نظر فراستی درباره بی همه چیز
سایر منابع:
سایر خبرها
متن و حاشیه روز چهارم جشنواره فیلم فجر| جن گیرها و عدالت خواهان تحت تأثیر علی انصاریان/ وقتی کارگردانی، ...
فیلمی درباره موضوعی به این حساسی نمی سازم فیلم درباره این نیست که جن وجود دارد یا نه. ماجرای جنّ دستمایه ای برای رسیدن به موضوع باور است.” غم و اندوه جشنواره از رفتنِ علی انصاریان از این جای جشنواره به بعد همه چیز تحت تأثیر خبری غم انگیز و دردناک قرار گرفت؛ خبرها از بیمارستان فرهیختگان به برج میلاد هم رسید، علی انصاریان درگذشت. بازیگری که امسال فیلم “رمانتیسم عماد و طوبا” را ...
حسین دارابی: دوست داشتیم فیلمی با رنگ و لعاب بسازیم
برگزیدم به ارشاد هم گفتیم ولی آنجا این نام مورد موافقت قرار نگرفت و توافق کردیم تا نام فیلم مصلحت باشد. ما بعد از اینکه نام مصلحت نظام را مطرح کردیم در مواد تبلیغی باید اسمی را انتخاب می کردیم تلقی ما این نبود که رد می شود اما ارشاد رد کرد و توافق کردیم در تبلیغات نام مصلحت بگذاریم. شفاه درباره مواجهه قوه قضاییه با این فیلم گفت: وقتی یک فیلم را می سازبم سعی می کنیم آنچه درست است را روی پرده ...
وجود چهار هزار کودک کار در پایتخت/ میهمان فقر محروم از رویا
همه توسط باندها مورد سوء استفاده قرار می گیرند، صحیح نیست. وی گفت: نمی توان وجود باندهای مافیایی کودکان کار را نفی کرد، اما به طور قطع تعداد این باندها زیاد نیست و اشراف اطلاعاتی همکاران انتظامی بر روی آنها زیاد است. از سویی دیگر اغلب افرادی که باندهای مافیایی کودکان را تشکیل می دهند سعی می کنند به نوعی کودکان را وابسته به مواد مخدر کنند تا به نحوی این کودکان برای تامین مواد هم که شده کار ...
هم گناه!
محسن قرایی در فیلم سینمایی بی همه چیز خلاف آن را ثابت کرده و نشان داده که می توان یک برداشت آزاد درخشان از نمایشنامه ای مشهور و جذاب ارائه داد بدون آن که درونمایه اصلی آن را تغییر داد. قرایی که به همراه محمد داودی فیلمنامه سومین کار سینمایی خود را نوشته، دست روی نمایشنامه ای به نام ملاقات با بانوی سالخورده اثر فردریش دورنمات گذاشته که مفاهیم بنیادین آن را می توان در هر دوره زمانی و در جوامع ...
همه حاشیه های بی همه چیز در روز اول جشنواره
که طبق داستان فیلم در مواجهه با قضاوت های مردم هیچ تکیه گاهی نداشت. پرستویی عنوان کرد: من گوشم را بستم، فکر کردم اگر تحت تأثیر قرار بگیرم باید بگذارم بروم ولی من اهل رفتن نیستم، با گفتن این حرف ها برخی فکر می کنند ما ریاکاریم ولی عیبی ندارد، من این ریاکاری را دوست دارم. من امیر و اتفاقات این فیلم را در جامعه خودمان می بینم. پرستویی درباره بازی در بی همه چیز گفت: فیلمنامه و ...
پرچمداران همیشگی انقلاب(یادداشت روز)
، خودش هم روی گنبد است، بالاخره آدم روی زمین صاف باز می تواند گردوها را هر جور هست جمع کند.به نظر من امروز نظام سلطه در مواجهه با حرکت اسلامی، یک چنین حالتی دارد، جا پایش محکم نیست،زیرا بسیاری از شگردهای تبلیغاتی استوار بنیانِ قدیمی این ها برای مردم دنیا رو شده است. امروز در جامعه آمریکا، خشم عمیق از حضور قدرتمند لابی صهیونیستی، به تدریج دارد توسعه پیدا می کند... (رهبر معظم انقلاب، 2/4/89) ...
