برداشت انگور از تاکستان های مراغه آغاز شد - ایرنا
سایر منابع:
سایر خبرها
شهرداری کیاکلا قدمت 54 ساله دارد
کمک کردند. شهردار کیاکلا ادامه داد : حدود 4 هزار تن آسفالت برای بهسازی و روکش خیابان های کیاکلا مصرف شد. وی تصریح کرد : حدود 20 هزار گل ، گیاه و درختچه در شهر کیاکلا کاشته شده است. فرشیدفر با تاکید بر اینکه حدود 4 کیلومتر از بلوارهای سطح شهر کیاکلا به روشنائی تجهیز شده است ، اظهار داشت : کیاکلا این قابلیت را دارد که 30 درصد از حجم ترافیک استان را کاهش دهد.
حکایت هندوانه های سیراب و دشت تشنه
علی رغم بحران جدی کم آبی، کاشت محصولات آب بَر و کم بازده ای همچون هندوانه طبق روال سال های گذشته در دشت تشنه قزوین ادامه دارد. به گزارش تابناک از قزوین به نقل از صبح قزوین، رغبتی به برداشت محصول خود ندارند و گاهی محصولی که صدها هزار تومان برای صنعت کشاورزی استان هزینه داشته در انتظار چیده شدن خشک می شود. کشاورزانی که در فصل تابستان باید معاش یک سال خانواده خود را تضمین کنند
کاهش 40 درصدی محصول برنج در طارم
جوان از زنجان؛ به نقل از روابط عمومی ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به آغازبرداشت برنج در800 هکتار از مزارع برنج طارم گفت:برآورد می شود از این سطح حدود 2400 تن شلتوک برداشت شود که پس از فرآوری و تبدیل، 1440 تن برنج سفید مرغوب از ارقام کیفی مانند انواع صدری، علی کاظمی و هاشمی به بازار عرضه گردد. عماری افزود:این میزان تولید به دلیل خسارت ناشی از کمبود آب، افزایش شوری آب به خاطر
گردو کاران گالیکش بیش از 100 تن گردو برداشت خواهند کرد + تصاویر
یک محصول پربازده و سودآور به ویژه در مناطق کوهستانی استقبال و حمایت می کند. مدیر جهاد کشاورزی گالیکش یادآور شد: در سال گذشته یک هزار اصله نهال گردو یارانه دار بین هشت نفر از متقاضیان احداث باغ توزیع شده است. به گفته زارع گردو ازجمله میوه های خشکبار مفید است که دارای چربی های غیراشباع و مفید برای سلامت قلب بوده و سبب افزایش قدرت ذهنی، کاهش کلسترول، محافظت از سیستم ایمنی بدن
بزرگ ترین تولیدکننده متانول جهان، اسفندماه در شهرستان دیر به بهره برداری می رسد
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر: به گزارش "ناصرون " سید حسین حسینی محمدی صبح امروز در حاشیه کارگروه رفع موانع تولید در مورد شرکت متانول کاوه دیر در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در دیر اظهار داشت: نخستین کارگروه شهرستانی و دوازدهمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان به منظور بررسی مسائل و مشکلات طرح متانول کاوه در شهرستان دیر در این شرکت برگزار شد. حسینی محمدی طرح
امروز بیست و پنجم شهریور ماه یادآور زمین لرزه اسفناک سال 1357 طبس، مخرب ترین زلزله سه دهه اخیر است که هر ...
