پنجشنبه ۰۶ اردیبهشتساعت ۱۰:۴۷Apr 2024 25
جستجوی پیشرفته

خبرهای العالم 5 مرداد 1397 - fa.alalam.ir

العالم 29 اسفند 1393 العالم 29 اسفند 1394 العالم 30 اسفند 1395 العالم 29 اسفند 1396 العالم 31 فروردین 1397 العالم 31 اردیبهشت 1397 العالم 31 خرداد 1397 العالم 31 تیر 1397 العالم 31 شهریور 1397 العالم 30 مهر 1397 العالم 30 آبان 1397 العالم 24 آذر 1397 العالم 1 مرداد 1397 العالم 2 مرداد 1397 العالم 3 مرداد 1397 العالم 4 مرداد 1397 العالم 5 مرداد 1397 العالم 6 مرداد 1397 العالم 7 مرداد 1397 العالم 8 مرداد 1397 العالم 9 مرداد 1397 العالم 10 مرداد 1397 العالم 11 مرداد 1397 العالم 12 مرداد 1397 العالم 13 مرداد 1397 العالم 14 مرداد 1397 العالم 15 مرداد 1397 العالم 16 مرداد 1397 العالم 17 مرداد 1397 العالم 18 مرداد 1397 العالم 19 مرداد 1397 العالم 20 مرداد 1397 العالم 21 مرداد 1397 العالم 22 مرداد 1397 العالم 23 مرداد 1397 العالم 24 مرداد 1397 العالم 25 مرداد 1397 العالم 26 مرداد 1397 العالم 27 مرداد 1397 العالم 28 مرداد 1397 العالم 29 مرداد 1397 العالم 30 مرداد 1397 العالم 31 مرداد 1397 
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۱۵:۳۸    
توهین و تهدید دونالد ترامپ با هشدارهای صریح سردار سلیمانی مواجه شد. سردار سلیمانی روز پنجشنبه رئیس جمهور آمریکا را به خاطر توئیت توهین آمیزش علیه کشورمان شماتت کرد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۱۰:۱۵    
پس از سخنان سردار سلیمانی درباره پوشک بزرگسال سربازان آمریکایی، تصاویر این پوشک ها در فضای مجازی دست به دست شد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۹:۰۰    
روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه اعلام کرد: این وزارتخانه هیچ دخالتی در صدور روادید و نحوه انجام آن توسط سفارتخانه های خارجی ندارد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۸:۲۵    
سایپا تواتست با تفاضل گل بیشتر در پایان هفته اول لیگ برتر فوتبال، بر صدر جدول تکیه زند.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۸:۲۵    
بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده، حدود 2.5 میلیارد نفر در جهان حداقل از یکی از اپلیکیشن های توسعه داده شده توسط فیس بوک نظیر واتس اپ و اینستاگرام استفاده می کنند.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۷:۳۱    
کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال به دلیل فرار مالیاتی، به پرداخت جریمه نقدی به ارزش 3 میلیون و 200 هزار یورو (3 میلیون و 700 هزار دلار) و 24 ماه حبس محکوم می شود.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۶:۳۱    
منابع خبری بامداد شنبه از حمله جنگنده های ائتلاف عربستان به چند شهر یمن خبر دادند.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۳:۲۱    
سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق با حمایت از نقطه نظرات مرجعیت عراق عنوان داشت: فرمایشات، رویکردها و نقطه نظرات مطرح شده از سوی مرجعیت عالی دینی درخصوص اوضاع کنونی و خطرهای دربرگیرنده کشور ...
