سایر منابع:
سایر خبرها
فضائل الشّیعه. ترجمه علی اکبر میرزایی. قم: انتشارات علویّون. ابن حنبل، احمد. (1414ق.). مسند. بیروت: دارالفکر. اربلی، علیّ بن موسی. (1381ق.). کشف الغمّه فی معرفه الأئِمَّه. تبریز: مکتبه بنی هاشمی. جوادی آملی، عبدالله. (1369). وحی و رهبری. تهران: انتشارات الزّهراء. حائری، محمّدمهدی. (1385ق.). شجره طوبی. نجف: مکتبه الحیدریّه. ذوعلم، علی. (1380 ...
مخدوش نمی شود. اتّفاق صحابه پیامبر(ص) بر مصحفی که عثمان فراهم کرده بود، به حدّی است که برخی اخبار آحاد مربوط به مخالفت بعضی چون ابن مسعود نمی تواند آن را خدشه دار سازد. گذشته از این، ابن مسعود با متن مصحفی که تهیّه شده، مخالفت نمی کرد، بلکه بر نگهداری مصحف شخصی خود اصرار می ورزید. اختلاف قرائات نیز نافی تواتر قرآن نیست، چون اوّلاً اختلاف تنها در برخی واژگان قرآن است و نه همه واژگان قرآن ...
رهبران جامعه وظیفه دارند کسانی را برای اداره امور جامعه و مسئولیت های مهم انتخاب کنند که از دو ویژگی امانت داری و کاردانی در حد لازم برخوردار باشند . از ایمانو تقوای لازم برخوردار باشند تا به مردم و جامعه خیانت نکنند و منافع جامعه را فدایمنافع شخصی خویش ننمایند و از تخصص و کاردانی کافی بهره مند باشند تامسئولیت های محوله را به خوبی انجام دهند . در اسلام انتخاب مسئولان و متصدیانبراساس دو اصل کاردانی و ایمان پذیرفته است نه بر اساس خویشاوندی و قرابت ،دوستی و آشنایی ، وابستگی های خطی و گروهی و . . . . ...
.... عبدالله بن مسعود از رسول گرامی (ص) اسلام حدیثی را بازگو می کند که در آن حضرت دو مؤلفه جامعه اسلامی (حق و تکلیف، حقمندی و مسئولیت) را معرفی نموده است. حضرت می فرماید زود است که پس از من رویدادها و وقایع و گزینش های مختلف در جامعه اسلامی پیش آید. از ایشان سؤال نمودند یا رسول الله در مورد کسانی از ماها که آن ایام و رویدادها را درک می نمایند چه دستوری می دهید. حضرت فرمود حقوقی که بر شما است ادا ...