چهارشنبه ۰۵ اردیبهشتساعت ۰۰:۳۱Apr 2024 24
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 14 اردیبهشت 1398 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 دی 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1398 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 2 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 3 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 4 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 5 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 6 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 7 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 8 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 9 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 10 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 11 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 12 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 13 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 14 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 15 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 16 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 17 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 18 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 19 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 20 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 21 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 22 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 23 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 24 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 25 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 26 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 27 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 28 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 29 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1398 
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۵:۲۰    
سخنگوی سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از آغاز برنامه ریزی برای نمایشگاه کتاب 33 پس از پایان نمایشگاه کتاب 32 خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۵:۲۰    
براساس آمار نشر سال 1397 چند شاخص از جمله سهم کتاب های کمک آموزشی، ادبیات و کودک و نوجوان و همچنین شمارگان کتاب های کمک درسی قابل توجه است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۵:۱۰    
هادی خانیکی گفت: صحبت از امید در جامعه خوش خیالی نیست، بلکه می توان از طریق آن مشکلات غیرقابل کتمان جامعه را با ایجاد ظرفیت های بزرگی برای روی پای خود ایستادن حل کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۴:۰۶    
دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: در طول 20 دوره برگزاری همایش کتاب سال حوزه، آثار بیش از 600 نویسنده به عنوان اثر برتر شناخته و مورد تقدیر قرار گرفته است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۲:۰۲    
دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کارگروه کاغذ با اشاره به تلاش ها برای بهبود وضعیت بازار کاغذ گفت: حدود 6 هزار تن کاغذ روزنامه ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۲۰:۱۳    
کارشناسان و نویسندگان معتقدند انبوه کتاب های کودک و نوجوانی که از سوی ناشران تولید می شود، بی کیفیت و بازاری است و روی درصد کمی از آنها فکر شده و این مساله انتخاب را برای خانواده ها سخت کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۵:۲۳    
بررسی پرفروش ترین کتاب های کودک و نوجوان و شلوغ ترین غرفه ها حاکی از آن است که فروش آثار ترجمه بر آثار تالیفی غالب است و میزان استقبال از غرفه ناشرانی که حجم بیشتر آثارشان در حوزه ترجمه است ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۵:۲۳    
کتاب های عامه پسند روان شناسی در ایام محدود نمایشگاه نیز با پرکردن پیشخوان غرفه های ناشران حاضر در مصلی و بعضا به کارگیری راه کارهای تبلیغاتی عملا فرصت دیده شدن آثار جدی تر روان شناسی را از ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۵:۲۳    
مائده مرتضوی گفت: وقتی آماری از فروش کتاب هایی که در فضای مجازی تبلیغ می شوند به دست می آوریم می بینیم که نسبت مستقیم با یکدیگر دارند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۵:۲۳    
نمایشگاه کتاب فرصت خوبی است تا انبوه کتاب ها، سوژه ها و عناوین جدید را ورق بزنیم و دریابیم چه قدر کتاب با نگاه نو منتشر شده است ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۵:۱۸    
رئیس شبکه روستاهای دوستدار کتاب کشور از تلاش برای جذب اعتبارات از وزارت کشور برای روستاهای دوستدار کتاب خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۵:۱۸    
