خود مراقبتی، راهکاری موثر برای زندگی بهتر با دیابت - موج
سایر خبرها
7.5 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند
از 7.5 میلیون نفر برآورد می شود؛ حداقل 75 درصد افراد دیابتی در کشورمان از بیماری خود آگاه اند. برگزاری هفته ملی اطلاع رسانی دیابت در کشور رییس مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت از برگزاری هفته ملی دیابت در کشور خبر داد و گفت: در سال جاری نیز به منظور آگاهی عموم جامعه درباره بیماری دیابت و تاکید بر اهمیت مراقبت دیابت روزهای 19 لغایت 25 آبان ماه به عنوان هفته ملی
یزد جزء 3 استان اول دیابتی کشور
هستیم و با توجه به اینکه استان یزد یکی از قطب های درمانی کشور است درمان موثر نمی گیرند. وی تصریح کرد: اقدامات خوب و موثری در راستای پیشگیری و کنترل و غربالگری این بیماری خاموش در سطح مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه ها و خانه های بهداشت در استان توسط کارشناسان بهداشت انجام می شود. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بیان داشت: افراد بالای سی سال با مراجعه به نزدیکترین مرکز می
شعار و روز شمار هفته ملی دیابت اعلام شد
آبان 1403؛ دیابت و شیوه زندگی سالم (تغذیه و فعالیت بدنی) درخشان اضافه کرد: همزمان با این هفته، فعالیت ها و برنامه های متعددی به منظور ارتقا آگاهی عمومی در زمینه بیماری دیابت همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد. گفتنی است، طبق اعلام دفتر بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت طی سال های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگترین
بزرگترین اپیدمی تاریخ
دیابت، سازمان شهرداری ها، فدراسیون ورزش های همگانی، وزارت آموزش و پرورش و شرکت های داروسازی، فعالیت ها و برنامه های متعددی به منظور ارتقای آگاهی عمومی در زمینه بیماری دیابت برگزار خواهند کرد. وی ادامه داد: به معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی توصیه می شود که با مد نظر قرار دادن نام روزهای هفته، با حمایت ذینفعان و کمک سایر سازمان ها، برنامه های مناسبی را در طول این هفته اجرا کنند
برگزاری جلسه هماهنگی اجرای برنامه محلات ارتقا دهنده سلامت
رحیمی کارشناس واحد آموزش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص ساختار محله ارتقاء دهنده سلامت و تشکیل شورای سلامت در سطح مراکز و پایگاه های بهداشتی و نقش آن توضیحاتی را ارائه کرد. همچنین سرپرستان مراکز خدمات جامع سلامت اولویت های سلامت منطقه تحت پوشش خود بر اساس نتایج فاز اول اجرای برنامه نیازسنجی سلامت و اهداف رفتاری و غیر رفتاری در اجرای برنامه مداخلات ارتقاء سلامت در سال پیش رو
تحویل 7 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به بیمارستان های بجنورد توسط خیرین سلامت
مجید پورخیاط ، سرپرست اداره سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت وگو با ایکنا از خراسان شمالی با بیان اینکه این تجهیزات شامل انکوباتور نوزاد برای بیمارستان بنت الهدی و فلت پنل دیجیتال برای بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد است، اظهارکرد: این تجهیزات به منظور ارتقای کیفیت مراقبت از نوزادان نارس و همچنین بهبود خدمات تصویربرداری در بیمارستان های استان خریداری و به
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز منصوب شد
حوادث ترافیکی، مادران باردار، کودکان، سالمندان و فرزندآوری و جوانی جمعیت. 5- تلاش به منظور ارتقاء سلامت جامعه با عنایت ویژه به مباحث بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای. 6- برنامه ریزی مدون در راستای افزایش سطح سلامت بهداشت روان جامعه. 7- ارتقاء کمی و کیفی آموزش های حضوری و مجازی و توجه به سلامت خانواده، بهداشت مدارس و سلامت دهان و دندان. 8- آماده سازی ایجاد بستر
ابتلای بیش از 14 درصد از جمعیت استان اردبیل به دیابت
/> رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به آمار دیابت در کشور گفت: در کشور ما حداقل 14/15 درصد جمعیت بالای 25 سال مبتلا به دیابت هستند که تعدادشان بیش از 7/5 میلیون نفر برآورد می شود و طبق آخرین مطالعات انجام شده در استان اردبیل، شیوع دیابت در جمعیت 25 سال و بالاتر 14/22 درصد جمعیت می باشد. معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به برگزاری روز جهانی دیابت گفت: این روز، بزرگ ترین کمپین آگاهی از دیابت در
معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز منصوب شد
...> 7- ارتقاء کمی و کیفی آموزش های حضوری و مجازی و توجه به سلامت خانواده، بهداشت مدارس و سلامت دهان و دندان. 8- آماده سازی ایجاد بستر مناسب جهت مدیریت و مقابله با همه گیری بیماری های عفونی. 9- نظارت مستمر و پیگیری امور شبکه ها در تعامل با فرمانداران، نمایندگان مجلس و مسئولین محترم شهرستان ها. 10- ارائه گزارش در عملکرد دوره ای در قالب داشبورد مدیریتی و انجام امور محوله. همچنین دکتر سید بصیر هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از زحمات دکتر عباس رضائیان زاده در زمان تصدی این مسوولیت تشکر کرد. ...
احتمال افزایش بیماری در افرادی که استرس و اضطراب دارند، بیشتر است
بیندازیم می تواند بیماری ها به سراغمان بیاید که این باعث مختل شدن، کارکرد ها و کاهش کیفیت زندگی می شود و احتمال ابتلا به بیماری ها در ما افزایش پیدا می کند. وی مراقبت از روان را نکته مهمی عنوان کرد که افراد باید مورد توجه قرار دهند و افزود: اگر از سلامت روان خود مراقبت نکنیم، ممکن است مبتلا به بیماری های جسمی شویم. فردی که افسرده است، در صورت عدم درمان، تمایل به کاهش فعالیت بدنی پیدا می کند
دیابت، بیماری شیرین با پیامدهای تلخ
زندگی توام با سلامت می شناسیم، شاهد افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان و کشور خودمان هستیم. معاون بهداشت داشنگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با دسترسی مناسب به مراقبت دیابت و حمایت برای رفاه حال بیماران، همه افراد مبتلا به دیابت این شانس را دارند که به خوبی زندگی کنند. سلامت جسم و روان بیمار در مرکز توجه مراقبت هایی است که برای بیمار دیابتی انجام می شود. دکتر بختیاری نیا
معاون پرستاری وزیر بهداشت: پیگیر مطالبات به حق پرستاران هستیم
فوق العاده خاص از طرف وزارت بهداشت پیش بینی شده بود اما در صحن علنی مجلس رای نیاورد و با وجود اصرار وزارت بهداشت و حمایت رییس مجلس آن ضرایب در حد پایین تصویب شد. وی اضافه کرد:هم اکنون که در آبان ماه سال 1403 قرار داریم از این هشت ماه سال جاری تنها 2 ماه فوق العاده خاص پرداخت شده است که به علت این که سازمان برنامه و بودجه آن را به عهده وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی گذاشته، توانایی
با ترویج فرهنگ بسیجی در میان کادر درمان، زمینه خدمات متنوع فراهم می شود
هدف هماهنگی های لازم در برگزاری هر چه با شکوه تر برنامه ها برای مدیران بسیج مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه کرد. وی شعار هفته بسیج امسال را با مردم ، برای مردم عنوان کرد و در خصوص برگزاری برنامه های مختلفی که برای تحقق این شعار در نظر گرفته شده گفت: تجلیل از خدمات جهادگران سلامت استان فارس به نمایندگی از مردم استان از برنامه های دیگر سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس در هفته بسیج سال جاری است. انتهای پیام
مراکز سراج، مأمنی برای تسکین آلام روحی و روانی
اجتماعی مرتبط و افزایش رضایت مراجعان، بیماران و خانواده آنان کمک می کند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بم ادامه داد: مراکز سراج که مخفف مرکز سلامت روانی اجتماعی است، مراکزی هستند که به ازای هر 300 هزار نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه راه اندازی و به ارائه خدمات رایگان سلامت روانی–اجتماعی به بیماران روانپزشکی و ارجاع شده به این مراکز می پردارند. وی اضافه کرد: خدمات این مرکز در
بهره برداری از 290 میلیارد ریال تجهیزات جدید پزشکی در سبزوار
