پنتاگون ناو نیمیتز را به خانه برمی گرداند - راهبرد معاصر
پنتاگون ناو نیمیتز را به خانه برمی گرداند
سایر منابع:
سایر خبرها
آمریکا ناو هواپیمابر نیمیتز را از خاورمیانه خارج می کند
پنتاگون در تصمیمی جدید و غیرمنتظره قصد دارد تنها ناو هواپیمابر حاضر در منطقه خاورمیانه را به خانه بازگرداند. چند تن از مقامات آگاه در پنتاگون روز پنج شنبه اعلام کردند که این نهاد نظامی تصمیم گرفته است در راستای کاهش قدرت شلیک ایالات متحده در منطقه خاورمیانه تنها ناو هواپیمابری را که در این منطقه در حال انجام عملیات است، به آمریکا بازگرداند. این تصمیم که به تأیید سه تن از
ناو هواپیمابر آمریکا از خلیج فارس می رود
به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، مقام های واشنگتن اعلام کردند که پنتاگون تصمیم دارد ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز را از خلیج فارس خارج کند. ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز مقام های واشنگتن اعلام کردند که پنتاگون تصمیم دارد ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز را از خلیج فارس خارج کند. یو اس اس نیمیتز قرار است به مقر اصلی خود در ساحل غربی آمریکا بازگردانده شود. این ناو
آسوشیتدپرس و رویترز: خروج ناو هواپیمابر نیمیتز از خاورمیانه
پرسش: آسوشیتدپرس و رویترز گزارش دادند: وزارت دفاع آمریکا ناوهواپیمابر نیمیتز و ناوگروه همراه آن را از خاورمیانه خارج می کند. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد ماموریت ده ماهه ناوگروه نیمیتز به دستور کریس میلر، کفیل وزارت دفاع آمریکا به پایان رسیده است. خبرگزاری های رویترز و آسوشیتدپرس به نقل از مقام های آمریکایی هدف از این کار را کاستن از تنش در منطقه عنوان کرده اند
اختلاف در پنتاگون بر سر احتمال اقدامی از سوی ایران در سالگرد ترور سردار سلیمانی
. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دستور این حمله را صادر کرده بود. یک مقام ارشد وزارت دفاع به سی ان ان گفته است، کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا تصمیم گرفت به منظور کاهش فشار در مورد اعزام ناو هواپیمابر یواس اس نیمیتز به خلیج فارس، در اقدامی که نشان از کاهش تنش آشکار با ایران دارد، این ناو را به خارج از منطقه بفرستد. به گفته سی ان ان، این اقدام و همزمان اعزام بمب افکن
آمریکا ناو هواپیمابرش را از خلیج فارس خارج کرد
به گزارش خبرآنلاین، به نقل از سی ان ان، ایالات متحده آمریکا در یک نمایش نظامی بمب افکن های خود را منطقه اعزام کرد. اما در اقدامی دیگر کریستوفر میلر سرپرست پنتاگون تصمیم بر آن گرفت تا ناو هواپیمابر یواس اس نیمیتز را به خارج از خلیج فارس بفرستد. این اقدام و همزمان اعزام بمب افکن های بی 52 به منطقه نشان دهنده پیام های متناقض و بازتاب دهنده اختلاف نظرها در پنتاگون است. مقامات وزارت دفاع تأکید می کنند که هیچ برنامه ای برای اقدامات تهاجمی علیه ایران ندارد و تلاش برای تقویت نیروهای آمریکایی در منطقه، مربوط به بازدارندگی حملات ایران است، نه انجام یک حمله پیشگیرانه. ...
