منابع آب میناب دیگر توان ندارد - افکار نیوز
سایر منابع:
سایر خبرها
تابستان امسال هم روستاییان لب تشنه می مانند
در حالی که نبود منابع آبی در استانهای مختلف به عنوان دلیل اصلی کمبود آب آشامیدنی مطرح می شود اما در روستاهای هشت بندی2، مجتمع امام و کوی هجرت و دشت ازادگان منطقه هشتبندی شهرستان میناب منابع آبی کافی وجود دارد اما مشکل اصلی نبود شبکه آبرسانی برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی است. ناگفته نماند چند سالی می شود که پروژه آبرسانی این روستا در مرحله حفر چاه و تجهیز و وصل آن به شبکه فرسوده متوقف شده و درحالی که قرار بود احداث مخزن، تعویض شبکه فرسوده و توسعه شبکه های جدید با سرعت انجام شود اما عملا خبری از انجام اقداماتی در این زمنیه نیست که نیست! ح ...
تابستان امسال در بندرعباس نوبت بندی آب نمی شود
: خشکسالی موجب خارج شدن 108 حلقه چاه از مدار تولید شده ومیانگین بارندگی در 10 سال اخیر در هرمزگان 130 میلی متر کاهش یافته و از مجموع 208 حلقه چاه آب استان تنها 100 حلقه در مدار تولید است. وی با اشاره به شرایط اضطراری سد استقلال میناب به عنوان تامین کننده آب بندرعباس و بندرخمیر، گفت: از مجموع ظرفیت 240 میلیون مترمکعبی این سد ، حجم فعلی آن تنها 60 میلیون مترمکعب است. وی با اشاره
لزوم توقف حفاری چاه در دشت ایذه / حیات تالاب های ایذه در خطر است
مصرف آب آشامیدنی شهرستان ایذه از سطح دریاچه های سد کارون 3 و 4 تبخیر می شود و مردم شهرستان ایذه و دهدز مجبور هستند آب چاه با جیره بندی مصرف کنند که از یک طرف ذخایر استراتژیک زیر زمینی را مصرف می کنیم و از سویی دیگر شاهد نابود رو به رشد تالاب ها هستیم. کیانی تصریح کرد: وجود تالاب های ایذه در طول سالیان مختلف باعث شده تا زندگی و تمدن های شاخصی در این دشت شکل بگیرد که امکان ادامه حیات در
اختصاص 4 میلیارد تومان برای بازسازی شبکه آبرسانی توکهور
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: این اعتبار برای لوله گذاری ، ساخت مخزن و موتورخانه شبکه آبرسانی پنج روستای هشتبندی دو، هامین، ریگ دراز، مجتمع امام ، توکهور و دِهندر هزینه می شود. عبدالحمید حمزه پور افزود: با توسعه و بازسازی شبکه آبرسانی 8هزار نفر از مزایای آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند. اکنون مردم بعضی محله
800 حلقه چاه غیرمجاز دراستان بوشهر تخریب می شود
گفت: آنان باید داوطلبانه منصوبات را تخلیه و نسبت به پرکردن و پلمپ چاهها اقدام کنند تا مشمول هزینه های مترتب بر پرکردن نشوند. وی گفت: حفر چاه غیرمجاز در دشتها باعث افت سطح آب زیرزمینی، خشک شدن بخشی از چاههای مجاز همانند چاههای دشت جم، ریز، بوشکان، دهرود و تنگ ارم و دربرخی دشتها نیز به دلیل تخلیه آب شور به شیرین کیفیت آب به حد پایینی می رسد به نحوی که این آب به صورت مستقیم قابل استفاده در بخش
مشکل کمبود آب 4 روستای شهرستان میناب رفع شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان ، علی محمودی عنوان کرد: با تجهیز و راه اندازی چاه آب شرب، مشکل 4 روستای کهورتاک، کوی هجرت، مزرعه تفضلی و بخشی از مجتمع چراغ آباد مرتفع گردید. وی در ادامه در خصوص حجم عملیات بیان کرد: حفر یک حلقه چاه، احداث خط برق به طول 500 متر با ترانس 100 کاوا، لوله گذاری به طول 500 متر و نصب الکتروپمپ با
فاجعه بی آبی در استان/ 85درصد منابع آبی زیرزمینی استفاده شده است
