فیلم/ ویدیو تکان دهنده از لحظه شهادت مظلومانه سروان علی اکبر رنجبر - جهت پرس
فیلم/ ویدیو تکان دهنده از لحظه شهادت مظلومانه سروان علی اکبر رنجبر
سایر منابع:
سایر خبرها
تکاپو برای تغییر قانون به کارگیری سلاح توسط نیرو های مسلح
مقام های دولتی و نمایندگان مجلس از برنامه تغییر قانون به کارگیری سلاح توسط نیرو های مسلح با هدف آسان کردن شرایط استفاده از سلاح برای ماموران خبر داده اند. محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور ایران، خبر داده که "اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط نیرو های مسلح در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است و دولت هم آمادگی دارد که برای این لایحه تقاضای اولویت کند". دو روز پیش از این
روزآمدی قانون بکارگیری سلاح/شهیدرنجبر میتوانست ازسلاح استفاده کند
دیگر می گویند طبق قانون مأمور باید 3 بار ایست می داد و بعد از شلیک دو تیرهوایی به سمت فرد مهاجم شلیک می کرد. برای بررسی اینکه آیا پلیس در آن صحنه می توانسته از سلاح استفاده کند یا خیر و همچنین بررسی این موضوع که آیا قانون فعلی به کارگیری سلاح باید تغییر پیدا کند یا نه با قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی گفت و گو کردیم تا از نظر کارشناسی وی مطلع شویم. محمد شهریاری در ابتدا از وقوع
اصلاح قانون استفاده از سلاح توسط پلیس در دستور مرکز پژوهش های مجلس قرار گرفت
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس ، در پی شهادت یک پلیس در استان فارس به دست اراذل و اوباش، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تهیه پیش نویس اصلاح قانون استفاده از سلاح توسط پلیس را به همکاران حقوقی این مرکز ابلاغ کرد. این پیش نویس، با اولویت فوری خواستار استفاده از همه ظرفیت های حقوقی برای اصلاح قانون موجود شده است. به گفته کارشناسان ضعف ها و ابهامات قانون
برطرف شدن پدیده های اجتماعی نیازمند برنامه ریزی و شناخته شدن علل به وجود آورنده است
گفت: براساس شرع مقدس و احکام فقهی، دفاع از جان واجب است حتی اگر به قیمت کشته شدن فرد مهاجم بینجامد. نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظر حقوقی بالاخره مراحلی در بحث پلیس و برخورد با مجرم و یا کسی که قانون شکنی می کند وجود دارد، بیان کرد: از طرفی باید آمادگی هایی در نیروهای نظامی و انتظامی وجود داشته باشد که با افراد عادی متفاوت باشند. ویسکرمی
چرا سروان رنجبر شلیک نکرد؟
اقتصادآنلاین - حسام الدین قاموس مقدم؛ دکتر علیرضا نوبهاری طهرانی - استاد دانشگاه و وکیل دادگستری - با واکاوی قوانین موجود، به این پرسش ها و ابهامات پاسخ داده است. این متخصص حقوق کیفری به اقتصادآنلاین می گوید: اتفاقاتی که اخیرا در مورد محیط بان ها رخ داده و مورد تازه ای هم که در خصوص یک مامور پلیس در شیراز با آن مواجه شدیم، به نوعی اینگونه به جامعه القا می کند که این ماموران شریف، شغلشان کشته شدن است. متاسفانه سالی نیست که در آن، خبر شهادت این ماموران را نداشته باشیم یا نشنویم که
اصلاح قانون به کارگیری سلاح و آئین دادرسی نیروی انتظامی
امور داخلی کشور و شوراهای مجلس دنبال خواهیم کرد، گفت: یقیناً همه مجلس از این طرح پشتیبانی خواهند کرد که قانون به کارگیری سلاح و آئین دادرسی را اصلاح کنیم به گونه ای اراذل و اوباش تا این حد جسارت و پر رویی از خودشان نشان ندهند و این گونه مظلومانه نیروهای ما را به شهادت نرسانند. وی تأکید کرد: این طرح در دستور کار قرار خواهد گرفت و به این موضوع رسیدگی خواهد شد. خبرنگار : محمد جواد همدانی نژاد
فارس| اعلام آمادگی برای اصلاح قوانین به کارگیری سلاح توسط پلیس برای افزایش امنیت مردم
قانون به کارگیری سلاح نسبت به اقتدار پلیس و افزایش امنیت شهروندان گام جدی بردارد. نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: قطعا کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نسبت به نواقص قوانین استفاده از سلاح توسط نیروی انتظامی و پلیس ورود خواهد کرد تا دوباره اقتدار لازم را به این نیروی وظیفه شناس برگرداند. وی تصریح کرد: دولت و پلیس می توانند لوایحی در جهت برگرداندن اقتدار نیروی انتظامی و جبران نواقص قوانین قبلی و استفاده از سلاح به مجلس و کمیسیون امنیت ملی ارائه کنند، مجلس یازدهم تا به ثمر رسیدن این لوایح موضوع را دنبال خواهد کرد. انتهای پیام /86059/ج/ ...
