سایر منابع:
سایر خبرها
دیپلماسی قربانی شعار تندروها
؛ ماده ای که می تواند مجوز اقدام نظامی علیه ایران را صادر می کند. رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها اعلام کرده برنامه هسته ای ایران ماهیت نظامی ندارد، اما با خروج از NPT این وضعیت تغییر خواهد کرد و مقدمات ارجاع پرونده ایران به جنگ فراهم می شود. فلاحت پیشه همچنین از شعار بستن تنگه هرمز به عنوان نمونه ای دیگر از سیاست های غیرواقع
دام اروپا پیش پای ایران/ خروج از NPT و بستن تنگه هرمز هزینه ساز است/ از خود دفاع کنیم نه خودزنی
به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: برخی در ماجرای فعال سازی مکانیسمِ ماشه ازسوی اروپایی ها دقیقا رفتاری را پیشنهاد می کنند که اگر برفرض محال عملی شود فقط تیغ دشمن را تیز تر می کند. در غلط بودن و غیر حقوقی بودن رفتار و باطل بودن اقدام این سه کشور خودباخته اروپایی تردید نیست اما در هزینه ساز بودن پیشنهاد هایی چون خروج از ان پی تی و بستن تنگه هرمز هم جزبه یقین نمی
واعظی درباره بستن تنگه هرمز هشدار داد: خودتحریمی نفت ایران و تبعات فرامنطقه ای
به گزارش اطلاع با ما ،تنگه هرمز : محمود واعظی، رئیس دفتر دولت دوازدهم و قائم مقام حزب اعتدال و توسعه، با تأکید بر اینکه بستن تنگه هرمز اقدامی فوق العاده و خودتحریمی برای صادرات نفت ایران است، نسبت به تبعات فراتر از مرزهای منطقه ای این اقدام هشدار داد. او همچنین فعال شدن مکانیزم ماشه را به چالش مشروعیت شورای امنیت و آغاز مرحله ای جدید از فشارهای تحریمی دانست و بر ضرورت دیپلماسی هوشمند و حفظ ثبات
ممانعت از اجرای مکانیسم ماشه با تلفیق دو طرح اروپایی-روسی ؟ | فرجی راد: اروپا دنبال امتیاز گرفتن از ...
مرتبط واعظی: بستن تنگه هرمز خودتحریمی نفت ایران است | مقابله با مکانیسم ماشه با بهره گیری از دیپلماسی چندوجهی اقتصادنیوز: رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت حسن روحانی در واکنش به فعال سازی مکانیسم ماشه از سوی سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان تأکید کرد ایران این وضعیت را بی پاسخ نخواهد گذاشت و ممکن است در معاهدات بین المللی بازنگری کند، عبدالرضا فرجی راد، تحلیلگر
حاجی دلیگانی: تحریم های اسنپ بک هیچ تأثیر اقتصادی جدی بر کشور نخواهد داشت / مجلس با خروج از NPT در صورت ...
کد ویدیو دانلود ویدیو فیلم اصلی
کلید مهار اسنپ بک پیدا شد!
