سرنشینان ماموریت کرو-8 بالاخره به زمین بازگشتند - بهار نیوز
سایر منابع:
سایر خبرها
فضانوردان ماموریت کرو-8 به بیمارستان منتقل شدند
فرود آنها در اقیانوس اطلس معاینه شدند. یک فضانورد که وضعیت او پایدار توصیف شده است، برای رعایت احتیاط در بیمارستان خواهد ماند. مقامات ناسا در نشست مطبوعاتی، فرود کپسول دراگون (Dragon) شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) را که در ساعت 3:30 بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی انجام شد، موفقیت آمیز توصیف کردند. با وجود این، ناسا چند ساعت بعد یک بیانیه را منتشر کرد مبنی بر اینکه فضانوردان به دلیل احتیاط
فضانورد ناسا پس از ماموریت فضایی در بیمارستان بستری شد
روز فرود، ناسا اعلام کرد که دراگون اسپیس ایکس در مسیر بازگشت به زمین، یک بازگشت و فرود نرمال را انجام داد و بازیابی خدمه و فضاپیما بدون حادثه بود اما در طول معاینات پزشکی به منظور احتیاط بیشتر فضانوردان تحت نظر پزشکان قرار خواهند گرفت. فضانوردان ناسا، متئو دومینیک، مایکل بارات و ژانته اپس، و فضانورد روسکاسموس، الکساندر گریبنکی، همگی به مرکز پزشکی آسنسون ساکرد هارت پنسیاکولا منتقل شدند که
فضانورد ماموریت کرو8 پس از فرود بستری شد
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، به گفته سخنگوی ناسا، خدمه این ماموریت 4 فضانورد بودند که در بیمارستانی واقع در نزدیکی محل فرود واقع در اقیانوس آتلانتیک تحت ارزیابی قرار گرفتند. پس از آن ناسا در یک به روزرسانی اعلام کرد یکی از فضانوردان اگرچه وضعیت سلامتی ثابتی دارد، برای اقدام احتیاطی در بیمارستان بستری می شود. کپسول کرو دراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس در ساعت 7:29 دقیقه به وقت
وقفه 8 ماهه به دلیل مشکلات فنی و طوفان میلتون؛ 4 فضانورد ناسا بالاخره پا بر زمین نهادند
شود. کپسول اسپیس ایکس بالاخره روز جمعه 25 اکتبر توانست این چهار فضانورد - شامل سه فضانورد آمریکایی (متیو دومینیک، مایکل برات و جنت اپس) و الکساندر گربنکین، یک فضانورد اهل روسیه را به سلامت به زمین برساند. مطالعه اثرات بی وزنی بر بدن انسان تیم های بازیابی این چهار فضانورد را به سلامت از داخل کپسول فرود آمده در آب به بیرون آوردند. پس از بازگشت این فضانوردان
فضانورد ناسا پس از بازگشت از ایستگاه فضایی بین المللی در بیمارستان بستری شد
شفقنا- به گفته آژانس فضایی ایالات متحده، فضانورد ناسا که به تازگی از ایستگاه فضایی بین المللی بازگشته است، به دلیل وضعیت پزشکی نامشخصی در بیمارستان بستری شده است، اما وضعیت او همچنان پایدار است. به گزارش شفقنا از گاردین، ماموریت چهار نفره Crew-8 در اوایل روز جمعه پس از نزدیک به هشت ماه حضور در آزمایشگاه مداری در سواحل فلوریدا به اتمام رسید. ناسا در یک پست وبلاگی اعلام کرد که
ببینید/بازگشت فضانوردان ناسا به زمین پس از گذشت هشت ماه اقامت در ایستگاه فضایی
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
ربات انسان نمای ناسا با فضاپیمایش ملاقات کرد
برای پشتیبانی از ضمائم جدید باعث قطع برق متناوب شد و حتی بدتر از آن، تلاش های ناسا برای عیب یابی این مشکل اتصالات برقی بیشتری اضافه کرد. به این ترتیب، ناسا تصمیم گرفت ربونات را به زمین بازگرداند تا بتواند آن را تعمیر کرده و به فضا بازگرداند. در سال 2018، این ربات روی فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس روی زمین فرود آمد. پس از آن برنامه این بود که به سرعت آن را سرویس دهی کنند تا آزمایش آن در
کار ناسا با استارلاینر هنوز تمام نشده است
دار استارلاینر در روز ششم سپتمبر به پایان رسید و این کپسول به طور خودکار در نیومکزیکو فرود آمد. به گفته ناسا، بوچ ویلمور (Butch Wilmore) و سونی ویلیامز (Suni Williams) فضانوردان این آژانس فضایی قرار بود در کپسول حضور داشته باشند اما مشکلات سوخت استارلاینر، بازگشت سرنشینان به زمین را به خطر انداخت. بوئینگ قرار است تا پیش از سال 2030، ماموریت های سرنشین دار بسیاری را به مقصد ایستگاه فضایی بین
هتلی مجلل در فضا/نخستین ایستگاه فضایی تجاری جهان در آستانه پرتاب قرار دارد!