خبرنگار یزد فردا "طبس/قاسمیان" : سالروز زمین لرزه هولناک طبس در بیست و پنجم شهریور ماه سال 1357 است که این روز، تلخ ترین روز زندگی همه طبسی هایی است که آن شب وحشتناک را به چشم خود دیدند و عزادار عزیزان خود شدند. حدود ساعت 7:36 بعدازظهر روز 25 شهریور سال 1357 (ساعت 15:35:56 به وقت گرینویچ روز 16 سپتامبر سال 1978 میلادی) استان خراسان به وسیله یکی از بزرگ ترین زمین لرزه های قرن اخیر ایران به لرزه درآمد و شهر زیبا و تاریخی طبس با قدمت بیش از یک هزار سال به کلی ویران، 30 آبادی آن خراب و به 100 آبادی دیگر خسارت وارد شد. خسارت های عمده این زمین لرزه 7.7 ریشتری در شعاع 30 کیلومتری طبس بود که این زمین لرزه حتی در تهران به فاصله مستقیم 540 کیلومتر و در مشهد به فاصله مستقیم 380 کیلومتر نیز احساس شد. آمار رسمی مرکز آمار ایران، 6 هزار و 363 نفر کشته را بر اثر این زمین لرزه اعلام کرد که این تعداد شامل 3 هزار و 662 نفر در شهر طبس و 2 هزار و 701 نفر در روستاهای اطراف بودند، اما با توجه به جو هیجان زده پس از زلزله، امکان ثبت دقیق تعداد کشته ها وجود نداشت به طوریکه بنابر گفته برخی کارشناسان، تعداد تلفات زمین لرزه طبس حدود 12 هزار نفر برآورد می شده است. گسل عامل این زمین لرزه حدود 80 کیلومتر طول دارد و در عمق حدود 10 کیلومتری سطح زمین واقع است که از فاصله حدود 10 کیلومتری شهر طبس عبور می کند و کانون این زمین لرزه هم در نزدیکی روستای کریت طبس واقع بود و خرابی ها از شهر دیهوک در جنوب شرق تا روستای اصفهک و سپس خود شهر طبس گسترش می یافت. شهر طبس شهری با بناهای تاریخی فراوان و میراث فرهنگی مختلف بود که در زلزله سال 1357 به طور کامل از بین رفت و در واقع دیگر چیزی از شهر باقی نماند و علاوه بر این در این حادثه تلخ بسیاری از مردم نزدیکان خود را از دست دادند که در سالروز این حادثه علاوه بر گرامی داشتن یاد رفتگان باید از این حوادث عبرت بگیریم. زلزله طبس در بهبوهه انقلاب اسلامی ایران و حدود یک هفته پس از واقعه 17 شهریور تهران روی داد و اگر خساراتی داشت اما به طور قطع دارای برکاتی نیز بود که شتاب بخشیدن به موتور انقلاب از نتایج آن بود. پس از این زلزله هولناک، برخی از روحانیان، علما و بزرگان به طبس آمدند و در پوشش کمک رسانی، فعالیت های سیاسی و فرهنگی انجام داده و موجب شتاب بخشیدن به موتور انقلاب اسلامی شدند که شهید هاشمی نژاد از جمله افرادی بود که پس از زلزله تا مدت ها در طبس حضور داشت و علیه رژیم منحوس پهلوی اقدامات بسیاری انجام داد. پس از پیروزی انقلاب با وجود مشکلات فراوان، روند بازسازی طبس سرعت گرفت و خدمات زیادی در طول 30 سال انقلاب به این شهرستان شد. در پی وقوع زمین لرزه طبس، رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) طی پیامی از ملت ایران خواستند که تا حد توان به طور مستقیم به زلزله زدگان طبسی کمک کرده و از تحویل کمک های خود به عمال رژیم پهلوی خودداری کنند. پیام حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت زلزله سال 1357 طبس به این شرح است: اعلام عزای عمومی از طرف دولت، دسیسه ای برای انحراف اذهان ملت است. اینجانب از واقعه اسفناکی که موجب مرگ عده کثیری از برادران و خواهران ما شد، در سوگ هستم. زلزله طبس هر انسانی را متاثر و متالم می کند. مسلمین غیرتمند لازم است مستقیماً به برادران خود کمک کنند و چیزی به دست عمال دولت ندهند