سوخت بر اساس سطح زیر کشت به کشاورزان تخصیص می یابد - خبرگزاری اقتصادی ایران
سوخت بر اساس سطح زیر کشت به کشاورزان تخصیص می یابد
سایر منابع:
سایر خبرها
کاشت آفتابگردان در سیصد هکتار از مزارع شهرستان شاهین شهر و میمه
مکانیزه شدن کشت و ابیاری از سویی و از سوی دیگر توسعه صنایع تبدیلی، اما هم کشاورزان و هم متولیان صنایع تبدیلی به دلیل واردات محصولات خارجی از بازار افتابگردان راضی نیستند دشت برخوار شامل شهرستان برخوار و بخش مرکزی شهرستان شاهین شهر و میمه از قدیم الایام بزرگترین تولید کننده افتابگردان استان بوده است. شهرستان شاهین شهرو میمه با وجود دو مرکز فراوری اجیل یکی از قطب های صنایع تبدیلی
احداث 350 واحد مسکونی در استان بوشهر آغاز شد
رسید. وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی استان نیز می توانند بر اساس ضوابط تعریف شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی زمین موردنیاز خود را دریافت کنند. محمدی زاده یادآور شد: در بوشهر 65 هکتار زمین نیز به سازمان انرژی اتمی داده شده تا برای کارکنان خود مسکن بسازد. محمدی زاده اظهار کرد: عملیات اجرایی واحدهای مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر ظرف 15 روز آینده عملیات آماده سازی را آغاز می کنند. کد خبر 6253121
برداشت خاکشیر از 3 هزار 650 هکتار مزارع مرودشت
به گزارش مهرنما فارس ، امیریان شهرستان مرودشت با تولید افزون بر 60 درصد خاکشیر تولیدی استان قطب تولید این محصول در فارس است. وی افزود: برداشت خاکشیر از سه هزار و 650 هکتار مزارع مرودشت آغاز و پیش بینی شده است 2 هزار و 500 تن محصول برداشت شود. امیریان اظهار داشت: محصول تولیدی عاری از هرگونه سموم و کود های شیمیایی است و می توانیم از این محصول به عنوان محصول گواهی شده نام ببریم. مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: مقاومت به شوری، خشکی، هزینه کم و قیمت مناسب از مزیت های کشت خاکشیر است. بیشتر بخوانید: کشت 650 هکتاری هویج در مرودشت ...
تولید 103 هزار تُن محصولات باغی در بروجرد
باغات مانند سیب به کشورهای خارجی صادر می شود. مدیر جهاد کشاورزی بروجرد افزود: برهمین اساس 60 درصد سیب لرستان در بروجرد تولید می شود، همچنین 65 درصد آلو، 75 درصد گیلاس، 50 درصد هلو، 45 درصد شلیل، 40 درصد انگور و 45 درصد بادام استان در این شهرستان تولید می شود. گودرزی بیان کرد: 23 درصد گردوی استان هم در بروجرد تولید می شود؛ بروجرد در تولید گردو رتبه دوم را در استان دارد ولی به
ارزیابی وضعیت پایداری آب آشامیدنی مشترکان در بوشهر
حمایت های مؤثر وزارت نیرو، بوشهر اکنون از استان های پیشتاز در احداث آب شیرین کن ها است و اتمام پروژه های در دست احداث این حوزه نویدبخش خاتمه تنش آبی در استان خواهد بود. طباطبایی یادآور شد: این بازدید ها با هدف ارزیابی سطح پایداری آب شرب مشترکان ظرفیتی است تا با رفع موانع احتمالی نسبت به سرعت بخشی به روند اجرای پروژه های آبرسانی استان بوشهر اقدام شود.
آغاز برداشت محصولات سبزی و صیفی در خنج
هزار تن محصول روانه بازار شود. علی پور افزود: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان و محدودیت منابع آب های زیرزمینی کشت این محصولات به صورت تونلی-پلاستیکی (نیمه گلخانه ای) بوده که این نوع کشت یکی از اقدامات مناسب برای برون رفت از مسئله افت منابع آب های زیرزمینی، افزایش بهره وری آب، افزایش تولید در واحد سطح و بازدهی اقتصادی است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: تولید محصولات سبزی و صیفی بهاره این شهرستان علاوه بر صادرات و ارز آوری، سبب ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم هم می شود.
