وجود 70 هزار بیکار در استان اردبیل - خبرگزاری تابناک
سایر منابع:
سایر خبرها
از خط و نشان جاسم کرار تا پس لرزه سفر یک مقام ارشد
توجه به سابقه ی بد آمریکایی ها باید حواسمان را جمع کنیم ؛ دشمن ، دشمن است. رفت یا نرفت جک استراو ، وزیر امور خارجه ی پیشین انگلیس در سفری که اعلام شده شخصیه ، چند روزیه که به ایران آمده است . امروز برخی منابع اعلام کردند : جک استراو بعد از یزد به استان فارس رفته از مجموعه ی پاسارگاد دیدن کرده . معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس ، سفر این کهنه سیاست مدار انگلیسی را به فارس تکذیب کرده
هیچ کس نذری را از دست نمیدهد.سفره مولا همه جا گسترده+تصاویر
پیوند نذری دادن نشان از بزرگداشت و تعظیم شخصیت های محوری مورد توجه در آن آئین ها نیز هست.به عنوان نمونه می توان به نذر عمران نبی برای خادم شدن فرزندش در عبادتگاه نام برد.شاید بتوان نذرها را وسیله ای برای وحدت مسلمانان در ابتدای امر و سپس وحدت یکتاپرستان و کفرستیزان دانست. نذورات در بین مسلمانان در ایام مختلفی وجود دارد که ماه محرم از ایامی است که نذریهای زیادی در آن ادا می شود؛
عاشورا تجسم عملی و عینی درس های قرآن است
به گزارش خبرگزاری تسنیم از دفتر ویژه خبری خمین ، محمد حسین مقیمی که طبق سنوات هرساله همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) به زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، شهرستان خمین سفر کرده با حضور در جمع عزاداران حسینی این شهرستان در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در شب عاشورای حسینی حضور یافت. معاون سیاسی وزیر کشور متولد محله گوشه عظیم خمین و استاندار سابق استان مرکزی پیش از انتصاب زمانی
شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یاران وفادارش تسلیت باد
روی سینه عقل در انتظار جنون نفس ها به شماره افتاده آری "محرم" آمده . . . کوچه کوچه دلم پر از غوغاست / هر طرف خیمه عزا برپاست قدسیان سوگوار و محزونند / همه هستی سیه پوش عزاست ماه خون و خروش و ماتم شد / ماه خون خدا محرم شد . . . رمز قرآن از حسین آموختیم / ز آتشش ما شعله ها افروختیم ای صبا ای پیک دور افتادگان / اشک
شاهزاده ضد تروریسم (قسمت اول)
واشنگتن، آینده این پادشاهی است. سلمان ظرف چند ماه پس از به قدرت رسیدن، خود را غرق در باتلاق جنگ یمن کرد. به اوباما بی محلی و از روحانیون تندرو حمایت کرد. این روحانیون مخالف اصلاحاتی هستند که بنا به گفته اوباما برای بقای عربستان به عنوان شریک باثبات واشنگتن ضروری است. یکی از اولین اقدامات سلمان به شدت مورد استقبال قرار گرفت. این اقدام تغییر در سلسله مراتب ولایتعهدی بود که وی با برکناری برادرش مقرن
زمزمه های تغییر در کابینه روحانی رویکردی سیاسی دارد یا اقتصادی!
خلاف تصور اولیه، برخی استانداران توانایی کافی برای اداره استان ها را ندارند، لذا تغییرات در دولت اتفاق خواهد افتاد، هم در سطح وزیران و هم در سطح استان داران" هر چند مدتی بعد وی بیان کرده بود که اظهاراتش صرفا تفاسیر شخصی او بوده و ربطی به تصمیمات دولت ندارد، با این وجود برخی بر این باور بودند که اظهارات وی به عنوان مشاور رئیس جمهور نمی تواند بدون هیچ پیش زمینه ای عنوان شده باشد. رئیس
مشارکت مسئولانه اصلاح طلبان در انتخابات مجلس
که تنها وجه مشخص رادیکالیسم تند عمل کردن است، هر حرکت تند را ملاحظه کنید می بینید که عناصر ناهمگون در آنجا جمع شده است نمونه آن جریانات افراطی و سلفی است که متاسفانه به نام اسلام خونریزی می کنند، اگر دقت کنیم می بینیم که از کشورهای مختلف و از همه مهم تر اینکه از یک سنخیت فکری تمام عیار برخوردار نیستند بلکه تنها با ارتباط مجازی به این جریان جذب شده اند لذا کنشگران سیاسی و سیاستمداران رادیکالی و
برگزاری کنگره های علمی از راه های توسعه خوزستان
مشارکت در بخش تامین هزینه هالازم است حضوری شایسته در بخش های علمی نیز داشته باشند. خبیر بااشاره به بالابودن سطح علمی این کنگره گفت:یکی از راه هایی که به پیشرفت سطح علمی خوزستان می تواند کمک کند برگزاری رویدادهای مهم علمی در استان است . وی دراین جلسه گفت اگر همدلی ومشارکت جمعی وجود اشته باشد بطور قطع نتایج خوبی در همه زمینه ها برای استان حاصل خواهد شد. معاون سیاسی و
باید امنیت را در چرخه تولید مواد غذایی احساس کنیم
به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان، روز دوشنبه 27 مهر 94، همایش روز جهانی غذا با حضور مهندس خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر حسین برزگر معاون غذا و دارو دانشگاه، دکتر منصور آرزومند رئیس اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه و جمعی از صاحبان
رپرتاژ آگهی نشریه تاجگردون برای محمد بهرامی/ انتقاد از جریان اصلاح طلب
به شدت در استان ما نیاز است، همین تعامل و همکاری است که از مسئولان استان ی و نمایندگان گرفته تا مردم و احزاب و... باید با تمام توان آن را بکار بگیرند تا استان ما را از وضع موجود به وضع مطلوب سوق دهد. برای دستیابی به این مهم چاره ای جز تشریک مساعی، همدلی و تعامل مثبت و سازنده وجود ندارد. ضمن اینکه کاری به خروجی این تعامل ندارم که بیشتر به کدام جهت بود ولی در هر صورت تعامل مثبت و عادلانه مفید خواهد
کلاهی که مهندس کامپیوتر بر سر فروشندگان سایت دیوار گذاشت
سایت ها آگهی می دهند باید آگاهانه تر عمل کرده و تا زمانی که از واریز وجه مطمئن نشده اند اقدام به تحویل کالا نکنند. ضمن اینکه در جابجایی اموال از پیک هایی استفاده کنند که آشنا بوده و مشترکشان هستند. وی افزود: این کلاهبردار بسیاری از اموال سرقتی را در همان سایت دیوار آگهی می کرده و با قیمتی پایین تر می فروخته بنابراین مالباختگان می توانستند با بررسی دوباره همان سایت ها، رد اولیه کلاهبردار
