پنجشنبه ۳۰ فروردینساعت ۰۵:۵۱Apr 2024 18
جستجوی پیشرفته

خبرهای تجارت گردان 11 مهر 1400 - tejaratgardan.ir

تجارت گردان 30 اسفند 1399 تجارت گردان 31 فروردین 1400 تجارت گردان 31 اردیبهشت 1400 تجارت گردان 31 خرداد 1400 تجارت گردان 31 تیر 1400 تجارت گردان 31 مرداد 1400 تجارت گردان 31 شهریور 1400 تجارت گردان 30 آبان 1400 تجارت گردان 30 آذر 1400 تجارت گردان 30 دی 1400 تجارت گردان 30 بهمن 1400 تجارت گردان 29 اسفند 1400 تجارت گردان 1 مهر 1400 تجارت گردان 2 مهر 1400 تجارت گردان 3 مهر 1400 تجارت گردان 4 مهر 1400 تجارت گردان 5 مهر 1400 تجارت گردان 6 مهر 1400 تجارت گردان 7 مهر 1400 تجارت گردان 8 مهر 1400 تجارت گردان 9 مهر 1400 تجارت گردان 10 مهر 1400 تجارت گردان 11 مهر 1400 تجارت گردان 12 مهر 1400 تجارت گردان 13 مهر 1400 تجارت گردان 14 مهر 1400 تجارت گردان 15 مهر 1400 تجارت گردان 16 مهر 1400 تجارت گردان 17 مهر 1400 تجارت گردان 18 مهر 1400 تجارت گردان 19 مهر 1400 تجارت گردان 20 مهر 1400 تجارت گردان 21 مهر 1400 تجارت گردان 22 مهر 1400 تجارت گردان 23 مهر 1400 تجارت گردان 24 مهر 1400 تجارت گردان 25 مهر 1400 تجارت گردان 26 مهر 1400 تجارت گردان 27 مهر 1400 تجارت گردان 28 مهر 1400 تجارت گردان 29 مهر 1400 تجارت گردان 30 مهر 1400 
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۳ - ۲۱:۴۷    
شرکت ستاره صبح راه ابریشم با مدیریت امیرعباس پورمراد
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۱۸:۲۳    
شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد کاربران محصولات گلکسی این شرکت اکنون می توانند از گوشی هوشمند خود به عنوان کلید دیجیتال خودروی برقی جدید جنسیس GV60 استفاده کنند ...
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۱۶:۵۰    
هرساله با آغاز فصل پاییز و فرارسیدن زمان برداشت و عرضه محصول زعفران به بازار، شوک قیمت های منفی به دلیل افزایش سطح عرضه و البته دلال بازی عده ای سودجو دامن کشاورزان را می گیرد و آن ها به ناچار برای ...
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۱۶:۳۵    
در هشتمین اجلاس سراسری مدیریت مشتری مداری از عطالله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به پاس رضایتمندی مشتریان در دوران کرونا ...
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۱۶:۰۲    
مجتمع صنعتی اسفراین در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی فولاد و متالورژی اصفهان با هدف عرضه و معرفی تازه ترین دستاوردها و توانمندی های خود، حضوری همه جانبه و فعال داشت.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۱۵:۰۲    
با حضور حسین عسکری عضو هیأت مدیره، رضا رضوی با حکمی از سوی مدیرعامل به عنوان مدیر استانی فارس و رییس شعبه شیراز بانک صنعت و معدن معرفی شد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۱۱:۰۲    
تجارت گردان – وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از رشد 100 درصدی ترخیص کالا در گمرکات کشور در شهریور ماه نسبت به 5 ماهه اول سال خبر داد .
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۱۱:۰۲    
براساس گزارش تجمیعی عملکرد تسهیلات ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی، تامین مالی 12 طرح در بخش صنعت و معدن توسط بانک ایران زمین صورت گرفته بگونه ای که این بانک توانسته تا حد توان واحدهای صنعتی و معدنی را ...
