خروج از NPT و بستن تنگه هرمز معقول نیست، باید تعامل کنیم - روزنامه جهان صنعت
خروج از NPT و بستن تنگه هرمز معقول نیست، باید تعامل کنیم
سایر خبرها
دیپلماسی قربانی شعار تندروها
؛ ماده ای که می تواند مجوز اقدام نظامی علیه ایران را صادر می کند. رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها اعلام کرده برنامه هسته ای ایران ماهیت نظامی ندارد، اما با خروج از NPT این وضعیت تغییر خواهد کرد و مقدمات ارجاع پرونده ایران به جنگ فراهم می شود. فلاحت پیشه همچنین از شعار بستن تنگه هرمز به عنوان نمونه ای دیگر از سیاست های غیرواقع
ایران دنبال بستن تنگه هرمز نیست/ اروپا دنبال امتیاز گرفتن است/ ممانعت از اجرای مکانیسم ماشه با تلفیق دو ...
به اینکه نمی خواهد از موضوع هسته ای ایران کنار گذاشته شود و یا تنشی در منطقه ایجاد شود طرح شش ماهه را ارائه داده است. ایران می گوید این همان طرح روسیه است و ما می پذیریم، جز آن سه شرطی که اروپایی ها اضافه کرده اند. آقای فرجی راد! در داخل کشور یک سری پیشنهاداتی مطرح می شود در واکنش به فعال شدن مکانیسم ماشه، مثل محدود کردن تنگه هرمز یا خروج از ان پی تی. فکر می کنید این پیشنهادات چقدر
واعظی درباره بستن تنگه هرمز هشدار داد: خودتحریمی نفت ایران و تبعات فرامنطقه ای
به گزارش اطلاع با ما ،تنگه هرمز : محمود واعظی، رئیس دفتر دولت دوازدهم و قائم مقام حزب اعتدال و توسعه، با تأکید بر اینکه بستن تنگه هرمز اقدامی فوق العاده و خودتحریمی برای صادرات نفت ایران است، نسبت به تبعات فراتر از مرزهای منطقه ای این اقدام هشدار داد. او همچنین فعال شدن مکانیزم ماشه را به چالش مشروعیت شورای امنیت و آغاز مرحله ای جدید از فشارهای تحریمی دانست و بر ضرورت دیپلماسی هوشمند و حفظ ثبات
حفظ توانمندی هسته ای و آمادگی برای مذاکره؛ نسخه مطلوب تهران/ خروج از NPT هزینه زا است
فعال سازی این مکانیسم داشتند. هدف اعلامی، جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای بود؛ آن ها این اقدام را حرکتی پیش دستانه در راستای سیاست های نظام عدم اشاعه می دانستند و معتقد بودند ایران تهدیدهایی ایجاد کرده و همکاری خود با آژانس را محدود کرده، یا مسائل احتمالی مانند خروج از معاهده NPT مطرح بوده است. فعال سازی اسنپ بک هزینه زا بود و نشان دهنده خطاهای محاسباتی اروپایی ها بود. این
کلید مهار اسنپ بک پیدا شد!
زمان اندک باقی مانده هم بعید به نظر می رسد که ایران بتواند با اروپایی ها به تفاهم برسد و آن ها را از تصمیمشان منصرف کند. عضو هیات علمی گروه روابط بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد همکاری با آژانس را اقدامی عملیاتی برای جلب رضایت اروپایی ها و جلوگیری از فعال شدن مکانیسم ماشه دانست و عنوان کرد: خروج از NPT و افزایش غنی سازی بیشتر جنبه تهدیدآمیز دارد تا اینکه اقدامی عملیاتی باشد. آنچه اروپایی
قدرت نمایی ایران در برابر مکانیسم ماشه / نقشه اروپا لو رفت
روزنامه وطن امروز در یادداشتی با عنوان دست ایران روی ماشه نوشت: در مقابل اقدام اروپا برای فعال سازی مکانیسم ماشه ، باید یک واکنش سخت نشان داد. اروپایی ها تصور می کنند طی یک ماه آینده و تا زمان اعلام رسمی فعال شدن مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم ها علیه ایران می توانند ایران را وادار به پذیرش شروط خود از جمله دسترسی به تاسیسات هسته ای بمباران شده؛ همچنین ذخایر اورانیوم غنی شده 60 درصد ایران
کدام نهاد تصمیم گیرنده نهایی ایران در خروج از NPT است؟
... کوثری در پاسخ به اظهارنظرها درباره احتمال خروج ایران از معاهده NPT (معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای) در صورت فعال سازی مکانیسم ماشه، اظهار کرد: ایران دارای گزینه های مختلفی از نظر حقوقی و سیاسی در واکنش به فعال سازی مکانیسم ماشه است که این گزینه ها در حال بررسی هستند. وی توضیح داد: موضوع خروج جمهوری اسلامی ایران از NPT در مجلس و بین نمایندگان به بحث گذاشته شده، اما تصمیم نهایی در این زمینه بر عهده شورای عالی امنیت ملی خواهد بود. البته گزینه های دیگری نیز برای پاسخ به اقدامات طرف مقابل وجود دارد که در زمان مناسب و پس از تصمیم گیری نهایی، اعلام خواهد شد. ...
