جمعه ۳۱ فروردینساعت ۱۹:۱۵Apr 2024 19
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 17 اردیبهشت 1398 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 دی 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1398 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 2 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 3 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 4 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 5 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 6 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 7 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 8 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 9 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 10 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 11 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 12 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 13 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 14 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 15 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 16 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 17 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 18 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 19 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 20 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 21 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 22 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 23 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 24 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 25 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 26 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 27 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 28 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 29 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1398 
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۰۹:۴۵    
پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کتاب مدیریت آب، انرژی و پسماند در هتل ها را منتشر کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۳:۳۰    
همایش دین و انسان از دیدگاه شهید مطهری (ره) به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۰۹:۲۵    
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این بنیاد با هدف ارتقای فعالیت های نخبگانی در حوزه زبان و ادبیات فارسی و تجلیل از بزرگان ادب فارسی، فرآیند شناسایی و پشتیبانی اجتماعات ادبی را آغاز کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۵:۳۶    
فراخوان شانزدهمین جشنواره نقد کتاب منتشر شد؛ بنابراین فراخوان علاقه مندان می توانند تا 31تیرماه آثار خود را به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۵:۲۶    
سائول بلو نویسنده آمریکایی کانادایی تبار تنها نویسنده ای است که سه بار برنده جایزه کتاب ملی آمریکا شده است. نکته های نویسندگی بلو به طور حتم برای هر نویسنده جوانی کاربردی خواهد بود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۵:۲۱    
نشست نقد و بررسی کتاب سنگی که نیفتاد در فرهنگسرای خورشید تابان شهرستان گرمسار برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۵:۲۱    
بن کارت های الکترونیکی خرید کتاب اهالی قلم در حال حاضر غیرفعال است و در صورت فعال شدن از طریق موسسه خانه کتاب اطلاع رسانی خواهد شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۵:۰۶    
بدیع الزمان فروزانفر را از چهره های نامدار ادبیات و تاریخ ادبیات فارسی در ایران می شناسند؛ کسی که بیشتر عمرش را صرف تحقیقات علمی در حوزه های ادبی و عرفانی کرد و به ویژه در مولوی شناسی ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۴:۴۶    
کتاب تاریخ درخشان آل سعود! ، چند نما از تاریخ طولانی آل سعود را به روایت جعفر البکلی؛ روزنامه نگار لبنانی به تصویر می کشد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۴:۴۶    
نیکنام با بیان اینکه نمی توان زمان دقیقی برای بازگشایی کتابخانه پارک شهر اعلام کرد، گفت: فضای کتابخانه برای کودکان، نابینایان و محققان بازسازی شده و کتاب های مخازن کتابخانه افزایش یافته است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۴:۴۱    
رئیس اتحادیه لیتوگرافان با اشاره به احتمال بحران زینک در کشور گفت: تعرفه گمرکی هر مترمربع تعرفه زینک بر مبنای دلار حدود 2 دلار و 80 سنت است ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۴:۴۱    
موسسه نهج البلاغه، یک هزار نسخه از کتاب دو زبانه برگزیده ای از نهج البلاغه را به کشور افغانستان و 700 نسخه از ترجمه فارسی این کتاب را برای مستبصرین جنوب کشور ارسال کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۴:۴۱    
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: کمپانی های تئاتری همواره شخصی را در گروه خود دارند که با عنوان دراماتورژ از ایده تا اجرای هر نمایش را طرح ریزی می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۴:۴۱    
قدیمی ترین قرآن جهان منسوب به حضرت علی (ع) ظهر امروز سه شنبه اول ماه مبارک رمضان در موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی رونمایی شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۴:۴۱    
به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، اطلاعات کتابشناسی آثار منتشر شده پیرامون روزه و ماه رمضان در یک سال اخیر در قم را مرور کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۴:۳۶    
باغ کتاب تهران با برنامه های مختلف فرهنگی، ازجمله ویژه برنامه شبگرد ، در شب های ماه مبارک رمضان، پذیرای مردم تهران خواهد بود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۴:۳۶    
