در واکنش به اظهارات نماینده پلدختر در مورد سد معشوره ; اگر آب معشوره از پلدختر بود چه می کرد؟ - ارجا نیوز
سایر منابع:
سایر خبرها
احداث سد معشوره به کشاورزی مردم پلدختر ضربه می زند
اسما اسماعیل پور:سید حمیدرضا کاظمی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان پلدختر به احداث سد معشوره انتقاد کرد افزود:شغل اکثز مردم منطقه از طریق کشاورزی و رودخانه کشکان تامین می شود بنابر این با احداث سد معشوره مخالف هستم . به گزارش خبرانلاین لرستان ،وی گفت: اگر احداث سد معشوره برای جلوگیری از سیل در پلدختر است باید به جای آن سد چول هول و بن لار احداث شود زیرا رسوبات رودخانه
نمی شود با خائن خواندن وزیر دولت مجوز سد گرفت/اجازه خشک شدن یک مترمربع زمین های کشاورزی پلدختر خشک شود
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛به نقل از بیان روز ،سیدحمید رضا کاظمی نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جمع خبرنگاران بحث احداث سد معشوره به دغدغه و دل مشغولی مردم حوزه انتخابیه ام تبدیل شده و اینجانب وظیفه دارم به عنوان وکیل مردم در خانه ملت از حقوق به حق موکلین خود دفاع کنم . کاظمی در این گفتگو با اشاره به آثار زیان بار احداث آزادراه خرم - زال برای مردم
سیاسی کاری مانع اجرای بزرگ ترین سد لرستان/ وقتی معشوره در تقابل میان نمایندگان مجلس متوقف می شود
به گزارش میرملاس در دور اول سفرهای استانی دولت نهم قرار شد تا از محل تخصیص منابع ملی سد تنگه “معشوره ” در کوهدشت احداث شود تا 36 هزار هکتار از زمین های دیم کشاورزی این شهرستان به آبی تبدیل شود و بخش قابل توجهی از آب سد معشوره به میزان 273 میلیون مترمکعب به زمین های کشاورزی کوهدشت [...] به گزار ش میرملاس در دور اول سفرهای استانی دولت نهم قرار شد تا از محل تخصیص منابع ملی سد تنگه “معشوره ” در کوهدشت احداث شود تا 36 هزار هکتار از زمین های دیم کشاورزی این شهرستان به آبی تبدیل شود و بخش قابل توجهی از آب سد معشوره به میزان 273 میلیون مترمکعب به زمین های کشاورزی کوهدشت اختصاص یابد و این امر به مطالبه جدی کوهدشتی ها از آن زمان تاکنون تبدیل شد و پیگیری های فراوانی هم برای احداث این سد توسط نمایندگان دوره های پیشین این شهرستان صورت گرفت تا پیچ وخم قانونی سدسازی در این منطقه رفع شود و مردم شاهد به نتیجه رسیدن مطالبات خود باشند. عملیات اجرایی سد معشوره در چهارم خرداد 92 با سفر رئیس جمهور وقت به لرستان کلنگ زنی و آغاز شد تا مردم این دیار در رؤیای بهره برداری از این سد و آبی شدن اراضی کشاورزی خود روزگار به سر برند تا اینکه دولت تغییر کرد و وزیر نیروی دولت یازدهم با استناد به مفاد قانونی و به دلیل نداشتن ماده 215 احداث این سد را غیر کارشناسی اعلام کرد تا بار دیگر وقفه احداث این سد در طول چند سال گذشته تکرار شود و پای استاندار لرستان را به مشاجره با وزیر نیرو و طرح درخواست اجرای مجدد این سد بکشاند. مردم کوهدشت نیز در این میان بیکار ننشستند و با اعتراضات گسترده تلاش کردند صدای خود را از طریق نماینده این شهرستان در مجلس به گوش مسئولان برسانند تا بتوانند سهم 10 درصدی اراضی آبی خود را با احداث این سد افزایش دهند. مخالفان احداث “معشوره” اما احداث این سد چندین معارض جدی داشت که پای احداث نشدنش نشسته بودند و