سایر منابع:
سایر خبرها
برنده تر از مرد بازنده
نظر ساخت هم کت چرمی مثل فیلمنامه اش است. کیفیت تصاویر، موسیقی و بازی ها کاملا استاندارد است و حتی می توان گفت که فراتر از انتظار از فیلمسازی در اولین تجربه فیلم بلندش محسوب می شود. با این حال نوآوری، ابتکار و خلاقیت خاصی هم در فیلم نمی بینیم. تقریبا تمام بازیگران در نقش هایی ظاهر شده اند که قبلا مشابهش را بازی کرده اند و به طور کلی چیزی در فیلم نیست که قبلا ندیده باشیم. فیلمی که خوب است، حتی از فیلم مرد بازنده مهدویان جلوتر است، اما درنهایت احساس ویژه ای در مخاطب برنمی انگیزد و ماندگار نمی شود. ...
/نقد فیلم های جشنواره/ بعد از رفتن ؛ تنگنای جور دیگر دیدن!
بعد از رفتن نویسنده و کارگردان: رضا نجاتی تهیه کننده: محمود بابایی بازیگران: صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی سام، پانته آ پناهی ها، بهرام شاه محمدلو و احترام برومند . سوژه در نگارش فیلمنامه و کلا ساختن هر فیلمی، نقشی اساسی و حیاتی دارد. درواقع یکی از جاهایی که "تفاوت" به عنوان یکی از لازمه های موفقیت هر اثر هنری، در فیلمسازی هم می تواند ...
عیسای دست های مبارک کت چرمی !
روایت داستان حول محور آسیب اجتماعی اعتیاد، قاچاق و فروش دخانیات توسط زنان و دختران بی سرپرست و بدسرپرست است که همه این آسیب را در سوژه های فیلم ها و سریال های قبلی جواد عزتی به یک چشم دیده اند امااین سوژه ها انقدر در جامعه زیاد هستند که برای مردم عادی نشده درست است که این آسیب ها از قدیم بوده اما خب به این صراحت در رسانه ای همچون هنر هفتم کمتر نمایش داده شده است. داستان کت ...
کهن الگوی انتقام به سبک ایرانی
داستان دچار کمبود است و همچنین برخی منطق ها نیز در لابه لای داستان گم شده است که مخاطب نمی تواند سئوالی برای پاسخ این منطق های گمشده بیابد. مثلا اینکه عیسی چگونه موفق شده در پایان قصه دو سه دختر دیگر را نیز بعنوان شاهد از کمپ خارج کند. مخاطب که در همه لحظات عیسی همراه بوده چگونه این لحظات را ندیده؟ پایان داستان هم همانی است که در این گونه فیلم ها شاهدیم: از بین رفتن آدم های بد و تبهکار و ...
نه جواد عزتی هست نه صابر ابر/ جشنواره ای با طعم عوامل فنی!/ بازگشت پورعرب به جشنواره
نفر هم برگزار شده بود؛ برگزار شد. نشست خبری اول مربوط به فیلم سینمایی بعد از رفتن با کارگردانی رضا نجاتی از کارگردانان فیلم اولی بود که در این دوره از جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی بعد از رفتن حضور پیدا کرد. تهیه کنندگی این فیلم را محمود بابایی برعهده داشته و ماجرای مردی به نام آرش را روایت می کند که بعد از مدت ها دوری به زادگاهش باز می گردد و به دنبال گمشده اش است. در این فیلم ...
کت چرمی، از هر چیزی یه ذره
یکدست و خالص خلق کند. فیلم یادآور مرد بازنده است. حضور جواد عزتی در نقش عیسی یادآور کارگاه است و تکرار مکررات. شاید شروع داستان را نسبتا خوب درنظر بگیریم اما با پایانی هجو مواجه ایم. داستان از تعدادی فیلم وام گرفته و سعی کرده مانند یک شاگرد ممتاز به همه آنان ادای دین کند. یک ذره جنوب شهر، یک ذره طعنه به قوانین، یک ذره وجود فساد و خلاصه یک ذره از هر چیزی را به عاریه گرفته تا کت چرمی ساخته شود. فیلمی ...
