دو کلید کارگشا برای بهشت! - عقیق
سایر منابع:
سایر خبرها
بخش اول گفتگو با شهید آوینی
/> آدم ها دو گونه اند: آنان که با عقلشان می زیند و دیگرانی که زیستنشان با دل است چه بسیارند آنان و چه قلیلند اینان. چه سهل است آن گونه زیستن و چه دشوار است این گونه بودن. بهشت ارزانی عقل اندیشان باد. (6) جایگاه عقل و عشق در زندگی انسانها کجاست؟ عقل معاش می گوید که شب هنگام خفتن است اما عشق می گوید که بیدار باش، در راه خدا بیدار باش تا روح تو چون شعاعی از نور به شمس وجود حق
ذکری که معادل حج و عمره است
شیعه نیوز: حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) می فرماید: در حالی که بستر خود را پهن کرده بودم، رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) بر من وارد شد و فرمود: ای فاطمه، سر به بستر خواب مگذار مگر اینکه چهار عمل را انجام دهی: قرآن را ختم کن، پیامبران را شفیع خود قرار بده، اهل ایمان را از خویش راضی گردان و یک حج و عمره انجام بده. پدرم این چهار دستور را داد و مشغول نماز شد. من هم در حالی که انجام
بررسی و تحلیل شادکامی از منظر قرآن
دوم اشاره به ناپایداری انسان و هلاکت او دارد. (کلینی، 1363: 3 / 261) بنابر تصریح علامه طباطبایی، این آیه علت واقعی وجوب صبر بر آدمی را این نکته می داند که ما ملک خداییم و مالک حق دارد هرگونه تصرفی در ملک خود بکند. در حقیقت صبر در برابر مصیبت ها، نتیجه ایمان به مالکیت مطلق خداوند بر تمام هستی است. در واقع صرف تلفظ این الفاظ، بدون توجه به معنای آن کافی نیست؛ بلکه باید به حقیقت معنای آیه
ثواب صله رحم
/> پسرم اگر مال دنیایی نداشتی که با آن صله رحم کنی، و بر برادران تفضل نمایی، حسن خلق و روی خوش داشته باش، چون کسی که حسن خلق دارد خوبان او را دوست می دارند، و بدکاران از او دوری می نمایند . باز آن حضرت می فرماید: پیوند خویشاوندی خویش را حتی با جرعه ای از آب محکم کن و بهترین راه برای خدمت به آنان این است که(دست کم) از تو آزار و مزاحمتی نبینند. ثواب صله رحم یکی از افتخارات بزرگ
سردار شهید "خوش سیرت"؛ 16 عملیات و 13 بار جانبازی + تصاویر
با همه بی آبروئی خود به سوی تو برگشتم و واسطه ای ندارم به همه بدی کردم و از خودم رنجاندم و اینک جز لطف و کرم تو واسطه ای نمی یابم پس ای خدای مهربان مرا پذیرا باش و در دریای رحمت و کرم خود مرا غرق کن تا نجاتم دهی، خدایا اینک که لحظاتی بیش به عملیات نمانده است بغض گلویم را گرفته و نمی دانم چه اشکی بریزم، خدایا اشک ندامت و شرمندگی بر گونه ام روان است و در حالی که مقربان صالح درگاهت در این زمان ها که
بررسی و تحلیل شادکامی از منظر قرآن
را داراست. محور اساسی فقدان عواطف منفی نیز که مربوط به دوران ناخوشایند است مشکلات و سختی های زندگی می باشد که می توان آن را با عناوینی چون مصیبت، بلا و امتحان در قرآن کریم یافت. واکنش مناسب انسان به این دوران نیز صبر نام دارد و در مقابل، واکنش منفی جزع نامیده می شود و هرکدام بخشی از آیات را به خود اختصاص داده اند. محور شادی و نشاط نیز لذت است که انواعی دارد و بخشی از آیات قرآن
"سردار شهید حق وردیان" از زندان ساواک تا کربلای ایران + تصاویر
را آهسته باز می کردم می دیدم فرش را کنار زده روی خاک نشسته و گریه می کند، می گفتم داوود جان تو این راه رو میروی مدرسه و میای آخه تو که گناهی نکردی چرا گریه می کنی؟ می گفت: مادر جان برای شما دعا می کنم...! فرازی از وصیت نامه سردار شهید داود حق وردیان: سلام و درود فراوان به ناجی انسانها و گستراننده عدل الهی قائم آل محمد (ص) امام زمان (عج) و سلام بر رهبر انقلاب و امت شهید پرور
زندگینامه: سلمان فارسی (فوت 36 هجری قمری)
