حمله تند برانکو به داوری های لیگ برتر - هدانا
سایر منابع:
سایر خبرها
برج آزاد ی ترک خورد
تهران نمونه بارزی از این گونه طرح های غیرکارشناسی است. برج آزادی متولی مشخصی ندارد روزگاری بر سر مدیریت برج دعوا بود اما در حال حاضر هرکدام از ارگان ها اعلام می کنند مدیریت برج آزادی با آنها نیست و کسی مسئولیت مرمت آن را نمی پذیرد. درچند سال اخیربارها مدیران شهر تهران درباره مرمت برج آزادی و چگونگی آن صحبت کرده اند. به عنوان نمونه اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران
17مرداد روز تجلیل از خبرنگاران و ارائه یک پیشنهاد
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد خداوند رحمان و رحیم در آغاز سوره مبارکه قلم، به قلم و آنچه را با قلم می نویسند سوگند یاد کرده است. حدیثی از پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) روایت شده که می فرماید: سه صدا است که پرده و حجاب ها را می شکافد و به پیشگاه با عظمت خداوند می رسد: صدای گردش قلم های دانشمندان به هنگام نوشتن، و صدای قدم های مجاهدان در میدان جهاد، و صدای چرخ نخریسی زنان عفیف و پاکدامن. البته آنچه که گفته شد درباره قلم هایی است که در مسیر حق و عدالت و در صراط مستقیم گردش می کند اما قلم های مسموم و گمراه کننده بزرگترین بلا و عظیم ترین خطر برای جوامع انسانی محسوب می شود 1 شهیدمحمود صارمی به عنوان خبرنگاری مومن و مسلمان و مدافع مردم رنج کشیده و مظلوم روز 17 مرداد ماه سال 1377 قربانی جریان های افراطی و تحجرگرا شد و در مزار شریف افغانستان مظلومانه با گلوله های سلاح عده ای خشک مغز متحجر به شهادت رسید. یاد و خاطره آن شهید بزرگوار و همه فعالان عرصه مطبوعات اعم از خبرنگار، عکاس، تهیه کننده گزارش، فیلمبردار و کلیه کسانی که طی سال های دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل با شهامت و شجاعت و ایثار در امر اطلاع رسانی فعالیت نموده و حقانیت رزمندگان اسلام را به جهانیان مخابره کردند، بیدادگری های استکبار غرب و شرق و نوکران دست نشانده آنان را برملا ساختند، ظلم و ستم صدام معدوم را در ضربه زدن به این آب و خاک به مردم سراسر جهان اعلام کردند و در نهایت جان عزیز خود را در راه بقای اسلام و پاسداری از میهن مردانه فدا کردند، گرامی می داریم. مناسب آن که روزنامه نگاران بدون ترس و واهمه حقایق و واقعیت های جامعه را بنویسند. حقوق مسلم خود را از قبیل مسکن، تهیه امکانات مناسب زندگی، استفاده از بیمه و حقوق بازنشستگی طلب نمایند و هنگام پیری و از کارافتادگی امید به کسب درآمد و تامین زندگی داشته و مدیران نشریات هم درآمد مکفی و یا حداقلی داشته باشند و مسئولان ذی ربط از هر قوه ترتیبی اتخاذ نمایند که توقیف نشریه آخرین راه حل باشد. فعالان عرصه مطبوعات باید بتوانند در انجمن صنفی امور مربوط به شغل و حرفه خویش را مطرح و در صورت لزوم برابر با قانون از حق خود دفاع نمایند. روزنامه نگار موفق و وظیفه شناس هر روز برای دسته و گروهی مجیزگویی نمی کند. راه و روش زندگی شرافتمندانه را بر می گزیند، از صنف متملقان دوری می گزیند. مدیران هم بدانند نباید تنها سالی یک بار مجلس بزرگداشت برای خبرنگار برگزار نمایند یا هدیه ای به آنان بدهند و به احترامشان سخنرانی کنند بلکه علاوه بر انجام امور فوق که به جای خود قابل ارج نهادن می باشد باید به خواسته های به حق آنان رسیدگی و اقدام لازم مبذول نمایند. در 150 سال اخیر به دنبال پیدایش روزنامه و جراید پادشاهان و حاکمان ظالم و ستمگر دشمن اصلی روزنامه نگاران و اصحاب مطبوعات دلسوز و علاقه مند به پیشرفت جامعه بودند. ناصرالدین شاه که به قدرت تاثیر جراید در پرورش افکار عمومی پی برده بود به وزیر انطباعات دستور می داد مجلات و روزنامه هایی که از خارج برای دربار می فرستند بسوزاند تا خشم و غضب خود را فرو نشاند و به خیال خام خود مردم را از تاثیرات بد روزنامه ها دور بدارد. دوشنبه دوم ربیع الثانی 1302 ه.ق... خدمت شاه رسیدم بعد از ناهار روزنامه ترجمان حقیقت را که روزنامه رسمی عثمانی است و در آن تفصیلی از ایران نوشته بود با ترجمه اش به نظر شاه رساندم... شاه روزنامه را ملتفت نشد و ترجمه را سوزاند. یکشنبه 2 محرم 1303 ه.ق در روزنامه طمس منطبعه لندن تفصیلی نوشته بودند تعریف از ظل السلطان و تکذیب از ولیعهد و تحریک به شاه که ولیعهد را از ولایت عهد معزول کند و ظل السلطان را ولیعهد نماید روزنامه را ترجمه نموده به شاه دادم خیلی متفکر شدند فرمودند کتابچه را بسوزان. 2 روز خبرنگار فرصتی است تا فعالان سیاسی، احزاب و انجمن ها از جمله مدیران نشریات و خبرنگاران از مبارزان راه قلم و نویسندگانی که حقایق را گفتند و از قدرتها هراسی به خود راه ندادند، به زندان افتادند، لبهایشان را دوختند، از شهر و دیار خویش تبعید شدند و یا جانشان را در این راه فدا کردند یاد کنند و بر آنها درود بفرستند. و راه و رسم شان را سرمشق خویش قرار دهند. هر روزنامه نگاری با نشریه ای که منتشر می نماید یا مقاله ای می نویسد باید به خوانندگان و جامعه ثابت کند از دروغ، تحریف، تهمت و افترا دوری می کند و به دنبال چاپ روزی نامه نیست، سرسپرده این یا آن مقام و تسلیم زر و زور نمی شود، اخلاق حرفه ای را رعایت و در نهایت استقلال خود را حفظ می کند تا در جامعه ارزش بیشتری داشته باشد. روزنامه سفینه نجات در سال 1325 ه.ق در یزد منتشر شد. آخرین شماره منتشره سفینه شماره 28 سال سوم مورخ 14 رمضان المبارک سال 1329 ه.