خستگی برای نوجوانان معنایی ندارد/ خیزش زنان تأثیر بسیار زیادی در جریان انقلاب داشته است
بازنمایی کرده اید. روایت داستان های زمان گذشته بارها تکرار شده است؛ ولی امتیاز این اثر بر دیگر آثار برای نوجوانانی که مخاطب آن هستند چیست که تصمیم گرفتید در قالب یک رمان ایده تان را پیاده کنید؟ هر داستان و روایت، از زاویه متفاوتی مطرح می شود و می تواند ابعاد مختلفی از زندگی افرادِ دوران گذشته را نمایان سازد. وقتی همه این روایت ها در کنار هم قرار بگیرند، فرد می تواند در ذهن خود تصویر جامعی از گذشته ...
معرفی کامل و نقد فیلم کت چرمی با بازی جواد عزتی
رفت که بشود از آن ها به عنوان یک اثر مطلوب و خوش ساخت سینمایی یاد کرد که مخاطب با آن همذات پنداری کند و در موقعیت تصویرسازی کند. حسین میرزامحمدی فیلمساز جوانی است که در نخستین گام و اولین فیلمش به سراغ موضوع ملتهبی رفته است که از دل جامعه اش بیرون می آید. اول مرد فیلم، شاخصه های یک قهرمان را ندارد اما تلاش می کند که عیسی فرهمند قصه اش، شبیه یک قهرمان تمام عیار باشد که نسبت به دغدغه های ...
کت چرمی سرگردان در ژانر و ناتوان در روایت
بی فایده را ندارد. حتی قصه هم توان حرکت ندارد. به همین دلیل خط روایی با دست انداز های پی درپی مواجه است. مشکل اساسی از فیلمنامه است که مسیر خودش را نمی داند به همین جهت نوع روایت منسوخ شده و الکن و بی فایده به نظر می رسد، زمانی که قصه نمی تواند تعریف شود. زمانی که فیلمساز چگونه روایت کردن سوژه ملتهب را نمی تواند داخل ژانر خود قرار دهد پس نمی توانیم متقاعد شویم که عیسی کارمند بهزیستی دغدغه رسیدگی ...
ارفاق بعد از رفتن
بعد از رفتن، فیلمی از کارگردان ارفاق که در جشنواره چهلم خوش درخشید و امید می رفت که رضا نجاتی به عنوان کارگردان این اثر در گامِ اولِ ساخت فیلم بلند هم موفق باشد ولی نشد آنچه که باید می شد. بعد از رفتن داستانی است که در داستان می ماند و هیچگاه در بازه زمانی ابتدا تا انتها به فیلم تبدیل نمی شود، رضا نجاتی در گام اولِ ساخت فیلم بلند نتوانسته به درستی قصه پردازی کند و به همین دلیل بعد از رفتن ...
سرهنگ ثریا از زاویه ای زنانه گروه منافقین را به تصویر می کشد
فیلم با موضوع منافقین با فیلم هایی، چون رد خون ، ضد و... ادامه پیدا کرد و با توجه به تنوع سوژه و توجهی که این آثار به تاریخ معاصر داشتند همچنان مخاطب خود را دارند. چهل ویکمین جشنواره فیلم فجر هم سهمی برای منافقین داشته، سرهنگ ثریا تازه ترین فیلمی است که توسط سازمان هنری رسانه ای اوج با موضوع منافقین ساخته شده است و در بخش سودای سیمرع جشنواره فیلم فجر حضور دارد. در سال های اخیر حضور زنان ...
