تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مبنا ندارد - نسیم آنلاین
تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مبنا ندارد
سایر منابع:
سایر خبرها
دست و پازدن های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران
/> میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در پاسخ به گلدبرگ نوشت: قطعنامه 2231 به این موضوع اشاره نکرده چون این مسئله ای است که ناگفته پیدا است.کشوری که رسماً به مشارکتش در توافق هسته ای پایان داده نمی تواند جزو طرف های مشارکت کننده در آن باقی بماند. بند 10 قطعنامه تحت تأثیر تصمیم خود شما برای خروج [از برجام] قرار گرفت. * آرو: بدون اجرای تعهداتتان نمی
تلاش آمریکا برای جا زدن خود به عنوان مشارکت کننده در برجام هیچ مبنای حقوقی ندارد
نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین روز شنبه اعلام کرد که تلاش های آمریکا برای جا زدن خود به عنوان مشارکت کننده در برجام هیچ مبنای حقوقی ندارد، چرا که این کشور در سال 2018 رسماً از برجام خارج شده است. غریب آبادی در این خصوص توضیح داد: بند 10 قطعنامه 2231 شورای امنیت، بازتابی از بند 1٫2 ضمیمه چهار برجام است که اعضای برجام را فهرست می کند. ترامپ در تاریخ 8 می 2018
چرا ادعای آمریکا درباره مشارکت در برجام مقبول نیست؟
چون قطعنامه 2231 که بر برجام مهر تایید زده، آمریکا را جزو کشورهای عضو یا مشارکت کننده برجام عنوان کرده، از این رو واشنگتن هنوز در برجام سهم دارد. تلاش آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای از روی عشق و محبت به این توافق نیست بلکه از روی کین و مشکلی است که با برخی مفاد آن دارد. قرار است تحریم تسلیحاتی ایران (تسلیحات متعارف) در اکتبر سال 2020 یعنی حدود سه هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری در
تحریم تسلیحاتی ایران با امضای ظریف!
گروه بین الملل - علیرضا فقیهی راد در یادداشتی نوشت: گویا ساختار معیوب و کاملا یکطرفه برجام قرار نیست دست از سر ما بردارد تا جائیکه این روزها آمریکا که رسما از برجام خارج شده و تمامی تحریم ها را بازگردانده و تحریم های جدیدی نیز وضع کرده است، با استفاده از خلاء های برجام و قطعنامه 2231 قصد دارد به گونه ای نگذارد تحریم های تسلیحات متعارف علیه ایران در اکتبر امسال لغو شد. به گزارش بولتن
طرح 4 ماده ای برای مقابله با اقدامات آمریکا
، نمی تواند به برجام استناد کند. درعین حال آمریکا به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت می تواند، هر قطعنامه ای پیشنهاد کند. ایران رسما اعلام کرده که اگر پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت برود، از برجام و معاهده ان .پی .تی خارج خواهد شد. حالا باید دید که آیا ایران به این تهدید خود عمل خواهد کرد یا نه. به نظر من تهدید توخالی، یک اشتباه است. یا ایران نباید تهدیدی را رسما اعلام کند و یا اینکه
اگر تحریم های تسلیحاتی تمدید شوند چرا ایران باید در یکجانبه ترین توافق تاریخ باقی بماند؟
برای کشورها معانی مختلفی اعم از امنیتی و اشاعه ای داشته است. به گفته این کارشناس و تحلیلگر روابط بین الملل در صورت تمدید تحریم های تسلیحاتی، برجام دیگر هیچ فایده اقتصادی برای ما ندارد، اما برای کسانی که اهداف امنیتی و اشاعه ای داشته اند برجام هنوز قابل استفاده است. امکان وتوی قطعنامه خارج از 2231 توسط چین و روسیه وجود دارد وی در پاسخ به این سوال که درصورت تمدید
سفسطه جدید وزیر خارجه آمریکا در مورد قطعنامه 2231
قدس آنلاین : پس از آنکه استدلال مثلاً حقوقی وزیر خارجه آمریکا در مورد اینکه کشورش هنوز یکی از مشارکت کنندگان در برجام است و می تواند از مکانیزم ماشه برای برهم زدن این توافق چند جانبه استفاده کند از سوی بیشتر حقوقدانان و سیاستمداران، مورد استهزا و تمسخرقرار گرفت -البته به زبان دیپلماتیک و خاص خودشان- و دیپلمات های زیادی ریشخند زدند که آمریکا نمی تواند هم از یک توافق خارج شود و هم شریک آن باشد
