سایر منابع:
سایر خبرها
اتاقک گلی ؛ تار جنگ و پود عشق
در جریان فیلم درگیر کند و بازی خوبی از آن ها بگیرد. جلوه های ویژه نیز البته می توانست بهتر باشند. باید در نظر داشت برای ساخت فیلم در این موضوع رقیبان سرسختی مانند رد خون محمدحسین مهدویان را پیش رو داریم. این بر سختی کار می افزاید و از طرفی انتظار مخاطب را نیز از فیلم بالا می برد. جلوه های ویژه در برخی بخش ها قابل قبول نبود و مخاطب به خوبی متوجه ترفندهای کامپیوتری می شد و این امر تاثیر ...
بازخورد مثبت مخاطبان به آثار متنوع در روز پنجم جشنواره
نامه و سناریوی خوبی داشت و به موضوع جدیدی پرداخته بود. اتاقک گلی اثر خوبی بود و آن را دوست داشتم. این اثر فیلمی خوش ریتم و خوش ساخت بود. سوژه متفاوت، پرداخت جذاب چرا گریه نمی کنی دومین فیلمی که امروز پرده سینمای هویزه میزبان آن بود. این اثر که دومین ساخته علیرضا معتمدی است و خودش نیز در آن به ایفای نقش پرداخته است با نظرات مثبت و منفی مخاطبان همراه شد. این فیلم که پیش از ...
رسانه های حوزوی مرجع مخاطبان شوند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام محمد مهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا و تعدادی از مسئولین آن با حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان دیدار و گفت و گو کردند. حجت الاسلام والمسلمین خیاط در این نشست با اشاره به دغدغه خود نسبت به رسانه و اهمیت این عرصه، گفت: حضور یک رسانه که بتواند بدنه اجتماع را در برابر هجمه های رسانه ای خارجی تحت تاثیر قرار دهد ...
معرفی فیلم اتاقک گلی؛ خلاصه داستان، بازیگران و نقد
دوات آنلاین -فیلم اتاقک گلی اولین ساخته محمد عسگری است که در جشنوارهفجر نظر منتقدان را جلب کرد و از جمله فیلم های خوش ساخت سال 1041 محسوب می شود که حتما باید آن را تماشا کرد. خلاصه داستان فیلم اتاقک گلی فیلم اتاقک گلی به نوشته ایرنا آمیخته ای از عشق، ایثار، شجاعت، خانواده دوستی، وطن پرستی و امید است. درباره جوانی به شاهو (تورج الوند) است در منطقه اسلام آباد غرب. عاشق دختری ...
موشن گرافیک، همه آنچه لازم است بدانید.
قرار گرفتند. پیشگامان اولیه درزمینه گرافیک متحرک، طراح گرافیک و انیماتور جان ویتنی بود که اولین سکانس فیلم کامپیوتری را در دهه 1960 خلق کرد و همچنین طراح گرافیک و دانشمند کامپیوتر ایوان ساترلند را نیز می توان نام برد که اولین سیستم گرافیکی مبتنی بر کامپیوتر را در دهه 1970 خلق کرد. همچنین تاریخچه موشن گرافیک به روزهای اولیه سینما برمی گردد، جایی که از تکنیک های انیمیشن برای ساخت فیلم های ...
سینما پارادیزوی ایرانی در روز های حصر آبادان
از شاخصه های ایرانی است. از مثلث عشقی بگیر تا عشق به سینما و مقاومت در برابر دشمن تا انساندوستی ایرانیان و بسیاری شاخصه های دیگر که بدون تردید این اثر را به یکی از آثار ماندگار و پر مخاطب سینمای ایران بدل می سازد؛ و البته بازنگری مجدد در تدوین فیلم اندکی اصلاح رنگ و انجان امور فرهنگی و صد البته در نظر گرفتن زمان اکران خوب برای آن می تواند کمک موثری باشد برای فروش خوب سینما متروپل در گیشه و جذب و ...