روزنامچه فجر 3/ یک فیلم مادرانۀ دیگر از نرگس آبیار
در پوستر فیلم دیده می شود، افراد هیز و چشم چران، سر به زیر نیستند. خانم ها این قبیل افراد را به سبب نگاه های ناپاکشان به سرعت تشخیص می دهند و درباره اش حرف می زنند. لذا سخن گفتن زنان فیلم دربارۀ آن بعد از علن شدن ماجرا، در واقع انتخابی ناصحیح بوده است. مخصوصاً که ریشدار بودن او و عضویت او در شورای محله، نیز می خواسته به وجه قدرت او اشاره کند. چیزی که در نقش پرویز پرستویی در فیلم بی همه چیز نیز ...
قاسمی: تحریم های فلج کننده اوباما با عبور از راه های آتشین بی اثر شد/ عدم عبور دولت از راه های آتشین
به نظر بنده کار اصلی و مسیر اصولی برای مواجهه با تحریم ها همین خنثی سازی و بی اثر کردن آنهاست. بی اثر کردن تحریم ها یعنی این که ما به خودکفایی در نیاز های اساسی برسیم. خودکفایی به این معنا نیست که ما با دنیا ارتباط نداشته باشیم، چون برخی فکر می کنند خودکفایی یعنی این که ما در های کشور را ببندیم در حالی که اصلاً این طور نیست. در بی اثر کردن تحریم ها به توانمندی رسیده ایم قاسمی ...
مجلس پرده ها را کنار زد
اصلاحات انجام دادیم و همه در دولت با آن مخالفت می کنند که این اظهارات در مجلس اثر دارد. سید احسان خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان یکی از نمایندگان مخالف تصویب کلیات لایحه بودجه در مجلس، لایحه 1400 دولت را پرمخاطره دانسته که نتیجه ای جز ورشکستگی اقتصاد برای ایران و دولت به همراه ندارد. وی گفته بود: دولت هم با اصلاحات کمیسیون تلفیق مخالفت کرده و هم اعلام می کند آماده اجرای مصوبات ...
ژئوپلتیکِ ادبیات | عزاداران بیل نوشته غلامحسین ساعدی به روایت احمد غلامی و سعید رضوانی
نظر بگیرید که شاید مشهورترین اثر رئالیسم جادویی باشد. در آن رمان همه چیز واقعی است و حتی در بستر تاریخی قرار گرفته. اگرچه مارکز در این باره صراحت به خرج نمی دهد، اما با کمی کندوکاو می توان پی برد که او از چه سال هایی حکایت می کند. اسامی بسیاری از مکان هایی هم که مارکز از آنها یاد می کند واقعی است. اما در همین داستانِ رئالیستی ناگهان قالیچۀ پرنده پیدا می شود و ارواح ظاهر می شوند. برعکس، کار ساعدی ...
قصه آدم هایی که از عشق به نفرت رسیده اند
مردمان یک شهر یا را کشور نمایندگی می کند) رقم می زند؛ مادیات و ارتقای منافع شخصی ست. بی همه چیز در بخش هایی مالنا را نیز در یاد می آورد اما نکته قابل توجه تلاش در بومی و ایرانیزه کردن منبع اقتباس متناسب با جامعه ماست که علی رغم برخی کاستی ها در مجموع به دستاورد مناسبی دست می یابد که بخش اعظمی از این توفیق را مرهون گروه بازیگران فیلم می توان به حساب آورد که اکثریت آنها با شمایلی آشنایی ...
فیلمی به نام بی همه چیز
بی همه چیز ، هیچ چیز برای جلب نظر مخاطب خاص سینما ندارد. فیلمنامه از مشکلات فراوانی رنج می برد و سیر آداپته شدن اثر با اشکالات فراوانی مواجه است. اقتباس نمایشی سوئیسی فردریش درونمات با درونمایه ای شهری و تبدیل جغرافیا از شهر به روستا، بی همه چیز را تبدیل به نمایشی گنگ و بی معنا می کند. در نمایشنامه ملاقات بانوی سالخورده کلارا زاخاناسیان، زنی سالخورده و بسیار ثروتمند، در جوانی ...
