قراردادهای اجاره مسکن تا خرداد 99 تمدید می شود - روزنامه صبح اقتصاد
سایر خبرها
اجاره نامه های مشمول تمدید کرونایی
مدت 6 ماه تمدید شود.این در حالی است که در قالب مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا این مدت زمان تا پایان تیر تعیین شده است. متولی بخش مسکن درباره علت این موضوع اعلام کرده است از آنجا که از اسفند ماه و به خصوص در فروردین ماه بازار اجاره مسکن حالت نیمه تعطیل و تعطیل به خود گرفت و عملا ظرف حدود دو ماه گذشته بازار معاملات مسکن و بنگاه های معاملات ملکی فعالیت چندانی نداشتند،بازه زمانی اعلام شده
قصه کرونا و غصه مستاجران در سال 99
ربیعی با اشاره به تعطیلی بنگاه های معاملاتی در ایام شیوع کرونا اظهار کرد: بنا بر تصمیمات ستاد مبارزه با شیوع کرونا، دفاتر مشاور املاک تعطیل شده بودند و موعد اجاره و رهن بسیاری از خانه ها رسیده و در عین حال، دفاتر املاک تعطیل بود. وی یادآور شد: تصمیم گرفته شد واحدهای مسکونی که قرارداد رسمی یا غیر رسمی با مستأجری از اول اسفند تاپایان اردیبهشت 99 داشته اند تا 2 ماه تمدید شود.
تمدید دو ماهه قرارداد مستاجران
ر بتواند خانه جدید پیدا کند. اسلامی گفت: این پیشنهاد بدین صورت تصویب شد که قراردادهای اجاره ای که مهلت آن ها در اسفند، فروردین و تا پایان اردیبهشت به اتمام می رسید این مدت تعطیلی دو ماهه بنگاه های معاملات ملکی به مدت قراردادها افزوده شود تا از این طریق طرف ها به مشکل بر نخورند و مستأجران فرصت داشته باشند تا در صورت ضرورت خانه مناسب پیدا کنند و جا به جا شوند. بدین ترتیب مالکین و مستأجرین با همدیگر تعامل و توافق کنند که در این شرایط که همچنان کرونایی است نیازی به اسباب کشی نباشد و تفاهم و قراردادهایشان را تمدید کنند. ...
مستاجران شهرداری دزفول به مدت 2 ماه ونیم از دادن اجاره بها معاف می شوند
محمدعلی دوایی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: کلیه اصناف که مستاجر شهرداری هستند به دلیل شیوع بیماری کرونا و رکود کسب وکار از اول اسفند سال گذشته لغایت 15 اردیبهشت سال جاری از پرداخت اجاره بها معاف می شوند و این بخشودگی شامل کلیه اصناف مستاجر شهرداری است. شهردار دزفول تصریح کرد: با توجه به مصوبه ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر ادامه تعطیلی برخی مشاغل پرخطر
بخشودگی900 میلیون تومانی اجاره بها اماکن ورزشی دولتی در سه ماه گذشته
/> مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: ما در جهت همراهی با پروتکل های ابلاغی ستاد استانی مقابله با کرونا کارهایی انجام داده ایم که از جمله آنها حمایت از مدیران اماکن ورزشی بوده که طرف قرار داد ما هستند که به طور کلی از 72 مکان ورزشی طرف قرار داد ما اجاره بهای اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه گرفته نشده است. وی با بیان این که مبلغ اجاره بهای این سه ماه حدود 900 میلیون تومان می شود، گفت
دولت: قراردادهای اجاره مسکن باید بدون افزایش قیمت 2 ماه تمدید شود
. این در حالی است که شب گذشته سخنگوی دولت با اشاره به 2 مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در این باره گفت: مصوبه دوم درخصوص موضوع مسکن بود چون طبق تصمیم دولت دفاتر مشاوره املاک تعطیل شده بودند و موعد پایانی قراردادهای اجاره و رهن سررسیده بود و مشکلاتی ایجاد شده بود. علی ربیعی ادامه داد: بر این اساس در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته شد که قراردادهای واحدهای مسکونی
تمدید خودکار دو ماهه اجاره نامه های مستاجران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، آقای علی ربیعی در ارتباط تصویری با بخش خبری 21 شبکه یک سیما با اشاره به تصمیمات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: با توجه به اینکه بر اساس تصمیم این ستاد، دفاتر مشاور املاک تعطیل شده بودند و موعد برخی قرارداد های اجاره و رهن رسیده بود بنابراین تصمیم گرفته شد سررسید قرارداد های رسمی و عادی واحد های مسکونی در فاصله زمانی اول اسفند سال 1398 تا پایان
