقوق دریافت می کند. بی بی سی فارسی در مجموعه برنامه های صد زن به دستمزد زنان در کشور های مختلف از جمله ایران اشاره کرد اما به تبعیض احتمالی و یا برابری احتمالی در بخش فارسی بی ...
سرگرمی و تفریحی به نام بیانیه نویسی و حرمت شکنی
مشکلات موجود که پیش تر اشاره کردیم و با اینکه کشور این روزها با چالش ها و معضلات اجتماعی فراوانی دست و پنجه نرم می کند و با توجه به اینکه مرتفع نمودن این مشکلات نیازمند تمرکز بیشتر وکلای ملت در مجلس و نظارت دقیق تر بر عملکرد دولت محترم است ، اما متاسفانه مشاهده می شود عده ای از نمایندگان مجلس فارغ از همه ی دغدغه ها و گرفتاری های مردم و جامعه، به دنبال حاشیه سازی ها و فرصت سوزی های مکرر در فضای ...
سخن روز مطبوعات تهران؛ از وضعیت 800 زن زندانی تا التهاب بازار ارز
رادیکالیزه کردن فضای دانشگاه در راستای اهداف سیاسی شاه، به صحن دانشکده فنی دانشگاه تهران یورش بردند و سه تن از دانشجویان (مصطفی بزرگ نیا، شریعت رضوی و ناصر قندچی) به شهادت رسیدند. از آن روز، دانشجویان همواره متناسب با شرایط یاد شهیدان 16آذر را گرامی داشته اند و در سال های اولیه دهه40 در اوج فعالیت دانشجویی شانزدهم آذر با همکاری کنفرانس جهانی دانشجوییISC) (به نام روز دانشجو مزین شده است و فرصتی را ...
مانور تولیدات استانی در جشنواره حقیقت
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان های صدا و سیما، در بخش مسابقه ملی مستندهای نیمه بلند ،"راه بی عبور" به کارگردانی محمد رضا حافظی از مرکز لرستان،"پرندگان در سایه" به کارگردانی حجت الله طاهری از مرکز خوزستان و "رویای آهنی" اثر یاسر طالبی از مرکز مازندران حضور دارند. همچنین مرکز همدان با اثر دیگری از فرشاد افشین پور با عنوان "امپراطوری سنجاب ها" در بخش مسابقه ملی فیلم های بلند مستند حضور دارد ،در همین بخش سعید توکلی فر با عنوان "قنات قصبه گناباد" از مرکز خراسان رضوی نماینده دیگر شبکه های استانی سیماست. "آن مرد زنده است" مرکز فارس به کارگردانی علی نیکو منش تنها نماینده استان ها در بخش شهید آوینی و در بخش خرد و تجربه "مرد آسمانی" از آذربایجان شرقی به کارگردانی یونس مقدم و "گاهی روی آب" مرکز خوزستان که توسط سعید آلبو عبادی کارگردانی شده با سایر آثار دیگر به رقابت می پردازند. همچنین در بخش جنبی "مروری بر آثار مستند استان کرمان" 9 اثر مستند صدا و سیمای مرکز کرمان با عناوین یک عمر در گهواره ،دره نوردی در فوسک،تشنه مثل خورشید،جماز، خانه های کرمان، زیره، سفید دم سیاه، میمندی ها و مروارید کویر به نمایش در می آید. دهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت از 14 لغایت 21 آذر ماه در تهران برگزار می شود. ...
واکنش لادن مستوفی به پرسش مدیری درباره سن، اختلاف سن با همسر و رویای بزرگ
لادن مستوفی با حضور در برنامه شنبه شب دورهمی درباره خصوصیات خود و دغدغه هایش با مهران مدیری گفت و گو گرد.
ماجرای ازدواج و اختلاف سنی 20 ساله خانم بازیگر با همسرش
لادن مستوفی گفت: شاید این یک رفتار شخصی است که به خلوت و آرامش خودم خیلی اهمیت می دهم و سعی می کنم همیشه وقت زیادی را برای خودم تنها باشم. لادن مستوفی با حضور در برنامه شنبه شب دورهمی درباره خصوصیات خود و دغدغه هایش با مهران مدیری گفت و گو گرد. برنامه دورهمی شامگاه شنبه 13 آبان ماه میزبان لادن مستوفی بازیگر سینما و تلویزیون بود. در ابتدای برنامه مستوفی درباره نحوه ...