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۰:۴۶    
یک مرزبان حین خدمت رسانی به مرزبانان و پاسداری از مرزهای جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۲۳:۱۶    
موشک شلیک شده از هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی، به یکی از پست های بازرسی نیروهای مقاومت در شرق نوار غزه اصابت کرد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۲۳:۱۶    
کنگره آمریکا طرحی را در دست بررسی دارد که کمک های آمریکا به نهادی است که مسئولیت امدادرسانی و تأمین تسهیلات و کمک های انسانی برای پناهندگان ثبت شده فلسطینی را بر عهده دارد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۲۳:۱۶    
طولانی ترین ماه گرفتگی قرن در حالی آغاز شده است که تا پایان عمر دیگر نمی توان خسوفی به این طولانی مدتی را تماشا کرد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۲۲:۵۶    
خبرنگار شبکه خبری العالم در یمن گزارش داد که پیشروی مزدوران آل سعود امارات در جبهه قانیه در استان البیضاء در جنوب شرق یمن خنثی شد که تلفات انسانی و خسارات مادی زیادی به مزدوران وارد شد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۲۲:۳۱    
امشب طولانی ترین ماه گرفتگی قرن رخ می دهد و تا پایان عمر دیگر نمی توان خسوفی به این طولانی مدتی را تماشا کرد ...
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۲۲:۲۱    
وزارت خارجه روسیه روز جمعه درباره درگیری نظامی در فضا هشدار داد و گفت چنین درگیری ای به اندازه مسابقه سلاح های هسته ای خطرناک است.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۲۲:۱۶    
نخست وزیر عراق از توصیه ها و درخواست مرجعیت دینی این کشور برای تسریع در تشکیل دولت جدید استقبال کرد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۲۲:۱۶    
خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که مردم فلسطین نسبت به حق بازگشت متعهد بوده و بدون تسلیم هر روز ضد رژیم اسراییلی می جنگند.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۲۲:۰۶    
شامگاه پنجشنبه در پی بروز کسالت برای آیت الله مکارم شیرازی در حین اقامه نماز مغرب در حرم رضوی، نماز قطع شد، که به حمدلله حال عمومی ایشان خوب است.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۲۱:۴۶    
این روزها تبعه آمریکایی، به یکی دیگر از مسائل تنش زا در روابط واشنگتن- آنکارا تبدیل شده است تا جایی که ترامپ با استفاده از همین مسئله تهدید به تحریم را به صورت جدی بیان می کند.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۲۱:۴۶    
حجاج ایرانی بیت الله الحرام مراسم دعای کمیل را نزدیک حرم نبوی در مدینه منوره برگزار نمودند.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۲۱:۱۱    
مردم ترکیه دیدگاه های متفاوتی درباره تصویب قانون جدید مبارزه با تروریسم در این کشور 6 روز پس از رفع وضع فوق العاده دارند.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۲۰:۳۵    
وزارت امور خارجه چین امروز (جمعه) به تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا علیه سوریه به بهانه آنچه واشنگتن برنامه تسلیحات شیمیایی می نامد، واکنش نشان داد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۲۰:۰۰    
کاخ سفید در واکنش به صحبت رئیس جمهور روسیه درباره دعوت او از همتای آمریکایی برای سفر به مسکو گفت که دونالد ترامپ در صورت دریافت دعوت رسمی، مشکلی با انجام این سفر ندارد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۲۰:۰۰    
مدیر اجرایی شرکت خودروسازی رنوی فرانسه گفت، این شرکت احتمالا به منظور تبعیت از تحریم های آمریکا فعالیت خود در ایران را متوقف خواهد کرد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۲۰:۰۰    
شیخ عبدالمهدی الکربلایی نماینده مرجعیت عالی در کربلای مقدس در خطبه نماز جمعه امروز به رهبران سیاسی، حکومت و مجلس نمایندگان نسبت به اتخاذ راهکار بی سابقه و تفویض اختیارات به مردم برای تحمیل اراده شان ...
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۹:۴۶    
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در واکنش به ادعای یک رسانه استرالیایی مبنی بر همکاری اطلاعاتی این کشور با آمریکا برای تدارک اقدام نظامی علیه ایران ...
