سایر منابع:
سایر خبرها
آیا اسلام غیر شیعی تحریف شده است؟!
، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 1، ص 60؛ ج 5، ص 300، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق. [4]. ر. ک: جوادی آملی، عبداللَّه، تفسیر تسنیم، ج 1، ص 69 - 73، قم، مرکز نشر اسراء، چاپ سوم، 1381ش. [5]. توبه، 122. .[6] شیخ صدوق، معانی الاخبار، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ص 157، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ اول، 1403ق؛ شیخ صدوق، علل الشرائع، ج 1، ص 85، قم، کتاب ...
هرکس ادعا کند خیر و شر هر دو از جانب خدا است، به خدا دروغ بسته است . آیا این روایت امام صادق( علیه ...
...، چاپ دوم، 1371ق. [2]. مجلسی، محمد باقر، مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، محقق، مصحح، رسولی، سید هاشم، ج2، ص 183، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ دوم، 1404ق. [3] . انتساب بالعرض شرور به خداوند ، 5529؛ عدم صدور شر از خدای حکیم ، 46070؛ نسبت آفرینش خیر و شر به خداوند ، 91408؛ سازگاری خیر و شر با توحید و مهربانی خدا ، 936 [4]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 1، ص 158، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق. T ...
ابوحمزه ثمالی که بود؟
، الابواب (رجال طوسی)، محقق و مصحح: قیومی اصفهانی، جواد، ص 110، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ سوم، 1427ق. [12]. ابن سعد کاتب واقدی، محمد بن سعد ، الطبقات الکبری ، تحقیق: عطا، محمد عبد القادر، ج 6، ص 345، بیروت، دار الکتب العلمیة، چاپ اول، 1410ق. [13]. بنابراین؛ سال تولد حسن بن محبوب 149 هجری بوده است. ر.ک: امین عاملی ، سید محسن، اعیان الشیعة، ج 4، ص 9، بیروت، دار التعارف للمطبوعات ، 1406ق. [14]. ر.ک: اعیان الشیعة، ج 4، ص 10. ...
در سند حدیثی آمده: محمد، عن أحمد، عن ابن محبوب، عن جمیل بن صالح، عن أبان بن تغلب ؛ منظور کدام محمد و ...
جایگاه و شأن بزرگی برخوردار بوده است. از امام صادق ( علیه السلام ) نقل شده که وقتی خبر وفات ابان را دریافت کردند فرمودند: به خدا قسم که خبر وفات ابان؛ قلبم را جریحه دار کرد .[6] بنابراین، روایت مورد نظر و اصولاً هر روایتی با این سلسله سند، از نظر سندی؛ صحیح است. [1]. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 8، ص 89، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم ...
آیا بر اساس روایات، نباید به زنان نوشتن آموخت؟
، محمد، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 5، ص 516، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407 ق. [2]. نجاشی، احمد بن علی، فهرست أسماء مصنفی الشیعة(رجال نجاشی)، ص 260، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ ششم، 1365ش؛ حلّی، حسن بن علی بن داود ، رجال ابن داود، ص 237، تهران، انتشارات دانشگاه، 1383ق؛ حلّی، علامه، حسن بن یوسف بن مطهر اسدی، رجال العلامة الحلی- خلاصة الأقوال فی معرفة ...
آیا بر اساس روایات، پدر می تواند بدون اجازه - حتی بر خلاف مصلحت - هرگونه تصرفاتی در اموال فرزند بالغ و ...
، همان مقدار نفقه واجب می باشد .[6] [1]. شیخ صدوق، عیون اخبار الرضا( علیه السلام )، محقق، مصحح، لاجوردی، مهدی، ج 2، ص 96، تهران، نشر جهان، چاپ اول، 1378ق؛ کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 5، ص 136، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق [2]. شیبانی، أبو عبد الله أحمد بن محمد، مسند احمد، تحقیق: الأرنؤوط، شعیب، مرشد، عادل و دیگران، اشراف ...
آیا پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم ) در طول حیاتش چیزی پیشگویی می کرد؟
، وَبَنُو مَخْزُومٍ ؛ حاکم نیشابوری، محمد بن عبد الله، المستدرک علی الصحیحین، تحقیق، عبد القادر عطا، مصطفی، ج 4، ص 534، بیروت، دار الکتب العلمیة، چاپ اول، 1411ق؛ خزاعی مروزی، أبو عبد الله نعیم بن حماد، کتاب الفتن، محقق، زهیری، سمیر أمین، ج 1، ص 131، قاهره، مکتبة التوحید، چاپ اول، 1412ق. [2]. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 1، ص 215، تهران، دار الکتب ...