از یک شرکت آمریکایی پیشنهاد رشوه داشتم/ افزایش 93 درصدی واردات کالا به فارس
پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. سیاسی نیستم/ با نماینده ها تماس آنچنانی ندارم مدیرکل گمرک استان فارس با بیان اینکه تا کنون در فارس با پنج استاندار همکاری کرده ام، گفت: حوزه ما اقتصادی است و زیاد در مسائل سیاسی دخالت نمی کنیم. همچنین با اغلب نماینده ها نیز تماس آنچنانی نداریم و بیشتر با نماینده های شهرستان های لامرد، لار و جهرم به واسطه اینکه در این شهر ها گمرک وجود دارد در
حضور وزیر آموزش و پرورش در یزد و ارائه چند پیشنهاد(1نظر)
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد نویسنده این سطور متنی را که در حضور وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و عده ای از پیشکسوتان فرهنگی و مدیران و معاونان ادارات آموزش و پرورش بعداز ظهر روز شنبه 28/6/94 قرائت نمود عیناً در این ستون درج می نماید. بسم الله الرحمن الرحیم سلام و ادای احترام به خانم ها و آقایان حاضر در جلسه و با عرض خیرمقدم خدمت مقام عالی وزارت و همراهان عزیز و ارجمندشان و دیگر میهمانان عزیز. وظیفه می دانم به مناسبت 31 شهریور ماه آغاز دوران 8 ساله دفاع مقدس، گرامی بدارم یاد و خاطره شهیدان والامقام، آزادگان و ایثارگران به ویژه معلمان و دانش آموزان شهید و خانواده های معظم آنان اسوه های صبر و مقاومت که آسایش و امنیت این سرزمین اسلامی را مدیون فداکاری های آنان هستیم. حقیر در نظر دارد در این جلسه از خصوصیت کمتر گفته شده شهید بزرگوار محمدعلی رجایی یعنی از آزاداندیشی آن بزرگ مرد یاد کند. در سال 1358روزی با حضور مدیران و معاونان وزارتخانه جلسه ای برگزار شده بود تا پیرامون مطالب کتاب های درسی بحث و تبادل نظر شود. شهیدرجایی اظهار داشت اگر می خواهید این امر تحقق یابد بروید با متخصصان هر رشته مذاکره و از آنها دعوت کنید همکاری نمایند، وجهی هم برای اینکار اختصاص دهید. ایشان نام چند نفر از جمله مرحوم دکتر عبدالحسین زرین کوب را ذکر کردند. اما بعدها دیده شد در کتابهای درسی مقالات، عکس ها و نام بزرگانی که نه تنها از یاوران انقلاب بلکه از کسانی بودند که در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش اساسی داشتند حذف کردند تا جایی که نوبت به حذف شعر مفسر بزرگ جهان تشیع علامه بزرگوار سیدمحمدحسین طباطبایی مولف تفسیر ارزشمند المیزان رسید. شعری با عنوان کیش مهر و با مطلع: همی گویم و گفته ام بارها – بود کیش من مهر دلدارها... اما آنچه حذف گردیده است: گره را ز راز جهان باز کن / که آسان کند باده، دشوارها جزافسون وافسانه نبود جهان / که بستند چشم خشایارها مرحوم علامه طباطبایی ترک زبان و استاد مسلم ادبیات عرب بودند به غیر از کلمه حلاج که آن هم اسم خاص بوده لغت عربی در آن شعر استفاده نشده اما به دست مولفان به تیغ سانسور گرفتار شده است. چه زیباست که تصمیم گیرندگان و نویسندگان کتب درسی در رشته های اجتماعی و ادبی و غیره به این نکته تاریخی توجه می نمودند که ابوالاسود دوئلی از حضرت علی بن ابیطالب(ع) پرسید: ای امام! بزرگترین شاعر عرب کیست؟حضرت فرمودند شاعران در یک وادی روشنی نتاخته اند تا پایان کار معلوم شود و اگر ناچار باید داوری کرد، پس پادشاه گمراهان بزرگترین شاعر عرب است.(حکمت 455 نهج البلاغه). مظهر عدل و عدالت به امرؤالقیس اشاره می فرماید که بیشتر اشعار او در وصف شراب، معشوق، مجالس لهو و لعب، زیبائی های اندام اسب و امثال آن بوده و در دوران جاهلیت به وی لقب ضلیل داده بودند. جناب آقای دکتر فانی از جنابعالی درخواست می گردد ترتیبی داده شود تا برق و آب و گاز هیچ یک از مدارس در سراسر ایران قطع نگردد و در این راه استانداران محترم به کمک طلبیده شوند. دیدیم با نبودن وسایل استاندارد گرمایش و سرمایش در آموزشگاه ها ضررهای مادی و خسارات جانی جبران ناپذیری تاکنون به بار آمده است. از جمله اثراتی که بر این امور و نظایر آن مترتب می باشد سوژه ای است که به دست مخالفان نظام و حتی عده ای از موافقان حکومت داده می شود تا با تمسک به ضرب المثل چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است بعضی از سیاست های نظام مانند کمک به دیگر کشورهای مسلمان منطقه یا آمریکای لاتین یا بعضی از کشورهای آفریقایی را مورد ایراد و انتقاد قرار دهند. پیشنهاد می نماید در تحقق خواسته های فرهنگیان شاغل تلاش های همه جانبه صورت پذیرد و دولتمردان و مسئولان ذی ربط کوشش کنند ظلم مضاعفی را که سال هاست بازنشستگان فرهنگی بویژه بازنشستگان قبل از سال 1379در زمینه تبعیضات موجود در دریافت حقوق ماهیانه، تحمل می نمایند بر طرف گردد یا حداقل کاهش یابد. از دیدارتان با خانواده های معلمان زندانی سپاسگزاری می گردد همانگونه که در مصاحبه با خبرگزاری مهر اظهار داشته اید در حدود اختیارات قانونی برای پیگیری مشکلات معلمان از جمله معلمان زندانی تلاش خواهید نمود که این عنایت و توجه با عملکرد پیشینیان شما که حاضر نبودند اعضای کانون صنفی معلمان را به اصطلاح به حضور بپذیرند قابل مقایسه نیست. یکی از وعده های جناب دکتر حسن روحانی قبل از خرداد 92 همانا تلاش برای رفع حصر معترضان به انتخابات 88 بود بدان امید که در این زمینه اقدامات لازم معمول گردد و به نتیجه مطلوب هم برسد. تشکر از دولت تدبیر و امید که اعلام کرد بگذارید معلمان و کارگران خواسته های خودشان را بیان کنند و در یزد نیز از جناب آقای استاندار محترم و جناب آقای دکتر طالبی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جناب