ق است. در پایان آن شماره تعطیل روزنامه را با این عبارات به خوانندگان و مشترکین اطلاع داده است: از آنجا که راست گفتن را نسبت به بعضی از محترمین جسارت و دروغ را منافی مقام و مسلک خود می دانیم از این نمره عجالتاً دوستان را وداع و طبع سفینه را به زمانی یسر(آسان) ان شا ء ا... حواله می دهیم... سرمقاله آن شماره زیر عنوان آزادی مطبوعات این گونه آغاز می شد:انسان آزاد علت العلل تمدن و مایه ایجاد آبادی است هر انسانی که آزادی حقیقی و حریت خدا داد خود را شک نماید انسانیت خود را تردید کرده است... روزنامه طوفان در تهران به صاحب امتیازی و موسسی فرخی یزدی و مدیر مسئولی موسوی زاده تاسیس و شماره اول آن... در سال 1300 شمسی انتشار یافته است... طوفان در طول مدت انتشار پانزده مرتبه توقیف گردیده و باز منتشر شده است تا اینکه بالاخره در سال 1307شمسی که فرخی به عنوان نماینده مجلس شورای ملی در دوره هفتم تقنینیه از طرف مردم یزد انتخاب گردید در مجلس جزو اقلیت بود و به ناچار ایران را ترک کرد، طوفان برای همیشه تعطیل شد. در آذر ماه سال 1300 که وزارت داخله (کشور) اخبار را به دفتر طوفان نفرستاد، فرخی مسمطی با مطلع خبر این است که اینجا خبری نیست که نیست درباره شهرها از جمله یزد چاپ و منتشر نمود. یزد امن است و اهالیش دعاگو هستند بهر ابقای حکومت به هیاهو هستند پی تقدیم هدایا به تکاپو هستند راست گویی همه در روضه مینو هستند الغرض از ستم و جور اثری نیست که نیست! خبر این است که اینجا خبری نیست که نیست! 3 دکتر محمد مهدی فرقانی – روزنامه نگار- می گوید: با آنکه از انقلاب مشروطه تاکنون دارای قانون مطبوعات هستیم اما این قانون حتی با تغییرات مکرری که پیدا کرده همچنان فاقد یک فصل مستقل و قابل اعتنا در مورد حقوق روزنامه نگاران است. هر چند که وقتی درباره حقوق روزنامه نگاران صحبت می کنیم باید روی دیگر سکه را هم ببینیم که همانا مسئولیت های اجتماعی خبرنگاران است. به بیان دیگر حقوق و مسئولیت های روزنامه نگاران دو روی یک سکه هستند اما به نظر می رسد قوانین مطبوعاتی ما بیشتر به مسئولیت های خبرنگاران توجه کرده و حتی در مواردی آنها را بر شمرده است اما در مورد حقوق مادی و معنوی آنها جز در موارد اندکی، خست زیادی به خرج داده و توضیح مبسوطی نیز ندارد. بنابراین به نظر می رسد ما نیازمند نظام حقوقی جامع رسانه ای هستیم که نخست حقوق آنها را در چارچوب قانون به رسمیت بشناسد و به دنبال آن مسئولیت های اجتماعی روزنامه نگاران را بیان کند. اما می توان به جرأت گفت که ما در هر دو مورد دچار نقصان و آسیب هستیم. عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی می افزاید: متأسفانه چون این حقوق در چارچوب قانون بیان نشده هر کسی تفسیر به رأی کرده و بنا به سلیقه خودش آن را کم و زیاد کرده است. البته هیچ مرجعی هم برای احقاق حق وجود ندارد. در نقطه مقابل این مطلب باید گفت در حوزه حرفه ای روزنامه نگاران نیازمند آن هستیم که مسئولیت های اجتماعی خود را به درستی بشناسیم و به آن پایبند باشیم. این اصول به طور عمده در چارچوب موازین اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری مطرح می شود در حالی که ما فاقد یک مرامنامه اخلاق حرفه ای رسمی هستیم که روزنامه نگاران و تشکل های صنفی روزنامه نگاری بر آن صحه گذاشته و خبرنگاران به آن متعهد باشند 4 از جمله موضوعاتی که در یکسال اخیر در آیینه یزد بدون وابستگی به انجمن و دسته و خطی مستقلاًٌ درج گردید مقاله مفصل و مستدلی بود تحت عنوان آیا ممنوع التصویری سید محمد خاتمی قانونی است؟ گرچه عده ای بر نتافتند و در بعضی از سایت ها انواع و اقسام اتهامات را بر نویسنده وارد آوردند. چند نفری هم که پاسخ دادند نخواستند به قوانین مدون و مصوب جمهوری اسلامی ایران گردن نهند. گرچه محترمانه پاسخ آنها هم داده شد و در تاریخ جراید و مطبوعات یزد ثبت گردید. اما هر چه زمان بگذرد خوانندگان بیشتر به درستی مطالب مندرج در آیینه در این زمینه پی خواهند برد چون به یقین قانون اساسی و آیین دادرسی بدون تشکیل دادگاه صالح و در نهایت صدور حکم، بر ممنوع التصویری هیچ فردی صحه نمی گذارد و دعا برای رفع حصر و یا درخواست آزادی زندانیان نیز حامی و وابسته بودن به آنها را ثابت نمی کند. بعضی از سایت های محلی گاهی در وارد کردن اتهام، نسبت های دروغ دادن عدم رعایت احترام به دیگران ید طولایی دارند بنابراین از جامعه روحانیت دارالعباده، مدیران و مسئولان استان و صاحبان تریبون های رسمی و همه علاقه مندان به نظام جمهوری اسلامی ایران درخواست می گردد ترتیبی بیاندیشند تا با تذکرات دوستانه و مشفقانه به هر یک از نویسندگان و فعالان سیاسی و طرفداران گروه ها و احزاب شناسنامه دار به ویژه اگر هزینه آنها از بیت المال تامین می گردد یاد آوری نمایند در جهت گیری ها با مدرک و دلیل انتقاد کنند رعایت صداقت، امانت، کرامت انسان ها را بنمایند که این راه به صلاح و صواب نزدیکتر است آرزوی نویسنده این سطور به عنوان یک معلم و روزنامه نگار این است که خداوند کریم وسایل آزادی خبرنگاران و روزنامه نگاران دربند در سراسر جهان را که پدران و مادران و فرزندان خردسال و همسران آنها لحظه ای آرامش خاطر ندارند فراهم نماید. به امید آن روز. مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- تفسیر نمونه ، جلد 24، صفحه 377 2- خاطرات اعتمادالسلطنه ، چاپ امیرکبیر، سال 1350 ه.ش، اگر مقصود روزنامه تایمز لندن باشد در سال 1785 میلادی توسط جان والتر تاسیس و انتشار یافت. 3- آیینه یزد، شماره 376 4- روزنامه ایران، 17/5/ ...
