آماده باش مراکز بهداشتی در پیک ششم کرونا - ایمنا
سایر خبرها
14 بهمن ماه با مهمترین اخبار کرونا در استان ها
روزهای اخیر شاهد روند صعودی تعداد مبتلایان ناشی از گسترش ویروس کرونا و سویه های جدید آن هستیم که در این راستا مصوبات یکصد و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا به معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد. وی افزود: بر اساس این مصوبات به همه پرسنل و واحدهای ارائه خدمات سطح یک شامل مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت اعلام آماده باش شد. با توجه
محو رنگ آبی از نقشه کرونا
. به گزارش ایرنا کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، نیز از ابلاغ مصوبات اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا به معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی و اعلام آماده باش به همه مراکز بهداشتی کشور با ورود به موج ششم کرونا خبر داد. تاکید وزارت بهداشت بر واکسیناسیون درحالی است که تاکنون تنها 19 میلیون و 23 هزار و 540 نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند. همچنین بنا بر اعلام وزارت بهداشت
دستور آماده باش به بیمارستان ها برای موج ششم
چند سال برای تخت های اطفال سرمایه گذاری لازم را انجام ندادند. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با تاکید بر آمادگی بخش اورژانس های کودکان به رؤسای بیمارستان ها پیشنهاد کرد حتماً برای موج ششم برای به روز رسانی تأسیسات، دستگاه ها و لجستیک اکسیژن بیمارستان ها اقدام کنند. زالی با اشاره به اقدام بیمه سلامت برای تحت پوشش قرار دادن درمان سرپایی بیماران کرونایی، افزود: حتماً طبق بخشنامه قانونی، سازمان تأمین اجتماعی نیز این حمایت را در حوزه درمان سرپایی بیماران کرونایی خواهد داشت. ...
عدالت در نظام سلامت اولویت دولت سیزدهم در حوزه بهداشت است
سیاست های کلی سلامت، سند دانشگاه اسلامی، نقشه جامع علمی کشور باید مبنای تمامی برنامه ریزی ها باشد. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی مازندران سهم خودش را در این هدف و چشم انداز مهم ادا کند تا بیماران و همراهان رنجی به جز بیماری نداشته باشند ، مردم دانشگاه و بیمارستان و شبکه بهداشت را ملجا و پناهگاه خود بدانند و در عین حال دانشجو و اساتید هم کمترین
معاون وزیر بهداشت:برنامه عدالت و تعالی در حوزه سلامت تبیین و ابلاغ شده است
به گزارش ایرنا روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز جمعه به نقل از دکتر یونس پناهی در آئین معارفه و تکریم رئیس این دانشگاه اعلام کرد: نیازهای حوزه درمان، بهداشت، آموزش، تحقیق و دیگر خدمات حوزه سلامت را باید با نگاه عدالت محور دید و متناسب با آن پیش رفت. وی در خصوص ضرورت واکسیناسیون بیان کرد: واکسیناسیون برگ برنده کنترل پاندمی کرونا در کشور است، اگر می خواهیم به نتیجه مطلوب برسیم
شعله ور شدن اُمیکرون؛ فوق قرمز شدن لارستان، خنج و اوز
معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: حدود80 درصد افرادیکه با علائم به مراکز نمونه گیری مراجعه می کنند نمونه مثبت دارند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، حامد هاشمی اظهارداشت: مطابق نقشه رنگبندی هفته اخیر موج ششم کووید19 با سویه امیکرون، تقریباً تمام مناطق زیر مجوعه را در نوردیده و رنگبندی اکثر مناطق
نگرانی برای تامین اکسیژن بیمارستان های خراسان شمالی در پیک ششم کرونا وجود ندارد
دکتر محمدرضا جمعه زاده در گفت و گو با ایسنا از آمادگی بیمارستان ها و مراکز درمانی استان برای ورود به پیک ششم خبر داد و اظهارکرد: با توجه به روند افزایشی مبتلایان در روزهای گذشته ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار و تصمیماتی جهت ورود و مواجه با پیک ششم اتخاذ شد است. وی افزود: با توجه به ورود کشور به پیک ششم کرونا و پیش بینی افزایش مراجعات به بیمارستان ها برای دریافت خدمات و
افزایش 100 درصدی مراجعین سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا در مشهد
دکتر محمد پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته 2958 نفر به مراکز منتخب کرونا و 1498 بیمار مبتلا ویا مشکوک به کرونا به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند، اظهار کرد: تمام سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمات رسانی به بیماران در آمادگی کامل است و حضور به موقع بیماران در مراکز سطح یک و 2 نقش ویژه ای در شناسایی و درمان موثر
ساماندهی عطاری ها در استان سمنان؛ ضرورتی انکارناپذیر در راستای سلامت شهروندان