تا به امروز بر خواسته خود پافشاری می کنند که احداث این سد خطری جدی برای اراضی پایین دست که شهرستان پلدختر و بخشی از استان خوزستان است، محسوب می شود. حالا دیگر تنها خواسته اهالی کوهدشت نبود که احداث این سد را مطالبه جدی خود می دانستند بلکه آن سوی ماجرا نمایندگان دوره پیشین و فعلی پلدختر و نمایندگان استان خوزستان معشوره را تهدیدی در کم آبی مضاعف پلدختر، اندیمشک، شوش و دشت آزادگان و کم آبی رودخانه ی کرخه می دانستند و تا اثبات اعتراض خود در مجلس و وزارت نیرو هم ایستادگی کردند تا این دعوای خانگی سر از مجامع ملی دربیاورد. خشکی اراضی کشاورزی پلدختر درنتیجه احداث معشوره حمید کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی از مخالفان جدی ساخته شدن معشوره است تا پس از کاییدی نماینده قبلی این شهرستان حالا صراحتاً اعلام کنده که مخالف ساخته شدن معشوره است و در سخنانی اظهار داشت: بیم آن راداریم همان طور که ساخت آزادراه خرم زال سبب تعطیلی شغل چند هزار پلدختری شد ساخت سد معشوره نیز سبب خشک شدن اراضی کشاورزی پایین دست شود. وی با اشاره به نگرانی مردم پلدختر نسبت به ساخت سد معشوره خطاب به استاندار گفت: اگر دلسوز مردم پلدختر هستید به جای سد معشوره سد “چولهول” را که مطالعات آن انجام شده اجرایی کنید. نماینده مردم پلدختر در مجلس تصریح کرد: در مورد ساخت سد معشوره تابع نظر کارشناسی هستیم اما با نظر کارشناسی که ذره ای از حقوق مردم پلدختر را ضایع کند به شدت مخالفم. وی افزود: برای مردم کوهدشت احترام قائل هستیم اما به هر صورت ما هم حقی داریم و باید به حق ما توجه شود و از التهاب آفرینی جلوگیری شود زیرا بنا نداریم موضوع را امنیتی کنیم. نجات کوهدشت در گرو احداث سد معشوره اما نورمحمد فردی بیرانوند فرماندار شهرستان کوهدشت نیز در جلسه اخیر شورای اداری بخش طرهان این شهرستان گفت: زندگی در این بخش صرفاً بر پایه کشاورزی است و بیش از 90 درصد از اراضی این بخش دیم و به صورت سنتی کشت می شود و این امر جوابگوی معیشت مردم نیست. وی نجات مردم شهرستان کوهدشت و بخش طرهان را در احداث سد معشوره دانست و افزود: نباید با فضاسازی، کار کارشناسی این پروژه را متوقف کرد چراکه احداث سد معشوره سابقه طولانی دارد و ضرورت احداث آن بر اساس نظر متخصصان و کارشناسان بوده است بنابراین نباید آن را سیاسی کرد. الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی نیز که مجدانه پیگیر احداث معشوره است احداث این سد را حق مردم کوهدشت دانست و گفت: اگر وزیر نیرو درروند احداث سد معشوره اختلال ایجاد کند خائن به لرستان است. وی با اشاره به اینکه منافع این سد برای کل استان خواهد بود، بیان کرد: همه مسئولان متعهد می شوند کل استان از منافع این سد بهره مند شوند. آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان نیز در جلسه اخیر شورای اداری شهرستان کوهدشت اظهار داشت: سد معشوره پروژه ای حیاتی برای استان است چرا باید آب رودخانه سیمره بدون استفاده از استان خارج شود؟ بنابراین باید این سد در استان اجرایی شود. معشوره را سیاسی نکنید! از سویی هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز بارها و بارها از احداث این سد تمام قد دفاع کرده و به قول رئیس جمهور مبنی بر اجرای سد معشوره تأکید کرد و در تلاش است تا به دوراز سیاسی کاری هایی که خود او از آن انتقاد می کند اجرای این سد را پیگیری کند. استاندار لرستان در این رابطه در جلسه اخیر ستاد تسهیل استان گفت: همان طور که دولت در همه زمینه ها تابع نظر کارشناسی است نمایندگان شهرهای استان نیز تابع نظر کارشناسی باشند. وی از نمایندگان خواست معشوره را سیاسی نکنند و بیان کرد: آب منطقه ای در حال حاضر به عنوان متولی و کارشناس در این زمینه معتقد است این پروژه هیچ ضرری به شهرستان پلدختر وارد نمی کند بنابراین انتظار می رود به هیچ وجه اجرای یک پروژه را به مسائل سیاسی و جغرافیایی متصل نکرده و تابع تصمیمات کارشناسی و نه تحت تأثیر اختلافات سیاسی در این زمینه باشیم. در کش وقوس این اختلافات درون استانی در راستای احداث سد معشوره این بار مجمع نمایندگان استان خوزستان هم رسماً به رئیس جمهور و به شورای عالی امنیت ملی نامه فرستاده اند که مخالف ساخته شدن سد معشوره هستند از سویی باروی کار آمدن دولت یازدهم مواضع وزیر نیرو در مخالفت با احداث این سد که معتقد به اصلاح نقشه اولیه آن است، تقویت شده و هنوز هم تحرک خاصی برای احداث این سد انجام نشده که نشان از عزم و اراده ای مبنی بر احداث آن باشد. به هرروی احداث معشوره معروف کوهدشت سال هاست با این سیاسی کاری ها و یا اقدامات غیر کارشناسی در هاله ای از ابهام فرورفته و همچنان آینده احداث این سد و احتمالاً ضرر و زیان های آن برای اراضی پایین دست را با ابهام و سؤالاتی بی شمار مواجه کرده که دلایل مخالفت نمایندگان استان خوزستان و شهرستان پلدختر را تشدید کرده است. باید دید مدیریت ارشد استان لرستان برای رفع این سیاسی کاری ها و اماواگرها و اطمینان بخشی به نمایندگان و مردم معترض در احداث این سد چه تدبیری می اندیشد و چگونه پاسخ نگرانی های دو طرف ماجرا را خواهد داد. منبع: تسنیم درج شده توسط : سرویس خبر و رسانه " میرملاس " ...
با احداث سد معشوره در تنگ گاوشمار نور آباد، پلدختری ها بیشتر از کوهدشتی ها سود می برند
محمد فیضی/ میرملاس: چند سالی است متاسفانه عده ای در خصوص سد معشوره اطلاعات اشتباهی به مردم شریف، نجیب، شهید پرور و ولایی پلدختر می دهند که اگر سد معشوره در بالادست احداث شود آب به پلدختر نمی رسد و همه چاهها و چشمه های شهرستان خشک شده و به واقع پلدختر به یک [...] محمد فیضی/ میرملاس: چند سالی است متاسفانه عده ای در خصوص سد معشوره اطلاعات اشتباهی به مردم شریف، نجیب، شهید پرور و ولایی پلدختر می دهند که اگر سد معشوره در بالادست احداث شود آب به پلدختر نمی رسد و همه چاهها و چشمه های شهرستان خشک شده و به واقع پلدختر به یک بیابان تبدیل می شود. در این خصوص خوب است مردم صبور پلدختر به چند نکته توجه و سپس واقع بینانه در خصوص احداث سد معشوره قضاوت کنند. 1- محل و ساختگاه سد معشوره: بر اساس آمار اداره مطالعات شرکت آب منطقه ای لرستان، میانگین آبدهی بلند مدت (60 ساله) رودخانه کشکان در محل ایستگاه آب سنجی پلدختر واقع در ورودی شهر پلدختر ابتدای پل باستانی سالیانه معادل یک میلیارد و636میلیون متر مکعب است. رودخانه کشکان در بالا دست دارای دو شاخه است. یکی شاخه رودخانه خرم آباد است که بعد از پیوستن شاخه های فرعی آب شوراب، معمولان، رودخانه چولهول و مادیان رود، با آبدهی حدود یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب، پس