دولتمردان در برابر بدعهدی آمریکا مقتدرانه بایستند/ پس از برجام 67 طرح تحریمی علیه ایران انجام شد - شبکه اطلاع رسانی دانا
سایر منابع:
سایر خبرها
دولت دست از تعارف با غرب برداشته و از موضع قدرت پاسخ نقض برجام را دهد
شفافیت عمل کرده است و باید در برابر نقض برجام از سوی غرب برخورد قاطع صورت گیرد. نماینده سابق مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خباثت های آمریکا در طول تاریخ علیه ملت ایران گفت: گروهک های منافق با حمایت آمریکا 17هزار ترور منجر به شهادت انجام داده اند که برای تک تک آنها می توان از دادگان بین المللی تقاضای کیفرخواست داشت. وی با بیان اینکه ردپای آمریکا در تمام خسارت های
در صورت تکرار تحریم ها توسط آمریکا غنی سازی 20درصد باید در دستور کار باشد
تصویب رسیده که ترامپ در روزهای اخیر با وقاحت تمام ایران را متهم به نقض برجام کرده است، حال آنکه آمریکا مدت هاست با تحریم های خود برجام را نقض کرده است. نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در بحث برجام تذکر دادند که به لبخند آمریکایی ها نباید اعتماد کرد، تصریح کرد: در مجلس نهم گروهی از نمایندگان دلسوز سعی داشتند تا نواقص توافق نامه برجام را به تیم مذاکره کننده
تشدید تحریم ها به دلیل ساده لوحی دولتمردان است
بیشتر برخورد کنیم. وی گفت: اگر در متن برجام چیزی به عنوان فرصت در اختیار ما مانده بیش از این مصالح و منافع ملت را قربانی منافع آمریکا نکنیم و امروز باید عوامل پدافندی در برابر نقض برجام بررسی شود و هرگز به سراغ چراغ سبز دشمن نرویم که آمریکا به فکر برجام های بعدی باشد زیرا دولت وظیفه خدمتگزاری به مردم را دارد و باید هر چه به مصلحت مردم است انجام دهد نه به مصلحت گروه یا جریان خاص سیاسی و
بزک کنندگان آمریکا امروز گرای تحریم می دهند!
پی آن است که القاء کند که موضوع برجام هسته ای بوده و اصلاً توافق نقض نشده است و برای رفع تحریم های جدید باید باز هم مذاکره کنیم. این در حالی است که اولا تحریم s722 که توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد علاوه بر آنکه صراحتاً نقض بندهای 26، 28 و 29 برجام است، بر اساس دستور اجرایی 13382 سال 2005 رئیس جمهور وقت آمریکا علیه ایران به بهانه هسته ای بنیان گذاشته شده است. ثانیا به اذعان
شیب ملایمی که فقط سهم تاسیسات هسته ای شد
- آیا به نظر بزرگان سیاسی دولت وزین جناب روحانی ، هار شدن برخی از کشورهای عرب ناشناخته و خرد زمین و فرهنگ ، ناشی از سیاست کرنش و عقب نشینی کشورمان در برابر بدعهدی های چند کشور قلدر غربی و اروپایی نیست؟ سوال آخر اینکه به نظر شما این بدعهدی ها و نقض پیمان ها و شکستن روح ، جسم و متن برجام تاکجا باید ادامه پیدا کند تا خروج از آن که مدتی است براساس همان توافق حق ایران شده است اجرایی و عملیاتی
آمریکایی ها با نقض برجام کل آن را زیر سوال می برند
و اعتمادی به آن ها نبود، اظهار داشت: اگر چه برجام توافق 1+5 است و آمریکا تنها یک بخش آن است اما نقض برجام توسط آمریکایی ها به دلیل تأثیر گذاری که در اروپا و سایر کشورها دارد کل برجام را زیر سوال می برد و تقریباً جسم و روح آن را هم از بین برده و برجام را تبدیل به یک مرده کرده است. وی با تأکید بر اینکه مسئله اصلی آمریکا انقلاب اسلامی است، نه ایران هسته ای! بیان داشت: آمریکا نماینده نظام