برجام بر کدامین فرجام
اجرایی رییس جمهوری می خواند؟ - و بالاخره این که ما با چه مقوله ای روبرو هستیم؟ معاهده (Treaty)؛ مقاوله نامه (Protocol)؛ توافق تصویب شده (Ratified Agreement)؛ توافق امضا شده (Signed Agreement)؛ یادداشت تفاهم (M.O.U)؛ تمایل نامه (L.O.I)؛ و یا مقولات متفاوت و متغیر دیگر؟ و نقش مجلس محترم از منظر حقوقی در مقابل این متن چیست؟ لذا موافقین ومخالفین، در برابر سوالی استوار ایستاده اند، که این متن
مهارت های ارتباطی
مورد علاقه او پرسشهایی را مطرح کنیم. 4-از شخص مقابل در حد متعارف تمجید کنید، از ویژگیهای آنها تمجید کنیم. 5-در مورد خودتان اطلاعات دهید، در قالب جمله های کوتاه، ساده و قابل هضم برای طرف مقابل، از خودمان اطلاعات بدهیم. مرحله دوم- ادمه گفتگو 1-هنر گوش دادن را فرا بگیرید،گوش دادن فرآیند فعالی است که طی آن شنونده تصمیم به این دارد که توجه لازم را معطوف به صحبت های طرف مقابل
ساخت مصلای یزد و درخواستی به جا
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد سرمقاله شماره های 297 و 424 آیینه یزد با عنوان آیا با وضعیت موجود، احداث مصلی یک ضرورت است و بار دیگر احداث مصلی و نیازهای ضروری تر مبنی بر اینکه در حال حاضر و موقعیت کنونی نیازی به ساخت و احداث مصلی در یزد نیست مطالبی به اطلاع خوانندگان آیینه رسید. در روزهای اخیر عده ا ی از روحانیون، مهندسان شهرسازی و متخصص در امور ثبتی و ساختمان سازی، فعالان سیاسی، فرهنگیان و برگزارکنندگان مراسم مذهبی حضوری و یا تلفنی نه تنها مراتب تشکر خود را اظهار نموده و نویسنده را مورد لطف قرار داده اند بلکه همگامی و همراهی فکری و نظری خویش را به ویژه در ارتباط با موارد دهگانه مندرج در شماره 424 در این زمینه اعلام نمودند. علاوه بر نشر و چاپ هفته نامه، آن مقاله طبق معمول عیناً در چندین سایت منتشر شد و یکی از کاربران که خط و سلیقه سیاسی وی با نویسنده متفاوت می باشد به شرح زیر اظهار نظر نموده است: با سلام جدای از اینکه بنده با آقای سلطان زاده زاویه فکری داریم، اما به نظر می رسد این مطلبشان درباره مخالفت با طرح احداث مصلای یزد بجاست چرا که ظرفیت بالای مسجد ملااسماعیل را کمتر شهرهایی از آن برخوردارند و رها شدن آن در آینده اسراف و بلکه تبذیر و ناسپاسی است و اگر محل ترمینال سابق به مجموعه فرهنگی تفریحی و فضای سبز تبدیل شود مناسبتر است و با نگاهی به اتراق بسیاری از مردم که شب ها در میدان امام حسین (ع) انجام می دهند داشته باشیم این ضرورت بیشتر احساس می شود و این مجموعه می تواند جایگزین چنین شب نشینی های خانوادگی باشد که رفت و آمد به چنین میدانی بسیار خطرناک هم می باشد. متأسفانه بعضی از کارشناسان متناسب با نظر بعضی از مسئولین که از پختگی کافی برخوردار نیستند، طرح هایی را ارائه می دهند که جامع الاطراف نیست. 1 یکی از کارشناسان مسلمان و متعهدی که بیش از 30 سال در اداره ثبت اسناد انجام وظیفه نموده و با وضعیت اکثر زمین های یزد آشناست اظهار می داشت: فردی را می شناسم که مسائل مربوط به زمین ترمینال را برای ساخت مصلی دنبال می کرد، دوستانه به او گفتم: فلانی! به صلاح و مصلحت فرد متدینی همانند شما نیست که این موضوع را پیگیری کنید چون بخشی از زمین مورد بحث به منظور دیگری واگذار گردیده و نمی تواند محل عبادت و مسجد مسلمانان باشد!! در این شماره درج ترجمه بعضی از آیات قرآن مجید و نقل احادیثی از معصومان بزرگوار- که درود خدا بر همه آنها باد،- تنها به منظور تذکر و یادآوری محترمانه و مودبانه به مشاوران و اطرافیان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و استمداد از ایشان جهت صدور دستور برای بررسی سه مقاله آیینه یزد در این زمینه می باشد. نگارنده با توجه به تحقیقاتی که به عمل آورده و از بسیاری افراد نظرخواهی نموده مناسب می داند که مساله را در حد گفتن و نوشتن و به سمع و نظر مردم و مقامات اداری و روحانی رساندن و در تاریخ جراید استان و کشور ثبت و ضبط کردن و درخواست ارسال جوابیه نمودن پی گیری نماید. خداوند بزرگ در آیه شریفه 86 سوره نساء می فرماید: و هنگامی که کسی به شما تحیت گوید پاسخ آن را به گونه ای بهتر بدهید یا (لااقل) به همان گونه پاسخ گوئید، خداوند حساب همه چیز را دارد. عده ا ی از مفسرین ذیل این آیه آورده اند: آیه شریفه یک حکم کلی درباره پاسخ گویی به هر نوع اظهار محبتی اعم از لفظی و عملی می باشد و نیز در احادیث وارد شده سواره بر پیاده و آنها که مرکب گران قیمت تری دارند به کسانی که مرکب ارزان تر دارند سلام کنند و گویا این دستور یک نوع مبارزه با تکبر ناشی از ثروت و موقعیت های خاص مادی است و این درست نقطه مقابل چیزی است که امروز دیده می شود که تحیت و سلام را وظیفه افراد پائین تر می دانند و شکلی از استعمار و استعباد و بت پرستی به آن می دهند و لذا در حالات پیامبر گرامی اسلام(ص) می خوانیم که آن حضرت به همه حتی به کودکان سلام می کردند البته این سخن منافات با دستوری که در بعضی از روایات وارد شده که افراد کوچکتر از نظر سن بر بزرگترها سلام کنند ندارد، زیرا این یک نوع ادب و تواضع انسانی است و ارتباطی با مسئله اختلاف طبقاتی و تفاوت در ثروت و موقعیت های مادی ندارد 2 جواب دادن به نامه نیز همانند جواب سلام واجب می باشد و از قول حضرت امام صادق(ع) نقل شده است که آن جناب فرمودند: جواب دادن به نامه واجب است مانند جواب سلام و آنکه به سلام آغاز