سایر منابع:
سایر خبرها
تلاش های فکری عبدالکریم سروش در دو دهه شصت و هفتاد چنان تأثیر اجتماعی داشت که بسیاری از تحلیلگران سیاسی، حوادث منجر به انتخابات دوم خرداد 1376 شمسی را محصول تحول فکری و فرهنگی دانستند که او در میان دانشجویان و طیف نخبگان جامعه رقم زده بود. جایگاه فکری و تأثیرگذاری وی بر نخبگان اجتماعی در ایران، سبب شد تا جریان اصلاح طلبی خود را وام دار فکری عبدالکریم سروش بداند. افول اصلاحات سیاسی در ایران و مهاجرت عبدالکریم سروش به امریکا، ضرورت بازاندیشی در دشواره های فکری و فرهنگی را برای وی بایسته کرد. باوجود تحول نسلی و تأثیرات فضای مجازی، پاسخ به پرسش ها و مسائل ایران از زاویه رویکردهای گذشته ممکن نیست. این تغییر در بستراجتماعی و افق های معنایی، همراه با زیست در دنیای غرب، عبدالکریم سروش را به تجدیدنظرطلبی در آراء و اندیشه های فلسفی و دینی واداشت. این تحول فکری، با انتقادهای بسیاری از روشنفکران دینی و سنت گرایان روبه رو شد. عالمان ...
44 تا امروز خصوصی سازی است نه مولدسازی. در سال های اخیر هم می بینید که در احکام مختلف بودجه اسم مولدسازی نوشته می شود اما منظور همان واگذاری اموال است. تاکنون عملکرد مولدسازی وجود نداشته است. *پس از نظر شما خصوصی سازی یک امر مذموم و مولدسازی یک ایده مطلوب است. قبل از صحبت بیشتر درباره مولدسازی، می فرمایید ایراد واگذاری اموال یا به تعبیری خصوص سازی در چیست؟ درباره تجربه ی خصوصی ...
را بر عهده بگیرند؛ طبق همان سازوکارها و ضوابطی که از آن صحبت کردم. 6- اشاره هائی در بیانات امام خامنه ای به نظرم مناسب آمد در وجه مشارکت جامعه ، در آخر این متن و به عنوان فصل الخطاب، بخشی از بیانات امام خامنه ای را بخوانیم (هر چند ظاهرا بعضا بحث با مصداق اقتصادی است، اما بحث مشارکت بنگاههای اجتماعی به صورت عام و مسئله عدالت مطرح است): ” و نکته ی سوم ... این است که ...
. همینجا اشاره کنم اخذ سرفصل، اخذ موضوع و مسئله مثل اخذ امر تکوینی است و هیچ ربطی به استقلال ندارد. فرض کنید مسئله ای را در شرق یا غرب عالم بسازند مثل معاملات اینترنتی. اگر ما از معاملات اینترنتی صحبت کردیم یعنی استقلال خودمان را از دست دادیم؟ خیر، اینها موضوعات است. پس اینکه تصور کنید تبویب کتب اصولی ما از کتب اهل سنت گرفته شده است ربطی به استقلال ندارد. حتی اگر شما در تحریر محل نزاع از آرای آنها ...