پیشرفت 90 درصدی مطالعات پروژه انتقال آب رودخانه تجنود - خبرگزاری فارس
سایر خبرها
گفت وگوی جالب با عکاس برتر کهگیلویه و بویراحمد
ببندیم چون مردم نگاری بی غرض و بی طرف است. در واقع وفادارترین و سریع ترین و گویا ترین ابزار در علم مردم نگاری عکاسی است زیرا سریع و بی پرده است ولی بستگی دارد در دست چه کسی قراربگیرد. البته نباید در مردم نگاری مقطعی و برشی کار کرد، چون ما نمی توانیم با یک عکس واقعیت درون یک انسان یا جغرافیا را نشان بدهیم، این کار باید دارای یک مقطع زمانی خاص باشد. پروژه های مردم نگاری هرگز تمام نمی شوند بلکه کامل می
در شاهرود617 چاه آب مشمول نصب کنتور وجود دارد
به گزارش ایرنا، علی رضا نوری روز سه شنبه در نشست شورای حفاظت ار منابع آب و کارگروه امور زیر بنایی اقتصاد مقاومتی شاهرود افزود: تا کنون 75درصد کنتور های آب تحویل شده و 51 درصد هم نصب کرده اند ، اما 10 درصد از صاحبان چاهها هنور مراجعه نکرده اند. وی ادامه داد: در این شهرستان 25 حلقه چاه آب دیگر وجود دارد که در مالکیت دستگاههای اداری هستند که از این تعداد هم برای 17 حلقه چاه ،کنتور نصب شده است
اختصاص 350 میلیارد ریال برای تملک پروژه های عمرانی منطقه4
به گزارش قم نیوز، مجید متین فر از حفر 150 حلقه چاه در منطقه چهار شهری قم طی سال گذشته یاد کرد و افزود: احداث رینگ آب های سطحی شهید کریمی، جدول گذاری بوعلی، اصلاح کانال میثم و تکمیل پوشش نهر خیابان لقمان از اقدامات انجام شده در سال 94 بوده است. وی با بیان اینکه بهره برداری از ایستگاه های آتش نشانی در میدان مفید و بوستان علوی طی سال گذشته انجام شده است، تصریح کرد: ایجاد 200 مورد از پل
احداث چهار مخزن آب شرب روستایی دردهلران
/> تیموری از حفر سه حلقه چاه در بخش موسیان خبرداد و گفت: کار مطالعاتی حفر این سه حلقه چاه برای رفع مشکلات افت فشار آب در روستاهای این بخش تکمیل شده و و بزودی کار نهایی اجرایی می شود. مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گفت: آبرسانی به روستاهای سادات دانشگر، عین صوله، ثارالله ، برم وذالفقار و همچنین مخزن گلوزه و تکمیل ایستگاه پمپاژ گوراب بالا نیز در این اعتبار پیش بینی شده است. وی با
پیش بینی برداشت افزون بر پنج هزار تن گندم در زیرکوه خراسان جنوبی
. بنی اسدی با اشاره به منابع آبی منطقه گفت: در شهرستان زیرکوه 111 حلقه چاه کشاورزی، 382 رشته قنات و 275 دهنه چشمه وجود دارد. وی عنوان کرد: تاکنون 68 هکتار از باغ های شهرستان با اعتبار شش میلیارد و 380 میلیون ریال به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است. شهرستان مرزی زیرکوه با 8225 کیلومتر مربع مساحت و سه بخش مرکزی، شاسکوه و زهان و 90 روستا با 45 هزار نفر جمعیت، هشت هزار و 500 بهره بردار در بخش کشاورزی دارد. 2047/7556
خسارت 115 میلیارد تومانی به کشاورزی استان /رشد 210 درصدی تولید گندم در کهگیلویه و بویراحمد/ تأمین خوراک ...