راز تأخیر ظهور حضرت ولی عصر (عج)
ضربه می خورد و احتیاج به ضربه دوم نداشت؛ اما خیلی ها زخمی می شدند و کنار می رفتند، علتش چه بود؟ پدرتان بعضی را زخمی می کرد تا کنار بروند؛ اما بعضی را که یک ضربه می زد کشته می شد و در قعر جهنم قرار می گرفت؟ حضرت فرمود: پدرم نگاه می کرد تا هفتاد پشت افراد اگر یک شیعه به دنیا می آید او را فقط زخمی می کرد؛ و گرنه ضربه های پدرم یک ضربه ای بود . همچنین حضرت نوح (ع) چند سال عمر کرد؟ درباره سنش اختلاف ...
آموزش سواد رسانه ای؛ ز گهواره تا گور
آشنایی با سواد رسانه ای ممکن است به صورت تجربی و تدریجی و به کمک آزمون و خطا حاصل شود اما با شتاب فناوری و بخصوص فناوری های پیام رسان، صرف زمان برای یادگیری چندان منطقی نیست و آموزش آن به صورت آکادمیک اهمیت پیدا می کند. برخی کارشناسان عرصه رسانه و ارتباطات در گفت وگو با جام جم درباره ضرورت آموزش سواد رسانه ای به نکاتی اشاره کرده اند و درباره متولیان آموزش آن توضیحاتی داده اند که در ادامه می خوانید. سواد رسانه ای آموزش عمومی دکتر حسینعلی افخمی: مخاطبان فضای مجازی و رسانه های اجتماعی دو دسته هستند؛ یکی گروه آسیب پذیر از جمله کودکان و نوجوانان زیر سن قانونی و دیگری بزرگسالان که در معرض آسیب کمتری هستند. درباره گروه اول، دولت ها موظف به آموزش هستند تا در مواجهه با رسانه های مجازی بتوانند انتخاب کننده شوند. در بسیاری از کشورها، آموزش سواد رسانه ای به گروه زیر 16 یا 18 سال بر عهده دولت هاست و در کشور ما آموزش و پرورش، متولی آموزش گروه سنی زیر 18 سال است. در کنار این وزارتخانه، سایر مراکز فرهنگی، رسانه های سنتی، مطبوعات و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی نیز می توانند در این زمینه راهگشا باشند. دومین گروه از مخاطبان رسانه های مجازی، نیاز به آموزش عمومی دارند و معمولا دولت ها برای این منظور، بودجه ای در نظر نمی گیرند. آموزش سواد رسانه ای در بزرگسالان باید بر اساس خواست و میل خود آنها، طبق قوه تشخیص و تلاش خودشان رخ بدهد و افراد موظف هستند، هزینه این سواد را بپردازند و به هر ترتیب در این باره بخوانند، بنویسند و با تهدیدها و فرصت های این نوع رسانه ها آشنا شوند. در کنار همه مراکز آموزشی، رسانه های سنتی که کارکرد آموزشی نیز دارند، می توانند تا حدی تهدیدها را کاهش بدهند و سازمان های نظارتی می توانند در تدوین قوانین یا نظارت بر آنها کمک کنند و هر نهاد و سازمانی به سهم خود اقدامی صورت دهد. آموزش عمومی مبتنی بر پژوهش دکتر محمدحسن اسدی طاری: سواد رسانه ای از نگاه من یک مقوله عمومی است، نه تخصصی و بهترین متولی آن آموزش و پرورش است. خوشبختانه آموزش و پرورش، زمینه آموزش سواد رسانه ای را از دوره دبیرستان فراهم کرده و کتابی برای همه رشته های تحصیلی تدارک دیده که به مبانی سواد رسانه ای می پردازد و نگاهی کاملا عمومی دارد اما نکته این جاست که در این کتاب، نمونه ها و مثال هایی ذکر شده که جوانان در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بارها دیده اند و از زمان انتشار آنها مدت زیادی گذشته است. همه دانش آموزان نیز از هر رشته ای تحت آموزش یکسان قرار می گیرند، در حالی که دست کم، دانش آموزان رشته های علوم انسانی می توانند در این زمینه به صورت تخصصی آموزش ببینند. به اعتقاد من این کتاب می تواند عمیق تر و مبتنی بر پژوهش های محکم تر و جدی تر باشد. همچنین باید بتواند دانش آموزان را به شناخت بیشتر و درک عمیق تر از سواد رسانه ای سوق بدهد و زمینه رشد آنها را فراهم کند. تکنیک های تشخیصی دکتر گیتا علی آبادی: آموزش و آگاهی اولیه درباره سواد رسانه ای می تواند از دوران مدرسه آغاز شود. شاید کودکان و نوجوانان، رغبت زیادی به خواندن کتاب در این باره نداشته باشند، اما می توان آنها را با مفاهیم اولیه آشنا کرد و قوه تشخیصشان را طوری پرورش داد که اصولا تحت تاثیر هر خبر و اطلاعی قرار نگیرند. در کنار نهادهای آموزشی، رسانه ها هم می توانند در ارائه مفاهیم اولیه سواد رسانه ای سهم داشته باشند یا دست کم، مسیر یادگیری آن را به مخاطبان خود