تلاش برای رساندن تعداد تست های کرونا تا 2 هزار نمونه - ایسنا
تلاش برای رساندن تعداد تست های کرونا تا 2 هزار نمونه
سایر خبرها
خانواده ها نسبت به واکسیناسیون فرزندانشان اقدام کنند
شیراز(پانا)-رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت پوشش ایمن سازی جامعه به ویژه در گروه کودکان، از خانواده ها خواست تا برای انجام واکسیناسیون فرزندان خود در اسرع وقت اقدام کنند. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهرزاد لطفی در شصت و هشتمین نشست روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کروناویروس، با بیان اینکه اقدامات مجموعه سلامت فارس پیرامون
تعداد تست های تشخیص کرونا در هرمزگان به 700 تست افزایش می یابد
و استان هرمزگان نیز در این زمینه مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا با تجهیزات بیشتر بتوانیم مراقبت ها و رسیدگی گسترده تری را انجام دهیم. همتی تصریح کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی در استان هرمزگان، تلاش شبانه روزی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا و بیماریابی انجام داده اند. وی گفت: با اختصاص تجهیزات آزمایشگاهی بیشتر از سوی وزارت بهداشت، به زودی تعداد تست های
روزهای خوب و بد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/از شگفت زدگی حریرچی تا دل نگرانی استاندار+فیلم
با کرونا خوب عمل کرد که قائم مقام وزیر بهداشت در استان وقتی اقدامات را از زبان مسوولان شنید شگفت زده شد. ایرج حریرچی در نشست ستاد مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک به استاندار و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به دلیل اقدامات موثر و دستاوردهای چشمگیر مبارزه با کرونا اظهار کرد: شما در غربالگری 98 نیم درصد اقدام کرده اید در حالی که درصد کشوری تا 85 درصد است. وی با
آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در کرمان/شناسایی 18 مبتلای جدید
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی شفیعی در تشریح آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان تاکنون اظهار داشت: با ارسال 175 نمونه به آزمایشگاه های استان کرمان، تست 18 نفر در 24 ساعت گذشته مثبت شده است. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان جنسیت 13 نفر را زن و 5 نفر را مرد اعلام کرد و افزود: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان 14 نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم دو نفر و حوزه دانشکده
آخرین اخبار کرونا در سیستان و بلوچستان| 15 درصد از موارد مثبت کرونا توسط سامانه 4030 شناسائی شدند
میزان غربالگری های هوشمند از افراد مختلف جامعه، حجم ورودی نمونه ها به آزمایشگاه های اختصاصی کرونا در سیستان و بلوچستان افزایش یافته است. از زمان شروع فعالیت نخستین آزمایشگاه اختصاصی کرونا در زاهدان تا کنون 4188 تست تشخیصی انجام شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: هر یک از نوبت های استخراج RNA که به صورت دستی انجام می شود بیش از 3 ساعت به طول می انجامد و در هر نوبت حداکثر 12
کدام مراکز درمانی بوشهر مجاز به فعالیتند؟/ برخورد با مطب هایی که فاصله اجتماعی رعایت نکنند
جراحی محدود فقط برای اعمال ضروری با رعایت کامل دستورالعمل حفاظتی می تواند فعال باشند، افزود: هرگونه اعمال جراحی زیبایی بینی، صورت و کاشت مو تا اطلاع ثانوی ممنوع است. مطب هایی که نمی توانند فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند، باید تعطیل شوند معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: مطب های پزشکان با رعایت دستورالعمل وزارت بهداشت و اجرای فاصله گذاری هوشمند می توانند فعالیت داشته
انجام 83 نمونه تست کرونا از افراد مشکوک به بیماری در کنگاور