تا باز راه برای چپاول گران باز نشود. در این موقع حساس به ملت شریف ایران تذکر می دهم که دولت و بوق های تبلیغاتی شاه از فرصت استفاده کرده و به اغفال مردم دست زده اند. آنهایی که هزاران نفر از بهترین فرزندان ما را دیروز بی رحمانه قتل عام کرده و ملتی را به عزا نشانده اند، امروز برای انحراف اذهان به تعزیه سرایی پرداخته و اشک تمساح برای زلزله زدگان می ریزند و عزای ملی اعلام می کنند. آنهایی که مسلمانان عزیز و پیرو قرآن کریم را با رگبار مسلسل درو کردند و از قرار معروف از سربازان اسرائیلی برای کشتار مردم شجاع و بی پناه تهران کمک گرفته و پس از قتل عام، آنان را کمونیست و مارکسیست خوانده اند، امروز دلسوز ملت شده اند. شاه خود را مسلمان و ایرانی و مخالفانش را کمونیست و خارجی می خواند. دیروز گفتند مشتی خرابکار از خارج با گذرنامه جعلی آمده اند و خرابکاری کرده اند و ملت را خارجی معرفی کردند، امروز تظاهرکنندگانی را که در سراسر کشور شعار ضد دیکتاتوری سر داده اند و از شاه جنایتکار اظهار تنفر کرده اند را مشتی مارکسیست و کمونیست خوانده اند. ملت ایران از روحانی تا سیاسی، از تجار و کسبه تا کارگر و دهقان، چون شعارشان مرگ بر شاه است، کمونیست اند!! و فقط شاه و مفت خواران اطراف او که با ملت مسلمان، آن کردند و می کنند که چنگیز نکرد، مسلمان اند و ایرانی!! بیدار باشید و گول تبلیغات دستگاه شاه را نخورید. ملت مسلمان ایران! بیدار باشید و زلزله و سیل و سایر عوامل، شما را از مسیر خود منحرف نکند و به تبلیغات اغفال کننده دستگاه شاه گوش ندهید و نهضت اسلامی را ادامه دهید و تا برچیده شدن دستگاه قلدری و استبداد، از قیام خود دست نکشید. روحانیان معظم در این موقع حساس که شاه زلزله را بهانه قرار داده و دست به بهره برداری زده است، وظیفه الهی و سنگین خود را عمل فرمایند و به مردم هشدار دهند. سیاسیون و روشنفکران و دانشگاهیان، وظیفه اسلامی و ملی خود را بجای آورند و نگذارند نهضت را به وسیله تبلیغات پر سر و صدا منحرف کنند. دولت به پشتیبانی شاه با اینکه صریحاً اعلام می کند که عهده دار کشتار بی رحمانه سراسر ایران است، امروز دست به تبلیغات مضری زده است ولی ملت ایران گول این تبلیغات را نخورده و از او انتقام می گیرند. ملت بزرگ مسلمان ایران باید از اعلام پشتیبانی غارتگران تاریخ، ترس و سستی به خود راه ندهند که نمی دهند و با اتکای به خدای بزرگ مطمئن باشند که پیروزند. بر برادران ایمانی است که به یاری بازماندگان از زلزله و کشتارهای رژیم برخیزند. اکنون که برادران ما در کشتار سراسر ایران و مناطق زلزله زده، بی خانمان و بی سرپرست شده اند، اکنون که شهر از گل ساخته شده طبس بر سر برادران ما خراب شده است، اکنون که مجروحان تظاهرات سراسری ایران از بی دارویی و بی غذایی در رنجند، بر برادران ایمانی لازم است هرچه بیشتر به سرپرستی بازماندگان و تهیه وسایل آسایش برای آنان بشتابند و به جار و جنجال دولت اکتفا نکنند و به صندوق اعانه آنان کمک نکنند که جز زر اندوزی برای مجریان امور، هیچ حاصلی نمی تواند داشته باشد و پیام تاثر بار اینجانب را در تسلیت مصیبت بزرگ، به بازماندگان آنان برسانند. از خداوند تعالی آزادی و استقلال کشور و صلح حال مسلمین را خواستارم. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته؛ روح الله الموسوی الخمینی بیست و هفتم شهریور ماه سال یک هزار و سیصد و پنجاه و هفت هجری شمسی ...