شاخه بریده تولید شده در استان در این مدت از 6٫5 میلیون شاخه به بیش از 13 میلیون شاخه رسیده و علاوه بر این چند طرح جدید هم در دست احداث است که تا هفته دولت به مرحله افتتاح و بهره برداری می رسد. گوهرگانی با اشاره به اجرای20 مورد آبیاری آب و خاک و احداث ایستگاه های پمپاژ گفت: این پروژه ها در مناطق مختلف استان از جمله قلعه گل، دیل، آرو، مختار، آبلش و غیره هستند که حداقل 10 سال روی زمین مانده
2 میلیون قطعه بچه ماهی درآب های استان رها سازی می شود
های دوم تا چهارم استان جای گرفته اند . مدیرکل شیلات استان از افزایش نیروی انسانی ادارات شیلات شهرستان های استان اردبیل خبر داد و گفت: امسال هفت نفر نیروی جدید استخدامی با قرارداد کار معین جذب می شوند که در اختیار ادارات شیلات شهرستان ها از جمله شهرستان خلخال قرار خواهند گرفت . وی با بیان اینکه برای عملیات اجرایی پروژه مجتمع آبزی پرور چم منامن خلخال تا کنون بالغ بر 10 میلیارد ریال اعتبار
کمبود آب شرب در شهر قزوین بیداد می کند/ احتمال فروش آب شرب/کاهش آب دهی چاه های قزوین
برای تکمیل 7 پروژه نیمه تمام در طرح های آبرسانی و حفر چاه را خواستار شد. تامین آب شرب قزوین بیش از سرانه مصوب اظهارات مدیرعامل آبفای قزوین در حالی است که مدیرعامل آب منطقه ای استان قزوین مدعی است آب شرب در شهر قزوین بیشتر از سرانه تعیین شده، تامین شده و مشکل کمبود آب نشان از هدررفت و یا فروش آب دارد. حمید پویا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در این جلسه گفت
چند خبر کوتاه از شهرستان ها
زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و با اعتبار 17 میلیارد ریال احداث می شود. شهردار مهر اظهار کرد: تمام تجهیزات و امکانات لازم از جمله وسایل بازی برای این پارک خریداری شده است و امیدواریم تا هفته دولت این پروژه به بهره برداری برسد. محمدی افزود: زمین چمن مصنوعی شهر مهر نیز با هزینه 2 میلیارد ریال در حال ساخت است و در هفته دولت به بهره برداری می رسد. شهردار مهر با اشاره به دیگر اقدام های
صرفه جویی 25 میلیاردی در کارگاه مرکزی شرکت نفت گچساران
با حضور مسئولان ارشد وزارت نفت به بهره برداری نهایی برسد. مدیر پروژه و رئیس اداره آب و برق و بخار پالایشگاه آبادان نیز در این آیین گفت:عملیات اجرایی این طرح از سال 1388 در زمینی به مساحت سه هکتار در پالایشگاه آبادان آغاز شده است. علیرضا صدرانیا افزود:در این طرح ضمن تغییر آب خنک کننده از یکبار گذر به سامانه مدار بسته، حجم آب برداشته از رودخانه به میزان 95 درصد کاهش می یابد و
رشد 210 درصدی تولید گندم در کهگیلویه و بویراحمد/تأمین خوراک کارخانه قند یاسوج/با مشکل کم آبی مواجه هستیم
تن افزایش یابد. رشد دو برابری تولید گل شاخه بریده در کهگیلویه وبویراحمد رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با وضعیت واحدهای گلخانه ای استان بیان کرد: در بحث تولید گل شاخه بریده در دو سال اخیر یک جهش دو برابری داشتیم و میزان گل شاخه بریده تولید شده در استان در این مدت از 6.5 میلیون شاخه به بیش از 13 میلیون شاخه رسیده و علاوه بر این چند طرح جدید هم در دست
ایجادفضای ناجوانمردانه علیه وزارت کار/ تخلفی دربانک رفاه نبوده است
یارانه ها از این دست مسائل است. ربیعی در ادامه افزود: کشور به یک اجماع بزرگ بر سر راهکارهای توسعه و اجماع بر سر چگونگی پرداخت هزینه تصمیم های بزرگ نیاز دارد. فقر، صندوق های بیمه، آسیب های اجتماعی، محیط زیست، آب و مسائلی از این قبیل از جمله مسائل هستند. ربیعی درباره دومین موضوع گفت، عصر دولت سرمایه گذار و ساخت و ساز کننده به پایان رسیده است. دولت امروز منابع کافی برای ایجاد سرمایه گذاری های
زنده ماندن در شرایط سخت قسمت آخر : مواجه با خطرات مصنوعی
خوردن مقدار رادیواکتیو مضر را کاهش می دهید . هر چند فاکتورهای زیادی ( مسیر وزش باد ، بارش باران ، رسوب ) بر انتخاب یک منبع آب از طرف شما مؤثر هستند ، به راهنماییهای زیر توجه کنید : ایمن ترین منابع آبی آب چشمه ها ، چاه ها یا سایر منابع زیر زمینی که از میان فیلترهای طبیعی عبور می کند ، ایمن ترین منابع آبی به حساب می آیند . آبی که در لوله ها یا ظروف خانه های متروک یا آب
