چرا حاج حسن این همه خشمگین است ؟!! - هشدار نیوز
سایر خبرها
واکس میوه ؛ بازی جدید با سلامت مردم
مردم در دستور کار کمیسیون کشاورزی مجلس قرار دارد.علی ایرانپور با انتقاد از ضعف نظارت حاکم بر بازار، گفت: در بحث واردات محصولات کشاورزی یک سیاست لجام گسیخته را شاهد هستیم که بخشی از آن به عدم نظارت بر واردات مربوط می شود.وی با انتقاد از حیله به کارگرفته شده ازسوی برخی سودجویان برای فروش محصولات خود،مطرح کرد: در حال حاضر واردات محصولاتی را به کشور شاهد هستیم که به نوعی به شکل و رنگ و بوی محصولات
مردم ایران با سیاست های آمریکا مخالفند، نه با ملت آمریکا/ ایران اسرائیل را مشروع نمی داند
سلاح هسته ای فکر نکرده است و در آینده همه همینطور خواهد بود . مجری اول در ادامه پرسید : شما تعهدات ایران را مجددا یادآور شدید. محافظه کاران مخالف توافق در ایران سر بلند کرده اند. آیا آن ها از ابزارهای لازم که بتوانند شما را از انجام به تعهدات بازدارند، برخوردار هستند؟ روحانی گفت: دولت به انجام این توافق متعهد است و به آن عمل خواهد کرد . مجری اول پرسید: مقاومت های داخلی
لغوتحریم ها به سود امنیت جهان است
آینده همه همینطور خواهد بود. رئیس جمهور در ادامه گسترش روابط بین ایران و فرانسه را به نفع دو کشور دانست و ابراز امیدواری کرد ، این سفر، اقدامی در جهت منافع دو کشور باشد. روحانی ادامه داد ، در طول تاریخ نزد افکار مردم ایران، فرانسه، ملت فرانسه و فرهنگ فرانسه همواره جایگاهی والا و ویژه داشته است. فرانسه در سال های گذشته روابط خوبی با ایران داشته است. فرانسه در ایران در زمینه سیاسی
همایش بین المللی میرسیدعلی همدانی در همدان برگزار شد
همه به یاد آن شخصیت بزرگ بودیم. وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی اعلام شد، تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز و برجسته همدلی بزرگداشت میرسیدعلی همدان بود چراکه ایشان نسبت به دوست و دشمن احترام قائل بود و تواضع داشت به طوریکه می توان گفت میرسیدعلی همدانی محور همدلی بین کشورهای مختلف به ویژه ایران، هندوستان و تاجیکستان است. وی
دولت در اقتصاد دست روی دست گذاشته/ وعده های انتخاباتی رئیس جمهور برای جلب آرا بود/ شرکت های خارجی قصد ...
استیضاحی هم صورت بگیرد؛ نمایندگان آگاهانه در چارچوب قانون اساسی و اندیشه های امام(ره) باید به استقلال اقتصادی فکر کنند اما حتی قوانینی که تصویب می کنند قوانین عمرانی یا بودجه این قوانین استقلال اقتصاد ایران در آن نهفته نیست. تحریم هم که تمام شد چطور آنها می آیند در ایران و کمک می کنند؟ چرا که می گویند می خواهیم سیاست های ایران تغییر کند و سیاست آمریکایی در ایران پیاده شود. این همه
فیتیله ای ها ، فیتیله پیچ شدند!!+فیلم عذرخواهی عموهای فیتیله ای
برنامه فیتیله تعطیل شد آن هم پس از 15 سال فعالیت مستمر. آن هم درحالی که مدتی پیش محمد مسلمی کارگردان این برنامه حدود دو ماه پیش اعلام کرده بود با توجه به عدم حمایت های مادی و معنوی تلویزیون از آثار ساخته شده در حوزه کودک و نوجوان سری جدید فیتیله تا آخر امسال برنامه اش ادامه خواهد داشت و پس از آن دیگر عمو فیتیله ای ها برنامه ای در تلویزیون نخواهند داشت. حالا تلویزیون دست پیش گرفته و به دلیل اتفاقی که در برنامه روز جمعه فیتیله رخ داد نه تنها اقدام به تعطیل کردن برنامه فیتیله کرده بلکه کار به توبیخ های شدید و حتی برکناری جانشین مدیر پخش شبکه دو رسیده است. اما ماجرا چه بود و چرا صداوسیما نسبت به آن چنین واکنش سختگیرانه ای از خود نشان داده است؟ ماجرا چه بود؟ روز جمعه در برنامه فیتیله آیتمی پخش شد که داستان آن توهین به هموطنان آذری زبان تلقی شد. ماجرا از این قرار بود که در این آیتم محمد مسلمی و حمید گلی که با زبان آذری صحبت می کردند میهمان هتل درجه یکی بودند اما به دلیل نارضایتی شان از شرایط هتل می خواستند آن جا را ترک کنند. دلیل شان هم بوی بد اتاقی بود که آنها ساکنش بودند. در ادامه آیتم مشخص می شود که بوی بدی که آنها حس می کردند از دهان پسربچه بیرون می آمده و دلیلش هم این بوده که پسربچه به جای استفاده از مسواک... این شوخی به تنهایی جای ایراد و اشکال داشت چراکه حتی تصور چنین صحنه ای برای بزرگسالان هم کمی مشمئز کننده است چه برسد به کودکان. واکنش ها از کجا آغاز شد این اتفاق با همه ناپسند بودنش اما قابلیت تبدیل شدن به یک بحران و حاشیه را نداشت