از طی مسیر نسبتاً طولانی به شهر پلدختر می رسد و قرار نیست بر روی آن سدی در بالا دست احداث شود. شاخه دوم که همان رودخانه کشکان معروف است پس از تلاقی رودخانه های کاکارضا و دو آب الشتر با عبور از تنگ معشوره (گاو شمار) واقع در شهرستان نور آباد، در منطقه دو آب ویسیان به رودخانه خرم آباد می پیوندد. کل آبدهی این شاخه حدد 586 میلیون متر مکعب است که قرار است سد معشوره بر روی همین شاخه دوم و در محل تنگ گاوشمار یا همان تنگ معشوره نور آباد احداث گردد. 2- کلاً سدها از جمله سد معشوره را بر اساس دبی سیلابی طراحی می کنند نه بر اساس آبدهی پایه. به عبارتی سد معشوره را برای مهار و کنترل سیلاب های فصل زمستان و بهار که در زمان کوتاهی از حوضه خارج می شوند و پس از رساندن خسارت های جانی و مالی به شهرستان پلدختر، به پشت سد کرخه می رود ساخته می شود که هیچ نفع و سودی برای پلدختر ندارداما پس از ساخت سد مردم پلدختر قدر این نعمت بزرگ را خواهند دانست. 3- سد معشوره ، سدی برق آبی است و هدف اصلی از ساخت آن تولید بین 96تا 106مگاوات برق است با این توصیف قرار است درپایین دست سد معشوره مقدار 50 میلیون متر مکعب از آب رودخانه به وسیله ایستگاه پمپاژ فقط جهت مصرف شرب و صنعت به شهر کوهدشت انتقال یابد. 4- ساخت سد معشوره هیچ گونه تاثیر منفی بر روی آب چشمه ها و چاههای پلدختر ندارد. 5- مهمترین مشکل شهرستان پلدختر در آینده، کمبود آب ایستگاههای پمپاژ در دست اجرای واشیان ، جایدر، چم مهر، جلگه خلج، زیودار، آبمیران کوشکی ویک هزارو200 دستگاه موتور تلمبه منصوبه بر روی رودخانه کشکان است. باتوجه به اینکه سد معشوره یک سد برق آبی است. این سد در واقع یک سد تنظیمی برای پلدختر محسوب می شود و با رها سازی آب برای چرخش توربین ها در آینده نیز، آب بهنگام و مورد نیاز ایستگاههای پمپاژ و موتور تلمبه های شهرستان در فصول کم آبی نیز تامین خواهد شد. 6- همچنین سیلاب شهر پلدختر با احداث سد معشوره مهار و کنترل می شود و همین سیلاب خانمان سوز که تا دیروز ترس و هراس در دل مردم می کاشت تبدیل به نعمت شده و با رها سازی در فصول کم آبی ، آب کشاورزان منطقه را تامین می نماید و سرسبزی، طراوت و رونق کشت و کار را به مردم پلدختر هدیه می کند. بنابراین با احداث سد معشوره بیشترین سود و بهره را اول شهرستان پلدختر می برد و سپس شهرستان کوهدشت. پلدختر از آب آزاد شده استفاده کشاورزی می نماید و سپس شهر کوهدشت که از این آب فقط برای شرب و صنعت استفاده می نماید. از آنجا که نگارنده اصالتاً پلدختری و زاده روستای افرینه است و با همه ارادتی که به همه مردم شریف لرستان دارم اما یک تعلق خاطر به دیار بالاگریوه داشته و همواره، از بی توجهی مدیران و دولت ها به شهرستان پلدختر انتقاد کرده ام . اما در خصوص سد معشوره با لحاظ نمودن آمارهای کارشناسی و ارائه دلایل و مدارک متقن، رجاء واثق دارم که پلدختری ها بیشتر از کوهدشتی ها در آینده ، از احداث سد معشوره سود خواهند برد. لذا به عزیزان شهرستان پلدختر توصیه می نمایم که احساسی با موضوع برخورد ننمایند و از نظر کارشناسان و متخصصین آب نهایت بهره را ببرند. درج شده توسط : مدیریت خبر میرملاس ...
سایه سنگین معشوره بر ستادتسهیل لرستان/استاندار لرستان ما باید جواب کم کاری دولت گذشته بدهیم/عدم توجه ...