طراح طرح سه فوریتی خروج ایران از NPT: واکنش ما به ادامه برجام است نه بازگشت تحریم ها
آقای حسینی کیا ارائه شده بود. طرح دیگر خروج از NPT توسط آقای کوچک زاده ارائه شده بود. یک طرح دیگر مجددا توسط آقای غلامحسین زارعی با عنوان خروج جمهوری اسلامی ایران از معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای . همچنین آقای ابراهیم رضایی طرحی درباره خروج از NPT در صورت فعال سازی مکانیزم ماشه ارائه کرده بود. طرح اعلام خروج کشور از معاهده NPT نیز توسط علیرضا عباسی ارائه شد. نهایتاً طرح خروج جمهوری اسلامی ایران
پرونده هسته ای ایران باید به حالت عادی بازگردد؛ تمدید ماشه مطلوب نیست
می شود. خروج ایران از NPT حتماً تبعاتی برای طرف مقابل خواهد داشت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خروج ایران از NPT حتماً تبعاتی برای کشورهایی که گمان می کنند ایران دستش خالی است، خواهد داشت، بنابراین آن ها باید بین ادامه مسیر غیرقانونی و سیاسی خود و فعال سازی مکانیسم ماشه، یا بازگشت به تعهدات خود، یک مورد را انتخاب کرده و درباره آن تصمیم بگیرند. ایران
پاسخ به مکانیسم ماشه در میدان روایت ها
فعال شدن مکانیسم ماشه از سوی سه کشور اروپایی، پرونده هسته ای ایران را در نقطه ای حساس قرار داده است. اکنون تنها 30 روز فرصت باقی است تا ایران بتواند از بازگشت تحریم های شورای امنیت جلوگیری کند. این شرایط، یادآور بحران های سال های 1391 و 1392 است و هم زمان بحث خروج احتمالی ایران از معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) را به یکی از موضوعات داغ هفته تبدیل کرده است؛ طرحی که در مجلس شورای اسلامی با
مکانیسم ماشه ابزاری سیاسی است/ اروپا تابع آمریکا است
الملل درباره گزینه های پیش روی ایران برای واکنش به مکانیسم ماشه گفت: همان طور که مسئولان کشور هم اشاره کرده اند، گزینه های مختلفی روی میز است. یکی از مهم ترین این گزینه ها، خروج از پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) است. چون برجام به عنوان محصول این پیمان امضا شد و اگر آن برجام قابل اجرا نباشد، ماندن در خود NPT چه خاصیتی می تواند داشته باشد؟ وی ادامه داد: وقتی توافقی که قدرت های
واعظی: بستن تنگه هرمز خودتحریمی نفت ایران است | مقابله با مکانیسم ماشه با بهره گیری از دیپلماسی چندوجهی
به گزارش اقتصادنیوز، مکانیسم ماشه فعال شد و کمتر از 30 روز ایران و تروئیکای اروپایی زمان دارند تا به توافق برسند تا مانع بازگشت دوباره تحریم های سازمان ملل شوند یا با نهایی شدن روند فعال سازی اسنپ بک، تحریم ها بازخواهند گشت. در کنار برخی توصیه ها مبنی بر فعال تر شدن دستگاه دیپلماسی برای ممانعت بازگشت تحریم ها، برخی نیز پیشنهاداتی چون بستن تنگه هرمز یا خروج از NPT را مطرح می کنند.
کسب تکلیف از رهبر انقلاب برای خروج از NPT خلاف قانون است
نمایندگان بخواهند طرحی را در مجلس مطرح کنند، قبل از آن باید از رهبری اجازه بگیرند. چنین چیزی نه در قانون اساسی آمده است و نه در آیین نامه داخلی مجلس. این صحبت که برخی مطرح می کنند خروج از NPT در اختیار مجلس نیست و باید از رهبر انقلاب کسب تکلیف شود، مطابق با قانون نیست. غضنفری با اشاره به صحبت های برخی نمایندگان مجلس مبنی بر لزوم بستن تنگه هرمز توسط ایران در صورت فعال شدن مکانسیم ماشه
هشدار باورنکردنی/ آیا ناچار می شویم تنگه هرمز را ببندیم!
