سایر منابع:
سایر خبرها
_ روبا) (شاه _ شا) (ماه _ ما) (تمساح – تمسا) (b = ب) در آخر بعضی کلمات دو حرفه در گویش شیرازی تبدیل به “ow”می شود. (تب _ تو) (لب _ لو) کلمه (آب) استثنا هست و در گویش شیرازی اصیل به (او) تبدیل نمی شود در تعدادی از کلمات که وسط آن ها الف است موقع تلفظ الف تبدیل به واو می شود: (ارزان _ ارزون) (تکان _ تکون) (جان _ جون) درگویش شیرازی فعل کردن (kardan) با کسره گفته می ...
وحشت داشتند، غیر از علمای بزرگ که در نجف و ایران بودند چرا شکست خورد؟ در میان آن خون هایی که ریخته شد و آن فداکاری ها سر و کله رضاخان مستبد بیرون آمد؟ برای این که یک عده فرصت طلب، یک عده فراماسیون، یک عده غرب زده خودخواه، مشروطیت را خدشه دار کردند و مشروطیت که در انتخاب دولت و نماینده سرنوشت شان باید حق ملت باشد، به آلت و وسیله ای برای قدرت های استبداد و استعمار داخل و خارجی شد. ساکت ماندیم و در ...
یکی از آثار این [انفعال] است که یکی از گناهان کبیره است. لَا تَیاَسوا مِن رَوحِ الله (یوسف، 87) از گناهانی که ذکر میکنند جزو گناه های کبیره است، یأس از رحمت الهی است. این ناشی از انفعال است که انسان احساس بن بست کند و بگوید دیگر هیچ کار نمیشود کرد؛ این سمّ خطرناکی است. در سوره ی مبارکه ی آل عمران بعد از آنکه احساسات دشمن را در مقابل ما و نسبت به ما افشا میکند و میگوید: اِن تَمسَسکُم ...
: درباره شراب و قمار از تو می پرسند؟ بگو: در آن دو، گناهی بزرک و سودهایی برای مردم است ولی گناه آن دو از سود آن ها بزرگ تر است. (بقره، آیه 219) از این آیات بروشنی به دست می آید که آنچه ملاک حلیت و حرمت نسبت به مصادیق تغذیه است، همان مصالح و مضار آن چیز ها است. در حقیقت خدا چیزی را که مصالح اکثری داشته باشد حرام نمی کند، چنانکه چیزی که دارای مفاسد و مضار اکثری است، حلال نکرده است. به یک معنا ...
فرزاد نعمتی، در روزنامه هم میهن نوشت: احمدرضا احمدی نازنین شعری دارد با این مطلع: همیشه هراسم آن بود/که صبح از خواب بیدار شوم/ با هراس به من بگویند/که فقط تو خواب بودی/ بهار آمد و رفت.../ از خواب بیدار می شوم/می پرسم بهار کجا رفت؟/ کسی جواب مرا نمی دهد/ سکوت می کنند! / در پشت اتاقم باران می بارد/ می پرسم شاید این باران بهار است/ کسی جواب مرا نمی دهد/ سکوت می کنند!/ پنجره را که باز می کنم/ باران ...