به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس سرزمین چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد که مامن رودخانه ها و چشمه ها و آبشارها است، محصولات کشاورزی بسیاری را در باغات و مزارع خود می رویاند. رودخانه های استان در مسیر گذر از روستاها بر لب خشکیده زمین زندگی جاری می کنند و بوی شالیزارها نفس هوای روستا را معطر . اما این روزها بی آبی دامن سرزمین پرآب کهگیلویه و بویراحمد را نیز گرفته است تا کشت برنج که در شهرستانهای بویراحمد، دنا و چرام روزی بسیاری از کشاورزان را تامین می کرد، ممنوع شود. سالانه در بیش از هشت هزار هکتار از اراضی مستعد این استان برنج کاشته می شود و به گفته مسئولین، این استان رتبه هفتم کشور در تولید برنج را دارد. برنجهایی از نوع چمپا و گرده محلی، ارقام پر محصول شمیم، طارم، فجر، شفق و سازندگی از ارقام برنج تولید شده در این استان هستند. اما بارشها در سال جاری به سود کشاورزان نبود و کم آبی در نیمه های خرداد رخ می نماید و مسئولین کاشت برنج را در استان ممنوع کردند. سفره های آب زیرزمینی به شدت کاهش یافته است رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بی آبی و کاهش سفره های آب زیر زمینی را دلیل این امر عنوان می کند. جعفر گوهرگانی می افزاید: تنش آبی خسارات فراوانی به محصول برنج وارد می کند و کشاورزان در صورت کشت برنج متضرر خواهند شد. وی کاشت برنج در مناطق کم آب و در کنار ایستگاه های پمپاژ و چاه های آب در این استان را ممنوع عنوان می کند. گوهرگانی می افزاید: این سازمان نمی تواند از کشاورزانی که برنج می کارند، حمایت کند چرا که از قبل به کشاورزان هشدار داده شده است. کاشت ذرت و برنج در استان ممنوع است وی کاشت ذرت را نیز به دلیل نیاز به آب فراوان ممنوع اعلام می کند و می افزاید: کشاورزان می توانند از محصولاتی با بازدهی بالا و مصرف کم آب برای تولید استفاده کنند. گوهرگانی با بیان اینکه سالانه بیش از 11.5میلیارد مترمکعب آبهای سطحی در این استان تولید می شود، می گوید: بیشتر این آبها بدون استفاده از استان خارج می شوند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تخصیص بیشتر آب سدهای داخل استان در راستای تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی را ضروری می داند و می گوید: آب مورد نیاز کشاورزی استان می تواند با کنترل آبهای سطحی از سه حوزه آبریز و پرآب استان شامل زهره، مارون و بشار تامین شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید می کند: کشاورزان با توجه به تجربه ای که دارند باید بدانند که زمینهای خود را نباید در این شرایط زیر کشت محصولاتی که نیاز به آب بالایی دارند و از طریق چاه آبیاری می شوند، ببرند. گوهرگانی به شالیکاران توصیه کرد که به جای برنج اقدام به کشت محصولاتی همچون ماش و کنجد کنند. برخی شهرهای استان با مشکل قطعی آب مواجهند پنج رودخانه بزرگ و دهها رودخانه کوچک در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که الفبای زندگی در بخش هایی از جنوب غربی کشور هستند. کهگیلویه و بویراحمد در میان کوه های بلند و استوار زاگرس مرکزی و جنوبی محصور بوده و صدها چشمه دائمی و فصلی در آن وجود دارد با این حال کمی بارش، بی آبی را مهمان مزارع و باغات و خانه ها کرده است. به گفته کارشناسان سطح آبهای زیرزمینی در استان پایین آمده است و بخش عمده ای از این امر به دلیل برداشتهای کارشناسی نشده از آبهای زیرزمینی و حفر چاه های غیر مجاز در استان است. افت 19متری سفره آب زیرزمینی در دشت امامزاده جعفر رئیس امور آب شهرستان گچساران از افت 19 متری سفره های آب زیرزمینی در دشت امامزاده جعفر این شهرستان خبر می دهد. علی بهگام می گوید: در دشت امامزاده جعفر313حلقه چاه کشاورزی حفر شده است. وی می افزاید: سالانه 22 میلیون متر مکعب آب از این چاه ها برداشت می شود که این امر در کاهش سطح آبهای زیرزمینی تاثیر فراوانی داشته است. بهگام برداشت اصولی از این