کتاب قهرمانان تاریخ اثر ویل دورانت با ترجمه زرین فنائیان از جمله کتاب های مورد توجه کتابدوستان در بازدید از غرفه انتشارات بنگاه ترجمه و نشر کتاب بود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۵:۱۸    
مهدی اسماعیلی راد در آخرین نشست خبری رئیس نمایشگاه کتاب تهران از بررسی 298 گزارش تخلف و محرومیت 49 ناشر از نمایشگاه دوره سی و دوم خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۵:۱۳    
مشاور قائم مقام سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تهران به لحاظ اجرایی و محتوای در حال پوست اندازی است ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۵:۰۸    
در حالی که نمایشگاه سی ودوم به پله انتهایی خود رسیده است برخی مخاطبان کتاب های علمی معتقدند تفکیک موضوعی باید با دقت بیشتری انجام شود کتاب های مشابه علمی در بخش های دیگر هم یافت می شود و این کمی گیج ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۵:۰۸    
مدیر فروش انتشارات مروارید، با اشاره به مصائب تامین کاغذ برای انتشار کتاب، گفت: گرانی کاغذ و کتاب انتخاب های مردم هوشمندانه تر کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۵:۰۳    
بهروز انوار نویسنده و منتقد ادبی معتقد است: بحث اصلی در داستان اقلیمی، آداب، رسوم و فرهنگ آن اقلیم است. اگر مولفه های فرهنگی را در تهران بکاویم، می توانیم درباره تهران داستان اقلیمی بنویسیم.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۴:۵۸    
هم زمان با برپایی سی ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان اعضای گروه تحریریه انتشارات کودانشا ژاپن بود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۴:۵۳    
کیوان عبیدی آشتیانی معتقد است ترجمه تالیف را ارتقا می دهد و می گوید: نویسندگان ما نمی توانند رقابت کنند، اینکه ما در ایران بنشینیم و برای یکدیگر دست بزنیم و هورا بکشیم، فایده ای ندارد ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۴:۴۸    
اینجا مصلای تهران است؛ صدای مشکلات ما را از محل برگزاری سی ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می شنوید.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۴:۱۳    
مدیر کمیته علمی فرهنگی بخش ناشران آموزشی گفت: برخی سازمان ها و نهادها همچنین مدارس و دانشگا ه ها زمانی که به نمایشگاه می آیند توجهی به نشست ها ندارند و بیشتر به دنبال گرفتن عکس یادگاری هستند
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۴:۱۳    
مهدی رجبی معتقد است برخی ناشران فقط به جنبه تجاری کار توجه می کنند و به فکر تولید کتاب مفید نیستند و کتاب ها را به ضرب و زور تخفیف می فروشند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۴:۰۸    
به گفته مدیر فروش نشر چشمه، مشکلات ناشران برای نمایشگاه محدود به کمبود نور و فضای اختصاص داده شده به غرفه ها نیست؛ نیاز است تا مشکلات بنیادی این نمایشگاه رفع شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۴:۰۳    
نعمتی گفت: درخصوص دستمزد و قیمت ارسال کاغذ، برای حمایت از کتاب رویکرد فرهنگی داریم؛ همانطورکه حضور ما در نمایشگاه توجیه اقتصادی ندارد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۳:۵۸    
هیأت داوران جایزه مهرگان به لغو نشست های ادبی و علمی دبیرخانه جایزه مهرگان در نمایشگاه کتاب تهران اعتراض کردند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۳:۵۳    
رئیس سی و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در آخرین نشست خبری این دوره از نمایشگاه با اشاره به مشکلات تامین بودجه گفت: به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۳:۵۳    
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فعالیت های این مجموعه در ساماندهی راسته های کتابفروشان، گفت: برای تقویت طیفی از فعالیت ها که به تقویت راسته کتابفروشی کمک می کند ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۳:۲۳    
مژده الفت گفت: جدیدترین آثاری که از نویسندگان ما در ترکیه ترجمه شده است سووشون دانشور و سه تار آل احمد است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۳:۰۸    
امیرعلی نعمت اللهی، عرضه کتاب های صوتی را با توجه به فضای رسانه، یک نوآوری و ابتکار مناسب برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب خوانی عنوان کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۳:۰۳    
میرجلال الدین کزازی، چهره مطرح و پیشکسوت عرصه ادبیات در سخنانی گلایه آمیز به بی توجهی مردم و نیز مسئولان در کرمانشاه به مفاخر فرهنگی و به ویژه ادبی این دایر به شدت تاخت.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۲:۵۳    
سید علی موسوی گفت: تا قبل از کتاب راه بی سرانجام، مطالعات مربوط به این حوزه تحت تاثیر مورخانی مانند کسروی بود و در عمل آنچه که در آثار مختلف مربوط به آن ایام درباره نقش آسوریان می آمد به نوعی تکرار ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۲:۴۳    