شروط قانونی و اثبات شرایط بعد از تیراندازی توان پلیس را می گیرد
. سخنگوی پلیس تصریح کرد: همین موارد توان را از پلیس می گیرد ؛ توان عملیاتی پلیس را کاهش داده و این فقط در خود ماهیت قانون است، حالا در ترتیبات رسیدگی اگر اتفاقی افتاد و پلیس در صحنه از سلاح استفاده کرد شرایط دیگری را باید دوباره سپری کند که آنهم بحث شرایط اثبات این وضعیت است. حاجیان ادامه داد: پلیس باید خودش اثبات کند که در چنین شرایط و وضعیتی وجود داشته و از اسلحه استفاده کرده
قانون به کارگیری سلاح توسط پلیس نیازمند بازنگری است
دستگاه های امنیتی نیز در وضع قوانین قوی تر در این خصوص بیش از پیش تلاش کنند. آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: اقشار مختلف مردم ضمن محکومیت شهادت این مامور ظیفه شناس، درخواست مجازات شدید عامل شهادت این افسر پلیس و همچنین اصلاح قانون نحوه استفاده از سلاح را خواستار شده اند که باید مورد توجه قرار گیرد. وی بیان کرد: بی شک نقش سبزپوشان صدیق، ولایتمدار، انقلابی و حافظان امنیت و نظم
شمر اشرار
تواند از ماموران خودش دفاع کند! بنابراین نیروی انتظامی و ستاد کل نیروهای مسلح باید برای ارائه پیشنهاد در زمینه اصلاح قوانین به منظور تامین امنیت ماموران اقدام کنند. وی تصریح می کند: البته نظر شخصی من این است که در حادثه تلخ اخیر که منجر به شهادت مامور ناجا در استان فارس شد، خلأ قانونی برای دفاع پلیس از خودش وجود نداشت. در قانون به صراحت اشاره شده است که مامور می تواند با استفاده از اسلحه و شلیک به
قانون استفاده از سلاح توسط نیروهای انتظامی چه ایراداتی دارد؟/ راهکارهایی غیر از اصلاح قانون
به گزارش بولتن نیوز، در پی شهادت سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر، جانشین پاسگاه بیدزرد شیراز، در درگیری با اراذل و اوباش در چهارشنبه 13 بهمن ماه، از روز گذشته موجی از انتقادات به شرایط قانونی به کارگیری نیروهای انتظامی از سلاح در شبکه های اجتماعی ایجاد شده و کاربران شبکه های اجتماعی با هشتگ بازنگری در قانون بکارگیری سلاح خواستار اصلاح قوانین محدودکننده در استفاده از سلاح توسط نیروهای انتظامی شده اند
رحمانی: برای اصلاح قانون استفاده از سلاح تلاش می کنیم
به گزارش ایسنا، فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: اراذل و اوباش و شکارچیان غیر قانونی، پلیس و محیط بانان را با قساوت تمام به شهادت می رسانند. در مقابل، قانون استفاده از سلاح، مانع دفاع این عزیزان از خود می شود. تمام تلاشمان را برای اصلاح قانون به نفع حافظان امنیت و محیط زیست انجام
اصلاح قانون به کارگیری سلاح در نوبت بررسی صحن علنی مجلس است
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس ، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در توئیتی اعلام کرد: اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط نیرو های مسلح در موارد ضروری در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است و دولت هم آمادگی دارد که برای این لایحه تقاضای اولویت کند. متن توئیت حسینی به شرح زیر است: لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط نیرو های مسلح در موارد ضروری در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است، که با اتفاقات اخیر به ویژه جنایت یکی از اراذل نسبت به شهید علی اکبر رنجبر انتظار است، سریعتر تصویب شود، دولت هم آمادگی دارد که برای این لایحه تقاضای اولویت کند. انتهای پیام/ ...