چاه ها را سالانه 14 میلیون و 800 هزار متر مکعب می داند و می گوید: متاسفانه در این دشت 80 حلقه چاه غیرمجاز حفر شده است. زنگ خطر برای رود بشار به صدا درآمده است به گزارش خبرنگار مهر، رودخانه بشار نیز که سالهاست مایه حیات شهر یاسوج و مردمانش شده است، با کم آبی دست و پنجه نرم می کند و از آن رود خروشان، تنها زمزمه آرامی به گوش می رسد و این امر نیازمند توجه بیشتر مسئولین استان است که حیات را دوباره به این رود زیبا برگردانند تا به سرنوشتی چون زاینده رود دچار نشود. به گفته مسئولین تغییرات جوی، کاهش بارشها در استان را به دنبال داشته و این امر نیز کم آبی را برای مردم استان به ارمغان آورده است. مدیر عامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تغییرات اقلیمی و شرایط بارندگی را مهمترین عامل کم آبی در استان می داند. علی لطفی می افزاید: در سالهای اخیر در استان کاهش بارندگی وجود داشته است و این امر به کاهش آب رودخانه ها و آبهای روان منجر شده است. 85 درصد منابع آبهای زیرزمینی کهگیلویه و بویراحمد استفاده شده است وی برداشتهای غیر مجاز از آبهای زیزمینی را علت دیگر کم آبی در برخی شهرهای استان می داند و می گوید: سه هزار و 639 حلقه چاه در استان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و 168 حلقه چاه به صورت غیر مجاز حفر شده اند. لطفی دشت امامزاده جعفر را از مناطق پرمصرف با برداشت بسیار آب در استان عنوان می کند و می گوید: بهره برداری بی رویه از منابع آبهای زیر زمینی، دشت امامزاده جعفر(ع) را به بحرانی ترین دشت استان تبدیل کرده است. وی با اشاره به آمار بسیار بالای مصرف آبهای زیرزمینی در استان می گوید: تاکنون 85 درصد منابع آب زیرزمینی این استان استفاده شده است. آب که قداستی اساطیری از لابلای تاریخ با خود به همراه دارد هر کجا که باشد آبادانی به همراه دارد و این روزها که کم آبی در شهرها و روستاها رخ نموده است، باید قدر این نعمت گرانبها بیشتر دانسته شود./مهر انتهای پیام/ ...
60 درصد تأمین آب کشاورزی از طریق منابع آب زیرزمینی است/اُفت جبران ناپذیر تراز دشت های آذربایجان ...
، برداشت غیرمجاز از آب های زیرزمینی در پی حفر بی رویه چاه ها، از دلایل خشک شدن این دریاچه است. 60 درصد تأمین آب کشاورزی از طریق منابع آب زیرزمینی است وی ادامه داد: سهم جریانات سطحی در تأمین آب کشاورزی استان کم بوده و در حدود 60 درصد تأمین منابع آب کشاورزی از طریق منابع آب زیرزمینی تأمین می شود و این موضوع اهمیت استفاده بهینه از این منابع را دو چندان می کند. لطفعلی
تنش آبی چالش اساسی مدیریت منابع آب در البرز
قانون تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه خلا قانونی داشتند و زمینه را برای حفر چاه های غیرمجاز ایجاد کرد ولی سایر قوانین، زمینه را برای برخورد فراهم کرده است. فاضلیان با اشاره به فعالیت شعبه ویژه برای پیگیری خسارت به منابع طبیعی و آب، گفت: دستگاه قضایی استان، در حوزه تملک نیز با حفظ حقوق مردم، آمادگی دارد هماهنگی لازم را داشته باشد. شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب کرج نیز گفت که
تشکیل یگان حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در سیستان و بلوچستان
: در دشت سمسور با ایجاد 17 تعاونی و عضویت 51 نفر از افراد واجد شرایط 300 هکتار از اراضی این منطقه ساماندهی و مجوز 17 فقره چاه مجاز با 150 لیتر آب دهی نیز صادر شده است. رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی با تاکید بر جلوگیری از تصرفات جدید در دشت سمسور ادامه داد: باید از ادامه تصرفات در مابقی اراضی دشت سمسور جلوگیری بعمل آید و اجازه حفر چاه غیر مجاز نیز نداشته باشند.
