سایر منابع:
سایر خبرها
نسل در روایات مربوط به راه رفتن به چه معنا است؟
، ص 439، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1409ق. [4]. المحاسن، ج 2، ص 377؛ وسائل الشیعة، ج 11، ص 439. [5]. همان. [6]. المحاسن، ج 2، ص 377. [7]. وسائل الشیعة، ج 11، ص 438. [8]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 73، ص 276، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، 1403ق. [9]. جوهری، اسماعیل بن حماد، الصحاح (تاج اللغة و صحاح العربیة)، محقق و مصحح: عطار ...
منظور از خاک آلود کردن نامه چیست؟ و چرا در گذشته این کار را انجام می دادند؟
، 1407ق؛ شیخ حرّ عاملی، وسائل الشیعة، ج 12، ص 139، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1409ق. [2]. الکافی، ج 2، ص 673. [3]. شیخ صدوق، الخصال، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ج 2، ص 394، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ اول، 1362ش. [4]. لغت نامه دهخدا، واژه تتریب ؛ جوهری، اسماعیل بن حماد، الصحاح (تاج اللغة و صحاح العربیة)، محقق، مصحح، عطار، احمد عبد الغفور، ج 1، ص 91، دار العلم ...
روایات درباره دانشمندان چه نظری دارند؟ آیا دانشمندانی هستند که هنگام ظهور امام مهدی( عجه الله تعالی ...
اللَّهِ إِلَّا بُعْدا ؛ ورام بن أبی فراس، مسعود بن عیسی، تنبیه الخواطر و نزهة النواظر المعروف بمجموعة ورّام، ج 1، ص 220، مکتبة الفقیه، قم، چاپ اول، 1410ق؛ ابن فهد حلّی، جمال الدین احمد بن محمد، عدة الداعی و نجاح الساعی، ص 74، دار الکتاب العربی، چاپ اول، 1407ق. [3]. وَ اعْلَمْ أَنَّ قَلِیلَ الْعِلْمِ یَحْتَاجُ إِلَی کَثِیرِ الْعَمَلِ لِأَنَّ عِلْمَ سَاعَةٍ یُلْزِمُ صَاحِبَهُ اسْتِعْمَالَهُ ...
آیا عبارت این الفاطمیون در روایات آمده است؟ آیا اساساً گروه هایی وجود دارند که در قیامت به صورت مستقل از ...
، 167، دار المرتضویة، نجف، چاپ اول، 1356ش. [7]. ر.ک: حواریون ائمه اطهار( علیه السلام ) ، سؤال 32625؛ حواریون عیسی( علیه السلام ) ، سؤال 21221. [8]. شیخ مفید، محمد بن محمد، الإختصاص ، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، محرمی زرندی، محمود، ص 61-62، الموتمر العالمی لالفیة الشیخ المفید، قم، چاپ اول، 1413ق. [9]. حافظ برسی، رجب بن محمد، مشارق أنوار الیقین فی أسرار أمیر المؤمنین، محقق و مصحح ...
نگاه احادیث به قیمت گذاری کالا چگونه است؟
، محمد بن حسین، نهج البلاغة، محقق: صالح، صبحی، نامه 53، ص 438، هجرت، قم، چاپ اول، 1414ق. [11]. حاکم نیشابوری، محمد بن عبدالله، المستدرک علی الصحیحین، تحقیق: عطا، مصطفی عبد القادر، ج 2، ص 15، دار الکتب العلمیة، بیروت، چاپ اول، 1411ق. [12]. حشر، 9. [13]. محمدی ری شهری و همکاران ، حکمت نامه پیامبر اعظم( صلی الله علیه و آله و سلم )، ج 13، ص 74 – 75، دار الحدیث ، قم، 1386ش ...
پیامبر اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم ) به چه کسانی نفرین می کنند؟
...> الف. نفرین شدگان در قرآن 1. کسانی که حقایق را کتمان می کنند: إِنَّ الَّذینَ یَکْتُمُونَ ما أَنْزَلْنا مِنَ الْبَیِّناتِ وَ الْهُدی مِنْ بَعْدِ ما بَیَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِی الْکِتابِ أُولئِکَ یَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَ یَلْعَنُهُمُ اللاَّعِنُون ؛[1] کسانی که دلایل روشن، و وسیله هدایتی را که نازل کرده ایم، بعد از آن که در کتاب برای مردم بیان نمودیم، کتمان کنند، خدا آنها را لعنت می کند و همه لعن ...
