رتبه دوم کنکور تجربی 94: ایران را به هرجایی در دنیا ترجیح می دهم - خبرگزاری تسنیم
سایر منابع:
سایر خبرها
ظریف: به من بی احترامی شد
، گفتم چشم، الآن هم می گویند: نیستی، و می پذیرم، چون کار دیگری نمی توانم انجام دهم. در این مدت دچار یک جور بلاتکلیفی نشدی؟ بلاتکیلف که قطعاً بله، اما اینکه برخی می گویند در لیست سیاه هستی، آن هم بعد از 12 سال حضور در تیم ملی کمی خنده دار است. من سال گذشته به عنوان ورزشکار اخلاق انتخاب شدم و اینکه الآن به من بگویند وارد لیست سیاه شده ام واقعاً خنده دار است. این نظر کادر فنی بوده و
اصلاح طلبان مقصر شکستِ اصولگرایان میانه هستند
آورد بعد از هشت سال دغدغه ورود به زندگی برایش اولویت بود. به نظر من باید اینجا دو اتفاق را از هم مجزا کنیم، یعنی دور اول و دور دوم انتخابات84 را. خیلی ها می گویند دور دوم انتخابات 84 اصلا قابل تحلیل نیست. یک اصطلاحی در آن زمان مطرح می شد که هرکسی مقابل هاشمی قرار می گرفت، رأی می آورد.هاشمی بدل شده بود به نماد وضع موجود و احمدی نژاد نماد تغییر. احمدی نژاد این را شناخت و حتی تا اسفند
حادثه ای که زندگی یک راننده را زیرورو کرد
که با تعدادی از هم سن وسالان می رفتیم مارک های سربی که کنار نرده های بیمارستان امام رضا(ع) می زدند را با سنگ می شکستیم و می ریختیم داخل پیراهنمان و به ریخته گرها می فروختیم. هر وقت این سرب ها را جمع می کردیم همه تنمان زخم می شد. جوانی شما چطور گذشت؟ من پسر بزرگ بودم و به همراه برادرم، خواهرها و برادرهایمان را سرآوری می کردیم. به علاوه با وجود اینکه خودم درس نخواندم، پنج برادر و دو
حقوق فراموش شده کاربران هنگام اختلال و قطع اینترنت
گام اول در خرید یک سرویس اینترنتی، انتخاب سرویس متناسب با نیاز و بودجه فرد دانسته و گام دوم را انتخاب اپراتور اعلام کرده و می گوید: اطلاعات اپراتورهای خوب را می توان از میان رتبه بندی فصلی رگولاتوری (منتشر در سایت CRA. IR) استخراج کرد. گام سوم نیز مربوط به مبادله قرارداد و موافقتنامه سطح سرویس و تعیین خسارت های ناشی از نبود سرویس دهی و پشتیبانی اپراتور و گام آخر تحویل سرویس از اپراتور است. اما
درسی که بعثت پیامبر(ص) به عالمان و حاکمان آموخت
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد حضرت محمد مصطفی(ص) روز 27 ماه رجب در سن چهل سالگی مطابق با 610 میلادی و سال چهلم از عام الفیل به پیامبری مبعوث شد. نجاشی پادشاه حبشه سپاهیانی را به فرماندهی ابرهه برای ویران کردن خانه کعبه فرستاد. چون سپاهیان حبشه تعدادی فیل با خود آورده بودند آن را عام الفیل نامیده اند در قران کریم به این داستان اشاره شده است که خداوند به پیامبر (ص) می فرماید: آیا ندیدی پروردگارت با اصحاب فیل چه کرد؟(ترجمه آیه اول سوره فیل) یکی از اهداف سوره فیل یادآوری خاطره بزرگ نعمت های عظیم خداوند به قریش است تا به آنها نشان دهد که اگر لطف پروردگارت نبود نه آثاری از این کانون مقدس یعنی مکه و کعبه وجود داشت و نه از قریش، شاید از مرکب غرور فرود آیند و به دعوت پیغمبر اکرم(ص) گردن نهند.. . هنگامی که پیامبر گرامی اسلام(ص) این آیات را برای مشرکان مکه خواند احدی آن را انکار نکرد، هرگاه مطلب مشکوکی بود لااقل گروهی اعتراض می کردند و اعتراض آنها مانند سایر اعتراض هایشان در تاریخ ثبت می شد به خصوص اینکه قران با جمله الم تر مطلب را ادا کرده است. 1 در آن روزگار مردم بسیاری از سرزمین ها با بی عدالتی، ظلم و ستم، تبعیض و اختلافات طبقاتی روبرو بودند و با مصائب و مشکلات و خودسری هایی که پادشاهان و حاکمان و روحانیون یهودی و مسیحی و زردشتی برای آنها به وجود آورده بودند دست و پنجه نرم می کردند. در میان بادیه نشینان و قبایل گوناگون عرب نیز دزدی و غارتگری رواج داشت. زنان را به صورت کالا خرید و فروش می کردند. وجود دختران را ننگ می دانستند و آنان را زنده به گور می کردند. گرچه شجاع و مهمان نواز بودند اما از هجوم به دیگران و خانواده حتی برادر خود پروایی نداشتند. چه بسا کوچکترین حادثه سبب می شد سال ها بین دو یا چند قبیله آتش جنگ و فتنه ادامه یابد. بت می پرستیدند، شعر و شاعری در میان