صلاحیت لازم را از نظر وزارت بهداشت و درمان داشته باشند. وی با اشاره به شکل گیری تیم مشترک نظارتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات ت بهداشتی درمانی استان سمنان و معاونت درمان این دانشگاه به همراه اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان به منظور نظارت بر فعالیت عطاری ها در این استان خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی متخلف در حوزه عطاری ها به مراجع قضایی معرفی می شوند. معاون غذا و
بیمارستان ولایت مشهد افتتاح شد
گیرد و پس از پایان همه گیری کرونا در حوزه تخصصی خود و خدمات رسانی به بیماران تروما و جراحی عروق فعالیت خواهد داشت. از ویژگی های این بیمارستان می توان به اجرای تمام فرایندهای اجرایی به روش الکترونیکی اشاره کرد که این اقدام در میان مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاخص به حساب می آید. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: ساخت بیمارستان ولایت از سال 1389 با دستور
آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی با نظر ستاد کرونا و رئیس دانشگاه ترکیبی یا مجازی خواهد بود
به گزارش ایسنا، معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش شیوع کرونا در کشور و لزوم توجه به سلامت دانشجویان گفت: در شهرهای قرمز برنامه آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی با نظر ستاد کرونا و رئیس دانشگاه ترکیبی یا مجازی خواهد بود. دکتر باقری فرد گفت: آزمون های دانشگاه تا بهبود شرایط کرونایی کشور به تعویق بیفتد و تا حد ممکن آزمون ها مجازی برگزار نشوند زیرا علوم پزشکی با جان مردم عزیز
کرج قرمز شد
باشگاه خبرنگاران جوان البرز - مهرداد بابایی گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ستاد ملی کرونا رنگ کرج از نارنجی به قرمز تغییر یافته و بقیه شهرستان های استان در وضعیت نارنجی شیوع کروناست که این زنگ خطری برای ورود البرز به موج ششم کرونا است. سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز از مردم خواست با توجه به وضعیت تخت های بیمارستانی استان و خستگی مفرط مدافعان سلامت، در خانه بمانند
صنایع در بوشهر پیوست سلامت داشته باشند
فکرشهر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: صنایع مستقر در این استان پیوست سلامت داشته باشند و برای رفع کمبودهای حوزه سلامت نیز به مسئولان کمک کنند. به گزارش فکرشهر از ایسنا، دکتر حسن ملکی زاده در حاشیه بازدید دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، از مرکز تحقیقات پزشکی هسته ای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: ارتقای سلامت مردم، اجتماعی سازی سلامت و مشارکت مردم در
آماده باش بخش اطفال بیمارستان ها برای رویارویی با اُمیکرون
به گزارش مرآت ، دکتر کامران قدس ضمن تاکید بر ضرورت آماده باش بیمارستان های این دانشگاه برای مدیریت موج ششم کرونا اظهار کرد: اُمیکرون جدا از افزایش مبتلایان کودک، برای گروه های آسیب پذیر و افراد واکسینه نشده، بسیار خطرناک تر است. دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا با تقدیر از تلاش های مدافعان سلامت بر لزوم حفظ سلامت سرمایه های انسانی به عنوان یکی از اولویت های دانشگاه تاکید و اظهار کرد
اعزام دانشجویان دوره تخصص پزشکی به مناطق محروم خراسان رضوی افزایش یافت
دکتر ایوب توکلیان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بند چهار مصوبه 55 نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی، تمامی دستیاران تخصصی که به عنوان دستیار سال آخر شناخته می شوند در سال آخر تحصیلی ملزم به انجام طرح یک ماهه در مناطق محروم هستند که این اقدام بر اساس تخصیص وزارت بهداشت و بر اساس اعلام نیاز معاونت درمان دانشگاههای علوم پزشکی صورت می گیرد. وی اضافه کرد: تعداد دستیاران اعزامی
افتتاح پارک سلامت بیمارستان سوم شعبان دماوند/روند صعودی مراجعان به بیمارستان دماوند+ تصاویر
به گزارش پایگاه خبری عصر شرق ، روز پنج شنبه با حضور دکتر زالی، رئیس محترم علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر خدادوست، معاون محترم توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، دکتر وکیل زاده، مدیر بودجه دانشگاه و دکتر خیرخواه، مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند و خانم کریمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه و دکتر مسلمی فرد، رئیس بیمارستان و سایر مسئولین دانشگاه و بیمارستان پارک سلامت بیمارستان افتتاح گردید. در ادامه
بازگشت دوباره محدودیت های کرونایی به خراسان رضوی (14 بهمن 1400)
کرونایی به گزارش وبدا، شاپور بدیعی، معاون درمان و فرمانده قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پس از این بازدید و در نشستی با حضور استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه 140 درمانگاه بخش خصوصی، بیمارستان ها و مراکز تکمیل درمان و مراکز پرستاری، از جمله سطوح برنامه ریزی شده برای خدمات رسانی به بیماران در موج ششم کرونا محسوب می شوند گفت: 2 هزار و 680 تخت بستری برای خدمات رسانی به بیماران