آقای احمد شیرزاد مدیر کل آموزش و پرورش بار دیگر تشکر می کنم که طی جلسات متعدد خواسته های به حق فرهنگیان اعم از شاغل و بازنشسته را شنیدند و از امنیتی کردن فضا جلوگیری نمودند و سپاس از معلمان آگاه و نکته سنج یزدی که با صراحت در تجمع های گوناگون اظهار داشتند: برای احقاق حق معلمان و جلوگیری از تضییع حقوق آنان کوشش می کنند اما در روزهای رسمی مدرسه و کلاس را ترک نمی کنند. باشد که در پی سفر وزیر محترم آموزش و پرورش به یزد تصمیماتی به نفع فرهنگیان محترم اعم از شاغل و بازنشسته و دانش پژوهان یزدی اتخاذ گردد. ضمناً از طرف 4600 نفر سهامدار شرکت های فرهنگیان یزد از جنابعالی دعوت می نمایم در سفر بعدی از مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) و یکی از پروژه های در دست اقدام شرکت بازدید فرمائید تا به خواست ایزد یکتا جنابعالی هشتمین وزیر دولت جمهوری اسلامی ایران باشید که از تعاونی فرهنگیان یزد دیدن می نمائید. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی وما رستگار بر محمد و آل محمد صلوات در آن نشست عده ای از پیشکسوتان و فرهنگیان درخواست ها، پیشنهادها و نقطه نظرات خود را بیان نمودند جناب آقای غلامعلی سفید استاندار اسبق اظهار داشت: با تشکر از وزیر محترم به خاطر کارهایشان، از نظر سفر به استان ها و جلسه با معلمان و حضور در جمع فرهنگیان و به ویژه ملاقات با خانواده زندانیان و تلاش در جهت آزادی آنان که کار ارزشمندی است، متاسفانه دعا برای زندانیان و حمایت برای آزادی اسیران در قاموس بعضی منکر تلقی می شود. درباره آموزش و پرورش می توان مسائل مختلفی را مطرح نمود ولی تحت دو عنوان مطالب کلی را عرض می کنم. 1- عدالت آموزشی 2- نوسازی اموزش و پرورش درباره عدالت آموزشی باید مهمترین مسئله را وضعیت معیشتی معلمان عنوان کرد پس از آن نگاه یکسان به همه معلمین و دانش آموزان و تامین و توزیع امکانات مناسب برای همه آموزشگاه ها. در رابطه با مدارس خاص تنوع آنها کاهش یابد و با اجرای قانون و پرداخت بخشی از هزینه ها توسط دولت امکان حضور بیشتر دانش آموزان در مدارس غیردولتی فراهم گردد. قانون اینگونه مدارس که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده اجرایی گردد و معلمین مدارس غیردولتی در خدمات رفاهی و ادامه تحصیل و آموزش های ضمن خدمت مورد حمایت قرار گیرند. به مدارس مناطق و استان ها در زمینه های مختلف به ویژه محتوای دروس، شروع و خاتمه کار مدارس، زمان های تعطیلی و ساعات آموزشی و... اختیارات بیشتر داده شود. به تشکل های موجود فرهنگیان و ایجاد تشکل فراگیر با انتخابات آزاد برای مشارکت در امور مختلف از جمله مسائل معیشتی، مدیریتی عنایت ویژه ای مبذول گردد. در پایان باید تاکید کرد علیرغم همه مشکلات مانده از سال های پیش از قبیل استخدام های فراوان، وجود نیروی انسانی مازاد، بدهی ها و... اما نقشه راه تا حدی مشخص شده و تدوین سند تحول، زمینه بعضی اقدامات اساسی را فراهم نموده است که باید از این فرصت ها استفاده نمود. جلسه بعد از سخنان مقام عالی وزارت و پاسخگویی به بعضی از مطالب و پرسش های مطرح شده با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد پایان یافت. مدیر مسئول ...
معاون گردشگری در جمع بخشداران و دهیاران میبد: مصصم به توسعه گردشگری در میبد هستیم.
جلسه ای با موضوع اقامتگاه های بومگردی با حضور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در فرمانداری شهرستان میبد تشکیل شد. به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، این جلسه با موضوع اقامتگاه های بومگردی و با حضور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان میبد، بخشدار مرکزی میبد و جمعی از دهیاران و شورای روستاهای شهرستان میبد برگزار گردید. در ابتدای این نشست که در محل فرمانداری شهرستان میبد برگزار گردید معاون گردشگری کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور سالار شهیدان، توجه ویژه به موضوع گردشگری را خواستار شد و اشاره نمود کشور ایران از لحاظ جاذبه های گردشگری جزء ده کشور اول جهان بوده که به همین سبب فضای فعالیت در حوزه گردشگری بسیار گسترده و مناسب می باشد. سید مصطفی فاطمی عنوان نمود: امروزه گردشگری مورد تأکید مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و مسئولین استان است و همه باید در توسعه آن همت کنند. وی افزود: دفاع از برنامه های حوزه گردشگری در جلسات گوناگون از الزامات می باشد و نظر به پتانسیل های موجود در حوزه گردشگری می بایست اقدامات موثری به منظور احیاء و رونق صنعت گردشگری کشور صورت پذیرد وی ادامه داد: شهرستان میبد که جزء چهارده شهر نمونه گردشگری در کشور انتخاب گردیده و ما مصصم به توسعه گردشگری در این شهر هستیم و اجازه نمی دهیم هیچ کس در روندی که آغاز شده خللی ایجاد کند. فاطمی خاطر نشان کرد: به منظور موفقیت در حوزه گردشگری و رسیدن به اهداف کلان این صنعت می بایست بر اصل هویت تکیه نمود و حتی در سایه این اصل به فعالیت های گردشگری پرداخت و به عبارتی هویت و فرهنگ اصیل ایرانی را به گردشگران که بنوعی سفیران هر کشور هستند معرفی نمود و هدف اصلی احداث اقامتگاه های بومگردی نیز تحقق همین موضوع می باشد. این مقام مسئول در ادامه این نشست به ایراد توضیحاتی در خصوص ضوابط قانونی و آیین نامه احداث اقامتگاه های بومگردی در سطح استان پرداخت و فضای فعلی را برای فعالیت در این زمینه مناسب خواند. در پایان این نشست نیز سوالاتی در خصوص چگونگی ساختار محل اقامت، نوع سازه، امکانات رفاهی و ... از سوی حاضرین مطرح گردید که مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. ...