آغاز برداشت محصول چغندرقند از مزارع کشاورزی شهرستان آوج
به گزارش خبرگزاری مهر ، محمد افتخاری اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل برداشت چغندرقند در شهرستان آوج برداشت این محصول از سطح کشت 120 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است. وی با بیان اینکه از این میزان سطح زیر کشت بیش از شش هزار تن محصول چغندرقند برداشت شود.، افزود: کلیه سطوح زیر کشت چغندرقند در این شهرستان با روش نوین آبیاری کشت شده است. افتخاری تأکید کرد: محصول تولیدشده در این شهرستان به قیمت مصوب تضمینی به کارخانه قند استان تحویل داده می شود. کد خبر 6252900
پیش بینی برداشت 9 هزار تن پیاز از مزارع هرسین
به گزارش قدس آنلاین، صابر فتاحی با بیان اینکه شهرستان هرسین یکی از قطب های مهم تولید پیاز در کشور و استان است، اظهار کرد: نوع پیاز کشت شده در هرسین پیاز قرمز بوده و متوسط عملکرد 55 تن در هکتار است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین افزود: به علت طعم خاص و مطبوع و خاصیت انبارداری بالا و استفاده کم از کود شیمیایی و سموم، پیاز هرسین جزو محصولات سالم محسوب شده که علاوه بر مرکز استان به سایر
برداشت لوبیا چشم بلبلی از مزارع قیروکارزین
به گزارش مهرنما فارس ، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: این شهرستان با هزار و 200 هکتار سطح زیر کشت و تولید هزار و 500 تن لوبیا مقام اول تولید این محصول در استان فارس را دارد. با توجه به اینکه شب رطوبت هوا بالاتر است و در روز هوا گرم است و محصول ریزش زیادی دارد، لوبیا چشم بلبلی معمولا شب ها برداشت می شود. لوبیا چشم بلبلی، اوایل تابستان در شهرستان قیروکارزین کشت و از آبان برداشت آن شروع می شود.
261 طرح عمرانی و اشتغالزای بخش کشاورزی فارس افتتاح می شود
در سطح 2 هزار و 256 هکتار، احداث 21 کانال آبیاری و زهکشی به طول 8 هزار و 676 متر، لایروبی و مرمت 11 رشته قنات به طول 3 هزار و 420 متر، مرمت و بازسازی 9 مورد از جاده های بین مزارع و باغات به طول 12 هزار و 192 متر، 6 طرح زیر بخش منابع طبیعی و چهار طرح زیر بخش امور عشایر است. این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه طرح های اشتغالزا با بهره برداری و شروع به کار پروژه ها بستر اشتغال 437 نفر
کشت کلزا در بیش از 2 هزار هکتار از اراضی کردستان
ب ه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه کلزا در الگوی کشت استان کردستان نقش مهمی را ایفا می کند گفت: سال گذشته 9 هزار تن کلزا از مزارع استان کردستان برداشت شد. احمدی اضافه کرد: از 15 شهریور کشت کلزا در استان کردستان آغاز شده و شهرستان های سقز، کامیاران، قروه و دهگلان بیشترین سطح را به خود اختصاص داده اند.
برداشت حبوبات از مزارع چهارمحال و بختیاری
سیروس بیک بکان معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال زراعی جاری برداشت نخود و عدس حدود 15 درصد افزایش داشته است. وی از افزایش 15 درصدی سطح زیر کشت حبوبات در استان خبر داد. بیک بکان ادامه داد: سطح زیر کشت حبوبات در استان چهارمحال و بختیاری 10 هزار هکتار است.
ممنوعیت بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در سه شهرستان استان بوشهر
و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر از افزایش نظارت ها بر بازار و صنوف مواد غذایی خبر داد و اظهار کرد: گشت های بازرسی با همکاری دستگاه های مربوطه تداوم دارد و با اغذیه فروشی ها و فروشگاه های مواد غذایی که از اتباع خارجی استفاده میکنند برخورد خواهد شد. مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر بیان کرد: از دیگر طرح های مهمی که در سطح استان اجرا گردیده و همچنان در حال اجرا است، طرح
اختصاص 45 هزار هکتار از اراضی کهگیلویه به کشت محصولات کشاورزی – هشت صبح
پشتیبانی از کشاورزان در فصل کشت است، گفت: همچنین، تلاش می شود سوخت مورد نیاز این تراکتورها به بهترین نحو تأمین شود. روزیان همچنین به تعداد کشاورزان فعال در شهرستان اشاره کرد و گفت: حدود 13 هزار کشاورز در سامانه پهنه بندی اراضی ثبت نام شده اند و نهاده های شیمیایی بر اساس این سامانه بین آن ها توزیع می شود. وی در خصوص تأمین آب، تأکید کرد: وظیفه جهاد کشاورزی توزیع آب نیست و تأمین و
کشت جو در 4 هزار هکتار از مزارع بردسکن آغاز شد
است. مدیر جهاد کشاورزی بردسکن از کشت 160 هکتار کلزا در بردسکن خبر داد و گفت: سهمیه کشت کلزا شهرستان 350 هکتار است که تاکنون 160 هکتار آن کشت شده و خوشبختانه کشت این محصول به صورت تمام مکانیزه انجام می شود. مسروری افزود: 260 هکتار کلزا به صورت تیب آبیاری می شود و شاهد افزایش 40 درصدی راندمان آبیاری در این مزارع هستیم. انتهای پیام/282
برداشت از 3 هزار هکتار مزارع چغندر قند اقلید
عیارسنجی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی نظارت کامل صورت می گیرد تا حقی از کشاورزان ضایع نشود. وی با اشاره به اینکه توسعه ی استفاده از ادوات نوین برداشت در کاهش هزینه های کشاورزان نقش بسزایی دارد، ابراز کرد: بهره گیری از کمباین های برداشت نقش مهمی در تسهیل فرایند تولید چغندر قند در شهرستان اقلید داشته است. او تاکید کرد: با حمایت از کشاورزان عمده کار و تجهیز کارخانجات در خرید کمباین های برداشت، روند رو به توسعه ی کشت چغندر قند ادامه دارد. بیشتر بخوانید: اقلید رکورددار تولید کدو آجلیی پایان برداشت ارقام مختلف سیب درختی در آباده ...
