اقتصاد بیمار انرژی، محصول ناکارآمدی مدیریتی - صمت
اقتصاد بیمار انرژی، محصول ناکارآمدی مدیریتی
سایر خبرها
وزیر نیرو: خاموشی ها با شروع پاییز کاهشی می شود/ مجلس برای استخراج غیرقانونی رمزارز جرم انگاری کند
به گزارش جماران؛ وزیر نیرو با بیان اینکه طی یک سال گذشته اقدامات مؤثری در حوزه تولید و مدیریت مصرف برق انجام شد که ناترازی موجود را تا حدی کاهش داده است، گفت:با آغاز فصل پاییز و کاهش نسبی دما، ناترازی و خاموشی ها به حداقل خواهد رسید. عباس علی آبادی، در گفت وگو با رسانه ها اظهار کرد: در یک سال گذشته بیش از 4.2 درصد به ظرفیت تولید برق نیروگاه های غیرآبی کشور اضافه شد. وی ادامه
وزیر نیرو: مجلس برای استخراج غیرقانونی رمزارز جرم انگاری کند/ هر هفته 100 تا 150 مگاوات به ظرفیت تولید ...
خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، عباس علی آبادی در بازدید از طرح های آب و برق شهرستان پیشوا، با اشاره به تاثیر کم آبی بر فعالیت نیروگاه های حرارتی، گفت: گرچه سرمایه گذاری های وسیعی در این حوزه صورت گرفته است، اما همچنان با چالش ها و مشکلات فراوانی مواجه هستیم. با اقتصاد و تحریمی که در صنعت برق و آب وجود دارد نمی توان با روال گذشته پیش رفت و نیاز است تا روش ها را تغییر
خاموشی ها تا کی ادامه دارد؟
. در سال های اخیر رشد مصرف بیشتر از رشد تولید بوده است. برنامه جامعی برای مدیریت مصرف برق نداریم. یکسری تداخلات مدیریتی در صنعت برق هم وجود دارد. دولت دوازدهم به هشدارها گوش نداد علی رضا کفش کنان، مدیرعامل شرکت افق تامین انرژی پارس: از زمانی که طرح تثبیت قیمت حامل های انرژی از دهه 80 اجرا شد، روند افول سرمایه گذاری در صنعت برق شروع شد. در سال های 97 و 98 بخش خصوصی به دولت
مصرف 3هزار و500 مگاوات برق توسط ماینر های غیرمجاز
باشگاه خبرنگاران جوان؛ محبوبه کباری - نقدعلی نماینده مجلس در مراسم بهره برداری از طرح KHT پالایشگاه اصفهان اظهار داشت: طبق آخرین آمارهای اعلام شده از سوی وزیر نیرو در مجلس ما همچنان با مشکل ناترازی انرژی مواجه هستیم و طبق آخرین آمارهای که وزیر نیرو گفتند در حال حاضر، ماینرهای غیرمجاز در کشور به طور قابل توجهی بر مصرف برق تأثیر گذاشته اند. بر اساس گزارش های وزارت نیرو، بیش از 3500 مگاوات برق توسط
چرا محدودیت های برقی همچنان ادامه دارد؟
اصلاحات اساسی به ویژه در حوزه اقتصاد برق چه در حوزه تولید و چه در مصرف می تواند کشور را در سال های آینده با بحران های جدی تری مواجه سازد. در نهایت، گرچه اعداد و آمار امسال نوید بهبود نسبی در مدیریت شبکه را می دهند، اما واقعیت آن است که کاهش 19 درصدی تولید برق آبی و تداوم ناترازی برق همچنان زنگ خطری جدی است که نشان می دهد، آینده صنعت برق کشور وابسته به مجموعه ای از راهکارهای علمی، سرمایه گذاری های هدفمند و فرهنگ سازی گسترده در حوزه مصرف است؛ مسیری که اگر با برنامه ریزی دقیق دنبال نشود، تداوم خاموشی ها و ناپایداری شبکه اجتناب ناپذیر خواهد بود./انتهای پیام وزارت نیرو ...