کره ای ها، اصفهان را به اهواز وصل می کنند
به ایران با رئیس جمهور ایران خبرداد و افزود: در بازدید شرکت سرمایه گذار کره جنوبی از این پروژه علاوه بر ایستگاه باری سفید دشت در کنار صنایع فولاد و سیمان، یک ایستگاه باری در فرخشهر و ایستگاه مسافری این خط ریلی نیز در شهرکرد ایجاد می شود. بر اساس توافق صورت گرفته با شرکت سرمایه گذاری کره ای در این نشست، تا هفت ماه آینده مطالعات لازم درمورد شرایط اجرا، تامین منابع و مطالعات فازهای مختلف
کدام دستگاه ها متهم زمین خواری هستند؟
/> طرح فرمایشات فوق از سوی معظم له موید نگرانی جدی عالی ترین مقامات نظام نسبت به تهدیدات موجود در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست است. *شیوه های نوین در زمین خواری ! علیرغم هشدارهای جدی مقام معظم رهبری،اما ظاهرا عرصه آنچنان که باید بر این افراد تنگ نشده،که اگر اینچنین بود با هزاران راه و روش سعی نمی کردند همچنان سایه تعرض خود را بر سر منابع و اراضی طبیعی بگسترانند.
سیمان خوزستان ،واحد برتر کیفیت و صادرکننده نمونه
نیروی انسانی فراهم گردید و اکثر ماشین آلات اصلی خط I از خارج از کشور وارد و برخی از ماشین آلات کمکی زمان احداث نیز از منابع داخلی تامین شد. عملیات واگذاری خط تولید به موجب موافقت مسوولین وزارت صنایع و وزارت نیرو در تاریخ 1370/08/02مقرر شد تا شرکت سیمان خوزستان (سهامی خاص) محل پروژه سیمان در دست اجرا واقع در روستای گلگیر مسجد سلیمان را به شرکت ساتکاب که تحت پوشش وزارت نیرو قرار
تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی
درباره صدور مجوز چاه های کشاورزی حفر شده تا سال 85 تذکر دادند. نادر قاضی پور، علیرضامحجوب و احمد علی کیخا نمایندگان ارومیه تهران و زابل به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در احداث موج شکن برای نگهداری قایق های ماهیگیران جنوب کشور به ویژه شهرستان های کنارک و چابهار تذکر دادند. نادر قاضی پور نماینده ارومیه به وزرای تعاون،کار و رفاه اجتماعی، وزیرکشور، وزیر امور خارجه و وزیر صنعت
اجرای شبکه فاضلاب شهری خمین مهم ترین اولویت شرکت آب و فاضلاب شهری است
و فاضلاب شهری خمین همچنین اصلاح شبکه های فرسوده را از دیگر اولویت های این شرکت برشمرد و ادامه داد: بیش از 50 درصد از شبکه آب رسانی شهر خمین فرسوده است که بهسازی این شبکه ها سالانه به 40 میلیارد ریال اعتبار نیازمند است. سرآبادانی افزود: 10 درصد از هدر رفت آب به دلیل فرسوده بودن شبکه های انتقال آب است. وی با اشاره به حفر چاه آب خاطر نشان کرد: به منظور تأمین بخشی از آب مورد نیاز
فاجعه بی آبی در استان/ 85درصد منابع آبی زیرزمینی استفاده شده است
به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس سرزمین چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد که مامن رودخانه ها و چشمه ها و آبشارها است، محصولات کشاورزی بسیاری را در باغات و مزارع خود می رویاند. رودخانه های استان در مسیر گذر از روستاها بر لب خشکیده زمین زندگی جاری می کنند و بوی شالیزارها نفس هوای روستا را معطر . اما این روزها بی آبی دامن سرزمین پرآب کهگیلویه و بویراحمد را نیز گرفته است تا کشت برنج که در شهرستانهای بویراحمد، دنا و چرام روزی بسیاری از کشاورزان را تامین می کرد، ممنوع شود. سالانه در بیش از هشت هزار هکتار از اراضی مستعد این استان برنج کاشته می شود و به گفته مسئولین، این استان رتبه هفتم کشور در تولید برنج را دارد. برنجهایی از نوع چمپا و گرده محلی، ارقام پر محصول شمیم، طارم، فجر، شفق و سازندگی از ارقام برنج تولید شده در این استان هستند. اما بارشها در سال جاری به سود کشاورزان نبود و کم آبی در نیمه های خرداد رخ می نماید و مسئولین کاشت برنج را در استان ممنوع کردند. سفره های آب زیرزمینی به شدت کاهش یافته است رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بی آبی و کاهش سفره های آب زیر زمینی را دلیل این امر عنوان می کند. جعفر گوهرگانی می افزاید: تنش آبی خسارات فراوانی به محصول برنج وارد می کند و کشاورزان در صورت کشت برنج متضرر خواهند شد. وی کاشت برنج در مناطق کم آب و در کنار ایستگاه های پمپاژ و چاه های آب در این استان را ممنوع عنوان می کند. گوهرگانی می افزاید: این سازمان نمی تواند از کشاورزانی که برنج می کارند، حمایت کند چرا که از قبل به کشاورزان هشدار داده شده است. کاشت ذرت و برنج در استان ممنوع است وی کاشت ذرت را نیز به دلیل نیاز به آب فراوان ممنوع اعلام می کند و می افزاید: کشاورزان می توانند از محصولاتی با بازدهی بالا و مصرف کم آب برای تولید استفاده کنند. گوهرگانی با بیان اینکه سالانه بیش از 11.5میلیارد مترمکعب آبهای سطحی در این استان تولید می شود، می گوید: بیشتر این آبها بدون استفاده از استان خارج می شوند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تخصیص بیشتر آب سدهای داخل استان در راستای تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی را ضروری می داند و می گوید: آب مورد نیاز کشاورزی استان می تواند با کنترل آبهای سطحی از سه حوزه آبریز و پرآب استان شامل زهره، مارون و بشار تامین شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید می کند: کشاورزان با توجه به تجربه ای که دارند باید بدانند که زمینهای خود را نباید در این شرایط زیر کشت محصولاتی که نیاز به آب بالایی دارند و از طریق چاه آبیاری می شوند، ببرند. گوهرگانی به شالیکاران توصیه کرد که به جای برنج اقدام به کشت محصولاتی همچون ماش و کنجد کنند. برخی شهرهای استان با مشکل قطعی آب مواجهند پنج رودخانه بزرگ و دهها رودخانه کوچک در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که الفبای زندگی در بخش هایی از جنوب غربی کشور هستند. کهگیلویه و بویراحمد در میان کوه های بلند و استوار زاگرس مرکزی و جنوبی محصور بوده و صدها چشمه دائمی و فصلی در آن وجود دارد با این حال کمی بارش، بی آبی را مهمان مزارع و باغات و خانه ها کرده است. به گفته کارشناسان سطح آبهای زیرزمینی در استان پایین آمده است و بخش عمده ای از این امر به دلیل برداشتهای کارشناسی نشده از آبهای زیرزمینی و حفر چاه های غیر مجاز در استان است. افت 19متری سفره آب زیرزمینی در دشت امامزاده جعفر رئیس امور آب شهرستان گچساران از افت 19 متری سفره های آب زیرزمینی در دشت امامزاده جعفر این شهرستان خبر می دهد. علی بهگام می گوید: در دشت امامزاده جعفر313حلقه چاه کشاورزی حفر شده است. وی می افزاید: سالانه 22 میلیون متر مکعب آب از این چاه ها برداشت می شود که این امر در کاهش سطح آبهای زیرزمینی تاثیر فراوانی داشته است. بهگام برداشت اصولی از این چاه ها را سالانه 14 میلیون و 800 هزار متر مکعب می داند و می گوید: متاسفانه در این دشت 80 حلقه چاه غیرمجاز حفر شده است. زنگ خطر برای رود بشار به صدا درآمده است به گزارش خبرنگار مهر، رودخانه بشار نیز که سالهاست مایه حیات شهر یاسوج و مردمانش شده است، با کم آبی دست و پنجه نرم می کند و از آن رود خروشان، تنها زمزمه آرامی به گوش می رسد و این امر نیازمند توجه بیشتر مسئولین استان است که حیات را دوباره به این رود زیبا برگردانند تا به سرنوشتی چون زاینده رود دچار نشود. به گفته مسئولین تغییرات جوی، کاهش بارشها در استان را به دنبال داشته و این امر نیز کم آبی را برای مردم استان به ارمغان آورده است. مدیر عامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تغییرات اقلیمی و شرایط بارندگی را مهمترین عامل کم آبی در استان می داند. علی لطفی می افزاید: در سالهای اخیر در استان کاهش بارندگی وجود داشته است و این امر به کاهش آب رودخانه ها و آبهای روان منجر شده است. 85 درصد منابع آبهای زیرزمینی کهگیلویه و بویراحمد استفاده شده است وی برداشتهای غیر مجاز از آبهای زیزمینی را علت دیگر کم آبی در