ساخت دستگاهی برای بازیابی انرژی هدر رفته آسانسورها توسط محققان دانشگاهی - ایسنا

ایسنا ۱۳۹۴/۰۸/۳۰ - ۰۳:۱۳

ساخت دستگاهی برای بازیابی انرژی هدر رفته آسانسورها توسط محققان دانشگاهی

محققان دانشگاه صنعتی شریف با اجرای پروژه ای تحقیقاتی، دستگاهی برای بازیابی انرژی به هدر رفته در آسانسورها ارائه دادند که استفاده از آن موجب کاهش 30 درصدی مصرف انرژی خواهد شد. سینا اسد علیزاده از محققان این طرح در گفت وگو با خبرنگار علمی ایسنا با اشاره به عملکرد آسانسورهای رایج گفت: آسانسورها در دو حالت کاملا پر به سمت بالا و کاملا خالی به سمت پایین، انرژی مصرف کرده و در عین حال در دو حالت کاملا خالی به سمت بالا و کاملا پر به سمت پایین تولید کننده انرژی هستند. ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)