مشکل آب شرب و نان در دستور فرمانداری
بیان کرد: در همین راستا در کنار بالا بردن کیفیت آرد تولیدی از گندم استحصال شده از گندم تولیدی استان سعی بر این است تا آموزش نانوایان مدنظر قرار گیرد. فرماندار اردبیل عنوان کرد: در سال زراعی جاری 85 هزار تن گندم از کشاورزان اردبیل خریداری شده است که با توجه به بارندگی های خوبی که امسال وجود داشت این رقم با افزایش 100 درصدی مواجه شده به طوری که تمام ظرفیت سیلوهای اردبیل تکمیل و هیچ گونه
کشت پاییزه گندم در شهرستان درمیان آغاز شد
وحید ضیائیان احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کشت پاییزه گندم تا اواخر آبان ماه ادامه دارد و محصول آن از اواسط اردیبهشت ماه برداشت می شود. وی اضافه کرد: سال گذشته سطح زیر کشت گندم هزار و 700 هکتار بود که به دلیل رغبت کشاورزان به کاشت محصول باغی امسال این رقم به هزار و 500 هکتار کاهش یافته است. وی بیان کرد: تلاش خواهیم کرد با اجرای روشهای جایگزینی از جمله کشت مکانیزه و مدیریت صحیح
خدمت به خلق شکر عملی نعمت های خداوند است/ رونق کشاورزی پایه تحقق اقتصاد مقاومتی
استانی سمنان در سال گذشته حدود 10 درصد از این مبلغ بوده است نشان از جایگاه این محصول استراتژیک دارد. استاندار سمنان با بیان این مطلب که سالانه شاهد ورود نیروی کار از دیگر استان های کشور به دامغان در فصل برداشت پسته هستیم و این موضوع نشان از ظرفیت بالای ایجاد اشتغال در این بخش است، افزود: باید محور اصلی این جشنواره موضوع آموزش کشاورزان و آشنایی آنان با فناوری های نوین کاشت، داشت و برداشت
پیش بینی تولید 45 هزار تن پسته در استان یزد
صدای صنعت -مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد امسال را سالی پربار برای پسته کاران استان خواند و پیش بینی کرد از سطح 31 هزار و 400 هکتار از باغات استان حدود 45 هزار تن پسته خشک برداشت شود. محمدرضا ابراهیمی در این باره توضیح داد: این پیش بینی بدین معناست که امسال تا حدودی جبران سال هایی که از هر هکتار 500 کیلو پسته برداشت می شد، خواهد شد. وی با بیان اینکه فصل برداشت
سالانه هر ایرانی 600 گرم پسته مصرف می کند/صادرات80درصدپسته تولیدی
تشکل، پژوهش های هدفمند و کاربردی در زمینه پسته و سلامت آن ارائه دهند. پیش بینی برداشت 35 هزار تن پسته از باغات رفسنجان مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان نیز در افتتاحیه این همایش گفت: سطح زیر کشت پسته در شهرستان رفسنجان 80 هزار هکتار است که میزان تولید سال گذشته 70 هزار تن بوده و امسال پیش بینی می کنیم 35 هزار تن محصول برداشت شود. رضا بمانی با اشاره به مزایا و مشکلات بخش
نزاع های خانوادگی با اسلحه گرم!