آغاز عملیات شمع کوبی طرح احداث اسکله بندر” بوالخیر” تنگستان
شد: همچنین مونتاژ، سند بلاست و رنگ آمیزی شمع ها با حضور ناظر کیفی انجام و در پایان شمع ها در موقعیت طراحی شده قرار می گیرند. محمدصادقی اظهار کرد: طرح تکمیل احداث اسکله بندر بوالخیر تاکنون 57 درصد پیشرفت داشته و تمهیدات لازم اندیشیده شده تا در اسرع وقت به بهره برداری برسد. وی گفت: این طرح با اعتبار کل معادل یکهزار و 380 میلیارد ریال و با هدف تامین زیرساخت های بندری و فراهم آوری نیازمندی های مردم بومی، با تاثیرگذاری رفاهی و اقتصادی در سطح شهرستان و استان در حال اجرا است.
یزد پیشگام افزایش تولید زعفران شد| برند سازی نیاز جدی
ر کیفیت، دارای مزیت نسبی و ممتاز است و باید در حوزه فرآوری و برندسازی به صورت جدی وارد شد. مدیر باغبانی جهاد کشاورزی یزد: بیشترین سطح زیر کشت زعفران در شهرستان های بهاباد، تفت و مهریز است محمد مهدی شطرنجی در گفت وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در استان، واحدهایی هستند که در زمینه بسته بندی و فرآوری زعفران به صورت محدود فعال هستند اما در زمینه برند سازی و صادرات مستقیم
بهره مندی 3300 خانوار از مزایای 375 طرح آب و خاک
آب زیرزمینی، پیشگیری از بروز سیل، تامین آب کشاورزی، افزایش آبدهی قنوات، توزیع یکنواختی آب در مزارع، صرفه جویی در مصرف آب و مدیریت پایدار خاک ها در سطح استان فارس شده است. طباطبایی با اشاره به اینکه اعتبار هزینه شده این طرح ها بالغ بر دو هزار و 88 میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: طرح های اجرا شده شامل سامانه های نوین آبیاری در سطح هزار و 402 هکتار، احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در
طرح جهش تولید در 600 هزار هکتار از مزارع استان کرمانشاه اجرا می شود
سال پیاپی در کشور و استان اجرا می شود، یادآور شد: این طرح در سال زراعی 1403-1402 در سطح 500 هزار هکتار از اراضی دیم استان کرمانشاه اجرا شد. شریفی با بیان اینکه کشاورزانی که در طرح جهش تولید در دیمزار ها ثبت نام کنند مورد حمایت ویژه قرار می گیرند گفت: کشاورزان متقاضی می توانند برای مشارکت در این طرح به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند. وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از حق
138 میلیارد تومان در توسعه زیرساخت بندری بوشهر
فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی استان بوشهر از آغاز عملیات شمع کوبی پروژه احداث اسکله بندر بوالخیر تنگستان خبر داد و گفت: طرح احداث اسکله شمع و عرشه بندر بوالخیر تنگستان به عنوان طرحی مهم در نوار ساحلی جنوب استان بوشهر محسوب می شود. محمدصادقی با بیان اینکه 7 قطعه اصلاح شیب فیلتر به سمت دریا طرح احداث شده و بتن ریزی قطعات پیش ساخته به صورت همزمان در حال اجراست، تصریح کرد: اسکله بندر
برنامه ریزی برای کشت 41 هزار هکتار محصولات شتوی در شیراز
داده ایم تا اطلاع رسانی لازم به بهره برداران صورت بگیرد. سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه تامین بذور مناسب در کشت دانه روغنی کلزا نقش بسزایی دارد، ابراز کرد: با توجه به این ضرورت و متناسب با اقلیم شهرستان بذور داخلی نپتون و ناتالی و بذور آلمانی ماراتن و دیفیوژن با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تامین شده است. میرزایی به تشریح اهمیت تامین و توزیع بهینه
شهرک گلخانه چاهگاه به جوانان منطقه واگذار شود
به گزارش خبرنگار مهر ، علی بحرانی ظهر چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی، به اهمیت جایگاه شهرستان دشتی در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان دشتی به عنوان دومین قطب کشاورزی استان بوشهر، نیازمند توجه جدی است. فرماندار دشتی با تأکید بر اینکه کشاورزی یکی از ظرفیت های بالقوه این شهرستان است، افزود: برخی از این ظرفیت ها هنوز مغفول مانده اند. بحرانی بیان کرد
