خروج مرحله به مرحله از برجام را در دستورکار قرار داده ایم/ مهلت 60روزه تمدید نمی شود - خبرگزاری برنا
سایر منابع:
سایر خبرها
آیا ظریف و روحانی در باتلاق برجام گیر کرده اند؟/ دیپلمات ها هنوز در آرزوی مذاکره با غرب و آمریکا هستند
است حال و روز مردم ایران به این صورت تبدیل شود، تناقضاتی که نشان می دهد روحانی یا نمی داند دشمنی غرب با ایران چگونه است یا با اینکه می فهمد غرب با ایران دشمنی دارد ولی از همان راهی عبور می کند که در اوایل دهه هشتاد از آن عبور کرد و با دشمنی و سیلی اروپاییان روبه رو شد، راه بن بستی که در کتاب " امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای" به آن اشاره کرده است و در سال 92 و به خصوص بعد از خروج آمریکا از برجام، باز
بحث اخراج و یا بازگرداندن مهاجران افغانی مطرح نیست
به گزارش مرور نیوز، سید عباس عراقچی در ارتباط با صحبت های روز چهارشنبه خود در مورد موضوع مهاجران افغانی در ایران و برداشت هایی که از صحبت های وی در این ارتباط شده بود، تاکید کرد: از صحبت های من در آن گفت وگوی تلویزیونی سوء برداشت شد و یک سوء تفاهمی نسبت به این سخنان صورت گرفت. وی خطاب به مجری برنامه گفت: آنچه که شما به نقل از من گفتید یک سوء برداشت است و من چنین چیزی نگفته ام که اگر
بدهی دولت به بانک ها امسال تعیین تکلیف می شود
به گزارش اخباربانک به نقل از فارس، عباس معمارنژاد در مورد وضعیت فروش اموال مازاد بانک ها، اظهار داشت: این موضوع مورد توجه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر اقتصاد بود و اقداماتی ظرف یک سال گذشته توسط وزارت اقتصاد صورت گرفته که منجر به این شد 12 هزار میلیارد تومان از اموال بانک های دولتی و خصوصی شده فروخته بشود که بخش مربوط به املاک و بخش سهام و شرکت ها است. معاون وزیر اقتصاد با بیان
گوشی دست ترامپ آمد
/> شورای عالی امنیت ملی در سالگرد خروج آمریکا از برجام در بیانیه ای اعلام کرد که ایران برخی اقدامات خود در برجام را متوقف می کند و به کشورهای باقیمانده در توافق 60 روز برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی فرصت می دهد. مقامات ارشد دولت نیز در اظهارات جداگانه تاکید کردند که اروپا در فرصت تعیین شده می بایست تعهدات برجامی خود را انجام داده و در غیراین صورت ایران مرحله به مرحله
دولت ترامپ شماره تلفن داد تا ایران تماس بگیرد
). در پاسخ به اقدامات خصمانه آمریکا که مشخصاً از یک سال پیش با خروج از برجام آغاز شده، شورای عالی امنیت ملی ایران هجدهم اردیبهشت 1398 با صدور بیانیه ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داد و به کشورهای باقیمانده در توافق 60 روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را اجرا کنند و در غیر این صورت تهران گام های بیشتری برخواهد داشت ( جزئیات
شلیک به استراتژی تعلیق و شرطی سازی برجامی غرب
به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت، اما در غیراین صورت، جمهوری اسلامی ایران مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد . همه شواهد و قرائن نشان می دهد غربی ها در شرایط فعلی نیز به این اطمینان کاذب رسیده بودند که ایران به هیچ وجه اراده خروج از برجام اروپایی را ندارد، این اطمینان اروپایی ها ناشی از برآوردی است که پیش از خروج ترامپ از برجام نیز به دست آورده
ایثارگران استان مرکزی در حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی راهپیمایی کردند
، اما مردم ما مشکلات بسیار بزرگ تر از این را پشت سر گذاشته اند و بارها با مقاومت مشت محکمی بر دهان یاوه گویان کوبیده اند. وی در پایان رمز پایداری انقلاب اسلامی را حفظ و ترویج روحیه ایثار و شهادت دانست . گفتنی است در این راهپیمایی قطعنامه پنج ماده ای قرائت شد و راهپیمایان با شعار الله اکبر آن را تائید کردند. ترامپ در اردیبهشت ماه سال گذشته خروج کشورش از برجام را اعلام کرد و تحریم های
پاسخ اروپا زودتر از مهلت 60 روزه
و فرصت زیادی است برای این که اروپا بخواهد ساز و کار مالی لازم را برای اجرای تعهدات خود در توافق هسته ای بدون آمریکا تعبیه کند، اما سه کشور اروپایی محور مذاکرات، هیچ اقدام مثبتی را برای این منظور انجام ندادند. رفتارهای اروپا پس از خروج رسمی آمریکا از برجام نشان می داد که آنها تصمیمی برای ادامه همکاری با ایران در راستای اجرای برجام ندارند، بلکه این موضوع را هر روز پیچیده تر می کنند در
حکومت ایران توسط آمریکا تغییر نمی کند
مردم نیوز : زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه سابق آلمان گفت: ما همواره به اروپا و آمریکا تاکید می کردیم شما نخواهید توانست حکومت ایران را تغییر بدهید زیرا آنها مقاومت خواهند کرد و اگر تردید ایجاد شود خروج از برجام را کلید می زنند. گابریل در مصاحبه با رادیو آلمان افزود: ایران در برابر فشار حداکثری آمریکا، واکنشی حداقلی از خود نشان داده است و این را تحلیلگران آمریکایی هم معترفند.