مورد اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش شیوع بیماری کووید 19 در سطح شهرستان، و با هماهنگی ریاست محترم شبکه بهداشت کنگاور با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، ازفردا 15 اردیبهشت ماه ظرفیت اخذ تست کرونا در کنگاور به 60 نمونه در روز افزایش یافته است رستم آبادی گفت: امید است با همکاری مردم شریف کنگاور در رعایت گام دوم فاصله گذاری هوشمند و همراهی با نیرو های بهداشت و درمان به سمت کنترل و قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا گام های موثری برداریم . انتهای پیام/د
آغاز خدمات اورژانسی دندانپزشکی در مطب ها/وضعیت شهرهای سفید
به گزارش آمد خبر (amadkhabar.ir) : دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، در ارتباط با شرایط بازگشایی مطب های دندانپزشکی بعد از فروکش بحران کرونا در کشور، توضیحاتی ارائه داد. به گزارش خبرنگار مهر ، بهزاد هوشمند، روز سه شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، در ارتباط با شرایط بازگشایی مطب های دندانپزشکی و نحوه فعالیت این
بیشترین سیر صعودی کرونا در کدام استان است؟
قطعی برای مقابله با این ویروس کشف نشود، باید رعایت پروتکل های بهداشتی را با جدیت انجام دهیم و به این نوع زندگی عادت کنیم. افزیش تست های تشخیص کرونا در هرمزگان به 700 مورد در شبانه روز استاندار هرمزگان نیز در این نشست گفت: با اختصاص تجهیزات آزمایشگاهی بیشتر از سوی وزارت بهداشت، به زودی تعداد تست های آزمایشگاهی تشخیص کرونا در هرمزگان به 700 تست در شبانه روز افزایش می یابد.
اعزام تیم ویژه به کهگیلویه/ آمار مبتلایان به کرونا در 6 شهرستان استان کاهش یافت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم سعی کنند مراسم های ختم، عروسی و غیره را برگزار نکنند و با رعایت فاصله گذاری هوشمند ما را در کنترل این بیماری یاری کنند. بویرنیوز ، نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان به ریاست استاندار و با حضور معاون سیاسی استاندار، فرماندار کهگیلویه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و جمعی از مدیران استانی برگزار شد. در این نشست علاوه بر بررسی
بیماریابی فعال با راه اندازی مراکز غربالگری در مهاباد
شهرستان موجب شده روند بیماریابی در این شهرستان افزایش یافته و شناسایی افراد مبتلا و ناقل ویروس کرونا با سرعت بیشتری انجام گیرد. بهزاد با بیان اینکه روزانه 15 تا 20 نمونه گیری بیماری کرونا در مهاباد انجام می شود، ادامه داد: تاکنون 200 مورد نمونه برداری توسط کارشناسان علوم آزمایشگاهی مستقر در مهاباد انجام شده است. او با اشاره به اینکه سیاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی
بهبود 526 بیمار کرونایی در خراسان جنوبی/ شناسایی 4 بیمار جدید
بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: تاکنون در خراسان جنوبی از سه هزار و 355 آزمایش انجام شده، نتیجه 573 نفر مثبت و نتیجه تست دو هزار و 782 نمونه منفی شده است. مهدی زاده به تفکیک آمار شهرستانی پرداخت و گفت: طبس 147 مورد، بیرجند 196 مورد، قاین 63 مورد، زیرکوه 38 مورد، فردوس 26 مورد، سرایان 36 مورد، بشرویه 19 مورد، درمیان 31 مورد، سربیشه هفت مورد، نهبندان چهار مورد و خوسف نیز چهار
شناسایی 18 مبتلای جدید به ویروس کرونا در استان کرمان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تشریح آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان تاکنون اظهار داشت: با ارسال 175 نمونه به آزمایشگاه های استان کرمان، تست 18 نفر در 24 ساعت گذشته مثبت شده است. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان جنسیت 13 نفر را زن و 5 نفر را مرد اعلام کرد و افزود: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی
افزایش دمای هوا کرونا را ضعیف می کند