ایستگاه، دما و روشنایی را نشان می دهد. اتاق های خدمه در بالا و پایین راهرو اصلی قرار دارند. ظاهراً این اتاق ها اندکی بزرگتر از اتاق های موجود در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) هستند و به طور منحصربه فردی طراحی شده اند تا امکان تغییر، سرگرمی و ارتباطات آنلاین در آن توسط استارلینک فراهم شود. خوابیدن در محیطی بدون گرانش و نبود سیستمی برای مهار کیسه خواب فضانوردان در ایستگاه فضایی
بوئینگ ظاهراً به فروش بخش فضایی خود فکر می کند
جانبی وجود دارند که می توانیم آن ها را بهینه کرده یا از آن ها فاصله بگیریم. با این وجود، منابع آگاه به وال استریت ژورنال اعلام کرده اند که بوئینگ احتمالا به مشارکت در پروژه سیستم پرتاب فضایی (SLS) ادامه خواهد داد. این سیستم که توسط ناسا توسعه یافته است، نقش کلیدی در بازگرداندن فضانوردان آمریکایی به ماه ایفا خواهد کرد. همچنین، انتظار می رود بوئینگ به فعالیت در حوزه ماهواره های تجاری و
مهم ترین پرتاب های ماهواره در تاریخ بشر
لونا 10 ماهواره لونا 10 به عنوان اولین ماهواره مصنوعی که به دور ماه می چرخید، شناخته می شود؛ سرانجام روز 3آوریل1966 در مدار ماه قرار گرفت و نخستین داده خود را به زمین ارسال کرد. لونا 10، طی مدت کمتر از یک ماه حدود 460 بار به دور ماه چرخید و داده های کلیدی و مهمی به زمین فرستاد که در ماموریت های بعدی مانند فرود بر ماه مورد استفاده قرار گرفتند. لونا 10 در تاریخ 3آوریل1966 به
پیش بینی رشد اقتصاد فضایی تا سال 2030
بخش ایفا می کنند. به عنوان مثال، ماموریت کاوشگر چاندرایان-3 (Chandrayaan-3) هند به رهبری سازمان فضایی این کشور با نام اختصاری ایسرو (ISRO) که در اوت2023 به عنوان اولین فضاپیما در قطب جنوب ماه فرود آمد، نشان دهنده این نقش است. در همین حال، شرکت اسپیس ایکس با داشتن بزرگترین ناوگان ماهواره ای، به عنوان یکی از مهم ترین بازیگران خصوصی صنعت فضایی توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این شرکت
تشخیص یک ساعته سرطان/ ایمپلنتی که بینایی را به نابینایان بازگرداند
/> دانشمندان یک ربات پوشیدنی ساخته اند که راه می رود و خود را روی افراد معلول قرار می دهد. این ربات از روش اتصال از جلو استفاده می کند و به افراد این امکان را می دهد که بلافاصله بدون نیاز به پیاده شدن از صندلی چرخ دار، ربات را بپوشند. واکسن سرطان، رشد تومورها را در مراحل اولیه متوقف کرد هنری فورد، مخترع و کارآفرین آمریکایی می گوید که شکست، فرصتی برای شروع دوباره است و محققان دانشگاه
مهمانی بزرگ شاه!