دور جدید بازی مقصرسازی آمریکا
به گزارش دولت بهار، خراسان نوشت: شواهد نشان می دهد که آمریکا کم کم خود را برای دوره جدید مقابله با ایران به خصوص در چارچوب توافق هسته ای آماده می کند. دوره ای که به گفته تحلیل گران و مقامات آمریکایی یک هدف باید دنبال شود: نقض برجام بدون آن که آمریکا مقصر باشد. این توصیه را 3 روز پیش باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا خطاب به ترامپ کرده بود: ...شما فقط یک بار می توانید توافق را پاره کنید. وقتی
"برجام" هیچ دستاوردی نداشت/ ملت ایران منتظر اقدام متقابل دولتمردان در برابر تحریم های جدید آمریکا هستند
اولیه در برجام، جلوگیری از اعمال تحریم های جدید بود که در این دوسال نه تنها جلوگیری نشد بلکه شاهد افزایش تحریم ها نیز بوده ایم. وی خاطرنشان کرد: رفتار آمریکایی ها در دوسال گذشته نشان از نقض صریح برجام بوده که باید با اقدام متقابل دولتمردان مواجه می شد. امام جمعه لنده با بیان اینکه مسئولان این وزرات خانه باید از حقوق ملت ایران و عزت این ملت در برابر زیادهخواهی آمریکاییها دفاع کنند، گفت: باتوجه به اعمال تحریم های جدید از سوی نمایندگان مجلس آمریکا، ملت ایران منتظر اقدام متقابل دولت در برابر تحریم های جدید هستند. انتهای پیام/ ...
لزوم ایجاد تغییر در هیئت نظارت بر برجام
کردند که ظاهرا ثمربخش هم هست و به نظر می رسد این قانون هم در مجلس نمایندگان رای خواهد آورد. وی افزود: چون کره شمالی هم به این قانون اضافه شده است طرح s722 متوقف می شود و نسخه ای از این قانون که در مجلس نمایندگان امریکاست و سه شنبه برای تصویب آن رای گیری می شود به مجلس سنا خواهد رفت و تا یک هفته دیگر به دست رئیس جمهور می رسد و آقای ترامپ هم قرار است آن را امضا کند. ایزدی گفت: در برجام
دولتمردان با نق زدن و مظلوم نمایی همچنان برجام را ادامه خواهند داد/ادامه برجام سودی برای ایران ندارد
؛ بنابراین هدف اصلی آقای ترامپ این است. **ایجاد هیاهو و جنجال آفرینی روش ترامپ است وی تأکید کرد : البته روش هیاهو و جنجال آفرینی که رئیس جمهور آمریکا نسبت به ایران در پیش گرفته است، ویژه کشورمان نیست بلکه دونالد ترامپ در ناتو و توافق پاریس همین روش را دنبال کرد. بخشایش با بیان اینکه اکنون همه مسئولان و مردم در اینکه روح و متن برجام از سوی آمریکایی ها نقض شده است، توافق
آمریکا بعد از توافق برجام جسورتر شد/ تهیه طرح اقدامات متقابل در مجلس
تجاوزگری ها و دخالت های ارتش آمریکا به کشورهای مختلف مقابله کند. نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تعهد ایران نسبت به برجام تأکید کرد: در حوزه برجام که شاهد نقض عهدهای مکرر آمریکایی ها بودیم هیئتی داریم به نام هیئت نظارت بر اجرای برجام که آن هیئت باید تصمیم بگیرد که ما در برجام چه اقداماتی انجام دهیم، جمهوری اسلامی ایران نه می خواهد ناقض برجام باشد و نه
طرح جامع تحریم های ایران در سنای آمریکا هم تصویب شد
/> در طول مذاکرات، برخی از دولتمردان در کنار روزنامه های زنجیره ای و مدعیان اصلاحات تاکید داشتند که آمریکا هیچگاه پرستیژ بین المللی خود را به واسطه یک توافق، خدشه دار نمی کند برهمین اساس این گروه تاکید داشتند که طرف مقابل قول داده است که تعهدات خود را انجام دهد و امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است. اما وقتی تشت رسوایی برجام از بام افتاد و نقض مفاد توافق توسط آمریکا به یک روال معمول تبدیل شد