کنیه أبو عبدالله و أبو الحسن که در روایات وجود دارد، اشاره به کدام یک از ائمه( علیه السلام ) دارد؟
، مراد از آن، امام هادی( علیه السلام ) خواهد بود. مانند: الف. محمّد بن یحیی عن احمد بن ابی زاهر او غیره عن محمّد بن حمّاد عن أخیه احمد بن حمّاد عن ابراهیم عن ابیه عن ابی الحسن الاوّل( علیه السلام ) قال: َ قُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاکَ أَخْبِرْنِی عَنِ النَّبِیِّ( صلی الله علیه و آله و سلم ) وَرِثَ النَّبِیِّینَ کُلَّهُمْ قَالَ نَعَم .[2] ب . عن عبد الرحمن بن الحجّاج قال: سألت عبد الرحمن فی ...
آیا در روایات توصیه شده است هنگام گم کردن راه در بیابان، به سمت راست متمایل شوید؟
، 1409ق. [2]. اصفهانی (مجلسی اول)، محمد تقی، لوامع صاحبقرانی، ج 7، ص 443، مؤسسه اسماعیلیان، قم، چاپ دوم، 1414ق. [3]. سید ابن طاووس، رضی الدین علی، الأمان من أخطار الأسفار و الأزمان، ص 123، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1409ق.
منظور از این که در روایات آمده: خدا کالاها را گران و یا ارزان می کند، چیست؟ آیا این دسته از روایات بر ...
...، با تحقیق و تعلیقه: بدیوی، یوسف علی، ص 192، دار ابن کثیر، دمشق، بیروت، چاپ سوم، 1421ق. [2]. خطیب بغدادی، تاریخ بغداد، ج 8، ص 50، دار الکتب العلمیة، بیروت، چاپ اول، 1417ق. [3]. إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْمُسَعِّرُ، الْقَابِضُ الْبَاسِطُ الرَّازِقُ، إِنِّی لَأَرْجُو أَنْ أَلْقَی رَبِّی وَلَیْسَ أَحَدٌ یَطْلُبُنِی بِمَظْلِمَةٍ فِی دَمٍ وَلَا مَالٍ ؛ ابن ماجه قزوینی، محمد بن یزید، سنن ابن ...
این که در روایات آمده، آسمان و زمین بر شهادت امام حسین( علیه السلام ) و حضرت یحیی( علیه السلام ) ...
...، دار الکتاب، قم، چاپ سوم، 1404ق. [4]. لم تبک السماء علی أحد قبل قتل یحیی بن زکریا حتی قتل الحسین ع فبکت علیه ؛ قطب الدین راوندی، سعید بن هبة الله، قصص الأنبیاء( علیه السلام )، محقق، مصحح، عرفانیان یزدی، غلامرضا، ص 221، مرکز پژوهش های اسلامی، مشهد، چاپ اول، 1409ق. [5]. ر.ک: ابن قولویه، جعفر بن محمد، کامل الزیارات، محقق، مصحح، امینی، عبد الحسین، ص 88، دار المرتضویة، نجف اشرف، چاپ اول ...
در چه روزها و ماه هایی زیارت امام حسین( علیه السلام ) مستحب است؟
و بالای قبر بیتوته نماید مثل کسی است که در مقابل آن حضرت شهید شده باشد .[6] در روایتی امام حسن عسکری( علیه السلام ) یکی از نشانه های مؤمن را، زیارت امام حسین( علیه السلام ) در روز اربعین شمرده اند.[7] [1]. ابن قولویه، جعفر بن محمد، کامل الزیارات، محقق و مصحح: امینی، عبد الحسین، ص 294، دار المرتضویة، نجف اشرف، چاپ اول، 1356ش. [2]. همان. [3]. همان، ص 113. [4]. همان، ص 164. [5]. همان، ص 182. [6]. همان، ص 173. [7]. شیخ مفید، محمّد بن محمد بن نعمان، کتاب المزار، محقق و مصحح: ابطحی، سید محمد باقر، ص 53، کنگره جهانی هزاره شیخ مفید، قم، چاپ اول، 1413ق. ...
عبادة بن صامت که بود؟ آیا درست است که شیعیان او را توثیق نکردهاند و از انصار معاویه بود؟
اصحاب رسول الله( صلی الله علیه و آله و سلم ) بوده است و عبادة بن صامت غفاری هم از جایی که او را جزو شیعیان و پیروان امام علی( علیه السلام ) نامیدهاند، وثاقت و مورد اعتماد بودنش استفاده میشود. البته شایان ذکر است که روایات چندانی[14] از هر دو ابن صامت در کتب روایی ما وجود ندارد. [1]. ابن سعد کاتب واقدی، محمد بن سعد ، الطبقات الکبری ، تحقیق: عطا، محمد عبد القادر، ج 3، ص 411، دار الکتب العلمیة ...