و تنها می توانست به یک تذکر جدی ختم شود اما ماجرا از زمانی که یکی از نمایندگان مجلس اعتراض شدیدی به این موضوع کرد رنگ و بوی دیگری پیدا کرد. کمال الدین پیرموذن، نماینده مردم اردبیل بلافاصله پس از پخش این برنامه در صفحه اینستاگرامش به شدت نسبت به این موضوع اعتراض کرد و نوشت: بدین وسیله توهین آشکار رسانه ملی اقتدارگران خودحق پندار خودپسند در برنامه دیروز فیتیله به ترک زبان های مکرم را محکوم می کنم و به عنوان نماینده آذری زبان کشور بزرگ ایران اسلامی اشعار می دارم تا تحقیق و تفحص از صداوسیما و ارجاع پرونده به قوه قضائیه باهمکاری دوستان این توهین علنی نابخردان را پیگیری خواهم کرد. پس از این برخورد پیرموذن هم حساسیت ها آغاز شد و بلافاصله برخی دیگر از نمایندگان آذری زبان، استاندار اردبیل و سایت های خبری محلی به پوشش گسترده و اعتراضی به این اتفاق پرداختند و ماجرا بیشتر بیخ پیدا کرد. عکسی از اجرای جنجالی فیتیله ای ها عذرخواهی فیتیله ای ها پس از این که کمی در سایت ها بر سر این موضوع بحث راه افتاد بلافاصله عوامل تولید برنامه متوجه سوءتفاهمی که این آیتم برای آذری زبان ها ایجاد کرده بود، شدند و علیرضا آقایی و محمد مسلمی در دو پیام مجزا عذرخواهی از سوی سازندگان برنامه منتشر کردند. مسلمی در یادداشت خود هم که مخاطبش همه مردم ایران بود با اشاره به تلخ بودن اوضاع برای اعضای فیتیله نوشت: گفتیم مانند همیشه با شما حرف بزنیم با شما که بیست و چهار سال هم صحبت و همدل بودیم. دل های ما آن قدر بهم نزدیک بود که شما بیست و چهار سال ما را در جمع خود پذیرفتید. همیشه از دوستی و اتحاد گفتیم. محبت بی چشمداشت شعارمان بود و لبخند را روی لبان کودکانتان نشاندیم. همیشه از ترک و لر و گیلکی در نمایش هایمان نماینده داشتیم از آن رو که ایران را با همه قومیت هایش زیبا می دانیم. مگر می شود و می توانیم به توهین و تحقیر فکر کنیم؟ مگر می توانیم به آزار هم میهنان مان بیندیشیم. به عنوان کارگردان فیتیله افتخار کرده و می کنم که فرزند ایران و آذربایجانم. مگر می شود که عموهایی که بیست و چهار سال با شما زندگی کرده اند در مقام توهین به ملت غیور آذربایجان نمایشی را اجرا کنند. ما خدمتگزار شماییم. امید ما شمایید. نمی گوییم در این چند سال اشتباه نکرده ایم اما می دانید و می دانیم که گل بی عیب فقط خداست. برخورد تند صداوسیما خب تا این جا یک اشتباه سهوی پیش آمده که عوامل آن متوجه اشتباهی که کرده بودند شده و رسما عذرخواهی کردند. کاری که معمولا تا همین جایش را هم خیلی ها عادت به انجام دادنش ندارند. اما گویا برای سازمان صداوسیما که در این چند سال ثابت کرده پشت هنرمندان و برنامه سازان خود نمی ایستد و به جای مسئولیت پذیری سر هر مشکل و حاشیه هایی آنها را سپر بلا می کند این بار هم همان روش همیشگی را پیش کشیدند و با اعلام بیانیه ای نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند. در این بیانیه با اشاره به اهمیت قومیت های مختلف برای نظام جمهوری اسلامی و تلاش برای حفظ و احترام آنها آورده شده: متاسفانه روز جمعه 15 آبان ماه در یکی از بخش های برنامه فیتیله که ازجمله برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان در شبکه دو سیماست، به سبب اشتباه، بی دقتی و عدم نظارت درست عوامل برنامه ساز و ناظر مربوطه، دیالوگ هایی به زبان آذری بیان می شود که باعث تمسخر و در نتیجه رنجش خاطر و ناراحتی هموطنان غیور و عزیز آذری زبان شده و شکایاتی را موجب می شود. عکس های فیتیله ای ها عموها هم فتیله پیچ شدند در این خصوص، رسانه ملی با وجود سهوی بودن این مسأله، وظیفه خود می داند ضمن عذرخواهی از هموطنان و خصوصا آذری زبانان عزیز و به دور از هر گونه توجیه رسانه ای برای رفع کوچک ترین ابهام و بدبینی هموطنان عزیز آذری زبان کشورمان نسبت به فرزندان پرتلاش و خدمتگزارشان در صداوسیما، موارد و تصمیمات متخذه ذیل را به اطلاع این عزیزان و همه مخاطبان رسانه ملی برساند: باوجود سهوی بودن این اتفاق، مسئولان و عوامل دخیل در تولید و پخش این برنامه، متخلف محسوب می شوند و این مسأله تا آشکار شدن موضوع و ریشه های آن به طور جدی پیگیری خواهد شد، با وجود جایگاه مردمی این برنامه مطابق با نظرسنجی های مختلف سال های گذشته که از آن به عنوان برنامه ای باسابقه و پربیننده یاد شده است، لیکن به خاطر این بی دقتی صورت گرفته، تا انجام بررسی های لازم و رسیدن