الزامات مشترک برای پاسخ به نقض برجام
زده همانند طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی امریکا که هفته گذشته توسط برخی از نمایندگان در دست بررسی قرار گرفت، فرصت سوزی است و در شرایطی که قانون جامعی موجود است رفتاری لغو به شمار می آید، آن هم در حالی که قانون فاقد ویژگی های مناسب اولیه بوده و بیشتر از آنکه ناظر به اقدامات تأثیرگذار طرف ایرانی مبتنی بر توافق هسته ای باشد، شعاری برخورد کردن با نقض است. 3 همانطور که
آیا طرح جدید مجلس پاسخگوی اقدامات کنگره آمریکا است؟
تصمیم های محکم و موثر در فضای واقعی انجام شود تا هزینه های بیشتری به مردم ایران تحمیل نشود. چرا طرح جدید و نادیده گرفتن قانون موجود ؟ اولین نکته ای که در بررسی طرح جاری در مجلس باید به آن توجه کرد این است که آیا خلا قانونی برای مقابله با اقدامات خلاف برجام آمریکا وجود داشته است؟ مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی توافق جامع هسته ای برجام قانونی با عنوان قانون اقدام متناسب و متقابل
روحانی: شما زبان دنیا را نمی فهمید/ تحریم ها برداشته شده و دیگر بازنمی گردد
به گزارش پایگاه انقلاب نیوز ، هر روز حلقه محاصره تحریم های جدید آمریکا به دور توافق برجام تنگ تر می شود و دولتمردان نیز تنها نظاره گر این وقایع هستند و بیان می کنند که حق پاسخگویی به این کارشکنی و عهدشکنی های آمریکا را برای خود محفوظ می دانند. این درحالی است که همواره رفتار سیاسی آمریکا در نقض برجام نشان داده که عدم پاسخ گویی مناسب به طرف مقابل سبب گستاخ تر شدن وی و تشدید فشار تحریم ها
سیستان را از تحریم سیاسی دولتمردان خارج کنید
نقض مکرر برجام از سوی طرف مقابل باعث شده دشمن جری تر شود و تحریم ها و فشار علیه ملت قهرمان ایران افزایش دهد. وی با اشاره خواسته های مردم سیستان از دولت دوازدهم، ادامه داد: اولین خواسته مردم این است که سیستان را از تحریم سیاسی دولتمردان خارج کنید، چرا مردم سیستان اینقدر بی مهری و بی توجهی قرار می گیرند ؟ چرا در بحرانی ترین شرایط منطقه و در اوج تردد مسئولین به مرکز و جنوب استان ، شمال
تشکیل پرونده برای ترامپ از سوی دستگاه قضایی ایران /محمد هاشمی: آمریکا قدرت لغو برجام را ندارد
خبرگان رهبری با بیان اینکه از ابتدا پیش بینی می شد که آمریکایی ها با زورگویی رفتار کنند و اعتمادی به آن ها نبود، اظهار داشت: اگر چه برجام توافق 1+5 است و آمریکا تنها یک بخش آن است اما نقض برجام توسط آمریکایی ها به دلیل تأثیر گذاری که در اروپا و سایر کشورها دارد کل برجام را زیر سوال می برد و تقریباً جسم و روح آن را هم از بین برده و برجام را تبدیل به یک مرده کرده است. وی با تأکید بر
تحریم های جدید، نقض فاحش برجام/تعطیلی صنعت ماهواره ای ایران در لایه های برجام
و فصل آن کاری انجام ندهند خسارات بسیار بزرگی در آینده بر اقتصاد کشور گذاشته می شود که سابقه آن در تاریخ کشور وجود ندارد. یاری ادامه داد: در تحریم های جدید در حوزه دفاعی کشور تحت عنوان مسائل مرتبط با حوزه موشکی و سپاه برنامه ریزی دقیق و حرفه ای صورت گرفته است. وی یادآور شد: باتوجه به اینکه این تحریم ها با 419 رای موافق در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده است و در واقع بیش