تمدید قرار داد اجاره اجباری نیست / پیش بینی بازار اجاره در سال 99
: حتی مستاجرانی هم که سررسید آنها پایان فروردین بوده است به دلیل بیماری کرونا جابه جا نشده اند به بازار تقاضا اضافه می شوند و طبیعی است که جابه جایی ها با تاخیر از خرداد امسال آغاز می شود. وی ادامه داد: یکی از شاخص های تعیین اجاره بها قیمت مسکن است قیمت اجاره بها نیز با تغییر همراه خواهد شد. در تمام دنیا افزایش قیمت مسکن در افزایش اجاره بها موثر است اما در کشور ما تفاوت هایی نیز دارد
از ساماندهی کارگران فصلی تا لزوم تدوین سند جامع خانواده های نیازمند
/> منعم تصریح کرد: با شیوع کرونا در قم تمام فعالیت های مجموعه ها، گردهمایی ها و رویدادهای ورزشی در استان متوقف شده است. مدیرکل ورزش و جوانان قم اظهار داشت: در این مدت از ظرفیت ورزشکاران و سمن های جوان قم برای مبارزه فرهنگی با کرونا و همچنین ضدعفونی معابر شهری و توزیع بسته های معیشتی در بین خانواده های نیازمند استفاده شده است. منعم در پایان گفت: در طرح مواسات و کمک مومنانه
فرمانده سپاه لردگان: بخشش 600 میلیون تومانی اجاره بها در لردگان/ 2500 بسته معیشتی توزیع می شود
عباس رحیمی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: مبارزه با ویروس کرونا از همان روزهای ابتدایی یعنی در روزهای پایانی اسفندماه در شهرستان لردگان به همت اعضای بسیج و نهادهای مردمی شهرستان در دستور کار قرار گرفت و به همین منظور طرح غربالگری و تب سنجی در 14 ایستگاه ورودی شهری با 250 نفر از بسیجیان اجرا شد. فرمانده سپاه شهرستان لردگان تصریح کرد: از 9 اسفند ماه تا هفته گذشته
شیوه برگزاری امتحانات پایان ترم تحصیلی دانشگاه هرمزگان هنوز مشخص نیست
امتحانات به شیوه حضوری منوط به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است و در صورتی که تجمع دانشجویان بلامانع باشد، این آزمون را حضوری برگزار می کنیم، اما در صورتی که شیوع کرونا تداوم داشته باشد و ستاد ملی مبارزه با کرونا مخالف برگزاری آزمون ها به شکل حضوری باشد، این امتحانات را غیرحضوری برگزار می کنیم. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هرمزگان ابراز کرد: البته تاریخ برگزاری امتحانات را
وزیر آموزش و پرورش: احتمال بازگشایی مدارس در بعضی استان ها / آغاز امتحانات از 17 خرداد
اساس قولی که وزیر راه و شهرسازی داده تا حدود 100 هزار شاغل فرهنگی را در ماه های آینده تعیین تکلیف کنیم. زمان بازگشایی مدارس در شهرهای با وضعیت سفید وی در خصوص بازگشایی مدارس در شهرهایی که وضعیت سفید دارند، گفت: تصمیم گیری در مورد بازگشایی مدارس بر عهده ستاد مبارزه با کرونا و بر اساس پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت است. سلامت دانش آموزان برای ما بسیار اهمیت دارد
تمدید 2ماهه قرارداد واحدهای مسکونی با تصویب ستاد مبارزه با کرونا
شد و به اطلاع هیئت دولت رسید و شب گذشته با آن موافقت شد، مطرح کرد: تمام قراردادهایی که از اسفندماه 98 تا اردیبهشت 99 به پایان می رسند به مدت دو ماه با همان شرایط و مبلغ اجاره قبلی تمدید می شوند. قمی با بیان اینکه در صورتی که مالک با این تمدید موافقت نکند مستاجر می تواند مراتب را به اطلاع تعزیرات حکومتی استان البرز برساند ، افزود: این مورد تنها مختص واحدهای مسکونی است و املاک تجاری را
قم در شرایط قرمز کرونایی است
شهرستان در وضعت زرد و 61 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد. استاندار قم درباره مصوبات جلسه دو ساعت و نیمه امروز رئیس ستاد مبارزه با کرونا برای شهرستان های سفید گفت: چگونگی گشایش در امور آموزش و پرورش، بنگاه های زودبازده، وضعیت اجاره نامه های مستاجر و موجر، برگزاری مراسم شب های قدر و بازگشایی مساجد و اماکن متبرکه در شهرستان های کم خطر مورد بررسی قرار گرفت. وی همچنین گفت: جزئیات مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را به محض ابلاغ اطلاع رسانی خواهد شد. به اشتراک بگذارید : https://shahr20. ...