بازیگران موظف به پیروی از آن می شوند. وی با اشاره به سه راهکار کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت برای مقابله با مکانیسم ماشه، بیان کرد: مهم ترین اقدام بلندمدت این است که حسن نیت طرف های مقابل را جلب کنیم و از طریق گفت وگو و دیپلماسی ذهنیت منفی آن ها را تغییر دهیم. در میان مدت نیز باید جدا از تلاش برای عدم فعال سازی مکانیسم ماشه، سایر مشکلات ایران و اروپا را رفع و رجوع کنیم. بسیاری بر این باور
طراح طرح سه فوریتی خروج ایران از NPT: واکنش ما به ادامه برجام است نه بازگشت تحریم ها
طرح ها تجمیع، ادغام و تدوین می شوند و به عنوان گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در صحن مجلس مطرح خواهد شد. و احتمالا در جمع بندی این چند نکته ذکر خواهد شد: 1- تعیین یک فرصت ضرب الاجل برای سه کشور اروپایی؛ به این صورت که اگر آن ها قبل از پایان مهلت یک ماهه برای بازگشت مکانیسم ماشه، اعلامیه خود را پس بگیرند، ما نیز از تصمیم خروج از NPT انصراف خواهیم داد. 2- اجماع کلی در مجلس وجود دارد که
حفظ توانمندی هسته ای و آمادگی برای مذاکره؛ نسخه مطلوب تهران/ خروج از NPT هزینه زا است
فعال سازی این مکانیسم داشتند. هدف اعلامی، جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای بود؛ آن ها این اقدام را حرکتی پیش دستانه در راستای سیاست های نظام عدم اشاعه می دانستند و معتقد بودند ایران تهدیدهایی ایجاد کرده و همکاری خود با آژانس را محدود کرده، یا مسائل احتمالی مانند خروج از معاهده NPT مطرح بوده است. فعال سازی اسنپ بک هزینه زا بود و نشان دهنده خطاهای محاسباتی اروپایی ها بود. این
واعظی: بستن تنگه هرمز خودتحریمی نفت ایران است | مقابله با مکانیسم ماشه با بهره گیری از دیپلماسی چندوجهی
به گزارش اقتصادنیوز، مکانیسم ماشه فعال شد و کمتر از 30 روز ایران و تروئیکای اروپایی زمان دارند تا به توافق برسند تا مانع بازگشت دوباره تحریم های سازمان ملل شوند یا با نهایی شدن روند فعال سازی اسنپ بک، تحریم ها بازخواهند گشت. در کنار برخی توصیه ها مبنی بر فعال تر شدن دستگاه دیپلماسی برای ممانعت بازگشت تحریم ها، برخی نیز پیشنهاداتی چون بستن تنگه هرمز یا خروج از NPT را مطرح می کنند.
کنایه محمود واعظی به ایده پردازان بستن تنگه هرمز/ اطلاع کافی از ابعاد پیچیده این اقدام ندارند
به گزارش اقتصادنیوز، محمود واعظی ، قائم مقام حزب اعتدال و توسعه، در بخشی از گفت و گوی خود با اقتصادنیوز درباره پیامدهای سیاست مسدود کردن تنگه هرمز در واکنش به فعال سازی مکانیسم ماشه گفت: افرادی که خلاف مصالح ملی، به دور از مباحث کارشناسی و بی توجه به پیامدهای سیاسی، امنیتی و اقتصادی، ایده مسدود کردن تنگه هرمز را پیشنهاد یا از آن دفاع می کنند، اطلاع کافی از ابعاد پیچیده این اقدام ندارند.
چهار دهه تهدید به بستن تنگه هرمز
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما "،این روزها که دوباره تهدید به بستن تنگه هرمز توسط تندروها در ایران بیشتر شده است، کمی به عقب برگردیم و تهدیدی مشابه را که 43 سال پیش در چنین روزی در 13 شهریور 1361 تیتر اول روزنامه اطلاعات شده بود مرور کنیم. تیتر اول روزنامه اطلاعات و اغلب روزنامه های آن روز به سخنان هاشمی رفسنجانی، رئیس وقت مجلس اختصاص داشت که در میانه جنگ ایران و عراق، به غرب
خروج از آژانس، راه حل فوری و ضروری است
سید محمدجواد ابطحی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی صاحب نیوز ؛ مکانیزم ماشه ( اسنپ بک ) در برجام را خبط و اشتباه بزرگ مذاکره کنندگان دانست و گفت: اگر این اقدام عالمانه و عامدانه بوده، خیانت بزرگی است که قابل تعقیب قضایی است. وی خروج از ان پی تی را راه حل فوری و ضروری خواند و گفت: طبق مقررات آژانس، خروج سه ماه زمان می برد و در این مدت می توان رفتار دشمنان و حتی کشورهای دوست را ارزیابی و
مجلس پشتوانه دولت در حوزه هسته ای
جهان شرق از سوی تصمیم سازان تهران به جد دنبال می شود و سفر اخیر دکتر مسعود پزشکیان به چین در همین زمینه قابل ارزیابی است. با این حال دو گزینه مهم دیگر هم مد نظر خواهد بود، گزینه هایی که بار تهدیدآمیز بودن آن زیاد است؛ اما عملیاتی شدن آن برای تهران هم بی هزینه نخواهد بود و لذا نیازمند چکش کاری بیشتر است؛ خروج از ان پی تی و حتی ایده بستن تنگه هرمز در حالت نهایی بحران. خانه ملت در حوزه کاهش همکاری
حاجی دلیگانی: تحریم های اسنپ بک هیچ تأثیر جدی بر اقتصاد کشور نخواهد داشت / مجلس برای خروج از NPT در صورت ...