هیأت نظارت بر برجام نقض آمریکا را گزارش دهد/ نمازجمعه تریبون دفاع از حق مردم است
هم چیزی باقی نمانده است، بنابراین دولتمردان کشورمان باید برخورد عملی کنند. وی تصریح کرد: دیدار فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران با ریاست جمهوری مردم و دوست داران نظام را امیدوار و دشمنان را ناامید کرد. خرسند به خشونت و هتک حرمت رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی اشاره کرد و گفت: این عمل یک بار دیگر چهره زشت و پلید رژیم غاصب صهیونیستی را به جهانیان نشان داد. وی در بخش
آمریکا در قالب برجام به دنبال مهار توان هسته ای ایران بود/دولت قانون اقدام متقابل را اجرایی کند
اقدامات را در چارچوب قانون اجرایی کند. کریمی گفت: امیدواریم دولت با اقدام به موقع از حقوق ملت ایران در صنعت هسته ای و سایر مواردی که مورد هجمه قرار می گیرد دفاع کند. نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی هم واکنش خاصی را بر اساس قانون در برابر این اقدام آمریکا خواهد داشت افزود: در اولین جلسه مجلس بعد از تعطیلات موضوع را دنبال خواهیم کرد. انتهای پیام/
کیهان: برجام یک طفل نارس بود و بس!
سایت خبری تحلیلی هنگام Hengamnews.com: علی اکبری در روزنامه کیهان نوشت: برجام طفل نارسی است که اگر در ابتدا امید به این بود که بتوان با حمایت و مراقبت، آن را زنده نگه داشت و بزرگ کرد،به واسطه انفعال دولت محترم در برابر بدعهدی طرف مقابل و بی توجهی به شروط مجلس،شورای عالی امنیت ملی و مقام معظم رهبری، دیگر امیدی بر آن نیست. پس از آنکه وعده لغو بالمره تحریم ها در روز اجرایی شدن برجام
پیشرفت کشور درگرو تکیه به نیروهای داخلی است
کارشناسی بهتری از جانب مجلس و دولت ما نشد. حجت الاسلام زمانی در ادامه به فضای گفتمان اقتصاد مقاومتی اشاره و بیان کرد: در اصل، توافق برجام خیلی در مسیر اقتصاد مقاومتی نبود و به هر حال این اتفاقات در مسائل اقتصادی ما می افتد ولی هر وقت هر جا جلوی ضرر گرفته شود نفع است. وی ادامه داد: بنا این نیست که ما بخواهیم با کشورهای دنیا تعامل نداشته باشیم اما تا زمانی که این امکانات پیشرفت
نقض برجام قابل پیش بینی بود/خلل قانونی برای مقابله با اقدام آمریکا وجود ندارد
به گزارش تهران نیوز ، دکتر حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصمیم اخیر نمایندگان آمریکا را نقض برجام خواند و گفت ایران در برابر این اقدام آمریکا و طبق قوانین تعیین شده مقابله به مثل خواهد کرد. نقض برجام قابل پیش بینی بود نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، اقدام اخیر آمریکا نقض برجام خواند و گفت: این حرکت
قانون مقابله با نقض برجام قبلا تصویب شده؛ وقت کشی نکنید!(خبر ویژه)
اقدام متقابل ایران محدود به چند اقدام بود که متاسفانه اقدام متناسب نبود. در سایر اقدامات هم که دولت اقدام متقابلی انجام نداد و اولین نکته ای که در بررسی طرح جاری در مجلس باید به آن توجه کرد این است که آیا خلأ قانونی برای مقابله با اقدامات خلاف برجام آمریکا وجود داشته است؟ مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی توافق جامع هسته ای برجام قانونی با عنوان قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در
کیهان و خوانندگان
