سایر منابع:
سایر خبرها
همچنین در تمام ادوار مجلس خبرگان رهبری، نماینده بود. هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت های سیاسی جمهوری اسلامی، از اول فروردین سال 60 ، هر روز در یک صفحه از سررسید همان سال یادداشت هایی درباره کارهای شخصی و حوادث مهم داخلی و خارجی نوشته است. مجموع این یادداشت ها، همچنین اطلاعات و تحصیلات وی و مصاحبه ها و خطبه های او منجر به تدوین و تالیف چندین کتاب از جانب ایشان ...
العقول عن آل الرسول، ابومحمد، حسن بن علی بن حسین حرّارنی، تصحیح و تعلیق علی اکبر غفاری، مؤسسه النشر الاسلامی، چاپ دوّم، 1363 ش، از ص 383) همان مضمونی که مرحوم آیت الله شیخ انصاری در فرائد الاصول در حجیّت قطع ناشی از عقل روی آن تکیه می کند: و وجه الاستشکال فی تقدیم الدلیل النقلی علی العقلی الفطری السلیم ما وردمن النقل المتواتر علی حجّیه العقل و انّه حجّه باطنه و انّه ممّا یعبد به الرحمن و ...
وات معتقد است که پیامبر(ص) پیش از بعثت، بر خواندن و نوشتن توانا بوده است. همان گونه که پیش از این بیان گردید، پیامبر(ص) پیش از بعثت، قادر بر خواندن و نوشتن نبوده است؛ زیرا هیچ سند تاریخی دالّ بر این مطلب وجود ندارد. علاوه بر این، مطالبی نیز در ردّ دیدگاه وات وجود دارد. بلاذری با سند روایت می کند که هنگام ظهور اسلام در همه مکّه چند نفر باسواد (خواندن و نوشتن) بودند. وی اسامی هفده نفر را ...
خصائص آن مرحوم بود. در این میان عشق وافر ایشان به ساحت قدس چهارده معصوم (علیهم السلام ) همراه با ذوق ادبی،وی را بر آن داشت تا از سنین نوجوانی و در مقاطع مختلف ، دستی بر قلم برده و سروده هایی در مدح و رثای آل الله و لا تخلص ( ساعی ) از خود بر جای گذارد که این اشعار بعد از رحلت ایشان طی اثری ماندگار در دیوان نسیم عشق جمع آوری شد. آیت الله حاج شیخ عبدالرحیم ملکیان آیت ...
زمین را دارد او پیشنهاد می کند که خوانندگان این مطلب، پیام مهم امام (ره) را که چند ماه قبل از خاموش شدن مشعل وجودشان نوشته اند را نیز بخوانند و ادامه می دهد: نکته جالب در این پیام علاوه بر جامعیت آن، این است که امام این نظریه وسعت قلمرو فقه را بر اساس همان فقه سنتی و جواهری ارائه می دهند و بر همان اساس، فقه را پویا می بینند. توجه ویژه ای در این پیام درخصوص آسیب های وارده بر اسلام از ...
تمسّک به ادله ای همچون سفرهای پیامبراکرم به شام یا ملاقات ایشان با چهره های نصرانی مانند ورقة بن نوفل و بحیرای راهب و مصاحبت با برخی از عالمان یهود در مدینه، آن حضرت را متأثّر از اهل کتاب، و قرآن را برگرفته از مصادر دینی و فرهنگی جامعه ی عربستان و محیط های پیرامونی اش، به ویژه در برخورد با کاروان های تجاری سرزمین های دیگر که با خود مفاهیم و آموزه هایی را به همراه می آوردند، دانسته اند (نک: الحداد ...