داستان سینما متروپل برایم اتفاق افتاده است/ مگر فرهنگ کشور قابل تحریم است؟
در کلام نمی گنجد، مطرح کرد: نسخه ای که شما دیدید، در یک فرصت ده روزه آماده و موازی با آن ساخت انیمیشن، موسیقی، جلوه های ویژه و... در همین مدت انجام شده است. من در ده روز گذشته، نزدیک پنجاه بار فیلم را نگاه کردم و الان حالت اشباع به آن دارم و نمی توانم درباره بازخورد و تاثیر آن روی مخاطب حرف بزنم. کامران خلج طراح چهره پرداز نیز بیان کرد: سینما متروپل دومین همکاریم با محمدعلی باشه آهنگر ...
مسیح کردستان ققنوس وار از غریب به پرواز در آمد
توانست گوشه ای از خلاء اینگونه فیلم ها را که نیاز نسل کنونی و آیندگان است پر کند اما هنوز برای ساخت چنین فیلم های سینمایی جا دارد که کارگردان ها و نویسندگان قلم به دست، قوی وارد میدان شوند و دین خود را به ایران اسلامی ادا کنند. کارگردان فیلم سینمایی روز سوم ، با ساخت غریب یک شاهکار دیگر در عرصه فیلم های دفاع مقدس از خود به جا گذاشت. نویسنده: محمد صفری ...
نشست خبری درآغوش درخت / سینمای رنگ و زیبایی را نباید فراموش کنیم
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس، نشست خبری فیلم سینمایی در آغوش درخت روز پنج شنبه - 20 بهمن 1401- در سانس اول برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) بابک خواجه پاشا کارگردان، سجاد نصرالهی نسب تهیه کننده، محمد فکوری مدیر فیلمبرداری، رویا اکبرزاده طراح لباس، ایمان کرمیان طراح جلوه های ویژه، جواد قامتی، بابک خواجه پاشا، رایان لطفی، اهورا لطفی و روح الله زمانی از ...
شخصیت برند به چه معناست؟
مردم استفاده می کند. صدای برند شامل ویژگی هایی چون لحن، واژگان، تصاویر یا صداهای مورد استفاده در تبلیغات است که به کمک آن ها یک برند خاص به راحتی قابل شناسایی می شود. تمامی مراحلی که تاکنون برای ساخت شخصیت برند مورد بررسی قرار دادیم از لحاظ بصری بوده اند؛ اما خاطره انگیز شدن یک برند و تثبیت آن در ذهن مخاطب همیشه به ظاهر مربوط نمی شود. گاهی اوقات مخاطبان براساس نحوه بیان شما ...
چالش های به تصویر درآوردن عطر / مقدم دوست روی مان حساب باز کرد
اولین بار در چهل ویکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد. عطرآلود که محصول سازمان سینمایی سوره است، یک ملودرام عاشقانه با تقابلی از رنج، ترس و وجدان در برابر زندگی، تعلق و تعهد است که در ادامه سینمای اخلاقی مقدم دوست، چالش های یک زوج خوشبخت را در مسیر استحکام، پیشرفت و موفقیت زندگی شان تصویر می کند. ایمان کرمیان و محمد برادران مدیران جلوه های ویژه میدانی و بصری فیلم سینمایی عطرآلود ...
نگاهی به فیلم "اتاقک گلی"| عاشقانه ای در میان بمب و باروت
پرهیز از شعارزدگی و نزدیک شدن به فیلم های دهه مذکور است. برای مثال در جشنواره گذشته، فیلم موقعیت مهدی (هادی حجازی فر) یکی از فیلم های موفق و تأثیرگذار این حوزه است که توانست با اقبال عمومی آحاد مردم مواجه شود؛ فیلمی که ضمن اشاره به داستان عاشقانه مهدی باکری و همسرش، در شش پرده، داستان حضور او در عملیات خیبر را بازگو می کند. اتاقک گلی با وجود مشکلاتی که در جلوه های ویژه میدانی و بصری و نیز فیلمنامه خود دارد می تواند در تدوین مجدد و حذف چند پلان و سکانس، فیلم قابل قبول تری باشد و توجه گروه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند. انتهای پیام/ ...