نیویورک تایمز: پنتاگون ناوهواپیمابرش را به خانه برگرداند/تهدید جنگ فروکش کرد
به گزارش خبرآنلاین روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان در یک برگشت ناگهانی از استراتژی ایران، پنتاگون ناوهواپیمابرش را به خانه برگرداند نوشت: پنتاگون به شکل ناگهانی تصمیم گرفت به دلیل اعتراض مشاوران ارشد نظامی، ناو هواپیمابر "نیمیتز" را از خاورمیانه به خانه برگرداند، این موضوع نشان دهنده تغییر جهت از استراتژی به اصطلاح بازدارندگی چند هفته ای است که هدف آن جلوگیری از حمله به سربازان و دیپلمات
خاورمیانه نگران جشن خداحافظی ترامپ
. مقام پنتاگون: ناو می رود، چون مسیر به سمت تنش بیشتر نیست از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ناو هواپیمابر نیمیتز با خروج از خاورمیانه به خانه باز می گردد. پنتاگون جمعه اعلام کرد ناو هواپیمابر یواس اس نیمیتز منطقه عملیات فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه را به سمت پایگاه دریایی نورفولک در ایالت ویرجینیا ترک کرد. یک منبع مسئول در پنتاگون در مصاحبه با اسکای نیوز گفت
پنتاگون: ناو هواپیمابر نیمیتز آمریکا از خاورمیانه خارج شد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (جمعه) اعلام کرد که ناو هواپیمابر "یو اس اس نیمیتز" منطقه عملیات فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه را به سمت پایگاه دریایی "نورفولک" در ایالت ویرجینیا ترک کرد. به گزارش ایسنا، یک منبع مسئول در پنتاگون در مصاحبه با اسکای نیوز گفت که خروج ناو هواپیمابر نیمیتز از منطقه خاورمیانه در چارچوب رساندن این
ظریف: ایران به دنبال جنگ با آمریکا نیست
دفاع آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرده بود پرواز جنگنده های بی-52 بر فراز خلیج فارس نمایش قدرتی در برابر ایران است تا از هرگونه حمله به نیروها یا منافع آمریکا در منطقه خودداری کند.با این حال، میلر روز پنج شنبه بدون اشاره به ایران، از تصمیم ایالات متحده به بازگرداندن ناو نیمیتز به آمریکا خبر داد. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هم اعلام کرد که ناو هواپیمابر "یو اس اس نیمیتز" منطقه عملیات فرماندهی
المیادین: واشنگتن از طریق قطر پیامی به تهران فرستاده که قصد حمله نداریم / در تایید این پیام ناو ...
المیادین در گزارشی نوشت: واشنگتن از طریق قطر پیامی به تهران فرستاد و اعلام کرد قصد حمله به ایران را ندارد المیادین به نقل از انیس نقاش، فعال رسانه ای و مدیر مرکز مطالعات امان لبنان، نوشت: واشنگتن از طریق قطر پیامی به تهران فرستاد و اعلام کرد قصد حمله به ایران را ندارد و ناو هواپیمابر را برای تأیید این پیام از منطقه خارج کرد. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (جمعه) اعلام کرد که ناو هواپیمابر "یو اس اس نیمیتز" منطقه عملیات فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه را به سمت پایگاه دریایی "نورفولک" در ایالت ویرجینیا ترک کرد. ...
کابوس انتقام سخت برای آمریکایی ها
احمد مدنی- به گزارش نما وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد ماموریت ده ماهه ناوگروه نیمیتز به دستور کریس میلر، کفیل وزارت دفاع آمریکا به پایان رسیده است و این ناو خاورمیانه را به سمت پایگاه دریایی "نورفولک" در ایالت ویرجینیا ترک کرد. در اعلامیه منبعی از پنتاگون آمده است: خروج ناو هواپیمابر نیمیتز از منطقه خاورمیانه در چارچوب اعلام این پیام اطمینان بخش است که مسیر تنش با ایران به سمت
تحرکات خطرناک آمریکا در منطقه؛ ترامپ به دنبال چیست؟
در حال حاضر تمامی نشانه ها حکایت از این دارد، که دونالد ترامپ در 2 هفته باقی مانده به پایان ریاست جمهوری اش به دنبال برنامه ای در خاورمیانه است، نشانه هایی که با انتقاد های اخیر جو بایدن جدی تر شده اند. رئیس جمهور منتخب آمریکا با انتقاد از عدم همراهی دولت ترامپ در فرایند انتقال قدرت نسبت به تضعیف امنیت آمریکایی ها هشدار داد، اما مشخصا تأکید کرد که تیم انتقال قدرت او به ویژه در وزارت دفاع با مانع و سد راه مواجه شده و مقام های دولتی در این وزارتخانه با منصوبان رئیس جمهوری منتخب همکاری لازم را به عمل نمی آورند. ...