بی همه چیزی خشونت می آورد
، بی همه چیز باشی که بدانی در چنین لحظه ای چه تصمیمی می گیری. من در موقعیت این مردم نبوده ام و نمی دانم چه می کردم. پس همه اینها که درباره مسؤولیت اجتماعی گفته اید، هیچ کارکردی ندارد که شما الان یک جواب روشن به این سوال بدهید. ماجرا از این قرار است که در روان شناسی جمعی انسان، مکانیسمی هست که بر اساس آن وقتی با افراد به صورت مستقل و تنها صحبت کنید، درست و آگاه و خردمند و ...
نظر داور عصر جدید درباره فیلم بی همه چیز
مردم به سخت افزار ها و ابزار ها بسیار تفاوت کرده دومین مساله کمتر شدن شکاف دیجیتال پدران و مادران با بچه ها است بخاطرکرونا خیلی اپلیکیشن ها را نصب کردند دانش پدران و مادران با سوادرسانه ای تقویت شد. *** بی همه چیز آرزویی 12 ساله بود که محقق شد محسن قرایی که امسال با فیلم بی همه چیز در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در برنامه سودای سیمرغ رادیو گفتگو درباره این فیلم ...
بی همه چیز واقعیت را تصویر می کند یا تحریف؟ / حسین لامعی و امیررضا مافی از تاریک و روشن بی همه چیز می ...
آشیل کارش تبدیل شده است. یعنی اگر نقطه قوت بی همه چیز اقتباس از یک نمایشنامه خیلی مشهور است، همین موضوع به واسطه حرف های گلدرشت سیاسی که در لابه لای فیلم زده می شود به پاشنه آشیل اثر هم تبدیل شده. فراز هایی که البته خوب هم از آب در نیامده است. درباره بازی ها؛ پرویز پرستویی در این فیلم خودش را دوباره تکرار می کند، ولی بازیگران دیگر فیلم خوب توانستند از پس نقششان برآیند. مافی درباره مطابق ...
انتقادات اتحادیه های اصناف در رابطه با مسائل مربوط به کرونا در سطح استان
در مواجهه با این بیماری را دارد و مردم وجود کرونا را لمس کرده اند بنابراین هیچ کوتاهی در این خصوص پذیرفته نیست. گلمغانی در ادامه افزود: بازار زرگران دارای 13 ورودی قابل قبول است که گردش مناسب هوا در آن جریان دارد و همه کسبه از موانع شیشه ای یا پلاستیک برای ایجاد مانع بین مشتری و خودشان استفاده کرده و مواد ضد عفونی کننده در اختیار مشتریان قرار می دهند. اسرافیل اسماعیل زاده ...
چرا امام اصرار داشت تنها از هواپیما پیاده شود؟
نیروهای نظامی مقابل مردم قرار می گرفتند، برخی جوانان در فرصت هایی سلاح به دست می آوردند. وی افزود: وقتی به اواخر مبارزات نزدیک می شویم، در دوره ای که شاه فرار می کند، بلافاصله این اطلاعات رسید که خیلی از مردم سلاح دارند ولی آموزش بلد نیستند. جلساتی با حضور شهید عراقی و بروجردی تشکیل شد و به این تصمیم رسیدیم که اینها به تهران دعوت شوند و اینها را برای حفاظت از امام لازم داریم، چون وقتی ...
چرا شهر سیاستگذار زن می خواهد
رشد زنان را به باور تبدیل کنیم. ارکان جامعه، یعنی سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرا. در ارکان سیاستگذاری باید نظر سیاستگذاران و برنامه ریزان تغییر پیدا کند و تغییر باید فراتر از شورا و حرف مدیران باشد، باید در عمل تحول دیده شود، نه اینکه در انتخابات کاندیداهای انتخابات خوب شعار بدهند و بعد همه چیز فراموش شود. باید در سیاست های مان و در عمل این موارد را ببینیم. در اجرای سیاست ها باید نگاه به باور ...
