رهبر انقلاب مراقبت هوشمندانه بر مذاکرات دارند/ امید به توافق خوب به معنای قطعیت نیست - مشرق نیوز
سایر منابع:
سایر خبرها
جان کری رکورد شکست
منبع مطلع تاکید کرد: این رویکرد، موضع قطعی تمامی مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات هسته ای بوده و طرف مقابل نیز از آن مطلع است. فارغ از اینکه مقامات و رسانه های اروپایی و آمریکایی با ایجاد خط رسانه ای خاص به دنبال اثرگذاری های مطلوب خود هستند، اما دلیل دیگر چنین جوسازی هایی را باید در نیاز آنها به توافق جستجو کرد. رهبر معظم انقلاب و سایر مقامات کشورمان از آغاز
حیله های تازه غرب برای دورزدن خطوط قرمز ایران
مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان و موکول نکردن اقدامات توافق و لغو تحریم ها به آژانس، از جمله خط قرمزهای جمهوری اسلامی است که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است. در مقابل غرب درصدد است با استفاده از شگردهایی مانند چندمرحله ای کردن توافق و ارجاع لغو تحریم ها به مرحله، (حداقل 6 ماه بعد از انجام تعهدات)، تعلیق کوتاه مدت و 6ماهه تحریم ها و نیاز به تمدید هر 6 ماه یک بار تحریم ها به نحوی که ریسک
چرا دولت رفسنجانی ماجرای شهادت 290 مسافر پرواز 655 توسط ناو وینسنس را ماله کشید؟
ادامه می خوانید: *فارس: نزدیک به سه دهه از واقعه جنایت بار آمریکا و زدن هواپیمای مسافربری ایرانی می گذرد. اما همچنان عده ای حتی در داخل کشور خودمان معتقدند این اتفاق سهوی بوده و آمریکا اشتباهی به طرف هواپیما شلیک کرده است. آیا می توان گفت این چنین بوده است؟ *سلیمی نمین: پاسخ این سوال بسیار روشن است. به لحاظ فنی و ظاهری و سرعت هواپیمای مسافربری با هواپیمای جنگنده کاملا مشخص
وزارت زنان، آری یا نه؟
زنان این امتحان را زنگ بعد از شما می گیرد و از حالا فکری به حال آن کنید. اگر هم پاسخ منفی است که بی جهت برای عدم تحقق راهکارهای بی ثمر فریاد نکشیم. بدون شک شکل گیری هر نهادی که قرار باشد به مطالبات و مشکلات زنان بپردازد با استقبال جامعه زنان مواجه می شود، اما سؤال اساسی این است که شکل گیری مراکز و نهادهایی که در برخورد با موانع موجود کارایی لازم را نداشته باشند چه ثمری دارد؟ برخی از
ادامه مسیر خرداد 92 در اسفند 94
کند . وی با اشاره به مذاکرات هسته ای و با قدردانی از حمایت های رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده، خاطرنشان کرد: اگر اندک انصافی برخی منتقدان و رقبای دولت داشتند، باید از تیم مذاکره کننده هسته ای قدردانی می کردند چون همگان می دانند رویارویی با قدرت های بزرگ جهانی آن هم در موضوعی مانند مسائل پیچیده هسته ای کاری بس دشوار و طاقت فرساست . رئیس بنیاد امید ایرانیان در پایان با اشاره به انتخابات مجلس با
بهجت عرفان و علم از نگاه بزرگان
یاد شده است. رهبر معظم انقلاب، آیت الله خامنه ای آن بزرگوار (آیت الله بهجت) که از برجستگان مراجع تقلید معاصر به شمار می رفتند، معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فیوضات معنوی بی پایان نیز بودند. دل نورانی و مصفای آن پارسای پرهیزگار، آیینه روشن و صیقل یافته الهام الهی، و کلام معطر او راهنمای اندیشه و عمل رهجویان و سالکان بود. آیت الله جوادی آملی بحث درباره
میان خاک سر از آسمان در آوردیم...
خصوص عالم برزخ و اشاره می کند که در فضای مجازی یادداشتی از من خوانده که مربوط به خوابی بود که از مرحوم پدرم نوشته بودم و اینکه روح های پاک به وادی السلام در نجف اشرف منتقل می شوند و روح های شرور به صحرایی سوزان در حوالی یمن. 4. اتوبوسها دم حوزه هنری می آیند و شاعران مشتاق سریع سوار می شوند. 5. در حیاط بیت مقام معظم رهبری جایی برای نشستن نیست، در کنار استاد جواد محقق پشت شمشادها
سخنان رهبر انقلاب در جمع اساتید نقشه یک ساله علم و فناوری را مشخص می کند
سرویس اندیشه بی باک ؛ بخش دانشگاه: محمد اخباری سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به دیدار اخیر اساتید دانشگاه با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رویکرد هایی که ایشان نسبت به نیازهای کشور در حوزه علم و فناوری داشتند در 4 بند اعلام شد. وی افزود: مسئله ای که در سخنان ایشان بیش از همه نمود داشت این بود که باید بتوانیم در جهت
مقابل آرمان شهدا یعنی حفظ عزت، عظمت و استقلال شرمنده نباشیم
سرویس سیاسی بی باک ؛ بخش دولت: رییس جمهوری، وظیفه همه ایرانیان در برابر شهیدان و ایثارگران و خانواده معظم آنان را بسیار سنگین دانست و تصریح کرد:اینگونه نیست که ما باید تنها در قیامت شرمنده شهدا نباشیم بلکه باید در این دنیا و در انجام وظیفه مان نسبت به اهداف و آرمان های شهدا به گونه ای عمل کنیم که شرمنده آنان نشویم. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ضیافت افطار با خانواده
سیاست روز / آمانو همیشه غیرقابل اعتماد
می کنند. همه این کشورها با دارا بودن سلاح هسته ای و سابقه استفاده از آن و قتل عام مردم دنیا، بی خطر هستند و تنها جمهوری اسلامی ایران است که اگر به سلاح هسته ای دست یابد، برای صلح جهانی خطرآفرین خواهد بود؟! این ادعای مضحک هر چند هیچگاه تأیید نشده است و حتی بارها از سوی مقامات کشورمان به ویژه رهبر معظم انقلاب درباره حرام بودن سلاح هسته ای فتوا هم صادر شده، اما آمریکا و کشورهای هم پیمان
جوان / شاخص های توافق بد
توافقی است که محتوا و نتیجه آن فرع ماجراست. از سوی دیگر می توان با اندکی تعمق فهمید که امیدها به توافق اگر به عینیت ملموس منجر نشود هم سرخوردگی اجتماعی خواهد داشت و هم برای دولت مستقر شکننده خواهد شد. از چند ماه پیش دوگانه توافق خوب – توافق بد وارد گفتمان هسته ای- رسانه ای کشور شد و برای هر کدام شاخص هایی ارائه گردید. توافق خوب از نگاه مقام معظم رهبری توافقی است که منافع ملی و عزت ملی
ایران مثل یک ابرقدرت مذاکره می کند/ زنجیر و اسلحه کشی برای لغو کنسرت/ یزدی چگونه 12 میلیارد دلار به ...