نشان بدهند. همچنین رسانه های سنتی از جمله رادیو و تلویزیون می توانند به کمک برنامه های هدفمند، میزان سواد رسانه ای جامعه و درک عمومی را مورد سنجش قرار دهند و با طرح پرسش هایی، مخاطبان خود را به داشتن سواد رسانه ای حساس و تشویق کنند. شاید نتوان بسادگی، یک سازمان یا نهاد را متولی آموزش سواد رسانه ای دانست، چون هر سازمانی با قشری از مردم جامعه سر و کار دارد، اما از آنجا که آموزش بلندمدت است، می توان آموزش پایه و اساس سواد رسانه ای را از آموزش و پرورش توقع داشت، به شرط آن که مفاد آموزشی طی جلساتی با کارشناسان و متخصصان این حوزه تدارک دیده شود. شاید بد نباشد، این آموزش ها به صورت کوتاه در کتاب های درسی دوره دبستان هم گنجانده شود تا وقتی دانش آموزان بزرگ تر می شوند، راحت تر به سواد رسانه ای و قدرت تشخیص مجهز شوند. درباره آموزش به بزرگ ترها نیز باید در نظر داشت که مردم هوشمند هستند و قوه تشخیص دارند. بنابراین سواد رسانه ای فقط قرار است تکنیک های شناسایی اطلاعات درست از نادرست را آموزش بدهد و این که در هر رسانه ای از نوع حقیقی یا مجازی، صحت خبر بر هر چیزی حتی بر شگفتی یا استثنا بودن ارجحیت دارد. آموزش از کودکی دکتر حسین امامی: سواد رسانه ای باید از سال های اولیه زندگی آموزش داده شود؛ از همان زمانی که بچه های ما یاد می گیرند با تبلت و موبایل بازی کنند و در مواجهه با فضای سایبری قرار می گیرند و باید درباره نحوه برخورد با این فضا آموزش ببینند و چیزهایی بیاموزند. این که آموزش و پرورش کتابی در این زمینه تدوین کرده و جزو کتب درسی قرار داده، قابل توجه و تقدیر است، اما کافی نیست، ضمن این که این کتاب در پایه دهم به دانش آموزان آموزش داده می شود و این زمان بسیار دیر است. کودکان ما در معرض فضای سایبری هستند و باید مقوله استفاده از این فضا و فرهنگ آن از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد؛ لازم است از تبعات استفاده افراطی و اعتیادآور فضای سایبری مطلع باشیم، خطرات بازی های رایانه ای را بدانیم و از تاثیرات مثبت و منفی این فضا آگاه شویم. محیطی حساس دکتر عبدالرضا سپنجی: استفاده از رسانه ها، منافع و معایبی توامان دارد و ورود این آموزش ها به فضای درسی و محیط های آکادمیک بسیار حساس است. لازم است خانواده های ما پیش از ازدواج سواد رسانه ای را بیاموزند. والدین باید بدانند، استفاده از صفحات دیجیتال برای کودکان زیر دو سال مضرترین چیز ممکن است و اختلال هوش هیجانی، کلامی و عاطفی یا بیش فعالی ایجاد می کند. به اعتقاد من لازم است والدین در کنار آزمایش های هنگام عقد، در زمینه فضای سایبری هم تست بدهند و دانش و سواد آنها در این زمینه مورد آزمایش قرار بگیرد؛ آنها باید از تبعات استفاده افراطی و اعتیادآور فضای سایبری مطلع باشند، خطرات بازی های رایانه ای را بشناسند و از تاثیرات مثبت و منفی این فضا اطلاع یابند. آموزش سواد رسانه ای از دوران دبیرستان دیرهنگام است؛ هرچند به هر حال فوایدی دارد. من عضو گروه نگارش کتاب تفکر و سواد رسانه ای بودم اما به دلیل فضای غیرعلمی و غیرتخصصی این گروه، از ادامه همکاری منصرف شدم. لازم است آموزش سواد رسانه ای به کسانی سپرده شود که متخصص هستند تا نتیجه برای مخاطبان مفید باشد. اولین کتاب درسی سواد رسانه ای کتاب تفکر و سواد رسانه ای، اولین کتاب درسی در زمینه آموزش سواد رسانه ای است که در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، تدارک دیده شده و جزو کتب درسی کلاس دهم تمام رشته ها محسوب می شود. این کتاب از شش فصل تشکیل شده که به این ترتیب است: ما و رسانه ها، فنون خلق پیام رسانه ای، نادیده های رسانه ها، مخاطب شناسی، رسانه و سبک زندگی، رژیم مصرف رسانه ای. این کتاب، ادامه سه کتاب تفکر در پایه های ششم تا هشتم است که در آن، سواد رسانه ای هم به مباحث اضافه شده است. در این کتاب به صورت مجزا به تفکر و سواد رسانه ای توجه نشده بلکه دانش آموزان با مطالعه این کتاب همزمان با موضوع تفکر و سواد رسانه ای آشنا می شوند. محتوای کتاب طوری تدوین شده که طی 24 هفته تدریس در طول سال مطال ...