واکنش سخنگوی دولت به طرح ضد ایرانی جدید آمریکا
آمریکا را قبول ندارند. به گفته سخنگوی دولت، آمریکا بدون اینکه به تعهدات خود پایبند باشد، نمی تواند از حقوق مندرج در برجام و قطعنامه 2231 که هدف این قطعنامه نیز حفظ برجام بوده استفاده کند. ربیعی گفت: آمریکا از برجام خارج شده و نمی تواند از مفاد برجام استفاده کند. اگر آنها به تعهدات خود برگردند و تحریم ها را بردارند می توانند در قالب برجام به عنوان یک عضو اظهار نظر کند، در غیر این
طرح 4ماده ای برای مقابله با اقدامات آمریکا
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، مشروح مصاحبه استاد دانشگاه پرینستون آمریکا و سخنگوی اسبق تیم هسته ای ایران را در ادامه می خوانید: آقای موسویان اطلاع دارید که آمریکا ادعایی مبنی بر بازگشت و حضور در برجام برای اسنپ بک و خنثی کردن لغو تحریم های تسلیحاتی ایران در دست دارد، ارزیابی شما از این طرح چیست؟ آمریکا قصد بازگشت به برجام ندارد بلکه می خواهد قبل از پایان دوره اول ریاست جمهوری ترامپ، ته مانده امتیازات ایران از برجام را هم
تحریم تسلیحاتی ایران تمدید نمی شود
تواند به همان توافق استناد و علیه کشور ها اقدام کند. آمریکا عضو برجام نیست که بخواهد مدعی برجام شود او ادامه داد: آمریکا نمی تواند مدعی رفتار ایران در برجام شود، چون آمریکا عضو برجام نیست که بخواهد مدعی برجام شود؛ بنابراین این اقدام آمریکا کاملاً برخلاف قوانین و مقررات بین المللی است. قطعاً کشور های دیگر در شورای امنیت با آمریکا همکاری نمی کنند، چرا که ابتدا آمریکا باید عضو برجام شود
چرا طرح آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ناکام می ماند؟
به گزارش آمد خبر (amadkhabar.ir) : آمریکا دو سال پیش یک طرفه از برجام خارج شد و همه تحریم هایی را که همزمان با توافق هسته ای برداشته شده بود، دوباره همراه با تحریم های گسترده و تازه تری اعمال کرد. اخیرا روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرده که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در حال آماده سازی یک طرح حقوقی است که نشان دهد واشنگتن هنوز عضوی از توافق هسته ای با ایران است، تا با استفاده از
مشاجره توئیتری پامپئو و الیزابت وارن درباره برجام / وزیر خارجه آمریکا: ما خارج از برجام امنیت بیشتری ...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر امور خارجه آمریکا و سناتور ایالت ماساچوست در پیام های توئیتری به مشاجره با یکدیگر درباره خروج آمریکا از برجام و ناتوانی این کشور در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران پرداختند. مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر نوشت که آمریکا و اسرائیل خارج از توافق هسته ای ایران، امنیت بیشتری دارند. وی در ادامه این پیام توئیتری مدعی شد که برجام یک تلاش شکست خورده برای آرام کردن تروریست ها بوده است. پامپئو که این پیام توئیتری را در جواب پیام توئیتری الیزابت وارن سناتور ایالت ماساچوس ...
آمریکا تحریم های جدیدی را درباره ایران اعمال کرد
روزهای گذشته قطعنامه ای را میان شماری از اعضای شورای امنیت توزیع کرده که خواستار تمدید این تحریم ها علیه ایران است. با این حال، تصویب این قطعنامه منوط به موافقت 9 عضو شورای امنیت و عدم وتو از سوی روسیه و چین است. دولت آمریکا تنها می تواند امیدوار به جلب حمایت فرانسه، بریتانیا و آلمان به عنوان سه عضو اروپایی برجام باشد. چین و روسیه به عنوان دو عضو دارای حق وتو در شورای امنیت به احتمال زیاد با هر گونه تلاش از سوی آمریکا برای تمدید این تحریم ها مخالفت خواهند کرد.