جعفری گفت: در نمایشگاه کتاب همراه با مذاکره برای تبادل حق رایت کتاب ها، به دنبال یافتن مترجم برای ترجمه آثار از زبان اصلی بودیم.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۴:۳۱    
در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران نام هشت نویسنده حوزه ادبیات بیش از سایر اهالی قلم از سوی مردم جست وجو شده است و نگاهی به این اسامی نشان می دهد که کفه ترازو به شدت به سمت پیشکسوتان اهل قلم سنگینی ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۳:۲۶    
دومین کتاب نمایش نامه های معاصر فارسی به زبان ارمنی با ده نمایش نامه از نه نمایش نامه نویس ایرانی منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۲:۵۱    
کتاب فیلمنامه پشت دیوار سکوت همزمان با پخش نسخه نمایش خانگی رونمایی شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۲:۳۶    
مهشید مجتهدزاده، از ساده نویسی و بازنویسی غرور و تعصب ، جین ایر و رابینسون کروزو برای نوجوانان خبر داد و گفت این کتاب ها از سوی نشر پنجره منتشر شده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۲:۳۱    
نگاهی به آمار کمیته اطلاعرسانی سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دربردارنده اسامی و اطلاعات جالبی از دنیای نشر است ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۲:۳۱    
امیرعلی نعمت اللهی، با بیان این مطلب که به شدت با اجبار دانش آموزان برای خرید کتاب های کمک آموزشی و کنکور مخالف هستیم، به جریان بازرسی های رسمی و غیر رسمی از مدارس برای پیگیری این موضوع اشاره کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۲:۲۶    
رمان وضعیت بی عاری اثر حامد جلالی در جلسه ماهانه حوزه هنری قم با عنوان عصرانه داستان نقد و بررسی می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۲:۲۶    
رمان به نام یونس داستان یک روحانی است که برای تبلیغ در ماه رمضان به یکی از روستاهای دورافتاده سفر می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۲:۱۶    
هم اندیشی طراحان جوان ایرانی و متخصصان این حوزه برای تولید اسباب بازی مبتنی بر متون کهن و اشعار فارسی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۲:۱۱    
مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه کتاب با بیان اینکه از سه میلیارد یارانه بخش خارجی فقط نیمی از آن مصرف شد، گفت: تخصیص یارانه نیاز به بازنگری دارد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۲:۱۱    
آئین اختتامیه نخستین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، در خانه اندیشمندان علوم انسانی تهران برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۱:۵۷    
مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب با بیان اینکه کتاب های ناشران باید ارزش گذاری محتوایی شود، گفت ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۱:۴۷    
نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی گرمسار در سال جاری به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر نهمین جشنواره کتاب خوانی رضوی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۱:۴۷    
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در جمع هنرمندان استان لرستان، گفت: بیمه پایه اهالی فرهنگ و هنر مناطق سیل زده پلدختر و معمولان به مدت یک سال از سوی صندوق اعتباری هنر رایگان است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۰:۳۷    
به گفته وکیلی امسال برنامه های سرای ملل در جنبه های کیفی تقویت و برنامه ها تخصصی تر دنبال شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۰:۲۲    
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بشرویه از رونمایی از 10 عنوان کتاب در ششمین دوره جشنواره ادبی استاد بدیع الزمان فروزانفر خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۰:۲۲    
اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره کاما 31 شهریور را به عنوان آخرین مهلت ارسال اثر به دبیر خانه تعیین کردند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۹:۴۲    
نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، علاوه بر مکانی برای معرفی و عرضه کتاب ناشران، محلی برای برنامه های جنبی دیگری هم هست که باید دید این برنامه ها برای نمایشگاه مفید است یا خیر؟
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۹:۳۷    
کرم حبیب پور گتابی (استادیار جامعه شناسی دانشگاه خوارزمی) معتقد است که وجود تفاوت بخشی از ذات هر گفتمان است و کلاس درس تجربه ای برای دختران و پسران است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۹:۲۲    
واچسلاو کوپریانوف، شاعر، نویسنده و مترجم روسی گفت: در روسیه شعر آزاد یا به قول شما سپید رایج نبود و من نخستین کسی هستم که در این حوزه کتاب منتشر کردم؛ اتفاقی که سروصدای زیادی به پا کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۹:۰۷    
ایمتیاز آرکر، نویسنده پاکستانی-بریتانیایی افتخار بزرگ ملک الشعرایی دربار بریتانیا را رد و اعلام کرد قصد دارد بر نوشتن تمرکز کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۹:۰۲    
نگاهی به پرفروش های ناشران کتب فلسفی در نمایشگاه کتاب نشان می دهد که اقبال مخاطبان به فلسفه های مضاف بیشتر از منابع فلسفه محض یا مطلق بوده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۹:۰۲    
روزبه گیلاسیان معتقد است ما نمی توانیم به یک شدن به معنای تغییر از وضعیت کنونی به ناکجا بیاندیشیم. ما به گونه ای سترون تخیل خود را از دست داده ایم و وقتی صحبت از مدرن شدن ، پست مدرن شدن و.. ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۹:۰۲    
روزنامه واشنگتن پست با همکاری انتشارات و کتابفروشی اسکریبنر دو نسخه الکترونیک و چاپی از گزارش رابرت مولر منتشر کرده است که به پرفروش ترین کتاب آمریکا تبدیل شده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۸:۵۷    
باقی می گوید: قصد من در این کتاب این بود که نشان دهم وقتی قتلی رخ می دهد ما با صحنه ای مواجه هستیم که عقبه ای دارد و در پشت آن فرآیندهای اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، عاطفی و انسانی وسیع و عمیقی نهفته است ...