احتمال افزایش مبتلایان به اُمیکرون تا 100 هزار نفر در روز - خبرگزاری صدا و سیما
احتمال افزایش مبتلایان به اُمیکرون تا 100 هزار نفر در روز
سایر منابع:
سایر خبرها
احتمال قرمز شدن تهران در روزهای آینده/ ذخایر دارویی به اندازه کافی در انبارها موجود است
همایون سامه یح نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ارتباط با وضعیت همه گیری کرونا در کشور به خبرنگار ایلنا گفت: تعداد مبتلایان متاسفانه بسیار زیاد است و هر شخصی در خانواده اش، شاهد ابتلای فردی به بیماری است و درصورت ابتلا یک نفر در خانواده بقیه خانواده هم به احتمال زیاد مبتلا می شوند. امیدواریم از این پیک به سلامت عبور کنیم. او در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس
احتمال ابتلا به اومیکرون در این افراد بسیار پایین است
به مراکز ما مراجعه کنند، به مراکز منتخب ارائه این خدمات هدایت می شوند. رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، افزود: 1200 مرکز منتخب در حوزه کرونا ارائه خدمت می کنند. در واقع از حدود دو هفته قبل که تعداد موارد سرپایی بیماری افزایش یافت این مراکز مجددا به چرخه ارائه خدمت بازگشتند. البته پیش از آغاز پیک ششم نیز مراکز تعطیل نبودند، بلکه ساعت کاری آنها کاهش یافته بود. رضایی درباه
سپید از وضعیت ذخایر دارو، واکسن و آمادگی بیمارستان ها در آستانه آغاز پیک ششم بیماری گزارش می دهد تاخت و ...
می کنم اگر پیک کرونا با همین شرایط پیش برود، وزارت آموزش و پرورش و علوم در تصمیم خودشان تجدیدنظر خواهند کرد. وی گفت: درحال حاضر سی نفر از نمایندگان به اومیکرون مبتلا شده اند، یعنی از کمتر 300 نفر، ده درصد کرونا گرفته اند. این در شرایطی است که هنوز تست گرفته نشده است و ممکن است با گرفتن تست از نمایندگان مشخص شود تعداد بیشتری از آنان مبتلا شده اند. اگر همین را به کل جامعه تعمیم دهیم، متاسفانه
احتمال الزامی شدن دز سوم واکسن کرونا
همزمان جدیدترین رنگ بندی کرونایی کشور از قرمز شدن تهران، مشهد و 8 مرکز استان دیگر حکایت می کند. براین اساس درحال حاضر 42 شهر در کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته اند. همچنین 142 شهر در وضعیت نارنجی، 230 شهر در وضعیت زرد و تنها 34 شهر در وضعیت آبی قرار دارند. در همین حال ابراهیم قادری، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، پیش بینی کرد که آمار روزانه ابتلا به کرونا در
مشهد و 3 شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار گرفت/ نتایج تست پی. سی. آر 50 درصد از مراجعان سرپایی ...