اولتیماتوم سخت تهران به واشنگتن
نیست، افزود: دنیا را انگار به بازی گرفته اند، یک روز می گویند از برجام خارج می شویم ، و روز دیگر برای خود طرحی درست می کنند و می گویند ما به عنوان عضو حقوقی اولیه برجام حاضریم این اعمال نفوذ را انجام دهیم. باید در پاسخ به آنها بگوییم که شما اشتباه می کنید، سایر کشورها بازیچه دست شما نیستند و به تعهدات بین المللی پایبند هستند. در ادامه سخنگوی دولت تصریح کرد: قطعا این موضوع نه تنها برای ما
گزینه های شورای امنیت در برابر قطعنامه آمریکا؛ از وتوی روسیه تا برقراری امکان مذاکره
چنین قطعنامه ای در شورای امنیت ممکن است بخواهد با استفاده از سازوکارهای حاضر در برجام ایران را به نقض تعهدات خود در برجام متهم نماید و در نهایت باعث بازگشت تمامی تحریم های پیش از توافق هسته ای شود. اینکه بازگشت آمریکا به برجام تا چه حد از نظر حقوقی امکانپذیر می باشد هنوز مشخص نیست اما در صورتی که این امر محقق شود آنگاه این وضعیت عملا برابر خواهد بود با از بین رفتن برجام که این موضوع نیز قادر به
تحریم تسلیحاتی ایران و تکاپوهای ترامپ
دنیای اقتصاد : یک منبع آگاه با مباحث مربوط به ایران به سی ان ان گفت: وکلای وزارت امور خارجه استدلال حقوقی در مورد برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل تهیه کرده اند تا نشان دهند آمریکا همچنان جزئی از برجام است. تفسیر قطعنامه 2231 به آمریکا اجازه می دهد که بگوید اگر تحریم تسلیحاتی تمدید نشود، واشنگتن می تواند از مفاد توافق هسته ای استفاده کرده و آن را تمدید کند. به گزارش انتخاب
کرونا-تحریم و تبعات تنهایی دولت
گذاری اجتماعی و پرهیز از اجتماعات غیرضروری تاکید دارند. بخشی از دغدغه های دولت به ویژه دستگاه دیپلماسی متوجه خنثی سازی نقشه های ناتمام آمریکا علیه مردم ایران است و بخش دیگر هم معطوف به غرولندهای سیاسی منتقدان داخلی درباره توافق برجام و رابطه با غرب. تهدیدات خارجی، تفسیرهای داخلی وزارت خارجه آمریکا طی دو هفته گذشته تلاش کرده است تا با توسل به انواع حیله ها و ترفندها، یکی از
موافقان و مخالفان تمدید تحریم تسلیحاتی ایران؛ چه سرنوشتی در انتظار طرح آمریکاست؟
/> هدف از این اقدام، اعمال فشار به شورای امنیت برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران است؛ تحریم هایی که بر اساس توافق هسته ای و قطعنامه 2231 ذیل این توافق، در ماه اکتبر پایان می یابند. بسیاری از کارشناسان و مقام های کشور های مختلف، وجاهت قانونی این ادعا را با مطرح کردن استدلال های بسیار، به چالش کشیده اند. پایگاه اینساید اُور در گزارشی به این موضوع پرداخته و بی میلی گشور های
ایران همه اهرم های آمریکا را از بین برده است
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، پایگاه اینترنتی ریسپانسیبل استیت کرَفت در گزارشی به قلم تایلر کولیس و تریتا پارسی به توافق هسته ای ایران پرداخت و نوشت: با گذشت بیش از دو سال از زمان خروج آمریکا از برجام، این توافق همچنان به قوت خود باقی است، اما دولت ترامپ در حال از دست دادن گزینه های پیش رویش برای برگزاری مجدد مذاکرات است. دولت ترامپ به اندازه ای ناامید و مستأصل شده است که در تلاش
آمریکای ترسو
دولت کنونی آمریکا با گستاخی و پر رویی هنگامی که به برجام نیاز نداشت با وجود آن همه مخالفت ها از سوی متحدان اروپایی خود از برجام خارج شد و حالا یعنی موقعی که برای آسیب رسانی به ایران به چنین توافقنامه ای نیاز دارد، به همین سادگی ادعای عضویت خود در برجام را مطرح می کند و خود را برخوردار از صلاحیت ادعای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران می داند. پس از خروج آمریکا از برجام، ایران در پاسخ به آن
ادعای مضحک پمپئو که توسط خودش تکذیب شد/ وقتی آمریکا برای فشار بر ایران به هر حربه ای دست می زند