ماجرای اختلاف سنی 20ساله لادن مستوفی و همسرش
لادن مستوفی شب گذشته مهمان دورهمی بود و به سوالات متفاوت او پاسخ داد!
قابلیت های جشنواره تولیدات مراکز استان ها
جشنواره ای در این سطح و با این اهداف، انگیزه آفرین است؛ برای کسانی که برنده می شوند به نوعی و برای کسانی که برنده نمی شوند به نوعی دیگر. آنها که برنده می شوند، اشتیاق بیشتری برای تولید آثار ارزشمند و فاخر می یابند و آنها که موفق به کسب رتبه نمی شوند، با معیارها و الگوهای برنامه سازی آشنا می شوند و خود را برای رقابت در جشنواره آتی آماده می کنند. در این میان، فرصت جشنواره برای جوانان جویای نام استان ها بسیار ارزشمند است، چون جشنواره یک تراز و معیار روشن برای برنامه سازی در رسانه ملی ارائه می کند و هرکس به این تراز نزدیک تر شده و از قوه خلاقیت و ذوق هنری خود، بیشتر بهره ببرد، قطعا در کورس این رقابت، از همکاران خود پیش می افتد. موفقیت در جشنواره تولیدات مراکز استان ها، راه را برای پیمودن مسیر ترقی و پیشرفت در سازمان هموار می کند و قطعا برنامه سازان موفق در جشنواره، فرصت های به مراتب بهتر و بیشتری برای هنرنمایی و ذوق آزمایی فراروی خود می بینند. جشنواره تولیدات مراکز به شرطی به قله موفقیت خود نزدیک می شود که مراکز بتوانند از تمامی فرصت ها، ظرفیت ها و استعدادهای جوان منطقه خودشان بهره ببرند و در تولید آثار رسانه ای خود، به معنای واقعی کلمه به قدرت، استعداد و انرژی سرشار خود و خزانه فرهنگ و هنر منطقه متکی باشند. وگرنه آثاری که در آنها از عوامل فنی و هنری مراکز دیگر بخصوص پایتخت استفاده می شود، نمی تواند نماد اقتدار رسانه ای و توانایی های جوانان یک منطقه باشد. این وضعیت در بلندمدت مراکز را از نیروی خلاق، جوان و خوش ذوق خالی می کند. تأکید بر جذب جوانان مستعد مراکز در قالب همین جشنواره به این خاطر است که از یک طرف شبکه های سراسری نیروهای خلاق و متفکر مراکز را به سمت خود جذب و مراکز از این بابت عموما ضرر می کنند و از طرف دیگر، مشکلات مالی مراکز امکان جذب استعدادهای جوان را برای تولید آثار فاخر رسانه ای محدود می کند. در این شرایط لازم است جشنواره تولیدات مراکز، در کنار ارائه معیارها و برنامه های تراز رسانه ملی در استان ها، به تشویق نیروهای مستعد و جوان مراکز اهتمام ویژه داشته باشد. قدر مسلم این جشنواره هر قدر بتواند به سمت استعدادیابی، انگیزه دادن و تشویق آثار برنامه سازان جوان مراکز (بخصوص برنامه سازان غیررسمی) حرکت کند، برای تحقق هدف غایی خود در تربیت نیروهای مستعد توفیق بیشتری می یابد. برای این منظور پیشنهاد می شود در جشنواره های آتی، بخشی در کمیسیون های رادیو، تلویزیون، خبر، موسیقی و پژوهش به تشویق نیروهای جوان مراکز اختصاص داده شود و ضمن اولویت دادن به جوانان در رقابت های تنگاتنگ آثار، جوایز ویژه ای به عنوان اثر اولی به جوانان برگزیده مراکز اعطا شود. سیدمحسن لطیفی مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی ...
