شناسایی 107 بیمار مبتلا به کرونا در یک بازار ماهی هرمزگان - فردا نیوز
شناسایی 107 بیمار مبتلا به کرونا در یک بازار ماهی هرمزگان
سایر خبرها
سیر صعودی مبتلایان به کرونا در هرمزگان/ حریرچی به بندرعباس رفت
بخش های مکمل درمان این بیماری از جمله بیمارستان صحرایی سپاه نیز بازدید کرد. معاون کل وزارت بهداشت، سپس با حضور در بازار ماهی فروشان بندرعباس که یکی از کانون های اصلی شیوع ویروس کرونا در استان هرمزگان بوده است، از این بازار نیز بازدید و از روند نگهداری و عرضه ماهی در آن مطلع و دستورات ویژه ای نیز به منظور انجام هرچه بهتر پروتکل های بهداشتی در این مرکز صادر کرد. حریرچی همچنین از آزمایشگاه تست کرونا، چند پمپ بنزین و فروشگاه سطح شهر بندرعباس نیز بازدید کرد. انتهای پیام/3264/ ...
معاون کل وزارت بهداشت در بعضی از استان ها شاهد روند صعودی کرونا هستیم
روند صعودی اندکی وجود داشت، خوزستان و هرمزگان از جمله این استان ها هستند، اگر این بیماریابی به موقع انجام نمی شد، ممکن بود در شهر بندرعباس و استان هرمزگان دچار مشکلات بسیار شدیدی بشویم. در استان هرمزگان شناسایی اولیه بسیار خوب انجام می شود. معاون کل وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: رشد تعداد مبتلایان در هرمزگان نشان می دهد، ویروس کرونا در تابستان و در شهر های با هوای گرم هم وجود خواهد داشت، این نشان می دهد که باید پروتکل ها همچنان به خوبی رعایت شود، البته باید توجه شود که اعمال محدودیت ها چرخ اقتصاد را مختل نکند، اما باید مانع گسترش ویروس هم شویم. ...
حریرچی: گرما تأثیری بر کرونا ندارد
شهر بود که حدود 107 مورد بیمار با اقدام به موقع و سریع دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شناسایی شد و خوشبختانه هر 107 مورد شامل خانواده ها و کارکنان این بازار در قرنطینه قرار گرفتند. به گزارش فارس وی افزود: اگر این بیماریابی و سیستم فعال شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان نبود، ممکن بود کرونا به چند هزار نفر منتقل شود. معاون کل وزارت بهداشت، با بیان این که بحمدالله افراد شناسایی شده
پیش بینی کاهش روند ابتلابه کرونا در تابستان
معاون کل وزیر بهداشت در بندرعباس ؛ پیش بینی کاهش روند ابتلابه کرونا در تابستان معاون کل وزیر بهداشتگفت: پیش بینی می شود در دوماه پیش رو و تابستان به طور کلی روند ابتلا به کرونا در کشور سیر نزولی داشته باشد. به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت در بندرعباس گفت: پیش بینی می شود در دوماه پیش رو و تابستان
معاون کل وزارت بهداشت: ایران در مقابله با کرونا عملکرد خوبی دارد
آزمایشگاهی بیشتر از سوی وزارت بهداشت، به زودی تعداد تست های آزمایشگاهی تشخیص کرونا در هرمزگان به 700 تست در شبانه روز افزایش می یابد. فریدون همتی اظهار داشت: با توجه به بازگشایی و شروع پلکانی فعالیت ها باید کنترل و مراقبت های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا به طور جدی انجام شود. وی ادامه داد: با اقدام های خوب در سطح کشور و از جمله در استان هرمزگان روند ابتلا به این بیماری
حریرچی:شرایط در مناطق سفید هم عادی نیست
مراقبت های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا به طور جدی انجام شود. وی ادامه داد: با اقدام های خوب در سطح کشور و از جمله در استان هرمزگان روند ابتلا به این بیماری کاهش یافته و تحت کنترل است که این امر با به کارگیری تمامی امکانات و انجام پشتیبانی ها و بیماریابی محقق شده است. استاندار هرمزگان تصریح کرد: از وزارت بهداشت خواستاریم تا اعتبارات متناسب با شرایط هر استان را توزیع و استان
بیشترین سیر صعودی کرونا در کدام استان است؟
انجام شود. وی ادامه داد: با اقدام های خوب در سطح کشور و از جمله در استان هرمزگان روند ابتلا به این بیماری کاهش یافته و تحت کنترل است که این امر با به کارگیری تمامی امکانات و انجام پشتیبانی ها و بیماریابی محقق شده است. استاندار هرمزگان تصریح کرد: از وزارت بهداشت خواستاریم تا اعتبارات متناسب با شرایط هر استان را توزیع و استان هرمزگان نیز در این زمینه مورد توجه بیشتری قرار گیرد
آغاز پیک جدید کرونا در کرمانشاه
به گزارش فارس، بنابر اعلام کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، روند صعودی یا شروع پیک در 15 استان (قم، لرستان، ایلام، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، زنجان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه) مشاهده می شود.