آنان رواج داشت و مضامین بسیاری از این اشعار وصف شراب، افتخار به جنگ و حمله و آدم کشی و هوسرانی بود. حضرت محمد(ص) چهل سال از عمر خویش را در زمان جاهلیت و در میان قبایل متجاوز بی فرهنگ گذرانده و امین لقب یافته بود اکنون خویشتن را در آستانه مسئولیت شگرف می دید. در ایام نزدیک بعثت بیشتر اوقات از شهر و جنجال دور می شد هرسال یک ماه در کوه حرا به عبادت می پرداخت در آن ماه هر مستمندی نزد او می رفت او را طعام می داد و چون یک ماه سپری می شد پیش از این که به خانه خود باز گردد به کعبه می رفت و طواف می کرد. چون سال بعثت رسید محمد(ص) به کوه حرا رفت. به هنگام مبعث جبرئیل نزد او آمد و گفت: بخوان، گفت: چه بخوانم. جبرئیل گفت: بخوان به نام پروردگارت که آفرید. 2 در مدت 23 سال پیامبر بزرگوار(ص) با تحمل رنج ها و سختی ها و استقامت و پایداری در برابر آزار و اذیت و شرکت در جنگ هایی که بت پرستان و منافقان و مخالفان در مکه و مدینه براه انداختند با عرضه نمودن آیات شریفه قران مجید که بر قلب مبارکش نازل می شد چنان دگرگونی و تحولی در مردم ایجاد کرد که نه تنها اعراب بادیه نشین بلکه مردم سرزمین های دور از هر رنگ و نژاد و مذهب امت واحده ای تشکیل دادند که روز به روز شعاع نورانی آن پر رونق تر و افزون تر شده و خواهد شد. مولای متقیان حضرت علی بن ابی طالب (ع) ره آورد عظیم بعثت پیامبراسلام(ص) را این گونه بیان می فرماید: حال به نعمت های بزرگ الهی که به هنگام بعثت پیامبر (ص) بر آنان فرو ریخت بنگرید، که چگونه اطاعت آنان را با دین خود پیوند داد؟ و با دعوتش آنها را به وحدت رساند؟ چگونه نعمتهای الهی بالهای کرامت خود را بر آنان گستراند، و جویبارهای آسایش و رفاه برایشان روان ساخت؟ و تمام برکات آیین حق آنها را دربرگرفت؟ در میان نعمتها غرق گشتند، و در خرمی زندگانی شادمان شدند، امور اجتماعی آنان در سایه قدرت حکومت اسلام استوار شد، و در پرتو عزتی پایدار آرام گرفتند، و به حکومتی پایدار رسیدند، پس آنان حاکم و زمامدار جهان شدند، و سلاطین روی زمین گردیدند، و فرمانروای کسانی شدند که در گذشته حاکم بودند، و قوانین الهی را بر کسانی اجرا می کنند که آنها مجریان احکام بودند، و در گذشته کسی قدرت درهم شکستن نیروی آنان را نداشت، و هیچ کس خیال مبارزه با آنان را در سر نمی پروراند. 3 شایسته است عالمان با ایمان و حاکمان دوستدار ملت و مجری قانون در زندگی، ساده زیستن و رفتار پسندیده و حسن خلق را معیار و ملاک قرار دهند و به عدل و داد رفتار نمایند. به طور قطع زندگی کردن همانند انبیاء و ائمه علیهم صلوات ا... غیر ممکن است. اما گام برداشتن در مسیر رسیدن به قله هدایت امکان پذیر می باشد. می توان به یاد ناتوانان و فقیران بود و در جهت بهبود زندگی آنها قدم برداشت. از هم نشینی با زراندوزان خودداری کرد و توصیه و سفارشی هم برای سوء استفاده آنان ننمود و از خودپسندی و ارعاب و غرور اجتناب کرد. پیامبر گرامی اسلام می فرماید: دو دسته از مسلمانان هرگاه اصلاح شوند مسلمانان همه درست می شوند و هرگاه فاسد شوند مسلمانان هم فاسد می شوند گفتند ای پیامبر خدا این دو دسته کیانند؟ فرمود عالمان و حاکمان. در اصول کافی از پیامبر (ص) نقل گردیده است که فرمود: خدایا! به نان ما برکت ده و میان ما و آن جدایی مینداز، که اگر نان نبود، نه می توانستیم روزه بگیریم، نه نماز بخوانیم و نه دیگر واجبات پروردگار خویش را به جا آوریم. 4 حضرت امام جعفر صادق (ع) فرمود: مردم، فقیر، محتاج، گرسنه و برهنه نگشتند مگر در اثر گناه توانگران 5 ما ظلمی نظیر ظلمی که در مورد قرآن کرده ایم در مورد سیره پیغمبر و ائمه اطهار کرده ایم. وقتی می گویند پیغمبر (ص)چنین بود، می گوئیم: او که پیغمبر بود، یا وقتی می گویند علی(ع) چنین بود، می گوئیم: او که علی بود، تو ما را با علی(ع) قیاس می کنی؟! ما را با پیغمبر(ص) قیاس می کنی؟! ما را با امام جعفر صادق(ع) قیاس می کنی؟! آنها که از آب و خاک دگر و شهر و دیار دگرند؟! و چون ز آب و خاک دگر و شهر و دیار دگرند دیگر به ما مربوط نیست، کار پاکان را قیاس از خود مگیر. گاهی یک تک مصراع ضررش برای یک ملت صد بار از وبا و طاعون بیشتر