انتقاد نماینده مجلس از وزارت نیرو /کشاورزان قربانی قطعی های مکرر برق شدند
عباس بیگدلی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین،با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در یک سال گذشته اظهار کرد: با وجود گذشت یک سال از اجرای برنامه هفتم توسعه، متأسفانه هنوز شاهد برنامه عملیاتی مشخصی از سوی وزارت نیرو در حوزه ساختار و اساسنامه منابع آب کشور نیستیم. وعده هایی که در خصوص اجرای 14 مگاپروژه برق داده شد، قرار بود منجر به اضافه شدن 10 هزار مگاوات
سازمان بهینه سازی انرژی تا پایان شهریور 1404 تشکیل می شود
1403 به 17500 مگاوات افزایش یافت. وی تأکید کرد: این ناترازی به بخش کشاورزی آسیب زده و باعث خاموشی های برنامه ریزی شده و نشده در بخش خانگی شده که رفاه مردم را کاهش داده است. وی در پایان گفت: گرچه دولت تلاش های شبانه روزی برای مدیریت تقاضا و افزایش ظرفیت تولید انجام داده، اما رفع ناترازی برق نیازمند اقدامات جدی تر و برنامه ریزی بلندمدت است. بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس، در 17 درصد از ساعات سال گذشته، ناترازی برق بیش از 10 هزار مگاوات بوده است.
بیش از 9 میلیون تن به ظرفیت صنعت پتروشیمی اضافه می شود؛ خوراک پتروشیمی ها، 4.5 درصد از کل گاز تولیدی است
ها در مصارف خانگی و اجرای طرح کاهش 10 درصدی مصرف گاز و برق برای 140 هزار مشترک در پنج استان سردسیر به اجرا درآمد که نتایج مثبتی از جمله استمرار تولید در شرکت های پتروشیمی به همراه داشت. عباس زاده با اشاره به احداث نیروگاه ها از سوی صنایع پتروشیمی برای پایداری شبکه برق، بیان کرد: برخی از شرکت های پتروشیمی به حوزه انرژی های تجدیدپذیر برای تولید برق ورود کرده اند؛ برای نمونه، پروژه متانول
ادعای عجیب کاهش ناترازی برق به رغم افزایش خاموشی ها! / نمی توان پیش بینی کرد که سال 1407 ناترازی برق ...
به گزارش تجارت نیوز ، با وجود افزایش قطعی های برق صنایع و شبکه خانگی، ادعای کاهش ناترازی برق از 20 هزار مگاوات به 15 هزار مگاوات مطرح شده است! عباس علی آبادی، وزیر نیرو، در جلسه روز سه شنبه 11 شهریور در صحن علنی مجلس به تشریح وضعیت ناترازی برق کشور پرداخت و اعلام کرد که وزارت نیرو با اجرای برنامه های مدیریت مصرف توانسته است ناترازی برق را از 20 هزار مگاوات در سال گذشته به 14 هزار و 900 مگاوات در سال جاری کاهش دهد. وزیر نیرو ه
ناترازی برق کاهش یافته؛ اما خاموشی ها چه می گویند؟
، میزان کسری برق بین 22 تا 24 هزار مگاوات برآورد می شود و با توجه به روند فعلی، نمی توان با قطعیت گفت که تا سال 1407 ناترازی برق برطرف خواهد شد. این تناقض میان آمار رسمی و مشاهدات میدانی، پرسش هایی جدی درباره برنامه ریزی و سیاست گذاری در حوزه انرژی کشور ایجاد کرده است. با وجود افزایش محسوس قطعی برق در بخش های خانگی و صنعتی، وزارت نیرو از کاهش ناترازی برق کشور خبر داده است. عباس علی
ویدئو/ قالیباف: مردم قطعی برق را می پذیرند اما بی نظمی در قطعی و ناعدالتی را نمی پذیرند
: الان در حوزه تولید باید با سرمایه گذاری موضوع را حل و فصل کنیم و در حوزه مصرف هم باید صرفه جویی انجام دهیم. بین تولید و مصرف حتماً صرفه جویی باید در اولویت کارهای ما قرار گیرد. رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم از وضعیت حوزه برق و آب ناراضی هستند. ما در زمستان سال قبل می گفتیم که در تابستان دیگر نباید ناترازی و قطعی برق داشته باشیم، اما دیدیم که بیشتر شد. بعضاً گفته می شود که به دلیل وضعیت حوزه آب و بارش کم وآب های سدها 10 الی 12 هزار مگاوات از دست دادیم که سوال این است که آیا پایان زمستان گذشته ما متوجه نبودیم که ذخایر سدهای ما چقدر است؟ انتهای پیام/ ...
تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان البرز با حضور مدیرکل صمت
های بخش صنعت است. با وجود این، در استان البرز توانسته ایم مدیریت بهتری در قطعی های برق و گاز داشته باشیم و پروژه های تولید انرژی خورشیدی با ظرفیت 150 مگاوات در آستانه بهره برداری است. وی تأکید کرد: یکی از نیازهای اساسی صنعت چاپ، بازسازی و نوسازی ماشین آلات فرسوده است. خوشبختانه در سال گذشته 220 میلیون دلار منابع ارزی برای این موضوع در استان تأمین شد و البرز توانست رتبه دوم کشور را در
طی یک سال گذشته 31 هزار ماینر کشف شده که حداقل 2000 مگاوات برق مصرف می کردند؛ در این کشور چه خبر است؟!
کد ویدیو دانلود ویدیو فیلم اصلی نماینده مردم ملایر در صحن علنی مجلس: میزان مصرف تمام چاه های کشاورزی که 900 هزار حلقه هستند به 4 هزار مگاوات نمی رسد یعنی نیمی از مصرف تمام چای کشاورزی که 2000 مگاوات می شود توسط ماینرها استفاده شده است که نگران کننده است. ما سالانه 80 میلیارد متر مکعب حداقل آب داریم مصرف می کنیم؛ کل آب تجدید پذیر کشور 114 میلیارد متر مکعب است این یعنی فاجعه.
جلوگیری از گسترش ناترازی برق مستلزم اقدامات جدی تر در مصرف است
افزایش یافته است چرا که ناترازی برق نه تنها منجر به تامین طرح های مدیریت مصرف در بخش های صنعت و کشاورزی شده و از این طریق نه تنها رشد تولید را به صورت مقطعی محدود کرده و به اقتصاد کلان آسیب زده است بلکه افزایش میزان ناترازی برق باعث طرح های مدیریت مصرف و اعمال خاموشی های برنامه ریزی شده و نشده در بخش خانگی شد که رفاه جامعه را در ماه های گرم سال کاهش داده است. وی تاکید کرد: اگرچه دولت به صورت شبانه
گزارش مرکز پژوهش های مجلس از چالش های صنعت برق
سال قبل بیشتر شده و چشم انداز رسیدن به اهداف تعیین شده با چالش هایی روبه رو است. مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تازه ترین گزارش خود را با عنوان پایش شاخص های کلان بخش برق سال 1403 منتشر کرد. این گزارش که به بررسی وضعیت تولید، مصرف و اقتصاد صنعت برق در نخستین سال اجرای برنامه هفتم پیشرفت می پردازد، تصویر روشنی از چالش های موجود در این حوزه ارائه داده است. طبق این گزارش، در
کارنامه ناترازی در بهارستان
گذاری صنعتی و ثبات بازار کار را مختل کرده و تحقق اهداف برنامه هفتم پیشرفت را با چالش اساسی روبه رو ساخته است. وعده رفع ناترازی وزیر نیرو عباس علی آبادی، وزیر نیرو درجلسه علنی دیروز مجلس وپس ازگزارش کمیسیون، بزرگ ترین مشکل و شاید مادر مشکلات در صنعت آب وبرق رامشکل اقتصادی عنوان کرد وگفت: ناترازی اقتصادی باعث شده طی سال های گذشته بدهی پیمانکاران و سرمایه گذاران حوزه آب و برق پرداخت نشود
خاموشی ها زیر ذره بین مجلس
مازاد آن را به شبکه تزریق می کنند، اما هنگام مصرف دوباره با قطعی های پیاپی مواجه می شوند. به گفته او، عدم النفع حوزه برق به هفت هزار همت رسیده که خسارتی زیان بار برای تولید محسوب می شود. حسینی کیا هشدار داد که ادامه این وضعیت منجر به کاهش تولید، تعدیل نیرو و در نهایت کاهش درآمدهای مالیاتی خواهد شد که زنجیره ای از نگرانی ها را در حوزه صنعت و اقتصاد ایجاد می کند. فرهاد شهرکی، دیگر نماینده مجلس