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۹:۳۱    
با آغاز هجدهمین راهپیمایی بزرگ بازگشت بنام جمعه "کودکان شهید ما" در شرق غزه شماری فلسطینی زخمی شدند و یک نفر شهید شده است.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۹:۲۰    
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله ای به قلم یک فیلسوف اسرائیلی نوشت که قانون هفته گذشته پارلمان اسرائیل رسما از آپارتاید حمایت می کند.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۹:۰۰    
برای اولین بار هیات "شورای دمکراتیک سوریه" تحت حمایت آمریکا برای بررسی آینده این کشور، قانون اساسی، خدمات و مناطق خودمختاری در شمال سوریه و مسائل سیاسی و امنیتی راهی دمشق شد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۹:۰۰    
شهید محمد طارق دار یوسف که پس از عملیات در شهرک آدم در جنوب شرق رام الله توسط ارتش صهیونیستی به شهادت رسید، قبل از شهادت وصیت نامه ای نوشته بود.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۹:۰۰    
طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، مایک پامپئو در تماس تلفنی با وزیر خارجه ترکیه، خواستار آزادی اندرو برانسون کشیش آمریکایی زندانی در این کشور شد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۸:۴۱    
هیأتی از جنبش انصارالله و احزاب اللقاء المشترک یمن از شهر الحدیده و بندر مهم آن که اخیرا هدف حملات سعودی-اماراتی قرار گرفته بود، بازدید کرد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۸:۲۱    
دیوان بین المللی دادگستری در لاهه به طور رسمی زمان رسیدگی به شکایت دولت جمهوری اسلامی ایران از دولت آمریکا را به دلیل مغایر بودن از سرگیری تحریم ها با توافق هسته ای اعلام کرد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۷:۴۶    
روزنامه هافینگتن پست با انتشار نتایج یک نظرسنجی گزارش داد: مردم آمریکا به معنای واقعی نمی خواهند با ایران وارد جنگ شوند هرچند که معتقدند رئیس جمهور کشورشان از چنین جنگی حمایت می کند.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۷:۱۱    
وزارت دفاع الجزائر در بیانیه ای از آغاز عملیات گسترده نظامی و امنیتی در مرز تونس خبر داد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۶:۵۱    
شهر قنیطره سوریه به صورت کامل آزاد شد و پرچم سوریه برفراز این شهر برافراشته شد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۶:۵۱    
رهبر پیروز حزب تحریک انصاف که نخست وزیر آینده این کشور نیز خواهد بود: در اولین واکنش خود پس پیروزی سخنان بسیار مهمی به میان آورد که هفتاد سال پاکستان منتظر شنیدن آن بود.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۶:۳۷    
یک مقام ارشد ترکیه ای توافق با آمریکا برای آزادی زندانی خود از بازداشت رژیم صهیونیستی در ازای آزادی کشیش آمریکایی را تکذیب کرد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۶:۱۶    
از دقایقی پیش نیروهای اسرائیلی با یورش به محیط داخلی مسجدالاقصی و پرتاب گاز اشک آور به سوی نمازگزاران حمله کرده اند.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۵:۴۲    
دو شرکت آرایشی و بهداشتی "مک" و "شیسیدو" (از مشهورترین برندهای آرایشی در جهان) به همکاری خود با "سندس القطان"، وبلاگ نویس کویتی – به دنبال انتشار فیلمی از اهانت وی به کارگران فیلیپینی - پایان دادند.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۵:۳۱    
غزه امروز جمعه به عنوان بخشی از تظاهرات بازگشت و شکست محاصره آماده برگزاری نظاهرات "جمعه کودکان شهید" می شود. این برنامه ها از 30 مارس در امتداد دیوار حائل برگزار می شود.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۵:۰۰    
پس از خروج یک طرفه آمریکا از برجام به رغم مخالفت سایر طرف های امضا کنندگان این معاهده بین المللی، اتحادیه اروپا با هدف ترغیب ایران برای ماندن در برجام وعده داده که برای تضمین منافع ایران بسته اقتصادی ...