5 مرحله برای کنار آمدن با غم و اندوه
ام و او همیشه در خاطرات من خواهد بود. انواع سوگواری در حالی که ما پنج مرحله را برای اندوه و سوگواری در نظر می گیریم، مهم است که به این نکته توجه کنیم که انسان های مختلف، به روش های متفاوتی به سوگ واکنش نشان می دهند و ممکن است همه ی این مراحل را طی نکنند. مرز بین این مراحل ممکن است در بعضی از افراد نامشخص باشد و شما نتوانید به درستی تشخیص دهید که شخص در کدام مرحله قرار دارد . ممکن ...
پرونده کامل اکران فیلم های جشنواره فجر در قم
میرکریمی دیده شد، حالا امسال با بی همه چیز وارد جشنواره سی ونهم شده و به گفته منتقدان، یکی از فیلم های مهم جشنواره امسال را او کارگردانی کرده است. فیلمی که از نمایشنامه ملاقات با بانوی سالخورده فردریش دورنمات اقتباس شده و یکی از پربازیگرترین فیلم های امسال جشنواره است. پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، بابک کریمی و لاله مرزبان بازیگران ...
(3) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 39؛ بی همه چیز
اجتماعی سیاسی فیلم به خوبی به تصویر کشیده شده و توسط مخاطب قابل درک می باشد. موضوعاتی مانند دموکراسی، ثروت و انتقام که در نمایشنامه ملاقات با بانوی سالخورده به آن اشاره می شود و بی همه چیز با اقتباس درست از اثر در ارائه مفاهیم موفق بوده است. سینماخانه/ حامد بهجتی
فجر 39 و حاشیه های کرونایی یک آغوش!
کاراکتر اصلی فیلم بی همه چیز توصیف کرد که طبق داستان فیلم در مواجهه با قضاوت های مردم هیچ تکیه گاهی نداشت. پرستویی تأکید کرد: من گوشم را بستم فکر کردم اگر تحت تأثیر قرار بگیرم باید بگذارم بروم ولی من اهل رفتن نیستم با گفتن این حرف ها برخی فکر می کنند ما ریاکاریم ولی عیبی ندارد، من این ریاکاری را دوست دارم. من امیر و اتفاقات این فیلم را در جامعه خودمان می بینم. فیلم روز؛ بی ...
رونمایی از بی همه چیز با هدیه تهرانی و پرویز پرستویی / فردوسی پور روی فرش قرمز / چرا هر روز نابه هنجاری ...
جلسات گروهی ما بود. فضای فانتزی و رنگارنگ در همه سکانس ها دیده می شد و این کار خوب نتیجه همکاری همه ما است. محسن دارسنج گریمور این اثر درباره گریم علی انصاریان هم بیان کرد: روند زمانی را در گریم همه بازیگران می دیدم. آقای انصاریان چون جا افتادهتر هستند، گریمشان بیشتر در فیلم دیده شد. محمدرضا میرزامحمدی طراح صحنه و لباس درباره رنگ آمیزی فیلم گفت: ما باید تغییرات زمان را نشان می ...
روزنامچه فجر 1/ دو اقتباس از دو نویسندۀ سوئیسی در یک روز!
در تاریخ این جشنواره انتشار یافت. 62 فیلم واجد شرایط بودند که با انصراف پنج فیلم که در حال تولید بودند، 57 اثر به داوری رسیدند. گفته شد که امسال هیئت انتخاب وجود ندارد و همۀ فیلم ها با هم در معرض داوران قرار گرفتند. از این میان، 16 اثر حائز بیشترین آراء بودند. اینها حداقل نامزد دریافت یک سیمرغ هستند و در جشنواره نمایش داده خواهند شد. سینمای رسانه ها یعنی کاخ جشنواره، بعد از سه سال به ...
تقریبا بی همه چیز !