البرز سومین استان کشور در صنعت چاپ
سال اخیر به ویژه امسال، تثبیت وضعیت موجود و پایداری عوامل تولید بوده است.مدیرکل صنعت ، معدن وتجارت البرز، ناترازی در حوزه های پولی، ارزی، برق، گاز و انرژی را یکی از مهم ترین مسائل امسال برشمرد و تصریح کرد: ما به عنوان متولیان صنعت، نتوانسته ایم توانمندی ها و دستاوردهای بخش تولید را به خوبی به جامعه عرضه و تبیین کنیم. وی به قطعی های برق و کمبود آب در کشور اشاره کرد و گفت: در نیمه اول سال با
وزیر نیرو: خاموشی های خانگی به زودی برطرف می شود
، ناترازی مدیریتی است. قالیباف راهکار حوزه تولید را سرمایه گذاری و در بخش مصرف را صرفه جویی عنوان کرد و توضیح داد گه این مباحث بارها در کمیسیون های تخصصی با دولت فعلی و دولت قبل بررسی شده و اکنون مبنای عمل، برنامه هفتم توسعه است. رئیس مجلس همچنین یادآور شد که در پایان زمستان سال گذشته وعده داده شد تابستان پیش رو بدون ناترازی و قطعی برق خواهد بود، اما عملاً قطعی ها افزایش پیدا کرد
انقلاب سبز در صنعت؛ تولید 1500 مگاوات برق خورشیدی جهت تاب آوری اقتصادی
تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه های حمایتی دولت در حوزه تولید اظهار کرد: با تأکید وزیر صمت و پیگیری های مستمر، بسته های حمایتی ویژه ای برای جبران آسیب های ناشی از بحران های اخیر، از جمله جنگ 12 روزه و پیامدهای آن بر بخش تولید، تدوین و اجرایی شده است. وی افزود: در همین راستا، ظرفیت سازی های جدیدی در سطح ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید استان ها نیز انجام گرفته و بخشی از
استیضاح وزیر نیرو جدی تر شد
مصطفی پوردهقان اردکان، نماینده اردکان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت وگو با دنیای اقتصاد ، با اشاره به ارائه گزارش از سوی وزیر نیرو به مجلس در خصوص ناترازی ها گفت: از صحبت های وزیر نیرو نه تنها من بلکه اکثریت مجلس نیز قانع نشد. وزیر نتوانسته کار را به درستی انجام دهد و متاسفانه کار را خراب کرده است. از سوی دیگر در شرایطی وزیر، کار را خراب کرد که جنگ هم اتفاق افتاد و روحیه مردم برهم ریخته بود و ایشان هم به شدت این موضوع را تشدید کرد و ما هم در حوزه آب و هم در حوزه
گزارش مجلس درباره بررسی خاموشی ها در تابستان 1404 + جزئیات
/> بخش دوم: وضعیت موجود و برآورد ناترازی برق در تابستان 1404 براساس گزارش رسمی وزارت نیرو، میزان ناترازی توان برق در تابستان 1403 معادل 17٬557 مگاوات اعلام شد. در سال های 1401 و 1402، سیاست های مدیریت بار و مصرف عمدتاً با اعمال محدودیت و خاموشی در بخش صنعت دنبال گردید؛ اما از سال 1403 به دلیل تشدید ناترازی، خاموشی ها به بخش خانگی نیز تسری یافت. برخلاف سنوات گذشته که
جدال برق در بهارستان