است. از آن تک مصراع های گمراه کننده در دنیا یکی همین است: کار پاکان را قیاس از خود مگیر. البته این تک مصراع از نظر گوینده اش یک معنا دارد و در میان ما معنایی دیگر رایج است. ما می خواهیم بگوئیم کار خود را قیاس از پاکان مگیر، این را با این تعبیر می گوئیم: کار پاکان را قیاس از خود مگیر. 6 از جمله مسائلی که می توان از سیره رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار آموخت این که نباید از هر سرمایه و پولی در تبلیغ دین استفاده کرد. معمولاً افرادی یافت می شوند که مثلا صدها میلیون تومان خرج تاسیس و احداث و یا ترمیم و تعمیر حسینیه، مسجد، مدرسه و درمانگاه می کنند یا در روزهای عزاداری و یا اعیاد مذهبی مبالغی جهت تهیه و توزیع غذا و شربت و شیرینی هزینه می نمایند. اما به عنوان نمونه معادل چند برابر آن وجه از پرداخت مالیات خودداری و یا از راههای مختلف با ظاهرسازی سوء استفاده وگران فروشی و رانت خواری می کنند و این از وظایف عالمان و امیران به معنای عام است که ضمن مبارزه با فقر و ناتوانی مردم جامعه خود را گرفتار رفتار و کردار این گروه ننمایند. از دیگر نکاتی که سزاوار است بدان عنایت و توجه داشت این که نباید از هر وسیله نامشروع و یا جعل حدیث و یا نقل روایات دروغ و غیر صحیح برای پیشبرد اهداف دینی و مقدس استفاده کرد. من می خواهم یک مسجد بسازم، برای خودم که نمی خواهم بسازم. واقعا هم در مسجد ساختن هدف نا مقدسی ندارم. من جزء کسانی هستم که بانی شده ام در فلان محل که مسجد ندارد مسجدی ساخته بشود که در آنجا مردم بیایند نماز بخوانند، مجالس وعظ تشکیل بشود، بچه ها بیایند دستورهای دین را یاد بگیرند و جلساتی باشد. این مسجد مصالح می خواهد، گرفتاریهای دیگر دارد، اشکالات اداری ممکن است پیدا کند، و از مردم نیز باید پول گرفت. حالا یک آدم اهل خیر پاشنه گیوه را ور کشیده برای اینکه کار این مسجد را درست کند. نزد کسی می رود، یک حرفی می زند که هر جور هست از او پول در بیاورد، چهار تا دروغ می گوید ولی بالاخره پنج هزار تومان پول برای مسجد در می آورد. دو تا دروغ به یک نفر دیگر می گوید، چهار تا تملق و چاپلوسی نسبت به دیگری می کند که شما چنین هستید، چنان هستید، ما به شما از قدیم ارادت داریم، خواب دیدم که داشتید در بهشت کله معلق می زدید، حتما هم چنین چیزی هست. ده هزار تومان هم از این می گیرد. پنجاه هزار تومان از یکی دیگر می گیرد. حال این را ما چه می گوییم؟...این مطلب قبلا در ذهن خودم مکرر آمده بود، همین امروز که باز تفسیر المیزان را در همین زمینه مطالعه می کردم دیدم ایشان(علامه طباطبائی) ادب تبلیغ نبوت را که از قرآن استنباط کرده اند - که به طور کلی چه آدابی را همه انبیاء و از جمله رسول اکرم رعایت می کردند - از جمله همین مطلب را ذکر کرده اند که هرگز انبیاء در سیره و روش خودشان، برای رسیدن به حق از باطل استفاده نمی کنند، برای رسیدن به حق هم از خود حق استفاده می کنند... 7 آری این سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه طاهرین(ع) نجات بخش بشر و هدایت گر انسانها در زندگی است هر گاه عالمان و حاکمان به حق و انصاف گرایند و در جهت تحقق روش و شیوه زندگی رسول اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) تلاش کنند بی تردید جامعه نمونه مدنی که مورد تاکید آن بزرگواران بود به وجود خواهد آمد و آن جمله مشهور امام علی(ع) که فرمود شما نمی توانید چون امامتان زندگی کنید ولی مرا به وسیله خویشتن داری و تلاش و پاکدامنی واستواری کمک کنید در این صورت اهداف جامعه اسلامی محقق خواهد شد به امید آنچنان روز. مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- تفسیر نمونه ، جلد 27.چاپ 1366. صفحه 342-341 2- بعثت، غدیر، عاشورا، مهدی ، استاد محمد رضا حکیمی. صفحه 21 و 22 3- نهج البلاغه ، ترجمه محمد دشتی(ره)، فرازی از خطبه 192، صفحه 283 -282 4- الحیاه ، استاد محمد رضا حکیمی. ترجمه احمد آرام، جلد ششم، صفحه 195 5- همان، گزارشی درباره جلد سوم تا ششم 6- سیری در سیره نبوی، متفکر شهید استاد مرتضی مطهری. انتشارات صدرا. صفحه 30 7- همان، صفحات 106و 107 و 108 و 109 ...