فرماندار: گالیکش نیاز به سد دارد؛ 30 درصد آب شرب هدر می رود
مدیریت فعال هستند که از ابتدای امسال تاکنون 85 متخلف در حفر چاه غیرمجاز شناسایی و به دادگاه معرفی شدند. تیموری همچنین از انسداد پنج حلقه چاه آب غیرمجاز درسال گذشته خبر داد و اضافه کرد: با انسداد این چاه ها حدود 19 لیتر برثانیه از برداشت غیر مجاز آب جلوگیری و 150 متر مکعب در منابع آبی منطقه صرفه جویی شد. شهرستان گالیکش با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است. /7481/1860
پیشروی کویر به سمت طبس بر اثر خشکسالی/ وجه خرید تضمینی گندم سریعتر پرداخت شود
و عدم تغذیه کافی موجب پیشروی کویر به سمت شهر طبس شده است. فرماندار ویژه طبس عنوان کرد: کیفیت نامطلوب آب چاه ها و عدم تامین آب شرب بهداشتی از دیگر مشکلات این شهرستان است. وی با اشاره به اینکه سه برنامه را برای این شهرستان پیش بینی شده، بیان کرد: حفر چاه ها جزو برنامه های کوتاه مدت، مطالعه دقیق دشت های طبس و آب های ژرف جزو برنامه های میان مدت و انتقال آب از خارج حوزه شهرستان
مشکل آب شرب 700 خانوار در بخش توکهور و هشتبندی برطرف شد
: خشکسالی و پائین رفتن سطح سفره های زیر زمینی در برخی موارد باعث ایجاد محدودیت هایی در توزیع آب شرب می شود. مدیر آبفار میناب گفت: به رغم مشکلات موجود تمام تلاش مجموعه آب و فاضلاب روستایی بصورت شبانه روزی در راستای مترفع کردن مشکلات شهروندان در حوزه تامین آب شرب است. وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان میناب دارای پراکندگی و تعداد بالای روستا در استان هرمزگان است تصریح کرد: این موضوع
شرکت معدنی املاح سالانه 130 هزار تن سولفات سدیم از تالاب میقان استخراج می کند / حفر 2 هزار چاه غیرمجاز ...
مرکزی تصریح کرد: طبق برآورد انجام شده و براساس آمار ها بیش از 2 هزار چاه غیرمجاز در حوالی کویر میقان حفر و سبب افت سطح آب زیرزمینی منطقه شده و در نتیجه آن خشک شدن تالاب میقان را به دنبال دارد. فیلی بیان داشت: در این راستا شرکت آب منطقه ای اراک باید به منظور نظارت بر این چاه ها اقدامات لازم را انجام دهد. وی افزود: بیش از 220 بند خاکی مسیر رودخانه هایی که به کویر میقان سرریز می
سالی 17 درصد به مصرف آب هرمزگان افزوده می شود
داد: با این حال همچنان با چالش کم آبی در شهر مواجه هستیم و مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند. قصمی تصریح کرد: منابع آبی شرق استان به خصوص سد جگین تامین کننده نیاز آبی این منطقه در شرایط کنونی و همین طور شرایط توسعه ای خواهد بود، اما در مرکز استان باید تمرکز بر ساخت سریع تر آبشیرین کن را برای مهار برداشت از آبهای زیرزمینی و اختصاص حق آبه کشاورزان میناب در دستور کار قرار دهیم. انتهای پیام/3264/ز20
45 درصد از حقابه هریررود متعلق به ایران است
/> وی گفت: اگر طی چهل سال پیش در عمق 60 تا 70متر چاه حفر می شد اکنون عمق حفاری به 250 تا 260 متر رسیده استو عملا برداشت، استحصال و شور بودن به مرز بحران رسیده یعنی در استان خراسان در خیلی جاها نمی توان مشکل را خشکسالی تلقی کرد بلکه تغییر اقلیم اتفاق افتاده است. به گزارش ایلنا، سد سلما در منطقه سلما در شهرستان چشت ولایت هرات و در 170 کیلومتری شمال شرق شهر هرات در مسیر هریرود ساخته شده است