بلوای اکبر زنجانپور در رادیو نمایش
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، بلوا را حسین حلاج نوشته و داستان آن درباره ی پدر است که نگران وضعیت زندگی پسرش است. در بلوا هنرمندانی چون : احمد گنجی ، محسن بهرامی ، عرفان ابراهیمی ، سینا نیکوکار ، اکبر ملایی ، رضا عمرانی ، محمد آقامحمدی ، امیر زنده دلان ،محمد یگانه ، قربان نجفی ، مونا صفی، سلمان خطی ، امیرعباس توفیقی ، علی زرینی و تعداد دیگری از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو در آن به ایفای نقش می پردازند. همچنین رضا طاهری صدابردار و نرگس موسی پور هم به عنوان افکتور با گروه همکاری داشته اند. گفتنی است، نمایش رادیویی بلوا به تهیه کنندگی : اشرف السادات اشرف نژاد ، دوشنبه ساعت 13:30 از رادیو نمایش پخش می شود. ...
اختلاف سنی عجیب لادن مستوفی با همسرش +عکس
...: لادن مستوفی متولد 26 آبان 1351 در تنکابن می باشد. وی همسر شهرام اسدی (کارگردان) و خواهر لاله مستوفی (منشی صحنه) است. وی کار خود را با فیلم روز واقعه آغاز کرد و چند سال بعد پس از بازی در مجموعهٔ دوران سرکشی کمال تبریزی به شهرت رسید. شهرام اسدی قراگوز متولد 1332 در شهرستان سلماس است. وی کارگردان و فیلمنامه نویس می باشد. آقای شهرام اسدی همچنین همسر لادن مستوفی است. اسدی فارغ ...
فیلمساز بر سر دو راهی عشق و سیاست/همیشه پای یک زن در میان است!
نمی کند. اگرچه اختلاف سنی بازیگران این دو نقش و شناخت چندین ساله مخاطب از هانیه توسلی و از طرف دیگر بکر بودن پدرام شریفی برای مخاطب (تماشاچیِ سیانور، پیش از این فقط میتوانسته در "بادیگارد" و "ماهی و گربه"، او را دیده باشد) باعث شده تا وزن این دو کاراکتر برای مخاطب، برابری نکند و همین موضوع باعث شده تا تصویر این رابطه ی عاشقانه در فیلم دچار تزلزل بشود. از طرف دیگر، فلش بکی که در فیلم برای توصیف ...
رهنما: در همسایه ها بی خیال ازدواج، فقط پول
خواهند کرد و خوشحالی من وقتی خواهد بود که مخاطبان از این مجموعه تلویزیون خوششان آید. بعد از ضبط تمام قسمت های برنامه و فراغت از این کار، چه کاری در دستور کار دارید؟ یک رُمان نیمه کاره دارم و به مرور آن را می نویسم تا تمام شود. همچنین مدتی است که کُد استادی دانشگاه من هم صادر شده و بزودی تدریس هم به یکی از مشغله های دوست داشتنی ام افزوده می شود. مشغول این امر هستم که مطالعات خودم را بیشتر کنم تا بتوانم یک مدرس با دانش روز برای دانشجویان باشم. محمد زندکریمخانی – جام جم آنلاین ...
اخبار حوادث
. او به مأموران گفت: نقشه جنایت را از دو روز قبل کشیده بودم تا اینکه شب سوم با کوبیدن سنگ، نقشه ام را اجرا کردم. به گزارش ایران ، سهراب حدود دو ماه قبل و به امید یافتن کاری پردرآمد از نیشابور راهی تهران شد اما در حالی که حدود دو ماه از سفرش گذشته و همچنان به دنبال کار بود با پسری به نام پدرام آشنا شد. چند روزی گذشته بود که آنها تصمیم گرفتند پیاده از قم به مشهد بروند. شب سوم سفرشان بود و 20 ...
فردوسی پور فرشته است یا شیطان؟
یا دست کم سعی می کند تا حد زیادی خود واقعی اش باشد و از این نظر، با اختلاف از بقیه جلوتر است و با همین ویژگی تقریبا هر سال عنوان بهترین و محبوب ترین مجری صدا و سیما را به خود اختصاص می دهد. آرش خوشخو همچنین درباره مجری توانای برنامه 90 می گوید: فردوسی پور از معدود نمایندگان طبقه ی متوسط در تلویزیون است. شاید در کنار مهران مدیری. اکثریت قریب به اتفاق مجریان و برنامه سازان تلویزیون در ...