می کنند. نماینده پیشین مجلس توضیح داد: مقولات کلان کشور در شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیری می شود و پرونده هسته ای از جمله این مقولات است. این موضوع با مسائل مهم دیگری همچون ارتباط ایران با آمریکا، ارتباط ایران با اروپا، توسعه جمهوری اسلامی ایران و ... عجین شده است و به همین خاطر شأن طرح در شورای عالی امنیت ملی را دارد زیرا هر یک از این موارد به تنهای از جمله مقولات کلان کشور است. وی ادامه داد: در
نتیجه مذاکرات، رسیدن به وضعیت ممکن است، نه وضعیت مطلوب
می دانید؟ -توافق خوب، توافقی است که ما چرخه کامل سوخت هسته ای را داشته باشیم که غنی سازی هم جزو جدایی ناپذیر آن است و تحقیق و توسعه ما نیز حفظ و البته تحریمها هم برداشته شود. جزییات دیگر خیلی تعیین کننده نیستند. به نظر من این اصول و این خواسته های اساسی، در مذاکرات به دست آمده است. اگر تحقیق و توسعه و چرخه سوخت با محدودیتهای طولانی ده دوازده ساله همراه باشد، باز هم توافق خوب
مجلس: مشکل دانشجویان بورسیه حل شد
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات این کمیسیون با مسئولان وزارت علوم گفت: مشکل دانشجویان بورسیه طبق توافق وزارت علوم و کمیسیون اصل 90 حل شد. محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تسنیم، در پاسخ به این سؤال "با توجه به سخنان شب گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع اساتید دانشگاه های کشور درباره بورسیه ها، تکلیف این دانشجویان بورسیه چه خواهد
بورسیه و ما ادراک البورسیه؛ جنجالی که رهبرانقلاب آن را خلاف قانون، تدبیر و اخلاق دانستند
قانون اعزام به خارج سال 68 و آئین نامه دانشجویان بورسیه شورای مرکزی بورس با اعضاء مشخص می باشد. [6] این موارد سبب شد تا آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی با استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه های سراسر کشور به موضوع بورسیه های غیرقانونی اشاره کنند. در همین راستا ایشان سیاست بازی را سمِّ محیط های علمی خواندند و با ابراز تأسف از اینکه در موضوع بورسیه ها به عده ای ظلم شد
نقشه جامع علمی کشور ملاک همه فعالیت ها
اهداف نقشه جامع علمی کشور محقق نخواهد شد. وی گفت: در مصوبه جدید حوزه سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی بستری فراهم شد تا دانشگاه ها در مناطق مختلف؛ مأموریت گرا شوند و این به معنای محدود کردن دانشگاه ها نیست. معاون وزیر بهداشت حرکتی هدفمند در بحث آموزش و پژوهش را ضروری خواند و افزود: ما فقط نباید به تعداد مقالات توجه کنیم و باید به شاخص فناوری که وضع خوبی نداریم اهمیت دهیم. لاریجانی
مقام معظم رهبری: هدف تحریم ها مسئله هسته ای و حقوق بشر نیست
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب عصر امروز (شنبه) در دیدار بیش از هزار نفر از استادان و اعضای هیأتهای علمی دانشگاههای سراسر کشور، نقش استادان را در تعلیم و تربیت نسلی پرتلاش، مؤمن و پیشرو، نقشی بی بدیل خواندند و با تأکید بر پرهیز از حاشیه سازی در محیطهای علمی افزودند: شتاب علمی کشور، به هیچ دلیلی، نباید کاهش یابد. متن کامل این بیانات به شرح زیر است: بسم الله الرّحمن الرّحیم (1
نماد اراده ملی
بدون شک امروز و پس از 12سال مذاکره میان ایران و غرب و تلاش بی وقفه ایران برای دستیابی به یک توافق معقول و ابهام زدایی از فعالیت های خود؛ دیگر برای هر تحلیلگر منصف آشنا به سیر تحولات روابط بین الملل آشکار شده است که موضوع هسته ای و مذاکرات پیرامون پرونده هسته ای جمهوری اسلامی که این روزها علی الظاهر به مهمترین چالش میان دولت جمهوری اسلامی و قدرت های بزرگ فرامنطقه ای تبدیل شده؛ در ذات خود و از
ارزیابی عملکرد حاج ناصر عاشوری قلعه رودخانی در حوزه انتخابیه فومن و شفت
در راستای سلسله گفتگوها با مدیران نهادهای مختلف استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، یکی از فعالان سیاسی استان میهمان ویژه پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس بود . ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده ی محترم مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی ویژه به سوالات هیات تحریریه رشت پرس پاسخ گفتند که در ادامه می خوانید : بسم الله الرحمن الرحیم . عرض سلام وادب دارم خدمت تمامی اصحاب رسانه و مخاطبین پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس و امیدوارم که طاعات و عبادات همه در این ماه عزیز ، مقبول درگاه حق قرار گیرد . رشت پرس : روند مذاکرات ایران و 5+1 را در این برهه زمانی چگونه ارزیابی می کنید؟ آنچه مسلم است مباحث و روند مذاکرات هسته ای کشور نیازمند پیگیری های جدی و زمان لازم است . با توجه به اینکه هیات مذاکره کننده مصمم به ادامه ی مذاکرات هستند لذا با عنایت بر اساس اصول قانون اساسی ، سیاست گذاری های این مبحث از اختیارات مقام معظم رهبری است و با توجه به مباحث چالش برانگیزی که در جامعه از سوی طیف های مختلف وجود داشت ، در ملاقاتی که در ماه مبارک رمضان مسوولین نظام با مقام معظم رهبری داشتند این جعبه ی سیاه مذاکره توسط مقام معظم رهبری بازگشایی شد و ایشان مواضع خودشان ، نظام و رکن های تصمیم گیری نظام را به صورت مبسوطی شرح دادند و اینکه ظلم مضاعفی را به ملت ما تحمیل کردند و اینکه این تحریم باید به هر نحوی در مذاکرات برداشته شود و از شروط مذاکره است . به نظر بنده ، بسیاری از این مباحث شفاف سازی شد و اگر بعضا مصاحبه ها ، مصوبات و بیانیه هایی از طرف مجلس و دیگران صادر شد در جهت حمایت از تیم مذاکره کننده بوده است . احساس من بر این است که هم اروپا نیاز به این مذاکره دارد و هم ما مسر به انجام این مذاکرات هستیم . روندی را که تا الان پشت سر گذاشتیم فراز و نشیب های زیادی داشته ، اما باید تیم مذاکره کننده ی ایران را تحسین کنیم که با توجه به تجارب و انگیزه و پشتکاری که دارند در مقابل دیگر مذاکره کننده گان به نوعی کم نیاوردند و این مذاکرات را تا حصول نتیجه ادامه می دهند . اگر در این مذاکرات به نتیجه برسیم که یک پیروزی برای کشور به ارمغان آمده است چون در