خلیج فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: خوشبختانه شواهد نشان می دهد افزایش دمای هوا به ضعیف شدن ویروس کمک می کند، اما مردم باید همچنان نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا مجدداً شاهد افزایش شیوع بیماری نباشیم. به نقل از دانشگاه علوم پزشکی البرز، این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی در پاسخ به این که آیا ویروس کرونا انواع مختلفی دارد و علائم بالینی آن
سگ ها می توانند نمونه های کووید-19 را شناسایی کنند
سالم خبر : پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از دو ماه پیش تحقیقی را آغاز کردند که بر اساس توانایی بویایی خارق العاده سگ در تشخیص بیماری ها متمرکز بود. اگرچه در دهه گذشته مطالعاتی بر روی توانایی سگ ها در شناسایی احتمال سرطان پروستات، دیابت ساب کلینیکال، پارکینسون و از این دست بیماری ها در جریان بوده و نتایجی نیز به همراه داشته است. پژوهشگران ارتش پس
آزمایش تست کرونا از مسافران کشورهای خارجی در گراش
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، سید جواد محقق معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش بیان کرد: مسافران کشورهای حوزه خلیج فارس به محض ورود به فرودگاه لارستان، فُرمی به منظور انجام آزمایش کرونا در اختیار آن ها قرار می گیرد تا تکمیل کنند. او، با اشاره به حضوره نماینده علوم پزشکی گراش در فرودگاه لارستان تصریح کرد: آزمایشگاه کرونا در این شهرستان ظرفیت انجام صد
تولید محلول ضدعفونی دست با 4 رایحه در دانشگاه آزاد اسلامی ایرانشهر
آماده و حتی تست کرده ایم و بعد از مثبت شدن تست میکروبی آن از دانشکده علوم پزشکی آزمایشگاه میکروب شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مجوز گرفتیم و نهایتاً تصویب این محلول را به انجام رساندیم. ابراهیمی ادامه داد: نمونه اولیه محلول ضدعفونی کننده دست حدود 200 لیتر تولید و بین همکاران توزیع شده است؛ ولی اکنون نیازمند جذب سرمایه برای تولید انبوه هستیم به دلیل اینکه اگر بخواهیم به صورت انبوه بین
تولید نانو ماسک مورد تایید سازمان انرژی اتمی در شیراز
فارس افزایش یابد، تاکید کرد: از آغاز شیوع کرونا در فارس تاکنون، تلاش و اقدامات اعضای ستاد مقابله با کروناویروس در دانشگاه از سوی تمامی اعضا و کارگروه ها به ویژه کارکنان درگیر با کرونا، به صورت شبانه روزی در حال انجام است. وی همچنین از عزم جدی اعضای ستاد مقابله با کرونا در فارس برای افزایش نمونه گیری در مناطق پُرخطر خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت سلامت کادر درمانی در بیمارستان ها، لازم
شمار مبتلایان به کرونا در فارس به 3736 نفر رسید
به گزارش شیرازه ، عبدالرسول همتی ، امروز (یکشنبه 14 اردیبهشت) در استودیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آمار جدید مبتلایان به کرونا در فارس، گفت: در 24 ساعت گذشته از نمونه تست های انجام شده در آزمایشگاه های فارس، نتیجه تست کرونای 34 نفر مثبت اعلام شد که هشت مورد مربوط به شیراز است. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: با شناسایی این 34 مورد، آمار کرونا در فارس اکنون
53 واحد صنفی متخلف در همدان پلمب شد
به گزارش همدان پرس؛ مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به دنبال اجرای گام دوم طرح مبارزه با ویروس کرونا 53 واحد صنفی متخلف در این استان پلمب شد. به نقل از ایرنا؛ لیدا رفعتی در گفت و گویی اظهار داشت: پس از آغاز مرحله دوم طرح مبارزه با ویروس کرونا از یکم اردیبهشت ماه سالجاری، بازرسی تیم های سلامت محیط از واحدهای صنفی تشدید شد. وی اضافه کرد
ابتلا به کرونا در خراسان شمالی اوج خواهد گرفت
/> وی افزود: مساله جالب توجه در این میان این بود که تست درصد بالایی از افراد نمونه گیری شده، مثبت بود که همین امر در افزایش تعداد مبتلایان بسیار تاثیرگذار بود. هاشمی گفت: در این راستا ضمن شناسایی افراد مبتلا در صورتی که حال عمومی آنها خوب بوده و نیاز به بستری نداشته باشند به صورت قرنطینه خانگی تحت مراقبت قرار می گیرند. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به ارایه آموزش های