به نتیجه نهایی، پخش برنامه فیتیله فعلا متوقف می شود، مدیر پخش و مدیر گروه کودک شبکه دو به دلیل سهل انگاری توبیخ کتبی خواهند شد و جانشین مدیر پخش که مسئول نهایی نظارت برنامه هاست نیز توبیخ و از مسئولیت برکنار می شود. فدا شدن دوباره هنرمندان اما به نکات جالب موجود در این بیانیه دقت کنید، اول این که خود صداوسیما بر دو نکته سهوی بودن این اتفاق و باسابقه و پربیننده بودن برنامه فیتیله اذعان دارد ولی باز هم آنها را متخلف دانسته است. نکته بعد این که مدیران موثر در پخش شدن این برنامه توبیخ و حتی برکنار شده اند و این برخورد درستی است اما چرا کسانی که برنامه را تولید کرده اند باید مجازات شوند، آنها برنامه خودشان را تولید کرده اند و به سازمان ارایه داده اند، مدیران مربوطه هم می توانستند اجازه پخش آن را ندهند اما بنا به هر دلیلی این کار را کرده اند این جا دیگر تیم فیتیله مقصر نیست ولی آنها مثل باقی مواقع نخستین قربانیان این گونه حاشیه ها می شوند. ضمن این که محمد مسلمی در بخشی از نامه خود حرف جالبی می زند: نمی گوییم در این چند سال اشتباه نکرده ایم اما می دانید و می دانیم که گل بی عیب فقط خداست. دقیقا نکته همین جاست. حق تیمی که 24 سال است در تلویزیون کار می کند، 15 سال است در قالب فیتیله برنامه می سازند و در این مدت از کم حاشیه ترین تیم های برنامه سازی تلویزیون این نیست که به خاطر چنین اشتباه کوچکی - تأکید می کنیم کوچک چرا که تلویزیون اشتباهاتی به مراتب بزرگ تر و تاثیرگذار تر از این را هم داشته است - تعلیق و مجازات شوند. این خالی کردن پشت هنرمندان و برنامه سازان به وسیله مدیران تلویزیون همان رویه ای است که سال هاست باعث شده بسیاری از هنرمندان و برنامه سازان موفق، باسواد و خوش ذوق تلویزیون عطای کار کردن در این سیستم را به لقایش ببخشند. عموهای فیتیله ای عذرخواهی عموهای فیتیله ای از آذری ها محمد مسلمی کارگردان و مجری برنامه "فیتیله"، علی فروتن و حمید گلی از بازیگران این برنامه و همچنین علیرضا آقایی تهیه کننده "فیتیله" مراتب عذرخواهی خود را به مردم آذربایجان اعلام کردند. تهیه کننده این برنامه با اشاره به سابقه فعالیت گروه فیتیله در سراسر کشور و در استان های مختلف گفت: حضور " فیتیله ای ها " در شهرهای مختلف و میان اقوام و طوایف مختلف گواه این ادعاست که همواره اقوام مختلف مورد احترام این برنامه بوده اند و هیچگاه در طول 14 سال سابقه این برنامه توهینی به هیچ کدام از اقوام نشده است. علیرضا آقایی با اشاره به اینکه این سه بازیگر از اقوام مختلف (آذری، لری و گیلکی) بوده اند افزود: هیچگاه کسانی که خود از اقوام مختلف هستند به خاستگاهی که به آن تعلق دارند توهین نکرده و نمی کنند. تهیه کننده برنامه فیتیله گفت: این سه بازیگر و مجری برنامه کودک حدود 24 سال است که در برنامه های مختلف تلویزیون برنامه اجرا کرده اند و نوع فعالیت آن ها و ارتباطی که با مردم برقرار کرده اند نشان می دهد که هیچگاه قصد جسارت به قوم و لهجه ای را نداشته و ندارند و در برنامه های آموزشی خود با اجرای نمایش، ترکیبی از گویش و لهجه های مختلف را ارائه کرده اند. تهیه کننده این برنامه افزود: با این حال اگر لازم باشد من بارها و بارها از مردم آذربایجان عذرخواهی می کنم و اگر هم سوء تفاهمی پیش آمده سهوی بوده و هیچ عمد و غرضی در کار نبوده است. محمد مسلمی کارگردان این برنامه نیز گفت: خود من آذری زبان هستم و افتخارم این است که متعلق به این خطه ام و گویش آذری داشته ام، چرا باید به مردمانی از جنس خودم توهین کنم و باعث رنجش آنان شوم اما با این حال خود من نیز از این مسئله پیش آمده رنجیده خاطرم و از مردم آذربایجان عذرخواهی می کنم. درد دل عمو فیتیله ای با مردم بعد از اتفاقات بوجود آمده دانلود ویدیو 2 توبیخ و 1 برکناری حاصل بی دقتی فیتیله در پی بی دقتی صورت گرفته در بخشی از برنامه فیتیله روز جمعه 15 آبان ماه، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما، طی نامه های جداگانه ای مدیر گروه کودک و نوجوان و مدیر پخش این شبکه را توبیخ و جانشین مدیر پخش و مسئول نظارت نهایی برنامه های شبکه را ضمن توبیخ، از مسئولیت خود برکنار کرد. اجراهای متفاوت فیتیله ای ها بنا بر این گزارش، جعفری جلوه در نامه توبیخ مدیر پخش و مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو با اشاره به غفلت و بی دقتی صورت گرفته در برنامه