در روایات شیعی آمده است؛ امام مسلط بر تمام زبان ها و لهجه های دنیاست. آیا چنین چیزی باور پذیر است؟ بر ...
. [3]. قطب الدین راوندی، سعید بن عبد اللّٰه، الخرائج و الجرائح، ج 2، ص 753، مؤسسه امام مهدی( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1409ق؛ مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 47، ص 119، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، 1403ق. [4]. ر.ک: علم غیب ائمه( علیه السلام ) ، سؤال 2775؛ علم اولیای خدا ، سؤال 189. [5]. برای اطلاعات بیشتر ر.ک: 973؛ شخصیت ابوهریره از دیدگاه صحابه ...
آیا برای نزول قرآن بر قلب پیامبر اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم )، فرشتگانی آیات و سورهها را بدرقه و ...
؛ مانند اینکه، امام صادق( علیه السلام ) میفرماید: همانا سوره انعام یکجا نازل گردید و هفتاد هزار فرشته آنرا بدرقه کردند تا به محمد( صلی الله علیه و آله و سلم ) نازل شد، پس آنرا بزرگ شمارید و گرامی دارید؛ زیرا در هفتاد جای آن نام خدای عزّ و جلّ میباشد، و اگر مردم میدانستند چه ثوابها و فضیلتهایی در خواندن آن سوره است آنرا وانمیگذاردند و ترک نمیکردند .[2] درباره سوره فاتحة الکتاب و سوره یس و آیه ...
آیا روایت عشره مبشره (مژده بهشت به ده نفر از اصحاب پیامبر اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم )) صحیح است؟
و کشته نمی شوم مگر به دست شقی ترین امّت، همان طور که ناقه صالح را شقی ترین قوم ثمود پی کرد . زبیر بیرون آمد. امام علی( علیه السلام ) فرمود: طلحه کجاست؟ او هم خارج شود . طلحه هم بیرون آمد. سپس آن حضرت فرمود: شما را به خدا قسم می دهم، آیا شما دو نفر، و صاحبان علم از آل محمد و عایشه دختر ابو بکر، می دانید که: اصحاب جمل و اهل نهروان بر زبان پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم ) لعنت شده هستند، و ...
آیا نگاه کردن به چهره عالم عبادت است؟
و نگاه به اهل بیت( علیه السلام ) عبادت است. 3. عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ( علیه السلام ) قَالَ بَیْنَمَا أَنَا جَالِسٌ فِی مَسْجِدِ النَّبِیِّ ( صلی الله علیه و آله و سلم ) إِذْ دَخَلَ أَبُو ذَرٍّ فَقَالَ یَا رَسُولَ اللَّهِ جَنَازَةُ الْعَابِدِ أَحَبُّ إِلَیْکَ أَمْ مَجْلِسُ الْعَالِمِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص یَا أَبَا ذَرٍّ الْجُلُوسُ سَاعَةً عِنْدَ مُذَاکَرَةِ الْعَالِمِ أَحَبُّ ...
پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم ) و حضرت فاطمه( سلام الله علیها ) قرآن را چگونه توصیف می کنند؟
...، بیروت، چاپ دوم، 1403ق. [3]. جامع الأخبار، ص 40. [4]. مجلسی، محمد باقر، مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، محقق و مصحح: رسولی محلاتی، هاشم، ج 12، ص 479، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ دوم، 1404ق. [5]. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 2، ص 599، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [6]. طبرسی، احمد بن علی، الاحتجاج علی أهل اللجاج، محقق و مصحح: خرسان، محمد باقر، ج 1، ص 99، نشر مرتضی، مشهد، چاپ اول، 1403ق. T ...
معنای حدیث احْفَظْ لِسَانَکَ تَسْلَمْ وَ لَا تَحْمِلِ النَّاسَ عَلَی رِقَابِنَا چیست؟
، ص 365، مدرسه امام علی بن ابی طالب( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1377ش. [6]. کُلَّمَا تَقَارَبَ هَذَا الْأَمْرُ کَانَ أَشَدَّ لِلتَّقِیَّة ؛ برقی، ابو جعفر احمد بن محمد بن خالد، المحاسن، محقق و مصحح: محدث، جلال الدین، ج 1، ص 259، دار الکتب الإسلامیة، قم، چاپ دوم، 1371ق؛ الکافی، ج 2، ص 220. [7]. مَنْ أَفْشَی سِرَّنَا أَهْلَ الْبَیْتِ أَذَاقَهُ اللَّهُ حَرَّ الْحَدِید ؛ شعیری، محمد بن ...