هر چه جوایز ملی گسترده تر شوند نویسنده ها و فضای رشد آنها بالنده تر می شود
محمدکاظم اخوان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا ) درباره موضوع کتاب خود گفت: کلاس مخفی یک داستان فانتزی یا شاید فانتزی مدرن است بر اساس واقعیت های زندگی نوجوانانی که در آستانه انتخاب رشته تحصیلی هستند. من برهه ای را تجربه کردم که پسرم در چنین موقعیتی قرار گرفته بود و می خواست انتخاب رشته کند و درگیر این بود که نهایتا علاقه و آینده اش چیست. ایده داستانم از همین ماجرا به ذهنم متبادر شد. از این مسئله سوژه گرفتم که بحث انتخاب رشته در زندگی نوجوانان مهم است؛ اینکه هر دانش آموزی در آن موقعیت خاص چطور به آینده اش نگاه می کند، آی ...
سوژه رمان اسب های کور در ادبیات دینی ما بکر است
مجید ملامحمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا ) درباره موضوع این اثر گفت: اسب های کور رمانی است با موضوع محرم و عاشورا که البته سوژه آن خیلی تازه است و تا حالا در ادبیات کودک و نوجوان کار نشده. داستان درباره آن 10 نفری است که به پای اسب هایشان نعل تازه زدند تا وقتی که وارد صحنه میدان روز عاشورا شدند اسب هایشان را بر پیکرهای شهدای عاشورا از جمله اباعبدالله الحسین (ع) بتا ...
سفر کدام قهرمان؟
بعد از رفتن تم آشنایی دارد که مشابهش را در سینمای ایران و جهان کم ندیده ایم.: سفر قهرمان! اما با کنکاش در فیلمنامه و ساختار اثر در انتها از خود می پرسیم کدام قهرمان؟ فیلم، یک داستان ساده دارد با یک موضوع بسیار پیچیده: ارتباطات میان فردی. ارتباطات میان فردی فرآیندی است که طی آن اطلاعات، معانی و احساسات را از طریق پیام های کلامی و غیر کلامی با دیگران در میان میگذاریم. نکته ای که شخصیت اصلی داستان ...
آثار جشنواره فیلم فجر در کافه کتاب به نقد کشیده شد/ استقبال 6 فیلم در روز دوم جشنواره
ای فیلم بسازد. نتیجه فعالیت او ساخت فیلم کوتاه ارفاق با بازی هوتن شکیبا بود که توانست جوایز مختلفی را از جشنواره های فیلم کوتاه دریافت کند. تولید فیلم بعد از رفتن در سکوت خبری پیش رفت و به غیر از خلاصه داستانی که از سوی عوامل فیلم منتشر شده است اطلاعاتی دیگری در دسترس نیست. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: آرش بعد از مدت ها دوری به زادگاهش باز می گردد و به دنبال گمشده اش است... این ...
معرفی فیلم بعد از رفتن با کارگردانی رضا نجاتی
را از جشنواره های فیلم کوتاه دریافت کند. خلاصه داستان فیلم بعد از رفتن تولید فیلم بعد از رفتن در سکوت خبری پیش رفت و به غیر از خلاصه داستانی که از سوی عوامل فیلم منتشر شده است اطلاعاتی دیگری در دسترس نیست. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: آرش بعد از مدت ها دوری به زادگاهش باز می گردد و به دنبال گمشده اش است... این فیلم، تولید بی سروصدایی داشت و حضور محمود بابایی در ...
شوکت و شجاعت ژاله صامتی در سرهنگ ثریا
پیشین اتفاق تازه دیگری نیز می افتد که میزان اثر گذاری نقش را دو چندان نموده: صامتی این کاراکتر را با یک انگیزه و غیرتی برآمده از خود نقش بازی می کند و همه عناصر در اختیارش اعم از بدن و خصوصاً بیان را برای این مقصود به کار می بندد. نگاه کنید به تونالیته صدایش که در اکثر صحنه ها بایستی داد و چه بسا فریاد بزند که صدایش را به گوش گمشده اش برساند و یا ببینید نوع راه رفتن و حرکات اش را که نه ...
سلفی با خراب کار را دوهفته ای نوشتم!