حال حاضر یکسری محدودیت ها و معذوریت هایی وجود دارند که باعث شده زندگی برای مردم گران تمام شود . اگر هم به نتیجه نرسیدیم در این مذاکرات و تعاملات به دنیا نشان دادیم که اهل منطق و گفتگو هستیم . همانطور که 35 سال از سوی قدرتهای بزرگ کشور ما تحت فشارهای مختلف قرار گرفت اما احساس می شود که اکنون اروپا نیاز به تعامل در این مذاکرات دارد. رشت پرس : با توجه به تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای در مجلس شورای اسلامی ، واکنش هایی را از طرف معاون ریاست جمهوری در پی داشت . لطفا در این خصوص توضیح دهید . مجلس بر اساس قانون اساسی در تمام امور مملکت چه برون مرزی و چه درون مرزی می تواند اظهار نظر و دخالت کند و حدود آن را قانون اساسی مشخص کرده است . در خصوص این مصوبات جنبه مخالفت و موضع گیری با دولت را ندارد بلکه برخی از مصوبات به عبارتی اهرم هایی است برای فشار به طرف مقابل در دست دولت در جهتی که بتواند در مباحث خود استدلال های حقوقی کند . چون فقط من مذاکره کننده نیستم که تصمیم می گیرم ،بلکه بر اساس همین اصول قانون اساسی مصوباتی را مجلس باید تصویب کند پس باید نظر مذاکره کننده نیز تامین شود و یا نهیب هایی که رهبر معظم انقلاب می زند با این مضمون که ما از آرمانهای انقلاب ، خون شهدا و دانشمندانی که در راه هسته ای شهید شده اند و دستاوردهایی که در این راستا به دست آمده ، نمی توانیم بگذریم این نهیب ها یک فرصت است . و هر زمانی که در مورد خاصی تصمیم گیری شود باید نظر رهبر انقلاب و موضع گیری ایشان را مد نظر داشته باشیم . تیم مذاکره کننده باید از این مباحث در مجلس و نظر مقام معظم رهبری در جهت دفاع از حقوق مردم ایران تلاش کند . ما درتقابل با یکدیگر نیستیم بلکه در یک مسیر قرار داریم . اکثریت مجلس همدل و همزبان و همراه دولت است . اما چون مجلس حالت نظارتی دارد در برخی از مواقع احساس می شود که مجلس به نوعی می خواهد حکم صادر کند . مشاوره هایی که در مجلس صورت می گیرد در جهت مساعدت و حمایت دولت برای حمایت از تیم مذاکره کننده است . رشت پرس : نظر جنابعالی در خصوص ارجاع قانون ستاد امر به معروف و نهی از منکر به هیات حل اختلاف قوا چیست؟ بنده با توجه به تجاربی که در چند دوره ی نمایندگی مجلس کسب کردم ، به شخصه قوانینی را می پسندم و اجرایی می دانم که از طرف دولت به صورت لایحه بیاید و شامل حذف و اصلاح و حتی ایجابی باشد برای صدور حکم . معمولا طرحهایی که از طرف مجلس و نمایندگان همکار اجرا و الزام می شود دارای پشتوانه ی کارشناسی قوی نیست این واقعیتی است که اینجانب به آن رسیده ام . این به معنای زیر سوال بردن نمایندگان و یا طرحهایی که نمایندگان ارایه می دهند نیست . این نتیجه گیری من حاصل 12 سال حضور در مجلس است . طرحی با 15 امضاء وارد کمیسیون تخصصی می شود مراحل قانونی را طی می کند سپس به صحن علنی وارد می شود و تایید شده و تبدیل به قانون می گردد . ما نیاز به تولید قانون های بیش از حد در کشور نداریم . بلکه بهترین راه این است که به دولت فرصت دهیم که همین قوانین موجود را اجرا کند و موانع و مشکلات آنها را بیان کند و از مجلس بخواهد که برخی از موانع در تبصره و مواد قوانین را حذف کند تا روال عادی سازی و یا تسریع عملیات اجرایی در جهت استیفای حقوق مردم راحتتر صورت گیرد . اینکه کارخانه ی تولید قانون در کشور داشته باشیم ضرورتی ندارد . بسیاری از قوانین ما ، مازاد است . در حقیقت به نوعی راههای فرار مدیران و دستگاههای اجرایی را فراهم می کند . مجلس باید بیشتر در زمینه ی بعد نظارتی ، پژوهش و تحقیق در کمیسیونهای تخصصی بپردازد و قوانین را بررسی ، تجزیه ، تحلیل و بازبینی کنند تا کمتر مواردی به صحن آورده شود و دو سه برابر این قوانین باید لایحه باشد . در حقیقت مجلس برای دولت راهگشا باشد و موانع را از سر راه دولت بردارد . رشت پرس : با توجه به وجود مشکلات عدیده ایی که در مسکن مهر حوزه انتخابی شهرستانهای فومن و شفت وجود دارد ارزیابی شما در این خصوص چیست؟ ایجاد مسکن مهر ایده ی بسیار خوبی بود . برای اینکه بخواهیم قیمت مسکن ارزان شود باید تولید داشته باشیم . دولت آقای روحانی در ابتدا نسبت به این مساله موضع داشت ، موضع دولت نیز غیر منطقی نبود ، عدله آنها این بود که بخش خصوصی همیشه از ساخت مسکن استقبال کرده است و باید در دولت گذشته از بانک مرکزی 50 هزار میلیارد تومان منابع مصرف نمی شد . بحث هایی که با آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته به این نتیجه ختم شد که در حال حاضر مسکن های مهر در کشور رصد می شود و آن شهرهایی که درصد بالایی از مسکن مهر را دارند در حال آماده سازی مسکن است و استان گیلان و شهرستان فومن نیز از این قاعده مستثنی نیستند . بخشی آماده سازی و به مردم تحویل داده شد . در شهرستان فومن نیز ما سه نوع مسکن مهر داشتیم . مسکن مهر بسیجیان که عمدتا واگذار شد . مسکن بنیاد مسکن بود که از بیش از 100 واحد ، 30 واحد آن واگذار شده است . و فاز دیگر مسکن مهر در کردآباد بوده که سیاست های شروع آن از آغاز اشتباه بود . به عنوان مثال هزینه ای بالغ بر دو میلیارد تومان بابت دیوار سازی محوطه پرداخت شده که این در قیمت تمام شده ی مسکن تاثیر گذار است و یا میزان آورده ی مردم کم بوده است . جلساتی که نمایندگان و مسوولین استان در هفته های گذشته با وزیر محترم راه و شهرسازی داشتیم مقرر شد که افزایشی در مبالغ وام صورت گیرد و در زمینه ی ایجاد زیر ساخت ها ، تامین آب ، برق و گاز پیگیری های لازم انجام شود تا بصورت فاز بندی این مسکن ها را در فومن به مردم واگذار کنیم . رشت پرس : ارزیابی شما در خصوص بحران آب کشاورزی در شهرستان های فومن و شفت در سال زراعی چیست؟ آنچه که مسلم است منابع آبی ما رو به کاهش است به دلیل رسوبی که در سد داریم و همچنین میزان بارش برف در زمستان و برف سنجی نشان می دهد که ذخیره های یخی کم داریم . ب ه همین دلیل آب رودخانه ها و چشمه سارهای ما رو به کاهش هستند . و از طرفی هم جو عمومی دنیا هم یک تغییراتی را شاهد است . سیل ها و خشکسالی هایی که در دنیا اتفاق می افتد و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست . امسال به حمد الله سال زراعی خوبی را داشته ایم . چنانچه بارندگی مختصری نیز داشته باشیم و زمین های ما در استان سیراب شود ، با ذخیره ی آبی که داریم و آماری که وجود دارد بتوانیم فصل زراعی را پشت سر بگذاریم ولی این امر مقطعی است . راه حل اساسی این است که چند سدی را که در حال اجرا داریم و مطالعات آن صورت گرفته ، مدیران ارشد استان ، محیط زیست ، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی بدانند که برای ادامه ی حیات کشاورزی نیاز به ذخیره سازی آب داریم . در حال حاضر سد شفارود ، سد پلرود ، سد لاسک که بصورت فاینانس پیمانکاران آنها انتخاب شده است باید جایگزین سد سفیدرود شوند . سد سفیدرود دیگر مانند گذشته نمی تواند به استان گیلان سرویس دهی کند و شاید 50 درصد آن توانمندی گذشته را داشته باشد . بنابراین همه ی این مسایل گویای این مطلب است که استاندار و نمایندگان محترم باید در جهت اجرایی کردن پروژه های سدهای مزبور و بهره برداری سریعتر از این سدها جدی تر باشند . بنده نیز 20 نقطه ی بحرانی را در شهرستان فومن و شفت شناسایی کرده ام که سعی داریم به آنها کمک کنیم . برخی از این مناطق کشاورزی را مجهز به موتورهای پمپاژ آب کرده ایم و همچنین تهیه لوله را از کانال به طول یک کیلومتر انجام داده ایم تا کشاورزان عزیز ما آسیب نبینند چون تکیه گاه اصلی ما در گیلان همین بحث شالیزار و برنج است . کمبود آب را باید مدیریت کنیم و تا کنون نیز این بحث مدیریت شده است . اگر مدیریت نمی شد هم اکنون با مشکل مواجه می شدیم . امسال برای فصل کشت از آب مخزن سد سفیدرود استفاده نکردیم بلکه از آبهای جاری و رودخانه ای و آب باران به سمت کانال 70 متری آب بر فومن هدایت آب صورت گرفت ، از چوبر تا رضوانشهر و با این منابع آبی ، کشت انجام شده است . دریچه های سد بسته شد و تا زمانی که نیاز مبرم بود دریچه ها باز گشایی شد . در چند سال اخیر ، منابع آب گیلان مدیریت گردید و در غیر اینصورت با مشکل سوخت محصولات کشاورزی روبرو می شدیم . رشت پرس : با توجه به جایگاه ویژه گیلان در بخش کشاورزی ، عدم استقبال نمایندگان مجلس شورای اسلامی گیلان در کمیسیون کشاورزی چیست؟ کشاورزی و دامداری در کشور ما عموما تا کنون سنتی بوده است و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست . در گیلان هم به دلیل اینکه دامداران استان همیشه مهاجر بودند و ییلاق و قشلاق داشتند و برای پرورش دامها مسیرهای مختلف را طی می کرده اند لذا این قضیه اقتصادی نیست و مشکلات خاص خود را هم دارد . در مورد دامداری و کشاورزی قصوری صورت گرفته و می توانیم به جمع بندی هم در این خصوص برسیم . در حال حاضر ، در حوزه ی تسهیلات کشاورزی استان گیلان علاوه بر اینکه سهم خود را گرفته است سهم دو استان دیگر را نیز در سال 93 جذب کرده است . در مورد دامداری ، مرغداری و زنبور داری اعداد و ارقامی که جهاد کشاورزی استان ارایه داده است این صنایع رو به رشد هستند . بنابراین ما هم به دوستان برای انجام فعالیت هایشان اعتماد می کنیم. فرهنگ عمومی جامعه اینگونه نشان می دهد که نسل جوان و تحصیل کرده استان رمقی برای کار کشاورزی و دامداری ندارد . یکی از دلایل آن می تواند این باشد که بر طبق طرز فکر جامعه و عرف هر کسی که تحصیلاتی داشته باشد به دنبال کار پشت میزی است و این یک نوع نگاه به مشاغل است و باید اصلاح شود . فردی که در رشته ی دانشگاهی تحصیل کرده می تواند در همان رشته ، تولید کننده و خدمات دهنده ی خوبی باشد . در خصوص اینکه چرا نمایندگان استان گیلان تمایلی به عضویت در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی را ندارند باید عرض کنم که اگر افراد تحصیلات مرتبطی در آن خصوص می داشتند چه بسا این تمایل ایجاد می شد . از طرفی کمیسیون های دیگر مجلس به لحاظ تصمیم گیری در امور کشور موثر تر هستند مانند کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی مجلس . این کمیسیون ها کمیسیون های سرآمد مجلس هستند یعنی هر طرح و لایحه ای که ارایه می شود یک نسخه از آن طرح به کمیسیون اقتصادی آورده می شود چون منابع مالی آن طرح باید پیش بینی و تامین شود . احساس بنده این است که نمایندگان باید در جایگاهی قرار بگیرند که موثر تر باشند . اگر نمایندگان در کمیسیون کشاورزی باشند از دید عمومی حسن هایی را ممکن است دنبال داشته باشد . در آیین نامه مجلس ساز و کارهایی در خصوص عضویت نمایندگان در کمیسیون ها پیش بینی نشده است . برخی از کمیسیون دارای تعداد اعضای بالا هستند ولی برخی دیگر از کمیسیون ها تعداد اعضا کم است . آیین نامه اصلاح شده و در دوره آینده مجلس را مکلف کرده ایم که سقف اعضای کمیسیون ها مشخص شود . اینگونه نباشد که نماینده ای تمایل داشته باشد به کمیسیون امنیت ملی برود و در کمیسیون مزبور تراکم باشد و کمیسیون دیگر عضو کمتری باشد . امید است که در دوره ی آینده این موارد اصلاح شود . اینگونه نیست که اگر کسی عضو کمیسیون کشاورزی باشد بیشتر می تواند خدمت رسانی کند . همین اکنون نمایندگان دولت را مکلف کرده اند که برای مدت چهار ماه برنج را به کشور وارد نکند و این تسهیلات به کشاورزان داده شود . اگر نمایندگان یکپارچه باشند و با یکدیگر همپوشانی داشته باشند در هر کمیسیونی که عضویت دارند می توانند خدمتگزاران خوبی برای مردم باشند . رشت پرس : علت طولانی شدن ثبت جهانی ماسوله چیست و آیا پیگیری هایی از سوی جنابعالی در این خصوص صورت گرفته است ؟ مجموعه های میراثی و فرهنگی در کشور وجود دارد که ما امیدواریم سازمان جهانی یونسکو این یادگارههای تاریخی را به ثبت جهانی برساند و این ثبت نیز آیتم ها و الزاماتی را می طلبد . این الزامات هنوز در شهر تاریخی ماسوله محقق نشده است . به عنوان مثال تیرک های برق و تلفن درسطح این شهرک داریم و یا اینکه در بعد از انقلاب درحاشیه این شهرک ، ادارات دولتی بنا شده است . این ساختمانها با ضوابط سازمان یونسکو همخوانی ندارد و باید صد در صد تخریب شوند و به حالت اولیه برگردند . طرح مطالعاتی این موضوع انجام گرفته و برای بخشی از آن اعتباراتی در نظر گرفته ، منتهای مراتب بیشترین اعتبار برای مهار سنگ های بالادست شهرک ماسوله اختصاص یافت چون شهر را تهدید می کرد و این پروژه در فاز اول اجرایی شده است . سنگ هایی که خطرناک بودند مهار شدند تا احیانا در صورت بروز زلزله باعث تخریب شهر نشوند . ان شاء الله درسال 94 و 95 نیز فاز دوم و سوم این پروژه اجرایی خواهد شد . اعتباراتی نیاز است تا ساختمانهایی که در ماسوله احداث شده ، تخریب شود و نوعی خدمات سنتی به مردم ارایه شود . رشت پرس : زمزمه هایی در حوزه ی ارایه خدمات شهری شهرستان های فومن و شفت عنوان می شود با این مضمون که جنابعالی دستور عدم رسیدگی به مناطقی که از آن بخش ها رای کمتری را اخذ کرده اید صادر می کنید ، نظر شما در این خصوص چیست ؟ این صحبت ها فرافکنی و اتهام زنی است . برخی از آدم های کوچک زمانی که می خواهند خود را بزرگ جلوه دهند دیگران را تخریب می کنند و این به دور از انصاف است . این فضا در کشور هم متاسفانه در برخی از موارد وجود دارد . آدم های کوتوله ی سیاسی ، شخصیت هایی را که سالیان سال برای این مملکت فعالیت و خدمت کرده اند تخریب می کنند که خود را بزرگ جلوه دهند . الحمد الله مردم با روحیات بنده آشنا هستند و سه دوره این مردم به من اعتماد کردند و رای دادند و اگر اینجانب آدم تندرو و انتقام گیری بودم و مردم را سیاه و سفید می دیدم و اینگونه حرفهای بچه گانه را عملیاتی می کردم مردم به بنده اعتماد نمی کردند . افتخارم این است که سه دوره نماینده ی مردم فومن و شفت بوده ام و آن دوره ای هم که نماینده نبودم با 1800 اختلاف رای به مجلس راه پیدا نکردم و به رقبای خود تبریک گفتم و از رای مردم تمکین کردم . این اتهامات متوجه بنده نمی شود . جا دارد در اینجا بیان کنم که در برخی از روستاها ، اینجانب تنها 36 رای از 1000 رای را اخذ کردم اما خدمات رسانی از قبیل گاز رسانی ، آسفالت ، تلفن ، ساخت مدرسه و ساخت پل و ... صورت گرفته مانند روستای گیگا سر و قابل مشاهده است. در طول سالهای گذشته ، شما نمی توانید موردی پیدا کنید که فردی به دفتر من مراجعه کرده باشد و بنده از وی سوال بپرسم که به چه شخصی رای داده است . خدمت رسانی وظیفه ی ماست . با توجه به اینکه مشاغل قبلی در سپاه و اطلاعات گویای این مطلب است که اینجانب همیشه عدالت را رعایت کرده ام . اعتقاد به این امر دارم که اگر هر فردی یک رای بیشتر از سایر کاندید ها در این کشور اخذ کند سایرین باید به رای و نظر مردم احترام بگذارند و از وی تمکین کنند . امسال هم که سال انتخابات است و معمولا این مسایل و فرافکنی ها در زمان انتخابات بسیار صورت می گیرد اما باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم . و به رقبای جدید نیز هم میدان دهیم که ورود کرده و خود را معرفی کنند و از تخریب دیگران دست برداریم . رشت پرس : نظر جنابعالی در خصوص نطق های آقای مطهری و اظهارات ایشان در خصوص سران فتنه که واکنش هایی را در پی داشت چیست ؟ آقای مطهری از شخصیت های دوست داشتنی مجلس هستند . تفکر و اندیشه همیشه محترم و مبارک است مجلس نیز باید جای تفکر اضداد باشد . یعنی همه اندیشه های سیاسی و حزبی باید این اجازه را داشته باشند که در مجلس صحیت کنند . یکی از اصول قانون اساسی هم همین است که مجلس سکاندار نظارتی است و بر اساس قوانین آیین نامه ای مجلس نمی توان نماینده ای را به خاطر اظهاراتش مورد تعقیب قرار داد . ایشان نیز دارای اندیشه و نظر خاص و ویژه هستند و پسر بزرگوار شهید مطهری هستند و احترام ایشان بر ما واجب است . اینکه بنده بخواهم تمامی صحبت های ایشان را نقد و تجزیه و تحلیل کنیم ، در آن جایگاه قرار ندارم . در زمینه ی برخوردی که با ایشان صورت گرفت بنده مصاحبه ای را با یکی از رسانه ها داشتم که متاسفانه آن رسانه در مورد سخنان اینجانب امانتدار نبود و بخشی از سخنان من در سایت مطرح شد و بخش دیگر حذف گردید . من عنوان کرده بودم که برخورد نمایندگان که نزدیک بود به درگیری فیزیکی منجر شود در شان نمایندگان مجلس نیست . ما باید ظرفیت و تحمل نقد و اظهار نظر همکارانمان را داشته باشیم و بتوانیم پاسخ منطقی را بر اساس آیین نامه ی مجلس در یک نطق 7 دقیقه ای بدهیم . چه مخالف و چه موافق این مطلب را هم ذکر کنم که در همان روز نیز آقای مطهری هم به نوعی غیر متعارف داوطلب تنش بود که این روحیه از ایشان بعید بود . برخورد نمایندگان که پرخاشگری کردند و اجازه ی صحبت به ایشان ندادند ، پسندیده ی نظام و مجلس ما نبود . رشت پرس : ارزیابی شما در زمینه ی استانی شدن انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی چیست ؟ استانی شدن انتخابات دارای حسن ها و معایبی است . حسن آن در این است که نمایندگانی از سطح روستا ، بخش و شهر در سطح ملی تری رقابت می کنند و به جای پرداختن به اجراییات ، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بیشتری انجام می گیرد . به جای اینکه افراد را چهره به چهره ببینیم و جریانات ناثوابی در خصوص تطمیع اشخاص پیش آید ، جریان انتخابات تبدیل به جریانی برای تفکر آدم ها می شد و در یک فضای سیاسی و برداشت از شخصیت کاندیداها به آنها رای داده شود . از معایب استانی شده انتخابات این بود که پل ارتباطی بین مردم و نمایندگان که از زبانها و گویش های مختلفی در یک استان هستند از بین رود و مشارکت کاهش یابد . اگر مردم نیازی به امکانات و عمران و آبادانی داشته باشند دسترسی مردم به نمایندگان کمتر شود و جوابگوی این مسایل نباشند . نمایندگان بیشتر متمرکز در مرکز استان میشوند چون جمعیت و احزاب و قدرت در آنجا بیشتر است . این دلشوره ها احساس می شد . بنده شنیدم که شورای محترم نگهبان این طرح را رد کرده اما اینکه مبنای آن شورا ی محترم ، شرع و یا قانون اساسی بوده بنده اطلاعی ندارم چون نظرات را مطالعه نکرده ام . پیشنهادی داده شد در خصوص اینکه چند استان به عنوان پایلوت اجرای این طرح در نظر گرفته شود که رای لازم را اخذ نکرد و حوزه ی انتخابیه در سراسر کشور بر اساس همان روند گذشته برقرار است . رشت پرس : اهم فعالیت های و دستاوردهایی که در حوزه ی انتخابیه خود داشته اید را بر اساس اولویت چگونه بیان می کنید ؟ وظیفه ی نمایندگان مجلس قانون گذاری است . اگر قانونی سرچشمه خیر برای ملت باشد آن چشمه سار خواهد جوشید و به همه جا خواهد رسید . بنده معتقدم که باید قانون خوب تولید کنیم و از تکرار مکررات بپرهیزیم . در حوزه عمران روستایی قانونی را وضع کردیم تحت عنوان طرح هادی و ارایه تسهیلات به روستاییان در جهت ساخت مسکن در روستا و ماندگاری آنان . در سراسر کشور بیش از 85 درصد از خانه های روستایی بازسازی شده است و منازل که در روستاها داریم از لحاظ استحکام و روستایی در حد خانه های شهری است . در رابطه با ساخت مدارس در سراسر کشور ، در روستاها مدارسی وجود دارد که بهتر از فضای اموزشی شهری است و امکانات سرمایشی و گرمایشی آنها تامین شده و از لحاظ سازه نیز ایمن هستند . در زمینه ی کشاورزی نیز قانونی در دوره قبل وضع شد مبنی بر اینکه کشاورزانی که از آب کانال و سد برای کشت استفاده نمی کنند از پرداخت عوارض حق آبه معاف شوند . این قانون شامل حال تمامی کشاورزان کشور شد و نوعی معافیت عام بود . در حال حاضر نیز طرحی امضا شده است که پرداخت حق آبه حذف شود ممکن است این امر مغایر اصل 75 قانون اساسی ودر جهت کاهش منبع دولت باشد اما قدمی است برای تشویق کشاورزان و رونق کشاورزی در کشور . وظیفه ی ثانویه نمایندگان نظارت بر چگونگی اجرای پروژه ها در استان است . بحمد الله در استان در دوره های مختلف پروژه های خوبی توسط نمایندگان پیگیری شده است . در اینجا یادآور می شوم پروژه ای ملی را تحت عنوان آبرسانی به شهر صومعه سرا داشتیم که در لایحه ی بودجه دارای ردیف بودجه بود و این پروژه بعد از پیگیری نمایندگان به شهرهای فومن و شفت و صومعه سرا تسری یافت . نتیجه ای که حاصل شد این است که تا کنون 26 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و شهرصومعه سرا از آب سالم و خوب برخوردار شده است . در زمینه ی شهر فومن نیز تا ماههای آینده خط اتصال وصل خواهد شد . تا کنون 24 حلقه چاه حفر شده و ایستگاههای پمپاژ ایجاد شده است . یک مخزن در حال احداث داریم و در سال 95 نیز برای شهر شفت از این آب بهره خواهیم گرفت . درست است که اجرای این طرح به عهده ی دولت و وزارت نیرو می باشد ولی شروع و پیگیری این طرح از طریق نمایندگان بوده است . در زمانی که بنده نماینده شهرستان فومن شدم هیچ مرکز علمی و دانشگاهی در این شهرستان وجود نداشت این بدان معنا نیست که اینجانب این مراکز را ساخته ام ، خیر ولی پیگیری آنها از طریق نمایندگان بوده است . آرزوی من این بود که شهرمن دانشگاه داشته باشد . در حال حاضر بیش از هفت مرکز علمی و دانشگاهی داریم . علاوه بردانشگاههای آزاد ، پیام نور ، موسسه غیر انتفاعی ، یک دانشکده ی فنی و مهندسی در فومن ایجاد شده است که در سال 94 و 95 دانشجویان کارشناسی ارشد رشته ی شیمی و نفت وابسته به دانشگاه تهران جذب خواهد کرد و به نوعی آبروی منطقه خواهد بود . برای احداث این دانشکده از خیرین محترمی دعوت شد که برای اجرای پروژه ی آن 20 میلیارد تومان هزینه کرده است . و نمایندگان نیز پیگیر اجرای آن طرح بوده اند . امسال نیز مجوز اولین دانشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را برای شهرستان فومن اخذ کرده ایم . اینجانب همچنین پیگیر اخد مجوزاحداث نخستین مجتمع فرهنگی ورزشی دانشگاههای آزاد شمال کشور در شفت بوده ام که دارای امکانات رفاهی مجهز است و برآورد اولیه این است که 20 میلیارد تومان دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این نقطه سرمایه گذاری خواهد کرد که دارای مزیت هایی از قبیل چشم اندازهای زیبای منطقه ، نزدیکی به مرکز استان و دسترسی به آزاد راه شمال و رآه آهن در آینده را نیز خواهد داشت . دستور اجرای این طرح را جناب آقای میرزاده دادند و هیات امنای دانشگاه آزاد نیز این طرح را تصویب و ابلاغ کرده اند . در رابطه با شهرستان فومن یک مجموعه ی آموزشی بزرگ در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع را آغاز کرده ایم از اعتباراتی که در اختیار بنده بود پیمانکار برای پروژه جذب کردیم وسه فاز این مجتمع ساخته می شود در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد تحت عنوان مجتمع حضرت آیت الله بهجت فومنی که آبرویی برای شهر خواهد بود و دارای امکانات متفاوتی از قبیل ورزشی ، آموزِشی و تفریحی خواهد بود . زمینی به میزان هفت هکتارتهیه شده است برای احداث یک استادیوم 12 هزار نفره که دارای چهار سالن از رشته های ورزشی مختلف خواهد بود و اجرای آن بر عهده ی خیرین خواهد بود و آنان نیز تعهد کرده اند که تا 25 میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند . در جذب سرمایه گذاران رکود داشته ایم البته یکی از سرمایه گذارانی که دعوت شد چهار طرح توسعه در شهرستان اجرا کرد که نئوپان فومنات با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان از سرمایه گذاری های ایشان بوده است و کارخانه ی MDF نئوپان فومنات با حضور آقای جهانگیری معاون ریاست جمهوری به بهره برداری رسید . فاز دیگری از این کارخانه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان در دست اقدام است که اقدامات اولیه آن انجام شده است و ظرف مدت 18 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. رشت پرس : جایگاه اشتغال و بیکاری را درسطح شهرستان فومن چگونه می بینید ؟ همه جای ایران سرای من است . مقوله ای نمایندگان را خیلی متاثر و متاسف می کند بحش اشتغال جوانان است . من شرمنده ی خانواده هایی می شوم که چندین لیسانس و فوق لیسانس در منزل دارند و درخواست دارند که زمینه ای برای اشتغال یک نفر از عزیزانشان را فراهم کنیم . در این خصوص اشتغالزایی هم دولت و هم مجلس باید پاسخگو باشند . اینجانب پیشنهادی را به آقای ربیعی وزیر کار و رفاه و امور اجتماعی داشتم در خصوص اینکه نیروهای تحصیل کرده ی کشور را در رشته های پزشکی، پیراپزشکی ، فنی ومهندسی را به خارج از کشور به صورت تیمی اعزام کنند . بازدید های را داشتم از برخی از پروژه ها در خارج از کشور که ایرانیان به دلیل تعهد بالا و استعداد ویژه ای که دارند توانسته بودند در آن کشورها به نحو احسن اجرایی کنند. نیروهای جوان و متخصص کشور می توانند هم کار را فرا بگیرند و هم تجربه اندوخته کنند علاوه بر اینکه بر خود و کشور درآمد زایی داشته باشند . این امر می تواند از طریق موسسات کاریابی بخش خصوصی با نظارت وزارت کار اجرایی شود . رشت پرس : تعامل جنابعالی با شوراهای اسلامی شهرستان به چه صورت است ؟ بنده مشکلی با شوراهای اسلامی شهرهای حوزه انتخابیه خود شهر فومن ، شفت ، ماسوله ، ماکلوان و احمد سر گوراب ندارم . آن عزیزان نیز معضلی با اینجانب نداشته اند . دلیلش هم این امر است که من در امور و وظایف آنان دخالت نمی کنم . بنده به آنان اعلام کرده ام که حوزه ی شهری مسوولیتش بر عهده ی آن عزیزان است و اگر کمکی از جانب بنده نیاز باشد دریغ نخواهم کرد . از ماده ی 180 در سال گذشته به هر پنج شهر کمک مالی کردم و اعتبار را برای آنان تخصیص دادم . چنانچه کار برای رضای خدا باشد فعالیت ها مطلوب خواهد بود زمانی اختلافی بروز می کند که ما به منیت برسیم . من وکیل و نماینده شهرستان هستم و فرماندار ، شهردار و شورای اسلامی هر کدام وظایفی دارند و باید به وظایف خود عمل کنند . رشت پرس : جنابعالی خود را اصلاح طلب می دانید یا اصولگرا ؟ در هیچ دوره ای بنده وابسته به این گروهها نبوده ام چون در هیچ دوره ای حمایتی از اینجانب نشد ، اگر شما سندی دارید رو کنید . بنده خود را فراتر از احزاب سیاسی می دانم چون قبل از انقلاب الفبای سیاسی را می دانستم ، مدتی توسط ساواک دستگیر شده و به زندان رفتم . در اوایل انقلاب نیز سازمان منافقین از من دعوت کردند که در سازمان عضو شوم اما بنده به آنها نه گفتم . آدم اعتقادی هستم به اصول دین و قانون اساسی پایبند هستم . در مسایل سیاسی واقعا مستقل وارد می شوم و تکیه گاه من مردم هستند . و بعضی از گروههای سیاسی پس از ورود من به عرصه از اینجانب حمایت می کنند آنهم نه به طور رسمی و حزبی . اعتقاد دارم که نماینده باید فراتر از حزب اندیشه داشته باشد و آن چیزی را که در جهت منافع ملی کشور است مد نظر قرار دهد . تفکر حزبی داشتن ، نماینده را محدود می کند . در دولت های گذشته نیز ، نه اینکه خودم را به رنگ دولتها درآورم بلکه دولت ها ، تفکر بنده را به عنوان یک تفکر مستقل پذیرا شده اند . در دولت آقای هاشمی رفسنجانی بنده مشاور آقای دکتر نمازی بودم در دولت آقای خاتمی بنده نماینده ی وزیر بودم و مسئولیت داشتم در دولت گذشته بنده توسط آقای غضنفری برای معاونت وزیر دعوت شدم ، مدیر عامل مجموعه ی آتیه بودم . بنابراین نگرش من نگرش حزبی نیست . هر کسی از ظن خود شد یار من . برخی من را چپ می دانند و معتدل برخی من را نیروی راست و اصولگرا تصور می کنند . اما گروهی در مجلس هستیم که نمایندگان مستقل محسوب می شویم و یک تشکل غیر رسمی با 20 عضو نیز داریم و از نیروهای اثر گذار در مجلس نیز به نوعی هستیم و در برخی از مواقع نیز به عنوان کدخدا منشی برای رفع اختلافات بین دولت و مجلس از این گروه بهره گیری می شود . رشت پرس :پیش بینی شما از میزان تغییرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گیلان در انتخابات آتی چگونه است؟ پیش بینی بنده این است که اکثر نمایندگان استان ریزش خواهند کرد . رشت پرس : با توجه به اینکه جنابعالی قصد ورود به انتخابات آتی را دارید چه برنامه هایی را در پیش دارید ؟ تا کنون جلسه ای در این خصوص برگزار نکرده ام . چون نیازی به این امر نمی بینم در حال حاضر در حال فعالیت هستم و فکر می کنم آنهایی که جوان تر هستند و قصد ورود به انتخابات را دارند باید فعالیت کنند . و اما سخن پایانی شما ... کاش تجربه ارثی بود که به ما می رسید چون انسان برای بدست آوردن تجربه عمر خود را می گذراند و به پیری می رسد . بنده در دوره ی اول نمایندگی برای کسب تجربه و اطلاعات نزد آقایان نوبخت و حضرتی رفتم و مواردی را از زبان آن عزیزان که در طول دوره ی نمایندگی تجربه کرده بودند یادداشت کردم و فرا گرفتم و این سخنان سرمایه های خوبی شد برای من که در مجلس به وظایف خود به خوبی عمل کنم. انتظار بنده از مردم استان این است که در دوره ی بعدی انتخابات افرادی را برای این مسوولیت با تدبیر و عقلانیت انتخاب کنند که شایستگی این امر را داشته باشند . شرافت هر مکان به آن است که چه شخصی در ان جایگاه می نشیند و به آن مقام شانیت و آبرو ببخشد . توصیه ی من به دوستان کاندیدا این است که همیشه در نظر داشته باشند که مسوولیت ها سپری می شود و برای اینکه بخواهیم میزی را تصاحب کنیم همه ارزشهای انقلاب و مردم را زیر سوال نبریم . و بدانیم که مسلمانیم و حساب و کتابی در پیش است و حرمت داری در مورد رقبا را حفظ کنیم و این میدان را میدان دموکراسی تلقی کنیم . وقتی که مدعی هستیم که می خواهیم وکیل مردم ، سیاست گذار و قانونگذار شویم از ما انتظار می رود که پایبند اخلاقیات و حقوق خود و مردم و رقبا باشند . بنابراین باید الگوی فرهنگی برای مردم جامعه باشیم . در حوزه ی انتخابیه فومن و شفت نیز بنده علاقمند هستم که افراد تحصیل کرده و دلسوز دارای سوابق مثبت پا به عرصه بگذارند . چنین عقیده ای را نداریم که نمایندگی مجلس مادام العمر است . این آمادگی وجود دارد که هر کدام از عزیزان که توانمندی دارد در صحنه رقابت حضور یابند و هر فردی که رای بیاورد بنده تجربه ی چندین ساله خود را برای استمرار این راه ارایه خواهم داد . در خصوص رسانه ها باید بگویم که مسوولیت بسیار خطیری بر عهده دارند . مسوولیت اصحاب رسانه خیلی زیاد تر از گذشته شده است . چون انعکاس یک خبر می تواند بر عام بصورت گسترده تاثیر گذار باشد . از رسانه ها انتظار می رود که با رعایت انصاف و در جهت حفظ آبروی مردم تلاش کنند تا خدای نکرده حق الناسی بر گردن شان نباشد . انتهای پیام/083458 در راستای سلسله گفتگوها با مدیران نهادهای مختلف استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، یکی از فعالان سیاسی استان میهمان ویژه پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس بود . ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده ی محترم مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی ویژه به سوالات هیات تحریریه رشت پرس پاسخ گفتند که در ادامه می خوانید : ...