فیتیله، ضمن تذکر جدی و توبیخ کتبی، به هوشیاری و مراقبت بیش از پیش آن ها در حوزه مدیریتی شان تاکید کرده است. در بخشی از نامه برکناری جانشین مدیر پخش شبکه دو نیز آمده است: عرصه نظارت و پخش برنامه ها در صدا و سیما، عرصه خطیر لحظه ها و دریغ هاست که گاه یک سهل انگاری و لغزش موجب خساراتی است جبران ناپذیر، مصداق این امر آنچه که در بازبینی و پخش برنامه فیتیله ای ها در روز جمعه 15 آبان ماه جاری حاوی اهانت نسبت به یکی از عزیزترین اقوام غیور این سرزمین یعنی آذری ها رخ داد و علیرغم توجه بازبین اولیه این برنامه و اشاره درست ایشان به اشکالات برنامه، به سبب فقدان تشخیص و اغماض بلاوجه شما به آزردگی گروهی از مردم عزیز بدل شد. لذا ضمن تذکر جدی و توبیخ کتبی، از مسئولیت و ایفای نقش در این عرصه برکنار می شوید. تصاویری از فیتیله ای ها تجمع در تبریز و برخی شهرها علیه فیتیله برخی تجمعات برای اعتراض به پخش برنامه فتیله از شبکه دو سیما برگزار شد. جمعی از مردم تبریز امروز با برپایی تجمعی به پخش یک برنامه از گروه کودک شبکه دو سیما اعتراض کردند و خواستار برخورد جدی با عوامل اصلی این برنامه شدند. مشابه تجمع تبریز در شهرهای ارومیه ، اردبیل و زنجان نیز برپا شد. روز جمعه در بخشی از برنامه هفتگی فیتیله که ویژه کودکان است ، دیالوگ های توهین آمیزی نسبت به هموطنان ترک زبان پخش شد. رییس سازمان صدا و سیما صبح امروز با ابراز تأسف عمیق از خطا و سهل انگاری غیرقابل گذشت در بخشی از برنامه فیتیله ها گفت: با مدیران و عناصر دخیل در این مسئله تأسف بار که موجب رنجش خاطر هموطنان عزیز آذری زبان شده است برخورد جدی و رسیدگی کامل می شود. سرافراز ضمن اعلام پوزش رسانه از خطای به وجود آمده تاکید کرد: رسانه ملی در ایفای وظایف خود در تحکیم وحدت اقوام و انسجام ملی با همتی مضاعف تلاش خواهد کرد. واکنش امام جمعه تبریز به توهین فیتیله نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در پیامی اقدام موهن برنامه پخش شده از شبکه دو سیما را محکوم کرد و خواستار پیگیری این مسئله در مراجع قانونی شد. متن پیام آیت الله محسن مجتهدشبستری در این باره که امروز یکشنبه منتشر شد، به شرح ذیل است: باسمه تعالی از قرار برخی نقل ها در شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران، برنامه ای پخش شده است که گویا اهانت آمیز به گویش آذری و مردم غیور آذربایجان بوده است، اینک این حرکت نابجا را محکوم نموده، امید است مسئولین محترم همواره مراقبت نمایند تا این قبیل موارد ولو به طور ناآگانه و بی غرضانه هم بوده باشد، تکرار نگردد. از اینکه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اقدام مناسبی در عزل دست اندرکاران مربوطه نموده است سپاسگزاری می شود. محسن مجتهد شبستری در بخشی از اجرای جمعه گذشته برنامه تلویزیونی 'فیتیله' صحنه ای به نمایش درآمد که موجب شد در شبکه های اجتماعی بازتاب وسیعی داشته باشد و از آن به عنوان مصداق توهین به قومیت های کشور یاد شود. روابط عمومی سازمان صدا و سیما نیز پس از این موضوع اعلام کرد پخش برنامه 'فیتیله' از شبکه دو سیما به دلیل توهین به آذری زبان ها فعلا متوقف است و با عوامل خاطی آن برخورد می شود. واکنش محسن رضایی به برنامه "فیتیله" محسن رضایی با انتشار عکسی با لباس بختیاری، در یادداشتی اینستاگرامی نسبت به توهین هایی که به اقوام می شود واکنش نشان داد. وی در این یادداشت خود نوشت: ظاهراً اهانت به اقوام ایرانی پایانی ندارد. اگر هم برنامه ریزی شده نباشد بی توجهی است. دیروز در سریال سرزمین کهن به بختیاری های سربلند اهانت شد و امروز در برنامه ای دیگر به آذری های باغیرت و چندی پیش به اعراب وفادار ایرانی. باید اهانت به اقوام ایرانی جرم تلقی گردد و در مجلس تصویب شود و برای آن مجازات در نظر بگیرند. اقوام ایرانی بدون ایران و ایران بدون اقوام ایرانی معنا ندارد. در دفاع مقدس، لشگر پرافتخار عاشورای آذربایجان در کنار لشگریان سایر اقوام، در دفاع از انقلاب اسلامی حماسه آفریدند. در انقلاب مشروطه لشگر بختیاری ها و لشگرهایی از گیلان و آذربایجان استبداد را از بین بردند. در انقلاب اسلامی هم همه اقوام ایرانی شرکت داشتند. البته تذکر دو نکته را ضروری می دانم: نخست آنکه باید مردم با حفظ آرامش و رعایت امنیت عمومی در این موارد پیگیری را به متولیان قانونی بسپارند و دوم آنکه اگر مجموعه ای در توهین خود عمدی نداشت و