غریب اقتباس نیست؟
...، حسین ابوالصدق (طراحی و ترکیب صدا)، حمید رسولیان (طراحی جلوه های میدانی)، امیر ولی خانی (طراحی جلوه های ویژه بصری) و محمد بروجردی از جمله بازیگران فیلم سینمایی غریب حضور داشتند. در ابتدای این نشست، محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم غریب گفت: سلام عرض می کنم به شما که جزو اولین بیننده های این فیلم پُر از اتفاق هستید. بارها و بارها پیشنهاد ساخت فیلم دفاع مقدسی داشتم و اعتقادم این ...
هشتمین روز جشنواره فیلم فجر (فیلم غریب)
نشست مطبوعاتیِ فیلم سینمایی غریب ساخته محمدحسین لطیفی روز پنج شنبه 20 بهمن در سانس دوم برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم برگزار شد.در این نشست، محمدحسین لطیفی (کارگردان)، حامد عنقا (نویسنده و تهیه کننده)، عبدالله عبدی نسب (مدیر فیلمبرداری)، حسین ابوالصدق (طراحی و ترکیب صدا)، حمید رسولیان (طراحی جلوه های میدانی)، امیر ولی خانی (طراحی جلوه های ویژه بصری) و محمد بروجردی از جمله بازیگران فیلم سینمایی غریب حضور داشتند. ...
عدد سازی در جشنواره فجر 41!
فراز دیلی نوشت: پروژه تحریم جشنواره فجر شکست خورد و حتی آمار مخاطبان امسال نسبت به سال های پیش افزایش یافته است؛ این ادعای تازه محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی، در حالی است که او همچنین اعلام کرده امسال نظرسنجی برای انتخاب سیمرغ مردمی وجود نخواهد داشت و در مراسم اختتامیه هم این جایزه اهدا نخواهد شد! البته این حذف سال گذشته نیز اتفاق افتاد و دلیل، تخلف یکی از سامانه های فروش بلیت عنوان ...
هشتمین روز جشنواره فیلم فجر (فیلم در آغوش درخت)
نشست مطبوعاتیِ فیلم سینمایی در آغوش درخت روز پنج شنبه بیستم بهمن ماه در سانس اول برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم برگزار شد.در این نشست، بابک لطفی خواجه پاشا (کارگردان)، سجاد نصرالهی نسب (تهیه کننده)، محمد فکوری (مدیر فیلمبرداری)، رویا اکبرزاده (طراح لباس)، ایمان کرمیان (طراح جلوه های ویژه)، جواد قامتی، بابک خواجه پاشا، رایان لطفی، اهورا لطفی و روح الله زمانی از جمله بازیگران این فیلم حضور داشتند. ...
تجربه خاص فیلمبرداری یک پروژه سخت/ سرهنگ ثریا روایت احساسات مادرانه است
به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، فیلم سینمایی سرهنگ ثریا به کارگردانی لیلی عاج تلاش کرده است گروهک منافقان را با نگاه متفاوت به نمایش درآورد. یکی از چالش های مهم در ساخت این فیلم سینمایی، لوکیشن های محدودی است که فیلمبرداری در آن انجام گرفته . برای آنکه همین لوکیشن های اندک خستگی مخاطب را به همراه نداشته باشد لازم بود تا در فیلمبرداری کار دقت بسیار بالایی صورت گیرد. علیرضا ...
روز سوم و سانس آخر جشنواره 41 با فیلم "یادگار جنوب"
های جشنواره چهل و یکم فجر باشد. -گریم متفاوت صابر ابر در یادگار جنوب مخاطب را تا مدتی از نمایش فیلم غافلگیر می کند. گریم او آنقدر سنگین بود که گاهی در هنگام اجرای گریم بیهوش می شد. -وحید رهبانی و الناز شاکردوست بازی های خوبی را در این فیلم از خود نشان دادند. -پدرام پورامیری و حسین دوماری در ساخت فیلم جاندار نشان دادند جزوی از استعدادهای آینده سینمای ایران هستند ...