تحریم ها اظهار داشت: اگر کشورهای اروپایی اعلام بازگشت تحریم ها را پس نگیرند، مجلس با اجماع کامل و بدون هیچ مخالفی به طرح خروج از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای (ان پی تی) رای خواهد داد و این موضوع حق ملی کشور است و همه دستگاه های ذی ربط از جمله شورای عالی امنیت ملی و دستگاه دیپلماسی بر آن اتفاق نظر دارند. وی افزود:کشورهای غربی طی 10 سال گذشته تعهدات خود در برجام را اجرا نکرده اند و اقدام
کسب تکلیف از رهبر انقلاب برای خروج از NPT خلاف قانون است
نمایندگان بخواهند طرحی را در مجلس مطرح کنند، قبل از آن باید از رهبری اجازه بگیرند. چنین چیزی نه در قانون اساسی آمده است و نه در آیین نامه داخلی مجلس. این صحبت که برخی مطرح می کنند خروج از NPT در اختیار مجلس نیست و باید از رهبر انقلاب کسب تکلیف شود، مطابق با قانون نیست. غضنفری با اشاره به صحبت های برخی نمایندگان مجلس مبنی بر لزوم بستن تنگه هرمز توسط ایران در صورت فعال شدن مکانسیم ماشه
تنگۀ هرمز؛ شاهراه انرژی جهان
روزنامه آسیا-با توجه به حجم بالای نفتی که از تنگه استراتژیک هرمز می گذرد، بایستی آن شاهراه انرژی جهان دانست که هرگونه اختلال برای آن، همه جهان را متأثر خواهد کرد. در همین خصوص، دبیر انجمن کشتیرانی با بیان این که بعید است آمریکا و اسراییل متخاصم، شرایط را به جایی برساند که ناچار شویم تنگه هرمز را ببندیم، گفت: اگر قرار باشد تنگه هرمز بسته شود، کل دنیا آسیب می بیند و قیمت نفت به عددی می رسد که خرید
هشدار باورنکردنی ایران به آمریکا؛ تکلیف رژیم صهیونیستی یکسره شد
عبور روزانه میلیون ها بشکه نفت خام از تنگه هرمز نشان می دهد که هرگونه اختلال در امنیت یا تردد آن می تواند آثار گسترده ای بر بازارهای جهانی انرژی بگذارد. نوسان قیمت نفت ، وابستگی مستقیم به ثبات و امنیت این مسیر دارد و کشورهایی که به انرژی خلیج فارس متکی هستند، بیش از هر جای دیگر از تنش های احتمالی در این منطقه آسیب پذیر خواهند بود. اهمیت تنگه هرمز فراتر از حوزه انرژی نیز قابل بررسی است. بسیاری از مسیرها
سناریوهای بدبینانه و خوشبینانه پیش روی بازار ارز و سهام | میرمعینی: اسنپ بک در فاز نخست آثار روانی دارد ...