بیمارستان ولایت مشهد افتتاح شد
کرونا مورد استفاده قرار گیرد و پس از پایان همه گیری کرونا در حوزه تخصصی خود و خدمات رسانی به بیماران تروما و جراحی عروق فعالیت خواهد داشت. از ویژگی های این بیمارستان می توان به اجرای تمام فرایندهای اجرایی به روش الکترونیکی اشاره کرد که این اقدام در میان مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاخص به حساب می آید. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: ساخت بیمارستان
استمرار طرح شهید سلیمانی در استان سمنان/ آموزش به بیش از 2 میلیون نفر در قالب طرح شهید سلیمانی
اینکه در حال حاضر3 هزار نیروی بسیجی در قالب 120 گروه جهادی در حال خدذمت رسانی هستند، افزود: با توجه به اعلام نیاز از سوی دانشگاه های علوم پزشکی مشغول فعالیت هستند که توان وظرفیت بکار گیری 8 هزار نیروی بسیجی نیز در صورت نیاز وجود دارد. 2میلیون و 700 هزار آموزش اطرافیان بیمار در قالب طرح شهید سلیمانی سید سعید کسائیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان از موفقیت طرح شهید سلیمانی
همکاری بسیج دانشجویی البرز و دانشگاه علوم پزشکی در پیک ششم کرونا
توسط بسیج دانشجویی و استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین استان در راستای خدمت رسانی به مردم در دستور کار قرار گرفت. این مسئول با اشاره به احیای طرح های آموزش سلامت از قبیل بهداشت مدارس و رابطین سفیران سلامت، بیان کرد: برگزاری جلسات مشترک با مسئولان معاونت برای حل هرچه زودتر مشکلات انجام می شود. فلاح نژاد متذکر شد: شفافیت در ارائه خدمات و ارائه گزارش عملکرد به معاونت برای هماهنگی بیشتر از دیگر نکات مطرح شده در جلسه شورای مرکزی گروه جهادی منتظران صالح با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز بود. انتهای پیام ...
زنگ خطر اومیکرون در گلستان به صدا درآمد
شفقنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به به صدا در آمدن زنگ خطر پیک ششم کرونا، گفت: تمامی مراکز درمانی و بهداشتی به حالت آماده باش درآیند. عبدالرضا فاضل عصر امروز در جلسه اضطراری با معاونین دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه بر اساس اعلام جدیدترین رنگ بندی ها وضعیت کرونایی استان گلستان به سرعت به سمت اوج پیک جدید می رود، اظهار کرد: متاسفانه طی چند روز
بازدید استاندار از اورژانس بیمارستان های امام رضا(ع) و قائم(عج)
قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست با بیان اینکه نظام مراقبت و درمان بیماران در چهار سطح طراحی شده است خاطر نشان کرد: سامانه 191، سطح سرپایی شامل مراکز خدمات جامع سلامت و 140 درمانگاه بخش خصوصی، بیمارستان ها و مراکز تکمیل درمان و مراکز پرستاری از جمله سطوح برنامه ریزی شده برای خدمات رسانی به بیماران در موج ششم کرونا محسوب می شود. دکتر شاپور بدیعی با بیان اینکه دو
آماده باش کامل بیمارستان های گلستان/زنگ خطر امیکرون به صدا درآمد
به گزارش خبرنگار ایرنا ، عبدالرضا فاضل چهارشنبه شب در جلسه اضطراری در همین ارتباط با معاونان دانشگاه اظهارداشت: متاسفانه طی چند روز گذشته آمار مبتلایان به امیکرون به شدت افزایش یافته که با توجه به تجارب قبلی بیانگر این موضوع است که زنگ خطر پیک ششم به صدا درآمده است. به تاکید وی باتوجه به افزایش تعداد موارد بستری در روزهای آینده ، تمام بیمارستان ها و مراکز استان باید آمادگی کامل برای
سونامی اومیکرون در ایران| دستور آماده باش به تمام مراکز درمانی
بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه علوم پزشکی کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، بیان کرد: امروز سومین جلسه روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور را داشتیم و در این جلسه اعلام کردیم که مراکز درمانی تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در حالت آماده باش صد درصدی قرار گیرند، امیدواریم نیازی نباشد که مردم به بیمارستان ها مراجعه کنند، اما به هرحال این وظیفه وزارت بهداشت است
آماده باش در کل ایران! / هشدار جدی درباره اومیکرون
قرار گرفته اند. با این حال در چند وقت اخیر مهمترین توصیه به مردم رعایت پروتکل ها و تزریق نوبت سوم واکسن بوده است. در همین حال بهرام عین اللهی، در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه علوم پزشکی کشور گفته است: در این اجلاس اعلام کردیم که مراکز درمانی تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در حالت آماده باش 100 درصدی قرار گیرند، امیدواریم نیازی نباشد که مردم به بیمارستان ها مراجعه کنند، اما به
شهروندان تزریق دوز سوم واکسن را جدی بگیرند
وبینار کمیته مدیریت بیماری کرونا در موج ششم در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.