از ائمه نقل شده که اشعار سید حمیری را بخوانید و حفظ کنید، حمیری کیست و شعر او چیست؟
شخصیت و اشعار آنها از حیطه وظایف سایت خارج است. [1]. زرکلی، خیر الدین، الاعلام، ج 1، ص 322، بیروت، دار العلم للملایین، چاپ هشتم، 1989م. [2]. کشی، محمد بن عمر، اختیار معرفة الرجال(رجال کشی)، محقق، مصحح، شیخ طوسی، محمد بن حسن، مصطفوی، حسن، ص 285، مشهد، مؤسسه نشر دانشگاه مشهد، چاپ اول، 1409ق. [3]. ذهبی، محمد بن احمد، تاریخ الاسلام، تحقیق، تدمری، عمر عبد السلام، ج 11، ص 9، بیروت، دار ...
مراد از أبو جعفر الهاشمی المدنی که در مقدمه صحیح مسلم مورد نقد قرار گرفته کیست؟ و آیا مقصود، امام باقر( ...
، ج 1، ص 248، قم، مرکز نشر آثار شیعه، 1410ق. [4]. همان، ج 3، ص 124. [5]. همان، ج 10، ص 312. [6]. المزی، جمال الدین، تهذیب الکمال، ج 26، ص 137، بیروت، مؤسسة الرسالة، چاپ اول، 1400ق. [7]. همان، ص 139. [8]. البته به کاربردن لفظ و واژه ثقه؛ اگرچه نشان از اعتماد به شخص مورد نظر را دارد ولی در مورد امام معصوم؛ کاربرد ناپسندی است. [9]. النووی، یحیی بن شرف، المنهاج فی شرح صحیح مسلم بن الحجاج، ج 1، ص 108، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1392ق. ...
آیا هر مردی که با زنی نامحرم شوخی کند در قیامت به ازای هر کلمه هزار سال حبس خواهد شد؟
داشت که در صورت پذیرش این حدیث نیز، عذاب اعلام شده در مورد هر نوع شوخی و مزاح نخواهد بود، بلکه انصراف به مواردی دارد که چنین مزاحی به نوعی تحریک کننده شهوت جنسی باشد. [1]. شیخ صدوق، ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص 280، قم، دار الشریف الرضی للنشر، چاپ دوم، 1406ق. [2]. علامه حلی، حسن بن یوسف، خلاصة الأقوال، محقق و مصحح: بحرالعلوم، محمدصادق، ص 149، نجف اشرف، دار الذخائر، چاپ دوم، 1411ق. ...
از دیدگاه اسلام آیا میهمانی رفتن هم مانند میهمانی دادن دارای آدابی است؟
العقول فی شرح أخبار آل الرسول، محقق و مصحح: رسولی، سید هاشم، ج 22، ص 81، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ دوم، 1404ق. [20]. ابن حجر عسقلانی، احمد بن علی، الاصابة فی تمییز الصحابة، تحقیق: عبد الموجود، عادل احمد، معوض، علی محمد، ج 5، ص 494، بیروت، دار الکتب العلمیة، چاپ اول، 1415ق. [21]. حمیری، عبد الله بن جعفر، قرب الإسناد، ص 69، قم، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، چاپ اول، 1413ق. [22]. فرات کوفی، ابوالقاسم، تفسیر فرات، تحقیق، محمودی، محمد کاظم، ص 274، وزارت ارشاد اسلامی، تهران، چاپ اول، 1410ق. T ...
ابن غضائری کیست؟ آیا کتاب رجالی الضعفاء نزد علمای شیعه معتبر است؟
تضعیفات او در این کتاب اعتنای چندانی کرد. [1]. نجاشی، احمد بن علی، فهرست أسماء مصنفی الشیعة(رجال نجاشی)، ص 69، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ ششم، 1365ش. [2]. همان. [3]. همان، ص 269. [4]. شیخ طوسی، الفهرست، محقق، مصحح، آل بحر العلوم، سید محمد صادق، ص 2، نجف، المکتبة المرتضویه، چاپ اول، بی تا. [5]. آقا بزرگ تهرانی ، الذریعة إلی تصانیف الشیعة، ج 10، ص 88، قم، اسماعیلیان ...