لزوم نظارت بر توزیع نهاده های کشاورزی/ حرکت به سمت مکانیزه سازی
عادلانه سوخت و جلوگیری از قاچاق آن، از سازمان پخش فرآورده های نفتی خواست تا با شناسایی ادوات کشاورزی و برنامه ریزی دقیق، جلوی قاچاق سوخت را بگیرند. فرماندار کهگیلویه همچنین از جهاد کشاورزی و تعزیرات خواست تا نظارت بر فروشندگان سموم را افزایش دهند و از عرضه سموم تقلبی به کشاورزان جلوگیری کنند. محقق زاده با اشاره به نقش شهرستان کهگیلویه در تأمین 40 درصد محصولات دیم استان، بر
برداشت 94 هزار تن شلتوک از مزارع کشت مجدد و رتون در بابل
اراضی شالیزاری این شهرستان برداشت شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: این شهرستان از لحاظ سطح و تولید برنج، رتبه اول استان را به خود اختصاص داده و نقش مهمی در امنیت غذایی دارد. آهنگری در پایان افزود: شهرستان بابل دارای 212 واحد شالیکوبی بوده که با ظرفیت 395 هزار و 830 تن و 33 واحد سورتینگ برنج با ظرفیت 65 هزار و 900 تن مشغول به فعالیت است.
مزارع تحقیقاتی بر روی تولید بذر تمرکز جدی کنند
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان آبیک، علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، محمد حسین عطایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین ولی الله مصائبی ، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین استانی و ملی از یک مزرعه تحقیقاتی کشت ذرت در مجتمع مهر گستر زیاران بازدید کردند. علیرضا مهاجر در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران
برداشت چغندر قند در شهرستان شهرکرد آغاز شد
به گزارش خبرنگار مهر ، شهین شیروانی ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: برداشت بیش از 22 هزار تن چغندر قند از مزارع شهرستان شهرکرد آغاز شد. وی افزود: بیش از 320 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شهرکرد به کشت چغندر قند اختصاص یافت که 30 درصد افزایش سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. کارشناس ارشد زراعت جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد با
خسارت میلیاردی خشکسالی به کشاورزی فیروزآباد
به گزارش مهرنما فارس ، سید کاظم موسوی مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد گفت: خشکسالی به 31 هزار و 288 هکتار از مزارع و باغ های این شهرستان آسیب رسانده است. به گفته وی؛ خسارت در سطح 12 هزار و 88 هکتار از مزارع آبی شهرستان به میزان 20 تا 30 درصد و حدود 54 میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد شده است. موسوی افزود: در سال زراعی جاری 15 هزار و 56 هکتار از اراضی این شهرستان به زراعت دیم اختصاص داشت
تخصیص 7.5 میلیارد تومان به طرح آبرسانی دشتستان
به گزارش طریق پرس از بوشهر، ابوالحسن عالی صبح امروز در بررسی روند اجرایی طرح های آبرسانی از کاهش تنش کم آبی در استان خبر داد و اظهار داشت: تابستان امسال با اجرایی شدن پروژه های مقابله با تنش کم آبی، مشکلات مشترکین آب شرب به میزان قابل توجهی در شهرها و روستاها کاهش یافت. وی طرح جهاد آبرسانی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این طرح در 194 روستای استان در دست احداث است که بخش قابل توجه
اجرای گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی در شهرستان دشتی
به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت استان بوشهر؛ علی سعیدی نژاد با حضور معاون اداره کل بازرسی استان بوشهر ، معاون امور اقتصادی فرماندار شهرستان ،تعزیرات حکومتی،شبکه بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی در روز سه شنبه مورخ17/7/1403 از نحوه عرضه کالا در واحدهای بازدید میدانی نمودند. سعیدی نژاد ضمن اعلام این خبرافزود: با هماهنگی بعمل آمده با معاون بازرسی کل استان بوشهر در راستای بررسی میدانی وضعیت