بابت سهو خود پشیمان بود، عذرخواهی او را بپذیریم. برنامه فیتیله، در برنامه اخیر خود، مرتکب خطایی شد که رنجش خاطر دهها میلیون ایرانی را به دنبال داشت، نه تنها ترک ها که همه ایرانیان از این برنامه ناراحت شدند چرا که هیچ انسان شرافتمندی توهین به انسان های دیگر را بر نمی تابد. در این باره نکاتی چند قابل توجه و تأمل است: 1 - آنچه در این برنامه رخ داد، صرفاً استفاده از "زبان ترکی" یا "فارسی با لهجه ترکی" در یک برنامه طنز نبود چرا که این موضوع ، اساساً توهین تلقی نمی شود و همه زبان ها و گویش ها از جمله ترکی، شمالی، لری و... در برنامه های طنز و جدی مورد استفاده قرار می گیرند و کسی هم رنجیده خاطر نمی شود. آنچه اتفاق افتاد، فارغ از بحث قومیت ها ، یک بی نزاکتی بود که نام طنز و حتی جوک هم نمی توان بدان نهاد (مسواک زدن با فرچه دستشویی! مشمئز کننده نیست؟ آن هم در برنامه کودک). حال نسبت دادن این بی ادبی چندش آور به یکی از اقوام ایرانی، چه ترک، چه لر، چه شمالی و ... حتماً باعث رنجش می شود که شد و حق را باید به مردم آذربایجان و ترک های ایران داد که نسبت به این بی ادبی و اهانت، اعتراض کنند. 2 - اعتراضات مردم آذربایجان به این موضوع، به صورتی کاملاً مسالمت آمیز و مدنی رخ داد. آنها در ارومیه، تبریز و برخی شهرها و مراکز دانشگاهی، تجمعاتی شکل دادند و با در دست داشتن نوشته ها و سر دادن شعارهایی، از این موضوع انتقاد کردند و سپس به تجمع خود پایان دادند. این در حالی است که برخی جریان های خارج کشور تلاش می کردند این ماجرا را زمینه ای برای آتش افروزی و اختلاف زایی کنند و هیزم بیار معرکه شوند. همراهی نهادهای دولتی و حکومتی با مردم، از امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان غربی گرفته تا نمایندگان مجلس و نیروی انتظامی و ... نشان داد که اگر مسؤولان با مردم همراه شوند و حتی در اعتراضات تقابل نکنند، کارها بهتر پیش می رود. حال فرض کنید که مسؤولان، نابخردانه عمل می کردند و سعی در پراکندن مردم معترض یا بازداشت آنها داشتند؛ در چنان فرضی، چه فاجعه ای رخ می داد و یک اعتراض مدنی مسالمت آمیز به چه بحرانی تبدیل می شد! 3 - عذرخواهی رئیس صدا و سیما، مدیران شبکه 2، تهیه کننده برنامه و بازیگران فیتیله، اقدام مناسبی بود که به عنوان مطالبه مردم شهرهای ترک نشین محقق شد و لذا ادامه دادن موضوع، با منطق و خردمندی سازگار نیست. ماجرای اخیر، یک ماجرای پایان یافته است اما درس ها و عبرت های آن، باید دائمی باشد و احترام به اقوام ایرانی، آویزه گوش همه و مشخصاً صاحبان تریبون باشد. مردم آذربایجان نیز بزرگوار تر از آنند که نبخشند یا به قطع نان کسی راضی شوند. مهم تنبّه بود که حاصل شد. 4 - اما نکته مهمی که در این ماجرا نهفته است و نباید آن را مغفول گذاشت، این است که اعتراضات اخیر، صرفاً ناظر به یک برنامه خاص تلویزیونی نبوده است بلکه بیش از آن، اظهار هویت و اعتراض به عدم اجرای کامل اصل 15 قانون اساسی است؛ اعتراضی که همواره مترصد فرصتی برای ظهور است. اصل 15 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می گوید: زبان و خط رسمی و مشترک مردم ایران فارسی است . اسناد و مکاتبات و متون رسمی و کتب درسی باید با این زبان و خط باشد ولی استفاده از زبانهای محلی و قومی در مطبوعات و رسانه های گروهی و تدریس ادبیات آنها در مدارس ، در کنار زبان فارسی آزاد است . بخش اول این اصل به طور کامل اجرا می شود ولی موضوع تدریس زبان های محلی و قومی، مغفول مانده است یا بسیار محدود بدان پرداخته می شود. این در حالی است که مردم آذربایجان،به معنای واقعی کلمه و بی هیچ شعار و تعارفی، متعهد به قانون اساسی، تمامیت ارضی و همبستگی ملی هستند و موضوعاتی نظیر پان ترکیسم، در بین عموم مردم واقعاً جایگاهی ندارد. اتفاقاتی نظیر ماجرای فیتیله را نیز به حساب خطای افراد می گذارند و نه فراتر از آن. لذا اگر این اصل قانون اساسی به طور کامل اجرا شود، هم مطالبه قانونی مردم محقق شده و هم بهانه جویانی که می کوشند از آب آلوده ماهی بگیرند و اتحاد ملی را خدشه دار کنند، خلع سلاح می شوند. و سخن پایانی این که احترام به همدیگر، سرمایه تاریخی و گرانبهایی است که ایران را در گذر تاریخ با همه اقوام و زبان ها و ادیان و مذاهب مختلف، پا برجا و استوار نگه داشته است. این سرمایه بی بدیل را حفظ کنیم و همدیگر را ، مانند همیشه ی تاریخ، دوست بداریم. ...