صورت، اعتماد نسبی به اقتصاد و بازارها بازمی گردد، اما در صورت شکست مذاکرات، سناریوی محتمل یا بدبینانه عملیاتی می شود و رکود تورمی، کاهش شدید ارزش ریال، افت بازار سرمایه و فشار بر معیشت خانوارها شدت خواهد گرفت. خبر مرتبط واعظی: بستن تنگه هرمز خودتحریمی نفت ایران است | مقابله با مکانیسم ماشه با بهره گیری از دیپلماسی چندوجهی اقتصادنیوز: رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت
مکانیزم ماشه و پاییز بورس/ در صورت فعال شدن مکانیزم ماشه، بورس چه شرایطی خواهد داشت؟
به گزارش نبض بازار ، بازار سرمایه در شرایطی حساس قرار گرفته است؛ جایی که تحولات سیاسی و اقتصادی بین المللی، به ویژه موضوع فعال سازی مکانیزم ماشه، می تواند معادلات آن را تغییر دهد. نگرانی از افزایش تحریم ها، نوسانات نرخ ارز و احتمال شکل گیری اجماع جهانی، عواملی هستند که فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران را نسبت به آینده بورس و دیگر بازارها با پرسش های جدی روبه رو کرده اند. پیام الیاس کردی
خروج از NPT در مجلس دوازدهم / جدال میان سناریوهای پرهزینه و واقعیت های امنیت ملی
به گزارش اطلاع با ما ، مجلس : اقدام اخیر سه کشور اروپایی برای فعال سازی مکانیسم ماشه ، مجلس دوازدهم را در مرکز توجه قرار داده است. در حالی که برخی نمایندگان اصولگرا بر خروج از ان پی تی و حتی بستن تنگه هرمز تأکید می کنند، واقعیت های حقوقی و امنیتی نشان می دهد تصمیم گیری در این سطح تنها در اختیار شورای عالی امنیت ملی است. کارشناسان هشدار می دهند شعارهای رادیکال می تواند به جای بازدارندگی، هزینه های
فعال سازی اسنپ بک و رعیت بی جان | ماجرای نامه محسن جلال پور به آیت الله هاشمی درباره خروج سفرای اروپایی ...
رعیت می آورد که دیگر کسی برایشان رعیتی نکند. خبر مرتبط واعظی: بستن تنگه هرمز خودتحریمی نفت ایران است | مقابله با مکانیسم ماشه با بهره گیری از دیپلماسی چندوجهی اقتصادنیوز: رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت حسن روحانی در واکنش به فعال سازی مکانیسم ماشه از سوی سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان تأکید کرد ایران این وضعیت را بی پاسخ نخواهد گذاشت و ممکن است در معاهدات
پژواک رسانه ای ماشه تحریم
/> - تعمیق بازدارندگی ایران در حوزه های موشکی و دفاعی - افزایش ناامنی در خلیج فارس و تنگه هرمز - همگرایی بیشتر محور مقاومت و تقویت نقش بازدارنده غیرمستقیم ایران در مجموع، این تهدید نه به مهار ایران، بلکه به پیچیده تر شدن معادلات امنیتی منطقه منجر خواهد شد. مکانیزم ماشه، در منطق سیاسی غرب، بیش از آنکه ابزاری حقوقی با قابلیت اجرایی باشد، حربه ای تبلیغاتی برای فشار
از پاشنه پینه بستۀ پا خجالت نکشیم؛ دربارۀ توئیت علی لاریجانی
گروه سیاسی: مهرداد خدیر در روزنامه هم میهن نوشت: بسیار بعید است که روزهای آتی تا پایان مهلت 30 روزه مکانیسم ماشه هم چون این روزها به صبر و انتظار یا تهدید غیررسمی به خاطر خروج از ان پی تی یا بستن تنگه هرمز بگذرد و قاعدتاً تصمیمی در عالی ترین سطوح اتخاذ خواهد شد و از توئیت دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی برمی آید که تصمیمات و دست کم تحرکات و نه تحریکاتی در راه است. این تصمیم یا تحرک هم
خروج از NPT و بستن تنگه هرمز ایران را به سمت جنگ می برد