به گزارش ایرنا ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در این آیین که به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت روز پرستار برگزار شد، با قدردانی از خدمات جامعه پرستاری گفت: این قشر خدوم با وجود همه کمبودها و مشکلات فراوان، همچنان با جدیت و مسوولیت پذیری بالا مشغول خدمت به مردم دردمند هستند. دکتر رضا چمن اظهار داشت: نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) بهعنوان روز پرستار، مسوولیت اجتماعی
سرخک مسری ترین بیماری واگیردار
به گزارش بهداشت نیوز، دکتر خداداد شیخ زاده، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشست هفتگی با همکاران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب گفت: در کشور ما برنامه گسترش ایمنسازی با هدف ایجاد مصونیت فعال در کودکان از سال 1363 آغازشده است و دستیابی به پوشش واکسیناسیون بالای 95 درصد در تمامی مناطق مورد انتظار می باشد. معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه
هر چهار هفته تاخیر در شناسایی سرطان، مرگ و میر را 20 درصد افزایش می دهد
اضافه کرد:، اما نتایج بهتر زمانی حاصل می شود که تمام ذینفعان بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری را به سمت برنامه های نظام مند تشخیص زود هنگام، دسترسی بیشتر مردم و کاهش پرداختی ها سوق دهند تا مقرون به صرفه تر و هزینه اثربخش تر باشد. آخرین وضعیت سرطان در ایران و خوزستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص آخرین آمار سرطان مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش
پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، به مناسبت هفته ملی و روز جهانی دیابت
دیابت فرصتی را فراهم می آورد تا با مشارکت تمام ذینفعان و اجرای برنامه های مختلف آموزشی، بتوان گام های مهمی در خصوص ارتقاء سطح سواد سلامت عموم جامعه و توانمندسازی ایشان در خودمراقبتی، اطلاع رسانی و آموزش همگانی در زمینه اهمیت بیماری دیابت و تشویق افراد، خانواده و جوامع برای خود مراقبتی در جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری، درمان مناسب و پیشگیری از بروز عوارض برداشت. دکتر علیرضا اولیائی منش معاون بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران
برگزاری کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس به همت گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، به منظور تبیین برنامه های سلامت نوزادان و اجرای برنامه های روز جهانی نوزاد نارس، 17 نوامبر مصادف با 27 آبان ماه، در منطقه تحت پوشش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف پیشگیری از تولد نوزادان نارس، کاهش مرگ و میر و ارتقا سلامتی نوزادان نارس، جلسه کارشناسان نوزادان حوزه معاونت و شبکه های تحت پوشش در سالن غدیر این معاونت تشکیل شد
روند ابتلا به آنفلوانزا و کرونا در 4 شهرستان خراسان رضوی افزایشی است
یک متر از افراد دارای علامت و خودداری از روبوسی و دست دادن و استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه و انداختن دستمال آلوده در سطل زباله می تواند تا حد قابل قبولی ابتلا را کاهش دهد. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه از بیماریابی فعال هپاتیت C واچ آی وی و ارائه خدمات تشخیص و درمان رایگان بیماران مبتلا به هپاتیت C و HIV در زندان این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح در راستای حذف
برپایی میز خدمت مشاوره تغذیه در شرکت پویش پژوهان
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، فائزه بهاروند، کارشناس واحد گسترش این مرکز گفت: با همکاری واحد آموزش و ارتقا سلامت این مرکز و در راستای ارائه خدمات سلامت در هفته دیابت، میز خدمت آموزش، مشاوره تغذیه و دیابت درشرکت پویش پژوهان اداره راه آهن، برپا شد. وی در ادامه افزود: شقایق محو علی همتی، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت ثلاث میز خدمت مشاوره تغذیه را برپا کرد.