ارتقا یافته است. کاهش 5000 مگاواتی یا بازی با اعداد؟ در مقابل این انتقادات، عباس علی آبادی با دست پر به مجلس آمد. او اینفوگرافی هایی نشان داد که براساس آن، ناترازی برق کشور از حدود 20 هزار مگاوات در سال1403 به 14 هزار و 919 مگاوات در سال جاری کاهش یافته است یعنی حدود پنج هزار مگاوات بهبود. وزیر تاکید کرد که با اجرای برنامه های مدیریت مصرف، بهینه سازی الگوی مصرف و تلاش برای
قطعی مکرر برق و آب چراغ استیضاح وزیر نیرو را روشن کرد
جوان آنلاین: قطعی مکرر برق در تهران و سایر استان ها و روستا ها که روزانه به چهار تا شش ساعت افزایش یافته، طاقت مردم را طاق کرده است. علاوه بر این کاهش فشار آب در لوله ها و قطعی همزمان آب و برق در بخش خانگی و کشاورزی، هم زندگی مردم را مختل و هم اینکه قیمت محصولات کشاورزی، میوه و صیفی را به شدت گران کرده، این در حالی است که پیک مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 هزار مگاوات کمتر، اما شدت قطعی
ناترازی آب و برق نتیجه عملکرد دولت چهاردهم نیست/ راهکارهای کمیسیون انرژی
. وی افزود: در حوزه برق امکان تبدیل نیروگاه های حرارتی سیکل ترکیبی به عنوان ظرفیتی بالقوه وجود دارد که با کمترین هزینه و در بازه زمانی کوتاه می تواند مقدار قابل توجهی برق وارد شبکه کند اما برنامه مشخص و حرکت قابل اطمینانی در این بخش شاهد نیستیم. نماینده مردم همدان در مجلس اظهار کرد: همچنین توسعه انرژی های تجدیدپذیر بیشتر برای مدیریت پیک مصرف کاربرد دارد، با این وجود وزارت نیرو
اختصاص 220 میلیون دلار برای نوسازی ماشین آلات چاپ البرز
مگاوات کمبود برق خواهیم داشت و باید مدیریت کنیم. مصرف هشت درصد افزایش داشته اما تولید یا ثابت مانده یا کاهش یافته است. 14 میلیارد دلار ناترازی ارزی در سال گذشته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز مطرح کرد: در سال آتی، بخشی از برنامه ریزی 2 هزار و 500 مگاواتی در سطح کشور در البرز محقق می شود و حدود 400 مگاوات از کمبودها جبران خواهد شد. این دستاورد از محل انرژی های خورشیدی
اینفوگرافی وزیر نیرو در صحن علنی مجلس درباره ناترازی برق
3 stars - based on 1 reviews به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از بازار، ناترازی میان تولید و مصرف که در سال 1403 به 20 هزار مگاوات رسیده بود، با مدیریت مصرف به حدود 15 هزار مگاوات در سال جاری کاهش یافت. تداوم سیاست های مدیریت مصرف و تقاضا می تواند شکاف میان تولید و مصرف را در سال های آینده کاهش دهد. لینک کوتاه وزیر نیرو مجلس ناترازی برق نظرات شما ارسال
نطق جنجالی علی آبادی درباره وضعیت دولت تحویل گرفته از دولت رئیسی
از 20 درصد بوده و برای اولین بار مصرف برق صنعت از خانگی پیشی گرفت. گزارش های غلط علی آبادی به امروز ختم نمی شود و پیشتر پزشکیان نیز گفته بود که درباره مازوت سوزی به او اطلاعات غلط دادند. 20 هزار مگاوات ناترازی در تابستان 1403 علی آبادی درباره سرایت ناترازی اقتصادی به حوزه انرژی گفت: ناترازی اقتصادی موجب شده است طی سالیان گذشته بدهی پیمانکاران و سرمایه گذاران حوزه آب و برق به