انتخاب شما برای تورهای داخلی کدام است؟
تور گشت به مقایسه سفر بین کیش و قشم پرداخت و در ادامه به دلیل آمار مسافرت های بالا به شهر مشهد، در مورد سفر به این شهر نیز نکاتی بیان کرد که در ادامه آمده است؛ برای سفر به قشم سه راه وجود دارد: مسیر جاده ای تهران-بندرعباس به طول یک هزار و 303 کیلومتر و سپس مسیر دریایی بندرعباس به جزیره قشم که حدود یک ساعت طول می کشد، مسیر ریلی تهران-بندرعباس به طول یک هزار و 600 کیلومتر و سپس مسیر
افت فشار آب شهر کرمانشاه به دلیل فرسوده بودن شبکه انتقال است
زمین های دیم استان به آبی و نیز تامین آب شرب شهرهای استان است. وی اظهار داشت: در این خصوص سد آزادی با 95 درصد پیشرفت (خود سد بدون احتساب شبکه های انتقال آب)، در بلندمدت آب مصرفی شهر اسلام آباد غرب را تامین خواهد کرد. وی اظهار کرد: آب شهر اسلام آبادغرب هم اکنون توسط 18 حلقه چاه تامین می شود که البته قبلا بخشی از آب نیز توسط سراب شرف آباد تامین می شد که متاسفانه به دلیل خشکسالی سهم سراب
تغییرکاربری وسوزاندن عمدی باغات محلات بابرخوردقانونی مواجه می شود
هستند ولی حتی قانون بد نیز از بی قانونی بهتر است و باید اجرا شود. دادستان محلات با اشاره بالا بودن سطح آب های زیرزمینی در دشت نیم ور، افزود: این مساله باعث حفر چاه های غیر مجاز شده و بنا شده تا در ابتدا چاه های غیر مجاز خوش نشین ها شناسایی و پلمپ شوند و سپس به موارد مربوط به کشاورزان رسیدگی شود.
اوضاع سد درودزن خراب است
تابناک فارس به نقل از فارس: در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی بخش کر که با حضور معاون بهره برداری از شبکه های زهکشی فارس، تعدادی از کشاورزان و دیگر اعضا و در سالن جلسات این بخشداری تشکیل شد از خشک سالی و بحران آب به عنوان زلزله خاموش یاد کرد و اظهار داشت: تغییر اقلیم آب وهوا، کاهش های بارندگی، عدم استفاده بهینه و اصولی از منابع آب های زیرزمینی، حفر چاه های غیرمجاز و عدم فرهنگ سازی، اکنون
بیابان زایی برآیند سد سازی و حفر بی رویه چاه ها
دارند. در این مکان ها بسته به شرایط محیطی، بارندگی هایی میان صفر و 220 میلی متر به وقوع می پیوندد. به عنوان نمونه بارندگی در کویر لوت پدیده ای نادر به شمار می رود، در حالی که در اهواز و خوزستان میزان بارش به 220 میلی متر می رسد. بیابان ها با یکدیگر متفاوتند. در 40 میلیون هکتار منطقه بیابانی بیش از 10 نوع بیابان وجود دارد اما با وجود تفاوت های بسیاری که آن ها از نظر اقلیمی و بوم شناسی دارند، همگی
هشدار قرمز برای آب شرب بروجن
منطقه نتوانسته این مشکل را برطرف کند. وی، تکمیل پروژه انتقال آب بن شهرکرد بروجن را تنها راهکار پایدار برای رفع بحران آب در شهرستان بروجن دانست و گفت: انتظار است تا در تکمیل این پروژه تسریع شود تا بتوانیم جوابگوی نیاز مردم شهرستان باشیم. گفتنی است: جیره بندی آب در شهرستان بروجن با توجه به اینکه استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های بزرگی همچون زاینده رود و کارون می باشد، شایسته مردم فهیم این خطه از بام ایران نیست و تلاش بیشتر مسئولان برای رفع مشکل آب شرب مردم را می طلبد. ...