برخی شهرهای استان می داند و می گوید: سه هزار و 639 حلقه چاه در استان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و 168 حلقه چاه به صورت غیر مجاز حفر شده اند. لطفی دشت امامزاده جعفر را از مناطق پرمصرف با برداشت بسیار آب در استان عنوان می کند و می گوید: بهره برداری بی رویه از منابع آبهای زیر زمینی، دشت امامزاده جعفر(ع) را به بحرانی ترین دشت استان تبدیل کرده است. وی با اشاره به آمار بسیار بالای مصرف آبهای زیرزمینی در استان می گوید: تاکنون 85 درصد منابع آب زیرزمینی این استان استفاده شده است. آب که قداستی اساطیری از لابلای تاریخ با خود به همراه دارد هر کجا که باشد آبادانی به همراه دارد و این روزها که کم آبی در شهرها و روستاها رخ نموده است، باید قدر این نعمت گرانبها بیشتر دانسته شود./مهر انتهای پیام/ ...
کسری36هزارمیلیاردی صندوق های بازنشستگی
فعالیت وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه در سمت دبیرخانه شورای عالی اشتغال، نقش هماهنگ کننده و تنظیم کننده اشتغال و بازار کار را دارد لذا موظفیم سیاست های راهبردی اشتغال را بررسی و تدوین کنیم؛ از این جهت بر گزاره هایی همچون انباشت نیروی بیکار کشور تحت تاثیر امور جمعیتی و عملکرد بد اقتصاد در سال های گذشته که منجر به کاهش اشتغال شده، تاکید دارم. وزیر تعاون
10 میلیون نفر کارگر غیر رسمی را سامان دادیم
بروکراسی و سازمان های تصمیم گیر را تحت تاثیر قرار دهند. ربیعی به وضعیت فعالیت وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه در سمت دبیرخانه شورای عالی اشتغال، نقش هماهنگ کننده و تنظیم کننده اشتغال و بازار کار را دارد لذا موظفیم سیاست های راهبردی اشتغال را بررسی و تدوین کنیم؛ از این جهت بر گزاره هایی همچون انباشت نیروی بیکار کشور تحت تاثیر امور جمعیتی و عملکرد
آب شرب کهنوج همچنان دردسرساز
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،رضا بهرامی گفت: برای تامین آب کامل شهرکهنوج به اعتبار15میلیارد تومانی نیاز داریم. وی افزود: اگر اعتبارات ملی تامین شودبا حفاری چند حلقه چاه در دشت رضا آباد می توان آب با کیفیت وسالم در اختیار شهروندان کهنوجی قرارداد. بهرامی اظهار کرد: درحال حاضرمحمود آباد ومناطق نزدیک به آن با مشکل کمبود آب روبرو هستند و آب این
هزار و 200 چاه خراسان شمالی مجهز به کنتور هوشمند
هزار و 200 چاه خراسان شمالی به کنتور هوشمند مجهز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وحید واسطه مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به وضعیت نامناسب دشت های این استان گفت: با اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب از جمله با نصب این کنتورها در دشت های اسفراین، میزان افت آب از 100سانتی متر به 30 سانتیمتر کاهش یافت. وحید واسطه افزود: 100 درصد چاه
مشارکت 13 گروه مردمی برای احیای مراتع و بیابان های فردوس
90 درصد مراتع شهرستان فردوس انجام شده است. غلامی، تهیه طرح بیابان زدایی برای مهم ترین کانون فرسایش بادی شهرستان فردوس منطقه حاجی میرک را یکی از مهم ترین اولویت های منابع طبیعی این شهرستان دانست و تصریح کرد: این طرح در سطح 45 هزار هکتار انجام و 13 گروه مردمی برای احیای مراتع و بیابان های شهرستان در قالب طرح بیابان زدایی حاجی میرک با اختصاص 15 هزار هکتار بیابان و 15 حلقه چاه عمیق مشارکت
ساخت دومین مخزن ذخیره آب طالقان تابستان 1395 به پایان می رسد
/> وی افزود: این مخزن در ارتفاع 1990 متری از سطح دریا و در زمینی به مساحت 11 هزار مترمربع با برآورد 17میلیارد ریال در تابستان سال 95 به اتمام خواهد رسید. وی هدف از ساخت این مخزن را تکمیل زون فشاری و توزیع متعادل آب در شبکه طالقان برای جمعیتی در حدود 16هزار نفر اعلام کرد. مهندس مناسکی خاطرنشان ساخت : علاوه بر احداث این مخزن، 5500 متر شبکه گذاری با هدف خطوط انتقال و توزیع اصلی آب و حفر و تجهیز یک حلقه چاه شبه فلمن با مجموع اعتبار 33 میلیارد ریال طراحی و اجرا خواهد شد.
