پنجشنبه ۰۶ اردیبهشتساعت ۱۹:۳۱Apr 2024 25
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 1 مرداد 1398 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 دی 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1398 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 2 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 3 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 4 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 5 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 6 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 7 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 8 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 9 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 10 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 11 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 12 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 13 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 14 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 15 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 16 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 17 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 18 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 19 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 20 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 21 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 22 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 23 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 24 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 25 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 26 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 27 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 28 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 29 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1398 
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۴ - ۱۰:۱۸    
شهردار کلانشهر اهواز گفت: ترویج کتابخوانی از اولویت های برنامه ریزی شده در عرصه فرهنگی شهرداری است تا بتوانیم از بسترها، امکانات و فضای تبلیغی شهرداری در حوزه کتابخوانی بیشتر از گذشته استفاده کنیم.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۴:۴۸    
قدیمی ترین اسناد زیارت امام رضا (ع) در سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از رونمایی شد. برات زیارت متعلق به دوره صفویه، از جمله این اسناد است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۰:۰۴    
چهارشنبه های تهران امروز (2 مرداد) به موضوع زرتشتیان تهران به میزبانی سهیل محمودی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۰۹:۴۹    
اعضای هیات انتخاب بخش صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه نویسی نهمین دوره تئاتر صاحبدلان معرفی شدند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۰۹:۰۴    
بزرگداشت جلال الدین همایی با ایجاد دو کارگروه در حوزه و دانشگاه توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اصفهان برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۰۸:۳۴    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی شائبه ایجاد شده درباره پرداخت یارانه به تعدادی از نشریات به مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد این وزارتخانه دستور داد این موضوع را با دقت بررسی و گزارش کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۰۸:۳۴    
در نشست دوره آموزشی استثنا استفاده کتابخانه ای در حقوق مالکیت فکری ضمن پیشنهاد تشکیل کمیته کتابخانه ها در وزارت دادگستری با مشارکت کتابخانه ملی ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۶:۵۶    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام هایی جداگانه از خدمات و تلاش های حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۶:۲۱    
زینب یونسی، مترجم گفت: من باور دارم که ادبیات و هنر و موسیقی؛ پل شناخت و دوستی ملت هاست. جدا از کارهای خوب و بد سیاستمداران،داستان است که ملت ها را به هم نزدیک می کنند ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۶:۰۲    
آیین معرفی درسنامه غناء و موسیقی مقام معظم رهبری، به همّت موسسه فرهنگی انقلاب اسلامی در مرکز تخصصی فقهی ولی امر در قم برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۵:۳۸    
مراسم رونمایی از کتاب چهار جلدی انقلاب اسلامی در استان سمنان به روایت اسناد ساواک با قرائت پیام رئیس جمهوری و در حضور وزیر اطلاعات و مسئولان استانی در تالار امیر کبیر دانشگاه سمنان برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۵:۲۸    
برنامه رویای کاغذی امشب به معرفی و خوانش بخش هایی از کتاب رمان کیمیا خاتون نوشته سعیده قدس می پردازد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۵:۲۳    
مرادی: در حال حاضر حدود 80 هزار کتاب فارسی، عربی و خارجی و 764 عنوان مجله و روزنامه قدیمی فارسی، عربی و خارجی در کتابخانه ایرانشناسی نگهداری می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۴:۵۳    
قرار است اقتباس آدم های معمولی نوشته سالی رونی و برنده جایزه کاستا سال 2018 توسط بی بی سی تولید شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۴:۳۳    
آذربایجان در موج خیز تاریخ نگاهی به مباحث ملّیون ایران و جراید باکو در تغییر نام اران به آذربایجان از سوی نشر شیرازه با مقدمه کاوه بیان به چاپ رسیده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۴:۲۸    
کارگاه قصه بخوانیم، کتاب بسازیم با هدف پرورش ذهن کودکان و تقویت مهارت انجام کار گروهی در کتابخانه شهدای حصارک برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۴:۱۸    
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، گفت: 68 کتابفروشی خراسان رضوی میزبان مردم در طرح تابستانه کتاب هستند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۴:۱۳    
با استقبال مردم اصفهان، این استان با فروش 31 هزار و 409 نسخه کتاب به مبلغ 8 میلیارد و 870 میلیون و 200 هزار و 82 ریال تاکنون در جایگاه دوم پرفروش ترین استان ه در طرح تابستانه کتاب 98 قرار گرفته است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۴:۱۳    
مجموعه شعر شوریدگی سروده قربانعلی فعله گری منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۴:۰۳    