معنای صفات کریم و اکرم در لغت، قرآن و حدیث چیست؟
.... ابن اثیر جزری، مبارک بن محمد، النهایة فی غریب الحدیث و الأثر، محقق، مصحح، طناحی، محمود محمد، ج 4، ص 166، قم، مؤسسه مطبوعاتی اسماعیلیان ، چاپ چهارم، 1367ش؛ همچنین ر.ک: قشیری ، ابو القاسم، شرح الأسماء الحسنی ، تحقیق، سعید، عبد الروف، محمد علی، سعد حسن، ص 269 – 272، قاهره، دار الحرم للتراث ، چاپ اول، 1422ق. [5]. فیومی، احمد بن محمد، المصباح المنیر، ج 2، ص 531، قم، مؤسسه دار الهجرة، چاپ دوم ...
چه صفاتی سبب می شود، مؤمنان از هر یکی از درهای بهشت که می خواهند، وارد بهشت شوند؟
...، نعمان بن محمد مغربی ، دعائم الإسلام ، محقق، مصحح، فیضی، آصف ، ج 2، ص 216، قم، مؤسسة آل البیت(علیهم السلام) ، چاپ دوم ، 1385 ق . [5]. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 5، ص 555، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق؛ من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 441. [6]. مَنْ صَامَ مِنْ رَجَبٍ ثَمَانِیَةَ أَیَّامٍ فَإِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِیَةَ ...
آداب اسلام در مورد مستراح رفتن چیست؟
...، قم، کتاب فروشی داوری، چاپ اول، 1385ش. [2]. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 3، ص 16، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق؛ اصفهانی (مجلسی اول)، محمد تقی، لوامع صاحبقرانی، ج 1، ص 291، مؤسسه اسماعیلیان، قم، چاپ دوم، 1414ق. [3]. لا بأس بذکر الله و أنت تبول فإن ذکر الله حسن علی کل حال فلا تسأم من ذکر الله ؛ ابن فهد حلّی، جمال الدین ...
آیا جمله من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً یا مَن علّمنی حَرفاً کنتُ لَه عَبداً روایاتی از امام علی( علیه ...
شوق و تکاپو می افتد و در برابر کردار و رفتار معلم؛ دل، خاضع و خاشع می گردد، و فروغ بینش او روان متعلمان را می نوازد و بنده خود می سازد. [1]. سیفی هروی، سیف بن محمد(متوفای 721 ق)، تاریخ نامه هرات، ص 476، نشر اساطیر، تهران، 1383 ش. [2]. کسی که یک حرف به من بیاموزد، مرا بنده خودش ساخته است . [3]. عزلتی خلخالی (متوفای 1052ق)، ادهم، رسایل فارسی ادهم خلخالی ، محقق، مصحح، نورانی ، عبد ...
آیا گفتن اذان و اقامه برای زنان مستحب است؟
إحیاء التراث العربی، چاپ هفتم، 1404ق؛ حسینی عاملی، سید جواد، مفتاح الکرامة فی شرح قواعد العلاّمة، ج 6، ص 367، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ اول، بی تا. [2]. إِقَامَةُ الْمَرْأَةِ أَنْ تُکَبِّرَ وَ تَشْهَدَ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ ؛ کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 6، ص 126، تهران، دار الکتب ...
روایاتی که سفارش به خوردن گوشت می کنند، چگونه با روایاتی که از خوردن گوشت منع می کنند، جمع می شوند؟
، ص 451، قم، دار الکتب الإسلامیة، چاپ دوم، 1371ق. [2]. واقعه، 21. [3]. المحاسن، ج 2، ص 460. [4]. همان، ص 461. [5]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 41، ص 148، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق. [6]. المحاسن، ج 2، ص 470. [7]. مستغفری، جعفر بن محمد، طبّ النبی(صلی الله علیه و آله و سلّم)، محقق، مصحح، الهی خراسانی، علی اکبر، ص 27، نجف، مکتبة الحیدریة ...
نظر اسلام در ارتباط با منازل بزرگ و مجلل چیست؟ و چگونه می توان مردم را در ساخت مسکن به سمت میانه روی سوق ...
، 1421ق. [3]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 6، ص 526، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق. [4]. شریف الرضی، محمد بن حسین، نهج البلاغة، محقق، صبحی صالح، ص 325، قم، هجرت، چاپ اول، 1414ق. [5]. محدث نوری، حسین، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج 3، ص 467، قم، مؤسسه آل البیت(علیه السلام )، چاپ اول، 1408ق. [6]. وسائل الشیعة، شیخ حرّ عاملی، وسائل الشیعة، ج 5، ص 338، قم، مؤسسه آل البیت(علیه السلام )، چاپ اول، 1409ق. [7]. شیخ صدوق، ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص 281، قم، دار الشریف الرضی للنشر، چاپ دوم، 1406ق. ...