کنکاشی در ماجرای مک فارلین
اظهار تاسف به اینکه فرصت مهمی را از دست داده است، بر شکست تاکتیک فشار و دیپلماسی و حربه چماق وهویج واشنگتن در قبال ایران در این واقعه، مهر تایید زد .(23) کانال دوم (علی هاشمی آلبرت حکیم) پس از حدود یک سال کوشش قربانی فر و تیم عملیاتی شورای امنیت ملی امریکا برای آزادی گروگانها و همچنین سفر ناموفق مک فارلین در اوایل خرداد 65 به تهران ظاهراً همه کاسه و کوزه ها بر سر قربانی فر شکسته
کوتاه و گویا 4
حسین معلم، معلم و نویسنده الف) خاطره: معلّم مدّتی بود که هوس کرده بودم بروم مدرسة ابتداییِ ده را ببینم که بیش از چهل سال قبل در آن جا درس می خواندم. وقتی وارد مدرسه شدم، اصلاً توجّهی به قسمتِ نو ساز آن نکردم و یکراست رفتم سراغ آن قسمت که قدیمی ساز بود. روبروی کلاس ها قبل از حیاط وسیع مدرسه دو باغچة بزرگ بود که هرکدام سه درخت سرو داشت و سطح زمین آن را لایة سبزی از چمن پوشانده بود. بعد نمای آجری ساختمان دیده می شد که اسکلت خشت و گلی خود را با آجر های کهنه و رنگ و رو رفتة رو کار مخفی می داشت. سپس از چپ به راست، کلاس های اوّل تا پنجم دیده می شد که یکی پس از دیگری ساخته شده بود. همة کلاس ها نسبتاً بزرگ بود، با سقف های هلالی بلند و در و پنجره های کهنه و رنگ باخته که از تسمه های نازک آهن ساخته شده بود. و دیوار های گچی درون کلاس ها که گَرد و خاک سال ها تلاش سپیدیشان را خاک آلود کرده بود. و کف کلاس ها که با آجرهای چهار گوش قدیمی فرش شده بود. و سر انجام، مهمترین جای کلاس یعنی نزدیک درِ ورودی تخته سیاهی بود که حالا رنگ سبز آن را پوشانده بود، و میز و صندلی آقا معلّم که هنوز در کنار آن دیده می شد. بعد از این که نگاهی کلّی به همة ساختمان انداختم، ابتدا رفتم سراغ کلاس اوّل: آرام و آهسته در را باز کردم؛ میز ها و نیمکت ها درست مثل گذشته در سه ردیف چیده شده بود. خیلی آرام و آهسته وارد کلاس شدم و رفتم میز دوّم نشستم و نگاهم را دوختم به تخته سیاه و میز آقا معلّم. سپس خود را به خیال سپردم و برگشتم به حدود چهل سال قبل و این صحنه را به یاد آوردم: آقا معلّم وارد کلاس شد. وپس از سلام واحترام بچّه ها، همه را خوب نگاه کرد. بعد رو به من کرد و گفت: حسین! بالاخره یاد گرفتی اسم بابات را بنویسی؟! من با کمی تردید گفتم: بَ... بله آقا...! آقا معلّم گفت: خب! برو بنویس ببینم... من رفتم پای تخته سیاه و با خطِّ نسبتاً درشت نوشتم؛ عبّاس آقا معلّم که کنارم ایستاده بود و کنجکاوانه نگاه می کرد تا ببیند چه می نویسم با دیدنِ واژة عبّاس ، گفت: آفرین پسرم! درست نوشتی، خدا بیامرزه بابات را... بعد برخاستم و کلاس ها را یک پس از دیگری با دقّت و کنجکاوی تمام نگاه کردم تا... رسیدم به کلاس پنجم. رفتم داخل و روی نیمکتِ میز اوّل نشستم و دوباره به جایگاه آقا معلّم و تخته سیاه خیره شدم. و خیلی زود صحنه ای دیگر از آن روزها به یادم آمد: آن روز پس از پایان درس، آقا معلّم مرا صدا زد و من رفتم پای تخته سیاه. آقا معلّم گفت: حسین! بگو ببینم وقتی بزرگ شدی می خواهی چه کاره شوی؟! من خیلی سریع گفتم: آقا معلّم! اجازه می دهید جوابم را روی تخته سیاه بنویسم؟ آقا معلّم کمی مکث کرد، سپس گفت: بله! چه اشکالی داره بنویس... من پرانتزی بزرگ باز کردم و داخل آن نوشتم: معلّم آقا معلّم چشمانِ درشتش، درشت تر شد! و با تعجّب نگاهی به من انداخت و نگاهی به نوشتة روی تخته سیاه! و بعد شعری خواند که من آن روز معنایش را نفهمیدم، امّا امروز شاید: کس گفت؛ چونی چنین رنج بَر، به تعظیمِ استاد بیش از پدر؟! بگفتا؛ زد آن نقش آب و گِلم و زین تربیت یافت جان و دلم! عبدالرحمان جامی(بهارستان) * ب) درس امروز: من برای برتری و بزرگی، هیچ راهی جز راهِ معلّم نمی شناسم! 1 معلّم خوب، سخنش تعلیم و رفتارش تربیت است. 2 کوچک ترین رفتارِ معلّم از هزار نصیحتِ او مؤثّرتر است. 3 روی معلّم به آفتاب است، زیرا روی آفتاب به معلّم است! 4 به پاس احترام معلّمان، سروهای آزاد تا ابد برپا هستند!؟ 5 اگر نوازش دست های معلّم نبود، همة گل های باغ می مُردند! 6 من برای برتری و بزرگی، هیچ راهی جز راهِ معلّم نمی شناسم! 7 هر نوزادی که متولّد می شود، باری بر دوش معلّمان افزوده می شود. 8 اگر معلّم ها خوب درس بدهند، دانش آموزان خوب یاد می گیرند! 9 معلّم خوب حتّی نگاهش را بین دانش آموزان به تساوی تقسیم می کند. 10 هیچ کس مقامش والاتر و برتر از مقام معلّم نیست، از پسِ مقام نبوت(بعد از نبی، مقام معلّم بوَد بلند/ بعد از رسول، بهرِ بشر پیشوا بوَد/نیکو همّت). *البتّه صاحبان همة شغل ها محترم اند(قصّاب، بقّال، نجّار، پلیس، پرستار، دکتر، مهندس... به ویژه رفتگر زحمت کشی که با پاکیزه کردن کوچه و خیابان نان حلال به خانه می برد امّا از همه محترم تر معلّم است، زیرا همه از سفرة معلّم تغذیه کرده اند). پ) سرود:کی بود اثر...؟! ...فارابی و افلاطُن و سُقراط و ارسطو کردند به بَر، کسوت زیبای معلّم شاهانِ جهانگیر و وزیرانِ جهاندار سودند سرِ خود به کفِ پای معلّم کی بود اثر هیچ ز تقوا و ز دانش، هرگاه نبُد دانش و تقوای معلّم؟! کی بود به گیتی هنر و حکمت و صنعت، هرگاه نبُد جانِ هنرزایِ معلّم؟! کی بود نشانیّ و ترقّی و تمدّن، هرگاه نبُد فکر توانای معلّم؟! کی بود بشر این همه در اوجِ تعالی، هرگاه نبُد همّتِ والای معلّم؟! کی بود ز غوغای صنایع، اثر امروز، هرگاه نبُد جُنبشِ غوغای معلّم؟! کی بود پزشکی و دواهای شفابخش، هرگاه نبُد مُعجزِ عیسای معلّم؟! ...قاضی و مهندس نبُد و عالِمِ شاعر، هرگاه نبُد درسِ دلارای معلّم؟! *این شعر را سال ها پیش از معلّم زحمت کش و نجیبم شادروان استاد دکتر خسرو فرشید ورد گرفتم. روحش شاد. ...و با آرزوی دلخشی معلّمان(حسین معلّم) ...
باند مهدی هاشمی/ اعترافی که اگر صورت نمی گرفت چه می شد؟ /کالبد شکافی باند مهدی هاشمی
اعتراف کسب شده است؟ وی مدت مدیدی در زندان حتی یک جمله را هم اعتراف نمی کند چرا که احساس می کرد با توجه به آن همه خدمتی که به منتظری کرده در اثر حمایت وی آزاد خواهد شد. لیکن با عدم وقوع این اتفاق، آقای ری شهری به عنوان وزیر اطلاعات به صورت مستقیم وارد مذاکره با مهدی هاشمی شد. هدف اول وی جدا کردن این دو از هم بود، امری که به وقوع نپیوست. ری شهری شروع مذاکرات خود را با موعظه های اخلاقی مبنی
خاطرات هاشمی رفسنجانی در مورد سقوط فاو و جنگ/دفاع سردار قربانی: اشتباه کرده است !!با تحلیل های آبدوغ ...
