نفتکش
این در حالی ست که امروز برخی رسانه ها از عبور سه نفتکش غول پیکر ایرانی حامل 5 میلیون بشکه نفت خام از تنگه هرمز و عبور از محاصره دریایی آمریکا خبر دادند. | ایسنا
با فروپاشی محاصره دریایی آمریکا 3 نفتکش ایرانی با ظرفیت 5 میلیون بشکه نفت خام از تنگه هرمز عبور کردند.
داده های رهگیری کشتی ها در روز سه شنبه نشان می دهد بیش از 250 نفتکش و بیش از 330 کشتی باری در داخل خلیج فارس حضور دارند. این داده ها حاکی از آن است که حدود 75 درصد نفتکش ها متوقف هستند.
همزمان با ادامه مذاکرات صلح میان ایالات متحده و ایران، دولت دونالد ترامپ در حال بررسی مجموعه ای از گزینه ها برای ازسرگیری تردد نفتکش ها از تنگه هرمز است؛ آبراهی راهبردی که پس از ماه ها درگیری و حملات متقابل، بخش عمده ای از ترافیک دریایی آن متوقف شده است.
، ناصر راشدی مدیر منطقه با بیان تأثیر بهینه سازی توزیع و مصرف سوخت در کاهش آلایندگی زیست محیطی و رشد اقتصادی و سلامت و پویایی اجتماعی گفت: اجرای طرح کهاب با هدف جمع آوری بخارات بنزین و تبدیل آن به فرآورده قابل انتقال در چرخه توزیع در این راستا می باشد که با پیگیری و نظارت مدیریت و مسئولین منطقه
، ناصر راشدی مدیر منطقه با اشاره به اهمیت و نقش نفتکش ها در زنجیره تأمین و توزیع فرآورده های نفتی گفت: با هدف تسهیل در سوخترسانی پایدار و بهبود سن ناوگان حمل و نقل فرآورده های نفتی ، با جایگزینی 38 دستگاه نفتکش
حتی در روز سی ام نیز تعداد نفتکش ها حدود 12 فروند در روز خواهد بود؛ یعنی تقریباً نصف سطح پیش از جنگ .
به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، پولیتیکو به نقل از منابع خود گزارش داد که دولت آمریکا در حال بررسی اقداماتی برای از سرگیری تردد نفتکش ها از طریق تنگه هرمز، از جمله احتمال اعمال هزینه بر کشتی هایی است که توسط کشتی های آمریکایی اسکورت می شوند.
به گفته وی، محدودیت اصلی مربوط به بنادر کم عمق کشورهای شمالی کاسپین مانند روسیه، ترکمنستان و قزاقستان است که به دلیل آبخور محدود، امکان پهلوگیری نفتکش های بسیار بزرگ را ندارند.
پایگاه مذکور افزود: کشتی استریم شرکت ملی نفتکش ایران از منطقه اختصاصی اقتصادی پاکستان به سمت خط محاصره نزدیک می شود.
ترافیک فیزیکی نفتکش ها از طریق تنگه هرمز هنوز به طور کامل احیا نشده و همین موضوع مانع از سقوط آزاد قیمت ها شده است. بر اساس مفاد توافق، ایالات متحده می تواند محاصره بنادر ایران را لغو کند و در مقابل، تهران عبور نفتکش
سه نفتکش ایران صبح امروز از تنگه هرمز خارج شدند. به گزارش عصر ایران، نخستین نفتکش های حامل نفت خام ایران از زمان آغاز محاصرۀ دریایی آمریکا، از تنگۀ هرمز خارج شدند.
، دست کم دو نفتکش غول پیکر متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران با نام های داوینا و هیرو 2 از این محدوده عبور کرده و در مجموع حدود 3.8 میلیون بشکه نفت خام ایران را حمل کرده اند.
، سه فروند نفتکش ایرانی در حال حاضر در شمال اقیانوس هند مشغول دریانوردی هستند. همچنین دو فروند دیگر از شناور ها که حامل کالا های اساسی و نهاده های دامی می باشند، در مسیر بنادر جنوبی کشور در حال حرکت هستند.
، در حاشیه شب های اقتدار شهرستان گرمسار که با حضور: امام جمعه، فرماندار، رییس ناحیه گرمسار و همکاران ساعی از خدمات رانندگان خدوم نفتکش
، این ناوگان شامل سه نفتکش غول پیکر و دو کشتی باری حامل کالاهای اساسی بوده است.
بخشی از این پرداخت ها در قالب هزینه عبور نفتکش ها از تنگه هرمز انجام شد و علاوه بر آن یک خط اعتباری تا سقف یک میلیارد دلار برای خرید کالا از طریق قطر در اختیار ایران قرار گرفت.
، دست کم سه نفتکش ایرانی و دو کشتی باری حامل کالا های اساسی با موفقیت محاصره دریایی آمریکا را پشت سر گذاشته اند.
رییس جمهور آمریکا نوشت: کشتی ها در حال عبور از تنگه هرمز هستند. آنها از مسیر جنوبی حرکت می کنند.