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۴:۰۹    
کمیسیون انتخابات پاکستان روز جمعه, حزب عمران خان, ستاره سابق کریکت را پیروز انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کرد, اما وی اکثریت قاطع آراء را کسب نکرده است و باید ائتلاف تشکیل دهد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۳:۴۹    
دفتر سیاسی انصار الله یمن عملیات پهپادهای یمنی در حمله به فرودگاه ابوظبی در امارات را به رهبران انقلاب و رهبران سیاسی یمن تبریک گفت.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۳:۴۹    
امیر یوسفعلی قربانی گفت: دشمنان برای ما نقشه می کشند اما ما برای آنها بازی جنگ طراحی می کنیم.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۳:۲۹    
وکیل مدافع متهم ردیف سوم پرونده ثامن الحجج که تا پیش از این به عنوان متهم فراری این پرونده، مطرح بود ...
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۲:۵۴    
سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اعمال تعرفه جدید واشنگتن به ارزش 16 میلیارد دلار بر کالاهای وارداتی چین، هر گونه مذاکره تجاری با آمریکا را بی نتیجه توصیف کرد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۲:۱۴    
رهبران کشورهای عضو "بریکس" در دهمین نشست خود در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برای مقابله با جنگ تجاری آمریکا متحد شدند و در همین راستا همکاری های مشترک خود را تقویت خواهند کرد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۱:۵۹    
فرمانده کل سپاه ریشه مشکلات جدی کشور را تفکرات لیبرالی دانست و تاکید کرد وظیفه دانشجوی بسیجی و انقلابی آگاه سازی مردم و زدودن تفکر القا شده غربی است.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۱:۵۹    
روسای جمهور چین و روسیه در حاشیه اجلاس بریکس در ژوهانسبورگ دیدار کردند.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۱:۳۹    
سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس ایران بر اساس معادله تهدید در برابر تهدید به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره تهدید ایران هشدار داد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۱:۳۹    
وزیر کشور دولت پیشبرد امور لبنان که عضو جریان سیاسی مورد حمایت عربستان است، سیاست ایران را تنش زا خواند و حزب الله را بخش اجرایی این سیاست دانست.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۱:۳۹    
ارتش سوریه گذرگاه راهبردی قنیطره را در مرزهای جولان اشغالی آزاد و پرچم سوریه را در آنجا به اهتزاز در آورد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۱:۱۹    
یگان هوایی ارتش یمن روز گذشته در یک حمله پهپادی فرودگاه ابوظبی را هدف گرفت، این حمله منجر به ایجاد اختلال در روند کارها در این فرودگاه شد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۰:۵۹    
شبکه خبری سی ان ان گزارش داد : مایکل کوهن وکیل سابق رئیس جمهوری آمریکا فاش ساخت که دونالد ترامپ در زمان کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016آمریکا از نشست محرمانه اعضای ستاد خود با طرف روس که دربرج ...
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۰:۱۹    
پلیس منهتن اعلام کرد شامگاه پنج شنبه ورود یک خودروی شاسی بلند به پیاده رو، دو مجروح برجای گذاشت.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۰۹:۵۹    
کره شمالی ظهر امروز جمعه به وقت محلی، بقایای تعدادی از سربازان کشته شده آمریکایی در جنگ کره (1950-1953 میلادی) را به آمریکا تحویل داد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۰۹:۳۹    
نخست وزیر استرالیا ادعای یک رسانه آمریکایی مبنی براینکه مقام های کابینه دولت استرالیا گمان می کنند که آمریکا تا یک ماه دیگر به تاسیسات هسته ای ایران حمله می کند، را رد کرد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۰۹:۱۹    
سخنگوی انصارالله اعلام کرد ارتش یمن دنبال بمباران نیست اما دست بسته هم نمی نشیند و از این به بعد پایتخت های اعضای ائتلاف عربی علیه یمن امن نخواهد بود.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۰۸:۵۹    
رئیس جمهور لبنان در پیامی به همتای سوری خود، کشته و زخمی شدن دهها غیرنظامی در پی جنایت فجیع داعش در سویداء را به وی تسلیت گفت.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۰۸:۵۹    
دومین روز از هفته نخست لیگ برتر فوتبال درحالی امروز (جمعه) با برگزاری 4 دیدار پیگیری می شود که استقلال با اولین بازی خود را در برابر خودروسازان ملی باید برگزار کند.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۰۸:۴۵    
عضو کمیته عالی انقلابی یمن با تأکید بر امن بودن تنگه باب المندب و دریای سرخ تصریح کرد که یمن خود را مسئول تأمین امنیت این دو منطقه می داند لذا این دو منطقه برای همه کشورها جز کشورهای متجاوز از جمله ...
