تخت روانچی: ایران تسلیم فشارهای آمریکا نخواهد شد - رجا نیوز
تخت روانچی: ایران تسلیم فشارهای آمریکا نخواهد شد
سایر منابع:
سایر خبرها
ظریف: برجام را نقض نکردیم
از سقف 300 کیلوگرم بیشتر شود و عبور از این سقف، می تواند به معنای نقض برجام باشد. مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل متحد نیز روز گذشته در خصوص افزایش ذخایر اورانیوم ایران و نقض برجام، گفت که برجام به ایران این اجازه را می دهد که برخی از تعهدات خود را متوقف کند. ###
سخنگوی گوترش: حفظ برجام به عنوان نقطه عطف دیپلماسی چندجانبه مهم است
. وی ادامه داد: اما برجام یک نقطه عطف در دیپلماسی چندجانبه است و فکر می کنم حفاظت از آن برای امنیت منطقه و رژیم منع گسترش سلاح های اتمی بسیار مهم باشد. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: ما طرف ها را تشویق می کنیم که از آن محافظت کنند و دیروز هم گفتیم که ایران را تشویق می کنیم تا به تمام تعهدات مربوط به مسایل هسته ای پایبند بماند. محمد جواد ظریف وزیر امرو
ایرادات شورای نگهبان به موافقت نامه پاریس پابرجاست
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تهران پرس، اردیبهشت ماه 95 بود که محمدجواد ظریف در مجمع عمومی سازمان ملل موافقت نامه تغییر اقلیم پاریس را که حاصل اجلاس بیست و یکم کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد (UNFCCC) بود را امضاء کرد. بعد از تائید اولیه، دولت این موافقت نامه را به مجلس ارسال کرد. مجلس نیز این موافقت نامه را تصویب و به شورای نگهبان ارسال کرد. اما این موافقت نامه در شورای نگهبان با
گوترش نگران کاهش تعهدات برجامی ایران است
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد امروز دوشنبه در واکنش به تصمیم ایران در خصوص افزایش ذخایر اورانیوم کم غنی شده خود وفق مواد 26 و 37 برجام، بدون اشاره به بدعهدی اروپایی ها در عمل به تعهداتشان در برجام در سخنانی اعلام کرد که نگران این موضوع است! سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در این باره گفت که چنین اقداماتی به حفظ توافق هسته ای و برخوردار شدن مردم ایران از عوائد این توافق کمک نخواهد
واکنش گوترش به افزایش ذخایر اورانیوم ایران
به گزارش جنوب نیوز به نقل از آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد امروز دوشنبه در واکنش به تصمیم ایران در خصوص افزایش ذخایر اورانیوم کم غنی شده خود وفق مواد 26 و 37 برجام، بدون اشاره به بدعهدی اروپایی ها در عمل به تعهداتشان در برجام در سخنانی اعلام کرد که نگران این موضوع است! سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در این باره گفت که چنین اقداماتی به حفظ توافق هسته ای و برخوردار شدن
فرار به جلوی شورای امنیت ملی آمریکا و درخواست از ایران
. بنابراین، کاهش مرحله ای تعهدات ایران در چارچوب بندهای 26 و 36 برجام و در واکنش به پشت پا زدن آمریکا به یک فرآیند جمعی دیپلماتیک، صورت می پذیرد و قطعا تا زمان احقاق کامل حقوق مردم ایران نیز ادامه خواهد داشت. پس باید توجه داشت که این دولتمردان آمریکایی بودند که با خروج از یک توافق رسمی بین المللی و دارای پشتوانه ای حقوقی به نام سند برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، به
واکنش های جهانی به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران؛ برجام به فروپاشی نزدیکتر می شود؟
/> سازمان ملل: افزایش ذخائر اورانیوم ایران به حفظ برجام کمک نمی کند سخنگوی آنتونیو گوترش ، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز درباره عبور ذخائر اورانیوم 3.67 درصدی ایران از محدوده 300 کیلوگرم معین شده در برجام ابراز نگرانی کرده است. سخنگوی گوترش مدعی شده تصمیم تهران به حفظ توافق هسته ای و برخوردار شدن مردم ایران از عواید این توافق کمک نخواهد کرد. او همچنین گفته ضروری است که تمامی