طایفه و احتمال درگیری شان در روستای پتک جلالی شوند، دو طرف یارکشی کرده و مقابل هم صف آرایی نموده بودند. این را می شود از یک تناسب ساده ریاضی فهمید. از مفروض گرفتن این نکته که بخشی از حاضرین در روستا در نزاع حضور داشته اند و اغلب اهالی از نزاع دوری کرده اند. با این حساب، نزاع سیصد نفری معنایی جز حضور چند هزار تن در آن روستا نخواهد داشت که با توجه به روایت اوضاع اقتصادی روستا نشینان پتک جلالی
وزارت جهاد در حال فراهم کردن پول برای خرید دانه های روغنی است
زیان تولید (مابه التفاوت خرید تضمینی تا فروش به کارخانجات روغن کشی که به طور متوسط هر کیلوگرم دانه 7500 بوده است) پرداخت نماید، در عوض وزارت جهاد کشاورزی نیز مکلف شد محل تأمین زیان پرداختی از طریق افزایش حداقلی قیمت مصرف کننده جبران نماید. در حال حاضر تا کنون کل دانه کلزای تولیدی به میزان 5.46 هزار تن و 2 هزار تن دانه گلرنگ خریداری و بهای دانه کلزا به کشاورزان پرداخت شده و حدود 350
کشت تخم آفتابگردان و آجیلی در 30 هزار هکتار از اراضی خوی
به گزارش خبرگزاری فارس از خوی مهران زینال زاده بعد از ظهر امروز در جشن برداشت تخم دانه های آفتابگردان و کدوی آجیلی خوی، اظهار داشت: 30 هزار هکتار از اراضی خوی زیر کشت تخم آفتابگردان و تخم آجیلی قرار گرفته است. وی از آغاز برداشت محصول تخم آفتابگردان و تخم آجیلی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال 43 هزار تن انواع تخم آفتابگردان و آجیلی در این شهرستان برداشت شود
رشد50 درصدی صادرات پسته ایران/برداشت 35 هزار تن پسته در دامغان
نقاط جهان از یک میلیارد دلار فعلی به یک و نیم میلیارد دلار رسیده است، خاطرنشان کرد: شهرستان دامغان با 100 واحد فراوری پسته فعال توانسته رتبه اول کشور در تولید این محصول را به خود اختصاص دهد. قائم مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به این که دامغان با تولید 35 هزار تن پسته توانسته در تولید این محصول در کشور نقش خود را به خوبی ایفا کند، تصریح کرد: معرفی پسته دامغان در
صادرات پسته 1.5 میلیارد دلار ارز عاید ایران کرد
جهانگیر عرب، چهارشنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی پسته ایران در دامغان اظهار داشت: سالانه 336 هزار تن پسته از سطح 460 هزار هکتار باغ پسته کشور برداشت می شود. استاندار سمنان نیز در این جشنواره با اشاره به نیاز محدود نهال پسته به آب گفت : با توجه به خشکسالی ها و بر اساس ضوابط تغییر الگوی کشت ، باغ های پسته در استان سمنان باید توسعه یابد . محمد وکیلی افزود : در استان سمنان 16 هزار
ارزش افزوده لازم در حوزه تولید پسته ایجاد نشده است
تولیدی کشور، صادر می شود، گفت: 46 هزار تن از این محصول به مصرف داخلی می رسد و سهم هر ایرانی در سال 600 گرم پسته است و هر ایرانی در روز 1.6 گرم پسته مصرف می کند. وی خاطرنشان کرد: هر فرد باید روزانه 10عدد پسته معادل 10 گرم را مصرف کند. این همایش از صبح امروز آغاز به کار کرده و تا فردا ادامه خواهد داشت. 7433/3028
90 درصد زیرساخت شهرک صنعتی رامیان آماده است
به گزارش خبرنگار مهر ، جواد صادقلو، عصر چهارشنبه، در همایش توسعه اقتصادی روستا گفت: مقوله توسعه اقتصادی روستاها، دغدغه مقام معظم رهبری است و در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در بهمن ماه سال 92، بر اجرایی شدن این سیاست ها تأکید کردند. صادقلو گفت: برنامه توسعه شهرستان را در سه محور صنعت، کشاورزی و دامداری و گردشگری تعیین و در حوزه صنعت حدود 90 دصد زیرساخت های شهرک صنعتی رامیان را آماده
احمد توکلی: دوبار به احمدی نژاد رای دادم اما متاسفم