کرد. گفتم کمیسیون ویژه ای تشکیل شود تا اولویت ها را تعیین کنند. عصر برای صحبت در سمینار شهید مطهری2، به دانشگاه تهران رفتم. اول شب به خانه رسیدم. در فکه، دشمن حمله کرده3 و در فاو ما حمله کرده ایم. 1- عملیات پیروزمندانه والفجر8 که از 20 بهمن سال 64شروع شده بود، در این روز با تهدید بصره از جنوب به پایان رسید. یگان های احتیاط ارتش عراق 75 روز پاتک کردند اما موثر نبود و بر آمار تلفات و
آخرین وصیت نامه معلم شهید محمد علی رجایی وبهاماتی در مورد حادثه شهادتش
دانشگاه تهران که قبل از انقلاب تحت مسئولیت تهرانی کار می کرده است)، قدسی خرازیان، حسن عنایت و... اشاره کرد که همگی از اعضای شاخص و فراری منافقین می باشند. وی خود نیز قبل از انقلاب در رابطه با سازمان منافقین دستگیر و به صورت کوتاه مدت زندانی و سپس آزاد می شود. در سال 56 وابستگی وی به سازمان برای ساواک محرز می شود. او جدای از زمینه سازی نفوذ کشمیری به دستور سازمان منافقین به دفتر نخست وزیری که به
بررسی آسیب شناسانه معضلی به نام آقازادگی / آقازاده ها
به دلیل اختلافاتی که با سازمان مجاهدین داشت حدود 6 ماه در بایکوت به سر برد، سپس به دلیل بروز گرایش های مارکسیستی بایکوت شکسته شد، او در آبان 57 از زندان آزاد و به فعالیت در سازمان مجاهدین خلق ادامه داد. حسین جنتی مدتی مسئول دفتر جنبش مجاهدین در اصفهان بود و از طرف سازمان به همراه فردی به نام فضل الله تدین نامزد نمایندگی در دوره اول مجلس شد که رأی نیاورد. او در سال 59 با یکی از دانشجویان دانشگاه
خاطرات همسر امام خمینی (ره) از زندگی خصوصی تا سیاسی
درسهای جامع المقدمات را خواندم. البته سال اول، هیئت خواندم و بعد از آن، جامع المقدمات. دو بچه داشتم که سیوطی را شروع کردم و وقتی سیوطی تمام شد چهار بچه داشتم. بچه چهارم که فریده خانم است وقتی به دنیا آمد من دیگر وقت مطالعه و درس خواندن نداشتم ولی "شرح لمعه " را شروع کردم، مقداری شرح لمعه خواندم که دیدم عاجزم و هیچ نمی توانم بخوانم. مجموعاً هشت سال طول کشید. بعداً که در انقلاب به عراق رفتیم
روانشناسی شخصیت محمدرضا پهلوی /محمد رضا پهلوی در سفر ی که هر گز بازنگشت!!!
ها قبل همه اعضای خانواده دیبا و پهلوی را به خارج فرستاده بود فرزندانم در امریکا بودند بیشتر اعضای خانواده محمدرضا هم به جز والاحضرت شمس و شوهرش در امریکا بودند و جایشان امن بود. اما من و محمدرضا ماهها بود از وحشت این که به دست انقلابیون بیفتیم خواب راحت نداشتیم. روزی که برای خروج از کشور به فرودگاه رفتیم (26دیماه57) ارتشبد قره باغی آمد جلوی هلی کوپتر و احترام کرد .بعد سپهبد بدره ای جلو آمد و من و
حاشیه ای از درس مقتل شناسی آیت الله فقید ابوترابی
خراسانی (یزدی)بهره مند گردید. دروس سطح را در قم نزد اساتیدی چون حضرات آیات مشکینی، سلطانی، امام موسی صدر ادامه دادند و خارج فقه و اصول را از حضرات آیات عظام: بروجردی، امام خمینی، محقق داماد و حاج شیخ مرتضی حائری آموختند و از فیوضات معنوی حضرات آیات : حاج آقا حسین قمی، حاج آقا رضا بهاءالدینی و فکور یزدی بهره مند شدند. با دعوت آیت الله شهید صدوقی به وطن(یزد)بازگشتند و چند سال امامت جمعه
آیت الله شهید مرتضی مطهری ، از تولد تا شهادت
تحصیل به مشهد مقدس شتافت و دو سال در مدرسه ابدال خان مشهد مقدمات علوم اسلامی را فراگرفت و در پی تخریب منزل پدری در فریمان توسط عمال رضاخانی مجبور به ترک مشهد و بازگشت به موطن شد و در فریمان و قلندرآباد با مطالعه کتب پدر روزگار گذراند. من هر چه مایه مطالعات تاریخی دارم ، مربوط به همان دو سالی است که از مشهد به فریمان برگشتم . او خود به تشریح اوضاع نابسامان آن سالها می پردازد و می نویسد
خاطراتی از حسن روحانی :روحانی توسط چه کسی با امام خمینی آشنا شد /پیش بینی رئیس جمهور شدن روحانی
چندین سال پیگیری مکرر، موفق به ضبط خاطرات ایشان گردید، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی است که اینک جلد اول خاطرات ایشان که از بدو تولد تا مقطع زمانی تسخیر لانه ی جاسوسی را شامل می شود، منتشر می گردد. در جلد دوم ، خاطرات وی از ماجرای تسخیر لانه ی جاسوسی در سال 1358 تا سال 1368 ارائه خواهد شد. نخستین جلسه ی مصاحبه با دکتر حسن روحانی در 25اردیبهشت 1381 برگزار شد که تاکنون بالغ بر پنجاه
خاطرات دکتر حسن روحانی ازعلمای نجف وسیاست های شاه و مواضع آیت الله بروجردی وتثبیت مرجعیت امام/وضعیت صدا ...
