سایر خبرها
...> علی اکبر شهنازی آموزش تار را از هشت سالگی نزد پدرش آغاز کرد و در مدت شش سال ردیف موسیقی ایرانی را از پدرش آموخت؛ و مدتی از محضر درویش خان بهره برد. اولین صفحه اش را با جناب دماوندی در سن 14 سالگی در بیات ترک و افشاری در تهران ضبط کرد. پس از درگذشت پدر در سال 1294، او در سن 18 سالگی جانشین پدرش شد و آموزش شاگردان پدرش را به عهده گرفت. در سال های دههٔ 1300 معروفترین نوازندهٔ تار در تمام محافل ...
...، بهرام سرلک در آن زمان مسوول امور فرهنگی شهرستان الیگودرز و محقق موسیقی بختیاری بود و همیشه به جمع آوری قطعات آوازی از پیران دهات اطراف مشغول بود و همچنین مادرش از نخستین معلمان و مشوقانش در راه ورود به عرصه جدی موسیقی بودند. خود درباره شروع کارش می گوید: من از 5سالگی فعالیت موسیقی ام را پیش پدرم شروع کردم؛ چون ایشان و نیز مادرم با موسیقی کاملا آشنایی دارند. وقتی 7ساله بودم در برنامه تلویزیونی شاخه طوبی حضور یافتم و قطعه ای از موسیقی محلی بختیار ...
به میرزای جلوه به تحصیل پرداخت. سیدیحیی جوان در 35 سالگی به استانبول رفت و با میرزا حسن خان دانش اصفهانی و حاجی زین العابدین مراغه ای از آزادی خواهان عصر مشروطه آشنا شد و در همین شهر با همکاری علی اکبر دهخدا، روزنامه سروش را تاسیس کرد. او 11 سال بعد در سال 1287 به تهران آمد و نماینده دوم و پنجم شورای ملی شد و چندین سفر به کشورهای اروپایی رفت. پس از انقضای دوره پنجم، دولت ...
، نوازندهٔ برجستهٔ تار و سه تار و کمانچه همچنین پژوهشگر و مدرس موسیقی سنتی ایرانی بود. او از چهره های تأثیرگذار موسیقی ایرانی بود . وی در 12 اردیبهشت 1393 درگذشت. برنامه با کاروان شعر و موسیقی به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و گویندگی مریم واعظ پور، ساعت 12:20 روی موج اف ام ردیف 106مگاهرتز و موج ای ام ردیف585 کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود. ...
کارنامه سیروس مقدم محسوب می شود. در این مجموعه زندگی دختری به نام خجسته با بازی روناک یونسی روایت می شود که در پی ناپدید شدن شوهرش احمدرضا روانه تهران شده تا خبری از او به دست آورد. روناک یونسی که چند سالیست به کانادا مهاجرت کرده است. سریال ترانه مادری، روزهای اعتراض، علت توقیف: مینا لاکانی سریال ترانه مادری به کارگردانی حسین سهیلی زاده در تابستان سال 1387 از شبکه ...
رفت و آمد داشتم، یک شعر خاص بود که مرا تسلی می داد: سفر دریایی به بیزانس9، اثر ویلیام باتلر ییتس. گرچه دوازده سال داشتم، عمیقاً با این سطر همذات پنداری می کردم: آنجا جایی برای پیرمردها نیست . شاعر می گفت که جوانان در آغوش یکدیگرند اما تو نه. تو بیرون از همۀ آن قضایا نشسته ای. یک مردِ سالخورده جز چیزی بنجل نیست/ کتی مندرس روی یک عصا، مگر آنکه/ روح کف بزند و آواز سردهد، و بلندتر آواز سردهد. ...