گذاشت. فکر می کنم چون جنم او از همه سیاستمداران بالاتر بود، اشتباهاتش هم بزرگ تر از بقیه بود. در حقیقت چون از تمام زورش استفاده می کرد هم کارهای خوبش و هم کارهای بدش پرسر و صدا می شد. به آقای روحانی گفتم سفر استانی برو چون سرمایه اجتماعی ایجاد می کند اما مهم جواب دادن نامه نیست، حل مشکلات مردم است. توجه داشته باشید احمدی نژاد در چهار سال 700 هزار نامه جواب داد. من به آقای روحانی گفتم به جای جواب به
کوچ پاییزه عشایر خمین و دلیجان آغاز شد
علی اکبر منصوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، با اشاره به تولیدات عشایر استان مرکزی در 6 ماهه اول امسال گفت: تعداد دام سبک عشایر استان مرکزی حدود 350 هزار راس است و حدود 20 درصد تولیدات دام سبک استان را به خود اختصاص داده است. وی افزود: بالغ بر 17 هزار و 289 تن انواع محصول دامی و زراعی در 6 ماهه امسال توسط عشایر استان مرکزی تولید شد.
حل مشکل آب شرب و نان در دستور کار فرمانداری اردبیل قرار گرفت
نانوایان مدنظر قرار گیرد. فرماندار اردبیل عنوان کرد: در سال زراعی جاری 85 هزار تن گندم از کشاورزان اردبیل خریداری شده است که با توجه به بارندگی های خوبی که امسال وجود داشت این رقم با افزایش 100 درصدی مواجه شده به طوری که تمام ظرفیت سیلوهای اردبیل تکمیل و هیچ گونه نگرانی از بابت تأمین و ذخیره سازی آرد در شهرستان وجود ندارد. زنجانی با تأکید بر بحث ارتقاء کیفیت نان و لزوم افزایش
تب و لرز قطب کشاورزی را بستری کرد/ دسترنج یک ساله نابود شد
خوبی و انتظار سالی پررونق را داشتیم بروز سرمای بی سابقه در ابتدای سال خسارات فراوانی به کشاورزان این منطقه وارد کرد به طوری که 100 درصد باغات و در سایر محصولات زراعی 30 تا 100 درصد خسارت جدی وارد شد و این موضوع به یک بحران جدید در این شهرستان تبدیل شده است. فرشاد بابایی با تأکید بر اینکه پس از بروز سرما و یخبندان در ابتدای سال جاری شاهد بارندگی موثری نبودیم ادامه می دهد: این امر باعث
حاشیه سازی در صنعت روغن نباتی
کلزا و گلرنگ چنین اتفاقی نیافتاده است. همچنین به رغم خلف وعده جهاد کشاورزی از اسفندماه سال گذشته تمام دانه های روغنی خریداری و وجوه آن پرداخت شده است و باید گفت دعوا سر دانه ای است که فصل برداشت آن 20 روز دیگر است و این تهاجم فقط به منظور تحمیل هزینه سویا بدون حمایت از صنعت و عمل به تعهدات است. بنابراین اکنون باید برای جبران این هزینه فکر اساسی شود و دولت از محل منابع خود در
کاهش 30 درصدی تولید گردو در خلخال
ساوالان خبر : مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: بیش از هزار هکتار از اراضی این شهرستان به باغات گردو اختصاص دارد و سرمای بهار به بیش از 30 درصد از درختان گردو در مرحله اول رشد رویشی و گلدهی خسارت زد. هادی ذبیحی در بازدید از عملیات برداشت گردو از باغات این شهرستان افزود: در بازدیدهای میدانی به تک درخت هایی برخورد کردیم که به رغم شدت سرما مقاومت کرده و آسیبی به گل های آنها نرسیده بود که از
آتش سوزی جنگلهای پلدختر مهار شد
...> ترابی نژاد تصریح کرد: با این وجود نیروهای امدادی و مردمی در منطقه به حالت آماده باش قرار دارند. به گفته وی در مهار این دو آتش سوزی نیروهای منابع طبیعی،جهاد کشاورزی، هلال احمر در چند اکیپ شرکت و حضور فعال داشتند . فرماندار پلدختر گفت: در حال حاضر میزان دقیقی از خسارت وارده به جنگل ها و مراتع این شهرستان ناشی از دو آتش سوزی در دست نیست و پس از برآورد خسارت اعلام خواهد شد. شهرستان پلدختر در 130کیلومتری خرم اباد مرکز استان لرستان واقع شده است. از ابتدای امسال تاکنون حدود یک هزار و 800 هکتار جنگل و مرتع لرستان در آتش سوخته است. ...