تعداد تست های تشخیص کرونا در هرمزگان به 700 تست افزایش می یابد
ادامه داد: با اقدامات خوب در سطح کشور و از جمله در استان هرمزگان روند ابتلاء به این بیماری کاهش یافته و در کنترل است که این امر با به کارگیری تمامی امکانات و انجام پشتیبانی ها و بیماریابی محقق شده است. استاندار هرمزگان با اشاره به اختصاص منابع اعتباری و بودجه از سوی دولت به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا ، افزود: از وزارت بهداشت می خواهیم تا این اعتبارات متناسب با شرایط هر استان توزیع
اسامی 15 استان با روند صعودی شیوع کرونا و 9 استان با روند نزولی
وزارت بهداشت اذعان دارد که برای تحلیل احتمالی وضعیت منحنی اپیدمی موارد زیر مدنظر قرار گرفت: بنابر اعلام کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، روند صعودی یا شروع پیک در 15 استان (قم، لرستان، ایلام، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، زنجان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه) مشاهده می شود. تصور می شود
حقایقی درباره شهرهایی که در وضعیت سفید هستند +جدول
پیش گفته همه شهرستان های استان خوزستان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند و ابتلا به ویروس کرونا و فوتی های ناشی از آن در خوزستان رو به افزایش است. در هرمزگان نیز شرایط تاسف بار است. به گفته ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت تنها در یک بازار ماهی فروشی در بندر عباس 107 مورد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است. با احتساب بازگشایی بازار طی یکی دو هفته اخیر و خرید مردم از بازار و تماس
تهران در تب وتاب اپیدمی
اگرچه یک نمای صعودی در نیمی از استان ها ممکن است دیده شود، اما چشمگیر نیست. باید منتظر یکی دو روز آینده باشیم. همچنین ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان، بیشترین سیر صعودی کرونا در کشور را مربوط به استان خوزستان دانست و گفت: طبق اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی این استان، افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از جمله دلایل این سیر صعودی بوده
با کمبود 135 تخت ICU در هرمزگان مواجه هستیم
تخت ویژه (دستگاه های ونتیلاتور ) را از وزارت بهداشت گرفته ایم ابراز کرد: فارغ از کمبود تخت های بستری در مراکز درمانی استان در حال حاضر با کمبود 135 تخت ICU در استان مواجه هستیم. معاون درمان دانشگاه با اشاره به مدیریت تخت های بیمارستانی در اپیدمی و شیوع بیماری کرونا در هرمزگان گفت: پراکندگی جمعیتی در استان موجب شد در تمام بیمارستان های استان بخش بیماری تنفسی ایجاد کنیم. عبدالله
کرونا در تابستان قطعا ادامه دارد
: دستورالعمل های پیشگیری از کرونا توسط دانشگاه ها ساده سازی شود چرا که ساده سازی به رعایت پروتکل ها کمک زیادی خواهد کرد. نشست ستاد استانی بیماری کرونا با حضور دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، دکتر همتی استاندار هرمزگان، دکتر عرفانی رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، دکتر زارع نژاد مشاور رئیس سازمان صدا و سیما در امور مراکز استان ها، دکتر فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
شمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 524 نفر رسید / آیا گرما بر کرونا تاثیر می گذارد؟
آب و هوا می تواند روی انتشار کرونا تأثیرگذار باشد یا خیر. برخی از ویروس های دیگر مانند سرماخوردگی عمومی و آنفلوانزا در فصل سرما منتشر می شوند، اما این بدان معنا نیست که امکان بیمار شدن با این ویروس ها در ماه های دیگر وجود ندارد. برای مثال در استانهای گرمسیری مانند خوزستان و هرمزگان که در روزهای اخیر هوا گرم شده است نیز روزانه موارد مثبت زیادی از کرونا ویروس شناسایی می شوند. بنابراین ضروری است مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و به تذکرات وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی توجه نمایند.