تغییر مکان موزه منطقه ای کویر از حاشیه شهر به قلب بافت تاریخی یزد
اختیار سازمان میراث فرهنگی برای کاربری موزه قرار گرفت و مقرر گردید موزه در قالب هیأت امنایی متشکل از استاندار، مدیر بنیاد فرهنگی صدوق (حجت الاسلام و المسلمین محمد صدوقی)، معاون میراث فرهنگی سازمان کشور، مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد و سه نفر اشخاص حقیقی با تفاهم استاندارو بنیاد صدوق و با حکم رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اداره شود. ذاکری نیا اظهار داشت: این پروژه از ابتدای مهر ماه توسط این
استعفای شهردار یزد و اثرات مترتب بر آن
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد قانون وظایف اعضای شورای اسلامی شهرها را در 34 بخش و چند تبصره مشخص نموده از جمله انتخاب شهردار، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح های مصوب در امور شهرداری، همکاری با مسئولان اجرایی و نهادها و سازمان های مملکتی در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی، نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و دارایی های شهرداری، همکاری با شهرداری جهت تصویب طرح حدود شهر، نرخ خدمات ارائه شده توسط شهرداری، تعیین نرخ کرایه وسائط نقلیه و عوارض و از همه مهمتر انتشار صورت مالی در پایان هر سال جهت اطلاع عمومی و غیره می باشد 1 گرچه بنا به دلایل و علل گوناگون نظیر عدم استقبال فعالان سیاسی، نهادهای اجتماعی و یا نبودن احزاب و گروه های قانونی علاقه مند آن طور که باید و شاید مردم دارالعباده در انتخابات اعضای شورای اسلامی شهر یزد شرکت ننموده و به نظر می رسد جمع آرای 13 عضو منتخب برابر با تعداد رای افرادی است که حق شرکت در انتخابات شورای شهر داشته اند یعنی با یک حساب ساده آرای اکثر منتخبین کمتر از ده درصد آرای واجدین شرایط می باشد که می توانستند پای صندوق های رای بیایند اما بدیهی است افراد انتخاب شده قانوناً عضو شورای اسلامی شهر یزد و مورد احترام هستند و مصوبات جلسات پس از طی مراحل پیش بینی شده قابل اجراست. یکی از مواردی که اخیراً در شهرداری خبرساز شد موضوع استعفای شهردار یزد بود که روز سه شنبه 10 شهریور ماه در شورا اعلام وصول شد و قبل از آن برخی از سایت ها مخالفت بعضی از گروه های سیاسی و مسئولان ارشد استان و نیات مغرضانه!! یکی از اعضای شورای اسلامی شهر را باعث استعفای شهردار می دانستند که نمی خواسته به مردم خیانت کند و به ناچار استعفا داده است. شهردار یزد با اقدام به جا و مناسب مطالب منتشر شده در این باره را تکذیب کرد. وی عنوان مسائلی از قبیل اختلاف با استانداری و زیاده خواهی اعضای شورای اسلامی شهر را کذب محض دانست.. ... و گفت طی دو سال گذشته بیشترین تعامل را با استانداری یزد و شورا داشتیم و داریم و نمایندگان محترم مردم در شورای شهر یزد نیز تنها خواست مردم را دنبال کرده و مشکلی با هیچ یک از اعضای شورا وجود نداشته است. وی در پایان خود را خدمتگزار مردم دانست و افزود: امیدواریم با تصمیم شورای شهر آنچه که به نفع شهر یزد است حاصل شود و منتظر تصمیم شورا می مانیم. 2 مدیر مسئول آیینه یزد در این شماره نظر خوانندگان آیینه را به نکاتی که به نظر می رسد در رسیدگی به استعفای شهردار مورد بی توجهی اعضا از جمله رییس شورا قرار گرفته است جلب می نماید. قبلاً رئیس شورای اسلامی شهر یزد با رد شایعه استیضاح شهردار یزد گفته بود: اعضای شورای اسلامی شهر به دلیل اجرا نشدن برخی مصوبات شورا، سوالاتی را با شهردار مطرح کردند. حجت الاسلام عباس زارع گفت: طرح سوال از شهردار یکی از حقوق اعضای شورای شهر است اما هدف از این سوالات، دریافت پاسخ از شهردار است و برنامه ای برای رای گیری و استیضاح شهردار مطرح نیست. وی با تاکید بر اقدامات شایسته شهرداری یزد، ادامه داد: 60 درصد مصوبات شورای شهر تاکنون اجرا شده است اما اعضای شورای شهر خواستار پاسخ شهردار درباره مصوبات اجرا نشده هستند. این عضو شورای شهر گفت: اعضای شورای شهر با بازدید از طرح های شهری، از روند اجرای برخی از این طرح ها از جمله ساخت پارک های شهری و توسعه فضای سبز شهر انتقاد کرده اند. وی ادامه داد: سرعت عمل اجرای برخی از این طرح ها نیز کند است در حالی که نیاز به ایجاد پارک و توسعه فضای سبز شهری از نیاز های اساسی شهر محسوب می شود. رئیس شورای شهر یزد گفت: اجرای طرح های مناسب برای توسعه فضای سبز و نگهداری از فضای سبز موجود به ویژه فضای سبز حاشیه معابر شهر نیز مورد تاکید اعضای شورای شهر است. زارع اضافه کرد: محله های مختلف به ویژه محله های قدیمی شهر نیز مشکلاتی دارند که هنوز اقدام مناسبی برای رفع آنها انجام نشده است و اعضای شورای شهر خواستار ارائه پاسخ از سوی شهردار در خصوص دلایل رفع نشدن این مشکلات هستند. وی گفت: سیما و منظر شهر یزد در این سال ها تغییرات فاحشی کرده است، اما اعضای شورای شهر انتظار دارند که تلاش های شهرداری برای ارتقای خدمات ارائه شده در شهر سرعت یابد. 3 بعداز حدود 3 ماه که استعفای شهردار تقدیم شورای اسلامی شهر شد مردم انتظار داشتند از طریق شورا علت استعفای شهردار و دلایل اجرایی نشدن تعداد زیادی از مصوبات شورا توضیح داده شود و اعلام گردد در این مدت چه اقدامات و مذاکراتی صورت گرفته است؟ آن عده از اعضای شورا که بعضی از اقدامات شهردار را تخلف می دانستند چرا این موضوع را پیگیری نکردند؟ نتیجه چه شد؟ چرا عده ای از مخالفان آن گونه تغییر روش دادند که به موافق تبدیل شدند؟