دست می دهند. هشدار همزمان به آمریکا و اسرائیل مسعود پل مه در نشست خبری با اشاره به فعالیت بنادر در جنگ 12 روزه و آمادگی پدافند غیر عامل اظهار داشت: آنچه در جنگ تحمیلی 12 روزه به وضوح شاهد بودیم، این بود که هیچ یک از بنادر ما تعطیل نشد و شاهد استمرار فعالیت های دریایی بودیم؛ به عبارتی پشتیبانی 24 ساعته واقعی در ورود و خروج کشتی ها تخلیه و ترخیص کالاها اتفاق افتاد و حتی ترخیص 30
NPT زیر ذره بین جهت اطلاع
های غربی برجام، بحث خروج ایران از NPT دوباره در فضای سیاسی کشور بالا گرفت. در همین راستا، مجلس طرح سه فوریتی برای خروج از این پیمان و پروتکل الحاقی آن را در دستور کار قرار داده است؛ خبری که به سرعت در سطح سیاست داخلی کشور بازتاب یافت و تحلیلگران درباره پیامدهای آن هشدار دادند. خروج چه پیامدهایی دارد؟ ترک NPT به معنای توقف همکاری با آژانس انرژی اتمی و محدود شدن یا قطع دسترسی
احتمال خروج ایران از NPT؟ طرح سه فوریتی مجلس و پیامدهای احتمالی آن زیر ذره بین
معاهده تبدیل کرده است. با فعال شدن مکانیسم ماشه از سوی برخی طرف های غربی برجام، بحث خروج ایران از NPT مجدداً در فضای سیاسی کشور مطرح شده است. در همین راستا، مجلس شورای اسلامی طرحی سه فوریتی برای خروج از این پیمان و همچنین پروتکل الحاقی را بررسی می کند؛ اقدامی که در رسانه ها و محافل سیاسی داخلی بازتاب گسترده ای داشته و نظرات متعددی را به همراه داشته است. تحلیلگران معتقدند خروج
خروج از NPT در مجلس دوازدهم / جدال میان سناریوهای پرهزینه و واقعیت های امنیت ملی
به گزارش اطلاع با ما ، مجلس : اقدام اخیر سه کشور اروپایی برای فعال سازی مکانیسم ماشه ، مجلس دوازدهم را در مرکز توجه قرار داده است. در حالی که برخی نمایندگان اصولگرا بر خروج از ان پی تی و حتی بستن تنگه هرمز تأکید می کنند، واقعیت های حقوقی و امنیتی نشان می دهد تصمیم گیری در این سطح تنها در اختیار شورای عالی امنیت ملی است. کارشناسان هشدار می دهند شعارهای رادیکال می تواند به جای بازدارندگی، هزینه های
اظهارات واعظی درباره خروج NPT/ اگر 6 قطعنامه سازمان ملل بازگردند، راه دیگری جز اقدام متقابل باقی نمی ماند
در پاسخ به این سوال که آیا باید به سمت خروج از این NPT برویم، گفت: اگر نتیجه بررسی کارشناسی هزینه و فایده خروج باشد، راه دیگری متصور نیست. اگر قرار باشد غیر مسئولانه و سیاسی با ایران رفتار شود و برای این که عضو این معاهده هستیم و به دفعات صراحتا اعلام کرده ایم که به دنبال ساخت و توسعه سلاح کشتار جمعی هسته ای نیستیم، هزینه های غیر ضرور پرداخت کنیم و اگر تصمیمات سازمان های بین المللی بر مبنای عدالت
جدیدترین خبر از حمله نظامی به ایران 12 شهریور | با خروج از NPT حمله نظامی به ایران در راه است؟ | نباید ...
...، جنگ است، احساس نگرانی داریم. بحث این روزها، مسئله غنی سازی است. طرف ایرانی، بار دیگر صحبت از غنی سازی 3/67 درصدی کرده است. اما مسئله این است که آمریکایی ها اصلا هیچ نوع غنی سازی را نمی پذیرند. این یک نکته حساسیت بر انگیز است و تشدید مناقشه درباره این موضوع، می تواند ریسک حمله نظامی را افزایش دهد. ما کره شمالی نیستیم که یک گوشه دنیا افتاده باشیم و به مناسبات جهانی و قوانین مرتبط با مسائل هسته ای اهمیت ندهیم. ما در یک منطقه حساس و ژئوپلیتیک قرار داریم و به هیچ وجه نباید از NPT خارج شویم. اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید ...