کرونا در استان خراسان رضوی افزایشی است اظهارداشت: بر اساس آخرین اطلاعات نرم افزار ماسک، مشهد و سه شهرستان این استان در وضعیت قرمز قرار گرفت. وی افزود: بر اساس اعلام نرم افزار ماسک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، شهرستان های مشهد، سبزوار، بینالود(طرقبه و شاندیز) و تربت حیدریه در وضعیت قرمز، همچنین نیشابور، تربت جام، تایباد، رشتخوار، چناران،کلات،سرخس، تربت جام، بردسکن در شرایط نارنجی و
آژیر قرمز کرونا در ابرکوه
سال گذشته تکرار شود وجود دارد و انتظار از همه شهروندان این است که با رعایت فاصله گذاری، زدن ماسک و ترزیق واکسن، به صورت فعالانه تری با این ویروس مبارزه کنند. رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه نیز خبرنگار ایرنا گفت: چند روزی که از ماه بهمن می گذرد تعداد بیماران که تست آنها مثبت بوده چند برابر اواخر دی ماه شده و وضعیت این شهرستان قرمز است ، بنابر این مردم بایستی از حضور در تجمع ها پرهیز و
افزایش 4 برابری مراجعین سرپایی مبتلا به کرونا/ افراد دارای علائم سرماخوردگی قرنطینه شوند
در این مراکز آن را تجویز کند برای بیماران، رایگان خواهد بود. معاون بهداشت وازرت بهداشت با اعلام این که کلینیک ها و بیمارستان ها نیز آمادگی پذیرش بیماران را دارند، بیان کرد: تشخیص سویه ویروس کرونا تأثیری در روند درمان افراد ندارند بنابراین تشخیص این که فرد به اومیکرون مبتلا شده یا دلتا، برای درمان فرد اهمیت چندانی ندارد. تست سویه اومیکرون بیشتر برای افراد در معرض خطر و دارای بیماری های زمینه ای و خاص گرفته می شود. انتهای پیام/
از چه کسانی تست امیکرون گرفته می شود؟
ایمنی هستند یا از کشورهای پرخطر به کشور وارد شده اند و با علائم در بیمارستان ها بستری می شوند، بیشتر مدنظر قرار می گیرند. رئیس مرکز مدیریت بیمارهای واگیر وزارت بهداشت در خصوص مراقبت های ویژه بیماران مبتلا به اومیکرون، افزود: این افراد حتماً باید در منزل بمانند و حداقل 5 روز قرنطینه شوند. طوفان امیکرون در ایران/ احتمال ابتلای روزانه 100 هزار نفر معاون اول رئیس جمهور تا امروز واکسن کرونا نزده! +عکس
حمله اُمیکرون به کودکان
صدا وسیما گفت: تعداد بیماران واقعی خیلی بیشتر از آمار اعلام شده است و احتمال دارد در هفته های آینده تا 100 هزار بیمار مبتلا به اُمیکرون در روز نیز داشته باشیم. بر این اساس دولت بر تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید دارد. این در حالی است که کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرده است: هفت میلیون نفر در کشور واکسن نزده اند و هشت میلیون نفر د ز دوم واکسن را دریافت نکرده اند. به گفته
افزایش بستری شدگان مبتلا به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی
اساس نرخ مصوب اقدام می کنند. مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:در حال حاضر 643 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد 468 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه قرار دارند. دکتر محمد پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته دو هزار و 769 نفر به مراکز منتخب کرونا و یک هزار و 507 نفر به
تاکید چندباره وزیر بهداشت بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا
بهداشت است و فقط به تصمیم خود مردم مربوط است، هرکسی می تواند خود را کادر سلامت تلقی و از خود و خانواده اش مراقبت کند. وی افزود: امروز سومین جلسه روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور را داشتیم و در این جلسه اعلام کردیم که مراکز درمانی همه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در حالت آماده باش صد درصدی قرار گیرند، امیدواریم نیازی نباشد که مردم به بیمارستان ها مراجعه کنند، اما به هرحال این وظیفه وزارت بهداشت است که هرگونه آمادگی را داشته باشد و اولویت خدماتمان نیز با درمان بیماران مبتلا به اُمیکرون است. انتهای پیام/ ...
آماده باش صد در صدی مراکز درمانی سراسر کشور | افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی
بهداشت است که هرگونه آمادگی را داشته باشد و اولویت خدماتمان نیز با درمان بیماران مبتلا به اومیکرون است. وی گفت: براساس آمارها امروز حدودا 35 هزار بیمار مبتلا به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و در عرض یک هفته آمار مراجعین ما چند برابر شده است. وی افزود: ما امروز به رکورد 132 میلیون دوز واکسن در سراسر کشور رسیده ایم، درحال حاضر حدود 90 درصد از گروه هدف یک دوز واکسن و حدود
شیراز قرمز شد؛ ضعف نظارت سبب کمرنگ شدن اجرای مصوبات ستاد کرونا شده است
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، قرمز شدن 2 شهرستان استان فارس که شیراز یکی از آنهاست بیانگر افزایش تعداد بیماران کرونایی و شیوع بیشتر امیکرون در این استان است. استانی که تا هفته گذشته تمام شهرها در وضعیت آبی بود و تنها 3 شهر زرد داشت امروز 2 شهرستان قرمز، 8 شهرستان نارنجی و 26 شهرستان زرد دارد که این موضوع ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی را بیشتر می کند. وضعیت شهرستان
حمله اُمیکرون به کودکان در این استان
تیم های واکنش سریع برای مقابله با کانون های اُمیکرونی در کشور گفت: مطمئنا طی دو تا چهار هفته آینده فراوانی بستری و مرگ ناشی از اُمیکرون در کشور افزایش می یابد. همچنین ابراهیم قادری، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، در گفت وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: تعداد بیماران واقعی خیلی بیشتر از آمار اعلام شده است و احتمال دارد در هفته های آینده تا 100 هزار بیمار مبتلا
عادی انگاران و واکسن نزده ها؛ گروه های پر خطر در معرض سویه جدید کرونا/ میزان مرگ و میر اومیکرون با ...