محمدحسین لطیفی: امیدوارم توانسته باشیم شهید بروجردی را در ذهن مخاطبان زنده کنیم
به گزارش خبرنگار ایلنا، حامد عنقا در ابتدای نشست اظهار داشت: فیلم اگر توانسته دغدغه خود را بگوید که کار خود را کرده اگر نه از ناتوانی ماست. بیش از یک سال پژوهش این فیلمنامه به طول انجامید، از بهمن و اسفند سال قبل فهمیدیم که باید کدام مسیر را پیش برویم. مسیر پژوهش هم خیلی طولانی بود، البته ما از ابتدای مسیر راهنمایی داشتیم که آقای محمودزاده نویسنده کتاب محمد مسیح کردستان به ما کمک کردند. ایشان ...
لبخندِ کاپیتان به زندگی
سرد و بی روح را گرم تر جلوه دهد ولی این کاراکتر جذاب که در حضور 10 دقیقه ای خود توانسته بود دلبری کند و دل مخاطبان را ببرد خیلی دیر به داستان اضافه شد. حمزه ای با اینکه جزو کارگردانان کم تجربه سینمای ایران به حساب می آید ولی می شود گفت تا حدودی توانسته بود در دومین کار بلندش موفق و سربلند باشد. سینمای ایران چند سالی است که از فیلمنامه های تکراری رنج می برد ورود به بحث کودکان و نوجوان و همچنین عبور از فیلمنامه های دم دستی و تکراری می تواند در آینده زمینه ساز ورود کارگردانانی باشد که در این زمینه بتوانند حرف تازه ای برای گفتن در سینمای ایران داشته باشند. نویسنده: علی کلانتری ...
از دلایل انتخاب بابک حمیدیان برای نقش شهید بروجردی تا 30 سال غریبی
از شهید بروجردی داشت. لطیفی درباره شباهت نقش حمیدیان به بازی او در فیلم چ و ایفای نقش شهید وصالی گفت: بازی او متفاوت بود ولی گاهی به شوخی به او می گفتم که حواست باشد اصغر وصالی نیستی. وی درباره ساخت فیلم با عنوان ارزشی گفت: هر فیلمی که بتواند با مخاطب خود ارتباط برقرار کند و محبت و انسانیت و عشق را منتقل کند فیلم ارزشی است. عنقا نیز بیان کرد که مسیر پژوهش در این ...
خوشحالم اگر فیلمم به سینمای میرکریمی شبیه شده است/تقدیم به مادران
به گزارش خبرنگار مهر ، نشست خبری فیلم سینمایی در آغوش درخت به کارگردانی بابک خواجه پاشا و تهیه کنندگی سجاد نصرالهی نسب عصر امروز پنجشنبه 20 بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، در این نشست روح الله زمانی، رایان لطفی، اهورا لطفی، جواد قامتی بازیگران، ایمان کرمیان طراح جلوه های ویژه میدانی کارگردان و تهیه کننده را همراهی کردند. در ابتدای نشست، نصرالهی تهیه کننده فیلم گفت: از اوایل ...
اشتباه صداوسیما در مواجهه با رشد شبکه نمایش خانگی/ مخاطبان شبکه نمایش خانگی جذب صداوسیما نخواهند شد
تواند منافع مالی داشته باشد. ساخت برنامه، سریال و فیلم باکیفیت یک بازی برد- برد است؛ هم رضایت مخاطب از هزینه ای را که برای اوقات فراغتش می پردازد در پی دارد و هم چرخ اقتصادی فرهنگ را به چرخش درمی آورد. امروز این مردم هستند که تصمیم می گیرند چه چیزی را و در کجا تماشا کنند.