آیا این سخن، که انسان سه پدر دارد. پدر تنی، پدر زن و معلّم، برگرفته از حدیث است؟
، چاپ اول، 1374ش؛ مشکینی، علی، تحریر المواعظ العددیة، ص 247، قم، الهادی ، چاپ هشتم، 1424ق. [2]. مُعاویَة بن عَمَّار عَن أَبِی عَبد اللَّه( علیه السلام ) قال: ألْآباءُ ثَلاثَةٌ آدَمُ وَلَدَ مُؤْمِناً و الجانُّ وَلَدَ مُؤْمِناً و کَافراً و إِبْلِیسُ وَلَدَ کَافِراً و لَیْسَ فیهم نِتَاجٌ إِنَّمَا یَبیضُ و یُفْرِخُ و وُلْدُهُ ذُکُورٌ لَیْسَ فیهِمْ إِنَاثٌ ؛ شیخ صدوق، الخصال، محقق و مصحح: غفاری ...
آیا خوردن میوه انار به تنهایی می تواند شیطان را از انسان دور کند و او را بهشتی نماید؟
( علیه السلام )، چاپ اول، 1409ق. [8]. مَنْ أَکَلَ رُمَّانَةً عَلَی الرِّیقِ أَنَارَتْ قَلْبَهُ أَرْبَعِینَ یَوْماً ؛ کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 6، ص 354، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق. [9]. کُلُوا الرُّمَّانَ بِشَحْمِهِ فَإِنَّهُ دِبَاغٌ لِلْمَعِدَةِ وَ فِی کُلِّ حَبَّةٍ مِنَ الرُّمَّانِ إِذَا اسْتَقَرَّتْ فِی الْمَعِدَةِ ...
آیا این حدیث که پیامبر خدا( صلی الله علیه و آله و سلم ) چند روزی به دلیل فقدان دایه، از پستان عمویش ...
پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم ) تکرار کند! با همین نگاه است که علامه مجلسی(ره) در عین اعتقاد به ضعف سند این حدیث، محتوای آن را نوعی اعجاز برشمرده است.[5] [1]. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج 1، ص 448، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق. [2]. یوسفی غروی، محمدهادی، موسوعة التاریخ الاسلامی، ج 1، ص 262، قم، مجمع اندیشه اسلامی ، چاپ اول، 1417ق. [3]. شیخ مفید ...
در مورد یحیی بن ضریس بجلی که در سند برخی روایات از او نام برده شده، توضیح می خواستم؟
و آله و سلم ) را ندیده اند ولی تابعین (کسانی که اصحاب رسول خدا را دیده اند) را ملاقات کرده اند که مشهور به اتباع تابعین شده اند. [2]. ر.ک: مزّی، یوسف بن عبد الرحمن، تهذیب الکمال فی أسماء الرجال، محقق: معروف، بشار عواد، ج 31، ص 383 – 386، بیروت، مؤسسة الرسالة، چاپ اول، 1400ق. T
آیا آیات قرآن یکدیگر را تکذیب می کنند؟
یُصَدِّقُ بَعْضُهُ بَعْضًا وَلَا یُکَذَّبُ بَعْضُهُ بَعْضًا ؛أبو بکر بیهقی، أحمد بن حسین، شعب الإیمان، ج 3، ص 527، ریاض، مکتبة الرشد للنشر والتوزیع، چاپ اول، 1423ق. [3]. کِتَابُ اللَّهِ یُصَدِّقُ بَعْضُهُ بَعْضاً وَ لَا یَنْقُضُ بَعْضُهُ بَعْضاً ؛ طبرسی، احمد بن علی، الاحتجاج علی أهل اللجاج، محقق، مصحح، خرسان، محمد باقر، ج 1، ص 259، مشهد، نشر مرتضی، چاپ اول، 1403ق. [4]. أَنَّ الْکِتَابَ ...