امام خامنه ای: سیاست بازی سمّ محیط های علمی است
شهرخبر : حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب عصر روز شنبه در دیدار بیش از هزار نفر از استادان و اعضای هیئت های علمی دانشگاه های سراسر کشور، نقش استادان را در تعلیم و تربیت نسلی پرتلاش، مؤمن و پیشرو، نقشی بی بدیل خواندند و با تأکید بر پرهیز از حاشیه سازی در محیط های علمی افزودند: شتاب علمی کشور، به هیچ دلیلی، نباید کاهش یابد. در این دیدار که بیش از 2 ساعت طول کشید، رهبر انقلاب پس از
متهم روی صندلی قاضی!(نگاه)
مقررات مربوط به اهداف و وظایف شورا و تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر می آید، محدود به سیاستگذاری های علمی و فرهنگی است. لذا بدیهی است که شورای عالی نباید و نمی تواند به مرجع تصمیم ساز در مسایل اقتصادی، سیاست خارجی، امنیتی، قضایی و ... تبدیل شود. هر چند از منظر جایگاه، تردیدی در رفعت مقام شورا نیست و نگاهی به اعضای آن (که بر تارک اعضای حقوقی آن، نام سران سه قوه جلوه گر است) این باور را تایید می
وضعیت امروز ایران و ملت وفادارش هیچ شباهتی به دوران امام مجتبی(ع) ندارد
دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از برداشت ها از سخنان رهبر انقلاب ادامه داد: متأسفانه نسبت به رهنمودها و اندیشه های حضرتعالی نیز بعضاً به نوعی تحریف صورت می گیرد، البته این تحریف در قالب برداشت های غلط و یا مسکوت گذاشتن و یا عمل نکردن به آنهاست. وی خاطرنشان کرد: حضرتعالی چند سال پیش در پاسخ به برداشت اشتباه یکی از دولتمردان فرمودید: "ما در موقعیت شعب ابی طالب نیستیم و در موقعیت بدر و
تدبیری که رهبر معظم انقلاب برای خنثی کردن یک توطئه خطرناک اتخاذ کردند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا این روزها فضای سیاسی در ایران به ویژه در مورد مذاکرات هسته ای رو به آرامش نهاده است و دو گروه که به دلیل تاثیر پذیری از جریانات خاص نفوذی یکی از آنان دیگری را به خائن بودن معرفی می کرد و دیگری اولی را به کاسب تحریم بودن، متهم می کرد با تدبیری که رهبر انقلاب به خرج داد و همچنین با حضور پرشکوهی که ملت ایران در مراسم تشییع جنازه شهدای غواص و خط شکن از خود نشان
یادواره شهدای عملیات کربلای یک در تهران برگزار شد
مذاکرات طرف مقابل ابتدا مسئله هسته ای را عنوان کرد و هنگامی که ما برخی نکات را پذیرفتیم آن ها در ادامه مسئله بازدید از مراکز نظامی کشور را مطرح کرده و این کار آن ها باعث شد که دست خود را در مذاکرات رو کنند. رهبر معظم انقلاب در مقابل درخواست طرف های مذاکره با ایران در مورد بازدید از مراکز نظامی کشور ایستادند و گفتند که من اجازه این کار را نمی دهم و با این حرف دشمن را در یک مخمصه قرار دادند. مسئول قرارگاه عمار با تاکید براینکه دشمن به دنبال این است که ما را از روزگار محو کند اظهار داشت: امروز باید از کشور ما پیام مقاومت و ایستادگی به تمام نقاط جهان برسد. انتهای پیام/ ...
توافقی که نه چندان دور نیست ...
رسیدن به یک توافق فراهم می شود. این اتفاقی است که بیشتر کارشناسان امر در زمینه مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 انتظارش را می کشند. با اشاره به بخش مهم بیانات رهبر معظم انقلاب که تحریم های اقتصادی و مالی و بانکی، همه باید فوراً در هنگام امضای موافقت نامه لغو شود و بقیّه تحریم ها هم در فاصله های معقول ، نگارش توافق نامه در بخش لغو تحریم ها یکی از موضوعات جدی مورد بحث است که انتظار می رود به زودی نهایی شود. با نهایی شدن آن امکان امضا کردن توافق وجود خواهد داشت.
وعده های عمل نشده آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
شرکتی هستند.حدود 44 هزار مربی پیش دبستانی و نیروی شرکتی سالهاست که چشم انتظار تعیین تکلیف هستند. گفتنی است رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با فرهنگیان، بر نقش مهم دانشگاه فرهنگیان در جذب نیرو در آموزش و پرورش تأکید کردند. در چنین شرایطی استخدام 5 هزار نفر در آموزش و پرورش از مسیری غیراز دانشگاه فرهنگیان و تنها با طی دوره های یکساله، آن هم در شرایطی که بسیاری از فارغ التحصیلان و دانشجویان
پیام تبریک مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری ها به مناسبت 14 تیر روز نهاد دهیاری
سید ابوالقاسم حسینی مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری های شهرستان میبد در پیامی 14 تیرماه روز نهاد دهیاری را به دهیاران شهرستان میبد تبریک گفت. متن پیام تبریک بدین شرح است : سپاس خداوند متعال را که سودای ساختن فردای بهتر و ایرانی توانگر را در افکار ما قرار داد و توان و اندیشه آن به ما عطا فرمود. اینجانب 14 تیرماه را به عنوان روز دهیار به تمامی دهیاران سراسر کشور به خصوص دهیاران شهرستان میبد که سرافرازانه در جهت توسعه و آبادانی روستاها تلاش می نمایند تبریک و تهنیت عرض می نمایم. بی شک خدمات مطلوب و بی منت به مردم روستا به ویژه اقشار ضعیف و محروم و پرتلاش توسط این مدیران ارشد روستا در جهت برقراری عدالت و پیشرفت، باعث ارتقاء سطع معیشتی مردم در روستاها بوده و علاوه بر خشنودی ایزد متعال، رضایت مندی ولی نعمتان را نیز به ارمغان می آورد. از درگاه ایزد منان موفقیت تمامی دهیاران با یاری تمامی مسئولین محترم در راستای اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه های دولت تدبیر و امید مسئلت می نمایم. ...
ایران امروز هیچ شباهتی به دوران امام حسن(ع) ندارد
و همیشگی است. دوانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی برداشت ها از سخنان رهبر انقلاب ادامه داد: متأسفانه نسبت به رهنمودها و اندیشه های حضرتعالی نیز بعضاً به نوعی تحریف صورت می گیرد، البته این تحریف در قالب برداشت های غلط یا مسکوت گذاشتن یا عمل نکردن به آنهاست. وی خاطرنشان کرد: حضرتعالی چند سال پیش در پاسخ به برداشت اشتباه یکی از دولتمردان فرمودید: ما در موقعیت شعب ابی طالب
تجدیدنظرطلبان دانشگاه را باشگاه سیاسی می خواهند
تسخیر فضای تعلیم و تربیت کشور را باید یکی از مهم ترین اهداف جریان تجدیدنظرطلب طی سال های 76 تا کنون دانست که در دو سال اخیر وارد مرحله تازه تری شده است؛ آنگونه که برخی منابع بیان می کردند دو وزارتخانه مهم و راهبردی آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری سهم ویژه جماعت مدعی اصلاح طلبی می باشد. رهبران فکری جماعت تجدیدنظرطلب می دانند عرصه آموزش به مثابه کارخانه ای انسان ساز بوده که نسل
حتی اندیشه رهبرانقلاب هم تحریف می شود
موقعیت قرار گیرد که ما قابل تشبیه با دوره سخت امام حسن مجتبی (ع) باشیم. وی تاکید کرد: جا دارد اصول و مبانی نظری اندیشه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان اصول ثابت و نقشه راه نظام جمهوری اسلامی تعریف شود تا قابل تحریف برای کسانی که با مقاصد خود در پی آنند نباشند و آنچه در سیره عملی امام (ره) و اندیشه های آن حضرت که می توانند عملیاتی شود و همچنین مقام معظم رهبری به عنوان قانون در نظام