کند به خدا و رسولش نزدیکتر است. 3 راقم این سطور بنا ندارد زمامداری و دوران حکومت رسول گرامی اسلام(ص) و حضرت علی بن ابیطالب(ع) را با دیگر حکومت ها مقایسه نماید اما عملکرد و دستورات آنها باید سرمشق و الگوی رفتار دولتمردان و مسئولان باشد چون در مورد رسیدگی به زندگی نیازمندان نیز سفارش اکید شده است. در تاریخ اسلام می خوانیم که امیرالمومنین علی(ع) هم همچون حضرت پیغمبر(ص) ساده می زیستند و خفیف الموونه بودند. در حدیثی که اهل تسنن هم نقل کرده اند آمده است که عمربن الخطاب در شرائط خاصی وارد اتاق پیغمبر اکرم(ص) شد آنگاه که حضرت از قصه زن هایشان اعراض کردند و آنها را مخیر کردند بین طلاق و صبر کردن به زندگی ساده. عده ای از زن ها گفتند ما خیلی وضعمان، وضع ساده ایست از این غنائمی که به دست می آید به ما بدهید. حضرت فرمودند صبر کنید و بسازید و اگر نمی خواهید من حاضرم شما را طلاق بدهم و یک چیزهایی هم به شما بدهم همه گفتند نه، ما به زندگی ساده می سازیم... 4 عده ای که نظریه مدیر مسئول آیینه یزد را قبول دارند، می گویند زمینی که می خواهند در آن مصلی احداث نمایند باید از جهت شرعی و قانونی موضوع به طور کامل مورد بررسی و مداقه قرار بگیرد و علاوه بر آن معتقدند در حال حاضر تامین خوراک و مسکن، جهیزیه برای دخترانی که به علت مشکلات مالی نمی توانند ازدواج کنند، حمایت و پشتیبانی از فرزندان بدسرپرست یا بی سرپرست، رسیدگی به زندگی خانواده های زندانیان، احداث و مقاوم سازی هزاران کلاس مورد نیاز در استان، مساعدت برای درمان بیماران، سر و سامان دادن به زندگی زنان بدسرپرست، کمک به دانش آموزان مستمند و یتیم، احداث نمازخانه برای مدارس و ساخت مسجد برای دهها مجتمع مسکونی که فاقد نمازخانه می باشد، حمایت از خانواده های مستضعف و از کارافتاده و معتاد و تامین رفاه نسبی شهروندانی که با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می کنند و نظایر آن نسبت به ساخت مسجد و مصلی در یزد اولویت دارد و از همه مهمتر آمار نمازگزاران در چندین سال اخیر نمایانگر این است که تا سال های آینده مردم در روزهای جمعه و اعیاد مذهبی با مشکلی از نظر مکان تجمع روبرو نیستند و با رفت و آمد هفتگی در خیابان های اطراف مسجد ملااسماعیل خاطرات دوران نهضت و انقلاب اسلامی در یزد نیز زنده خواهد ماند. به ویژه که تعداد زیادی از نمازگزاران می توانند پیاده یا با دوچرخه و موتور برای شرکت در نماز جماعت در مسجد حاضر شوند. در تعلیمات دینی آمده است که در حرکت های انسان سازانه بیشترین توجه خویش را به نسل جوان معطوف دارید چه اینکه جوانان قابل ساخته شدن هستند و قلب آنان حساس و پذیرنده است و از چیزهای دیگر خالی است و شما می توانید بذر حقایق و تعالیم والا را در آن بیفشانید و بیشترین کار را درباره جوانان انجام دهید. و این هدف جز با تصحیح شکل زندگی و سالم سازی روابط اقتصادی، هرگز امکان پذیر نیست و تا به این مساله اصلی (که از اهداف عمده و اساسی پیامبران(ص) است و ما مدعی هستیم که جامعه و نظام ما جامعه و نظام انبیایی و دینی است) توجهی درخور نشود و به سطح عمل در نیاید سخنرانی ها، خطبه ها، سمینارها و وعظ ها و فلسفه ها درس های اخلاق و... هیچکدام کارساز نیست بلکه می توان گفت اتلاف وقت است و مایه از دست دادن فرصت و تضعیف توانائی های دین و گذاشتن مسائل غیراصلی در جای مسائل اصلی. از حضرت علی(ع) روایت شده است که فرمود: همه کسانی که در شهر کوفه زندگی می کنند زندگیشان به خوبی تامین است پایین ترین افراد نان گندم می خورند، خانه دارند و از بهترین آب آشامیدنی استفاده می کنند. ملاحظه کنید، پیشوای بزرگ موحدان و دنیا فراموشان تاریخ چگونه با واقعیات زندگی مردم واقع گرایانه برخورد می کند و هنگامی که می خواهد از موفقیت حکومت دینی خویش سخن بگوید به هیچ امری دیگر توجه نمی کند مگر تامین زندگی مادی مردم و رفاه نسبی همه افراد و خانوارها. 5 کارمندان و مدیران ذیربط در ادارات مختلف و نهادها و سازمان هایی که به نحوی با این قضیه و غیر آن درگیر خواهند بود به خوبی می دانند هر فرد، مسئول کارهای خود می باشد و به اصطلاح با یک چشم بر هم زدن دوران مدیریت ها تمام می شود و در نهایت پاسخگویی برای کسانی که اصول را رعایت ننموده اند باقی خواهد ماند. گاهی نیازی به لباس مبدل و گشت و گذار و درد دل مردم شنیدن و با آنها سخن گفتن هم نیست عموم شهروندان به راحتی خبرها را به اطلاع یکدیگر می رسانند. عملکرد مدیران یزدی و غیریزدی از گروه های مختلف از سی ، چهل سال پیش تاکنون در دارالعباده نقل محافل و مجالس و ورد زبان هاست آنها که روش خدا پسندانه ای در پیش گرفته بودند توانستند نام نیکی از خود به یادگار بگذارند و افرادی که خدای ناکرده برابر با ضابطه گام بر نداشته اند عملکرد و خاطراتشان در چشم و دل شهروندان باقی است. از پروردگار یکتا درخواست می نمائیم همه را موفق بدارد تا مطابق با شرع و قانون اقدام نمائیم. به امید آن روز مدیرمسئول پی نوشت ها: 1- سایت یزد فردا ، 9/6/1394، اظهار نظر آقای علی اصغر باقری 2- تفسیر نمونه ، جلد 4، صفحه 46، چاپ 1355، دارالکتب الاسلامیه 3- اصول کافی ، جلد 4، صفحه 503 4- سیره نبوی ، استاد شهید آیت ا... مرتضی مطهری، صفحه 57 5- الحیاه ، علامه محمدرضا حکیمی، جلد سوم، صفحه 58 و 59 ...
بابک زنجانی یا بابک مرتضی زنجانی متولد 1353 تاجر ایرانی /معمای قرن 21 که قوه قضاییه از آن پرده برداری ...