کاظمی نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس با بیان اینکه سد معشوره مسئله ای سیاسی نیست ونگرانی واقعی است گفت:سدی که بخواهد 30هزار هکتار اراضی دیم یک منطقه آبی کند و از این طرف 50هزارهکتار آبی منطقه دیگری را به دیم تبدیل کنند مخالف احداث آن هستیم. وی تصریح کرد:در خصوص معشوره دو مسئله وجود دارد اگر هدف از احداث این سد برای مهارسیلاب یا نه برای آبی کردن دشت های کشاورزی که باید به صورت دقیق به
فرماندار کوهدشت: احداث سد معشوره باعث توسعه کوهدشت می شود
شبانه روزی، تعمیر پل ها، سکونت در روستاهای حاشیه سد سیمره، روکش برخی جاده های ارتباطی، توسعه زیر ساخت ها، طرح های هادی روستایی و ... مورد بررسی قرار گرفت و و برای انجام آنها تصمیم گیری شد. 7264/3210/3022 خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی** انتشاردهنده: احسان کردی
توقیف 43 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در دلفان/ سواری پژو با بیش از 52 میلیون ریال خلافی راهی پارکینگ شد
به گزارش دلفان امروز ؛ سردار محمد قنبری اظهار داشت: مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی لرستان از ورود کالای قاچاق توسط یک دستگاه کشنده کانتینر بر در محور مواصلاتی خرم زال مطلع و بلافاصله به محل موردنظر اعزام و خودروی مذکور را توقیف کردند. وی افزود: در بازرسی اولیه از خودرو توقیفی مشخص شد که بار خودرو شامل چسب های مایع، کتابی و صنعتی است که در لابه لای محموله، 11 تن چسب قاچاق
راه بندان خیابانهای کرمانشاه/کلانشهری که روزنه ای برای تنفس ندارد
دادگستری و پل الهیه و بعد سنگر و گلستان بروند از آنجا دور بزنند تا داخل فرهنگیان یا گاراژ شوند. این شهروند گفت: این جاده دیزل آباد که بسته شده مشکلاتی برای تردد دانش آموزان ایجاد کرده و ترافیک هم بیشتر شده و با این کار مشکلی برای مردم این منطقه ایجاد کردند که قابل بیان نیست و ارتباط مردم منطقه شهرک علوم پزشکی و شهرک کشاورزی و شهرک دادگستری به طور کلی با فرهنگیان قطع شده است و اگر
جان دانشجویان بازیچه ی غفلت و بی توجهی مسئولان/مقصران باید پاسخگو باشند + تصاویر
به گزارش دیار آفتاب ؛ به نقل از نسل فردا ؛ غروب روز پنجشنبه دانشجوی دختر دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک در هنگام خروج از دانشگاه، در حین عبور از کمربند غربی کلانشهر اراک به شدت با یک دستگاه خودروی سواری رنو تصادف می کند و به گفته ی شاهدان بعد از 15 دقیقه خودروی اورژانس در محل حادثه حاضر می شود. راننده ی خودرو بعد از تصادف خودروی خود را رها می کند و متواری می شود که به گفته ی
به گذشته برگردم باز هم پل می سازم/ هرگز نگفته ام پل سیدی اشتباه است/اگر شهردار بودم نمی گذاشتم خاتم از ...