کرونا در کدام استان ها نزولی و کجاها صعودی است؟ (جدول)
، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و بوشهر) اخیرا پیک اپیدمی را تجربه کرده اند. بنابر اعلام کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، روند صعودی یا شروع پیک در 15 استان (قم، لرستان، ایلام، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، زنجان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه) مشاهده می شود. تصور می شود استان کردستان به
پیش بینی افزایش ابتلا به کرونا در پاییز
بندرعباس- ایرنا- معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیش بینی می کنیم با توجه به شرایط آب و هوایی در فصل پاییز و همچنین آغاز سال تحصیلی جدید و حضور دانشجویان و دانش آموزان در دانشگاه ها و مدارس، ابتلا به ویروس کرونا در کشور یک روند افزایشی داشته باشد. دکتر ایرج حریرچی دوشنبه پس از بازدید از بازار ماهی فروشان بندرعباس اظهار داشت: البته افزایش ابتلا به شدت اسفندماه پارسال نخواهد
شروع پیک کرونا در 15 استان کشور
، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، زنجان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه) مشاهده می شود. تصور می شود استان کردستان به مرحله ثبات رسیده باشد. وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد که در دو شهر اردبیل و سمنان ناسازگاری داده ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نمی دهد. البته، باید مدنظر داشت که یک استان می تواند چندین پیک منحنی را تجربه کند. درس آموخته های
شناسایی 107 مبتلا به کرونا در یک بازار ماهی
برترین ها: ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت بر ادامه رعایت اصول بهداشت فردی تاکید کرد و افزود: یکی از کار های مثبت انجام شده در هرمزگان شناسایی 107 مورد مثبت از افراد مشغول و مرتبط با بازار ماهی فروشان است که در صورت عدم شناسایی آن ها چند هزار نفر مبتلا می شدند.
روند کرونا در کهگیلویه و بویراحمد صعودی شد
، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، زنجان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه) مشاهده می شود. تصور می شود استان کردستان به مرحله ثبات رسیده باشد. وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد که در دو شهر اردبیل و سمنان ناسازگاری داده ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نمی دهد. البته، باید مدنظر داشت که یک استان می تواند چندین پیک منحنی را تجربه کند.
روند افزایش بیماری در برخی استان ها
البته به روند کلی کشور صدمه نمی زند. معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به روند بیماری در استان خوزستان تصریح کرد: در استان خوزستان روند قابل توجه صعودی داشتیم. حریرچی درباره روند صعودی بیماری در استان هرمزگان در هفته گذشته خاطرنشان کرد: هفته گذشته یک روند صعودی در استان هرمزگان مشاهده شد که با بیماریابی سریع و اقدامات مناسب توانستیم جلوی افزایش را بگیریم. حوزه اصلی بیماری در یک
فاجعه کرونایی در بندرعباس / 107 تن قربانی شدند
به گزارش فرتاک نیوز، دکتر ایرج حریری چی در ارتباط با شبکه خبر با بیان اینکه آمار هموطنان مبتلا به کووید 19 در بخش بستری و جان باختگان رو به کاهش است، گفت: با بیماریابی انجام شده در استان هرمزگان یک خوشه اصلی با 107 مورد بیمار مبتلا بدون علامت در بازار ماهی بندرعباس تشخیص داده شده است. او با یادآوری رعایت نکات بهداشتی گفت:بیماریابی در استان های گرم نشان می دهد که ویروس کرونا در روزهای گرم هم ادامه دارد
روند نزولی شیوع بیماری کرونا در کشور
: بحران کرونا نشان داد کدام کشور ها توسعه یافته اند و ایران اسلامی در مقابله با بیماری کرونا درخشان عمل کرده است. حریرچی گفت: تا ساخت واکسن مؤثر باید بهداشت فردی و جمعی رعایت شود. معاون کل وزیر بهداشت بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شناسایی افراد بدون علامت و افرایش نمونه گیری هدفمند تاکید کرد. حریرچی افزود: گرفتن آزمایش پی سی آر و وجود ویروس شناس در استان نشان از توانمندی استان برای
تحلیل احتمالی وضعیت منحنی اپیدمی اخیر در استان ها
کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، روند صعودی یا شروع پیک در 15 استان (قم، لرستان، ایلام، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، زنجان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه) مشاهده می شود. تصور می شود استان کردستان به مرحله ثبات رسیده باشد. وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد که در دو شهر اردبیل و سمنان
آغاز پیک دوم کرونا در 15 استان کشور +جدول
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ آخرین بررسی های صورت گرفته درباره بیماری کووید 19 در کشور تا روز 14 اردیبهشت که از سوی کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت منتشر شد، نشان می دهد هرچند روند کشوری کرونا در چند روز اخیر نزولی بوده، اما گزارش ها حاکی از آن است که روند صعودی یا شروع پیک در 15 استان کشور مشاهده می شود. بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تا روز 14 اردیبهشت، 97 هزار و