جالب است. آقای زنجانی که کاسبی می کند، کارهای بانکی بزرگ انجام می دهد. آن وقت تاریخ های مهم زندگی اش به دقت یادش نیست! – اسامی اشخاص و تاریخ ها هیچ وقت یادم نمی ماند. چون اینها برایم مهم نیست. مهم این است که چکار می خواهم بکنم. چه حرکتی باید انجام دهم. اگر شما الان از من درباره ریز مسائل شرکت هایم از من بپرسید به خاطر دارم. تمام مصوبات آنها به دقت به ذهنم هست. من چکار داشتم که رئیس جمهور آن
وظیفه ناشناسی یک خبرنگار و سعه صدر استاندار
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد ساعت 5 بعدازظهر سوم شهریورماه به مناسبت هفته دولت جلسه مصاحبه استاندار با خبرگزاری ها، مدیران مسئول نشریات و نمایندگان روزنامه های سراسر کشور در سالن مرحوم حمیدیا تشکیل گردید. گزارش تصویری و شرح تفصیلی نشست 3 ساعته در سایت استانداری و بعضی از رسانه ها منتشر شده است. حقیر به عنوان مدیر مسئول آیینه یزد چند دقیقه قبل از ساعت 5 بعدازظهر وارد سالن حمیدیا شدم و روی اولین صندلی خالی مقابل در ورودی نشستم، چندین نفر از حاضران با لطف و محبت فرمودند بروم و نزدیک جایگاه مسئولین بنشینم. ضمن اظهار تشکر از آنها قبول نکردم و همان جا کنار در ورودی نشستم. یکی از خبرنگاران هم که از استاندار درباره میدان امیرچقماق پرسش نمود در آخرین ردیف نشسته بود. نوبت طرح پرسش که به اینجانب رسید پس از عرض سلام و ادب گفتم: گرامی می داریم یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهدای انقلاب اسلامی و برای تعالی درجات عالیه آنها صلوات برمحمد(ص) و آل محمد. بعد از اینکه حضار صلوات فرستادند از استاندار به خاطر صدور دستور پیگیری موارد قبلی مطرح شده در آیینه یزد و هم چنین به علت اقدام ارزنده ای که توسط استاندار دولت تدبیر و امید صورت گرفته و نشست های هم اندیشی با اصحاب مطبوعات برگزار گردیده بود سپاسگزاری و پرسشی بدین مضمون مطرح کردم: جناب آقای استاندار! اخیرا انتصاباتی داشتید، از خبرگزاری و فرد خاصی هم نام نمی برم، یکی از افرادی را که منصوب نموده اید تنها به اسم می شناسم و هیچ گاه آشنایی قبلی با او نداشته ام، اما چون یکی از سایت ها علیه آن شخص و نحوه عملکرد استانداری گزارشی غیرمنطقی و توهین آمیز داده بود، باعث شد به رزومه کاری فرد انتخاب شده مراجعه کنم و بدین نتیجه رسیدم که در حق وی جفا شده است. استاندار هنگام پاسخ دادن به آن سئوال از جمله گفت ماه زیر ابر نمی ماند و... در این هنگام توضیح مختصری دادم و عرض کردم: عذر می خواهم جناب آقای استاندار! رییس صداوسیمای یزد گفته است بیشتر بازدیدکنندگان سایت انتشار دهنده آن خبر از نخبگان جامعه هستند!! ضمنا ً نباید انسان خود را در مظان سوء ظن قرار بدهد، حتی پیامبر گرامی اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) به همراه همسرشان به تنهایی در کوچه عبور می کردند یکی از صحابه رسید، حضرت برای اینکه آن شخص فکر نکند پیغمبر بزرگوار در کوچه ای با زن بیگانه ای همراه است فرمودند: فلانی! این زن همسر من است 1 بنابراین شایسته بود بخش مطبوعات و رسانه ای استانداری در این زمینه ها بیشتر اطلاع رسانی کنند. بسیاری از اصحاب رسانه نحوه پاسخ گویی درباره خودتان را مناسب می دانند اما در مورد افرادی که منصوب استانداری می باشند، بهتر است روشنگری شود که بخش آخر این گفتگوی چند دقیقه ای مورد تایید و موافقت استاندار قرار گرفت. در این شماره لازم می داند حدود 14 خط از 70 سطر گزارشی که خبرنگار وظیفه ناشناسی پیرامون مصاحبه اخیر استاندار با نشریات در سایت یزدرسا درج نموده عیناً در این ستون نقل گردد تا دروغگویی آن شخص حتی درباره محل نشستن افراد و دیگر بحث های مطرح شده و عدم رعایت ادب در نوشتن و تشویش اذهان عمومی که شاید از عادات ناپسند گزارشگر یا خبرنگار مورد بحث شده است بر همگان مشخص گردد. در چند جلسه گذشته پس از سفر دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به یزد هم بدترین تهمت ها از قبیل رانت خواری و رسیدن به آلاف والوف و زشت ترین کلمات را در یزدرسا درباره مدیرمسئول آیینه یزد نوشتند. اینک گزارش خبرنگار یزدرسا: ...بر خلاف جلسات چندنفره مطبوعاتی گذشته استاندار و با توجه به دعوت عمومی روابط عمومی استانداری یزد از خبرنگاران برای شرکت در این نشست، هر چند خبرنگاران فعال رسانه ها برای نشستن در جلسات، صندلی انتخاب نمی کنند اما عناصر قلم به دست اصلاح طلب جراید حامی دولت که همیشه در دلسوزی برای رفع حصر سران فتنه طلایه داری کرده اند با قیافه حق به جانب و لبخند طلب کارانه! صندلی های جلوتر را برای این نشست انتخاب کرده بودند...!! پس از طرح سؤالات چند خبرنگار نوبت به همان عناصر قلم به دست رسید که با دست لرزان از حرف های کهنه و به دل مانده خود عقده گشایی کنند و با تخریب برخی رسانه ها و پاسخ های دل خوش کُنَک به دنبال راهی برای تسلای خشم خود باشند!! نوبت به وی که رسید با طرح اینکه در برخی سایت ها در خصوص معاونان شما مطلبی را خواندم و از آنجا که شناختی بر فرد انتصابی از جانب شما نداشتم تحقیق کردم و فهمیدم در حق آنها جفا شده! چرا روابط عمومی استانداری جواب این رسانه ها را نمی دهد سکوت همه جا جایز نیست؟... خبرنگار یکی از روزنامه ی اصلاح طلب که همیشه در طرح سؤالات حاشیه ای در نشست های خبری سر آمد است در این نشست هم با بیان اینکه رییس جمهور در ابتدای کار خود گفت: باید سینه ها از کینه ها پاک شود گفت: در جریان خاک سپاری شهدای گمنام عده ای در انجمن اسلامی گفتند: دیدید زورمان – در خصوص خاکسپاری