رکوردشکنی باغدار مشگین شهری در برداشت هلو
اصلی موفقیت این باغدار بیان کرد. شهرستان مشگین شهر دارای 14 هزار هکتار باغ میوه است که از این میزان سه هزار هکتار مربوط به باغات هلو و شلیل است. با احتساب تولید 20 تن در هر هکتار امسال پیش بینی می شود حدود 60 هزار تن انواع هلو و شلیل از باغات منطقه برداشت شود. شهرستان مشگین شهر در 85 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد. ایرنا
آغاز برداشت سیب قرمز از باغات مشگین شهر
ساوالان خبر : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر گفت: برداشت سیب قرمز از باغات مشگین شهر به مساحت 7 هزار هکتار آغاز شده و تا اواسط پاییز ادامه پیدا می کند. احمد شهریار در جریان بازدید از عملیات آغاز برداشت سیب از باغات مشگین شهر اظهار کرد: امسال 7 هزار هکتار از باغات مشگین شهر شامل سیب درختی تابستانه و پائیزه بودند که 800 هکتار از آنها سیب نوبرانه و تابستانه استحصال شد و 2/1 هکتار به
احیای دریاچه ارومیه نیازمند بسیج همگانی است
در سال 1353حدود 330 هزار هکتار بود و این رقم طی سا ل های بعد به ویژه با جهش خاصی از سال 1388 به حدود 500 هزار هکتار افزایش یافت. وی تصریح کرد: اگر خود را با شرایط هیدرولوژیکی حوضه آبریز تطبیق می دادیم و مصارف خود را با توجه به کاهش حجم آب حوضه متعادل می کردیم، دریاچه به این روز نمی افتاد. این مقام مسؤول با بیان اینکه هنوز هم احیای دریاچه ارومیه به یک مطالبه عمومی از طرف مردم سه استان مذکور تبدیل
41هزارتن گندم مازاد کشاورزان درکهگیلویه وبویراحمد خریداری شد
به گزارش خبرنگار مهر ، جعفرگوهرگانی بعدازظهر چهارشنبه در نشست ستاد کشت پاییزه استان افزود: باید در ابتدای فصل کشت، برنامه ریزی های لازم به منظور افزایش تولید و به تبع آن افزایش میزان خرید تضمینی گندم و حرکت در راستای خودکفایی در این محصول استراتژیک انجام شود . وی همچنین از پرداخت بیش از 90 درصد مطالبات گندم کاران در استان خبر داد. گوهرگانی همچنین بر لزوم تأمین به موقع سوخت
برداشت انار از باغات شهرستان داراب آغاز شد
به گزارش خبرنگار مهر ، باغات روستای تنگ طحه که سالانه بیش از 30 هزار تن انار مرغوب را روانه بازارهای داخلی و خارجی می کند در 40 کیلومتری شهر داراب واقع شده است یکی از مهمترین مشکلات کشاورزان این منطقه قیمت کم محصولات است. انار این منطقه کیلویی 2 هزار تومان از باغداران خریداری و کیلویی 6 الی 7 هزار تومان در میدان میوه و تره بار شیراز و مراکز استانهای دیگر به فروش می رسد . جشن