شخصیت های ماندگار و متفاوت زن در تلویزیون
پایانی و هنگامی که در سفر حج از مجروح شدن همسرش مطلع شده و زودتر از موعد به ایران بازمی گردد، می توان مشاهده کرد. ریما رامین فر ، هما (پایتخت) موفق ترین مجموعه تلویزیونی این سال های تلویزیون متشکل از شخصیت ها و تیپ شخصیت های جذابی است که به دست نویسندگان آن خلق شده اند. از میان آنها شخصیت هما (همسر نقی) بهتر از همه از کار درآمده و تمام خصوصیات یک زن تمام عیار ایرانی را با خود ...
نگاه جسورانه به تاریخ معاصر
با همین هدف مدتی است که مجموعه معمای شاه به کارگردانی محمدرضا ورزی از شبکه یک سیما روی آنتن می رود؛ مجموعه ای تاریخی با هدف بیان وقایع تاریخ معاصر از بازه زمانی سال های پایانی حکومت رضا شاه پهلوی، روی کار آمدن پسرش محمدرضا و در نهایت انقلاب اسلامی. به این بهانه شماری از کارشناسان و صاحب نظران از دلایل موفقیت این مجموعه و لزوم توجه بیشتر به موضوعات تاریخی در رسانه ملی سخن گفته اند. نشان دادن زشتی ها یعقوب توکلی، محقق و مورخ در زمینه تاریخ معاصر کشور بویژه دوران پهلوی، ضروری بود اثری ساخته شود و به فضای سیاسی آن دوران بپردازد. گرچه تا پیش از این آثاری فراوان چه به لحاظ تلویزیونی و چه سینمایی با نگاه به این دوران ساخته شده است، اما هیچ کدام آثاری کامل نیست. سازندگان این آثار عموما ملاحظات شخصی شان را در کار وارد کرده اند و مجموعه مظالم و فساد موجود در دربار پهلوی آن قدر که باید در این آثار نمایش داده نمی شود؛ لذا معمای شاه اثری جدی و جسورانه در این رابطه محسوب می شود. البته به عقیده شخصی ام این مجموعه هم می توانست خط داستانی قوی تری داشته باشد. خط داستانی معمای شاه اکنون به روایت حسین فردوست (دوست صمیمی شاه در دوران جوانی) نزدیک تر است و این شخص از آنجا که خودش هم در بسیاری از فسادهای آن زمان دخیل بوده، خیلی به طور دقیق آنها را بیان نکرده است. این چیزهایی که ما می بینیم، فقط یک هزارم زشتی های آن دوران است که در مجموعه نشان داده شده و فقط نمایش حداقلی از ماجراست و اگر قرار بود مطابق خاطرات اسدالله علم پیش برویم قطعا با جنبه هایی متفاوت از ماجرا و شدتی بیشتر از این فساد در دربار روبه رو می شدیم. ضرورت آگاهی دهی به نسل جوان حسین مسافرآستانه، مدیرکل سابق هنرهای نمایشی ضرورت ساخت مجموعه هایی چون معمای شاه، آشناسازی نسل جوان با تاریخ معاصر کشور است. متاسفانه چندان که باید نسبت به وقایع و اتفاقات تاریخی و حتی اجتماعی خودمان به مخاطبان نسل جوان آگاهی و اطلاعات نداده ایم و البته مطالعات خود این افراد هم عموما بسیار پایین آمده است. بنابراین ساخت سریال هایی چون معمای شاه بدون شک می تواند بخشی از خلأهای موجود را پر کند. البته در این بین نقش ساختار هم بسیار مهم است. استفاده از بازیگران خوب و چهره های شناخته شده یکی از نقاط قوت این سریال محسوب می شود و فکر می کنم در ساخت سریال های تاریخی باید توجهی خاص به استفاده از عوامل تماما حرفه ای داشته باشیم. لزوم بررسی تاریخ معاصر جمال شورجه، نویسنده و کارگردان ساخت مجموعه هایی با هدف بررسی تاریخ معاصر ایران و مباحث پیش از انقلاب و نیز نمایش پایه گذاری نظام جمهوری اسلامی ایران توسط روحانیت، به نظرم یکی از الزامات و واجبات رسانه است. باید نشان بدهیم این کشور در طول تاریخ معاصر خود چه جنایات و استبدادی را از سر گذرانده و در آن دوران چطور به حکومت های غربی وابسته بوده است. می دانم که زحمات بسیاری برای ساخت این کار کشیده شده، نیروهای حرفه ای سینما و تلویزیون ما در آن فعالیت کرده اند و سرمایه عظیمی هم صرفش شده و البته همه این اتفاقات تحت مدیریت خوب محمدرضا ورزی انجام شده است. یک اثر استاندارد مهوش صبرکن، بازیگر معمولا در تماشای مجموعه های نمایشی سراغ آثاری می روم که نگاهم را به خود جلب کنند و برایم سرگرمی ساز و جذاب باشند. مجموعه معمای شاه به لحاظ مناسبتی و تاریخی