تحلیل یک رسانه خارجی: ایران آماده خروج از NPT است
به گزارش اکوایران، مجلس شورای اسلامی ایران که در اختیار محافظه کاران است، در حال تدوین لایحه ای است که اجازه خواهد داد روند خروج از معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) به سرعت آغاز شود؛ این اقدام در واکنش به فعال سازی سازوکار مکانسیم ماشه از سوی سه کشور اروپایی (بریتانیا، فرانسه و آلمان) روی خواهد داد که چارچوب توافق هسته ای 2015 ایران انجام می شود. مکانسیم ماشه در صورت اجرا می تواند منجر به
نتیجه خروج از NPT چه خواهد شد؟
اقدام اخیر سه کشور اروپایی در فعال سازی مکانیسم ماشه ، مجلس دوازدهم را به یکی از مهم ترین صحنه های سیاسی این روز ها بدل کرده است. اصولگرایان که اکثریت قاطع کرسی ها را در اختیار دارند، تحت تأثیر جریان های تندرو، سناریو هایی را بر زبان می آورند که خروج ایران از معاهده ان پی تی و قطع همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی و حتی بستن تنگه هرمز برجسته ترین آن است.
خروج از ان پی تی؛ بازدارندگی یا انزوا؟
نمایندگان مجلس و حامیان آنها پیشنهاد داده اند در مقابل فعال شدن مکانیسم ماشه توسط اروپا، ایران در پاسخ باید از معاهده NPT خارج شود. اما مخالفان این دیدگاه که عمدتا اصلاح طلبان و حامیان دولت پزشکیان هستند بر این باورند خروج از NPT نه تنها مزایایی برای ایران ندارد بلکه فشار های بین المللی و تحریم ها را افزایش خواهد داد و به حملات احتمالی آینده دشمنان مشروعیت می دهد. تقابل این دو دیدگاه به خوبی نشان
خروج از NPT و بستن تنگه هرمز ایران را به سمت جنگ می برد
به گزارش خبرنگار زیرنویس، حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مجلس با هشدار نسبت به طرح هایی همچون خروج از پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) و بستن تنگه هرمز تأکید کرد: این اقدامات بیش از آنکه دستاوردی برای ایران داشته باشد، به تحریم ها و انزوای بیشتر کشور منجر خواهد شد و حتی می تواند ایران را ذیل ماده 42 فصل هفتم
نمایش اروپایی مکانیسم ماشه؛ بازی با کارت های بی اثر در سایه مرگ برجام
اکنون نزدیک به 10 سال از برجام می گذرد؛ تروئیکای اروپایی در واپسین روزهای مانده به انقضای قطعنامه 2231 و خروج برنامه هسته ای ایران از دستور کار شورای امنیت، در غیاب هفت ساله آمریکا، اعلام کرده است که برای فعال سازی مکانیسم ماشه نامه ای به سازمان ملل نوشته و فرصت 30 روزه ای به مقامات ایران داده تا از در دیپلماسی به نتیجه دلخواه یعنی محدودیت اشاعه هسته ای ایران و بازگشت به تعهدات پیشین برسند. بسیاری از تحلیلگران معتقدند با وجود خروج آمریکا از برجام، بدعهدی اروپایی ها و مرگ چند ساله برجام چنین اقدامی محلی از اعراب ندارد، اما بیش از همه این س ...
اتحاد شانگهای علیه یکجانبه گرایی و جنگ روانی مکانیزم ماشه
داد. وی اهداف اروپا و آمریکا از تهدید اسنپ بک را وادار کردن ایران به پذیرش شروط واشنگتن و دستیابی به اطلاعات محرمانه هسته ای کشور دانست و چهار سناریوی احتمالی جمهوری اسلامی را برشمرد؛ از جمله خروج از NPT، تغییر دکترین هسته ای، و استفاده از موقعیت ژئوپلیتیکی ایران در تنگه هرمز برای تأثیرگذاری بر اقتصاد اروپا. به گفته نیک روش، جمهوری اسلامی در موضعی فعال و نه منفعل قرار دارد و می تواند با اقدامات متقابل، فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب را بی اثر کند.
گستاخی شورای همکاری خلیج فارس علیه جزایر سه گانه ایران
الگوی تکراری ادعا های بی پایه و اساس است که بیشتر به عنوان عکس العمل به تهدید هایی مانند اظهارات عراقچی در مورد مسدود کردن تنگه هرمز عمل می کند. این ادعا ها فاقد اعتبار حقوقی هستند و هر اقدامی عملی، چالش های عظیمی به همراه دارد. این در حالی است که ایران، با تأکید بر حاکمیت تاریخی و واقعی خود، می تواند با حفظ آرامش، موقعیت خود را تقویت کند. انتهای پیام/ 134
سه فوریت هسته ای
/> حاجی دلیگانی تأکید می کند: دشمن، دشمن است و اگر نرمش بیش از حد در برابر او نشان دهیم، تنها جسارت بیشتری پیدا خواهد کرد. بنابراین جمهوری اسلامی باید با زبان اقتدار و مقاومت پاسخ زیاده خواهی ها را بدهد. طرح سه فوریتی مجلس برای خروج ایران از پیمان NPT نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه به اقدامات احتمالی ایران در واکنش به فعال سازی مکانیسم ماشه اشاره می کند