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۰۸:۲۰    
در آئین بزرگداشت روز ایمنی و آتش نشانی و شهید علی لندی از مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان تقدیر شد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۰۵:۴۷    
کفش طلای جام جهانی فوتسال به گلزن برزیل رسید.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۰۵:۴۷    
تیم فوتسال پرتغال با پیروزی مقابل آرژانتین برای اولین بار قهرمان جام جهانی فوتسال شد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۲۳:۴۷    
ذوب آهن و هوادار در دیداری دوستانه به تساوی بدون گل رسیدند.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۲۳:۴۷    
تیم ملی فوتبال ایران با پرواز اختصاصی دقایقی پیش تهران را به مقصد دوبی ترک کرد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۲۲:۲۹    
جلسه ای صبح امروز با حضور مهندس سلطانی مدیرعامل مجتمع اپال پارسیان و مهندس کرمانی معاونت محترم مجتمع سنگ آهن سنگان در دفتر معاونت بهره برداری مجتمع برگزار گردید.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۹:۲۹    
پتروشیمی کارون به عنوان شرکت منتخب حوزه ایمنی و حفاظت فنی محیط کار استان خوزستان از بین تمام پتروشیمی های مستقر در این استان برگزیده شد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۵۹    
آیپد مینی 6 کوچک و قدرتمند، در 14 سپتامبر (23 شهریور) معرفی شد و در تاریخ 24 سپتامبر (2 مهر) به صورت رسمی عرضه شد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۵۶    
تجارت گردان – با توجه به نمایش هایی که قبل از عرضه ی eFootball از این اثر منتشر شده بود، انتظار می رفت با یک شکست کامل مواجه باشیم ...
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۴۱    
تجارت گردان – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه رشد جمعیت در کشور، روند مناسبی نداشته که علامت خطر برای کشور است. کشوری که به سمت سالمندی می رود، با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۴۱    
تجارت گردان – سرپرست آموزش و پرورش گفت: اطلس بازگشایی مدارس 15 آبان رونمایی خواهد شد که در آن تعداد مدارس بازگشایی شده و همچنین نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت به روز انجام می شود.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۳۸    
تجارت گردان – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روستاهای کل کشور تا پایان سال آینده به طور کامل تحت پوشش اینترنت قرار می گیرند.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۳۲    
تجارت گردان – رییس جمهوری با تاکید بر اولویت بندی در برنامه های اقتصادی کشور دستور داد جلسه فوق العاده ستاد اقتصادی دولت با موضوع تثبیت قیمت ها و کنترل بازار در حوزه کالاهای اساسی و ارزاق عمومی ...
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۲۹    
وزیر جهاد کشاورزی گفت: از امروز گام دوم طرح جهش تولید در دیمزار ها در 15 استان کشور آغاز شده و با اجرای این طرح، انتظار افزایش یک میلیون تنی محصولات کشاورزی در اراضی دیم را داریم.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۲۶    
مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت انتشار برخی شایعات درخصوص ثبت سفارش و به دنبال آن واردات لوازم خانگی خارجی را تکذیب کرد و گفت ...
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۲۳    
تجارت گردان – در بازه زمانی 28 شهریورماه تا پایان روز 10 مهرماه جاری در مجموع 137هزار و 682 زائر اربعین حسینی با انجام هزار و 130 سورتی پرواز جا به جا شدند.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۲۳    
تجارت گردان – مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: مالکان و مستاجران ساکن در استان تهران تا پایان مهرماه امسال مهلت ثبت نام و خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان کشور دارند.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۲۰    
تجارت گردان – معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، ضعف ساختاری و نبود یک نهاد مشخص به عنوان متولی امور روستایی را مهم ترین مشکل توسعه در این مناطق عنوان کرد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۱۷    
محمدعلی دهقان دهنوی در نامه ای به وزیر اقتصادخواستار بررسی مجدد موضوع قیمت گذاری دستوری صنعت خودرو و ساخت قطعات در شورای رقابت و خروج این محصولات از شمول قیمت گذاری توسط این شورا شد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۱۷    
تجارت گردان – شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش 3213 واحدی معادل 0.22 درصد به یک میلیون و 476 هزار و 689 واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد 18 واحدی به 21 هزار و 320 واحد رسید.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۱۴    
تفاهم نامه همکاری بین همراه اول و فدراسیون فوتبال با هدف توسعه خدمات هوشمند و سرویس های دیجیتال امضاء و گام نخست تعهدات با اجرای پروژه VAR در ورزشگاه آزادی برداشته شد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۱۱    
مرحله مقدماتی بیست وسومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان تامین اجتماعی 25 و 26 آبان سالجاری در سراسر کشور برگزار می شود.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۱۱    
با تلاش مرکز تحقیق وتوسعه همراه اول، رویداد ملی جایزه سال هوشمندسازی با هدف انتخاب تیم های توانمند جهت دریافت بزرگترین حمایت مالی سال در حوزه توسعه خدمات هوشمندسازی، به نیمه راه خود رسید.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۰۸    
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن انتقاد از واردات خودروهای تجاری دست دوم به بازار کشور، گفت: واردات خودرو با وجود توانمندی های موجود در خودروسازان داخلی مایه تاسف و خجالت است ...