آغاز فعالیت کلنیک های مجازی در البرز
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، ظهر امروز در حاشیه نشست ستاد ملی کرونا با حضور ریاست جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از آغاز فعالیت کلنیک های مجازی دراین استان خبرداد و گفت: دراین طرح تلاش می شود تا با فاصله گذاری در بخش های درمانی سلامت کادر درمانی و بیماران هر چه بیشتر تامین شود. وی ادامه داد: براین اساس افراد از منزل و محل کار می
اجرای تمام کارآزمایی های بالینی مصوب وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا
خواسته است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه شعار سازمان بهداشت جهانی در مبارزه با کووید19 علم، همبستگی و پیداکردن راه حل است، افزود: تمام کارآزمایی های بالینی مصوب وزارت بهداشت در خصوص مقابله با کرونا ویروس در استان قم، در کنار دیگر اقدامات بهداشتی و درمانی در حال انجام است. وی افزود: طبق نظر سازمان بهداشت جهانی، نیاز نیست که از همگان تست کرونا گرفته شود، فقط کسانی که
پشت پا زدن به تولید داخلی با واردات دستگاه تست قند خون
دولتی هم هستند. جالب اینجا است که دستگاه ایرانی با ارزبری حدودا یک سوم نمونه خارجی، توانسته تاییدیه های کیفی از آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت و انجمن دیابت ایران اخذ و حتی دو طرح تحقیقاتی در دو دانشگاه علوم پزشکی بر روی آن انجام شده و از لحاظ کیفیت هم پای محصولات خارجی است ولی با این شرایط، بازهم مافیای واردات با لابی گری و همسو سازی مسؤولان، مسیر خود را طی کرده و توانسته همان تکنولوژی بیست سال پیش را با رنگ و روی نو و ظاهری مدرن، به داخل کشور تزریق کند. انتهای پیام/
516 بیمار کرونایی در خراسان جنوبی بهبود یافتند/ وضعیت سفید کرونا در زیرکوه
یک نفر از بیرجند و چهار نفر از درمیان هستند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: از روز اول شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون سه هزار و 92 نمونه آزمایش در استان انجام شد که از این تعداد دو و 526 نفر تست شان منفی و 566 نفر جواب تست شان مثبت شد. مهدی زاده به تفکیک آمار شهرستانی پرداخت و افزود: طبس 147 مورد، بیرجند 194 مورد، قاین 63 مورد، زیرکوه 38 مورد، فردوس 26
ابتلای 24 نفر دیگر به کرونا در استان کرمان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهدی شفیعی، مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با ارسال 232 نمونه مورد مشکوک کرونا به آزمایشگاه های استان کرمان، تست 24 نفر در 24 ساعت گذشته مثبت شده است که از این تعداد مبتلای جدید، 13 نفر زن و 11 نفر مرد هستند. او افزود: از این تعداد، 19 نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی
افزایش آمار مبتلایان به کروناویروس به 3 هزار و 736 نفر
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استودیو سلامت دانشگاه، با اشاره به شناسایی 34 بیمار جدید مبتلا به کروناویروس، گفت: این افراد با بررسی 777 نمونه در آزمایشگاه های تشخیصی استان شناسایی شده اند. او آمار بهبود یافتگان مراکز درمانی و ایزوله خانگی در استان فارس را نیز 3 هزار و 225 نفر دانست و افزود: طی دیروز
کرونا با غربال گری مردم و تشدید تست در البرز کنترل شد/ راه اندازی کلینیک مجازی برای درمان بیماران
به گزارش گروه استانی تیتریک ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ظهر امروز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد ملی کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: ارتباط افراد در روزهای کرونایی باید از طریق منزل یا محل کار باشد و تنها در مواقع ضروری باید به مراکز درمانی مراجعه کرد. حسین کریم هدف از راه اندازی کلینیک مجازی در البرز را رعایت فاصله گذاری بین کادر درمانی و بیماران دانست و افزود: با توجه به