منشور سازمان ملل قرار دهد؛ وضعیتی که معنای آن جنگ است. فلاحت پیشه به زیرنویس گفت: الان دو طرح مطرح است که هر دو به شدت خطرناکند؛ یکی طرح خروج ایران از NPT در داخل مجلس و دیگری بستن تنگه هرمز که از سوی افراطیون خارج از مجلس مطرح می شود. هر دو طرح، تحریم ها را تحکیم و افزایش می دهد و ایران را به درگاه ماده 42 فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد می برد که معنای آن جنگ است. وی افزود
خروج از NPT و بستن تنگه هرمز معقول نیست، باید تعامل کنیم
نخواهد داشت و عباس گودرزی که به عنوان سخنگوی هیات رییسه مجلس، جزئیات نشست غیرعلنی دیروز را تشریح می کرد، دیدگاه شخصی اش را هم درباره فعال سازی مکانیسم ماشه ابراز و آن را صرفا ابزاری برای ایجاد فضای روانی در جامعه تفسیر کرد! حال آنکه قاطبه کارشناسان معتقدند فعال سازی مکانیسم ماشه می تواند اقتصاد شکننده و نحیف ایران را به چالش بکشد و همین اندک امید شهروندان به ایجاد تغییر را هم ناامید کند. به هر
نمایش اروپایی مکانیسم ماشه؛ بازی با کارت های بی اثر در سایه مرگ برجام
اکنون نزدیک به 10 سال از برجام می گذرد؛ تروئیکای اروپایی در واپسین روزهای مانده به انقضای قطعنامه 2231 و خروج برنامه هسته ای ایران از دستور کار شورای امنیت، در غیاب هفت ساله آمریکا، اعلام کرده است که برای فعال سازی مکانیسم ماشه نامه ای به سازمان ملل نوشته و فرصت 30 روزه ای به مقامات ایران داده تا از در دیپلماسی به نتیجه دلخواه یعنی محدودیت اشاعه هسته ای ایران و بازگشت به تعهدات پیشین برسند. بسیاری از تحلیلگران معتقدند با وجود خروج آمریکا از برجام، بدعهدی اروپایی ها و مرگ چند ساله برجام چنین اقدامی محلی از اعراب ندارد، اما بیش از همه این س ...
اتحاد شانگهای علیه یکجانبه گرایی و جنگ روانی مکانیزم ماشه
داد. وی اهداف اروپا و آمریکا از تهدید اسنپ بک را وادار کردن ایران به پذیرش شروط واشنگتن و دستیابی به اطلاعات محرمانه هسته ای کشور دانست و چهار سناریوی احتمالی جمهوری اسلامی را برشمرد؛ از جمله خروج از NPT، تغییر دکترین هسته ای، و استفاده از موقعیت ژئوپلیتیکی ایران در تنگه هرمز برای تأثیرگذاری بر اقتصاد اروپا. به گفته نیک روش، جمهوری اسلامی در موضعی فعال و نه منفعل قرار دارد و می تواند با اقدامات متقابل، فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب را بی اثر کند.
تاثیر اسنپ بک بر کشتیرانی
به گزارش دنیای اقتصاد ، مسعود پل مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی روز گذشته در نشست خبری پنجمین همایش ملی توسعه دریامحور، حکمرانی و سرمایه گذاری، در خصوص وضعیت حمل و نقل دریایی با توجه به فعال شدن اسنپ بک و تاثیر آن در روند تجارت ایران توضیح داد: ما در چند دهه گذشته همواره درگیر تحریم ها بودیم و تحریم ها آثار شان را در شرایط موجود تشدید نکردند. البته در شرایط اسنپ بک به اعتقاد من بیش از 30درصد اثر تشدید کننده نخواهد داشت؛ چراکه مهم، ارتباطات بانکی و تجارت بین المللی است که در حال حاضر ما آنها را نداریم. به علاوه تجربه اس ...
توضیحات مجلس درباره جزئیات جلسه غیرعلنی موضوع مکانیزم ماشه
متقابل در این زمینه اتخاذ شود. سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که فعال شدن مکانیسم ماشه و در نهایت بازگشت 6 قطعنامه شورای امنیت تأثیر واقعی و ملموسی در وضعیت اقتصادی کشور نخواهد داشت. چرا که بر اساس آن قطعنامه ها حدود 120 نفر و نهاد مورد تحریم قرار می گیرند، در حالی که امروز بیش از 2000 نفر و نهاد از سوی ایالات متحده به صورت یک جانبه در فهرست تحریم ها قرار دارند