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۰۸    
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور حکمی میرهاشم موسوی، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی را به عنوان نایب رئیس ستاد رفاه و نظام جامع تأمین اجتماعی منصوب کرد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۰۵    
منصور یزدی زاده در حاشیه بازدید از غرفه های نمایشگاه متالکس 2021 گفت : ذوب آهن اصفهان به واسطه نیروی انسانی متخصص،متعهد و تجربه کاری ارزشمند در مسیر بالندگی بحمد ا.. ...
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۸:۰۲    
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: با پیگیری انجام شده توسط کمیته امداد، فرانشیز 10 درصدی خدمات بستری برای مددجویان شهری این نهاد رایگان شد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۷:۴۷    
رشید مظاهری به جمع آبی پوشان پایتخت بازگشت.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۷:۴۷    
رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است که باید به جامعه داوری خدمت شود.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۷:۴۷    
تهران- تجارت گردان- استاد دانشگاه و راهنمای گردشگری گفت: برای توسعه و برندسازی گردشگری خوراک باید ثبت ملی و جهانی غذاها و نوشیدنی های سنتی و محلی و فرهنگ و آیین های آن به عنوان میراث فرهنگی ناملموس و ...
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۶:۵۰    
پاکسان با توزیع محصولات خود در استان سیستان و بلوچستان گام مهمی در بهداشت شماری از خانوارهای این استان جنوبی کشور برداشت.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۶:۴۴    
مدیر مجتمع مس شهربابک از ثبت رکوردهای جدید تاریخی در تولیدات شهریورماه و نیمه نخست سال 1400 مجتمع خبر داد که از آغاز فعالیت این مجتمع تاکنون بی سابقه بوده است.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۶:۳۸    
به منظور تسهیل در خدمات رسانی و ایجاد فضایی مطلوبتر و با کیفیت تر، صرافی بانک سینا به محل جدید انتقال یافت.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۶:۳۵    
اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری در شعب بانک توسعه تعاون کماکان به مشتریان و علاقه مندان عرضه می گردند.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۶:۳۲    
مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: اگر کمک قوه قضاییه و ضابطان نبود، امروز نمی توانستیم این اندازه از مطالباتی را که در اختیار بدهکاران کلان بانکی قرار داشته وصول کنیم.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۶:۲۹    
نسخه جدید سامانه همراه بانک هما در بانک توسعه صادرات با رفع مشکل دارندگان گوشی آیفون در پورتال رسمی بانک قرار گرفت.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۶:۲۰    
رئیس شورای هماهنگی بانک ها در حضور رئیس قوه قضاییه، تعارض فعالیت ستادها و کمیته هایی که مسئولیت حمایت از تولید را بر عهده دارند را مغایر با سیاست های کلان کشور خواند.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۶:۲۰    
در چهارمین رویداد یکشنبه ها با نماینده ها چابک سازی فرآیند بررسی و پرداخت خسارت بیمه نامه های اتومبیل شرکت بیمه رازی پیشنهاد و بررسی شد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۶:۱۷    
دکتر فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیأت همراه در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از یک واحد صنعتی که از سوی بانک صنعت و معدن تأمین مالی شده است، بازدید نمودند.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۶:۱۴    
در آستانه روز روستا و عشایر ، 88 باجه خدمات بانکی روستایی پست بانک ایران ، با حضور دکتر زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح و به بهره برداری رسید.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۶:۱۴    
بانک مهر ایران موفق شده با نگاه داشتن شاخص مطالبات به مصارف خود، در سطح کمتر از یک درصد، بهترین عملکرد در شبکه بانکی را برای سال 1399 داشته باشد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۶:۱۱    
استان همدان بیمه تعاون با مشارکت رسانه همدان پیام و کانون فرهنگی مردمی ملایر نسبت به اهداء دفتر مدرسه به دانش آموزان محروم استان سیستان و بلوچستان اقدام کرد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۶:۰۲    
بیمه سینا در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود، تعداد 1300 بسته کمک تحصیلی را در مناطق محروم کشور توزیع کرد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۵:۵۹    
شرکت بیمه کوثر با تایید سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، جواز حضور در منطقه عسلویه را به منظور فعالیت در زمینه ارایه خدمات بیمه ای دریافت کرد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۵:۲۳    
قیمت های گاز اروپا که در حال حاضر سر به فلک کشیده است معادل رسیدن قیمت هر بشکه نفت به 190 دلار است. سطحی که حتی در بحران مالی سال 2008 هم قیمت نفت به آن نرسیده بود.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۳:۴۵    
با توجه به مشکلاتی که در استفاده مردم از گاز مایع به عنوان سوخت خودروها وجود دارد و همچنین مصوبه مجلس برای تسهیل آن، به نظر می رسد یکی از اولویت های وزارت نفت تدوین آیین نامه اجرایی آن باشد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۳:۴۵    
سخنگوی سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق، از نصب 71 کیلووات ساعت نیروگاه خورشیدی جدید در منازل مسکونی در استان های مختلف خبر داد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۳:۰۳    
رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه ارتش های منطقه نباید اجازه دهند که ارتش های بیگانه برای حفظ منافع خود، دخالت یا حضور نظامی داشته باشند، گفتند: حوادثی که در شمال غرب ایران ...