واکنش برجامی ایران در زمان مناسبی انجام گرفت/ دنیا متوجه صبر استراتژیک ایران شد
شورای عالی امنیت ملی در بیانیه ای به کشورهای عضو برجام، اقدامات متقابل جمهوری اسلامی ایران را در برابر خروج آمریکا از برجام و نقض مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست و اعلام کرد که بر این مبنا طبق بندهای 26 و 36 برجام، ایران برخی اقدامات خود را در توافق برجام متوقف می کند و لذا ایران در مرحله فعلی دیگر خود را متعهد به رعایت محدودیت های مربوط به نگهداری ذخائر اورانیوم غنی شده و ذخایر آب سنگین
آقای عراقچی سَری به کلاس سواد رسانه ای بزنید
به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ،علی جمشیدی در یادداشتی در روزنامه فرهیختگان نوشت : چهارشنبه گذشته، سید عباس عراقچی در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در لوای تهدید اروپا، تلویحا مهاجران افغانستانی را تهدید به اخراج کرد؛ اظهارنظری که فارغ از اثربخشی آن به بدترین شکل ممکن و در بدترین جا بیان شد. این سخنان که احتمالا علاوه بر حاشیه های این یکی، دو روزه تبعات ثانوی هم خواهد داشت
بی تدبیری و مدیریت ناکارآمد؛ریشه بسیاری از مشکلات فعلی کشور
جه جدی قرار گیرد ضمن اینکه باید توجه داشت که پیشرفت باید توأم با تعهد اخلاقی و انسانی باشد تا بتواند جامعه را به سمت تعالی هدایت کند. ناصری تصریح کرد: مردم ایران همواره نشان داده اند که در برابر زیاده خواهی های استکبار و دشمنان، ایستادگی می کنند و تن به ذلت نمی دهند و دشمنان نیز بدانند که این فتنه انگیزی ها، وحدت و انسجام مردم و مسئولان را بیشتر و عزم آنها را برای حرکت در مسیر عزت و استقلال جدی تر می کند. انتهای پیام
بر ماست که مستوره شویم یا اسطوره بمانیم
این روز ها یک کانال تلگرامی برای خیلی ها کافی است- القای ترس و از خود باختگی می کند، چقدر برای سرنوشت یک ملت خطرناک است و چه کسی می تواند از چنین فردی خطرناک تر باشد؟! معمول این است که افراد به اصطلاح جنگجو یا مبارزطلب را خطرناک می دانند، اما هم تاریخ و هم عقلانیت نشان می دهد که ضرر وزیان ترسو ها برای سرنوشت یک مملکت و یک تمدن، ویرانگرتر از هر چیز دیگری بوده است. در تاریخ ایران، عباس
نمازگزاران یزدی از تعلیق تعهدات برجامی حمایت کردند
در پایان این راهپیمایی قطعنامه سراسری در پنج بند قرائت شد که در بخشی از آن با اشاره به بی اثر شدن معاهده برجام و اثبات چندباره بدعهدی آمریکا و اروپا بر تقویت بنیه اقتصادی کشور بارونق تولید، تحقق عملی اقتصاد مقاومتی و تکیه به نیروی جوان تأکید شده است. گفتنی است راهپیمایی کنندگان یزدی توقف کامل اجرای یک طرفه تعهدات جمهوری اسلامی در توافقنامه نقض شده موسوم به برجام و خروج کامل از این معاهده در صورت تداوم بدقولی و عهدشکنی کشورهای اروپایی را امری قطعی قلمداد و انجام آن را خواستار شدند
فولاد، مس و آلومینیوم ایران در دنیا مشتری های خاص خود را دارد
بخش فلزات مانند فولاد، مس و آلومینیوم تمام و کمال استانداردهای جهانی را دارد و به تبع کالای مرغوب محسوب می شود. وی در ادامه گفت: مشکل خاصی بابت فروش فلزات ایران در سطح بازارهای بین المللی وجود ندارد چون به دلیل مرغوبیت و کیفیت بالا همواره مشتری های خاص خود را دارد. سرقینی اظهارداشت: طی یک ساله گذشته با خروج آمریکا از برجام نه تنها میزان صادرات در حوزه صنعت فلزات کشور کم نشد
اروپا بداند برنامه جامع اقدام مشترک باید قراردادی برد-برد باشد
علیرضا ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به تصمیم مهم شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشورهای عضو برجام، گفت: کشورمان در مقابل بدعهدی های آمریکا و خلف وعده غربی ها یک سال صبر استراتژیک کرد که نشان دهنده حسن نیت ایران در مواجه با معاهده های بین المللی است. نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی ها در مقابل خروج آمریکا از برجام
ضرغامی:عراقچی از عزیزان افغانستانی عذرخواهی کند
به گزارش شهدای ایران ؛ عزت الله ضرغامی در صفحه شخصی خود در توئیتر خواستار عذرخواهی عباس عراقچی از عزیزان افغانستانی شد. متن بدین شرح است: بارها در دولت روحانی در مورد بازنمایی متفاوت رسانه ای اقدامات آنان تذکر دادم. سخنان جناب عراقچی با هر انگیزه ای که بوده باعث رنجش عزیزان افغانستانی ما شده است. یک عذرخواهی ساده مشکل را حل می کند.