مخالفت وزیر دفاع موقت آمریکا با استقرار ناو هواپیمابر نیمیتز در خلیج فارس
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، شبکه سی ان ان گزارش داد که مقامات ارشد پنتاگون در مورد افزایش تجهیزات نظامی آمریکا در خاورمیانه اختلاف نظر دارند. بمب افکن های بی 52 آمریکا در حالی روز گذشته (چهارشنبه) به منطقه خاورمیانه اعزام شدند که همچنان مقامات دفاعی آمریکا در مورد خطرات ناشی از ایران و شبه نظامیان مستقر در عراق که از آنها پشتیبانی می کنند، اختلاف نظر دارند. مقامات
ناو هواپیمابر آمریکا از خلیج فارس خارج می شود
به گزارش جهان نیوز به نقل از میزان، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ناو یو اس اس نیمیتز این کشور از خلیج فارس خارج می شود. به گزارش اسپوتنیک ، کریستوفر میلر ، سرپرست وزارت دفاع آمریکا از خروج ناو یو اس اس نیمیتز ، تنها ناو هواپیمابر نیروی دریایی این کشور در غرب آسیا، خبر داد. این ناو هواپیمابر از خلیج فارس خارج شده و به سمت سواحل غربی آمریکا در ایالت ویرجینیا حرکت می کند.
پکن درباره اعزام رزم ناوهای غربی به دریای چین جنوبی هشدار داد
تصمیم احتمالی انگلیس مبنی بر اعزام ناوگروه ملکه الیزابت به دریای چین جنوبی، هشدار پکن به لندن و دیگر کشورهای غربی را در پی داشت. به گزارش شیعه پرس به نقل از اسپوتنیک، تان کفای (Tan Kefei) سخنگوی وزارت دفاع چین، به کشورهای غربی درباره اعزام رزم ناوهایشان به دریای چین جنوبی هشدار داد. به گفته وی، دریای چین جنوبی نباید به عرصه ای برای رقابت قدرت های بزرگ تبدیل شود.
المیادین: واشنگتن قصد حمله به ایران را ندارد
به گزارش خبر روز ، المیادین به نقل از انیس نقاش، فعال رسانه ای و مدیر مرکز مطالعات امان لبنان، نوشت: واشنگتن از طریق قطر پیامی به تهران فرستاد و اعلام کرد قصد حمله به ایران را ندارد و ناو هواپیمابر را برای تأیید این پیام از منطقه خارج کرد. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز (جمعه) اعلام کرد که ناو هواپیمابر “یو اس اس نیمیتز” منطقه عملیات فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه را به سمت پایگاه
خروج ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز از خلیج فارس/ فعال سازی سامانه پدافندی جدید ارتش آمریکا در بغداد/ ...
به گزارش ایلنا، پایگاه خبری شفق نیوز از فعال سازی سامانه پدافندی جدید ارتش آمریکا در پایگاه نظامی این کشور در نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد خبر داد. - مقام های واشنگتن اعلام کردند که پنتاگون تصمیم دارد ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز را از خلیج فارس خارج کند. - رئیس جمهوری آمریکا سفر شب سال نوی خود به اقامتگاهش در فلوریدا را ناتمام گذاشت و به واشنگتن بازگشت. - قاضی
ترامپ در هفته های آینده از زندگی سرنگون می شود / خاورمیانه؛ نگران جشن خداحافظی ترامپ
/> مقام پنتاگون: ناو می رود چون مسیر به سمت تنش بیشتر نیست از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ناو هواپیمابر نیمیتز با خروج از خاورمیانه به خانه باز می گردد. پنتاگون جمعه اعلام کرد ناو هواپیمابر یواس اس نیمیتز منطقه عملیات فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه را به سمت پایگاه دریایی نورفولک در ایالت ویرجینیا ترک کرد. به گزارش ایسنا، یک منبع مسئول در پنتاگون در مصاحبه با اسکای نیوز گفت خروج
اخطار نظامیان ایران به آمریکا
پیامی به تهران فرستاد و اعلام کرد قصد حمله به ایران را ندارد و ناو هواپیمابر را برای تأیید این پیام از منطقه خارج کرد. پس از این اقدام روز شنبه روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان در یک برگشت ناگهانی از استراتژی ایران، پنتاگون ناوهواپیمابرش را به خانه برگرداند نوشت: پنتاگون به شکل ناگهانی تصمیم گرفت به دلیل اعتراض مشاوران ارشد نظامی، ناو هواپیمابر "نیمیتز" را از خاورمیانه به خانه