شهادت طلبی قوی ترین سلاح در برابر دشمن است
شهادت طلبانه جهاد، قوی ترین سلاح ما در مقابله با حمایت گسترده امریکا از زرادخانه اسراییل بوده است. اگر منتظر به دست آوردن امکانات و کسب توازن راهبردی با دشمن می ماندیم، مقاومت و آزادسازی صورت نمی گرفت و دشمن سلطه گری خود را بر این مناطق و نیز در فلسطین می گستراند. روحیه شهادت طلبانه جهادی بار دیگر مقاومت و انتفاضه به بار می آورد و بار دیگر مساله الاقصی و مقدسات را در نفوس مردم مطرح می کند. دشمن، ملت
موفقیت ارتش سوریه پیام اراده مردم به آمریکاست
به شکستن اراده مردم نیست. نمونه این امر دیروز در ریف جنوب حلب و شکستن محاصره فرودگاه کویرس افتاد." وی با اشاره به سفر اخیر نتانیاهو به واشنگتن گفت که دراین دیدار موضع سرسختانه حمایت کاخ سفید از منافع رژیم صهیونیستی مشخص بود و آنها قتل و سرکوب و کشتار مردم فلسطین را حق رژیم اسرائیل می دانند. سید حسن نصر الله افزود: در این دیدار موضع سرسختانه آمریکا در حمایت از منافع اسرائیل
از تناقض گویی تیم مذاکره کننده هسته ای تا سرنوشت مبهم نسل جدید سانتریفیوژها
را کشید؛ باز هم انکار! در همین حال که اظهارات ضد و نقیض درباره سرنوشت سانتریفیوژهای نطنز و فردو در این مرحله از برجام همچنان ادامه داشت، ابتدای هفته جاری علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام و پیامدهای آن، در گفتگو با مهر از یک تذکر سخن گفت که باعث توقف فرایند جمع آوری سانتریفیوژها شده است. وی با انتقاد از اقدام شتاب زده دولت در اجرای تعهدات خود
حمله به رسانه ملی برای "مظلوم نمایی انتخاباتی"!
به گزارش شهدای ایران ، تهاجم به صداوسیما اگر چه طی هفته های اخیر بار دیگر جزئی از رفتار جماعت مدعی اصلاح طلبی شده اما اصل آن موضوع جدیدی نیست، به گونه ای که بابهانه و بی بهانه، با برجام و بی برجام به رویکرد این رسانه طی سالیان پس از رحلت حضرت امام خرده گرفته و از ضرورت تغییرات در انجام وظایف و اهداف آن سخن به میان می آوردند. اساساً حمله به نهادهای انقلابی را باید یکی از رویه های رفتاری ثابت جماعت
واکنش به جمع آوری بنرهای استکبارستیزی/ کار تمام وقت زیباکلام برای آمریکا/ گزارش 800 هزار صفحه ای محرمانه ...
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می کنند و در مواردی هم از کنار آن می گذرند. اگر خبر به ما هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
به مناسبت روز شهید نصرالله: شکست حصر کویرس پیامی به آمریکا مبنی بر شکست گزینه نظامی است
خطرجنگ نظامی هنوز بر ضد لبنان به قوت خود باقی است و ما هرگز چنین مسئله ای را بعید نمی دانیم در هر مکان و زمانی ممکن است این جنگ رخ دهد . خطر جنگ همچنان وجود دارد ولی ما در حال حاضر آن را بعید می دانیم . آنها به جنگ نرم خود ادامه خواهند داد و به اتهاماتشان بر ضد ما و مسئله مواد مخدر و پولشویی ادامه می دهند، آنها به فشارهای اقتصادی بر ضد هر کسی که گمان کنند می تواند به زیربنای حزب الله
روزنامه های چهارشنبه
دولت درباره اتفاقات پیش آمده در یک برنامه تلویزیونی، با اشاره به اینکه این اتفاق که از یک کم توجهی نشأت می گرفت، باعث آزردگی بخشی از ملت بزرگمان شد، تأکید کرد: مردم غیور آذری زبان آنقدر برای کشور بااهمیت هستند و به انقلاب خدمت کرده اند که کرنش و تواضع همه مسئولان را در مقابل آنها بیش از پیش می کند. وی با بیان این که باید از مسئولان سازمان تشکر کنم که متواضعانه در این زمینه عذرخواهی کردند
واکنش به جمع آوری بنرهای استکبارستیزی/ کار تمام وقت زیباکلام برای آمریکا/ گزارش 800 هزار صفحه ای محرمانه ...
خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر احزاب اصولگرا به تفاهمی نرسیده اند البته گروه های خاصی که به صورت باندی و جزیره ای در بین احزاب اصولگرا در حال فعالیت هستند اقدامات شان را انجام می دهند و احتمال رسیدن به تفاهم در بین آن ها وجود دارد.وی در ادامه با بیان اینکه اصولگرایان در انتخابات به وحدت نمی رسند گفت: ممکن است باندهای اصولگرا به وحدت برسند. یعنی چند حزب اصولگرا دور یکدیگر جمع شوند و باندی را
بیوگرافی کریستیانو رونالدو | عکس و فیلم های جذاب رونالدو | همسر جدید رونالدو
می آمد. تو اکنون مورد توجه همگان هستی. فکر می کنی در این فصل هم پیشرفت قابل توجهی داشته ای؟ بله ، در دوران حضورم در منچستر به عنوان یک بازیکن پیشرفت زیادی کردهام. با تعدادی از بهترین بازیکنان جهان همبازی شده ام و از آنها چیزهای زیادی یاد گرفته ام. در این فصل فرم خوبی داشته ام و دوست دارم این آمادگی را تا جایی که بتوانم حفظ کنم. آیا بهترین بازیکن کناری جهان هستی
از برادران هاشمی تا برادران احمدی نژاد
انتقاد از جریان به تعبیر او انحرافی، به صدر اخبار رسانه ها راه می یافت. البته ناگفته نماند در مقطعی پروین احمدی نژاد هم در مقطعی توانست با عنوان خواهر رییس جمهور وقت به شورای شهر تهران راه پیدا کند. 4- برادران روحانی در تمام تصاویری که از حسن روحانی پیروز انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، در آن روزها و بعدتر ثبت شده، مردی دیده می شود که شانه به شانه او حرکت می کند؛ شخصی که چندان
مجلس نه، خبرگان شاید
آنجایی که برخی از افرادشان در بهارستان هنوز بر سر کار بودند، کارشکنی ها و مخالفت هایی را با دولت در پیش گرفتند. حال با نزدیک شدن به انتخابات پایان سال 94، موقعیت برای مردم کشورمان فراهم شده است تا دست این جریان را به کل از فرایند اجرایی ایران کوتاه کرده و نمایندگانی را راهی مجلس کنند که شرایط مناسبی برای برعهده گرفتن وکالت ملت داشته باشند. از سوی دیگر اسفند 94 ملت ایران انتخابات دیگری را نیز پیش
اصغرزاده: اصلاح طلبان به سرلیستی ناطق نوری محتاج نیستند
اینکه بزرگ ترین بنگاه مطبوعاتی را در اختیار دارند در یک حرکت عده محدودی را به عنوان گزینه های خود معرفی کردند. ارائه لیست جدید کارگزاران بنده را به یاد حرکت آیت ا... هاشمی در مجلس پنجم در مقابل جامعه روحانیت مبارز انداخت. در آن مقطع زمانی هنگامی که آیت ا ... هاشمی یک لیست را به جامعه روحانیت پیشنهاد کرد و آنها نپذیرفتند این مساله مبنایی برای شکل گیری حزب کارگزاران سازندگی و انشعاب از جامعه روحانیت
رسانه ملی ملی می شود؟
، تصریح کرد: من از رسانه ملی و مدیران این سازمان در خواست می کنم صداو سیما را تریبون ملت بدانند نه تریبون جناح یا گروهی خاص. این نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: صداوسیما علاوه بر انتقاد از دولت با قوه مجریه همراه، همزبان و همدل باشد. متاسفانه برخی از برنامه های رسانه ملی به خصوص در این یک سال رنگ و بوی جناحی خاص به خود گرفته است. به دلیل اینکه برای دولت ضعف ایجاد و از آن طرف به قوه
سید حسن نصرالله: آمریکا و هم پیمانانش فهمیده اند باید به سراغ راه حل سیاسی واقعی رفت
از آن برخوردار است به دلیل بازدارندگی علیه دشمن صهیونیستی و مقابله با تکفیری ها است. سید حسن نصرالله اظهار کرد: لبنان امروز تا حد زیادی از خطرات به دور است و دلیل این مساله نیز این جان فشانی هایی است که صورت گرفته است و از این طریق خطرات از ملت های منطقه نیز دور شدند و از جمله مهم ترین دستاوردهای این جانفشانی ها در این دنیا برقراری امنیت و صلح و سلامت و عزت و کرامت برای ملت هاست. نتیجه
نصرالله: شهادت بزرگترین سلاح ماست
. برخی از مردم گمان می کنند که ما بر آنها منت می گذاریم اما باید بدانند که همه ما مدیون همه شهدا هستیم از این رو به خاطر این جانفشانی هایشان باید از آنها تشکر کنیم. به برکت خون شهدا امروز لبنان از هر خطری در امان است سید حسن نصرالله با اشاره به نقش خون شهدا در امنیت و ثبات امروز در لبنان گفت: زمانی که درباره دوران پیروزی ها سخن می گوییم این دوران حاصل برکت خون پاک شهداست
تلکس روز
. همچنین عوامل تروریستی صفی آباد دزفول تحت شناسایی سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گرفته و در این راستا 14 عامل تروریستی که هشت نفر از آنها ضاربان اصلی بودند، دستگیر شدند. تسویه حساب با دولت ایسنا- دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با اشاره به دستگیری های اخیر تعدادی از فعالان رسانه ای اظهار کرد: به نظر می رسد که دستگیری های اخیر، نوعی تسویه حساب با دولت و شخص رییس جمهور است که