شهلا انتظاریان در آیین رونمایی پنج پا فاصله بر تلاش برای استفاده حداکثری از جایگزین های فارسی اصطلاحات انگلیسی متداول، تاکید کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۳:۴۳    
جاسوسان شمس آباد بالا نوشته پریناز علیش در خانه وارطان رونمایی می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۳:۰۸    
مرادی: در حال حاضر حدود 80 هزار کتاب فارسی، عربی و خارجی و 764 عنوان مجله و روزنامه قدیمی فارسی، عربی و خارجی در کتابخانه ایرانشناسی نگهداری می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۳:۰۸    
به دلیل استقبال شاعران سراسر کشور پنجمین جشنواره شعر نیاوران با موضوعات صلح و محیط زیست و بخش آزاد تا 11 مردادماه تمدید شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۳:۰۳    
سی ودومین نشست حافظ شناسی با عنوان در ساختن با حافظ در رایزنی فرهنگی ایران در کابل برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۲:۵۸    
مدیران اجرایی مرحله منطقه ای بیست ودومین جشنواره بین المللی قصه گویی در احکامی جداگانه از سوی رییس این رویداد فرهنگی منصوب شدند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۲:۳۴    
فصلنامه صنعت ترجمه با پرونده ویژه زیر چتر نقد منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۲:۳۴    
پوستر نخستین مهرواره داستان آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۲:۲۴    
نخستین جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره چاپ با حضور محسن جوادی و اعضای شورا برگزار شد، در این نشست بر ظرفیت استان ها تاکید ویژه شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۱:۵۹    
گارنیک آساطوریان می گوید: کردها همیشه ایرانیت خودشان را حفظ کرده اند و ایران زدایی مصنوعی از قوم کرد برای خود کردها خطرناک است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۱:۲۹    
هشتمین ترجمه کتاب مرشد و مارگریتا با ترجمه حمیدرضا آتش برآب راهی بازار منتشر شد. این کتاب از سال 94 تا به امروز هفت بار ترجمه شده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۰:۵۴    
اعضای شورای سیاستگذاری مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم (مکتا) با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم دیدار و گفت وگو کردند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۰:۵۴    
عزیز شبانی، استاد دانشگاه هنر شیراز در نشست رونمایی از کتاب شعر سیاهه های سپید گفت: شاعر در این دفتر، پس از استعاره به سرزمین تشبیه گام می گذارد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۰:۳۹    
هدا حدادی، نویسنده کتاب کفش های گیلاسی گفت: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که فرهنگ مصرف گرایی بالایی دارد و فرهنگ استفاده از لوازم دست دوم حتی در قشر ضعیف جامعه کمتر دیده می شود و کودکان نمی دانند ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۰:۰۴    
نشست کنکاشی در علل قاچاق اموال تاریخی-فرهنگی (اشیاء عتیقه) در ایران در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۰:۰۴    
مجموعه غزل رقص باد صبا ، اثر سعید ناظمی در فرهنگسرای رسانه نقد و بررسی می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۰:۰۴    
پنجمین شماره دوماهنامه مفاخر ماندگار منتشر شد. در این شماره با مهدی حجت، معاون پیشین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت وگو شده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۹:۵۹    
کتاب چند کلمه حرف حساب ، راه حل هایی کاربردی در مواجهه با مشکل اضافه وزن و تبعات روحی و جسمی ناشی از آن در اختیار شما قرار می دهد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۹:۴۴    
مدیر انتشارات خانیران معتقد است مدت قرارداد میان خانه کتاب و اداره پست در مورد سامانه اینترنتی پست کتاب ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۹:۴۴    
تابستانه کتاب 98 در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود که برخی از کتابفروشی های شرکت کننده در طرح در استان قم، با اشاره به لزوم ثبت شماره ملی افراد برای بهره مندی آنها از مزایای این طرح ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۹:۳۹    
زهرا امیدی که به تازگی رمان شاه پری از او منتشر شده، معتقد است از بومی شدن می توان به جهانی شدن رسید و در کتابش فضای بومی شهر ایلام را به تصویر می کشد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۹:۳۴    
سومین شماره از دوفصلنامه تخصصی شفای دل ، ویژه بهار و تابستان 98 با مطالبی تحلیلی در حوزه ادبیات معاصر و کهن منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۹:۲۴    
کتاب الگوها و روش شناسی های سطوح برین برای سیستم های اطلاعاتی نوشته پدرو ایسایاس و تومایس عیسی از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) منتشر می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۹:۲۴    
بر اساس توافق نامه سازمان امور مالیاتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنف نشر و کتابفروش به صرف ارائه اظهارنامه می تواند از معافیت (یا مالیات با ضریب صفر) استفاده کند...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۹:۱۹    
کارشناس میز تاجیکستان در موسسه فرهنگی اکو می گوید: جای تاسف دارد که ما هنوز یک انتشارات مشترک نداریم. یعنی انتشاراتی که فقط مختص ایران و تاجیکستان باشد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۹:۱۴    
عضو کمیسیون بازرسی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: برخی صنوف وابسته به نشر، به ناشران خدمات می دهند اما اختلافات و مشکلاتی که ناشران با آن ها دارند عموما مدت ها لاینحل باقی می ماند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۹:۱۴    
لفظ آشنایی برای سنت بسیار پیچیده ای مانند پدیدارشناسی، کلمه غریبی نیست و اساساً با ماهیت خود پدیدارشناسی گره می خورد ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۹:۰۴    
مدیر کتابفروشی شهر کتاب قزوین گفت: اجرای طرح تابستانه کتاب و تخفیف های آن موجب شده است مشتریان به جای خرید یک کتاب بتوانند کتاب های بیشتری خریداری کنند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۸:۴۴    
دامیان بار کتابفروش لندنی در یادداشتی می نویسد: کتاب فروشی ها بهتر از الگوریتم های آمازون ذائقه مردم را برای انتخاب کتاب می شناسند و به خاطر همین در مبارزه همیشگی آمازون و کتابفروشان مستقل شکستی برای ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۸:۳۹    
دلیا اُونز، نویسنده کتاب جایی که خرچنگ ها آواز می خوانند است که 44 هفته در میان پرفروش های نیویورک تایمز قرار دارد. نویسنده آمریکایی در مصاحبه ای با نیویورک تایمز از تجربیات کتابخوانی اش سخن می گوید.