دانند. در همین رابطه، فواد ایزدی:، کارشناس مسائل آمریکا و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، درباره طرح دولت آمریکا که تحت عنوان بازگشت به برجام با هدف ممانعت از رفع تحریم های تسلیحاتی ایران مطرح می شود، اظهار داشت: آمریکا نمی خواهد به برجام بازگردد. ما یک قطعنامه ای به نام 2231 داریم که در آن قطعنامه، آمریکا به عنوان یکی از کشور هایی که توافق هسته ای برجام را با ایران امضا کردند، لیست شده است
موضع صریح اروپا درباره حیله برجامی آمریکا
وی خاطر نشان کرد: می خواهم این را هم یادآوری کنم که آمریکا از آن زمان به بعد در هیچ کدام از جلسات برگزارشده در چارچوب این توافق شرکت نکرده است. بنابراین، کاملاً روشن است که آمریکا دیگر جزو اعضای مشارکت کننده در این توافق نیست. نماینده دایم ایران درسازمان ملل نیز با اشاره به این که آمریکا از برجام خارج شده استفاده از مفاد قطعنامه 2231 را برای آمریکایی ها منتفی دانست. مجید تخت روانچی در توئیتی نوشت
تداوم توجیهات پمپئو برای سوء تفسیر از قطعنامه شورای امنیت
ایران متمرکز نیست. آمریکا با وجود آنکه دو سال پیش رسما و بدون توجه به قطعنامه 2231 شورای امنیت از برجام خارج شده، در تفسیر حقوقی جدید مدعی است که براساس مفاد این قطعنامه هنوز جزو طرف های این توافق به شمار می رود. آمریکا یکی از کشورهایی است که در این قطعنامه به عنوان “شرکت کننده برجام” فهرست شده اند، اما کارشناسان حقوقی می گویند که رییس جمهوری آمریکا هنگام اعلام خروج از این توافق
آمریکا یک فرد و یک شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
تلاش است در راستای پیشبرد سیاست فشار حداکثری علیه ایران، با توسل به یکی از بندهای موجود در توافق هسته ای برجام تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند. کارشناسان می گویند آمریکا از آن جهت که اردیبهشت ماه سال 1397 از برجام خارج شده جزو طرف های مشارکت کننده در برجام نیست و نمی تواند از بندهای این توافق برای تمدید تحریم ها علیه ایران استفاده کند. ممنوعیت های مربوط به فروش
آمریکا یک فرد و یک نهاد دیگر را در ارتباط با ایران تحریم کرد
جهت که اردیبهشت ماه سال 1397 از برجام خارج شده جزو طرف های مشارکت کننده در برجام نیست و نمی تواند از بند های این توافق برای تمدید تحریم ها علیه ایران استفاده کند. ممنوعیت های مربوط به فروش سلاح به ایران به موجب مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد از روز 18 اکتبر 2020 (27 مهر 1399) برداشته خواهد شد. پامپئو رهبری تلاش هایی را برای جلوگیری از اتمام این تحریم ها به عهده گرفته، اما
آمریکا تحریم های جدیدی را درباره ایران اعمال کرد
آمریکا در تلاش است در راستای پیشبرد سیاست فشار حداکثری علیه ایران، با توسل به یکی از بندهای موجود در توافق هسته ای برجام تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند. کارشناسان می گویند آمریکا از آن جهت که اردیبهشت ماه سال 1397 از برجام خارج شده جزو طرف های مشارکت کننده در برجام نیست و نمی تواند از بندهای این توافق برای تمدید تحریم ها علیه ایران استفاده کند. ممنوعیت های مربوط به
آمریکا یک فرد و یک نهاد دیگر را در ارتباط با ایران تحریم کرد
جهت که اردیبهشت ماه سال 1397 از برجام خارج شده جزو طرف های مشارکت کننده در برجام نیست و نمی تواند از بند های این توافق برای تمدید تحریم ها علیه ایران استفاده کند. ممنوعیت های مربوط به فروش سلاح به ایران به موجب مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد از روز 18 اکتبر 2020 (27 مهر 1399) برداشته خواهد شد. پامپئو رهبری تلاش هایی را برای جلوگیری از اتمام این تحریم ها به عهده گرفته، اما
حمله تند نماینده روسیه در سازمان ملل به آمریکا در خصوص برجام
های تسلیحاتی علیه ایران با وتوی روسیه و چین روبه رو می شود که صریحا خواسته خود برای رفع قطعی این تحریم ها را به واشنگتن گفته اند. با این حال، مقام های آمریکایی گفته اند که تلاش دولت ترامپ در حال حاضر بر استفاده از مکانیسم ماشه یا بازگرداندن همه تحریم های سازمان ملل علیه ایران متمرکز نیست. آمریکا با وجود آنکه دو سال پیش رسما و بدون توجه به قطعنامه 2231 شورای امنیت از برجام خارج شده