با حضور نمایندگان 69 کشور برگزار کرد. از این جشن ها به عنوان بزرگ ترین نمایش عصر در جهان یاد شده بود و برای برگزاری آن، سازمانی به نام شورای مرکزی جشن های شاهنشاهی تأسیس شد که اسدالله عَلَم، وزیر دربارِ وقت رئیس آن بود. برای پذیرایی از میهمانان 62 چادر که سه تای آن به عنوان سالن پذیرایی و 59 چادر دیگر برای استفاده مدعوین خارجی به پا داشته شده بود، تدارک و سرو غذا به وسیله 159
سرانجام فضانوردان گرفتار در فضا پس از هفت ماه به زمین بازگشتند
به گزارش راهبرد معاصر؛ این چهار فضانورد که اتباع روسیه و آمریکا هستند، با پرواز آزمایشی فضاپیمای "استارلاینر" شرکت بوئینگ به ایستگاه فضایی بین المللی رفته بودند، ولی در پی بروز مشکلاتی در این فضاپیما که قرار بود با آن به زمین بازگردند، بیش از 7 ماه در ایستگاه بین المللی گرفتار ماندند. به گفته ناسا، پیشرانه های فضاپیمای "استارلاینر" به دلیل نشتی هلیوم نقص فنی پیدا کرد، در نتیجه
بازگشت فضانوردان به زمین پس از 7 ماه/جنگ پهپادها برای امداد و نجات برج های آسیب دیده
اکتبر در سواحل فلوریدا فرود آمد و سرنشینان خود را متشکل از فضانوردان روسی و آمریکایی که به دنبال مجموعه ای از تاخیرها و مشکلات کپسول استارلاینر (Starliner) شرکت بوئینگ (Boeing) هفت ماه را در ایستگاه فضایی بین المللی سپری کردند، به زمین بازگرداند. کپسول دراگون ماموریت کرو-8 (Crew-8) حدود ساعت 3:30 بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی (11:00 به وقت ایران) پس از جدا شدن از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین
اسپیس ایکس 4 فضانورد را به زمین می آورد
ساعت 7:30 دقیقه به وقت گرینویچ در آب های سواحل فلوریدا فرود آید. این فضانوردان قرار بود 7 اکتبر به زمین بازگردند اما به دلیل شرایط نا مساعد فرود در دریا به دلیل وقوع تندباد میلتون که در 9 اکتبر در فلوریدا که به تعطیلی موقت مرکز فضایی کندی ناسا منجر شد، ماموریت مذکور به تاخیر افتاد. متیو دومینیک، مایکل بارات، جانت اپس و الکساندر گربنکین فضانوردان ماموریت کرو 8 هستند که اکنون به زمین
رکورد شکنی در فضا/ بازگشت خدمه Crew-8 پس از 8 ماه ماجراجویی در ایستگاه فضایی!+فیلم
جمله چندین مانور کاهش مدار و ورود مجدد به جو زمین، در نهایت در ساعت 3:29 بامداد روز 25 اکتبر 2024 در سواحل فلوریدا با موفقیت فرود آمد. همزمان با بازگشت کپسول کرو دراگون، ویلیامز و ویل موره نیز به زودی باید به خانه بازگردند و این کار را با ماموریت Crew-9 اسپیس ایکس انجام خواهند داد. ناسا و اسپیس ایکس مجبور شدند کپسول Crew-9 و وظایف فضانوردان را پیش از پرتاب این مأموریت در تاریخ 28
انهدام ماهواره ساخت بویینگ در فضا
ایستگاه گرفتار شده اند زیرا کپسول بویینگ برای انجام سفر بازگشت نامناسب تشخیص داده شده است. آنها قرار است سال آینده با یک فضاپیمای ساخت شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک به زمین بازگردند. بویینگ از ماه گذشته همچنین با اعتصاب بیش از 30 هزار تن از کارکنان در بخش هواپیماهای تجاری روبه رو شده است.
یمن، انقلابی و حاضر در خط مقدم نبرد
تعدادی پهپاد آمریکایی را سرنگون کردند و تعداد کشتی های هدف قرار گرفته به 193 کشتی رسید و تعداد موشک های بالستیک و بالدار و پهپادهای مورد استفاده از 1000 فراتر رفت. نیروهای مسلح یمن همچنین 11 پهپاد مسلح آمریکایی از نوع ام.کیو-9 را در جریان نبرد پشتیبانی سرنگون کردند. یکی از برجسته ترین عملیات هایی که عمق اراضی اشغالی را هدف قرار داد، حمله به منطقه ای در نزدیکی سفارت آمریکا در تل آویو با پهپادی