مقصود از روایاتی که مردم مکه و مدینه را نکوهش می کند و مردم شام را بدتر از مردم روم می داند، چیست؟
، المسند الصحیح المختصر بنقل العدل عن العدل إلی رسول الله( صلی الله علیه و آله و سلم )(صحیح مسلم)، محقق: عبد الباقی، محمد فؤاد، ج 4، ص 2010، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، بی تا. [15]. هروی قاری، علی بن محمد، مرقاة المفاتیح شرح مشکاة المصابیح، ج 1، ص 26، دار الفکر، بیروت، چاپ اول، 1422ق؛ حسین، میر سید حامد، عبقات الأنوار فی إثبات إمامة الأئمة الأطهار، ج 13، بخش اول، ص 181، کتابخانه امیر المؤمنین، اصفهان، چاپ دوم، 1366ش. [16]. ر.ک: قاصرین و نجات از جهنم ، سؤال 323؛ جهنم و غیر مسلمانان ، سؤال 47. ...
آیا روایتی با این مضمون که در صحرای قیامت قلم دانشمندان، ارزشمندتر از خون شهیدان است وجود دارد؟ اگر وجود ...
، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، ج 4، ص 399، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ دوم، 1413ق؛ فتال نیشابوری، محمد بن احمد، روضة الواعظین و بصیرة المتعظین، ج 1، ص 9، انتشارات رضی، قم، چاپ اول، 1375ش؛ طبرسی، علی بن حسن، مشکاة الأنوار فی غرر الأخبار، ص 137، المکتبة الحیدریة، نجف اشرف، چاپ دوم، 1385ق. [2]. شیخ طوسی، محمد بن حسن ، الأمالی، ص 521، دار الثقافة، قم، چاپ اول، 1414ق. [3]. من لا ...
خلیفه دوم، نگارش حدیث را ممنوع کرد. کدام خلیفه بعد از او فرمان رسمی به لغو این ممنوعیت داد؟
، بَابُ اسْتِحْبَابِ تَعَلُّمِ الْکِتَابَةِ وَ الْحِسَابِ وَ آدَابِ الْکِتَابَةِ ، ص 258، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1409ق. عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُمَرَ مَا مَعْنَاهُ أَنَّهُ قَالَ قُلْتُ لِرَسُولِ اللَّهِ ( صلی الله علیه و آله و سلم ) لَا یُمْکِنُ إِلَّا أَنْ أَکْتُبَ مَا أَسْمَعُهُ مِنْکَ مِنَ الْأَحَادِیثِ لِئَلَّا أَنْسَاهُ فَقَالَ لَا بَأْسَ اکْتُبْ فَإِنَّ اللَّهَ عَلَّمَ ...
منظور از این روایت که؛ خداوند 99 اسم دارد که هرکس آنها را بر شمرد وارد بهشت می شود ، چیست؟
، صحیح ابن حبان، محقق: شعیب الأرنؤوط، ج 3، ص 87، مؤسسة الرسالة، بیروت، چاپ دوم، 1414ق؛ بخاری، محمد بن اسماعیل، الجامع المسند الصحیح المختصر من أمور رسول الله( صلی الله علیه و آله و سلم ) و سننه و أیامه(صحیح بخاری)، محقق: الناصر، محمد زهیر بن ناصر، ج 7، ص 108، ح 2736، دار طوق النجاة، بیروت، چاپ اول، 1422ق. [2]. شیخ صدوق، محمد بن علی، التوحید، محقق و مصحح: حسینی، هاشم، ص 194، دفتر انتشارات اسلامی ...
آیا پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم ) اصحاب خود را تهدید نمود که در صورت عدم حضور در نماز جماعت، خانه ...
( صلی الله علیه و آله و سلم ) (صحیح مسلم)، محقق: عبدالباقی، محمد فؤاد، ج 1، ص 451، دارالاحیاء التراث العربی، بیروت، بی تا. [6]. بخاری، محمد بن اسماعیل، الجامع المسند الصحیح المختصر من أمور رسول الله( صلی الله علیه و آله و سلم ) و سننه و أیامه(صحیح بخاری)، محقق: الناصر، محمد زهیر بن ناصر، ج 3، ص 122، دار طوق النجاة، چاپ اول، 1422ق ...