باشند. وی اذعان کرد: مشکلی که با آن مواجه هستیم این که وقتی توصیه می شود، برخی هموطنان باور ندارند که در وضعیت خطر قرار داریم، بنابراین تاکید می کنم که حتما مراقبت کنند، اگر ضرورتی ندارد از سفر خودداری کنند، ماسک بزنند و در تجمعات حضور پیدا نکنند تا این موج برطرف شود. شهریاری با بیان این که تا دو هفته دیگر این نگرانی وجود دارد، اضافه کرد: در بسیاری از کشورها با رعایت توصیه ها
چهارمحال و بختیاری در آستانه پیک ششم کرونا/ 192 ابتلای جدید به کووید_19
گذشته نتیجه تست 189 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 3 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد. وی ادامه داد: هم اکنون 73 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 47 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تأیید بیماری شان هستند. احمدی با اشاره
تعداد بیماران مبتلا به کرونا در سلماس رو به افزایش است
حمیدرضا جباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 2 روز اخیر شمار بیماران مبتلا به کرکووید 19 بستری شده در بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان به 6 نفر رسیده است. وی ادامه داد: این تعداد بیمار بستری شده مثبت قطعی هستند و با وضعیت عمومی مناسب در بخش عادی بیمارستان سلماس بستری و در حال دریافت خدمات درمانی هستند و بخش مراقبت های ویژه خالی از بیمار کووید 19 است.
سونامیِ کرونا در مجلس؛ آمار مبتلایان اعلام شد
آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، ضمن اعلام این خبر افزود: هیأت رئیسه مجلس با تأکید از همه نمایندگان خواسته که تست کرونا بدهند. در همین رابطه اما حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون به صورت قطعی 10 نفر از نمایندگان به کرونا مبتلا شده و تست آنها مثبت است و قرار است امروز از همه نمایندگان تست کرونا گرفته شود. وی اضافه کرد: اگر تعداد نمایندگان مبتلا
شبیخون زمستانی اُمیکرون
هستند، تصریح کرد: هم اکنون 117 بیمار بدحال در بخش های مراقبت ویژه استان بستری هستند که 89 نفر از این تعداد در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت ویژه قرار دارند. پهلوان افزود: در شبانه روز گذشته 1745 بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز جامع سلامت منتخب کرونا و 731 نفر نیز به طور مستقیم به مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه مراجعه کردند. آغاز واکسیناسیون 9تا12ساله ها
افزایش مبتلایان به کرونا در 22 استان ایران؛ هشدار درباره احتمال اشباع شدن بیمارستان ها
به گزارش خبر روز ، نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران، گفت که در موج ششم تعداد ابتلا بالا است اما بیماری شدید کمتر است. به گفته توکلی، تعداد مبتلایان بستری شده در استان تهران 13 هزار نفر است که حدود یک چهارم در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند. در همین حال علی دهقان منشادی، رییس مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره)، گفت که هفته گذشته مراجعه بیماران سرپایی تقریباً چهار
وقتی نمودارهای سربه زیر کرونا در خراسان شمالی صعودی می شود
به استان ها داده شده است. عدم مراجعه نیمی از افرادی که زمان تزریق دز سوم واکسن آن ها فرارسیده برزگر مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به افزایش تعداد تست های مثبت کرونا و بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در این استان گفت: هنوز مورد مثبت ابتلا به اُمیکرون در خراسان شمالی مشاهده نشده است. وی افزود: تاکنون 494 هزار نفر از ساکنان خراسان