مرکز اسناد انقلاب اسلامی که به فرمان حضرت امام (ره ) متولّی تدوین تاریخ انقلاب اسلامی شده ، اقدام به ضبط خاطرات رجال سیاسی و مذهبی انقلاب اسلامی نموده است . یکی از چهره هایی که پس از چندین سال پیگیری مکرر، موفق به ضبط خاطرات ایشان گردید، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی است که اینک جلد اول خاطرات ایشان که از بدو تولد تا مقطع زمانی تسخیر لانه ی جاسوسی را شامل می شود، منتشر می گردد. در جلد دوم
گزارش نشست مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با وزیر بهداشت و روزنامه نگاران ایرانی
الگویی برای دیگر کشورهای منطقه خواند و گفت: متخصصان برتر سازمان جهانی بهداشت در ایران حضور دارند و با شما کار می کنند. ما در اجرای این برنامه همکاری خوبی با وزارت بهداشت ایران داریم و تلاش می کنیم که در فاز دوم این برنامه که تمرکز در مراقبت های اولیه سلامت و بیماران سرپایی است، کمک های لازم را داشته باشیم. ایران در حوزه سلامت طی یک سال گذشته دستاوردهای بزرگی داشته و ما علاقه مند هستیم که با ایران کار کنیم.
درنگی بر رویکرد شهرداری ونگاه عدالتمحور
خرید کارخانه جنوب,صرفنظر از غم تبدیل تولید به مصرف,وطرح مرکز تجارت بر اساس الگوی غربی وباز مجتمع مصالح ساختمانی ,همه بسیار خوب واینده ساز باشد ,همه در محور جنوب وغرب یزدااست!یک حساب ساده میگوید که شهرداری محترم حدود 250میلیارد تومان برای این قسمت از شهر گذاشته .سهم منطقه شمال وشرق و بخش تاریخی چه مقدارست؟ودر چه طرحهایی بروز یافته است.؟ بگذرم از اینکه بعضی از این طرحها یعنی ادامه هوا کردن بخش
12 شهید در تیم فوتبال آزادی سمنان
عنوان سرمربی. کیومرث همیشه در موردش می گفت: او هم مربی خوبی است، هم معلمی خوب و هم پدری خوب برای بچه ها. اما الان متاسفانه این طور نیست. ما باید بدانیم بازیکن فقط به توپ احتیاج ندارد. نیازهای دیگری هم هست که مربی باید به آن توجه کند. آقا عطا خیلی دقیق کار می کرد. به طور مثال بعد از پایان هر تمرین با همه ی اعضای تیم به یکی از مساجد محل می رفتیم و در نماز جماعت شرکت می کردیم. او حتی روی درس خواندن
راز خوشبینی آیت الله هاشمی به مذاکرات
منطقی هم منطق دیپلماسی کشور. از 27 تیر 67 تا 23 تیر 94. فاصله یک کلمه است. کلیدواژه ای بنام "اعتدال". اعتدالی که اگر میداندار نباشد. هم خط امام منحرف می شود. هم راه جمهوری اسلامی. به ورودی مجمع که می رسم. خیلی شلوغ نیست. حرفهای همه پیرامون توافق هسته ای است. منتظر نوبت ورود که می شوم. حرفهای آقای هاشمی از جلو چشمم می گذرد. حرفهایی که از سال 92 تا امروز گفت. هاشمی از همان اول گفته بود. به مذاکره
خاطره همسرشهید تهرانی از روز خواستگاری
جهاد سازندگی نیز فعالیت داشتیم و کارهای بسیاری انجام دادیم. در زمان جنگ نیز کمک های اولیه را یاد گرفتیم و 4 سال دبیرستان ما با کمک به مجروحین پیوند خورده بود. پدرم آن سالها خیلی سخت نمی گرفت اما می گفت قبل از غروب خود را به منزل برسانیم. * ماجرای بیماری حصبه و شفایی که از امام زمان (عج) گرفته شد همسر شهید طهرانی مقدم نقطه عطفی را در سال های نوجوانی خود داشته است، او وقتی تنها
صدام چگونه سخن گفت؟
از صدام انتخاب شده. مأمور میدانی سی وچندساله ای با فقط پنج سال سابقه ی کار شده بود مسؤول پاسخ به بزرگ ترین پرسش های تاریخ معاصر. صدام هنوز تسلیحات کشتار جمعی داشت؟ با القاعده همکاری می کرد؟ چرا تصمیم گرفت با امریکا بجنگد؟ کارول استراود، تحلیلگر اطلاعاتی اف بی آی و عضو تیم امریکایی مسؤول بازجویی از صدام، می گوید پیرو همان اول گفته اگر موفق بشوند، اعتبار پیروزی مال همه است و اگر شکست بخورند مال او
واگذاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به سازمان سنجش
آموزش بوده است، یادآور شد: برای اولین بار رئیس شورای بخش آموزش، وزیر آموزش و پرورش است و وزرای دیگر عضو هستند اما مسئولیت بخش آموزش به عهده وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است. فانی اظهار کرد: سال گذشته نقشه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آماده شد که در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش، این نقشه راه رونمایی خواهد شد که می تواند مبنای کار مدیران در آموزش و پرورش باشد. وی به رتبه بندی
تینا آخوندتبار: اسم اصلی من پونه است!