پنجمین جلسه ی شورای حفاظت منابع آب شهرستان گالیکش تشکیل شد
و شما باید خروجی این جلسات را حتماٌ به مدیران استانی انتقال دهید تا در این خصوص تصمیم گیری شود و یکی از دغدغه های اصلی مردم برطرف گردد. وی افزود : باید تاسیس گلخانه ها و کشت گیاهان دارویی در دستور کار قرار گیرد و تلاش شود که مشکلی از نظر تخصیص آب برای این موارد وجود نداشته باشد. خسروی ضمن تاکید بر لزوم حل مشکل آب بندان قرق اضافه کرد: آب بندان قرق حتماٌ باید به بخش خصوصی
کمبود آب شرب در شهر قزوین بیداد می کند/ احتمال فروش آب شرب/کاهش آب دهی چاه های قزوین
برای تکمیل 7 پروژه نیمه تمام در طرح های آبرسانی و حفر چاه را خواستار شد. تامین آب شرب قزوین بیش از سرانه مصوب اظهارات مدیرعامل آبفای قزوین در حالی است که مدیرعامل آب منطقه ای استان قزوین مدعی است آب شرب در شهر قزوین بیشتر از سرانه تعیین شده، تامین شده و مشکل کمبود آب نشان از هدررفت و یا فروش آب دارد. حمید پویا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در این جلسه گفت
آب شرب در شهر بروجن چهارمحال و بختیاری جیره بندی شد
. فرماندار شهرستان بروجن ادامه داد: در شهرهای فرادنبه، نقنه و سفید دشت نیز با مشکل کاهش شدید آب مواجه هستیم و حفر چندین چاه در منطقه نتوانسته این مشکل را برطرف کند. فیاضی، تکمیل پروژه انتقال آب بن- شهرکرد- بروجن را تنها راهکار پایدار برای رفع بحران آب در شهرستان بروجن دانست و گفت: انتظار است تا در تکمیل این پروژه تسریع شود تا بتوان جوابگوی نیاز مردم شهرستان باشیم. به گزارش ایرنا
دو صد گفته چون نیم کردار نیست / رئیس شورای چهاردانگه: د ر صورت ادامه مشکل بی آبی مردم برنامه دارند تا به ...
تلاش داشتند تا با جمع آوری طومار و ارائه به مقامات کشوری از مظلومیت و محرومیت مردم برای الحاق به سمنان سوء استفاده کنند. در میان این بی تفاوتی ها و سوء مدیریت ها بود که چندی پیش خبر امیدوار کننده ای از حضور فرماندار ساری در جلسات مردمی و شوراهای منطقه در رسانه ها پیچید. از مهمترین دستور کارهای این نشست حل معضل آب شرب مردم دهستان پشتکوه بود که علیرغم حفر چاه در تلمادره ، حل
بحران بی آبی در ساحل اقیانوس بیکرانی از آب
کشاورزی بصورت دیم هم تامین خواهد شد. وی گفت: هم اینک بیش از 80 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در پشت سد زیردان بدون هیچ استفاده ای در حال تبخیر شدن است ولی به دلایل نامعلومی برای استفاده کشاورزی و آشامیدنی رها سازی نمی شود. سومار میهن دوست یکی از معتمدان منطقه پلان نیز گفت: آب هوتگ ها خشک شده است و صدها دام سبک و سنگین تلف شده است. وی افزود: وقتی هوتگ ها از آب باران آبگیری می شود مردم
آخرین میخ ها به تابوت کارون
برای مقصد آن وجود دارد به طوری که استاندار یزد در سخنانی گفته بود، تونل بیرگان یا همان تونل سوم کوهرنگ متعلق به یزد است و به استان های دیگر مربوط نیست، حال آنکه این سرشاخه مهم کارون در خاک چهارمحال بختیاری است و آب کارون را تأمین می کند و توسط سازمان آب منطقه ای اصفهان حفاری شده است و حتی زمین های منطقه که متعلق به عشایر بختیاری است با زمین خواری و بدون انحصار وراثت توسط سازمان آب منطقه ای اصفهان
دریاچه مصنوعی چیتگر چه بر سر روستاییان جنوب تهران آورد؟
مدد جهادگران کشاورزی از نو آباد شده بودند، بعدها به کمک جهادگران مدیریت شهری رو به سوی ویرانی نهادند. به گفتۀ آقای مومن در این سال ها و حتی پیش از افتتاح دریاچۀ چیتگر، با نابودی اراضی کشاورزی در بالادست، تغییر سیستم دفع فاضلاب در شهر تهران از چاه های جذبی به شبکۀ فاضلاب و چاه هایی که این چند ساله ادارۀ امور آب استان برای تامین آب شُرب مردم تهران حفر کرده، سطح آب های زیر زمینی هرسال کم و کمتر شد و
بیابانی شدن در کمین گلستان
ای با خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد و از معرفی بخشی از این خطه شمالی ایران توسط سازمان جنگل ها و مراتع کشور به عنوان منطقه در معرض بیابانی شدن خبر داد. ابوطالب قزلسفلو با ابراز نگرانی از خطر بیابانی شدن عرصه های منابع طبیعی استان ،افزود: اراضی در معرض بیابانی شدن بیشتر در شمال گلستان و در حوزه شهرستان های گنبدکاووس، مراوه تپه، گُمیشان، آق قلا و آزادشهر قرار دارد و سطح آن حدود460 هزار