نشده و هنوز باید یک راستگرد از خیابان شهید رجایی به بزرگراه برای آن احداث شود! در شهر کرمان 29 پل باید ساخته شود؛ اگر از آن زمان تاکنون هر شهردار سالی یک پل ساخته بود، تا امروز هیچ مشکلی نداشتیم. بعد از پل ولایت (انتهای خیابان خورشید) در زمانی که آقای مهاجری شهردار کرمان شدند و شورای اول تشکیل شده بود، پل دوم در شهر کرمان مقابل دانشگاه شهید باهنر طراحی و ساخته شد. طراحی و ساخت پل ولایت
جزئیات تجاوز رژیم صهیونیستی به مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطین
تقسیم زمانی مسجدالاقصی که از سوی جمعیت معبد مطرح شده، زمان بر است. بر همین اساس جمعیت مذکور در روز 13 ژانویه 2015 محوطه های مسجدالاقصی را به عنوان مالکیت عمومی اسرائیل به ثبت رساند تا بتواند مقدمه اجرای توطئه های خود برای توسعه و ساخت وساز در آنها را فراهم نماید. یشای همچنین تصور اولیه از احداث کنیست در محوطه های شرقی مسجدالاقصی را نیز در آگوست سال 2013 منتشر کرده بود، به همین علت یک سال بعد در
برخورد 2 قطار مسافربری در محور سمنان/تأیید 44 کشته و 103 مصدوم
ساعت 20 به سمت مشهد حرکت کرد. قطار دوم تبریز مشهد بعد از 12 ساعت توقف در ایستگاه گرداب در استان سمنان دقایقی قبل بعد از سوار کردن مردن مسافران خود به سمت مشهد حرکت کرد. تشکیل کمیسیون بررسی سوانح راه آهن/ صحبت های بین راننده و مرکز کنترل ضبط شده و قابل بررسی است عباس آخوندی اظهار داشت: جلسه ستاد مدیریت بحران استان سمنان به این منظور تشکیل شد تا مشخص شود حادثه چگونه
بحران منابع آب در ایران و استان قزوین
شعارسال: 1- اهمیت آب و الله انزل من السماء ماء فاحیا به الارض بعد موتها ان فی ذلک لایه لقوم یسمعون . سوره مبارکه نحل آیه 65 و خداوند از آسمان ها باران را فرستاد تا زمینی را پس از مرگ زنده گرداند و البته در این کار آیاتی است برای آنان که سخن حق را می شنوند. آب مهم ترین ماده حیات و آبادانی است. این ماده سرآغاز حیات و جزء اصلی تمام موجودات زنده است. براساس نظریه تکامل، آب، متان و آمونیاک
44 کشته و بیش از 103 مصدوم در برخورد دو قطار در سمنان/ اجساد کاملا سوخته اند و شناسایی آنها بسیار سخت ...
خانواده های مجروحان خواسته شده است تا در مراکز درمانی ازدحام نکنند تا خدمات رسانی بدون وقفه انجام شود. مسافران سالم این دو قطار نیز به دامغان و شاهرود منتقل شدند و اتوبوس هایی نیز در نظر گرفته شده تا بقیه مسیر تا مقصد مورد نظر خود را ادامه دهند. اکیپ جمع آوری سوانح و مدیریت بحران در محل حضور دارد و تلاش می کند تا خط آزاد شود و برای تردد سایر قطارهای مشکلی پیش نیاید.
برخورد 2 قطار مسافربری در محور سمنان
از داخل قطارها هستیم تا آنها را برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی ارجاع دهیم. تشکیل کمیسیون بررسی سوانح راه آهن/ تا ساعت 19:30 امشب مسیر ریلی باز می شود/ صحبت های بین راننده و مرکز کنترل ضبط شده و قابل بررسی است عباس آخوندی دقایقی پیش اظهار داشت: جلسه ستاد مدیریت بحران استان سمنان به این منظور تشکیل شد تا مشخص شود حادثه چگونه رخ داده است و اقداماتی که بعد از آن صورت گرفته
برخورد 2 قطار مسافربری در محور سمنان/تأیید بیش از 43 کشته و 103 مصدوم تاکنون
تا آنها را برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی ارجاع دهیم. تشکیل کمیسیون بررسی سوانح راه آهن/ تا ساعت 19:30 امشب مسیر ریلی باز می شود/ صحبت های بین راننده و مرکز کنترل ضبط شده و قابل بررسی است عباس آخوندی اظهار داشت: جلسه ستاد مدیریت بحران استان سمنان به این منظور تشکیل شد تا مشخص شود حادثه چگونه رخ داده است و اقداماتی که بعد از آن صورت گرفته، چگونه بوده است. وی افزود
فروش زمین با کاربری فضای سبز، یک تخلف است/ شهرداری آماده روزهای پربارش باشد
بود که طبیعی است اما در بخشی از نقاط ترافیک غیر متعارف ایجاد شده بود . رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت : یکی از این نقاط بزرگراه ارتش می باشد، در حالی که تا قبل از ایجاد پل های غیر همسطح شاهد ترافیکی روان در این محور بودیم اما با ایجاد این پل ها هم شاهد ایجاد گره های ترافیکی هستیم و هم شاهد سردرگمی مردم . سرخو با بیان اینکه احداث این پل ها در برنامه پنج ساله دوم