3 روزه 60 هزار خودرو فروش رفت
همچنان 30 روزه است؛ به این معنا که فردی که در این طرح ثبت نام کرده، ودیعه را واریز و مدارک را تحویل دهد؛ می تواند و بعد از حداکثر 30 روز از زمان تحویل مدارک و امضای اولین چک، خودرو خود را تحویل بگیرد، بنابر این زمان تحویل خودروها 60 روزه نیست. وی با اشاره به برخی محدودیتها در فروش خودروی پژو پارس در طرح خرید با وام 25 میلیون تومانی تصریح کرد: برای رفاه حال مردم، عصر امروز 3 هزار دستگاه
موفقیت ارتش سوریه پیام اراده مردم به آمریکاست
لبنان انجام شد روزی فراموش نشدنی است، چرا که این روز سرآغاز عملیات های شهادت طلبانه دیگری شد که شروع شکست رژیم صهیونیستی در سال 2000 میلادی و پیروزی در جنگ 33 روزه در سال 2006 میلادی را رقم زد. چگونگی اجرای این عملیات و شخصی که این عملیات شهادت طلبانه را انجام داده بود، تا چندین سال به عنوان معما باقی ماند تا این که "سید حسن نصر الله"، دبیرکل حزب الله لبنان که در آن زمان از رهبران حزب الله
سید حسن نصرالله: آمریکا و هم پیمانانش فهمیده اند باید به سراغ راه حل سیاسی واقعی رفت
از آن برخوردار است به دلیل بازدارندگی علیه دشمن صهیونیستی و مقابله با تکفیری ها است. سید حسن نصرالله اظهار کرد: لبنان امروز تا حد زیادی از خطرات به دور است و دلیل این مساله نیز این جان فشانی هایی است که صورت گرفته است و از این طریق خطرات از ملت های منطقه نیز دور شدند و از جمله مهم ترین دستاوردهای این جانفشانی ها در این دنیا برقراری امنیت و صلح و سلامت و عزت و کرامت برای ملت هاست. نتیجه
گزارش آفتاب یزد از واکنش دلواپسان به اظهارات رئیس جمهوری در آیین بازگشایی نمایشگاه مطبوعات
/> بازی جدید دلواپسان داستان از این قرار است که حسن روحانی، رئیس دولت تدبیر و امید در آیین گشایش بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، رسانه ها را باید مظهر اعتدال و عقلانیت دانست. از رسانه ها خواست تا دست از تخریب اشخاص بردارند و از یاس آفرینی و سلب اعتماد مردم بپرهیزند. رئیس جمهوری در این مراسم چنین گفت: انتقاد حقی همگانی و مفید است اما تخریب دولت با پول مردم پذیرفتنی نیست. تلاش برای ریختن آبروی
عباس عبدی:بدنه اصلاح طلبان نیازی به ائتلاف با دولت ندارد
برداشت اخیر نیستم. شاید وقتی در میان دوستان خودمان بنشینم، صریح تر ازشان انتقاد کنم کاری هم به دیگران دیگر ندارم و می گویم ما دلیل نداشت رویه اشتباه را برویم. ولی در حال حاضر که با شما از جناح مقابل صحبت می کنم می گویم اصولگرایان هم باید متوجه وضعیت خطیر کشور باشند. فراموش نکنید که مسئولیت حقوقی و اصلی آنچه بر سر کشور بیاید با جناح اصولگراست. آنان هم باید نوعی بازنگری اساسی در رفتار خود داشته باشند
حاج منصور ارضی: ما باید از کسی که به امام اهانت می کند تا قیامت برائت بجوییم
/> خیلی ها ظاهرا از دشمنان برائت می جویند مثلا می گویند آمریکا جنایت کار است اما در پشت صحنه مذاکره کرده اند. برائت گاهی شکلش عوض می شود و می گویی "مِمَّنْ اَسَّسَ اَساسَ ذلِکَ" ، گاهی حرکت می کنی "بَرِئْتُ اِلَی اللَّهِ وَ اِلَیْکُمْ" به سوی اهل بیت علیهم السلام می روی و بر علیه دشمنان جبهه می گیری، دشمنانی که اساس را ظلم و جور قرار دادند و آن را جاری کردند. در زمان حال دشمن اصلی ما به قول
به روزترین اخبار درباره انتخابات
به طیف فکری کاندیداهای پیروز در شهرهای کوچک و همچنین رخ دادن اتفاقی در حوزه اقتصادی کشور است. وی گفت: این را بپذیریم که مردم در انتخاب هایشان به سیاست کاری ندارند به طوری که از صندوق دولت اصولگرایان آقای خاتمی به عنوان رئیس دولت بیرون آمد. از صندوق اصلاح طلبان آقای احمدی نژاد و از صندوق دولت آقای احمدی نژاد آقای روحانی بیرون آمد. این ها همه نشان می دهد که مردم انتخاب کننده اصلی و نهایی
بازخوانی هزینه سازی های یک طیف تندرو
تجمعات با انتقاد شدید هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت و حسن روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی نیز مواجه می شود. نهایتا حضور مردم در راهپیمایی 23 تیر و سخنرانی حسن روحانی در آن تجمع و سیل جمعیت تظاهر کنندگان همه توهمات جریان برانداز را به هم می ریزد. همایش پاسداشت علی افشاری در تهران، نشست عبور از خاتمی در گرگان علی افشاری به عنوان دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت به همراه