دارند با بهترین ها کار کنند و بهترین عوامل را برای فیلم های خود انتخاب کنند. به دنبال رسالت واقعی من آدم روراستی هستم و سال ها با اینکه توسط کارگردان ها به خاطر چهره ام انتخاب شوم مشکلی نداشتم اما از شش ماه قبل تصمیم گرفتم که از این موضوع جلوگیری کنم چون می خواهم در کارم پیشرفت کنم؛ حال اگر این پیشرفت با تحصیل، گزیده کاری یا کم کاری باشد مشکلی با آن ندارم و این کار را انجام
ملتی که از حقیقت عزت برخوردار شده است اگر این نعمت را کفران کند دنیا دوباره دوزخ خواهد شد
. خیلی ها از تاریخ بی خبرند، و خیلی ها تاریخ را سرسری نگاه میکنند. باید در تاریخ تعمق کرد، از تاریخ درس گرفت. ما در این دویست سال، یک دوران تاریکِ ذلت را از سر گذراندیم. نشانه های این ذلت، زیاد است. ما در تمام این دوران، در حوزه ی سیاست، یک ملت منزوی بودیم؛ در فعل و انفعالات منطقه ی خودمان - چه برسد به فعل و انفعالات جهان - هیچ تأثیری نداشتیم. در این دوران دویست ساله، استعمار به وجود آمد. دولتهای
رتبه کیفیت آموزشی در استان بوشهر مطلوب نیست
گفت: پروژه مهر به عنوان نماد مدیریتی در دستگاه تعلیم و تربیت است که با تشکیل ستاد و کمیته های تخصصی با برنامه ریزی، ساماندهی، نظارت و ارزیابی برای آغاز مطلوب سال تحصیلی جدید گام برمی داریم. ناصر کرمی افزود: امسال 154کلاس درس در قالب 29 مدرسه تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید به بهره برداری می رسد. وی تصریح کرد: امسال 14 هزار و 100 معلم در خدمت 196 هزار دانش آموز در دو هزار و 134 مدرسه و
پروژه "سواد زندگی" در مراحل نهایی / عذرخواهی عصرایران از کاربران
...> پیشنهادهایی برای مطالعه: یک تمرین ساده برای افزایش مهارت های کلامی فرمول ساده جلوگیری از سوء تفاهم در ارتباطات خانوادگی و اجتماعی پدرها و مادرها! این دو اصل "بسیار بسیار ساده" را به خاطر بسپارید اگر متأهل هستید، بخوانید: نیمرویی که به املت تبدیل نمی شود! جای خالی مهارت های زندگی/ چرا یا خشمگین هستیم یا افسرده؟ آموزش "مهارت های زندگی" در یکی از معتبرترین دانشگاه های دنیا اگر فرزند دانش آموز دارید خواندن این مطلب را از دست ندهید تلنگری برای همه ما: باسواد هستیم یا توهم سواد داریم؟ ...
حمایت از ایران برای دسترسی به دارو/ تحول سلامت الگویی برای دنیا
کنیم. شاید دو سال آینده مجددا به ایران بیاییم و ارزیابی مجددی از این برنامه خواهیم داشت. هر دولتی که به تعهدات خود در حوزه سلامت عمل کند، بی تردید مزایای آن متوجه مردم آن کشور خواهد بود. مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به سوالی درباره رتبه پزشکی ایران در منطقه مدیترانه شرقی گفت: همه می خواهند بدانند که عملکردشان چطور است. 149 کشور عضو سازمان جهانی بهداشت هستند که 22 کشور آن مربوط به
ماجرای پاکتی که حداد عادل به ظریف داد
روزنامه اعتماد در صفحه اول خود گزارشی درباره هدیه سیاسی - فرهنگی حدادعادل به محمدجواد ظریف منتشر کرد. پاکت سفید رنگ با یک یادداشت ساعت به 9:30 صبح نزدیک می شود، ظریف پله های تریبون مجلس را بعد از یک سخنرانی یک ساعت و نیمه پایین می آید، روی صندلی که می نشیند، علی اکبر صالحی پشت تریبون می رود. صندلی کناری اش را مجید انصاری می گیرد اما این بار کسی برای احوالپرسی بالای سرش می