790 هزار نفر از افراد بالای 18 سال دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند
مشکوک به کرونا به مراکز جامع سلامت منتخب و اورژانس بیمارستان ها مراجعه کردند اظهارداشت: با توجه به ورود به موج ششم کرونا، لازم است والدین مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند. وی با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده سهم گروه سنی زیر 18 سال در بیماران بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه، در اول بهمن ماه 20 درصد بوده است افزود: با توجه به حضور دانش آموزان در
30 نماینده مجلس به کرونا مبتلا شدند
نمایندگان می توانند از ساعت 11 و 30 دقیقه امروز برای تست کرونا مراجعه کنند. به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر تعداد با شیوع سویه اُمیکرون شمار مبتلایان و افراد بستری براثر ابتلا به کرونا در کشور افزایش یافته بطوریکه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اعلام کرده است که پیک ششم کرونا وارد کشور شده و استفاده صحیح از ماسک، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن به ویژه دُز سوم ضروری است
هجوم کرونا به مجلس؛ ابوترابی: تستِ 30 نماینده در یکی دو روز گذشته مثبت شد / سلیمی، عضو هیئت رئیسه: ...
فکرشهر: یک نماینده مجلس از ابتلای 30 نفر از نمایندگان به بیماری کرونا خبر داد. به گزارش فکرشهر از ایلنا، تعداد 30 نفر از نمایندگان مجلس به کرونا مبتلا شده اند و تست آن ها در یکی دو روز گذشته مثبت اعلام شده است. ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام این خبر به فارس گفته است: هیأت رئیسه مجلس با تأکید از همه نمایندگان خواسته که تست کرونا بدهند
بیم و امیدهای اُمیکرون
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ما پیشتر رنگ بندی را یک هفته در میان اعلام می کردیم اما اکنون هر دو روز یکبار نقشه رنگ بندی را به روز می کنیم. در حالی که در اوج قله پنجم به میزبانی دلتا آمار مبتلایان جدید از 50 هزار نفر بیشتر نشد؛ آمار مبتلایان اُمیکرون دیروز 11 هزار نفر بود و امروز به 22 هزار نفر یعنی دو برابر رسید و
زردی کرونا بر پیکر خراسان شمالی
. وی افزود: اما رقم اعلام شده در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این استان از سوی وزارت بهداشت 50 درصد است که میانگین کشوری نیز تقریبا همین عدد را نشان می دهد. رستمی ادامه داد: اگر روند افزایش بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان به همین شکل باشد شاهد تغییر رنگ در مناطق مختلف این استان طی هفته آینده خواهیم بود. وی تصریح کرد: در حال حاضر همه شهرستان های خراسان
پاسخ به مهم ترین سؤال های مربوط به امیکرون + صوت
بهتر است که شش هفته فاصله بین ابتلا و تزریق دز سوم داشته باشد. ایکنا چگونه در خانه از فرد مبتلا به امیکرون مراقبت کنیم؟ چه در ابتلا به امیکرون و چه واریانت های قبلی مناسبت ترین دارویی که همه افراد به آن نیاز دارند و می توانند از آن استفاده کنند مایعات گرم و نوشیدنی های سالم است. در صورتی که کسی تب و بدن درد دارد هم می تواند از قرص های مسکن استفاده کند. اکثر افراد مبتلا دارو
ملارد| انجام تست کرونا کارکنان بهزیستی شهرستان
به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داودخادم ضمن تقدیر از از زحمات کادر درمان شهرستان گفت: با توجه به اینکه طی هفته گذشته تعدادی از کارکنان این اداره به بیماری کرونا مبتلا شده اند، با هماهنگی صورت گرفته با همکاران شبکه بهداشت و درمان بر روی تمامی پرسنل تست P.C.R انجام شد. وی افزود: با توجه به شرایط موجود و همه گیری ویروس اومیکرون لازم بود تست بر روی پرسنل انجام تا افراد بیمار و