ترس و وحشت واشنگتن از انتقام سخت
، کریستوفر میلر وزیر دفاع موقت آمریکا روز چهارشنبه با تلاش برای تمدید حضور ناوهواپیمابر یو اس اس نیمیتس در خلیج فارس مخالفت کرد و آن را به خارج از منطقه فرستاد. این پیامی آشکار از تنش زدایی با ایران محسوب می شود. به اعتقاد این شبکه تلویزیونی این پیام های متناقض نشانگر اختلاف در پنتاگون است.سی ان ان در این زمینه به اظهارات یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا اشاره می کند که بر اساس آن این مقام
نگاهی به تحرکات اخیر نظامی در خلیج فارس
شعار سال: مهدی جهان تیغی؛ پس از چند هفته آرایش های نظامی تهاجمی آمریکا در خلیج فارس، پنتاگون یکی از ابزار های اصلی تهاجمی خود یعنی ناو هواپیمابر یواس اس نیمیتز را به خارج از خلیج فارس فرستاد. در این میان، آمریکا هنوز وضعیت آرایش نظامی کلی خود را به هم نریخته و همچنان بمب افکن های بی 52 و زیردریایی های خود را که هردو قابلیت تحرکات هسته ای را دارند، در منطقه نگه داشته است. در ظاهر اعلام خارج کردن
تحرکات نظامی متناقض آمریکا در منطقه: کاهش یا افزایش تنش؟
52 به منطقه خلیج فارس و پرواز بر فراز خلیج فارس از جمله اقدامات غیر معمول نظامی آمریکا در روزهای اخیر بوده است که به اختلافات در پنتاگون و در نزد مقامات سیاسی و امنیتی کاخ سفید نیز دامن زده است. همزمان زیردریایی هسته ای یو اس اس جورجیا در سواحل بحرین پهلو گرفته و از سوی دیگر آمریکا اعلام داشته که ناو هواپیمابر نیمیتز و گروه همراه را از خلیج فارس فراخوانده است تا تنش با تهران را کاهش
نیویورک تایمز| سیگنال های متناقض آمریکا به ایران در خلیج فارس
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نیویورک تایمز؛ اریک اشمیت و دیوید سنجر در مطلبی با عنوان پنتاگون با چرخش ناگهانی استراتژی، دستور بازگشت ناو هواپیمابر [نیمیتز] را صادر کرد با اشاره به تشدید تنش های میان ایران و آمریکا همزمان با نزدیک شدن به سالگرد ترور شهید قاسم سلیمانی، گزارش دادند که وزارت دفاع پس از هفته ها تهدید لفظی، پیام متفاوتی را ارسال می کند. در ادامه گزارش نیویورک تایمز آمده است
آمریکا ناو نیمیتز از خلیج فارس را به خانه برمی گرداند
. ارتش آمریکا اندکی بعد اعلام کرد که این ناو برای انتقال نظامیان آمریکایی موجود در سومالی به سواحل این کشور آفریقایی اعزام شده است. آسوشیتدپرس نوشته سه مقام وزارت دفاع آمریکا تصمیم پنتاگون برای خارج کردن این ناو از خاورمیانه را تأیید کرده اند اما این مسئله هنوز رسماً اعلام نشده است. نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای روز چهارشنبه که ناوگروه نیمیتز از 21 دسامبر (اول دی
سی ان ان: مخالفت وزیر دفاع موقت آمریکا با استقرار ناو هواپیمابر نیمیتز در خلیج فارس با هدف تنش زدایی با ...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : شبکه سی ان ان گزارش داد که مقامات ارشد پنتاگون در مورد افزایش تجهیزات نظامی آمریکا در خاورمیانه اختلاف نظر دارند. به گزارش ایرنا از سی ان ان، بمب افکن های بی 52 آمریکا در حالی روز گذشته (چهارشنبه) به منطقه خاورمیانه اعزام شدند که همچنان مقامات دفاعی آمریکا در مورد خطرات ناشی از ایران و شبه نظامیان مستقر در عراق که از آنها پشتیبانی می
اعزام 2 فروند بمب افکن آمریکایی بی 52 به خاورمیانه
به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم ، فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که دو فروند بمب افکن استراتژیک بی 52 به خاورمیانه اعزام کرده است. فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا، پرواز این 2 بمب افکن در خاورمیانه را دارای پیام برای کسانی دانست که به قول وی قصد آزار رساندن به آمریکایی ها را داشته باشند. وی افزود: نیروهای ما برای پاسخ به هرگونه حمله علیه آمریکایی ها و منافع آمریکا آماده اند./ایرنا