شهدای گمنام- از شما بیشتر بود! و این نشان می دهد سینه ها از کینه ها هنوز پاک نشده!... 2 ای کاش گردانندگان سایت یزدرسا که خود را رسانه ای متفاوت برای مردم دارالعباده می نامند نام و نشانی و تلفن و محل استقرارشان را می نوشتند تا اگر افرادی از طرف بعضی از خبرنگاران آنها مورد اتهام قرار گرفتند و یا وقتی نویسندگانی از یزدرسا حرمت قلم را رعایت نمی کنند، حداقل امکان مراجعه و بیان تذکر دوستانه و محترمانه به مدیران رسانه داشته باشند. یا عده ای از مخاطبان بتوانند بنا به صلاح دید خودشان به عنوان تظلم و دادخواهی به مقامات ذی صلاح مراجعه کنند و از حق خود دفاع نمایند و یا به حامیان سایت اطلاع دهند اگر پول هنگفت بابت اداره آن سایت از طرف اشخاص حقیقی یا از محل بیت المال تامین می گردد روزی باید پاسخگو باشند. آیا سایت یزدرسا تا این تاریخ مجوز فعالیت خبررسانی دارد؟ اگر خیرخواهانه می خواهد از خط و سلیقه خاصی حمایت کند آرزوی توفیق داریم اما چرا بعضی از خبرنگارانش دروغ می نویسند، تهمت می زنند و گویا خوششان می آید گزارش خلاف بدهند. خطاب به کارفرمایان و حقوق دهندگان به خبرنگاری که عنان قلم را رها کرده و بدون توجه به فرمایش مولای متقیان حضرت علی(ع) و تعالیم عالیه اسلام گزارش تهیه می کند یادآوری می نماید: شکر پروردگار یکتا را که دستم به ویژه هنگام نوشتن موضوعی که به حق می دانم نمی لرزد. در سن 73 سالگی روزانه 8 تا 10 ساعت در محل مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) و 3 تا 4 ساعت برای چاپ نشریه، امور محوله را انجام می دهم و شخصاً رانندگی می کنم. در انتشار آیینه یزد مستقل هستم و تاکنون با ضرر مادی نشریه را منتشر کرده ام. مجیزگویی نمی کنم و برابر با آنچه حضرت سجاد امام زین العابدین(ع) به شیعیان آموخته اند، دعا می کنم: خداوندا عمرم را طولانی گردان، مادام که در راه اطاعت تو باشد و اگر قرار بود چراگاه شیطان شود آن را بگیر و قبض روحم کن پیش از آن که خشم تو بر من سبقت بگیرد... 3 اگر افرادی درباره مطالب مندرج در آیینه انتقاد نمایند یا تذکر دهند و نصیحت کنند به طور قطع و یقین پذیرا هستم اما اگر کسانی باشند که به اصطلاح با چراغ خاموش حرکت می کنند یا آن طور که گفته می شود از طرف اشخاصی پشتیبانی می شوند و نمی دانم برای احقاق حق به چه کسی باید مراجعه کرد چاره ای جز آن نیست که در این ستون به دروغ ها و اهانت های آنها پاسخ منطقی و تذکراتی دوستانه و محترمانه داد و به موقع هم به مقامات مسئول شکایت کرد چون برای چاپ روزنامه و نشریه کیسه ای ندوخته ام. راستی ای جوان! اگر روزی کنار فردی نشستی که هم سلیقه با خبرنگار یزدرسا نبود و بر فرض علاوه بر اینکه با دست لرزان می نوشت با کلماتی دست و پا شکسته هم سخن می گفت آیا در گزارشی که برای سایت یزدرسا می نویسی او را به سخره می گیری که دستش می لرزید و لکنت زبان داشت؟ مگر نمی دانی قرآن کریم مسلمانان را از مسخره کردن یکدیگر نهی نموده است؟ آیه شریفه 11 سوره حجرات نکته دیگر آنکه تقاضای رفع حصر دولتمردان و فعالان سیاسی و دعا برای آزادی آنان تخلفی محسوب نمی گردد و افتخار مسلمانان این است که پیرو پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) هستند که بر اساس تفسیر آیه شریفه 8 سوره انسان امیرمومنان حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و فرزندانشان حضرت حسن و حضرت حسین سلام الله علیهم اجمعین همه طعام در خانه را در سه شب متوالی به مسکین و یتیم و اسیر دادند و خود گرسنه ماندند و غذایی برای افطار به مدت سه روز، روزه نذری در خانه نداشتند در این صورت مصداق اتم و اکمل آیه شریفه هستند که در برابر این گذشت و ایثار نامشان در ردیف ابرار ثبت و ضبط گردید که نه تنها تمام افراد بشر در همه اعصار و قرون بلکه کروبیان و ملکوتیان را به کرنش و تکریم و تعظیم وا می دارد. قابل توجه خبرنگار یزدرسا و دیگر کسانی که همانند وی می اندیشند اینکه بسیاری از مفسران گفته اند: منظور از اسیر در آیه مبارکه سوره انسان ، اسیرانی هستند که از مشرکان و کفار می گرفتند، و به قلمرو حکومت اسلامی در مدینه می آوردند و در سال های اولیه بعثت آزادانه رفت و آمد می کردند... 4 حسن ختام مقاله به درج دعایی اختصاص می یابد که حضرت محمدمصطفی(ص) به درگاه با عظمت خداوند رحمان و رحیم عرضه می داشت: خداوندا یک لحظه مرا بخودم وامگذار و چیزهای خوبی که به من بخشیده ای از من باز مگیر. 5 مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- منیه المرید فی آداب المفید و المستفید (آداب تعلیم و تربیت در اسلام) ، شهید ثانی، ترجمه دکتر سیدمحمدباقر حجتی، صفحه 217 2- حواشی سه ساعت جلسه تکراری استاندار یزد برای هیچ!، یزد رسا، 4/6/1394 3- صحیفه کامله سجادیه ، ترجمه استاد مهدی الهی قمشه ای، ترجمه دعای بیستم، صفحه189 4- تفسیر نمونه ، جلد 25، صفحه 353 و 354 5- نهج الفصاحه ، ترجمه ابوالقاسم پاینده، چاپ جاویدان، صفحه 105 ...
نقش عوامل نامرئی در تربیت از نظر اسلام
جهالت است عبارت است از روح ضد تحقیق، حالتی که مقدس ترین روحیه را که روحیه تحقیق و کاوشگری است از بشر می گیرد شاید بشود گفت همانطوری که جمود از جهل زشت تر است، حس تحقیق از خود علم مقدس تر است (مطهری). علی (ع) درباره شدن آدمی و راههایی که در برابر آدمی است –تا چه شود- فرموده است (نهج البلاغه، حکمت 385): مردم سه دسته اند: دانایی که شناسای خداست، آموزنده ای که در راه رستگاری کوشاست، و فرومایگانی
توصیه هایی برای شما که عاشق فردی مضطرب هستید...