برجام در شرایط اضطراری قرار دارد / اروپا برای حفظ آن قدم بردارد
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به سفرش به مسکو در توییتی نوشت: مذاکراتی اساسی در روسیه داشتم. بر سر مسائل زیر اتفاق نظر داشتیم: برجام به خاطر آمریکا و عدم پایبندی اروپا به تعهداتش در شرایط اضطراری قرار دارد. اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی باید برای حفظ برجام قدم پیش بگذارند. انتخاب ایران تعامل سازنده با بازیگران مربوطه و قابل اعتماد است.
تحریم فولاد ایران اقدام جدیدی نیست!/ افزایش ظرفیت تولید درسال جاری را محقق خواهیم کرد
صادرات فلزات صنعتی- 10 درصد از صادرات آن- را هدف می گیرد و به سایر کشورها هشدار می دهد که دادن مجوز برای ورود فولاد و سایر فلزات صادراتی ایران به بنادرشان دیگر تحمل نمی شود. افزایش ظرفیت تولید درسال 98 فرزاد ارزانی ، مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان به دنبال تحریم صنایع فلزی ایران پس از خروج از برجام به خبرنگار تیتر 20 گفت : این تحریم ایران حتی در صنایع فولادی اقدامی جدید نیست که
اگر طرف های خاطی به تعهدات خود در برجام بازنگردند، ایران گام به گام تا مرحله خروج از برجام و در صورت ...
منافع است. مذاکرات هسته ای مسیری در دیپلماسی برای دستیابی به منافع متوازن بر اساس قاعده برد-برد بود. هرچند قرار بود برجام تامین کننده این هدف باشد لیکن آمریکا با خروج از این توافق بین المللی و اروپا با حرکت در حاشیه رفتار غیر قانونی آمریکا و وقت کشی که بوی فریب می داد شرایطی را ایجاد کردند که ادامه آن به جز خسارت و زیان حاصلی نداشت. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیام تصمیم جدید ایران
هیچ ضرب الاجلی را از سوی تهران نمی پذیریم
برجام کاملا پایبند بماند. اتحادیه اروپا، لندن، پاریس و برلین در این بیانیه بار دیگر بر پایبندی کامل خود بر توافق هسته ای با ایران تاکید کرده اند. در این بیانیه آمده است: ما نگرانی زیاد بیانیه ایران در مورد تعهداتش در چهارچوب برجام را ملاحظه کردیم. در ادامه نیز آمده است: ما قویا از ایران می خواهیم تا به تعهدات خود در چهارچوب برجام همانطور که تاکنون پابند بوده است
استیضاح ترامپ رکود امضا را شکست /ساعت شنی صبر ایران به پایان رسید/مردم گوشهای ترامپ را برای پیام انقلاب ...