نویسندگان به چهل، پنجاه سال قبل برگشتند و همه در آن فضا هستند. خیلی کمتر مشاهده کردم که داستانی در فضای امروزی باشد. از آنجا که کار من یک کار اقلیمی و در فضای امروزی بود، احساس کردم سوژه جدید و خوبی را انتخاب کرده ام. در خیلی از جشنواره ها اثری ارسال می کنم. گاهی اوقات می دانم که به مرحله بالاتر نمی رسد؛ چون کاملا واقفم که برای آن اثر چندان کار نکرده یا ایده ام زیاد جالب نیست. برای جشنواره خاتم هم که ...
ماجراجویی در ژانر درام/ خوش نشینی در ذهن مخاطب
بلندش را با بعد از رفتن ساخته و ثابت کرده است که می توان به او اعتماد کرد. او با تهیه کننده ای جوان (محمود بابایی) نیز در این اثر همکاری کرده است. نکته جالب توجه دیگر درباره این فیلم پایان تا حدی غیرمستقیم آن است و در زاویه های انگل دوربین آرش را در موقعیتی مردد بین ماندن و رفتن نشان می دهد که احتمال به ماندن او در ذهنیت مخاطب بر اساس پازلی که داستان قصه گوی فیلم هر تکه اش را برایش می چیند، پررنگ تر ...
روز پنجم جشنواره فجر چهل و یکم در سینما رسانه ؛ فیلم ها و حاشیه ها (+عکس)
...، احترام برومند، روشنک گرامی این فیلم که فیلم اول سینمایی نجاتی است ماجرای مردی به نام آرش را روایت می کند که بعد از مدت ها دوری به زادگاهش باز می گردد و به دنبال گمشده اش است. این فیلم را می توان یکی از فیلم های پربازیگر در این دوره از جشنواره دانست. نجاتی شاید در فیلم اول اثر مخاطب پسندی نساخته باشد اما تلاش قابل قبول و منسجمی را در اثر خود ارائه داده است. مشکل بزرگ فیلم ...
ملاقات با صابر ابر و جواد عزتی در سینما ملت
دوره از جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی بعد از رفتن حضور دارد. تهیه کنندگی این فیلم را محمود بابایی برعهده داشته و ماجرای مردی به نام آرش را روایت می کند که بعد از مدت ها دوری به زادگاهش باز می گردد و به دنبال گمشده اش است. این فیلم را می توان یکی از فیلم های پربازیگر در این دوره از جشنواره دانست، فیلمی که در آن بازیگرانی چون صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی سام، پانته آ پناهی ها ...
کاش زود خسته نشوی
انگیزاند و در نهایت به تصمیم می کشاند. ریتم و دقت و توانایی در قصه گویی مهمترین مولفه بعد از رفتن است که در ادامه با تصویربرداری تحسین شده و صحنه پردازی قابل قبول همراه و مخاطب خود را از بودن با فیلم راضی می کند. مهمترین مولفه داستان بعد از رفتن نمایشی متفاوت، ساختارمند و به دور از کلیشه از مشکلات ساختاری و روانی حاکم بر یک خانواده در موقعیت زیست امروز شهری است. مشکلاتی که نه پیچیده است ...
عطرآلود ؛ عاشقانه ای سرطانی
ادامه داشته باشد و هم ادامه نداشته باشد خوش خیم و بدخیم هم ندارد همه اش سرطان است. اثر سینمایی عطرآلود با بازی مصطفی زمانی می خواهد قصه ای عاشقانه را بر بال خیال تعریف کند اما در میانه های مسیر بال می شکند و خیال خوش عاشقانه غریبانه ترین اتفاق را رقم می زند ، علی (مصطفی زمانی) سرطان دارد و می فهمد 5 ماه بیشتر زنده نیست او حتی می خواهد جان نوزاد به دنیا نیامده اش هم بگیرد چه برسد جان خودش ...