ابزاری ارزشمند به حساب آید. 7- لذت می برند که کمک می کنید با آنها درباره چیزهای کوچکی که می تواند کمک رسان باشد، همفکری کنید. آنها از چه چیزی می توانند جلوگیری کنند؟ به آنها کمک کنید که در جست و جوی چیزهایی باشند که به دیگران کمک می کنند. راه هایی کاربردی را پیدا کنید تا هر روز کمی حس راحتی بیشتری داشته باشید و هر دو حال بهتری پیدا کنید. 8- از اینکه بی اهمیت تلقی شوند
از رنگ خون خدا عکاسی کردم
با گریه فراوان سجده می کردند. فضا واقعا تاثیر گذار بود. این تصویری که خواهید دید مربوط به آن روز است. اسرا تصویر امام(ره) را با نخ های تیکه تیکه از لباسشان پنهانی دوخته بودند. نمی دانم چطور هم آورده بودند چون ممنوع بود. * تصوری هم از لحظه دیدار آنها با خانواده هایشان دارید؟ *مویدی: بله. در مورد آزادگان کار می کردم البته نه با حساب کتاب. آزاده ای در محله نارمک آمد
گفتگو با اولین مجری نابینای رسانه ملی
مورد خاص که با حال و هوای شاعرانه خودش جور بوده از زیرشان در رفته است. تا اینکه پایش به نقطه های برجسته باز می شود: من چون سررشته ای در شعرو نویسندگی داشتم م و به ادبیات علاقه زیادی دارم بارها پیشنهاد اجرا در رادیو و برنامه های شعرخوانی و متونی ادبی داشتم. حتی چندین مورد روی استیج اجرا داشتم. اما خودم هیچ وقت اجرا در تلویزیون را قبول نمی کردم. اما تهیه کننده برنامه نقطه های برجسته اصرار داشت حالا که
درِ این سازمان ملل را گل بگیرید
و ...! به دستور شخص نتانیاهو، در روز روشن و جلوی دوربین های تلویزیونی در حال کشتار مردم فلسطین هستند. طی همین چند روز چیزی حدود 300 فلسطینی زخمی و چندین برابر این تعداد نیز دستگیر و در زندان های اسرائیل زندانی شده اند. چندین نوجوان نیز به اشکال مختلف به شهادت رسیده اند و چندین نوبت نیز به مسجدالاقصی و حرم ابراهیمی(ع)، مقدس ترین مکان های مذهبی بیش از 1 میلیارد و نیم مسلمان(یک چهارم جمعیت جهان
سایه سیاست از هندوانه تا خندوانه!
عصر بانک ؛پس از چند روز بحث و گفت و گو درباره استند آپ کمدی یا ایستخند برنامه خندوانه برسر رقابت میان امین حیایی ( بازیگر سینما) و امیر مهدی ژوله ( نویسنده و روزنامه نگار) دومی پیشی گرفت و به عنوان خنداننده برتر گروه دوم به مرحله بعد راه یافته است. امین حیایی 2 میلیون و 240 هزار و 634 رای کسب کرد و امیر مهدی ژوله 2 میلیون و 240 هزار و 846 رای. هر چند این رقابت درباره موضوع یک برنامه
دفاع مقدس؛ تنها جنگی که سینمای مختص به خود دارد
صورت گرفته، اما با وجود همه این تلاش ها، این ژانر محبوب سینمایی، راه برای رفتن و کار برای به ثمرنشاندن فراوان دارد . این میدان یک میدان بسیار وسیعی است و واقعاً هنوز بسیاری از بخشهای آن کشف نشده است . نه اینکه انسان یا ذهنها نتواند آن را به دست بیاورد و بفهمد و بشناسد، نه، منعکس نشده . ... خیلی از مفاهیم و مضامین در مجموعه ی این تلاش هشت ساله وجود داشته که هنوز درباره ی آنها کار نشده، فکر نشده
نشست وزرای خارجه ایران و 1+5 برای پیگیری اجرای برجام برگزار می شود
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به نیویورک خطاب به کشورهای 1+5 تاکید کرد: مردم ایران باید تغییر بنیادین در نحوه برخورد و نیز تقویت مبانی برجام را احساس کنند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )، محمد جواد ظریف که برای شرکت در هفتادمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل و نیز دیدارهای حاشیه ای با همتایان خود، عصر سه شنبه به وقت محلی وارد نیویورک شد، درباره
7 خاطره خواندنی رهبری از دفاع مقدس
یکی از شهرهای مازندران، بعد از سخنرانی، وقتی می خواستم سوار اتومبیل شوم، دیدم خانمی به اطرافیان اصرار می ورزد که با من صحبت کند. گفتم که بگذارند بیاید. خانم جلو آمد و گفت: پسر من در دست بعثیها اسیر بود. همین چند روز قبل به من خبر دادند که او زیر شکنجه کشته شده است. شما که به تهران رفتید، از قول من به امام سلام برسانید و بگویید: پسر من فدای شما؛ من ناراحت نیستم. این جمله را در همین
آماده ترین تیم حال حاضر دنیای فوتبال +فیلم و تصاویر
آکادمی رئال است. در سال 2002، به آکادمی رئال پیوست و در سال 2012 خود را به تیم اول رساند. با آنکه واقعا لایق بود، اما در دوران مورینیو و آنچلوتی {literal}{{/literal}به دلیل اینکه دو مربی اعتقاد چندانی به آکادمی نداشتند{literal}}{/literal}، چندان مورد استقبال قرار نگرفت و به صورت قرضی به سویا و ویارئال رفت. اما، امسال با توجه به ورود بنیتز که اصالتا به آکادمی باور دارد، شاهد رونق گرفتن بازار چریشف
گفتگوی خواندنی سرلشکر رشید و دریابان شمخانی- بخش اول
امروز و آینده را که این دوران را درک نکرده اند، به انحراف بکشانند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1385 در دیدار با فرماندهان دفاع مقدس درباره مقوله ی خاطرات و تاریخ جنگ فرمودند: جا دارد که کار هنری بشود، ثبت و ضبط بشود و کار تخصصی انجام بگیرد. الان مراکزی هست و دوستانی کارهای حرفه ای و تخصصی خوبی انجام میدهند. در آنِ واحد دو کار: هم کار حرفه ای و تخصصی و مدیریت مطلع و عالمانه ی بر جمع آوری
مردم چه نظری درباره رهبر انقلاب دارند؟
عادی سلامتی آقا را خواسته اند. یکی از همین مردم عادی که همسایه آقاست نوشته: باور کنید محله اذربایجان بی شما هیچ لطفی نداره و همه چیز بی رنگ و لعابه. حتی گل ها و درختا. حتی پرنده های محله هم حال و حوصله سروصدا نداره. به خونه برگردین با سلامتی، ای همسایه مهربون ما. این مردم توصیه پزشکی هم کرده اند: اگر من به عیادتون می آمدم، براتون می گفتم که همسرم یک ماه قبل از شما، این عمل را انجام داد، ولی بعد از
شهید بهشتی می گفت این غلط است که از مرجع تقلید درباره این شخص یا آن کتاب، نظر بخواهید
با دکتر علیرضا بهشتی درباره رابطه روشنفکر و مردم گفت وگو کرده ایم. جریان مشروطه در ایران با مفهوم نقد خویشتن و نقد وضعیت موجود در مقابل دیگری یعنی همان غرب آغاز می شود و روشنفکران پرچمدار این نقد هستند. به نظر می رسد این پارادایم در دهه های بعد برعکس می شود. مثلا در دهه های 40 و 50 ما با نقد مدرنیته و غرب و بحث هایی مانند بازگشت به خویشتن مواجه می شویم و شاهد هستیم که روشنفکری مورد حمله
ایرانیان چگونه می جنگند
چگونه است؟ من از رابرت می خواهم که یک تصویر بزرگ تر از این شرایط ارائه کند. رابرت بکیوسن: جنگ و درگیری در طبیعت خود پیش بینی ناپذیر است، بنابراین نیروی نظامی با توجه به تهدیداتی که یک کشور خود را با آن مواجه می بیند برای انجام امور مشخصی طراحی می شود و در مورد ایران این تهدید در وهله اول ایالات متحده و متحدان درجه یک منطقه ای آن در خاورمیانه هستند. وقتی که درمورد نیروی نظامی ایران بحث می
چطور در 5 قدم خودتان را به طور کامل بشناسید
ها، محدودیت تعادل و انعطاف پذیری تان را تا چه اندازه می شناسید؟ آیا تابحال بدون اینکه امتحان کرده باشید، گفته اید بدن من اینکار را نمی تواند انجام دهد یا نوع بدن من به این کار نمی خورد ؟ قبل از اینکه درها را به سمت چیزهای امکان پذیر ببندید، یکبار دیگر نگاه کنید. وقت بگذارید تا با بهترین معبد جهان، بدنتان، صمیمی تر شوید. 4. آرزوهایتان را بشناسید. آرزوها و امیدهای
مکانی: برای پرسپولیس جان می دهم!