ایجادفضای ناجوانمردانه علیه وزارت کار - تخلفی در بانک رفاه نبوده است
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جنجال های سیاسی در چند هفته گذشته بر علیه وزارتخانه متبوع خود گفت: هیچ تخلفی در بانک های متبوع وزارت کار صورت نگرفته و حقوقی که اعلام شده تجمیع یکسال بوده که هنوز وزیر هم با آن موافقت نکرده است. به گزارش قم پرس به نقل از دولت به نقل از ایرنا، علی ربیعی در ارایه گزارش از عملکرد وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به مجلس دهم، با تاکید بر این که هیچ حقوقی
قطره ای از حق شهرستان گرمسار کوتاه نمی آییم
کشت و صرفه جویی بین بخشی شاهد کاهش نشست آب های زیر زمینی بودیم اماباید این گونه موارد توسعه یابد. وی در ادامه گفت: مشکل آب نه تنها در پایین دست بلکه در بالا دست مشکل اساسی است ولی نباید با بی قانونی در زمینه تخصیص منابع آبی مشکلی برای دیگر مردم ایجاد نماییم. مدیر امور آب گرمسار: اجرای پروژه های آبی گرمسار در بالادست با مشکلاتی روبه رو است در ادامه این
مصرف سرانه ماهی در کردستان 6.5 کیلو است
استان کردستان با بیان اینکه این روش در سدهای غیرقابل شرب و سدهایی که فقط مصرف کشاورزی دارند اجرا می شود، گفت: هم اکنون در طرح پرورش ماهی در قفس سد گلبلاغ 50 تن و در سد زیویه نیز بیش از 200 تن ماهی تولید می شود. وی افزود: استان کردستان از منابع آبی و رودخانه های بسیاری بهره مند است که با همکاری بیشتر شرکت آب منطقه ای در خصوص تأمین آب می توان صنعت شیلات استان را به صورت چشمگیری گسترش داد
فرماندار: گالیکش نیاز به سد دارد؛ 30 درصد آب شرب هدر می رود
اعتبارات ویژه استانی و ملی برای بهسازی شبکه آب شرب گالیکش و جلوگیری از هدررفت آب را ضروری دانست و اضافه کرد: برای بهسازی هرکیلومتر شبکه توزیع و انتقال به 400 میلیون ریال اعتبار نیاز است. وی همچنین با اشاره به ورود آب های سطحی و رودخانه های گالیکش به دو سد گلستان و بوستان، تصریح کرد: با اینکه بخشی از آب این دو سد واقع در حوزه شهرستان های گنبدکاووس و کلاله از منابع آبی گالیکش تامین می شود اما
اجرای طرح ساماندهی آب و فاضلاب چغامیش
مختلف شهری طرح جامع آبرسانی در شهرستان دزفول اجرا شد. وی گفت: اجرای این طرح از سال 1392 آغاز شده و در مدت سه سال از آغاز اجرای این طرح بیش از 40 حلقه چاه آب در بخش های مختلف شهرستان و با هدف تأمین نیاز بخش های مختلف شهری حفر شده است. برفر بیان کرد: از آغاز اجرای این طرح حفر 48 حلقه چاه آب در شهرستان هدف گذاری شده بود که تا به حال هشت حلقه چاه آب در شهرستان کم تر از پیش بینی