سایر منابع:
سایر خبرها
درد در گلو مانده مردم
لا یتچسبک و کلیشه ای باشد. با دیدن “فیش آباد “در دل و در زبان، به خود گفتم:”دست مریزاد ” نقبی به فیش های نجومی و اجرا در تماشاخانه سرو؟! به هر حال امیدوارم نمایش “فیش آباد “خط شکن چنین نمایش هایی باشد واجرای این گونه نمایش ها، در این تالارادامه یابد. واما “فیش آباد ” متن: قصه نمایش راجع به حقوق یک ماه مدیر عامل بانکی است که بطور اشتباهی به حساب فردی -قاسم ...
فعل ؛ زمان و مکان به مثابه شیر و شکر
همچون دستور زبان آمیختگی دارد، از یک فرد متخصص و مسلط بر زبان فارسی به عنوان مشاور استفاده به عمل می آمد تا شاهد چنین لغزش هایی در اجرا نباشیم. از همه این ها گذشته می توان گفت نمایش فعل اثری از گروه تئاتر خانه با همه داشته هایش از قبیل کارکردهای دوگانه و گاه چند گانه در مفاهیم متن، طراحی صحنه، طراحی نور، بازیگری و ... به علاوه تمامی تفکرات و تاثیراتی که برای مخاطبش در پی خواهد داشت، بی گمان یکی از نمایش های شاخص سال 96 خواهد بود و در این آشفتگی اوضاع تئاتر، در قعر این برکه گل آلود همچون آب زلال چشمه ساران راه خود را باز خواهد کرد. ...
مسعود رایگان: باید خوراک معنوی جامعه را تأمین کرد
بودم به دست من رسید. متن را خواندید یا اجرا را دیدید؟ مسعود رایگان: متن را خواندم و اجرایی ندیدم. در واقع با همان دراماتورژی سوئدی اجرا می روید؟ مسعود رایگان: با دراماتورژی جدیدی کار کردم؛ چون خیلی صحنه ها زمان زیادی می خواهد. در ترجمه ممکن است یک جمله خیلی کوتاه در انگلیسی و سوئدی گفته شود که جان مطلب را ادا کند؛ ولی در زبان فارسی احتیاج داریم یک مقدار ...
از مردان روان پریش تا زنان مظلوم سینمای میلانی
و میترا حجار در شب های تهران تصمیم به فرصت کردن تهدیدی هم بگیرند آن فرصت، خود تهدیدی دیگر است . تلاش میلانی در آتش بس ها را نمی شود نادیده گرفت اما آنچه او خود نادیده گرفته است، لزوم نمایش یک تعامل جدی سازش انگیز بین زن و مرد است تا صادر کردن بیانیه های سازشگری از زبان روانکاو. میلانی در اینجا درست مرتکب همان خطایی شده که رابرت مکی، استاد مسلم فیلمنامه، نویسندگان را از آن بیم می دهد ...
کتیِ شر و شور مسافری از هند /تصاویر
ها عشق گمشده به کارگردانی حسین سهیلی زاده بود. فیلمنامه براساس رمان ربه کا نوشته شده بود که در دو نقش بازی کردم و این همان دلیل اصلی من برای این انتخاب بود. چالش خوبی برای یک بازیگر. از آن نقش هایی که هر بازیگری را وسوسه می کند. این که همزمان در دو نقش که هر دو تقریبا در یک هستند. جوانی مادری در زمان قدیم و جوانی دختری در زمان حال. در این سریال افتخار بازی در کنار استاد جمشید مشایخی را ...
معنای لغوی واژه نقد/ امر اهل بیت نقدپذیر نیست
پیامبر(ص) پس از واقعه غدیر درپاسخ به پرسش اصحابی که پرسیدند این امر شماست یا امر خداوند، فرمودند:مِنَ اللَّهِ وَ مِنْ رَسُولِهِ،یعنی امر خدا و رسول دو چیز جدا نیست تا به اصطلاح نقدپذیر باشد. پرس شیعه ، گروه دین و اندیشه_حجت الاسلام ابوالفضل ابراهیمی: اهل بیت را در فرازی از زیارت جامعه کبیره اینگونه مورد خطاب قرار می دهیم: عَصَمَکُمُ اللَّهُ مِنَ الزَّلَلِ یعنی خدای متعال شما اهل بیت را ...
گزارش از سومین روز جشنواره موسیقی فجر (+تصاویر)
کر ارکستر سمفونیک تهران در سال 1375 با ادغام منتخب اعضای سه گروه کر ارکستر سمفونیک، گروه کر ملی و گروه کر اپرا تشکیل شد. این گروه از زمان شکل گیری تاکنون با حضور رهبران مختلف با اجراهای متعدد در مناسبت های مختلف فرهنگی هنری حضور داشته است. اجرای کنسرت به مناسبت همکاری فرهنگی ایران و ایتالیا با ادغام ارکستر و گروه کر ایتالیا به رهبری ریکاردو موتی در تیرماه 96 با دو اجرا در ایتالیا و تهران و اجرای ...
معنای لغوی واژه نقد/ امر اهل بیت نقدپذیر نیست
خبرگزاری مهر ، گروه دین و اندیشه_حجت الاسلام ابوالفضل ابراهیمی: اهل بیت را در فرازی از زیارت جامعه کبیره اینگونه مورد خطاب قرار می دهیم: عَصَمَکُمُ اللَّهُ مِنَ الزَّلَلِ یعنی خدای متعال شما اهل بیت را از خطا حفظ کرد. رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران که رئیس جمهور کشوری است که طبق متن قانون اساسی دین رسمی آن اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری است طی سخنانی در مورد مساله نقد در دیدار وزیر و ...
بررسی نمایش های بخش مرور جشنواره تئاتر فجر
آبان ماه سال 95 در تماشاخانه سنگلج برای عموم اجرا شده است. ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی درباره زندگی یک زوج مسلمان ایرانی ساکن تهران است که مردِ داستان اهل سنت و زن شیعه است. شخصیت های این نمایش زوجی تحصیلکرده هستند و با تدریس خصوصی امور زندگی خود را می گذرانند و با تمام مسائل و مشکلاتی که پیرامونشان وجود دارد مسیر زندگی خود را با قدرت ادامه می دهند. این نمایش یک اثر رئالیستی است و روندی قصه محور را ...
کارگردان "روزی روزگاری": خدا معلمم را حفظ کند، نگذاشت افسر شاه شوم
دِه بود، معلم بود و ازهمه مهمتر تعزیه گردان! بی اغراق عرض میکنم من شیفته تعزیه هستم و هرجا فرصتش پیدا شده تعزیه ای را از دست ندادم، تعزیه نقاط مختلف ایران را. حقیقتأ من هنوز به تعزیه و تعزیه خوان هایی برنخوردم که بتوانند برابری کنند با تعزیه هایی که شیخ زین الدین اجرا می کرد. البته بخت و اقبال هم خیلی دخیل بود چون آن زمان 5-6 تا تعزیه خوان درست و حسابی هم ظهور کرده بودند که همکاری میکردند و می ...