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۲:۴۵    
تجارت گردان – رئیس فدراسیون فوتبال: طبق قدم های برداشته شده و جمع بندی های صورت گرفته در بازی ایران و کره تماشاگر حضور دارد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۲:۴۲    
تجارت گردان – رئیس اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان جنوبی عنوان کرد: بالغ بر 12 تن کالای غیربهداشتی و غیرقابل مصرف به ارزش 23 میلیارد ریال با حضور نمایندگان مراجع قضایی توسط اموال ...
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۱:۴۸    
حدود 6 میلیون و 200 هزار فقره چک به ارزشی حدود 1724 هزار میلیارد ریال در مردادماه 1400 در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 11.5 درصد و 1.3 درصد افزایش نشان می دهد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۱:۰۹    
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت ذرت در بازار آزاد به کیلویی هفت هزار تومان رسیده است، گفت: مرغداران خواستار اعلام قیمت جدید تخم مرغ هستند.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۰:۵۴    
مدیر اموال تملیکی استان خوزستان اظهار کرد: در راستای حمایت از زنجیره تولید و اشتغال، از سال گذشته تا نیمه نخست سال جاری بالغ بر 6 هزار میلیارد و 500 میلیون ریال کالا از جمله انواع دستگاه ها و ماشین ...
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۰:۴۸    
یک اقتصاددان اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود پیش بینی این است که اقتصاد ملی ما به دامنه نرخ تورم نقطه به نقطه 30 تا 35 درصد تا پایان سال 1400 ، برسد که این رقم در حال حاضر حدود 45 درصد است.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۰:۳۶    
تجارت گردان – در سال “تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” تولید روغن موتور الوند پس از 5 سال در پالایشگاه روغن سازی ایرانول در شهرآبادان آغاز شد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۰:۳۰    
شرکت زامیاد با تولید بیش از 17 هزار دستگاه خودرو در شش ماهه نخست امسال، رکورد شکنی کرد.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۰:۱۵    
طرح پژوهشی تدوین و اندازه گیری شاخص ثبات مالی صنعت بیمه در کشور که توسط پژوهشکده بیمه منتشر شده است، نشان می دهد شرکت بیمه آسماری در شاخص سلامت مالی طی سالهای اخیر وضعیت خوبی داشته است.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۰۹:۴۵    
اهواز – وزیر نیرو گفت: با افزایش ورودی آب طرح غدیر، آبرسانی به خرمشهر و آبادان به طور کامل انجام می شود و کیفیت آب این دو شهر بهتر می شود.
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۰۹:۳۳    
ایرانسل، به مناسبت روز و هفتۀ جهانی ناشنوایان، به مشترکان ناشنوای خود، بستۀ اینترنت هدیه می دهد. همچنین در یک سالگی راه اندازی خدمت ارتباط با مشتریان ایرانسل ویژۀ ناشنوایان ...
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۰۹:۳۰    
تجارت گردان – مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) از انتخاب سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث پارک های پایین دستی اوره رزینی لردگان و پتروشیمیایی بروجن خبر داد و گفت این دو پارک ...
تجارت گردان   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۰۹:۱۸    
یک کارشناس اقتصادی گفت: بدون شک یکی از وظایف بانک مرکزی مسئله بازگرداندن ارزهای بلوکه شده است، اما تحقق آن نیازمند برداشتن گام های اولیه و هماهنگی دستگاه های مربوطه است.