حق مسلم اعضا است که از عملکرد شهرداری مستدلاً حمایت و یا مخالفت کنند اما هر گروه باید دلایل خود را علنی و رسمی بازگو نماید و در صورتجلسات ثبت و ضبط گردد تا به شایعات موجود دامن زده نشود راه چاره شکایت از این یا آن نیست پاسخگویی راه حل نهایی است. نکته دیگر این که قانون حضور شهروندان را در جلسات علنی شورا مجاز دانسته است. اما هر گاه هنگام رسیدگی به استعفای شهردار عده ای هر چند محدود از هر صنف و طبقه به دلخواه بخواهند از عملکرد وی حمایت یا مخالفت کنند کاری پسندیده و مورد قبول نیست، همانگونه که طومارنویسی مشکلات خاص خود را دارد و قابل اعتنا نمی باشد. اگر روزی قرار است درباره اقدامات مسئولی نظرخواهی شود حداقل عرف راه هایی را مشخص نموده که مغایر با آن چیزی است که در روز رسیدگی به استعفای شهردار انجام پذیرفت و در تاریخ شهرداری ثبت و ضبط گردید و پرسش ها در ذهن جامعه بی پاسخ ماند !! شهردار و اعضای شورا اگر چه تاکنون نشان داده اند مسائل مطروحه مربوط به شهر را که در این ستون درج گردیده پاسخگو نبوده اند اما سزاوار است توضیح دهند در ساعاتی که با استعفای شهردار مخالفت گردید آن عده از کارمندان یا شهرداران منطقه که در جلسه شورای شهر شرکت نموده بودند با اجازه مقامات مافوق و یا شورای شهر بوده و یا در آن روز درخواست مرخصی کرده یا به دلخواه میز کار خود را ترک و در جلسه شورای شهر شرکت کرده بودند؟ مشورت و نظرخواهی معقول و لازم است ولی تصمیمات مهم و اثرگذار در مسائل اجتماعی بویژه در شورای اسلامی شهر معمولاً در نشست های خودمانی، سخنان در گوشی پشت میز هتل ها و میهمان خانه ها و رد و بدل کردن مکالمات با تلفن های همراه و امثال آن در صورتی که مورد اعتراض بعضی از همکاران هم قرار بگیرد و یا نظرات و پیشنهادها در صورتجلسات قید نگردد موثر و مفید نخواهد بود. بدان امید که انتقاد سیدمحمد میرمحمدی عالی ترین مقام اجرایی استان از پاسخگو نبودن بعضی از مسئولان را شنیده باشیم و آن را به کار بندیم. استاندار در مراسمی گفت: همه ما باید پاسخگو به مردم باشیم و عملکردمان به گونه ای باشد که بتوانیم پاسخ مناسبی به مطالبات مردم بدهیم. میرمحمدی با انتقاد از اینکه برخی از مسوولان از پاسخگویی به مردم شانه خالی می کنند اظهار کرد: گاهی مشاهده می شود برخی مسوولان در شبکه های اجتماعی یا گفتگو با رسانه ها خود را به جای مردم می گذارند و مشکلات و مسایلی را که برعهده خودشان است تا رفع کنند را از زبان جامعه بیان می کنند که این معضلات وجود دارد. وی افزود: به عبارتی دیگر آنها سعی در فرافکنی و عدم پاسخگویی به مردم دارند که این در دولت تدبیر و امید جایگاهی ندارد. استاندار یزد به فرمانداران و دیگر مسوولان استان توصیه کرد تمام وقت خود را برای خدمت به مردم قرار دهند و از جایگاه و مسوولیتی که به آنها داده شده به نحو مطلوب در جهت خدمت به مردم استفاده کنند. 4 خواست شهروندان این بود که اعضای شورای اسلامی شهر عملکرد شهردار را دقیقاً بررسی و از اقدامات مفید وی که در نهایت به نفع شهروندان است سپاسگزاری و با توجه به امکانات موجود تصمیم گیری می کردند، چون چهل درصد مصوبات شورای اسلامی شهر یزد اجرایی نشده علت را دقیقاً جویا می شدند و طی صورتجلساتی دلایل اجرایی نشدن آنها را مشخص و به شهروندان یزدی توضیحات لازم را ارائه می کردند و با کسانی که احیانا در انجام وظیفه کوتاهی کرده اند برخورد قانونی می نمودند، در این صورت مردم دارالعباده تصمیمات متخذه از سوی اکثریت یا اقلیت اعضای شورا را بیش از پیش کارساز و اثرگذار تلقی می کردند. مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی، ماده 76، مصوب 1/3/1375 2- سایت یزدفردا، 10/6/94 3- هفته نامه آیینه یزد، شماره 421 4- سایت یزدی نیوز، 17/6/ ...
آرشیوخبر:ممنوعیت خروج خودرو بالای 2500 سی سی از کیش/به هم ریختن دنیای خودروها توسط هکرها
محدوده ای که تعیین شده، مجاز است. محدوده ها برای مناطق آزاد نیز متفاوت است. مثلا در استان پهناور خوزستان، استاندار این خطه، اعلام کرده تمام خودروهای منطقه آزاد اروند، می توانند تا مرزهای خوزستان تردد کنند که البته این تصمیم با اعتراض وزیر صنعت و برخی نهادها روبرو شد. ولی یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم گفته با وجودی که همه ساکنان مناطق آزاد می توانند خودروشان را یک ماه از سال به بقیه کشور
آرشیوخبر:باند سارقان داخل خودرو در شهرستان فردیس منهدم شد/ورود 5 هزار خودرو هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی
یزدفردا: تاریخ انتشار: 30 شهریور 1394- عضو انجمن واردکنندگان خودرو مطرح کرد: ورود 5 هزار خودرو هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی عضو انجمن واردکنندگان خودرو از ورود 5 هزار خودرو هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی خبرداد و گفت: 200 تا 500 دستگاه از این خودروها امسال وارد ناوگان می شود. به گزارش اخبار خودرو ،عبدالرضا فهیمی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از ورود 5 هزار دستگاه
آرشیوخبر:پیگیری متروشهرهای اقماری تهران/گران ترین عوارضی برای آزاد راه های کشور
توسعه حمل و نقل عمومی در مجموعه شهرداری تهران و مدیریت شهری وجود دارد. امیدواریم که با همکاری بیشتر دولت و مدیریت شهری تهران بتوانیم برای توسعه این وسیله نقلیه پاک اقدامات لازم را انجام دهیم. روحانی با تاکید بر اینکه ساخت و بهره برداری خط 3 مترو تهران نشان از تلاش های شبانه روزی مجموعه مدیریت شهری و مهندسان دارد، گفت: توسعه مترو کار بسیار ارزشمندی است که در طول سال های اخیر دکتر قالیباف به خوبی
یزد در جستجوی شرکای بین المللی / پیشنهاد تشکیل کمیته روابط خارجی در استان یزد