آیا روایاتی پیرامون استفاده از عطر داریم؟ چه نوع عطری مستحب است و باید به کجای بدن یا لباس بزنیم؟
، تحف العقول عن آل الرسول( صلی الله علیه و آله و سلم )، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، ص 60، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ دوم، 1404ق. [2]. سید رضی، محمد، نهج البلاغة، محقق و مصحح: عطاردی، عزیز الله، ص 546، مؤسسه نهج البلاغه، قم، چاپ اول، 1414ق. [3]. شیخ صدوق، ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص 40، دار الشریف الرضی للنشر، قم، چاپ دوم، 1406ق. [4]. مکارم الأخلاق، ص 42. [5]. شیخ ...
آیا پیامبران و امامان از مظلومیت و شهادت امام حسین( علیه السلام ) سخن به میان آورده اند؟
، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، 1403ق. [3]. شیخ صدوق، عیون اخبار الرضا( علیه السلام )، محقق و مصحح: لاجوردی، مهدی، ج 1، ص 209، نشر جهان، تهران، چاپ اول، 1378ق. [4]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 43، ص 415، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، 1403ق. [5]. همان، ج 44، ص 247. [6]. همان. [7]. غَزَوْنَا مَعَ عَلِی بْنِ أَبِی طَالِبٍ ...
آیا پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم ) و امامان( علیه السلام ) هم شب قدر برایشان مشخص نبود؟
توانم سه شب را بیایم) شب قدر را به من بگویید (که فقط همان شب را بیایم)، آن حضرت فرمود: شب بیست و سوم بیا .[5] [1]. ر ک: کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 1، ص 260، بَابُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ ( علیه السلام ) یَعْلَمُونَ عِلْمَ مَا کَانَ وَ مَا یَکُونُ وَ أَنَّهُ لَا یَخْفَی عَلَیْهِمُ الشَّیْ ءُ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ ، دار الکتب الإسلامیة، تهران ...
تفسیر بکم فتح اللَّه و بکم یختم و بکم ینزّل الغیث ... در زیارت جامعه کبیره چیست؟
.... مجلسی، محمد باقر، بحار الأنوار، ج 15، ص 24، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، 1403ق. [4]. همان، ج 54، ص 170. [5]. صفار، محمد بن حسن، بصائر الدرجات فی فضائل آل محمّد( صلی الله علیه و آله و سلم )، محقق و مصحح: کوچه باغی، محسن بن عباسعلی، ج 1، ص 487، مکتبة آیة الله المرعشی النجفی، قم، چاپ دوم، 1404ق. [6]. ر.ک: کربلایی، جواد بن عباس، الأنوار الساطعة فی شرح الزیارة الجامعة، ج 5، ص 221 – 224، دار الحدیث، قم، بی تا. T ...
آیا دشمنان ائمه اطهار( علیه السلام )، حرام زاده هستند؟ اگر هستند، چگونه چنین چیزی توجیه پذیر است؟
الدین محمد بن محمد، مناقب الأسد الغالب مُمزق الکتائب ومُظهر العجائب لیث بن غالب أمیر المؤمنین أبی الحسن علی بن أبی طالب (رضی الله عنه)، محقق: طنطاوی، طارق، ص 19، مکتبة القرآن، بی جا، چاپ اول، 1994م. [7]. روم، 41. [8]. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 16، ص 450 – 451، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ اول، 1374ش. [9]. اعراف، 58. [10]. طباطبایی، سیدمحمد ...
حدیث حارث همدانی در مورد حاضر شدن امام علی( علیه السلام ) بر بالین محتضر را چگونه ارزیابی می کنید؟
بن علی، الاصابة فی تمییز الصحابة، تحقیق: عبد الموجود، عادل احمد، معوض، علی محمد، ج 1، ص 347، دار الکتب العلمیة، بیروت، چاپ اول، 1415ق. [5]. برقی، احمد بن محمد بن خالد، الطبقات (رجال البرقی)، ص 4، انتشارات دانشگاه تهران، 1383ق؛ و ر.ک: امین عاملی ، سید محسن، اعیان الشیعة، ج 4، ص 365 – 370، دار التعارف للمطبوعات ، بیروت، 1406ق. [6]. شیخ مفید، الأمالی، محقق و مصحح: استاد ولی، حسین، غفاری ...
آیا می توانید حدیثی از کتاب های اهل سنت به من بدهید، که طبق آن پیامبر اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم ...
] گفتنی است که در سنن ابن ماجه و برخی از منابع دیگر اهل سنت این سخن پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم ) در پاسخ به اعتراض خلیفه اول و دوم بیان شده است.[2] 2. گریه پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم ) بر امام حسین( علیه السلام ): زمانی که اصل گریه بر مردگان مورد تأیید پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم ) قرار گرفت، با آن استدلالی که در ذیل آن بیان شد، پس فرقی نمی کند که این گریه برای ...