گام های بعدی اعضای 1+4 در واکنش به کاهش تعهدات ایران کدامند
به شورای امنیت سازمان ملل متحد، این نهاد باید ظرف 30 روز در مورد ادامه معافیت ایران از تحریم های هسته ای رأی گیری کند. تصویب قطعنامه شورای امنیت مستلزم رأی مثبت 9 عضو این نهاد و وتو نشدن آن از سوی اعضای دائم (آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا و فرانسه) است. گام ششم : اگر قطعنامه ادامه معافیت ایران ظرف 30 روز تصویب نشود تمامی تحریم های هسته ای قبلی سازمان ملل متحد علیه ایران به سرعت از سرگرفته
مبادلات بانکی مورد انتظار ما در اینستکس عملی نخواهد شد
به گزارش ، خروج آمریکا از برجام، اعمال تحریم و ناتوانی اروپایی ها در تأمین منافع اقتصادی ایران در این توافق، باعث شد تا جمهوری اسلامی ایران برای توقف اجرای برخی موارد مندرج در توافق هسته ای بر اساس مفاد برجام تصمیم هایی را اعلام کند. مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به سازوکار مالی اروپا موسوم به اینستکس معتقد است که اینستکس در وضعیت
تاوان برجام گریزی
که این تعهدات 3 بار تکرار شده است. مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد نیز که نقش قابل توجهی در به ثمر رسیدن برجام داشت، اینستکس را به ماشین زیبا اما بدون بنزین تشبیه کرده و ساز و کار مذکور را در شرایط فعلی کافی نمی داند. تنها ظریف و دیپلمات های برجسته کشور نیستند که اجرای اینستکس را به تنهایی کارامد نمی دانند بلکه بیژن زنگنه وزیر نفت نیز دیدگاه مشابهی دارد و
تاکید روسیه بر اهمیت پایبندی اروپایی ها به تعهدات خود در قبال ایران
در برابر ایران عمل و از منافع این کشور حمایت کنند. سرگئی لاوروف افزود: آمریکا تحریم های خود علیه ایران را تشدید کرد و باید منافع اقتصادی این کشور در توافقنامه هسته ای تضمین شود. یادآور می شود، یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای ایران و همچنین ژست های عوام فریبانه مقامات این کشور مبنی بر آمادگی گفت وگو با ایران همزمان با فشار های تحریمی و همچنین بدعهدی طرف های
تاکید روسیه بر اهمیت پایبندی اروپایی ها به تعهدات خود در قبال ایران
در برابر ایران عمل و از منافع این کشور حمایت کنند. سرگئی لاوروف افزود: آمریکا تحریم های خود علیه ایران را تشدید کرد و باید منافع اقتصادی این کشور در توافقنامه هسته ای تضمین شود. یادآور می شود، یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای ایران و همچنین ژست های عوام فریبانه مقامات این کشور مبنی بر آمادگی گفت وگو با ایران همزمان با فشار های تحریمی و همچنین بدعهدی طرف های
جبیر: جامعه بین المللی باید به ایران فشار آورد
مقام سعودی تاکید کرد ریاض به همکاری با توکیو در خصوص عبور مطمئن کشتی های ژاپنی از خلیج ع.ر.ب.ی (!) ادامه خواهد داد. جییر همچنین گزارش سازمان ملل در خصوص قتل جمال خاشقجی ، روزنامه نگار منتقد سعودی را رد کرد. او نماینده سازمان ملل در امور اعدام های فراقانونی را متهم به جانبداری رد نگارش گزارش خود کرد. شایان ذکر است، یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای با ایران و
نتانیاهو: اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را راه اندازی کند
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل امروز (دوشنبه) در بیانیه ای مدعی شد: بار دیگر اعلام می کنم اسرائیل به ایران اجازه دستیابی به سلاح های هسته ای را نخواهد داد! وی در ادامه ادعا کرد: من امروز از تمامی کشورهای اروپایی می خواهم که از تعهدات خود پیروی کنند. شما متعهد شده اید که هرگاه ایران از توافق هسته ای تخطی کرد، مکانیسم تحریم های خودکار را که در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد، راه اندازی کنید.