بهینه و بهتر از وزن سیاسی استاندار محترم جهت توسعه روابط بین المللی استان و دست کم انجام ملاقات با یکی از مقامات همتراز نظیر وزیر و یا دست کم معاون یکی از وزرای دولت مجارستان و اتریش می بایستی مد نظر برنامه ریزان سفر قرار می گرفت . استان یزد بیش از هر زمان دیگری به تامین زیرساخت های حوزه بین الملل نیازمند است . در این راستا فعال شدن جدی نمایندگی وزارت امورخارجه در استان و ارائه خدمات کنسولی
اسرار مثلث برمودا
بله هنوز هم نتونستن مشکلش رو حل کنن . من فقط چند مدل اطلاعات قدیمی و جدید داشتم که جمع کردم همه رو اینجا . امیدوارم مفید باشه ..... کلیات ... در اقیانوس اطلس، منطقه شگفت انگیزی وجود دارد که تاکنون، تعداد زیادی از هواپیماها و کشتی ها، بی آنکه نشانه ای از خود برجای گذارند، به طرز اسرارآمیزی در آنجا ناپدید شده اند. این منطقه مرگبار که اصطلاحا مثلث برمودا یا مثلث شیطان نامیده می شود
آزموده را، آزمودن خطاست
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد هر ایرانی با شرایطی که در قانون مشخص شده می تواند در تمام انتخابات به عنوان انتخاب کننده یا انتخاب شونده شرکت کند مردم هم آزادانه پس از طی مراحل می توانند به کاندیداهای مورد نظر خود رای بدهند. معمولا در هر دوره ای افرادی از گروه ها و احزاب و انجمن ها نام عده ای از فعالان سیاسی را مطرح و یا ضمن سفر به شهرها و استان ها آنها را به شرکت در انتخابات تشویق می نمایند که در این زمینه فعالانه حضور داشته باشند در این شماره بر اساس ضرب المثل معروف آزموده را آزمودن پیشمانی آرد و آن طور که گفته اند: تباهی روزگار خود فزایم چو چیز آزموده آزمایم روان را رنج بیهوده نمایی که چندین آزموده آزمایی 1 نویسنده این سطور در نظر دارد با دهها شاهد و دلیل که در 9 سال اخیر بخش هایی از آن را در ستون انعکاس آیینه درج نموده، با عنایت به نزدیک شدن ایام انتخابات مجدداً بدان اشاره کند و آرزو نماید برای سومین بار خط و شیوه محمود احمدی نژاد و همفکرانش بر این سرزمین حکمرانی نکند و مردم را دیگر بار دچار بلیه دوران حکومت نهم و دهم ننماید. آیت ا... عبدا... جوادی آملی، با اشاره به موضوع اختلاس ها در کشور گفت: مشکلاتی به مملکت ما ضربه وارد کرده که نخست اختلاس است و دیگری سوء مدیریت که اینها کمر نظام را شکسته اند. ایشان در دیدار شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: بیت المال حسابش در قیامت معلوم است اما در این دنیا بنا به فرموده حضرت علی(ع) بیت المال یک مرتع سرسبز است که اگر در جایی غیر از خودش و خدمت به مردم مصرف شود بیماری و با می شود که آبروریز خواهد بود و همه از آن مطلع خواهند شد. مسئولان باید در مصرف بیت المال دقت کنند و همین دادگاه اختلاس نفتی بیماریی شده است که آبروی نظام را خدشه دار کرده و اگر به این جمله گهربار حضرت علی(ع) گوش داده بودیم امروز آبروی ما در دنیا حفظ می شد و من از خداوند می خواهم که به ما آبرو عطا کند. آیت ا... جوادی آملی ادامه داد: ما در این کشور همه چیز داریم و خداوند نعمت خودش را برای ما قرار داده و این در حالی است که یک صدم جمعیت دنیا را داریم، 10 درصد از منابع دنیا در کشور ما قرار دارد ولی متأسفانه این اختلاس ها ضربه زیادی را به مردم و کشور وارد کرده است. 2 سیاستمداری که سال ها در سمت های اداری و در رده های مختلف از قبیل شهرداری، استانداری، ریاست جمهوری فعالیت و مسئولیت داشته آیا نمی داند در یکی دو هفته آخر دوران مدیریتش نباید مجوز دانشگاه به نام خود و یاران نزدیکش صادر کند و یا از بیت المال وجه به حساب شخصی واریز ننماید تا در مظان اتهام قرار نگیرد. اگر سازمان ها و نهادهای نظارتی به هر دلیل با دولتی که خود را پاکترین دولت تاریخ و یا حکومت عدالت گستر می دانست در آن 8 سال مماشات نموده اند وقت آن است که بر اساس مدارک موجود به وظایف شرعی و قانونی عمل نمایند. گرچه شواهد امر حکایت از آن دارد که پرونده متخلفان و مفسدان اقتصادی، زمین و کوه و دریا و جنگل و گردنه خواران و غیره در حال رسیدگی است و باعث امیدواری مردم خواهد بود. دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اما از یک تخلف دیگر دولت سابق هم توضیحات بیشتری می دهد و می گوید: دانشگاه جامع ایرانیان یک دانشگاه غیر انتفاعی و خصوصی است که در دو هفته پایانی کار دولت قبل تاسیس شد و در صدور مجوز آن و تخصیص اعتبار از محل بودجه نهاد ریاست جمهوری، سوء جریان به وقوع پیوسته است. شاهد این مدعا روند زمانی شتاب زده تاسیس و شکل گیری این دانشگاه و تخصیص غیرقانونی اعتبار به عنوان سرمایه تاسیس از محل منابع نهاد ریاست جمهوری در دو هفته پایانی کار دولت است. مصوبه ای در دولت به منظور جواز کمک نهاد ریاست جمهوری به برخی اشخاص حقیقی و حقوقی تحت عنوان فعالیت های فرهنگی و اجتماعی صادر می شود بدون آنکه در جلسه، ذکر نامی از دانشگاه جامع ایرانیان باشد. در حال حاضر پرونده این مصوبه که مبنای قانونی این اقدامات قرار گرفته است، در مرجع قضایی در حال رسیدگی است. در نهایت مورخ 12/5/1392 و در آخرین روز کاری دولت قبل با امضای آقای ح. ب مبلغ 16 میلیارد تومان به حساب شخصی مشترک رییس جمهور وقت با وی، واریز می شود. البته با اشکال دیوان محاسبات کشور و پیگیری دولت یازدهم این وجوه مجددا به حساب نهاد ریاست جمهوری بازگردانده شد. در تاریخ 5/6/1392 حسابرس کل هیات حسابرسی دیوان محاسبات کشور این امر را خلاف قانون ابلاغ کرده و بر بازگشت آن تاکید می کند و روز بعد از آن با اعلام دادسرای دیوان محاسبات کشور، حساب شخصی رییس جمهور سابق و آقای ح. ب مسدود می شود و با پیگیری های مکرر معاون کل محترم نهاد ریاست جمهوری در تاریخ 11/7/1392 این وجه به حساب نهاد باز می گردد. وی افزود: پرونده قضایی رسیدگی به دانشگاه ایرانیان مفتوح است، ضرورت دارد مرجع قضایی بررسی کند که چگونه طی کمتر از دو هفته پایانی کار دولت مجوز این دانشگاه صادر و شروع به کار می کند، بدون اینکه به ثبت رسمی برسد و از محل بودجه دولت به بهانه کمک به آن به حساب شخصی این افراد کارسازی شود. انتظارمان از دستگاه قضایی این است که این پرونده را با سرعت بیشتری رسیدگی کند. امیدواریم مسوولانی که در این رابطه نقش داشتند پاسخگوی عملکردشان باشند. 