دولت برای لایحه اصلاح قانون سلاح در کشور تقاضای اولویت می کند
به گزارش خبرگزاری موج، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در تازه ترین واکنش به شهادت سرهنگ دوم "علی اکبر رنجبر" جانشین پاسگاه انتظامی بیدزرد شیراز در درگیری با اراذل و اوباش در توئیتی از آمادگی دولت برای ارائه لایحه اصلاح قانون سلاح در کشور خبر داد و نوشت: اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط نیرو های مسلح در موارد ضروری در نوبت بررسی صحن علنی مجلس است و دولت برای این لایحه تقاضای اولویت می
قانون به کار گیری سلاح را اصلاح کنید
به گزارش شهرآرانیوز، نماینده مردم شیراز در مجلس، پس از شهادت یک مأمور پلیس به دست اوباش، از مرکز پژوهش های مجلسه خواسته که پیش نویس اصلاح قانون نحوه استفاده از سلاح را تهیه کنند. در پی شهادت شهید علی اکبر رنجبر، روح الله نجابت؛ نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در توئیتی با اشاره به درخواست وی مبنی بر اصلاح قانون نحوه استفاده از سلاح، گفته است: پس از شهادت شهید علی اکبر رنجبر
رئیس کمیسیون قضایی: اطلاعی ندارم که قانون به کارگیری سلاح این قدر نقص داشته باشد
حجت الاسلام غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضائی مجلس: گلایه مندی دوستان نظامی و انتظامی درباره نقص قوانین مربوطه به کارگیری سلاح جای خود دارد اما من واقعاً اطلاعی ندارم که این قدر قانون نقص داشته باشد اما اگر دارای نقص باشد باید سریعاً اصلاح شود. حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفت وگو با تسنیم در واکنش به شهادت ناجوانمردانه یک مأمور پلیس به دست اوباش در شیراز و درباره ضرورت اصلاح قانون به
قانون به کارگیری سلاح باید با هدف افزایش “اختیارات پلیس” بازنگری شود
مورد توجه قرار دهند.” حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضائی مجلس هم در واکنش به شهادت ناجوانمردانه یک مأمور پلیس به دست اوباش و درباره ضرورت اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط مأموران پلیس به تسنیم گفت: “واقعاً تا این حد نباید دست نیروی انتظامی بسته باشد تا جایی که سر و رگ مأمور را بزنند!” این گفته ها و اظهارنظرهای سه نفر از مسؤلان ذیربط درباره استفاده مأموران انتظامی از
در حادثه شیراز مشکل قانون حمل سلاح بود یا مکانیزم اجرای؟!
قد برای اصلاح این قانون ایستاده است. به گزارش بولتن نیوز ، اما سوال اینجاست که آیا این عزیزان یک بار "قانون بکارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضرور" که می خواهند به سرعت آن را اصلاح کنند مطالعه کرده اند ؟! در بند 1 ماده 3 قانون فوق الذکر چنین آورده شده است مأمورین انتظامی در موارد زیر حق بکارگیری سلاح را دارند: برای دفاع از خود در برابر کسی
قتل وحشیانه مأمور پلیس در شیراز، زنگ خطر برای امنیت جامعه
مأموران پلیس در لحظه رودررو شدن با اراذل و اوباش و حتی در شرایطی که جانشان در خطر است به جای استفاده از سلاح گرم باید به این فکر کنند که اگر استفاده از اسلحه باعث آسیب یا مرگ فرد مهاجم شود باید در برابر قانون درباره چرایی استفاده از سلاح و اثبات لزوم این استفاده پاسخگو باشند! این نقص قانونی موضوعی است که به دفعات و هربار پس از شهادت یکی از ماموران پلیس در چنین حوادثی، از سوی فرماندهان پلیس
رئیس مجمع نمایندگان فارس: اصلاح قانون بکارگیری سلاح را پیگیری می کنیم
/> پاک فطرت اضافه کرد: مجلس قطعا با صدور مجوز استفاده از سلاح در مقابل اراذل و اوباش موافق است اما این مساله با موضوعات دیگری ازجمله افرادی که در دفاع از حق خود تجمع اعتراضی و یا راهپیمایی مسالمت آمیز دارند تفاوت دارد. وی تاکید کرد: نیروهای نظامی و انتظامی و کلیه کسانیکه در حوزه امنیت جامعه و کشور در تلاش هستند باید دربرابر شروران و اراذل و اوباش حق استفاده از سلاح داشته باشند به
از درخواست مجازات عامل شهادت افسر پلیس شیراز تا اصلاح قانون بکارگیری سلاح
توییتی نوشت: پس از شهادت شهید علی اکبر رنجبر ضمن پیگیری از معاونت حقوقی و امور مجلس ناجا از کارشناسان توانمند مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درخواست کردم پیش نویس اصلاح قانون نحوه استفاده از سلاح را تهیه کنند. نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در سخنانی با اشاره به شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی در شیراز گفت: قانون استفاده پلیس از سلاح گرم را تغییر خواهیم داد.