بیانیه مشترک اروپایی ها درباره ذخایر اورانیوم ایران
اقدامی خارجی اتحادیه اروپا در حالی از ایران بابت انجام اقدامات مجاز طبق بندهای 26 و 36 برجام انتقاد می کنند که پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های یکجانبه این کشور علیه ایران، تنها به دادن وعده و وعید اکتفا کرده و گام محسوسی در راستای تأمین منافع مشروع ایران طبق برجام برنداشته اند. مجید تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل متحد هفته گذشته در نشست دوره ای برجام در شورای امنیت
ادعای بولتون علیه ایران در پی عبور ذخایر اورانیوم غنی شده از مرز 300 کیلوگرم
پاراگراف 36 در به جریان انداختن ادامه مسیر، نوشت: ما ضمن محفوظ بودن حقوقمان، به کشورهای E3+2 [سه کشور اروپایی، چین و روسیه] چند هفته فرصت دادیم. ما پس از 60 هفته نهایتاً دست به اقدام زدیم. وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: به محض آن که کشورهای اروپایی به تعهدات خود عمل کنند، ایران متقابلاً اقدامات معکوس به عمل خواهد آورد. طبق بند 26 برجام، در صورت عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات
وزیر خارجه انگلیس: می خواهیم برجام را حفظ کنیم
فرایند بسیار شفاف عمل کرده است، از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های یکجانبه نه تنها بر جمهوری اسلامی ایران بلکه بر سایر کشورهایی که خواهان پایبندی به تعهدات خود ذیل قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل هستند، ابراز تأسف جدی کرد. وی ابراز امیدواری کرد که جامعه بین المللی در مقابل این رفتار قلدرمأبانه در روابط بین المللی متحد شود و نگذارد بارقه امیدی که برای دیپلماسی و چندجانبه گرایی در عصر نوین باقیمانده است، رو به خاموشی برود.
واکنش ها به عبور ذخایر اورانیوم ایران از مرز 300 کیلوگرم
آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز از این اقدام ایران ابراز نگرانی کرد و گفت که این تصمیم تهران به حفظ توافق هسته ای و برخوردار شدن مردم ایران از عواید این توافق کمک نخواهد کرد. او همچنین خاطرنشان کرد: ضروری است که تمامی مسائل پیرامون توافق هسته ای با استفاده از مکانیسم های توافق مورد بررسی قرار گیرند. بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز طبق معمول به لفاظی هایش
کاخ سفید: ایران قبل از انعقاد برجام آن را نقض کرده بود!
اورانیوم غنی شده ایران مدعی شد که ایران قبل از حصول برجام هم مفاد این توافق هسته ای را نقض کرده است! محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در واکنش به ادعای جدید کاخ سفید مبنی بر اینکه ایران پیش از انعقاد برجام هم در حال نقض آن بود ! در توئیترش نوشت: جداً؟! ادعای مضحک آمریکا درحالی است که آژانس انرژی اتمی در 15 گزارش جداگانه پایبندی کامل ایران به تمامی تعهدات برجامی خود به رغم عدم پایبندی طرف های
ترامپ: ایران با آتش بازی می کند/ هیچ پیامی برای ایران ندارم
ادامه مسیر، نوشت: ما ضمن محفوظ بودن حقوقمان، به کشورهای E3+2 [سه کشور اروپایی، چین و روسیه] چند هفته فرصت دادیم. ما پس از 60 هفته نهایتاً دست به اقدام زدیم. وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد، به محض آنکه کشورهای اروپایی به تعهدات خود عمل کنند، ایران متقابلاً اقدامات معکوس به عمل خواهد آورد. طبق بند 26 برجام، در صورت عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات، ایران حق دارد اجرای تعهدات
ایران با آتش بازی می کند
26 برجام، در صورت عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات، ایران حق دارد اجرای تعهدات خود را به شکل کلی یا جزئی متوقف کند. بر اساس بند 36 برجام اگر موضوع اختلافی با طی مراحل این بند فیصله نیافت شاکی می تواند این امر را به عنوان مبنای توقف کلی و یا جزئی اجرای تعهدات اش وفق برجام قلمداد کرده و یا به شورای امنیت سازمان ملل متحد ابلاغ کند که معتقد است موضوع مصداق "عدم پایبندی اساسی" بشمار می آید.
چین، آمریکا را عامل تنش های هسته ای ایران دانست
اورانیوم غنی شده 67 درصد عبور کرده است. وی گفت، به طرف های اروپایی برجام بارها اعلام شده که اقداماتشان در عمل به تعهدات کافی نبوده است؛ بنابراین ایران همانگونه که پیش از این برنامه اش را اعلام کرده، به این روند تولید ادامه خواهد داد. ظریف یادآور شد که برنامه مرحله نخست، هم در مورد ذخایر اورانیوم غنی شده و هم در مورد ذخایر آب سنگین اجرا شده و در مرحله دوم نیز در مورد سقف 3.67 درصد است که
چین، آمریکا را عامل تنش های هسته ای ایران دانست
اورانیوم غنی شده 67 درصد عبور کرده است. وی گفت، به طرف های اروپایی برجام بارها اعلام شده که اقداماتشان در عمل به تعهدات کافی نبوده است؛ بنابراین ایران همانگونه که پیش از این برنامه اش را اعلام کرده، به این روند تولید ادامه خواهد داد. ظریف یادآور شد که برنامه مرحله نخست، هم در مورد ذخایر اورانیوم غنی شده و هم در مورد ذخایر آب سنگین اجرا شده و در مرحله دوم نیز در مورد سقف 3.67 درصد است که
ظریف: ایران دقیقا مشابه شیوه اروپایی ها به برجام پایبند خواهد بود
بر اساس بند 36 برجام اگر موضوع اختلافی با طی مراحل این بند فیصله نیافت شاکی می تواند این امر را به عنوان مبنای توقف کلی و یا جزئی اجرای تعهداتش طبق برجام قلمداد کند و یا به شورای امنیت سازمان ملل ابلاغ کند که معتقد است موضوع، مصداق "عدم پایبندی اساسی" به شمار می آید. ساعاتی پیش نیز، انگلیس، آلمان و فرانسه به همراه سرویس اقدامات خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرده بودند که پایبندی اروپا به توافق هسته ای، به اجرای مفاد توافق توسط طرف ایران بستگی دارد.