بودنش اثر خوبی است که متاسفانه به دلیل مشغله های کاری خیلی فرصت تماشایش را پیدا نکرده ام. با این حال به عنوان یک بازیگر قسمت هایی از کار را دیده ام. به نظرم این مجموعه به لحاظ لباس هایی که برای بازیگران طراحی کرده اند و نیز چهره پردازی ها بسیار موفق عمل کرده و جزئیات تاریخی در آن بخوبی رعایت شده اند. بازی بازیگران هم خوب و هنرمندانه است؛ لذا به این جهت هم اثری استاندارد و قابل قبول به شمار می آید. موفق در کیفیت و ساختار محمدعلی نجفی، فیلمنامه نویس و کارگردان به نظرم معمای شاه به لحاظ کیفیت و ساختار اثری در خور توجه است. ریتم خوبی دارد و داستانش را بدرستی بیان می کند. به هر حال دید کارگردان در بیان این موضوع تاریخی همین بوده و به نظرم در انتقال دید و نظرش هم موفق عمل کرده است. امروزه شبکه های تلویزیونی خارجی و حتی ماهواره های فارسی زبان مدام مجموعه های تاریخی مختلفی را پخش می کنند. ضرورت پرداختن به مسائل و مقولات تاریخی در تلویزیون همواره وجود دارد. ما در زمان های قبل از این هم مجموعه هایی چون سربداران و هزار دستان را داشته ایم و الان هم که این مجموعه دارد پخش می شود باید ضرورت مجموعه را در مقایسه با تعداد مخاطبانش بسنجیم. دشواری های روایت تاریخ معاصر کیوان امجدیان، منتقد معمای شاه مجموعه ای تاریخی است که با استناد به پژوهش های انجام شده در زمینه تاریخ پهلوی دوم، این مقطع را واکاوی کرده و به نمایش درآورده است. فکر می کنم نفس انجام این کار جسارت ویژه ای را لازم دارد، از این بابت که برخی آدم هایی که در آن مقطع تاثیرگذار بوده اند هنوز زنده اند، عده ای از آنها علاقه ای به بازنمایی آن دوران ندارند و ممکن است به این جهت انتقاداتی را هم به کار وارد کنند. این چالشی است که عموم مجموعه های مرتبط با تاریخ معاصر با آن روبه رو هستند. از طرف دیگر پرداختن به تاریخ هم رویکردی است که به دلیل دشواری هایی که دارد، کمتر تهیه کننده و کارگردانی به طور مستقیم سراغ آن رفته است. در واقع می شود گفت معمای شاه انتخابی سخت برای این کارگردان بوده و کمتر کسی این انتخاب سخت را می کند. نیمه پر لیوان را ببینیم غلام رضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش پرداختن به این گونه مجموعه های تاریخی در تلویزیون قاعدتا یک ضرورت است. ما باید بتوانیم نسل به نسل این آگاهی را به فرزندانمان انتقال بدهیم و آنها را در جریان تاریخ معاصر کشورشان قرار دهیم. من در این مدت بخش اعظمی از قسمت های این مجموعه را دیده ام و به نظرم کاری که آقای ورزی انجام داده، خوب و پسندیده است. مجموعه های تلویزیونی از قابلیت بسیار بالایی برای جذب مخاطب برخوردارند و معمای شاه هم اثری قابل قبول است که تا این لحظه در جلب نظر مخاطبانش موفق عمل کرده و به این لحاظ از آثار شاخص و خوب صدا و سیما محسوب می شود. این مجموعه اگر در شبکه های خارجی پخش می شد همه از آن تعریف می کردند خسرو معتضد، مورخ معمای شاه مجموعه ای است که برای آن زحمات بسیاری کشیده شده. نه که فکر کنید چون محمدرضا ورزی دوست من است این حرف ها را می گویم؛ نه. خودم رفته ام و از نزدیک کارش را دیده ام. مشکل کنونی این است که در حال حاضر برنامه های تاریخی در تلویزیون کم ساخته می شود. مخاطبان اطلاعات شان را نسبت به این حوزه از دست داده اند و بخشی از ایرادها هم به این خاطر است. اتفاقا معمای شاه تا حدی ...
بازیگر پریا به دورهمی می رود
. در برنامه امشب همچنین آیتم نمایشی نیز با داستانی جدید پخش خواهد شد. دورهمی شب گذشته نیز میزبان مرجانه گلچین بود. باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از مشاور رسانه ای پروژه، مجموعه تلویزیونی دورهمی به کارگردانی مهران مدیری امشب (شنبه 13 آذرماه) ساعت 23 با حضور لادن مستوفی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون از شبکه نسیم پخش می شود. مجموعه پریا آخرین فعالیت این بازیگر ...