احداث 14564 واحدمسکونی فرهنگیان در فاز اول در 17 شهر/ تمدید دو ماهه قرارداد مستاجران
اساس آن مدت زمانی که بنگاه های مشاور املاک به دلیل مصوبه این ستاد، تعطیل اعلام شدند به مدت قراردادهای اجاره واحدهای مسکونی اضافه خواهد شد. اسلامی عنوان کرد: مالکان و مستاجران در این مدت به دلیل بسته بودن این بنگاه ها و رعایت پروتکل های بهداشتی، قادر به عقد قرارداد و یا جستجوی واحد دیگری نبودند و این امر مشکلاتی را برای این افراد به دنبال داشت. به همین علت با تصویب ستاد ملی مبارزه با
ربیعی: صاحبخانه ها قراردادهای اجاره را باید تا 2 ماه دیگر تمدید کنند
ایجاد کرده بود. لذا با توجه به پیشنهاد فرمانده نیروی انتظامی تصمیم گرفته شد که مدت زمانی که همه بخش های مختلف کشور تعطیل بودند به عنوان تعطیلات اجباری و رسمی محسوب شود. وی درباره دیگر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: این تصمیم مربوط به مسکن بود؛ چون طبق تصمیم دولت دفاتر مشاوره املاک تعطیل شده بودند و موعد پایانی قراردادهای اجاره و رهن سررسیده بود ولی مشاوران املاک تعطیل بودند و
معافیت مستاجران شهرداری دزفول از دادن اجاره بها
معافیت مستاجران شهرداری دزفول از دادن اجاره بها شهردار دزفول از معافیت اجاره بها مستاجران شهرداری این شهرستان از اسفند ماه سال گذشته تا 15 اردیبهشت ماه خبر داد. به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، محمد علی دوایی فر شهردار دزفول گفت: با توجه به مصوبه ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر ادامه تعطیلی برخی مشاغل پرخطر، بخشودگی اجاره بها برای این دسته از مشاغل نیز
حمایت اتحادیه املاک از تمدید قراردادهای اجاره؛ اقدام تسکین بخش در بازار مسکن
که گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی را بررسی و تصویب کرد که قراردادهای اجاره ای که مهلت آن ها در اسفند ، فروردین و اردیبهشت به اتمام می رسد به مدت این قراردادها دو ماه اضافه شود تا از این طریق مالک و مستاجر به مشکل نخورند و مستاجران فرصت داشته باشند تا در صورت ضرورت خانه مناسب پیدا کنند و جابجا شوند. این مصوبه ستاد ملی مبارزه کرونا در حالی از سوی سخنگوی دولت لازم
الزام موجر به تمدید 2 ماهه اجاره نامه مشمول چه کسانی می شود؟
میان موجر و مستأجر، از اسفند 98 تا پایان اردیبهشت 99 خواهد بود. بنابراین موجران مکلف هستند تا اجاره نامه هایی که قرارداد یک ساله آنها در تاریخ های فوق به اتمام رسیده را عیناً با همان شرایط مذکور در اجاره نامه های موجود تا پایان تیر ماه امسال تمدید کنند. براساس مصوبه ستاد ملی کرونا ، موجر حق ندارد برای دو ماه اضافه شده، اجاره بهای بیشتری طلب کند که شامل رقم اجاره ماهانه و
تمدید خودکار اجاره نامه های مستاجران اجرایی می شود؟
راه و شهرسازی اعلام کرد روز گذشته در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی بدین صورت تصویب شد که در مورد قرارداد های اجاره ای که مهلت آن ها در اسفند، فروردین و تا پایان اردیبهشت به اتمام می رسید، مدت زمان تعطیلی دو ماهه بنگاه های معاملات ملکی به مدت قرارداد ها افزوده شود تا از این طریق طرف ها به مشکل بر نخورند و مستأجران فرصت داشته باشند تا در صورت ضرورت، خانه مناسب پیدا کنند
#الو_تسنیم|صاحبخانه ها مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا را اجرا می کنند؟!