واکنش های گسترده جهانی به خبر افزایش ذخایر غنی سازی ایران
معنای انحراف از تعهدات داوطلبانه به برجام است، اما هیچ ارتباطی به نقض ان پی تی یا توسعه تسلیحات هسته ای ندارد، بلکه در مقابل، این نتیجه تصمیم آمریکا برای تحریم صادرات مازاد اورانیوم غنی شده در ایران است . تأکید گوترش بر ضرورت پایبندی ایران به توافق هسته ای به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با نادیده گرفتن بدعهدی طرف دیگر برجام، بر
جنگ یا مذاکره؛ کدام راه حل است؟
مواجه شد. ارزیابی شما از شرایط کنونی، آن هم 5 روز مانده به اقدام دوم ایران در کاهش تعهدات هسته ای چیست؟ همانگونه که شما اشاره داشتید اقدامات تهران در راستای کاهش تعهدات هسته ای، ذیل بند 36 برجام انجام شده است تا ایران بتواند در برابر 14 ماه تحریم ظالمانه و یکجانبه ایالات متحده آمریکا و نیز بدعهدی های اروپا در این مدت مقابله به مثل خود را برای رسیدن به منافع برجامی مد نظرش انجام دهد
سه کشور اروپایی فعلا سازوکار ماشه را برای تحریم ایران فعال نمی کنند
صبح تهران به نقل از پارسینه: دیپلمات های اروپایی گفته اند که سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان قصد ندارد فعلا از سازوکار ماشه که در برجام به آن اشاره شده برای بازگرداندن تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران استفاده کنند. ایران روز دوشنبه اعلام کرد که میزان ذخایر اورانیوم غنی شده اش از سقف تعیین شده در برجام عبور کرده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم آن را تایید
مخالفت فرانسه، آلمان و انگلیس با اجرایی شدن مکانیسم ماشه
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان ؛ چند دیپلمات اروپایی مدعی شدند که آلمان، فرانسه و انگلیس با وجود عبور ایران از سقف مجاز تعیین شده تولید اورانیوم غنی شده در توافق هسته ای توسط ایران، همچنان از اجرایی کردن مکانیسم ماشه (ساز و کار اختلاف توافق هسته ای) اجتناب می کنند. به گزارش رویترز، مکانیسم ماشه که در برگیرنده بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران در صورت نقض توافق هسته ای از
ترامپ: ایران با غنی سازی اورانیوم با آتش بازی می کند
ایران این معاهده را نقض کند، ما هم از آن خارج خواهیم شد. " اما در مقابل ایران اعلام کرده که مایل به حفظ توافق است ولی نمی خواهد عواید آن برای ایران محدود باشد. سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوتررش اعلام کرد" "این اقدام جمهوری اسلامی ایران به حفظ برنامه کمک نکرده و منافع اقتصادی ملموس را برای مردم ایران تأمین نمی کند" و افزود که باید با استفاده از ساز و کار معامله حل و فصل شود
ظریف: ایران دقیقا مشابه شیوه اروپایی ها به برجام پایبند خواهد بود
بر اساس بند 36 برجام اگر موضوع اختلافی با طی مراحل این بند فیصله نیافت شاکی می تواند این امر را به عنوان مبنای توقف کلی و یا جزئی اجرای تعهداتش طبق برجام قلمداد کند و یا به شورای امنیت سازمان ملل ابلاغ کند که معتقد است موضوع، مصداق "عدم پایبندی اساسی" به شمار می آید. ساعاتی پیش نیز، انگلیس، آلمان و فرانسه به همراه سرویس اقدامات خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرده بودند که پایبندی اروپا به توافق هسته ای، به اجرای مفاد توافق توسط طرف ایران بستگی دارد.