مسابقه کارت زرد گرفتی و از بازی بعدی پرسپولیس محروم شدی؟ هیچی نگفتم! مگر می شود؟ به حضرت عباس (ع) هیچی نگفتم. چرا به سمت داور چهارم حمله کردی؟ من حمله نکردم! از شما بعید است که این حرف را می زنید. آن لحظه عصبانی شدم چون فهمیدم دوکارته ام کردند و رفتم جلو، پرسیدم آقای داور چهارم من چی گفتم که به داور گفتی به من کارت زرد بدهد! با داور وسط هم صحبت کردی
راهکارهایی برای اینکه چیزی را به دل نگیریم!
شماست یا کاری است که انجام داده اید. اما ممکن است فقط به این دلیل باشد که آن فرد مقابل روز، هفته یا حتی سال بدی داشته است. یا به این خاطر که در کار یا ازدواجش موفق نیست و همه این فشارها را در زمانی اشتباه و در محلی اشتباه سر شما خالی می کند. هر زمان که درگیر چنین موقعیتی شدید که مسائل را به خودتان بگیرید، این را به خودتان یادآور شوید. یا اگر در ارتباط با کسی هستید که
گام بلند افضل در تیم مس سونگون به سوی صدر جدول
علیرضا افضل نتواند 3 امتیاز این مسابقه را بگیرد بعید هم نیست همین رده دوم را هم از دست بدهد. توبیخ شهید منصوری در آستانه تقابل با مس در پی اتفاقات و حواشی دیدار تیم های شهید منصوری قرچک و گیتی پسند اصفهان، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرا خود را درباره این بازی اعلام کرد که بر اساس آن رضا داور زنی سرمربی تیم شهید منصوری به تذکر کتبی و مبلغ 30 میلیون ریال جریمه نقدی و علی گودرزی
از همکاری نظامی ایران با عراق و سوریه تا انفعال آمریکا در خلیج فارس
فرماندهان نیروهای مسلح کشورمان در حاشیه رژه 31 شهریور بر حمایت از کشورهای محور مقاومت تاکید کردند. به گزارش فارس، رژه نیروهای مسلح کشورمان بمناسبت سی وپنجمین سالگرد آغاز دفاع مقدس، صبح دیروز در جوار حرم ملکوتی امام خمینی(ره) برگزار شد. در این رژه یگان های نمونه ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج از مقابل جایگاه عبور کردند و بخشی از توان خود را به نمایش گذاشتند. در حاشیه این مراسم فرماندهان
نسخه پیچی های پساتوافق آمریکا علیه ایران
/> همچنین سئوال هایی وجود دارد که ایالات متحده چه اقدام نظامی را برای دخالت های ایران در منطقه می تواند انجام دهد. چیزی را که متحدان عرب منطقه از آمریکا می خواهند فراتر از جنگنده های اف 35 است؛ آنها حمایت آمریکا را در مقابل اقدامات نامتقارن ایران خواستارند. فروش تسلیحات جدید به کشورهای خلیج فارس مشکل را حل نمی کند و آنها را مطمئن نمی سازد. این ممکن است اضطراب اسرائیل را درباره داشتن برتری متعارف در منطقه
چرا اعراب برای توافق هسته ای جشن نگرفتند؟!
کنار آنها کشوری جعلی و جنایتکار که دشمن اصلی جهان اسلام است وجود دارد که دارای بیش از 200 کلاهک هسته ای است، اما هیچگاه از سوی سران کشورهای عربی منطقه مورد سوال قرار نگرفته است. اما جمهوری اسلامی ایران که در عمر 35 ساله انقلاب خود تاکنون هیچ خطری برای کشورها و مردم مسلمان منطقه نبوده است به عنوان مخل امنیت معرفی می شود و همگان خود را علیه او بسیج می کنند. در زمان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس
شبکه ارتباطی کشور چه اندازه در برابر زلزله مقاوم است؟
این خصوص و همچنین در خصوص اینکه از منظر سازمان پدافند غیرعامل تغییرات مثبتی برای ایمنی دکل ها و تجهیزات مخابراتی رخ داده است، با روابط عمومی محترم این سازمان مکاتبه ای انجام دادیم که متأسفانه بعد از یک هفته پیگیری، هیچ اطلاعاتی در اختیار این روزنامه قرار نگرفت. علاوه بر سازمان پدافند غیرعامل اپراتور اول و سوم کشور نیز در خصوص ایمنی تجهیزات خود در مقابل بروز بلایای طبیعی همچون زلزله حاضر به ارائه اطلاعات نشدند و سازمان پدافند غیرعامل و مدیریت بحران را مسئول پاسخگویی دانستند.
بسکتبال ایران در فکر سومین المپیک
ثبات زیادی در حمله دارد. این تیم را نباید حریف از پیش بازنده ای بدانیم. آنها تا آخرین لحظه مسابقه می جنگند. مسلما اگر کارهای تمرینی را انجام دهیم، این تیم را شکست می دهیم . صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ایران هم از هوای شرجی چانگشا گلایه کرد: قهرمانی در این مسابقات و رسیدن به المپیک، بزرگ ترین انگیزه برای تمام بازیکنان است. شرایط شهر چانگشا کمی متفاوت و هوای این شهر شرجی است، در راه رسیدن به