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۰۸:۳۹    
رییس جمهوری چین از کشورهای عضو بریکس خواست به اتفاق جامعه جهانی، دنیایی حاکی از صلح پایدار، امنیت عمومی، رفاه مشترک، درهای باز و همبستگی ایجاد کنند و برای تحقق این شرایط بکوشند.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۰۸:۱۵    
دولت پاراگوئه اعلام کرد که هواپیمای حامل وزیر کشاورزی این کشور که پیشتر مفقود شدن آن اعلام شده بود، سقوط کرده و همه سرنشینان آن جان باخته اند.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۰۷:۵۹    
منابع سوریه اعلام کردند؛ ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع ملی تلاش تروریست های داعش برای پیشروی به سمت شهرک شبکی در حومه شرقی سویدا را خنثی کردند.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۰۷:۵۹    
گروهی از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا در نامه ای به سفیران آلمان، انگلیس و فرانسه در این کشور پیرامون تلاش برای گریز از تحریم های واشنگتن علیه ایران یا تضعیف آن هشدار دادند.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۰۷:۳۹    
روسای جمهور روسیه و ترکیه در حاشیه نشست بریکس در آفریقای جنوبی با هم دیدار و درباره سوریه و روابط دوجانبه مسکو و آنکارا تبادل نظر کردند.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۰۷:۳۹    
رئیس جمهور آمریکا با تمجید از مواضع خود در قبال کره شمالی و گفت و گوها با این کشور، گفت که اکنون رابطه ای خیلی عالی : اکنون با کیم جونگ اون رابطه ای عالی با رهبر این کشور دارد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۰۷:۳۰    
طبق گزارش تایمز ، رئیس جمهور آمریکا در فنلاند به همتای روس گفت، تا زمانی که ایران از سوریه خارج نشود، او نظامیان آمریکایی را از این کشور خارج نخواهد کرد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۰۷:۰۴    
خبرگزاری رویترز از رویت نامه دبیرکل سازمان ملل به کشورهای عضو و کارکنان این سازمان خبر داد؛ نامه ای که در آن او درباره رو به اتمام بودن منابع مالی سازمان ملل هشدار داد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۰۶:۰۹    
دولت یونان اعلام کرد که نشانه های قابل تاملی مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی بی سابقه در شرق آتن که جان ده ها نفر را گرفت، وجود دارد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۰۲:۵۳    
یک وبگاه یمنی نوشت، پهپاد صماد2 که بخشی از پالایشگاه شرکت نفتی آرامکو عربستان را به آتش کشید، صرف نظر از ضربه به امنیت اقتصادی، مسیر ولی عهد عربستان برای رسیدن به راس قدرت را نیز ناهموار کرد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۰۱:۳۷    
نماینده اتحادیه اروپا در امور برگزیت اعلام کرد که این اتحادیه اجازه استفاده از مقررات تجاری خود را به انگلیس در دوره پسا برگزیت محول نخواهد کرد.
العالم   ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۰۱:۱۲    
نظامیان این رژیم در ادامه تجاوزهای خود علیه فلسطینیان، به مرز غزه تیراندازی کردند.