3 نه تنها اصلاح طلبان بلکه عده ای از اصول گرایان هم آرزو می کنند عموم مردم اجازه ندهند تفکر احمدی نژاد ی ها بار دیگر بر این سرزمین حاکم شود حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در فاصله شش ماه مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به بررسی فضای انتخاباتی حاکم بر جریان های سیاسی و افراد موثر در این دو انتخابات می پردازد و می گوید: دعا می کنم تفکر احمد ی نژاد دیگر هیچ گاه به ملت ایران تحمیل نشود. مدتی است که زمزمه هایی از فعالیت های انتخاباتی محمود احمدی نژاد و اطرافیانش شنیده می شود. از جلسات دفتر ولنجک رییس جمهور پیشین گرفته تا همایش های گاه و بیگاهی که احمدی نژادی ها برگزار می کنند و بازار سفرهای استانی هم داغ است. این فعالیت ها، شایعات زمینه چینی برای حضور مجدد احمدی نژاد در قدرت را قوت می بخشد. غرویان در این زمینه می گوید: من که شخصا دعا می کنم که هیچ وقت افکار و مشی آقای احمدی نژاد بار دیگر بر ملت ایران تحمیل نشود و این از دعاهای بنده است که این مصیبت ها بار دیگر در کشور ایران و ملت ایران توسط آن افکار و مشی ایشان حاکم نشود. البته حدس می زنم اکثریت ملت به خصوص فرهیختگان و آن ها که دانش بالاتری دارند متوجه شدند که واقعا چه مصیبت هایی بر ملت ما در این هشت سال وارد شد. وی می افزاید: توده مردم هم آگاه تر و متوجه تر شده اند. نخبگان باید تلاش کنند که توده مردم را آگاه تر کنند تا بار دیگر به آن طرز فکر رای داده نشود ولی در عالم سیاست هر اتفاقی ممکن است بیفتد. تلاش دولت سابق هم این است که باز قدرت را در دست بگیرد ولی ما امیدواریم و دعا هم می کنیم که چنین اتفاقی نیفتد و مردم را هم آگاه می کنیم که به چنین نمایندگانی با آن طرز تفکر و افراط گری ها و تندروی ها رای ندهند. در دو سال پایانی دولت احمدی نژاد برخی از اصولگرایان او را به خاطر خانه نشینی 11 روزه و ارتباط با اسفندیار رحیم مشایی از جریان اصولگرایی خارج دانستند و حتی پس از پایان دوران ریاست جمهوری اش از او برائت جستند. هر چند او هیچ گاه خود را وام دار گروه خاصی ندانست و حتی زنده شدن جریان اصولگرایی را از دم مسیحایی خود در انتخابات 84 می دانست... آقای احمدی نژاد هم به اعتبار این که دم از امام زمان(عج) و مدیریت امام زمانی می زند در دایره اصولگرایی گنجانده شده است. او خاطر نشان می کند: من خودم در یک سخنرانی 22 بهمن از احمدی نژاد شنیدم که در آخرش گفت که از نیروی انتظامی، استاندار و... تشکر می کنم، از امام زمان هم تشکر می کنم! انگار که امام زمان هم یکی مثل بقیه مسئولین است! طوری حرف زد که من تعجب کردم و انگار ارتباط مستقیم با امام زمان (عج) دارد. این کارها برای عوام فریبی بود و بعضی ها این ها را شاخصه اصولگرایی می دانستند. 4 خبرها حکایت از آن دارد که احمدی نژاد قرار است به وقتش پاسخ لازم را بدهد مردم مومن و صبور و انقلابی ایران می دانند او سال ها ادعا می کرد اسامی مفسدان اقتصادی را در جیب و کیف خود دارد گر چه هیچگاه نام آنها اعلام نگردید اما با کمال تاسف و تاثر باید گفت تنها یکی از کسانی که توانسته است با امکاناتی که در دولت احمدی نژاد برایش فراهم گردیده به آلاف و الوف دست یابد بابک زنجانی است که درباره ثروت کلان و نجومی وی می گویند: چنانچه ثروت دوباره مردم ایران از جیب های بابک زنجانی به بیت المال برگردد، می توان، هزاران کیلومتر مسیر آسفالتی برای تردد ایرانیان به سایر شهر های ایران ایجاد کرد، بیش از 100 بیمارستان تخصصی سرطان در سراسر کشور تاسیس کرد، ده ها هواپیما و کشتی برای بازرگانان و تاجران تهیه کرد، هزاران کیلومتر خط لوله آب رسانی کشاورزی و آشامیدنی به روستاها کشید، می توان هزاران مدرسه در سراسر کشور ساخت و بیش از 10 استان را به طور کامل آباد کرد و با تاسیس صد ها کارخانه تولیدی و شرکت های فرآورده های نفتی میلیون ها جوان متمدن، باهوش و تلاشمند را مشغول به کار و از کاهش بی رویه طلاق در کشور جلوگیری کرد. صد ها مرکز ترک اعتیاد، نگهداری از کودکان بدسرپرست و کودکان معلول راه اندازی کرد تا دیگر خانواده ای نگران مشکلات فرزند مریضش نباشد، و هزاران مورد دیگر می شود انجام داد به شرط آنکه پول های ملت عزیزمان از جیب های متهم بزرگ نفتی دوباره به بیت المال برگردد. 5 صد البته مردم، از درک و بینش سیاسی کارآمد و توانمندی برخور دارند و نیازی به هدایت جریانات سیاسی ندارند و مسایل و حوادث کشور را بخوبی تحلیل می کنند در گزینش و انتخاب خود بهترین ها را انتخاب خواهند کرد و از طرفی عهد و پیمانی با کسی ندارند و عقد اخوتی با کسی نبسته اند هرگاه تشخیص دهند که فرد اصلح کیست او را بر می گزینند و برای این تشخیص بهترین معیار عملکرد گذشته افراد است. بنابراین شایسته است که همه ما به خواست و اراده مردم تمکین کنیم و در برابر انتخابشان سر تسلیم فرود آوریم. مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- امثال و حکم علامه علی اکبر دهخدا، جلد اول، صفحه 31 و 32، انتشارات امیرکبیر 2- خبرگزاری ایرنا، 19/7/94 3- روزنامه اعتماد، مورخ 19/7/94 4- خبرگزاری ایسنا، مورخ 15/6/94 5- روزنامه آرمان، مورخ 18/7/ ...
