که دولت در مدت تصدی خود به کلی نسبت به مسؤولیت خویش کاستی داشته است. توجه اکید کنید که موضوع پرداخت حقوق چیزی نیست که دولت بتواند بگوید طی این 3 سال مبتلا به آن نبوده، لذا قوه مجریه با آن مواجه نشده است! این دولت دست کم 3 مرتبه لایحه بودجه نوشته است و در آن ریز به ریز حقوقی که باید به عائله خود پرداخت کند را مورد جرح و تعدیل قرار داده است، لذا تکیه بر مقررات به جامانده برای یک دولت 3
در محاکم داخلی خودش اقدام به رسیدگی و صدور رای کند. تنها مورد تخلف از این اصل را در کشور آمریکا شاهدیم که به اموال کشورمان دستبرد زد و اخیرا در کانادا نیز چنین مساله ای اتفاق افتاده است که یک دادگاه داخلی با نادیده گرفتن بحث صلاحیت دولت خودشان و همچنین با نادیده گرفتن اصل استقلال و حاکمیت دولت های دیگر اقدام به صدور رای علیه دولت دیگری- یعنی ایران- کرده است. این امر نه در تاریخ حقوق بین
کرد. ساموِل مارتیورسیان متخصص امنیت اطلاعاتی در این خصوص گفت: امنیت سایبری در سطح نظامی نه فقط دفاع بلکه حمله را در نظر می گیرد. از اینرو کشور باید برای نوع تهاجمی جنگ سایبری آماده باشد. ما از مواردی آگاهیم که حملات سایبری به از کار انداختن زیرساخت ها به عنوان مثال شبکه برق رسانی و غیره منجر شده است. از اینرو کاربرد سلاح سایبری وسیله ای برای وارد آوردن ضربه به پشت جبهه دشمن است. بعلاوه
ماه دیگر قراردادهای جدید نفتی امضاء نشود ممکن است طرف های خارجی تان تا انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و تعیین تکلیف دولت جدید تمایل کمتری داشته باشند که سر میز امضاء قرارداد بیایند. جنابعالی چنین استنباطی ندارید؟ - هنوز چنین استنباطی نکرده ام. اما ممکن است بعدا چنین برداشتی هم داشته باشم. هر چقدر بی ثباتی در کشور به دیگران القاء شود کار توسعه کشور عقب می افتد. منظورم القاء ثبات در سیاست