سرپرست معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز منصوب گردید
در حوزه معاونت علوم پزشکی استان به منظور طرح ، پیگیری و ارائه پیشنهادات سازنده جهت اعتلای علوم پزشکی؛ 7. تعامل با معاونت علوم پزشکی استان برمبنای خط مشی ارائه شده از سوی حوزه معاونت علوم پزشکی سازمان به منظور بررسی ، امکان سنجی و ایجاد رشته های جدید در این حوزه با رعایت صرفه و صلاح دانشگاه؛ 8. بستر سازی تلفیق آموزه های دینی در آموزش و پژوهش و ارائه خدمات سلامت؛ 9. دستیابی به یکی
برگزاری جلسه هماهنگی برنامه محله های ارتقادهنده در محلات هدف مرکز بهداشت جنوب تهران
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، دکتر فاطمه رحیمی، کارشناس واحد آموزش و ارتقا سلامت این معاونت گفت: جلسه ابلاغ و هماهنگی اجرای برنامه محله های ارتقادهنده سلامت مرکز بهداشت جنوب تهران با همکاری اداره سلامت شهرداری منطقه 11 در ساختمان ناحیه 3 شهرداری این منطقه با حضور کارشناس مسئول و کارشناس برنامه از واحد آموزش بهداشت مرکز بهداشت جنوب تهران، رئیس اداره سلامت شهرداری
فعالیت مرکز سلامت روان سراج در 6 شهرستان آذربایجان غربی
شاخصهای سلامت روان، بیماریابی و روند بهبود بیماران روان، شناسائی شده و همچنین با وجود کارشناسان سلامت روان در این مرکز روند رو به رشد سواد سلامت روان جامعه خواهد شد. معاون امور بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: در حوزه روانشناسی برای مراجعه کنندگان و خانواده این افراد نیز 8 جلسه مشاوره رایگان در نظر گرفته می شود. وی با بیان اینکه تمام خدمات ارائه شده در این مراکز رایگان بوده، گفت: همچنین در شهرستان سلماس ویزیت در منزل نیز راه اندازی شده و صورت می گیرد.
ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان برای 10 هزار دانش آموز کاشانی
جمله این خدمات می توان به استقرار یونیت سیار دندانپزشکی در مدرسه ابتدایی دین و دانش، معاینه و آموزش سلامت دهان و دندان برای 10 هزار دانش آموز، انجام بیش از 5 هزار خدمت وارنیش فلورایدتراپی و ارائه 500 خدمت فیشورسیلانت اشاره کرد. کارشناس مسئول واحد بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت:این اقدامات به منظور بهبود وضعیت بهداشت دهان و دندان دانش آموزان و ارتقای سطح سلامت عمومی جامعه صورت می گیرد.
برپایی میز خدمت پاسخگویی مسوولین دانشگاه علوم پزشکی فسا در نماز جمعه بمناسبت هفته پرستار
به گزارش وب دا فسا؛ همچنین خدمات سلامت توسط کارشناسان بهداشت و اورژانس به نمازگزاران ارایه گردید.
2 هزار میلیارد اعتبار برای تکمیل بیمارستان شهید رجایی قزوین جذب شد
هزار و 500 میلیارد ریال بوده که در این ماه 2 هزار میلیارد ریال از اعتبارات مورد نیاز تخصیص پیدا کرد. دیدبان بیان کرد: طرح توسعه و تکمیل بیمارستان شهید رجایی قزوین نیز پیشرفت خوبی داشته و اکنون 85 درصد کار انجام شده و تلاش بر این است تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری برسد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه ارتقای کمی و کیفی خدمات بهداشت و سلامت به مردم
انتقال بیماری های واگیردار در سطح مدارس!
به این دانش آموزان کمک کرد. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان ضمن آرزوی سلامت برای همه دانش آموزان و مربیان و معلمان خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشتی و مراقبان سلامت در خانه های بهداشت و پایگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت همواره آماده مشاوره و پاسخگویی در زمینه سلامت دانش آموزان و بهداشت مدارس هستند.