کدام قانون پلیس را بی دفاع کرد؟!
همکارانم خواستم در اسرع وقت پیش نویس اصلاح این قانون را آماده کنند. رسول شکری نیا: پلیس مقتدر مظهر افتخار، امنیت و آرامش جامعه است. آنان که به بهانه های مختلف دنبال تضعیف پلیس، عکس العمل و عدم دفاع آنان از جان و مال و ناموس مردم هستند، باید پاسخگوی جنایات متخلفان و شهادت مأموران انتظامی باشند. اصلاح قوانین به کارگیری سلاح پلیس در برابر اشرار مسلح یک ضرورت است... هادی کهن دل: در
پلیس نجات دهنده است نه گیرنده جان!/قانون نیازمند بازنگری است + فیلم
باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - سردار رهام بخش حبیبی در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به اینکه علت عدم تیراندازی مامور با توجه به قانون به کارگیری از سلاح در شب شهادت مامور نیروی انتظامی چه بود؟، گفت: ما که پلیس غرب و آمریکا نیستیم که هر شهروندی به هر شکلی کاری انجام بدهد با اسلحه جواب بدیم پلیس تا جایی که بتواند در عملیات ها در تلاش است تا جان فرد را نجات بدهد نه جانی را بگیرد. فرمانده
باید فاتحه امنیت جامعه را بخوانیم اگر رویه غلط فعلی را اصلاح نکنیم!
دهد، چگونه می شود کسی نتواند از خود دفاع کند بعد توقع داشته باشیم از مردم دفاع کند. نتیجه گیری: نه حرکت مأموران غربی در به کارگیری سلاح و نه استفاده از سلاح در ایران توسط مأموران درست است، بلکه مأمور باید در چهارچوب قانون و بدون ترس بتواند از سلاح خود در مواقع نیاز استفاده کند، خطاب این یادداشت به همه مردم و مسئولان است اگر اقتدار پلیسی خدشه دار شود، دیگر آنجا جای زندگی نیست!
واکنش ها به شهادت مامور نیروی انتظامی شیراز/ اتفاق نظر برای تغییر قانون استفاده از سلاح
مسیر خدا. از بُعد دیگری که به این مسئله بنگریم لزوم اصلاح قانون و تدابیر ویژه مجلس و دولت در این زمینه است؛ به نظر می رسد قانون باید در برخی زمینه ها همچون استفاده از سلاح سرد برای اشرار و استفاده از سلاح برای ماموران، برخورد با اشرار و قاچاقچیان و دیگر موارد نقض امنیت در جامعه سخت گیری بیشتری داشته باشد تا کمتر شاهد پرپر شدن جوانان این مرز و بوم باشیم. جزئیات درگیری پلیس
درخواست اصلاح "قانون استفاده از سلاح" پس از شهادت یک مأمور پلیس/وعده قالیباف برای اصلاح فوری قانون
به گزارش روزپلاس، در پی شهادت شهید علی اکبر رنجبر، روح الله نجابت؛ نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در توئیتی با اشاره به درخواست وی مبنی بر اصلاح قانون نحوه استفاده از سلاح، گفته است: پس از شهادت شهید علی اکبر رنجبر، ضمن پیگیری از معاونت حقوقی و امور مجلس فرماندهی انتظامی کل کشور، از کارشناسان توانمند مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درخواست کردم پیش نویس اصلاح قانون نحوه استفاده از سلاح