این طرح ضد ایرانی را با سیلی محکم و یک طرح عملی و همسان به دشمنان مردم و نظام بدهد. ذوالفقاری - تهران *تلاش چندین ساله دانشمندان جوان کشور با چند ماه مذاکره و یک توافق نسیه با بتن پر شد! حال که برجام بارها از سوی آمریکا نقض شده و تحریم های جدید هم در سنای آمریکا تصویب شده است، دولت و مجلس چه تصمیمی خواهند گرفت؟ سانتریفیوژها را که باز کردند و در انبار گذاشتند، راکتور آب سنگین که با بتن
تقلیل نقض برجام، تضییع منافع فراهسته ای
روح برجام در دو دولت اوباما و ترامپ آغاز و با مولفه هایی مانند سند سازی جهت صدور قطعنامه های ضد موشکی ایران و تحمیل نقض یک طرفه برجام توسط ایران در آینده ادامه خواهد داشت؛ برهمین اساس چنانچه موضع گیری-جهت گیری و رفتار مقامات قوه مجریه و مقننه همانند دو سال اخیر ادامه پیدا کند، به عنوان عوامل تشکیل دهنده محاسبات دشمن، تضییع منافع ملی شیب تندتری به خود خواهد گرفت. چنین مسئله ای را می توان از
هیاهوی واشینگتن برای لغو توافق هسته ای و خروج از برجام!
به گزارش پارسینه به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس، این خبرگزاری به نقل از مقامات آمریکایی خبر داده که دولت دونالد ترامپ قصد دارد با افزایش بازرسی از تاسیسات نظامی ایران استحکام برجام را بسنجد و رییس جمهوری آمریکا به شیوه های مختلف می کوشد راهی برای لغو این توافق پیدا کند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این بازرسی ها یکی از راهکارهایی است که دولتمردان آمریکا مدعی هستند برای پیشگیری از
مردم از برجام می گویند و "مادر تحریم ها"/گلابی های نارس برجام کام مردم را تلخ کرده است+فیلم
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور ؛روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا طرح جامع تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی را با 419 رای موافق و 3 رای مخالف تصویب کرد و این اقدام واکنش های متعدد مسئولان و مردم را به دنبال داشت. بودند برخی از دولتمردان که راه نجات کشور راه مذاکره با امریکا می دانستند و از فریب شیطان بزرگ غافل بودند و حتی پیش بینی می کردند که پس از اجرای برجام و ایجاد جو روانی ناشی از آن، سایه رکود ایجاد شده بر معیشت و کسب و کار مردم از بین می رود و این گونه نشد و گلابی های نارس برجام نارس کام مردم را تلخ کرده است. انتهای پیام/ ...
آمریکا، روح و جسم برجام را نقض کرده است/ مسئولان باید پاسخ قاطع و محکمی به تحریم های اخیر بدهند
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به تصویب تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: این تحریم ها به عبارتی تمدید تحریم های قبلی و به عبارتی تحریم های جدید و به قول یکی از نمایندگان کنگره آمریکا، گسترده ترین تحریم ها علیه ایران است. نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: این نوع
پایبندی کنونی به توافق برجام غیرقابل توجیه است/ مذاکرات هسته ای بهانه ای برای ایجاد وابستگی مجدد به ...
/> پایبندی به توافق برجام توجیهی ندارد بهرامی پایبندی به برجام را غیرقابل توجیه عنوان کرد و افزود: با توجه به تصویب تحریم های جدید و با توجه به اظهارات رئیس جمهور به نقض توافق برجام و زیاده خواهی های آمریکا پایبندی به این توافق واقعا توجیهی ندارد و اگر پاسخ و اقدام متناسب درخور شأن ملت شجاع ما به آمریکا داده نشود این مسئله حمل بر ضعف و ترس ملت ایران می شود. برخی از