بعد از رفتن ؛ در جستجوی یک بازگشت
توصیفات سپردن نقش اول مرد فیلم به بازیگری غیر از صابر ابر می توانست به ارتقای هرچه بیشتر آن کمک شایانی کند. با این حال می توان گفت بعد از رفتن فیلم خوبی از یک کارگردان آینده دار سینماست. فیلمی که می تواند مخاطب را با خود همراه کند و البته بر معضل کمتر مطرح شده در سینمای ایران و شاید نوعی تابوشکنی دست می گذارد؛ رحم اجاره ای و مشکلات روحی و روانی که آنچنان همه گیر نیست که در همهمه ی امروز به آن بیاندیشیم اما هست و باید به آن پرداخت. 57247 ...
نشست خبری فیلم "بعد از رفتن"| 6 آذر تازه کلید زدیم / جلوه های بصری نباید دستمال شیشه پاک کن تهیه کننده ...
- اخبار فرهنگی - به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، نخستین نشست خبری پردیس سینمایی ملت در پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر مربوط به فیلم "بعد از رفتن" یک درام اجتماعی با نگاهی تازه به مسائل روز جامعه برگزار شد. در این اثر صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی سام با هنرمندی پانته آ پناهی ها و با حضور بهرام شاه محمدلو، احترام برومند و روشنک گرامی و بازی یسنا میرطهماسب، عرفان ...
نگاهی به فیلم چرا گریه نمی کنی | تصویر شکوه زوال در طبقه شبه روشنفکر
.... اما نشان دادن مسیر به نتیجه رسیدن این تحول خود فصل دیگری است که طراحی آن همچون حرکت بر لبه تیغ است که اگر پایه این تحول به درستی گذاشته نمی شد قطعا مخاطبی که از ابتدای فیلم به مدد سوژه تازه اثر، بازی خوب بازیگران و... با فیلم همراه شده بود را پس می زد. معتمدی مبنای اتفاق داستانش را به زیرکی انتخاب کرده است. در سکانس پایانی می بینیم که او شخصیت اصلی داستان را در یک ه ...
نبوی: بخشی از کاهش مخاطبان سینما در سال های گذشته به دلیل فیلم های تلخ است
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، پنجمین قسمت از برنامه نقد سینما که ویژه برنامه چهل ویکمین جشنواره بین المللی فجر است، شب گذشته 16 بهمن ماه میزبان نویسنده و کارگردان کت چرمی بود. همچنین اکبر نبوی و سجاد نوروزی، مدیر پردیس سینمایی آزادی درباره جشنواره فجر و تاثیر آن بر اقبال تماشاگران گفتگو کردند. میز نقد دو فیلم اکران شده در روز پنجم جشنواره، کت چرمی و بعد از رفتن ، با حضور مینو ...
(22) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ کت چرمی
کت چرمی یکی از پر سر و صداترین فیلم های جشنواره امسال است که با توجه به ترکیب بازیگران و اطلاعات محدودی که از فیلم منتشر شده بود؛ توجه اهالی رسانه را به خود جلب کرد. استقبال اهالی رسانه برای تماشای این اثر در پردیس ملت، خود موید این موضوع است. بعد از تماشای این فیلم که محمدحسین مهدویان را هم به عنوان مشاور کارگردان در کنار خود دارد؛ تنها می توان گفت: باز هم تکرار... کت چرمی به سراغ یکی ...
بازگشت مردبازنده با کت چرمی ؟
می شود. حالا او در نقش قهرمان داستان می خواهد یک تنه به دل ماجرا بزند و به اصطلاح سرِ مار را بزند، اما او و آنچه این قصه روایت می کند تنها سر مخاطب را به درد می آورد. جواد عزتی در کت چرمی خواسته و یا ناخواسته همان پلیس خسته، اما سمج فیلم مرد بازنده را به تصویر می کشد. پلیسی که سازنده اش از قضا مشاور سازنده این اثر نیز هست. این تصویرسازی تاجایی پیش می رود که برخی از خصوصیات فردی هر دو ...