نسبت به آن ذوق زده شدند، به ما خرده نگیرید. بازی های بابک کریمی، فرید سجادی حسینی و لاله مرزبان اما به اندازه و خوب است. درخشان ترین حضور فیلم هم مربوط به هادی حجازی فر است که تردید و چالش همراهی با امیر یا لی لی به خوبی در بازی اش نمایان است، به ویژه آنجا که از مردم می خواهد انگشت های رای شان به قتل امیر را بالا بیاورند و نشان دهند. نکته جالب این که هادی حجازی فر که در این فیلم جایگزین شهاب حسینی شد، چند سال قبل از شهرت در سینما، نمایش زنده-عروسکی ملاقات بانوی سالخورده را کارگردانی کرده بود که اثر به مراتب تر بهتری از بی همه چیز بود. ...
شاید شما بی همه چیز باشید؛ اما ملت سرفراز ایران نه !
: بی همه چیز فیلمی سراسر نمادین و پُر از استعاره است که قطعا تحلیل آن می تواند خط جدید تقابل با نظام جمهوری اسلامی را به واسطه ابزار سینما معرفی سازد؛ اما در این میان سوال اصلی آن است که چنین اثری چگونه توانسته نظر موافق شورای پروانه نمایش را در سازمان سینمایی به خود جلب نماید و موفق شود تا در جمع 16 فیلم جای بگیرد! حسین پورقادری / معلم در سر کلاس درس مشغول به بحث درباره نسل انسان ها ...
انقلاب به سبک دانشجویی در شیراز+ ویدئو
حجت الاسلام دکتر قاسم کاکایی، اکنون یکی از برجسته ترین فیلسوفان ایران است و شهرتی جهانی دارد. ولی در این مصاحبه از وی درباره اسفار ملاصدرا و عقل سرخ شیخ اشراق نپرسیدیم. بلکه سراغی گرفتیم از خاطرات انقلاب در دانشگاه شیراز. اولین بار چه زمانی حس کردید که وقایع ویژه ای درحال وقوع است؟ اگر درباره شخص بنده سئوال می کنید، باید بگویم که از دوره دبیرستان پیگیر مسائل انقلاب و بیانیه ...
بهشت جادوگرها کدام کشور است؟
، پشه و از همه بدتر موش تقریباً در همه خانه ها پیدا می شود. شما می توانید آن ها را در حالی که روی دیوارها راه می روند ببینید یا صدای جیرجیرشان را در هنگام خواب از روی سقف بشنوید. این مسئله برای مردم اندونزی چنان عادی است که دیگر حتی سرشان را هم به سمت صدا برنمی گردانند! در آشپزخانه اندونزیایی ها چه خبر است؟ بیشتر مردم اندونزی با دست غذا می خورند. این به آن معنا نیست که هیچ کس از قاشق یا ...
خلق محتوای هدفمند؛ راهبردی مؤثر در تسریع تحقق جهش تولید
از مزیت های پر ارزش سایت ها، رسانه های اجتماعی و فناوری های جدید این است که به کمک آن ها می توان از نظرات و انتقادات مشتریان مطلع شد و تحلیل های به دست آمده را به اطلاعات مؤثری در جهت برنامه های آینده تبدیل کرد. در نهایت می توان گفت هدف اصلی همه برند ها و نام های تجاری ایرانی باید این باشد که با خلق و ارائه محتوای ارزشمند برای جامعه هدف خود زندگی راحت تر و موفق تری را ایجاد کنند و محتوای ارزشمند و هدفمند است که می تواند این حس را به مخاطبان انتقال دهد. ...
مدارا یک تکلیف اخلاقی در اسلام است
شود؟ گاهی بعضی ها مثل همان زخمند باید با آنان ساخت و جز نشان دادن صبوری و سازگاری هیچ راهی نیست. ناسازگاری با دیگران، نشانه نوعی غرور و خودخواهی و خود برتری بینی نسبت به مردم است و نتیجه آن هم تنها ماندن و انزواست. سعه صدر و ظرفیت برای تحمل دیگران، لازمه دست یافتن به یک زندگی خوب است. در مواردی که اختلاف سلیقه و دیدگاه، یا تفاوت در مشی و رفتار و روش وجود دارد، باز هم با وسعت نظر و مدارا می توان ...