گزارش تصویری"بازدید رئیس صدا و سیمای مرکز یزد به همراه معاونان از پشت صحنه فیلم "پنج"
در یازدهمین روز از فیلمبرداری فیلم "پنج" در بافت تاریخی یزد، احمد پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد از پشت صحنه این فیلم بازدید کرد. در این دیدار حجه الاسلام والمسلمین صداقت کشفی قائم مقام صدا و سیمای مرکز یزد، جبرئیل نجفی معاون سیما، داوود سیروس معاون صدا و فلاح زاده مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز یزد، مدیر کل را همراهی می کردند. پهلوانیان در این دیدار صمیمی، ساخت این فیلم را کار ارزشمندی جهت نشان دادن زیبایی های فرهنگ و اصالت یزد توصیف و اعلام کرد: صدا و سیمای مرکز یزد آمادگی دارد تا در زمینه پوشش رسانه ای و اطلاع رسانی با گروه سازنده ای فیلم همکاری داشته باشد. سید مجتبی حسینی نویسنده و کارگردان "پنج" نیز ضمن ارائه گزارشی در خصوص این فیلم گفت: "پنج" تلاش می کند تصویر زیبایی از یزد، هنر معماری، صنایع دستی و بافت تاریخی اش به نمایش بگذارد. سال آینده سال خوش آمد گویی به یزد است و این فیلم می تواند در شناساندن وجه فرهنگی و هنری یزد به ویژه هنر دارایی بافی که هم اکنون تنها دو کارگاه ملک ثابت و خجسته در این زمینه فعال است بسیار کمک کند. حسینی در بخش دیگری از سخنانش از عدم همراهی برخی از نهادهای مرتبط گلایه کرد و گفت: انتظار داشتیم ارگان های مرتبط با بخش فرهنگ و گردشگری یزد همکاری و همراهی بیشتری با ما داشته باشند. قول هایی نیز قبل از شروع کار داده شده اما جز همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هیچ کدام تا کنون عملی و اجرایی نشده است. این در حالی است که اهالی محترم بافت تاریخی، کارگاه دارایی بافی خجسته، هتل ترمه و خانه تاریخی فاضلی خارج از چارچوب های اداری و به صورت خودجوش همکاری صمیمانه ای با گروه داشتند. گفتنی است گروه هم اینک در کارگاه ترمه و دارایی بافی مهندس محمدرضا خجسته در میدان وقت الساعت مشغول کار است. سایر عوامل عبارتند از: پشتیبانی تهیه و تولید: عماد تشکری مشاور اشتغال و جوانان استاندار، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: آصفه صنع صانعی،دستیاران کارگردان: محدث یوسفی، سعید آذین مهر، سجاد دره زرشکی، منشی صحنه: شیرین قادری، مدیر فیلمبرداری: عباس عسگری، نور پرداز: محمد عسگری، دستیاران فیلمبردار: حمید حسینی، مهدی گلچین، احسان خدارحمی، حسین عسگری، تکنیسین دوربین: مهدی شاه بیگی، مدیر صدابرداری: آرش برومند، دستیار صدابردار: مهرداد کبیری نائینی فر، طراح صحنه:سیدمحسن افزونی، دستیاران صحنه: محمد رضا بهرامی، علی پورهادیان، گریم: منا صادقی، مهدی بنی هاشم، عکاس:حسین صباغ، مدیر تولید: ابوالفضل موزه کش، انتخاب بازیگر: رضا آقایی، گروه تدارکات: محمد حسن حی، امید خشنود، رویا حسینی، مشاور رسانه ای: عاطفه ابراهیمی، طراح پوستر: یلدا منتظری و بازیگران: حسین نیکخواه، عاطفه ابراهیمی، مجید عظیمی نیا، سمیه السادات مدرسی، پریا موزه کش، علی ندافیان و... هستند. ...
آرشیوخبر:60 درصد واردات خودرو در انحصار یک خانواده!/چرخیدن جهان، روی اشک درختان
یزدفردا: تاریخ انتشار: 25 خرداد 1394 چرخیدن جهان، روی اشک درختان تابستان سال گذشته در نخستین شماره های صمت گزارشی درباره لاستیک نوشتیم و گوشه هایی از تلاش های نوآوران این صنعت را تشریح کردیم. اما از سال گذشته تاکنون نکات قابل توجهی در این صنعت مطرح شده و اتفاق های جالبی در آن رخ داده است. به گزارش دنیای خودرو ، ازجمله اینکه گفته و ثابت شده سطح رعایت استاندار برای
آرشیوخبر:صادرات محصولات سایپا به ویتنام آغاز شد/آدرس غلط کیفیت؟
به حدی که مشتریان انتظار داشته و می پسندند، وجود ندارد، زیرا وقتی قیمت دست آنها نباشد، طبعا کنترل کیفیت نیز از دستشان خارج می شود. خودروسازان این را هم می گویند که محدودیت های اعمال شده در قیمت گذاری، عملا به کاهش کیفیت انجامیده، چه آنکه قطعه سازان به دلیل مشکلات مالی، از کیفیت قطعات خود کاسته و در نهایت این موضوع سبب افت کیفی خودروهای تولیدی شده است. در واقع خودروسازان حرف شان این است که کیفیت
آرشیوخبر:80 درصد از ظرفیت معابر البرز به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص یابد/قطعه سازان عامل افت کیفیت خودرو ...
البرز برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: مطبوعات و خبرگزاری ها نقش نظارتی بر عملکرد دستگاه های اجرایی دارند. وی با بیان اینکه مسئولان باید به وعده های خود جامه عمل بپوشانند و از حداکثر توان خود برای این امر استفاده کنند، افزود: بررسی مسائل و مشکلات ترافیک برون شهری و رفع معضلات این بخش از جمله اهداف معاونت عمرانی محسوب می شود. معاون استاندار البرز با تاکید
آرشیوخبر:همکاری با بهترین برندهای دنیا تویط سایپا/کدام خودروسازان بزرگ آماده برگشت به بازار ایران هستند؟
جایگزین این خودرو شود. اما با افزایش فشارهای سیاسی سیتروئن تقریبا برای حضور در بازار ایران منصرف شده بود . البته دو شرکت دیگر فرانسوی کماکان در کورس رقابت مانند تا اینکه بعد از خرید بخشی از سهام پژو توسط جنرال موتورز و تشدید تحریم ها در سال 1391، پژو ایران را ترک کرد .با این همه این ترک بسیار محتاطانه انجام شد طوری که جای پا برای بازگشت وجود داشته باشد. در سال 91 ابتدا دفتر پژو در ایران
آن روی سکه ی بازسازی جاده منتهی به مرز مهران ؛ تکمیل زیرساختهایی که هنوز یک رویا است
به گزارش خبرگزاری کردپرس، جاده منتهی به مرز مهران که سال گذشته بیش از دو میلیون زائر ایرانی را در رفت و برگشت پذیرایی کرد، علی رغم تبلیغات گسترده ای که در زمینه بازسازی و چهار بانده کردن آن از سال گذشته تا کنون صورت گرفته ، در این مدت جز اندک تعریض و تغییر مسیرهای جزیی اتفاق خاصی در آن نی افتاده و بیشتر این مسیر همچنان جاده ای است که با بیشترین تلفات جاده ای در استان ، نفس خستگی آن به گوش مسئولان
تغییر فرماندار بویراحمد سیاسی نبود
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تغییر فرماندار بویراحمد به هیچ وجه سیاسی نبوده است گفت:تغییر فرمانداران براساس عملکرد آنها انجام می شود و با کسی تعارف نداریم. به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد فتاح محمدی درباره تغییر فرماندار بویراحمد گفت: تغییر یاری پور از فرمانداری بویراحمد به هیچ وجه سیاسی نبوده است. وی برکناری فرمانداران را بر اساس فرایندها
نخستین پایتخت صفویه و اهمیت برگزاری نماز اول وقت / ظهر عاشورا با نمازش شناخته می شود
را که یکی از مهمترین واجبات دین و ستون دین است انتقال داد و امیدواریم در عصر حاضر به این فریضه الهی توجه ویژه ای شود. غلامرضا حقایق پور تشریح کرد: نماز ظهر عاشورا همزمان با سراسر کشور و در گلزار شهدای استان قزوین بر پا می شود که باید بر استفاده از تمام امکانات در راستای برگزاری باشکوه این فریضه الهی تلاش کرده و همانند سال های گذشته این فریضه با شکوه تر و حضور گسترده آحاد مردم به ویژه