کتاب علل الشرائع تألیف کیست و آیا تمام روایات موجود در آن، معتبر است؟
.... [7]. ر.ک: همان، ص 185 – 189. [8]. ر.ک: نجاشی، احمد بن علی، فهرست أسماء مصنفی الشیعة(رجال نجاشی)، ص 389، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ ششم، 1365ش؛ شیخ طوسی، الفهرست، ص 442، قم، کتابخانه محقق طباطبائی ، چاپ اول، 1420ق؛ شیخ حرّ عاملی، وسائل الشیعة، ج 30، ص 428، قم، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، چاپ اول، 1409ق؛ مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، المدخل، ص 68، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق. T ...
روایتی اعلام می دارد که هیچ مؤمنی در هیچ زمانی وجود نداشته و ندارد مگر آنکه از آزار همسایگان در امان ...
هیچ کسی نیست که همسایه ای نداشته باشد.[3] [1]. شیخ طوسی، الامالی، ص 280، قم، دار الثقافة، چاپ اول، 1414ق. [2]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 2، ص 250، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق. [3]. لیس المراد به الجار المعروف فقط بل کل من یجاوره و یقاربه و رآه أو لم یر، فلیس أحد یخلو من جار ؛ مازندرانی، محمد صالح بن احمد، شرح الکافی(الأصول و الروضة)، محقق، مصحح، شعرانی، ابوالحسن، ج 9، ص 190، تهران، المکتبة الإسلامیة، چاپ اول، 1382ق. ...
آیا جمله الصلاة معراج المؤمن حدیث است؟ معراج به چه معنا است؟
وزارت ارشاد اسلامی، چاپ سوم، 1422ق؛ قمی نیشابوری، نظام الدین حسن بن محمد، غرائب القرآن و رغائب الفرقان، محقق، عمیرات، شیخ زکریا، ج 1، ص 114، بیروت، دار الکتب العلمیه، چاپ اول، 1416ق؛ نخجوانی، نعمت الله بن محمود، الفواتح الالهیه و المفاتح الغیبیه، ص 19، مصر، دار رکابی للنشر، چاپ اول، 1999م. [2]. مجلسی، محمد تقی، روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه، محقق، مصحح، موسوی کرمانی، سید حسین، اشتهاردی ...
روایتی وجود دارد که زنازادگان را مصداق آیه 179 سوره اعراف دانسته که اعلام می دارد که افرادی از انسانها ...
...، ج 25، ص 34، قاهره، مکتبة ابن تیمیة، چاپ دوم، 1415ق. [11]. مسند الإمام أحمد بن حنبل، ج 45، ص 596، پاورقی. [12]. وفیات الاعیان، ج 2، ص 12. [13]. ر.ک: برقی، احمد بن محمد بن خالد، المحاسن، محقق و مصحح: محدث، جلال الدین، ج 1، ص 108، قم، دار الکتب الإسلامیة، چاپ دوم، 1371ق؛ شیخ صدوق، علل الشرائع، ج 2، ص 564، قم، کتاب فروشی داوری، چاپ اول، 1385ش؛ ابن بابویه، علی بن حسین، الإمامة و ...
آیا توصیه شده که؛ خوب است جوانان مانند پیران باشند، اما پیران نباید مانند جوانان رفتار کنند ؟!
کُهُولِکُمْ مَنْ تَزَیَّا بِزِیِّ شَبَابِکُم ؛ دیلمی، حسن بن محمد، ارشاد القلوب إلی الصواب، ج 1، ص 41، قم، الشریف الرضی، چاپ اول، 1412ق. [2]. ر.ک: شیخ صدوق، معانی الاخبار، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، ص 401، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ اول، 1403ق؛ طبرسی، علی بن حسن، مشکاة الأنوار فی غرر الأخبار، ص 170، نجف، المکتبة الحیدریة، چاپ دوم، 1385ق. T ...
آیا دعای مقاتل بن سلیمان و ثواب آن، که برای برآورده شدن حاجت نقل شده، معتبر است؟
الأمان الواقیة و جنة الإیمان الباقیة)، ص 292 – 293، قم، دار الرضی (زاهدی)، چاپ دوم، 1405ق. [2]. قمی، شیخ عباس، کلیات مفاتیح الجنان، ص 113، قم، اسوه. [3]. زرکلی، خیر الدین، الاعلام، ج 7، ص 281، بیروت، دار العلم للملایین، چاپ پانزدهم، 2002م. [4]. علامه حلی، خلاصة الأقوال، ص 260، قم، دار الذخائر، 1411ق؛ حسینی تفرشی، سید مصطفی بن حسین، نقد الرجال ، ج 4، ص 412، قم، مؤسسه آل البیت(علیهم السلام) ، چاپ اول، 1418ق. ...