ملی مبارزه با کرونا تعطیلی 2 ماهه بنگاه های مشاور املاک به قراردادهای اسفند 98 و فروردین 99 اجاره مسکن اضافه می شود. محمد اسلامی افزود: پس از دو هفته کار کارشناسی و انجام بررسی های لازم که در کمیته ها انجام گرفت، ستاد ملی مبارزه با کرونا طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن مدت زمانی که بنگاه های مشاور املاک به دلیل مصوبه این ستاد، تعطیل اعلام شدند به مدت قراردادهای اجاره واحدهای مسکونی
سخنگوی دولت: قرارداد اجاره املاک 2 ماه تمدید شد
خرداد: سخنگوی دولت گفت: قرارداد اجاره املاک بر اساس مصوبه جدید ستاد مقابله با شیوع کرونا تا 2 ماه تمدید شد و بر این اساس تمامی قراردادهایی که پایان آن اسفند تا اردیبهشت 99 است 2 ماه تمدید می شود. به گزارش خرداد ،علی ربیعی با اشاره به تعطیلی بنگاه های معاملاتی در ایام شیوع کرونا اظهار کرد: بنا بر تصمیمات ستاد مبارزه با شیوع کرونا، دفاتر مشاور املاک تعطیل شده بودند و موعد اجاره و رهن
تورم در بازار اجاره؛آتش زیر خاکستر
مشاور املاک حاکی از این است که فعلاً اجاره بهای معدود واحدهای استیجاری موجود در بازار کشف قیمت نشده و بسته به انصاف و حتی نیاز مالی صاحبخانه ها، نرخ های متفاوت و گاه عجیب وغریبی برای آنها پیشنهاد شده است. یکی از مشاوران املاک محدوده هفت تیر، میانگین قیمت اجاره هر مترمربع زیربنای مسکونی در این محدوده را بسته به سن سازه و امکانات آن 90تا 130هزار تومان در ماه اعلام می کند و معتقد است درصورت تداوم رشد
اجاره بهای 30 واحد وقفی در بروجرد بخشیده شد
مجازی خبر داد و افزود: امامزاده ها و مساجد شهرستان بروجرد که به دلیل کرونا بسته شده اند، برنامه های تبلیغاتی مذهبی از طریق فضای مجازی در حال انجام است. وی با اشاره به کمک مومنانه اضافه کرد: بسیاری از مساجد شهرستان این روزها مشغول به تهیه بسته های معیشتی برای افرادی هستند که به دلیل شیوع کرونا با مشکلاتی روبرو شده اند که برای تهیه این بسته ها از توان خیرین کمک گرفته شده و بسته ها پس از تهیه در اختیار خانواده های نیازمند قرار می گیرد. منبع خبر : ایرنا
قم همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد
قرمز قرار دارد. وی بیان کرد: در تقسیم بندی ستاد مبارزه با کرونا 132 شهرستان در وضعیت کم خطر و سفید، 255 شهرستان در وضعیت زرد و 61 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استاندار قم با اشاره به مصوبات جلسه دو ساعت و نیمه امروز ستاد مبارزه با کرونا برای شهرستان های سفید گفت: در این جلسه چگونگی گشایش در امور آموزش و پرورش، بنگاه های زودبازده، وضعیت اجاره نامه های مستاجر و موجر، برگزاری
اجاره بهای دو ماه اماکن ورزشی استان یزد واگذار شده به بخش خصوصی بخشیده شده است
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به تلاش برای مساعدت مستاجرین اماکن ورزشی گفت: با دستور مقام عالی وزارت ورزش و جوانان، اجاره ماه های اسفند و فروردین اماکن ورزشی استان یزد که به بخش خصوصی واگذار شده بود، بخشیده شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استانیزد ، مسعود شریعتی در جلسه ماده 88 اداره کل ورزش و جوانان استان یزد که با حضور علی محمد شیخی معاون توسعه منابع و پشتیبانی و هاشمی معاون توسعه ورزش این اداره کل و دیگر اعضا برگزار شد گفت : با توجه به ابلاغیه های صادر شده مبنی بر تعطیلی باشگاه های ورزشی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اماکن ورزشی استان یزد از اسفندماه تا کنون تعطیل شدند. وی افزود : اماکن ورزشی استان یزد که به بخش خصوصی واگذار شده بودند، در این مدت هیچ گونه فعالیت و برنامه ای نداشتند و از مستاجرین که همکاری های لازم در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا داشتند تقدیر و تشکر می کنم. مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: علیرغم اینکه تعطیلی های اخیر سبب افت کسب و کار باشگاه های ورزشی شد اما از آنجا که سلامتی جامعه و بالاخص قشر ورزشکار برای مدیران باشگاه ها حائز اهمیت بود شاهد همکاریشان در زمینه اجرای قوانین بودیم و به دستور وزیر ورزش و جوانان، اجاره بهای اماکن دولتی واگذار شده به بخش خصوصی در ماه های اسفند 98 و فروردین سال جاری به طور کامل بخشیده شد. شریعتی خاطرنشان کرد: مزایده اماکن ورزشی استان یزد که باید طبق ماده 88 به بخش خصوصی واگذار شود، به بهترین شکل ممکن برگزار و به متقاضیان واگذار می شود که پس از آن نظارت ها از فعالیت ها نیز باید با دقت انجام شود. وی تاکید کرد : فعالیت مستاجرین اماکن ورزشی استان باید شفاف و چارچوب قوانین باشد و قطعا با متخلفین برخورد می شود. مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در پایان ابراز امیدواری کرد: هرچه زودتر ویروس منحوس کرونا ریشه کن شود و فعالیت باشگاه ها و اماکن ورزشی به حالت گذشته برگردد که البته باید موارد بهداشتی رعایت شود و شاهد رونق ورزش و شور و نشاط در جامعه باشیم. ...