لادن مستوفی مهمان ویژه امشب "دورهمی"
مجموعه تلویزیونی دورهمی به کارگردانی مهران مدیری امشب (شنبه 13 آذرماه) ساعت 23 با حضور لادن مستوفی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون از شبکه نسیم پخش می شود. مجموعه پریا آخرین فعالیت این بازیگر در تلویزیون محسوب می شود. مستوفی علاوه بر حضوری فعال در تئاتر، در سینما نیز فیلم سینمایی ماه در جنگل ساخته سیامک شایقی را آماده اکران دارد. در برنامه امشب همچنین آیتم نمایشی نیز با داستانی جدید پخش خواهد شد. دورهمی شب گذشته نیز میزبان مرجانه گلچین بود. ...
پخش سریال همسایه ها از امشب در شبکه دو
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، پخش سریال همسایه ها به کارگردانی مهران غفوریان و تهیه کنندگی سید علیرضا سبط احمدی امشب ساعت 21:30 از شبکه دو آغاز می شود. تا کنون نیمی از این سریال مقابل دوربین رفته و تدوین و صداگذاری نیز به صورت همزمان انجام می شود و لوکیشن اصلی همسایه ها خانه ای حوالی خیابان آیت الله کاشانی است. جواد رضویان، مهران غفوریان، بهاره رهنما، سیروس گرجستانی، اصغر سمسارزاده، شهین تسلیمی، حسین سلیمانی، سپند امیرسلیمانی، نعیمه نظام دوست، سمانه پاکدل، پوراندخت مهیمن و آذین رئوف بازیگران اصلی سریال هستند. مجموعه تلویزیونی همسایه ها در 40 قسمت 45 دقیقه ای برای گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در حال تولید است. عوامل تولید پروژه نیز: تهیه کننده: سید علیرضا سبط احمدی - کارگردان: مهران غفوریان - انتخاب بازیگر: نغمه نظری - دستیار اول کارگردان احسان سجادی حسینی - گروه کارگردانی: میثم بیدقی, محمدرضا برجی، محمد رضایت - منشی صحنه الهام اخوان- نویسندگان: سعید هوشیار، احسان ابراهیمی - عکاس و فیلم پست صحنه: سید سلیم نجفی - مدیر تصویربرداری: مصطفی احمدیان - تصویربرداران، میلاد حسینی، میلاد پرتویی و امین طلایی. مدیر صدابرداری: حسین غفاری - دستیاران صدا: حمید محمودی، علی شن آبای، پیمان غفاری - طراح صحنه: حسن روح پروری - اجرای صحنه: جاوید جاویدنیا, مدیر صحنه : محدث یوسفی، دستیاران صحنه: سیما ملاسلمانی، بهرام سامانی پور، سید مهدی نجفی - اجرای دکور: اسماعیل نیک آیین - طراح گریم: مانی اسکندری - دستیاران گریم: کیوان بنایی، آرزو ابراهیمی، مروارید عبادی، یاسمین جلالی - طراح لباس: مهناز غنی - دستیار لباس: شیرین مسلمی، تدوین: حسین غضنفری، سعید یاسی پور - صداگذار: سید حیدر نجفی - مدیرتولید: محمدرضا نجفی - دستیار تهیه: سید محمد علی سبط احمدی - برنامه ریز : مجتبی طاهرخانی, - روابط عمومی: الهام افشاریان - مدیر تدارکات: مرتضی کریمی - دستیار 1 تدارکات: بابک الفت - دستیاران تدارکات؛ صادق مهری, محمد نیک روز، رضا کرمی شاهیوند، ابوذر مهری، عیوض حسینی، حمل و نقل: فرهاد سخایی، زهرا مومنی، علیرضا فاضلی، حسین جلوه، حسین میری، غلامرضا فدوی، مرتضی صفری میناب، مهدی صدر اصفهانی هستند. ...
تعارض حکم شرعی با اخلاق در "هشت و نیم دقیقه"
های متعدد، قهرمان داستان ها فقط دختران و زنان معرفی شوند، مسئله قابل تاملی است. به گونه ای که این حد از اصرار به قهرمان سازی زن در سال های اخیر نشانه یک جریان برنامه ریزی شده در روح آثار نمایشی است که البته بررسی همه جانبه این موضوع نوشتار مجزای دیگری می طلبد؛ اما آنچه که در اینجا قصد اشاره گذرا به آن داشتیم، ذکر همین نکته است که از چشم ها پوشیده نماند که این فیلم نیز ادای دِینی به این جریان ...