روزه می گیرم و خداوند فرموده است: هر کس عمل نیکی انجام دهد پاداش ده برابر دارد. از طرف دیگر، روز آخر شعبان را روزه گرفته و آن را به روزه ماه رمضان متصل می کنم و هر که چنین کند، پاداش روزه همیشه را دارد. از رسول خدا(ص) شنیدم که فرمود: هر کس با طهارت بخوابد، در ثواب، چنان است که تمام شب را عبادت کرده باشد. اما ختم قرآن، رسول خدا(ص) فرمود: هر کس یک بار سوره قل هوالله را بخواند، پاداش یک سوم قرآن را
حکمت فاطمی(تلخیص شرح خطبه حضرت زهراء(س)
خاندان را برای نظم یافتن ملتها، و امامتمان را برای رهایی از تفرقه، و جهاد را برای عزت اسلام، و صبر را برای کمک در بدست آوردن پاداش قرار داد. انتشارات بوستان کتا ب چاپ پنجم حکمت فاطمی(تلخیص شرح خطبه حضرت زهراء(س) رادر 425 صفحه منتشر کرده است. پایان پیام/ پایان پیام/ 37
چیستی سعادت و اقسام آن
کمال لذت می برد، و به خاطر امر دیگری و رای کمال از آن لذت نمی برد. بر اساس مباحث پیش گفته درمی یابیم که معنای کمال آن است که وجود از حیث رتبه یکتا باشد و بر همه موجودات استیلا داشته باشد، پس بالاترین درجه کمال آن است که وجود غیر از تو، از تو باشد یا اگر وجودش از تو نیست، بر آن استیلا داشته باشی. پس استیلای بر کل محبوب بالطبع است، زیرا نوعی کمال است. هر موجودی که ذاتش را بشناسد، ذاتش را
عدالت، معنویت و مقاومت نتیجه پیشرفت درون زا
پیشرفت آن وقتی است که درون زا باشد، آن وقتی است که متکی به استعداد درونی یک ملت باشد. وزن و اعتبار کشورها و دولت ها و ملت ها هم وابسته به همین درون زایی است. اگر چنانچه از درون، یک حرکتی، جهشی، رشدی به وجود آمد، به یک کشور، به یک ملت، وزن می دهد، اعتبار می دهد، ارزش می دهد، ابهت می دهد اما اگر چنانچه از درون نبود، دیگران آمدند [اعتبار به دست نمی آید]. (رهبر حکیم انقلاب 17/7/1392) پیشرفت درون زا راهکاری است که رهبر انقلاب برای پیشبرد انقلاب طی چند سال گذشته مکررا آن را اظهار کردند. شن
پای کلام پیشکسوت قرآنی/ استاد حبیب مهکام و دغدغه ها و وصیت های قرآنی + فیلم
، مکتب، خط و آثار تعلیم و تدریس او زنده است. به ویژه از این باب که معلم قرآن در آیه سوره 52 مبارکه فرقان: وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا ؛ هر معلم قرآن در حد خود قطعا در جهاد بزرگ فرهنگی قرآنی سهم و نقش دارد و از این نظر اینان زنده اند. همان طور که شهدای عزیز زنده اند. اینها در جهاد نظامی شرکت کردند و به استناد آیه 154 سوره مبارکه بقره و 169 سوره آل عمران این ها زنده اند ولی چگونه
دین پیکره ای متناسب و همگون از اعتقادات، اخلاقیات و احکام است
اند آیا در اساس انجام مطالعات تطبیقی از وجهی مستدل و منطقی برخوردار است یا خیر؟ در سؤال شما باید چند مفهوم روشن شود. اولین مفهوم، دین و ادیان است. مراد ما از دین چیست؟ وجه مشترکی میان همه ادیان، اعم از ادیان ابتدایی و ادیان تکامل یافته تر، وجود دارد و این وجه مشترک بحث پرستش است. اگر ما جوهره اصلی ادیان را پرستش بدانیم، حتی بت پرستی را هم شامل می شود. ممکن است کسی به یک معنا بت پرستی را
من از هواپیما می ترسم
بود همه را بیرون بریزید. چه کسی این دروغ را گفته بود؟ خادمی که آنجا مجبور بود تا ساعات آخر شب بماند و در را باز نگه دارد. آیا اینها درد نیست؟ این مسأله حسینیه واقعاً جدی است. این اخطاری به مسئولین است که باید حواسشان را جمع کنند و مواظب هیأت ها و جوانان باشند. با عرض معذرت، از طرف یکی دو نفر ناشناس، واکنشی به حرکت چالش حسینیه در اینستاگرام انجام شد، که با همان حرکات می گفتند شما بیایید
کار، کارِ ماسون هاست
برمی گردد. جد بزرگ ما از قره باغ آذربایجان آمده است. حاج حبیب الله هم نام پدر پدربزرگ من است. زمانی که برای پدر من نام خانوادگی می گذاشتند بر اساس نام پدر بزرگش حبیب اللهی را انتخاب کردند. بعد آن ماموری که فامیلی را ثبت می کرده به پدرم گفته بود تو آدم خیّری هستی؛ بگذار یک خیّر هم در نام خانوادگی ات باشد. این طور شد که نام خانوادگی ما شده خیّر حبیب اللهی . در مجموع صحبت هایی که انجام