، قرار است دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده دور تازه ای از تحریم ها را علیه ایران رونمایی کند. از طرف دیگر، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، سفیران انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین را به به وزارت امور خارجه دعوت کرده و کاهش تعهدات ایران در برجام را به صورت رسمی به آنها اعلام می کند.امروز همچنین قرار است حسن روحانی نامه ای را با محتوای سیاسی به سران پنج کشور حاضر در برجام ارسال
اروپا به جای اجرای تعهداتش در برجام، فقط موضع گیری سیاسی کرده است
/> وی گفت: این تصمیم و خروج ایران از برجام می تواند نتایج مثبت و ثبات ایجاد شده بعد از توافق هسته ای را با مشکل مواجه سازد که این امر جای نگرانی دارد. رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی فرانسه با ابراز ناراحتی از تصمیمات فراملیتی و فشارهای آمریکا به اروپا و انتقاد از خروج آمریکا از برجام، اذعان کرد که برجام نتوانسته در عمل خوب جلو برود. وی اظهار داشت: اروپا و فرانسه برای
مهلت 60 روزه برجامی ایران فرصتی برای نشان دادن حسن نیت اروپایی ها است
: این امر د حالیست که با خروج آمریکا از برجام کشورمان با حسن نیت زمان کافی در اختیار دیگر اعضای برجام قرار داد لذا اکنون نوبت کشورهای باقی مانده در برجام است که حسن نیت خود را ثابت کنند. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اروپایی ها باید فرصت دیپلماسی ایجاد شده را مغتنم بشمارند، خاطرنشان کرد: در واقع قرار نیست هزینه اجرای توافقنامه برجام صرفا بر دوش ایران
اقدام برجامی شورای عالی امنیت ملی معادلات دولتمردان کاخ سفید را برهم ریخت
مورد تجدید نظر قرار بدهند. عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نگهداری ذخائر اورانیوم غنی شده و ذخائر آب سنگین خلاف مفاد برجام نیست و نمی تواند دستمایه ای برای شکایت علیه ایران در شورای امنیت ملل متحد باشد. در واقع آمریکایی ها با اعمال تحریم های اخیرشان مانع از فروش آب سنگین کشورمان شدند. به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، شورای عالی امنیت ملی با صدور بیانیه ای خطاب به
میزان پایبندی ایران به برجام به میزان تعهد طرف های خارجی بستگی دارد
کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، تصریح کرد:اقدام مقامات ارشد کشور برای کاهش سطح تعهدات نسبت به برجام اقدامی هوشمندانه بود و پاسخ مناسبی بود به فشار ها داخلی ای که بخاطر خروج آمریکا از برجام و نقض عهد اروپایی ها به تیم مذاکره کننده وارد می شد واین کار می تواند نظر بسیاری از منتقدان را تامین کند. وی افزود:برجام یک توافق بین المللی با پیوست سازمان ملل متحد
عضو تیم هسته ای آمریکا: برجام با وجود تحریم های ایران بی معناست/ روحانی خواهان ایجاد فشار بر ایالات ...
سازی اورانیوم با غلظت بالاتر را از سر خواهد گرفت. نظر شما در این مورد چیست؟ این مسئله عمیقاً مربوط به این است که ایران در حال آماده شدن برای تعلیق اجرای این بخش های کلیدی از برجام است به ویژه بخش مربوط به غنی سازی اورانیوم با درصد کم. اگر چه من می توانم درک کنم که چرا ایران این کار را انجام می دهد و نمی توان تمام مسئولیت هایی که دولت ترامپ منجر به این وضعیت شد را انکار کرد.
ترامپ عزم ایران برای مقاومت در برابر تحریم را دست کم می گیرد
که کشورهای گروه 1+4 در ضرب الاجل یاد شده به تعهداتشان عمل نکنند، ایران به صورت مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد. اتحادیه اروپا روز 19 اردیبهشت ماه با صدور بیانیه ای ضرب الاجل ایران را رد کرد و افزود: قویاً به ایران توصیه می کنیم از انجام اقداماتی که موجب تشدید مشکلات می شود، خودداری کند. کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام وعده داده اند با
اتحادیه اروپا، ضرب الاجل 60 روزه ایران را رد کرد
. ما همچنین از ایران می خواهیم تا به پایبندی به فرمت ها و سازوکارهای ایجاد شده برجام، شامل کمیسیون مشترک برجام ادامه دهد. ما به طور همزمان بر تعهد مستحکم خود تحت این توافق، شامل رفع تحریم ها برای بهره مندی اقتصادی مردم ایران تاکید می کنیم. از این رو، ما از وضع مجدد تحریم های آمریکا علیه ایران پس از خروج از برجام ابراز تأسف می کنیم. ما مصمم هستیم تا به پیگیری تلاش ها برای ممکن ساختن
ایران نمی تواند در مقابل بدعهدی های آمریکا تماشاگر باشد/ صبر در مقابل اقدامات آمریکا آنها را جری تر ...
بایستد، چون به محض خروج آمریکا از برجام، اروپاییان اعلام کردند که کاملا به برجام پایبند هستند و سعی می کنند که منافع ایران که براساس تحریم ها دچار خدشه شده را جبران کنند، اما با گذشت یکسال حرکتی دیده نشد . وی گفت: در جنگ اقتصادی که قرار داریم دشمن بیش از این که جنگ اقتصادی راه بیندازد، جنگ روانی به راه انداخته است، تهدید هایی که می کند، اگر چه ضررهایی به کشور وارد کرده و برخی هزینه هایی