امیرمهدی حقیقت که مجموعه داستان آتش بازی ریچارد فورد را به تازگی ترجمه و منتشر کرده معتقد است او همسنگ و هم سطح ریموند کارور و توبیاس وولف است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۱:۴۸    
آموزش و ارتقای سواد مالی دانش آموزان، در دومین سمینار راهکارهای ارتقای مدارس غیردولتی بررسی شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۱:۴۳    
کتابخانه و موزه ملی ملک نشست نقد و بررسی کتاب نامه هایی به ناصرالدین شاه؛ مجموعه ای از عرایض متضمن اوامر شاه به امین السلطان را برگزار می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۱:۴۳    
علی احمدی، مدیر مسئول انتشارات هزار کرمان معتقد است، بازار کتاب های تاریخی در اختیار رمان های تاریخی است و در این میان پژوهش های تاریخی غریب افتاده اند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۱:۲۸    
محمود ملکی راد، محقق و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از عرضه دو عنوان کتاز تازه خود در نمایشگاه امسال کتاب تهران خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۱:۲۸    
اسحاق جهانگیری، هم زمان با اولین ساعات آغاز به کار آخرین روز از سی و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در این مصلای اما م خمینی(ره) حاضر شد و در جمع خبرنگاران از برگزاری نشست مشترک با وزیر ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۱:۲۸    
با برگزاری مجمع عمومی انجمن ادبی خوزستان و انتخابات برای تعیین دبیر این انجمن، بهمن ساکی جای خود را در این مسئولیت به غلامرضا موسوی داد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۱:۲۳    
هر سال در آمریکا اتحادیه ناشران دانشگاهی این کشور مسابقه ای برای تقدیر از بهترین کتاب در رشته های مختلف برگزار می کند. یکی از این رشته ها بهترین طراحی جلد است که طرفداران زیادی دارد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۱:۲۳    
در دویست و هشتاد و ششمین آیین نکوداشت شاعر و عارف شهیر ترکمن ایرانی با حضور وزیر کشور در روستای آق توقای (مدفن فراغی) شهرستان مراوه تپه از کتاب گزیده اشعار مختوم قلی فراغی رونمایی شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۱:۲۳    
وحید سهرابی فر عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در هفتاد و سومین نشست علمی مدرسه دراماتورژی قرآن کریم ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۱:۲۳    
فروش خاطرات علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با عنوان گذری در تاریخ در نمایشگاه کتاب تهران به پایان رسید، ابن کتاب برای چاپ دوم در دست ویرایش و افزودن جزئیات جدید است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۱:۲۳    
والدین آمریکایی می گویند کتاب های زیادی مثل این کتاب شعر در آمریکا منتشر می شود که خشم و خشونت را در میان کودکان ترویج می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۱:۱۳    
نیکولا ملیسین، ایرانشناس درباره وضعیت مطالعات ایرانشناسی در ایتالیا می گوید: تمرکز اصلی پژوهشگران ایتالیایی بر خاورپژوهی و کشورهای عرب زبان است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۱:۰۸    
اکثر ناشران استان قم که به نمایشگاه کتاب تهران آمده بودند، از متعادل نبودن قیمت کاغذ و در نتیجه افزایش قیمت کتاب ناراضی اند و به همین میزان از کمیت گرایی در تخصیص غرفه ها گلایه مند هستند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۰:۳۳    
کتاب های شعر که در ابتدای دهه 90 با اقبال قابل توجه مخاطبان همراه بود، این روزها بازار کم رونقی دارد؛ از این رو به سراغ ناشران کتاب های شعر رفتیم تا از وضعیت بازار پرفروش های شعر باخبر شویم.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۰:۲۳    
مهدی غبرایی می گوید: تجربه زیسته نویسندگان ایرانی، معمولا محدود است. پر و بال تجربه بسته است. و تجربه غیر مستقیم که از طریق فیلم و کتاب ها به دست می آید و یا شگردهایی که می تواند از دیگران بیاموزد را ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۰:۱۸    
در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب بیش از 80 مذاکره انجام که منجر به فروش، خرید و تبادل 20 حق رایت شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۰:۰۸    
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب، گفت: یکی از مشکلات حوزه معماری و شهرسازی خلق نظریه و کتاب های خوب است که معمولا به ندرت و در دوره زمانی بلندمدتی اتفاق می افتد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۰۰:۲۳    
مجله نیویورک تایمز به روال معمول هفتگی خود لیست آثار پرفروش را منتشر کرده است. این هفته جایی که خرچنگ ها آواز می خوانند نوشته دِلیا اُوِنز موفق شد بار دیگر در رتبه نخست پرفروش ها قرار بگیرد ...