خواجه پاشا: از خانواده می توان اجتماع و سیاست را درست کرد/ 90درصد فیلم های ما خاکستری است
به گزارش سینماپرس ، نشست خبری فیلم سینمایی در آغوش درخت روز پنج شنبه - 20 بهمن 1401- در سانس اول برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) بابک خواجه پاشا کارگردان، سجاد نصرالهی نسب تهیه کننده، محمد فکوری مدیر فیلمبرداری، رویا اکبرزاده طراح لباس، ایمان کرمیان طراح جلوه های ویژه، جواد قامتی، بابک خواجه پاشا، رایان لطفی، اهورا لطفی و روح الله زمانی از جمله بازیگران این ...
حواشی روز هشتم جشنواره فیلم فجر| از اکران دومین فیلم با موضوع زندگی شهید ستاری تا جلوه های ویژه بصری ...
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز ، هشتمین روز جشنواره فیلم فجر روز سینمای دفاع مقدس بود. های پاور که زندگی شهید ستاری و رشادت های او در عملیات ولفجر 8 را به تصویر می کشید در سانس اول به نمایش درآمد اما ضعف فیلمنامه و خرده روایت هایی که مخاطب را از درام قصه دور می کرد، باعث شد تا این فیلم نتواند رضایت مخاطبان را جلب کند. اتاقک گلی دومین فیلمی بود که در روز هشتم جشنواره فجر ...
استقبال متفاوت شیرازی ها از شب سوم نمایش فیلم های جشنواره فجر
بسیار ولنگار نوشته شده بود؛ قهرمان دست به عکس العمل هایی می زند که ما هیچ وقت مجاب نمی شویم این آدم با این خصوصیات دست به چنین عکس العمل هایی بزند؛ در واقع عکس العمل های قهرمان مخاطب را قانع نمی کند. رضایی اضافه کرد: همیشه می گویند فیلم هایی سرگرم کننده است که قهرمان دارد؛ مخاطب با قهرمان همراهی می کند، پابه پای او گریه می کند، می خندد و شاد یا غمگین می شود اما در این فیلم مخاطبان در ...
نشست خبری فیلم هایپاور : شناختن این قهرمانان برای جوانان باارزش و ضرروری است
زیست شبیه به فضای فیلم داشته ام و بسیار دوست داشتم که مخاطب هم تماشاگر این نوع فضا باشد، به همین دلیل بازی در هایپاور را قبول کردم. مدیر جلوه های ویژه بصری هایپاور با اشاره به اینکه این فیلم سینمایی 40 دقیقه جلوه های ویژه داشته است، گفت: من آخرهای پروژه به کار اضافه شدم و باید بگویم با توجه به زمان کمی که داشتیم، این فیلم 40 دقیقه جلوه های ویژه داشت. امیدوار هستم که برای پیش برد این فیلم ...
نگاهی به فیلم "کاپیتان"| رنج و امید در یک قاب
- اخبار فرهنگی - خبرگزاری تسنیم -پارسا آتش پر محمد حمزه ای فعالیت خود در سینما را با برنامه ریزی و دستیاری شروع کرده است و در کارنامه کاری خود فعالیت در ده ها فیلم و سریال را دارد. او با کارگردانی دومین فیلم بلند خود، به سراغ موضوعی رنج آور و غمگین اما امیدبخش رفته است. کاپیتان ، بیش از آنکه روایتگر داستان زندگی پدری رنجور و زندگی غم بار مردی که کودکش درگیر بیماری سرطان است ...
فرزاد حسنی: وقتی بحث دفاع مقدس و ارتش جمهوری اسلامی شد، سریع کار را پذیرفتم
: پیش تر تجربه زیست شبیه به فضای فیلم داشته ام و بسیار دوست داشتم که مخاطب هم تماشاگر این نوع فضا باشد، بازی در هایپاور را قبول کردم. مدیر جلوه های ویژه بصری گفت: من آخرهای پروژه به کار اضافه شدم و باید بگویم با توجه به زمان کمی که داشتیم، این فیلم 40 دقیقه جلوه های ویژه داشت. امیدوار هستم که برای پیش برد این فیلم کمکی کرده باشم. در ساخت هایپاور چند پلانی بود که به کارگردان پیشنهاد دادم ...